الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > محدثات الصوت
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

محدثات الصوت محدثات الصوت.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 13-12-09, 09:45 PM   #1
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف
افتراضي canas magnum 9mm وتجربتي مع محل أبو سيف للصيد البري

أنا لسه مشتري مسدس كرال كناس ماجنوم 9 ملم 19+1 الأسود من محل أبوسيف في حدايق القبة يوم الاثنين اللي فات 2/12/2013 وبصراحة راجل جد ومحترم ومعاملتهم حلوة وكلهم ذووق وأخلاق والله وبالهم طويل كأنهم أصحابك وخاصا إني كنت متردد -(عشان الفلوس اللي معايا ومش كل شوية هاشتري وعايز حاجة كبيرة وشبه البيريتا 92 تعيش وهيبه وتشرف)- بين ريتاي إيجل والبلو 92 والكناس مجنم ولكن الحمدلله ساعدوني في الاختيار واخترت الكناس ماجنوم وهو فعلا مسدس جامد وماسورته بيمسك فيها المغنطيس ولمعته نص لمعة وتقفيله وفينيشه حلو أحلى من الفيرات مجنم والبلو 92 ووزنه تقيل نسبيا بس مقبول مش زي وزن الريتاي إيجل. ونسبه تقريبا : طوله 21 سينتيمتر (210 ملي) وارتفاعه 14.5 سينتيمتر (145 ملي) وعرضه 3.8 سينتيمتر (38 ملي) ووزنه (1150 جرام) وطول الماسورة 12.5 سنتيمتر (125 ملي) وماسورته مفتوحة من المصدر بس طبعا جواها طبة بتتفك بمفك رفيع وماشاء الله هيبه وشكله محترم وصوته عالي و جامد لما جربهولي بثلاث طلقات التركي أوذكرشان الفضي الp.a العلبة الصفراء ضربهم بسرعة ورا بعض بصراحة وداني قفلت وزنيت وصفريت من الصوت وعلى فكرة علو الصوت برضو بيعتمد في الجزء الأكبر على نوع الطلقة وكمان جودة الخامات المصنع منها المسدس الصوت وماشاء الله الكناس ماجنوم واضح من شكله إنه جامد وطبعا شركة كرال معروفة بالجودة العالية في التصنيع والفينيش حلو مش بطال مقارنا بغيره زي الريتاي هو أقل حاجة صغيرة وأفضل من البلو 92 وأرقى خاصا عن الفيرات ماجنوم وخاصا للي عايز حاجة كبيرة و تشبه البيرتا 92 وهذا لا يعيب في المسدسات الآخرى السابق ذكرها بالأعلى وكلها جامدة برضو و طبعا ومن الآخر كل نوع مسدس ليه الناس اللي بتقدره ومش عيب إنه نادر ومش كل الناس عرفاه قصدي على الكناس ماجنوم وهي برضو عملية ارتياح نفسي والحمدلله ... وعلى العموم أنا لسه مجربتوش بنفسي لما جيت البيت بس الحمدلله وإن شاء الله هيكون مية مية وربنا يباركلي فيه ويديني خيره ويكفيني شره هو و الريتاي بارون اللي عندي وعقبالكم وكفاية إني شريه من أبوسيف أبو الذووق والاحترام الراجل الجد الله يباركله يارب.

آسف على الإطالة...

بس كان واجب عليا أشكر الأستاذ خالد حامد صاحب محلات أبوسيف.
https://www.facebook.com/HuntingCacciaAdwatSyd
ومنه توضيح للي بيفكر أو عايز يشتري مسدس صوت بإمكانيات معتدلة وشركة معروفة وخامات جامدة ومحترمة وصوت عالي رعد وفينيش رائع لا يقارن طبعا مع الإيطالي والألماني وإن شاء الله كل ده في الكناس مجنم وما كامل إلا وجه الله تعالى.

وإن شاء الله أرجو التثبيت من الإدارة

للإفادة كمعلومة صغيرة على قدي وأنه من أول مشاركاتي وربنا يقدرني وأساعد أكتر وشكرا وآسف مرة تانية على الإطالة...
amrhady غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 13-12-09, 10:48 PM   #2
ابراهيم1982
صياد جديد

ابراهيم1982 مستواه غير معروف
افتراضي رد: canas magnum 9mm وتجربتي مع محل أبو سيف للصيد البري

ربنا يبارك لك فيه
ابراهيم1982 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-09, 10:52 PM   #3
alsaher
صياد متفاعل

المدينه: حيث تحتم علي الوجود.
alsaher مستواه غير معروفalsaher مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى alsaher

ياليت كل الناس تعمل زيك كدا يا عمر فعلا فايدة غير متناهية وموضوع ممتاز الله يباركلك في تحفتك الجديدة.
alsaher غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-09, 11:11 PM   #4
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم1982 مشاهدة المشاركة
ربنا يبارك لك فيه
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alsaher مشاهدة المشاركة
ياليت كل الناس تعمل زيك كدا يا عمر فعلا فايدة غير متناهية وموضوع ممتاز الله يباركلك في تحفتك الجديدة.

كتر خيركم وكلكم ذووق وشكرا على ردودكم الجميلة وربنا يبارك للكل ويعطينا خيرهم ويكفينا شرهم
وأرجو الإفادة للجميع وكمان تقولولي رأيكم من أصحاب الخبرة واللي عندهم نفس المسدس
canas magnum 9mm الفردي إسود
وشكرا
أخوكم
عمرو هادي
غير مقروء 13-12-12, 02:21 AM   #5
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

ما شاء الله جربته النهاردة الأربعاء بالليل بثلاث طلقات جنب البيت في الميدان الساعة واحدة وماشاء الله صوته مرعب وعالي ومكتوم سنة يعني زي الحي وده بسبب إن الماسورة رفيعة سنة وهذا يعني إن صوته كده مش معروف إنه مسدس صوت والناس طلعت في البلاكونات والحارس (أمين الشرطة) بتاع بنك مصر اللي جنبينا وقف وبص على الصوت وراح طلع طبنجته وشد الاجزاء
ههههههههههههههه
يعني عملت رعب في المنطقة...
الحمدلله وماشاء الله أنا كده اتطمنت عليه وإن معايا حاجة هيبة ومحترمة وإن شاء الله ربنا يعطيني خيره ويكفيني شره ويباركلي فيه اللهم آمين.
غير مقروء 13-12-12, 02:40 AM   #6
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق

الف مبروك يا عمرو باشا ربنا يعطيك خيرة و يكفيك شرة فعلا الكناس طبنجة محترمة انا معايا واحدة لسة شاريها من شهر تقريبا بس بعد اية بعد لما ضوخت لان فية كناس مش كويس نزل من فترة كان فية عيوب كتير والحمد لله اشتريت حتة اصلى محترمة جدا وعملتلها طبة طويلة للبلى و شغال ما شاء الله مدفع
titos غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-12, 12:10 PM   #7
البارون
صياد متفاعل

البارون مستواه غير معروف

مبروك و عقبال الحي يا باشا
البارون غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-13, 02:03 AM   #8
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

titos مبروك ياباشا على الكناس ماجنوم وربنا يعطيك خيره ويكفيك شره
والبارون باشا تسلملي بس أنا مليش في الحي نهائي لأني محبش الأذى وانت عارف إننا صعايدة والحي هنا سهل وكل حاجة ووالله اتعرض عليا ببلاش أيام ثورة يناير وغيره بس خلينا في الصوت كفاية وخاصا إن أنا اتلسعت ليلة في القسم مرة بسبب الريتاي بارون اللي معايا واستلمته بعده بثلاث شهور بعد مافحصوه والحمدلله على الكناس ماجنوم وربنا يكفينا شرهم وإن شاء الله الكل يكون استفاد من المعلومات اللي قلتها قبل كده.
غير مقروء 13-12-13, 02:10 AM   #9
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

تيتو باشا أنا بعد ماضربت الثلاث طلقات انبارح وماشاء الله اتطمنت عليه روحت فكيت الطبة الصغيرة اللي زي الصمولة اللي جوه الماسورة ودخلت الفرشة والزيت بس الفرشة اتحشرت وطلعتها بالعافية ولما جيت انظف بيت النار بالفرشة راحت جرحت في بيت النار حاجة بسيطة.كده يجرى حاجة ؟ وربطت الصمولة وأخرها جوه الماسورة حوالي 2 سم وبعدها غرقته زيت...
فاإيه رأيك وإيه الصح وإيه الغلط في اللي انا عملته أصل أنا بحب أنظف باستمرار واهتم بالحاجة وبخاف يأثر عليه؟
من الآخر بعامل المسدسين زي البيبهات وكمان اللي كانو عندي قبلهم قبل ما أبيعهم
غير مقروء 13-12-13, 05:00 AM   #10
gamo200
صياد نشيط

المدينه: حدائق الاهرام
gamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريق
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى gamo200

مبروك يابباشا الكناس بس ياريت تفهمنا ازاي نعرف المضروب من الكويس فيهم ومين من التجار ببيع الاصدار الكويس الخالي من العيوب
غير مقروء 13-12-13, 05:14 AM   #11
titos
صياد متفاعل

titos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريقtitos في بداية الطريق

متخفش من موضوع التجاريح البسيطة دى لانها لا تؤثر على بيت النار اهم حاجة انى الطلقة بتبات كويس فى بيت النار و ميكونش فية خلوص كتير مع الطلقة وبيت النار و الواضح من كلامك انك ضربت بية 3 طلقات ورا بعض يعنى الحمد لله المسدس بيسحب الطلق كويس و مفهوش حاجة اما بالنسبة للتنظيف افضل الحاجة الاسبراى wd40 و دة هتلاقىية عند اى محل بويات و حدايد او اى محل قطع غيار سيارات بس اهم حاجة متكترش منة فى التنظيف يعنى يا دوب تجيب قطن الودان و ترش علية شوية و تنظف بيهم بيت النار و الاجزاء المتحركة فى المسدس و بعد كدة نشف كويس اى زيادات مكان الاسبراى و ابقى افتكرنا بالدعاء كل لما تضرب بية
غير مقروء 13-12-13, 05:19 AM   #12
titos
صياد متفاعل

بس يا جامو باشا الاصدار المضروب كان الاجزاء بتاعتة مش بتقف يعنى تيجى تشد اجزاء و الخزنة فاضية الاجزاء متقفش و الامان بتاعة مش شغال
غير مقروء 13-12-13, 05:23 AM   #13
titos
صياد متفاعل

الاصدار اللي معايا ما شاء الله حاجة محترمة فنش عالى عايز اقولك احسن من الفرات الاصدار الجديد مليون مرة كفاية انة مفهوش الامعة المستفزة الموجودة فى الفرات و ماشاء الله خامة محملة
غير مقروء 13-12-13, 05:37 PM   #14
محمد الحكيم
صياد نشيط

الصورة الرمزية محمد الحكيم

محمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريقمحمد الحكيم في بداية الطريق

الف مبروك يا باشا على الكناس وبالنسبه للنوع الافضل من الكناس هو الكناس القديم واللى اسمه محفور عليه مش المكتوب بالابيض القديم بيبقى الخامه بتاعته اعلى وافضل بكتييييييييييييييييييييييير وتقبل مرورى
محمد الحكيم غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-13, 11:39 PM   #15
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
متخفش من موضوع التجاريح البسيطة دى لانها لا تؤثر على بيت النار اهم حاجة انى الطلقة بتبات كويس فى بيت النار و ميكونش فية خلوص كتير مع الطلقة وبيت النار و الواضح من كلامك انك ضربت بية 3 طلقات ورا بعض يعنى الحمد لله المسدس بيسحب الطلق كويس و مفهوش حاجة اما بالنسبة للتنظيف افضل الحاجة الاسبراى wd40 و دة هتلاقىية عند اى محل بويات و حدايد او اى محل قطع غيار سيارات بس اهم حاجة متكترش منة فى التنظيف يعنى يا دوب تجيب قطن الودان و ترش علية شوية و تنظف بيهم بيت النار و الاجزاء المتحركة فى المسدس و بعد كدة نشف كويس اى زيادات مكان الاسبراى و ابقى افتكرنا بالدعاء كل لما تضرب بية

تسلملي يا غالي وربنا يخليك ليا ويسترها عليك ويكفيك شر السلاح كله وإن شاء الله بدعيلك من غير حاجة وبالنسبة لما أجي أضرب كل فين وفين لما نلاقي فرح و عشان ظروف البلد المقلوبة دي قليل لما الواحد هيضرب وإن شاء الله نضرب للرئيس الجديد بس يارب يجي اللي في بالي يارب
غير مقروء 13-12-13, 11:44 PM   #16
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد الحكيم مشاهدة المشاركة
الف مبروك يا باشا على الكناس وبالنسبه للنوع الافضل من الكناس هو الكناس القديم واللى اسمه محفور عليه مش المكتوب بالابيض القديم بيبقى الخامه بتاعته اعلى وافضل بكتييييييييييييييييييييييير وتقبل مرورى

الله يبارك فيك يا باشا بس على فكرة كل الموجود في السوق والمحلات واحد مع اختلاف الأسعار حسب التاجر والمنطقة وكمان في الكناس السريع أغلى 500 جنيه في نفس المحل بس حدايق القبة أرخص منطقة عشان فيها محلات كتير ووسط البلد والعتبة رافعين 700 جنيه عن الحدايق وكمان مفيش القديم المحفور عليه أصلا أنا لفيت المحلات كلها يوم 2/12/2013 وأخير جبته من أبو سيف حدايق القبة والحمدلله
غير مقروء 13-12-13, 11:53 PM   #17
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

ما شاء الله فعلا الأصدار الجديد اللي معايا أنا وتيتو زي الفل احنا جربناهم وفعلا فينيشهم عالي احلى من الفيرات والجاكال والبلو92 انا شفت الكل وقارنت بينهم والوحيد اللي فينشه اعلى من الكناس هي شركة ريتاي بمنتجاتها وده اللي موجود في السوق زي ماقلتلكم بعد مالفيت على محلات السجلابي وسط البلد واحمد منسي وبوندي رافعين السعر قوي مش عارف ليه وأخيرا ميشيل عاذر معندوش غير ايطالي بس واخير محلات الحدايق شيخون وأبو سيف والحمدلله وأخخخخخخخخ من بوندي يامعلمين واللي بيبيعو فيه حتة مذة من الأخر وكانت عايزاني اشتري بالعافية ومش عايزاني أمشي وادتني رقمها كمان...
هههههههههههههههه
بس الواحد متجوز يلا...
غير مقروء 13-12-14, 12:07 AM   #18
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

بص في السوق الكناس ماجنوم نادر ومعرفته أقل بين الناس بس معروف على المواقع الأجنبية وعارفين قيمته بره مصر لكن هنا في مصر الكل او الأغلب بياخد الرأي بالشهرة وغلو الأسعار وخلي بالك لما تيجي تشتري ماتروحش العتبة او وسط البلد لأنهم رافعين من الآخر وبيستخفوا بعقول المشترين في الأسعار بيرفعوا عن المحلات التانية وبيتعاملوا بقلة ذووق شوية وبيتغاظو لما يلاقوك فاهم لأني روحت وشفت والله العظيم في نفس اليوم اللي اشتريت فيه زي ماقلتلك وأوعى من بوندي المذة اللي هناك هتقنعك بكل الوسائل تشتري وخلي بالك المنتج هو هو اللي في كل السوق وكمان الإضاءة في الفاترينات بتفرق في الشكل وكمان إبقى بص في المسدس لما تيجي تشتريه وفليه حتة حتة من كل ناحية وخلي بالك كله هتلاقي فيه بعض الخدوش الصغيرة مش باينة ده من الشحن والتخزين بس برضو كله حلو ممكن تتداوى بقلم دووكو المهم البودي والخامات وسمعة الشركة المصنعة اللي هي كرال طبعا وتجربته والألوان بتفرق في السعر من محل للتاني ومش هتلاقي القديم اللي محفور عليه وجرب محل ابو سيف للصيد البري
ووالله العظيم ليس لي أي مصلحة مع محل أبو سيف ولا أي محل غيره أنا من المنيا الصعيد وأول مرة اشتري منه أو أتعامل معاه بس هما ناس رجالة ومحترمين ومتهاودين وأنا عرفتهم من المنتدى وصفحتهم على الفيس وربنا عالم...
وشوف وربنا يسهل واوعى تنسى فرشة التنظيف والزيت دولا أهم حاجات وربنا يوفقك وإبقى فرحني وطمني... عشان نبقى نعمل رابطة مالكي الكناس ماجنوم زي المسدسات التانية.
وإستفتي عقلك وقلبك وإن أفتوك وتوكل على الله والخيرة فيما اختاره الله...
غير مقروء 13-12-14, 03:22 PM   #19
kokohonda
صياد متفاعل

الصورة الرمزية kokohonda

kokohonda مستواه غير معروفkokohonda مستواه غير معروف

ربنا يبارك لك فيه

(ابو ريان لقطع غيار الفيسبا و الموتسكلات)
kokohonda غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-16, 05:27 AM   #20
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kokohonda مشاهدة المشاركة
ربنا يبارك لك فيه

كتر خيرك ياباشا وعقبالك وتسلم على ذووقك
غير مقروء 13-12-16, 09:12 AM   #21
eng.essam
صياد نشيط

الصورة الرمزية eng.essam

المدينه: الوادي المقدس
eng.essam مستواه غير معروف

الف مبروك ياغالي وربنا يكفيك شره ويباركلك فيه
غير مقروء 13-12-16, 08:24 PM   #22
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamo200 مشاهدة المشاركة
مبروك يابباشا الكناس بس ياريت تفهمنا ازاي نعرف المضروب من الكويس فيهم ومين من التجار ببيع الاصدار الكويس الخالي من العيوب
عندك ابو عمار محل تارجت ستور في مدينة نصر.. شخصيا وعمليا لا يعلى عليه.

وعندك ابو سيف محل ابو سيف في حدائق القبة.. شخصيا وعمليا لا يعلى عليه.
غير مقروء 13-12-16, 08:29 PM   #23
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrhady مشاهدة المشاركة
ما شاء الله جربته النهاردة الأربعاء بالليل بثلاث طلقات جنب البيت في الميدان الساعة واحدة وماشاء الله صوته مرعب وعالي ومكتوم سنة يعني زي الحي وده بسبب إن الماسورة رفيعة سنة وهذا يعني إن صوته كده مش معروف إنه مسدس صوت والناس طلعت في البلاكونات والحارس (أمين الشرطة) بتاع بنك مصر اللي جنبينا وقف وبص على الصوت وراح طلع طبنجته وشد الاجزاء
ههههههههههههههه
يعني عملت رعب في المنطقة...
الحمدلله وماشاء الله أنا كده اتطمنت عليه وإن معايا حاجة هيبة ومحترمة وإن شاء الله ربنا يعطيني خيره ويكفيني شره ويباركلي فيه اللهم آمين.
الله يطمنــــــــــــــــــــــــــــــــــــك.
غير مقروء 13-12-16, 08:31 PM   #24
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
تيتو باشا أنا بعد ماضربت الثلاث طلقات انبارح وماشاء الله اتطمنت عليه روحت فكيت الطبة الصغيرة اللي زي الصمولة اللي جوه الماسورة ودخلت الفرشة والزيت بس الفرشة اتحشرت وطلعتها بالعافية ولما جيت انظف بيت النار بالفرشة راحت جرحت في بيت النار حاجة بسيطة.كده يجرى حاجة ؟ وربطت الصمولة وأخرها جوه الماسورة حوالي 2 سم وبعدها غرقته زيت...
فاإيه رأيك وإيه الصح وإيه الغلط في اللي انا عملته أصل أنا بحب أنظف باستمرار واهتم بالحاجة وبخاف يأثر عليه؟
من الآخر بعامل المسدسين زي البيبهات وكمان اللي كانو عندي قبلهم قبل ما أبيعهم
استاذ عمر مش لازم تنضفه كل شوية يعني على الاقل بعد كل علبة 50 طلقة

والعادي انك تقدر تسيبه لحد 3 علب 150 طلقة
غير مقروء 13-12-16, 09:41 PM   #25
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
الله يبارك فيك يا باشا بس على فكرة كل الموجود في السوق والمحلات واحد مع اختلاف الأسعار حسب التاجر والمنطقة وكمان في الكناس السريع أغلى 500 جنيه في نفس المحل بس حدايق القبة أرخص منطقة عشان فيها محلات كتير ووسط البلد والعتبة رافعين 700 جنيه عن الحدايق وكمان مفيش القديم المحفور عليه أصلا أنا لفيت المحلات كلها يوم 2/12/2013 وأخير جبته من أبو سيف حدايق القبة والحمدلله
اشتريته بكام يا استاذ عمر
غير مقروء 13-12-17, 12:43 AM   #26
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.essam مشاهدة المشاركة
الف مبروك ياغالي وربنا يكفيك شره ويباركلك فيه
تسلملي حبيب قلبي والله يباركلك إنت كمان وشكرا على مرورك
غير مقروء 13-12-17, 01:18 AM   #27
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

