الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-02-09, 07:21 PM   #1
hazem3008
صياد جديد

hazem3008 مستواه غير معروف
افتراضي استفسار عن سعر مسدس رش نمره واحد

اولا : السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

ثانيا : انا لسه جديد على الصيد و عايز اشترى مسدس رش نمره واحد بس فى حدود 1000 الى 1300 جنيه مصرى مش اكتر هل ده ممكن لانى من بورسعيد و قلت لواحد يشوفلى مسدس قالى حاضر يومين قلتلوا فى حدود كام قال 2000 بس ده مش فى امكانياتى حاليا و بعدين انا جايبه اهو سلاح الواحد يستخدموا فى ظل الاجواء فى مصر لو حصل حاجه و ياريت يكون مسدس خزنه و يكون شبه الحقيقى هل الكلام ده ممكن يكون ب 1300 جنيه ؟

ارجوا الرد سريعا للاهميه مع ذكر نوع المسدس و صناعته و لو فيه صوره ارجوكم لا تهملونى بسبب جهلى فاعتمادى عليكم و على الله
hazem3008 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 11-02-09, 07:39 PM   #2
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul
افتراضي رد: استفسار عن سعر مسدس رش نمره واحد

كله على الله...أخي العزيز لا أنصحك بمسدسات الرش...ضعيفة ولن ترضيك...وعموما أسعارها 600-800 جنيه موجودة عند ميشيل عازر وفتح الله والسجلابي وأشرف عازر...ومحلات كثيرة...ليس عليها إقبالا كثيرا لضعفها وعدم فاعليتها...بهذا الثمن إشتري بندقية أحسن وهناك أنواع كثيرة متفاوتة القوة من المصري للصيني للأسباني...حدد وقرر ماذا تريد ولأي هدف أو سبب تريد إقتناء مسدس أو بندقية رش...حتي لا تقع فريسة للنصب...خالص تحياتي...
غير مقروء 11-02-09, 08:03 PM   #3
hazem3008
صياد جديد

hazem3008 مستواه غير معروف

شكرا جدا على اهتمامك الجميل و لكن هل جميع المسدسات ضعيفه ؟ لتلك الدرجه و فكره تمسكى بالمسدس لانه صغير الحجم يمكن حمله فى اى مكان و اى وقت فقط و اريد اقتناء مسدس رش للدفاع عن النفس فى ظل الاجواء فى مصر و لو انها لا تحدث اثار بالغه و لكنها ستكون مباغته و مفيده عند اصابه طفيفه..... ما هو رايكم الكريم ؟
hazem3008 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-02-09, 11:51 PM   #4
sameh73eg
صياد متفاعل

sameh73eg مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem3008 مشاهدة المشاركة
شكرا جدا على اهتمامك الجميل و لكن هل جميع المسدسات ضعيفه ؟ لتلك الدرجه و فكره تمسكى بالمسدس لانه صغير الحجم يمكن حمله فى اى مكان و اى وقت فقط و اريد اقتناء مسدس رش للدفاع عن النفس فى ظل الاجواء فى مصر و لو انها لا تحدث اثار بالغه و لكنها ستكون مباغته و مفيده عند اصابه طفيفه..... ما هو رايكم الكريم ؟
وانا كما لى نفس المطلب خصوصا ان ترخيص سلاح حى حاجه صعبة جدا
sameh73eg غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 11-02-10, 12:11 AM   #5
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul

يا شباب مسدسات الرش الموجودة سواء بسوستة مثل البندقية أو بأنبوب غاز كلها عيار 4.5 ( نمرة 1 ) ضعيفة ولا تصلح للدفاع عن النفس طبعا...في هذه الحالة يكون مسدس الصوت أحسن لأنه يحدث دوي وصوت عالي يربك الذي أمامك خاصة وأنه متعدد الطلقات...ولو الذي يهاجمك قريب منك ممكن أن يسبب له إصابات وحروق بالغة...وأنا عن نفسي لا أرجح ولا أحبذ هذا ولا ذاك...هذا للأمانة...ولكن أرجع وأقول هذا يرجع لراحتكم النفسية وشعوركم بالأمان...خالص تحياتي...

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم