الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-12-04, 03:09 AM   #1
kiko_2015
صياد قديم

المدينه: نادي الزمالك اسمي و عنواني
kiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدىkiko_2015 من كبار اسرة المنتدى
افتراضي معا..نوقف المهزله

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ندخل في الموضوع يا اخواني و بداية استاذن الاداره ترك هذا الموضوع في هذا القسم

طبعا ان الناس كلها مستاءه من ارتفاع اسعار مسدسات الصوت بهذا الشكل الجنوني...و ده يتلخص في احتمالين ملهومش تالت..
1- اما ان التجار فعلا جشعين
2-اما ان الموظفين اللي ف المحلات بيعملوا مصالح لحسابهم الشخصي علي تجار الجمله من ورا اصحاب المحلات ( و مش هقول اسماء) لكنه يبقي احتمال شبه مؤكد

و طبعا اللي بيساعد في المهزله دي..اننا بكل سذاجه بنسحب بضاعه بارقام ضخمه كل شهر رغم ارتفاع الاسعار و طبعا انا كتاجر مش خسران حاجه يعني كده كده ببيع لكن الخاسر الوحيد هو حضرتك يعني انا كتاجر و حضرتك كمستهلك بنشارك في المهزله دي

طيب الحل ..الحل في خطوتين :

1- المستهلك يوقف استهلاك و يعمل مقاطعه و بالتالي احنا كتجار (واغلبنا مشتركين بالمنتدي) هنعمل مقاطعه و بالتالي السحب هيقل و بالتالي هيعيدوا النظر ف الاسعار(حركه عاوزه رجاله بجد و توحيد صف)
2-لازم اصحاب المحلات نفسهم يعرفوا المهزله دي و دي سيبوها علينا

واحد يسالني يقوللي انا بعمل كده ليه مع ان الحركه دي عكس مصلحتي كتاجر

الاجابه : انا مبحبش البزنس اللي بالمنظر ده و العمليه كلها اساسا مش فارقه معايا انا اصلا راجل مهندس و مبخافش و اسمي محمد ابو سيف عضو بالمكتب التنفيذي بائتلاف شباب الثوره و اللي يعرف يعني ايه شباب الثوره يعرف اد ايه احنا بحب البلد دي و بحب اهلها اللي هما انتم وواجبي التنويه و الحفاظ علي المصلحه العامه حتي وان كان هذا عمل ضد المصلحه الخاصه...شكرا

sponsor links