حبيب قلبي الساهر باشا ربنا يطمنك ويطمنا كلنا... مالك قلقان ليه سيبها لله والحمدلله طالما فلوسه حلال إن شاء الله ربنا هيبارك ويعطينا خيره ويكفينا شره
وشكرا على النصيحة الخاصة بالتنظيف وتسلملي.
أما بالنسبة إني جبت الكناس ماجنوم الأسود بكام...
اشتريته تقريبا ب 1200 جنيه بالعلبة البلاستيك السودا وعلبته الكرتون الأصلية والفرشة وزيت اسبراي التنظيف بس...
من غير طلقات،
وبرضو ده مش السعر الحقيقي اللي اشتريت بيه وهأبقى أقولك الحقيقة لما تشتريه على الخاص خليه مفاجأة ونشوف مين فينا الأشطر...
هههههههههه...
وخلي بالك كمان عشان كل يوم في سعر وحسب العروض على الأنواع والعرض والطلب واللي موجود ومتوافر عند التاجر ومكانه وبرضو ادخل على صفحة أبو سيف للصيد البري على الفيسبوك هيا أساسي أكتر من المنتدى وهيرد عليك لما تكلمه بالتلفون وإعرف عروضه عن كل يوم على أي نوع وأسأله برضو قبل ماتروح زي ماأنا عملت وحدد طلبك...
وعلى العموم برضو هو السعر نسبيا بيتراوح من 1100 : 1200 جنيه وخلي بالك إن الأسود أغلى من الفضي لأنه قليل وعليه طلب وإنت بقى وشاطرتك يعني بطريقتك ممكن تجيبه أقل مني ب 100 جنيه ممكن إنت وحظك...
يعني من الآخر 100 جنيه فوق أو تحت وممكن 50 جنيه فوق أو تحت على حسب لأن السوق بيحكم...
بس زي ماقلتلك عمره ماهيزيد عن 1200 جنيه في جميع الأحوال اليومين دولا والكلام ده في حدايق القبة فقط...
وإبقى خد فلوس للطلقات برضو احتياطي لو هاتشتري...
وياعم كمان من الآخر الغاوي والهاوي مابيستخسرش في الحاجة الحلوة قرشين صغيرين زيادة ولا هاتبوظ الطبخة على مليم ملح...
هههههههه...
وزي ماقلتلك في ردي على موضوعك السابق اللي رديت عليك فيه وإتعرفنا ببعض إنك إبقى بص كويس عليه وقلبه من كل النواحي وإتأكد منه...
وإطمئن كل اللي في السوق واحد وإن شاء الله تمام وماتقلقش من أي خدوش صغيرة تلاقيها دي من الشحن والتخزين يعني عادي في أي مسدس وتوكل على الله وروح لأبوسيف وإن شاء الله ربنا يكرمك وإبقى طمني وفرحني عشان نعمل رابطة مالكي الكناس ماجنوم.
أخوك
عمرو هادي
غير مقروء 13-12-18, 04:05 PM   #28
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
حبيب قلبي الساهر باشا ربنا يطمنك ويطمنا كلنا... مالك قلقان ليه سيبها لله والحمدلله طالما فلوسه حلال إن شاء الله ربنا هيبارك ويعطينا خيره ويكفينا شره
وشكرا على النصيحة الخاصة بالتنظيف وتسلملي.
أما بالنسبة إني جبت الكناس ماجنوم الأسود بكام...
اشتريته تقريبا ب 1200 جنيه بالعلبة البلاستيك السودا وعلبته الكرتون الأصلية والفرشة وزيت اسبراي التنظيف بس...
من غير طلقات،
وبرضو ده مش السعر الحقيقي اللي اشتريت بيه وهأبقى أقولك الحقيقة لما تشتريه على الخاص خليه مفاجأة ونشوف مين فينا الأشطر...
هههههههههه...
وخلي بالك كمان عشان كل يوم في سعر وحسب العروض على الأنواع والعرض والطلب واللي موجود ومتوافر عند التاجر ومكانه وبرضو ادخل على صفحة أبو سيف للصيد البري على الفيسبوك هيا أساسي أكتر من المنتدى وهيرد عليك لما تكلمه بالتلفون وإعرف عروضه عن كل يوم على أي نوع وأسأله برضو قبل ماتروح زي ماأنا عملت وحدد طلبك...
https://www.facebook.com/huntingcacciaadwatsyd
وعلى العموم برضو هو السعر نسبيا بيتراوح من 1100 : 1200 جنيه وخلي بالك إن الأسود أغلى من الفضي لأنه قليل وعليه طلب وإنت بقى وشاطرتك يعني بطريقتك ممكن تجيبه أقل مني ب 100 جنيه ممكن إنت وحظك...
يعني من الآخر 100 جنيه فوق أو تحت وممكن 50 جنيه فوق أو تحت على حسب لأن السوق بيحكم...
بس زي ماقلتلك عمره ماهيزيد عن 1200 جنيه في جميع الأحوال اليومين دولا والكلام ده في حدايق القبة فقط...
وإبقى خد فلوس للطلقات برضو احتياطي لو هاتشتري...
وياعم كمان من الآخر الغاوي والهاوي مابيستخسرش في الحاجة الحلوة قرشين صغيرين زيادة ولا هاتبوظ الطبخة على مليم ملح...
هههههههه...
وزي ماقلتلك في ردي على موضوعك السابق اللي رديت عليك فيه وإتعرفنا ببعض إنك إبقى بص كويس عليه وقلبه من كل النواحي وإتأكد منه...
وإطمئن كل اللي في السوق واحد وإن شاء الله تمام وماتقلقش من أي خدوش صغيرة تلاقيها دي من الشحن والتخزين يعني عادي في أي مسدس وتوكل على الله وروح لأبوسيف وإن شاء الله ربنا يكرمك وإبقى طمني وفرحني عشان نعمل رابطة مالكي الكناس ماجنوم.
أخوك
عمرو هادي
يااخي والله المفروض يدولك لقب " المطمئن, الشارح الوافي, الراجل الي ما بيقصرش" حاجة زي كدا
يعني الله يباركلك ياحبيبي قلقي عالاسعار لاني اتلسعت في البارون لسعة حلوة كنت لسة ماعرفتش المنتدى وطبيت في المكان الغلط بس الحمدلله طالما السلاح نضيف ومش معيوب مش خسارة فيه وان شاء الله اول ما اجيب الكناس حتكون اول العارفين كان محطوط في الميزانية من شهر والله بس اضطريت اصرفها في زنقة شغل,
مشكور على شرحك الوافي..
تحياتي.
غير مقروء 13-12-19, 01:36 AM   #29
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
يااخي والله المفروض يدولك لقب " المطمئن, الشارح الوافي, الراجل الي ما بيقصرش" حاجة زي كدا
يعني الله يباركلك ياحبيبي قلقي عالاسعار لاني اتلسعت في البارون لسعة حلوة كنت لسة ماعرفتش المنتدى وطبيت في المكان الغلط بس الحمدلله طالما السلاح نضيف ومش معيوب مش خسارة فيه وان شاء الله اول ما اجيب الكناس حتكون اول العارفين كان محطوط في الميزانية من شهر والله بس اضطريت اصرفها في زنقة شغل,
مشكور على شرحك الوافي..
تحياتي.

هههههههههههههههههههههههههههههه

جميلة منك والله وضحكتني كتر خيرك،معلش أنا رغاي شويتين بس أنا صريح وبحب أشارك الناس المعلومة اللي بعرفها عن الحاجة اللي بحبها وواثق منها ومعلش أنا والله اللي في قلبي على لساني ومن الآخر هاخبي معلومة أوحاجة أعرفها ليه طالما هاتفيد،لازم أحكي وأتكلم ولو ماعملتش هايجرالي حاجة وهاحس إن في حاجة غلط...

وياباشا إحنا نحمد ربنا على الأسعار الحالية وكمان اللي في حدايق القبة بالأخص قبل كده كله كان مولع نار وفي المحافظات أكتر زي المنيا عندنا...

وإن شاء الله ربنا يوسع عليك وتجيب مسدس الكناس الأسود حتة نضيفة وتشرف وربنا يكرمك فيه بالحلال ويباركلك يارب...

ومعلش هو فعلا في حاجات ومسوؤليات أولى من حاجات،وخليها من وسع أو ابقى شيل فلوسه على جنب،وإن شاء الله ربنا يوسع علينا كلنا ويغنينا بالحلال يارب...

أخوك

الرغاي الشارح الوافي المطمناطي
عمرو هادي
غير مقروء 13-12-20, 08:51 AM   #30
goodzila
صياد متقدم

الصورة الرمزية goodzila

المدينه: المحله الكبره
goodzila مستواه غير معروف

الف مبروك يا سيدي ويارب تكملهم دسته بعون الله وانا الصراحه بحيك علي اختيارك المسدس ممتاز ويعتبر الاحسن في فئته ربنا يباركلك فيه ويبعدك عن شره
goodzila غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 13-12-22, 09:16 PM   #31
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
هههههههههههههههههههههههههههههه

جميلة منك والله وضحكتني كتر خيرك،معلش أنا رغاي شويتين بس أنا صريح وبحب أشارك الناس المعلومة اللي بعرفها عن الحاجة اللي بحبها وواثق منها ومعلش أنا والله اللي في قلبي على لساني ومن الآخر هاخبي معلومة أوحاجة أعرفها ليه طالما هاتفيد،لازم أحكي وأتكلم ولو ماعملتش هايجرالي حاجة وهاحس إن في حاجة غلط...

وياباشا إحنا نحمد ربنا على الأسعار الحالية وكمان اللي في حدايق القبة بالأخص قبل كده كله كان مولع نار وفي المحافظات أكتر زي المنيا عندنا...

وإن شاء الله ربنا يوسع عليك وتجيب مسدس الكناس الأسود حتة نضيفة وتشرف وربنا يكرمك فيه بالحلال ويباركلك يارب...

ومعلش هو فعلا في حاجات ومسوؤليات أولى من حاجات،وخليها من وسع أو ابقى شيل فلوسه على جنب،وإن شاء الله ربنا يوسع علينا كلنا ويغنينا بالحلال يارب...

أخوك

الرغاي الشارح الوافي المطمناطي
عمرو هادي
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
حبيب قلبي
غير مقروء 14-01-09, 10:07 PM   #32
alsaher
صياد متفاعل

بعد فترة حيرة وتفكير شفت البلو اف92 والكناس على ارض الواقع عند صديق وفعلا يا استاذ عمرو ذوقك في محله الكناس هيبة وله وزنه ولما نويت عشان اشتري مافيــــــــــــــــــــــــــــــش لون اسود في اي مكان ولا حتى عند ابو سيف ولا عند ابو عمار مافيش احد عنده اسود -_-
غير مقروء 14-01-10, 12:36 AM   #33
titos
صياد متفاعل

عندى و احد اسود اصدار مميز جدااااااااااااااااااا مفتوح مصدر و عاملة طبة طويلة عند العبقرى مازنجر ضربت بية 4 طلقات فقط للتجربة و التأكد من كفاتة و بسم الله ما شاء الله حاجة وهم مطلوب 1500 نهائى
غير مقروء 14-01-10, 01:36 PM   #34
gamo200
صياد نشيط

gamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريقgamo200 في بداية الطريق

ليك رسالة علي الخاص ياباشا
غير مقروء 14-01-13, 05:53 AM   #35
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
بعد فترة حيرة وتفكير شفت البلو اف92 والكناس على ارض الواقع عند صديق وفعلا يا استاذ عمرو ذوقك في محله الكناس هيبة وله وزنه ولما نويت عشان اشتري مافيــــــــــــــــــــــــــــــش لون اسود في اي مكان ولا حتى عند ابو سيف ولا عند ابو عمار مافيش احد عنده اسود -_-

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة titos مشاهدة المشاركة
عندى و احد اسود اصدار مميز جدااااااااااااااااااا مفتوح مصدر و عاملة طبة طويلة عند العبقرى مازنجر ضربت بية 4 طلقات فقط للتجربة و التأكد من كفاتة و بسم الله ما شاء الله حاجة وهم مطلوب 1500 نهائى

ساهر باشا وحشتنا وأخيرا استقريت وبطلت تردد وقعدت تبرم وتدور وتلف وتلف في المنتدى وتسأل على كل الأنواع وتحير نفسك...
ووالله أنا فهمت دماغك وجبتلك من الآخر... وبرضو مابتسمعش الكلام من الأول...
وفي فترة التردد دي كان زمانك لقيت الإسود...
يلا عادي ده الطبيعي من حقك لأنك مش هاتجيب كل يوم وعاوز مواصفات معينة...
وأنا كنت متردد زيك برضو في الأول كده...لكني أخدت قراري وده كمان بعد ماشفت بعيني وجربت...
وحبيت أريحك وأريح الناس بشرحي عن الكناس ماجنوم بعد تجربتي وفهمي لطبيعة كل أشكال وأنواع وموديلات الشركات وأرآء المواقع الاجنبية والناس في كل مكان عنها واتشقلبت على النت بجد عشان أعرف ميزات وعيوب كل نوع وموديل ويفرق إيه عن التاني وكمان اللي موجود منها في السوق في مصر ...
والكمال لله وحده وفي الآخر ده مسدس صوت يعني...
وعلى العموم متزعلش من كلامي أنا مش بندمك ولا حاجة كل شئ نصيب بس المهم نتعلم... والخيرة فيما اختاره الله... وإن شاء الله هتلاقيه لا تيأس واصبر...

وعلى العموم أهو شوف عرض تيتو عنده الحل وعنده طلبك كله الكناس ماجنوم الفردي والإسود وطبة بلي مازنجر ... حاجة جديدة ومميزة ومحترمة ومتجربة يعني هات من الآخر وخلص بقى...قبل مايبيعه وبرضو شوفه وجربه مش هاتخسر حاجة طالما مش لاقي الإسود خالص...
وتيتو راجل عسل ومحترم بجد وخبرة هيفيدك أكتر مني أكيد...
وإن شاء الله ربنا يباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وطبعا مبروك برضو ل تيتو باشا الكبير اللي مابيسألش علينا وتقلان قوي ونسينا...
ومبروك للبايع والمشتري وبالتوفيق إن شاء االله...
ومتنسوش الحلاوة انتو الاتنين...
مش حلاوة المولد طبعا...
كلناها من زمان وكل عام وانتم بخير...

وابقوا أسالو عليا وده رقمي

ونغير الموضوع بقى...
هـــــــــــا إن شاء الله نويين على إيه هتنزلو الاستفتاء بتاع الدستور وهتقولوا إيه ؟؟؟
ولا ممنوع الكلام في السياسة في المنتدى...
وإن شاء الله أنا نازل وكمان هاشارك تبع الشغل بتاعي تبع وزارة الشباب "منسق تنظيمي" في لجنة من اللجان عندنا في المنيا أنا ومراتي كمان... والله الموفق والمستعان.
وابقو طمنوني عليكو...
أخوكم المخلص الرغـــــــــــــــاي
عمرو هادي
غير مقروء 14-01-13, 05:56 AM   #36
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamo200 مشاهدة المشاركة
ليك رسالة علي الخاص ياباشا
إزيك ياجامو باشا وحشنا
ومعلش فين هي الرسالة اللي عالخاص ولا مش قصدك عليا ؟؟؟
غير مقروء 14-01-13, 11:42 AM   #37
gamo200
صياد نشيط

لا مستغناش باباشا بعتها لتيتوز
غير مقروء 14-01-13, 04:07 PM   #38
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
ساهر باشا وحشتنا وأخيرا استقريت وبطلت تردد وقعدت تبرم وتدور وتلف وتلف في المنتدى وتسأل على كل الأنواع وتحير نفسك...
ووالله أنا فهمت دماغك وجبتلك من الآخر... وبرضو مابتسمعش الكلام من الأول...
وفي فترة التردد دي كان زمانك لقيت الإسود...
يلا عادي ده الطبيعي من حقك لأنك مش هاتجيب كل يوم وعاوز مواصفات معينة...
وأنا كنت متردد زيك برضو في الأول كده...لكني أخدت قراري وده كمان بعد ماشفت بعيني وجربت...
وحبيت أريحك وأريح الناس بشرحي عن الكناس ماجنوم بعد تجربتي وفهمي لطبيعة كل أشكال وأنواع وموديلات الشركات وأرآء المواقع الاجنبية والناس في كل مكان عنها واتشقلبت على النت بجد عشان أعرف ميزات وعيوب كل نوع وموديل ويفرق إيه عن التاني وكمان اللي موجود منها في السوق في مصر ...
والكمال لله وحده وفي الآخر ده مسدس صوت يعني...
وعلى العموم متزعلش من كلامي أنا مش بندمك ولا حاجة كل شئ نصيب بس المهم نتعلم... والخيرة فيما اختاره الله... وإن شاء الله هتلاقيه لا تيأس واصبر...

وعلى العموم أهو شوف عرض تيتو عنده الحل وعنده طلبك كله الكناس ماجنوم الفردي والإسود وطبة بلي مازنجر ... حاجة جديدة ومميزة ومحترمة ومتجربة يعني هات من الآخر وخلص بقى...قبل مايبيعه وبرضو شوفه وجربه مش هاتخسر حاجة طالما مش لاقي الإسود خالص...
وتيتو راجل عسل ومحترم بجد وخبرة هيفيدك أكتر مني أكيد...
وإن شاء الله ربنا يباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وطبعا مبروك برضو ل تيتو باشا الكبير اللي مابيسألش علينا وتقلان قوي ونسينا...
ومبروك للبايع والمشتري وبالتوفيق إن شاء االله...
ومتنسوش الحلاوة انتو الاتنين...
مش حلاوة المولد طبعا...
كلناها من زمان وكل عام وانتم بخير...

وابقوا أسالو عليا وده رقمي 01001828494

ونغير الموضوع بقى...
هـــــــــــا إن شاء الله نويين على إيه هتنزلو الاستفتاء بتاع الدستور وهتقولوا إيه ؟؟؟
ولا ممنوع الكلام في السياسة في المنتدى...
وإن شاء الله أنا نازل وكمان هاشارك تبع الشغل بتاعي تبع وزارة الشباب "منسق تنظيمي" في لجنة من اللجان عندنا في المنيا أنا ومراتي كمان... والله الموفق والمستعان.
وابقو طمنوني عليكو...
أخوكم المخلص الرغـــــــــــــــاي
عمرو هادي
رئيس قسم الشرح والتفاصيل والافادة : عمرو باشا والله انا متعود على الحي في الاساس انا من حيث اتيت المسدس الحي زي الصوت كدا تماما في كل مكان ولا يسائل عليه حامله يعني قانوني وحتى هنا فمصر كنت بشيل الحي لكن مع الوضع الحالي في مصر الموضوع بقا مقلق جدااااااااااا تتمسك بمسدس يعني حتتركن شوية كدا في ابو زعبل لحد ما يبانلك صاحب فاكتفيت باني احنط التحف الحقيقية في البيت واشيل الصوت فجبت الريتاي بارون لكن بعد ما جبت لقيت عليه تعليقات ما تسرش الخاطر من حيث الشكل يعني واحد اعرفه تخيل ولا شاف مطوة حتى في حياته قالي دا شكله مش حقيقي
عشان كدا كنت محتار في كل دا بس فعلا الكناس هيبة وانا نويت خلاص والله واحلى ما فيه انه بيجي كله مفتوح من المصدر..
وناوي بعد الكناس حجيب البريتا 84 لو ليك خبرة فيه افيدني ولو ما ماتعرفوش شوفه وقيمه واديني رأيك الخبير فيه.
والله يعينك انت والاهل على يومين الاستفتاء بس ما تخافش البدل الحمراء رجال مازينجر حيحموكم
اما بالنسبة للتصويت فلا صوت لي انا اجنبي
يلا انتبه لنفسك وطمنا عليك لما تخلص اليومين الجايين على خير ان شاء الله.
غير مقروء 14-01-14, 02:05 AM   #39
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
رئيس قسم الشرح والتفاصيل والافادة : عمرو باشا والله انا متعود على الحي في الاساس انا من حيث اتيت المسدس الحي زي الصوت كدا تماما في كل مكان ولا يسائل عليه حامله يعني قانوني وحتى هنا فمصر كنت بشيل الحي لكن مع الوضع الحالي في مصر الموضوع بقا مقلق جدااااااااااا تتمسك بمسدس يعني حتتركن شوية كدا في ابو زعبل لحد ما يبانلك صاحب فاكتفيت باني احنط التحف الحقيقية في البيت واشيل الصوت فجبت الريتاي بارون لكن بعد ما جبت لقيت عليه تعليقات ما تسرش الخاطر من حيث الشكل يعني واحد اعرفه تخيل ولا شاف مطوة حتى في حياته قالي دا شكله مش حقيقي
عشان كدا كنت محتار في كل دا بس فعلا الكناس هيبة وانا نويت خلاص والله واحلى ما فيه انه بيجي كله مفتوح من المصدر..
وناوي بعد الكناس حجيب البريتا 84 لو ليك خبرة فيه افيدني ولو ما ماتعرفوش شوفه وقيمه واديني رأيك الخبير فيه.
والله يعينك انت والاهل على يومين الاستفتاء بس ما تخافش البدل الحمراء رجال مازينجر حيحموكم
اما بالنسبة للتصويت فلا صوت لي انا اجنبي
يلا انتبه لنفسك وطمنا عليك لما تخلص اليومين الجايين على خير ان شاء الله.
الله يخليك حبيب قلبي مهو احنا برضو عندنا في المنيا الصعيد هنا السلاح الحي زي الرز وسهل تجيبه بالتلفون لكن الواحد مابيحبش الاذى ولا التهور في مواقف معينة إنت فاهم طبعا لأنه فعلا السلاح ده حتى لو صوت عليه شيطان زي مابيقولوا وربنا يكفينا شره وياعم الف مبروك على الكناس مقدما...
وأما بالنسبة لمعرفتي بالبيريتا 84 الصوت 9 ملم اللي شوفته بعيني كان في حدود 1500 جنيه من سنتين تقريبا وهو النوفا ميلجورا الايطالي وهو شكله وفينيشه كويس مش بطال وفعلا تحس إنه حي وخاصا إنه ماسورة متحركة وكله صلب فعلا وبيشيل من 9 : 10 طلقات حسب الخزنة المتوفرة عند البياع وهو حجمه صغير طبعا وفيه لمعة بسيطة بس مقبول... بس ماتفكرش إنك تقلبه لأنه فعلا بيتقلب بسهولة لكن برضو خاماته أقل من الحي في تحمل الطلقات الحية بنسبة 90% صلب عن الحي وكمان هو بيقولو عليه ايطالي بس هو تقفيل ورش فتح الله زي ماسألت عنه وقالولي...ووالله أعلم...
الله يخليك وربنا يعديها على خير إن شاء الله ... ومين دول بتوع البدل الحمراء مش فاهم اللي واخدين إعدام ولا إيه مش فاهم...؟؟؟
وإنت منين ياعم الحج... أجنبي أجنبي من أوروبا...أمريكا يعني... ولا من نواحينا العربية حبايبنا اللي هنا جنبنا... وعلى فكرة أنا عشت ثلاثة أرباع عمري في الكويت... ورجعت وكملت حياتي هنا في مصر في 2006... والحمدلله ربنا يديمها نعمة اللهم آمين.
غير مقروء 14-01-14, 05:52 PM   #40
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
الله يخليك حبيب قلبي مهو احنا برضو عندنا في المنيا الصعيد هنا السلاح الحي زي الرز وسهل تجيبه بالتلفون لكن الواحد مابيحبش الاذى ولا التهور في مواقف معينة إنت فاهم طبعا لأنه فعلا السلاح ده حتى لو صوت عليه شيطان زي مابيقولوا وربنا يكفينا شره وياعم الف مبروك على الكناس مقدما...
وأما بالنسبة لمعرفتي بالبيريتا 84 الصوت 9 ملم اللي شوفته بعيني كان في حدود 1500 جنيه من سنتين تقريبا وهو النوفا ميلجورا الايطالي وهو شكله وفينيشه كويس مش بطال وفعلا تحس إنه حي وخاصا إنه ماسورة متحركة وكله صلب فعلا وبيشيل من 9 : 10 طلقات حسب الخزنة المتوفرة عند البياع وهو حجمه صغير طبعا وفيه لمعة بسيطة بس مقبول... بس ماتفكرش إنك تقلبه لأنه فعلا بيتقلب بسهولة لكن برضو خاماته أقل من الحي في تحمل الطلقات الحية بنسبة 90% صلب عن الحي وكمان هو بيقولو عليه ايطالي بس هو تقفيل ورش فتح الله زي ماسألت عنه وقالولي...ووالله أعلم...
الله يخليك وربنا يعديها على خير إن شاء الله ... ومين دول بتوع البدل الحمراء مش فاهم اللي واخدين إعدام ولا إيه مش فاهم...؟؟؟
وإنت منين ياعم الحج... أجنبي أجنبي من أوروبا...أمريكا يعني... ولا من نواحينا العربية حبايبنا اللي هنا جنبنا... وعلى فكرة أنا عشت ثلاثة أرباع عمري في الكويت... ورجعت وكملت حياتي هنا في مصر في 2006... والحمدلله ربنا يديمها نعمة اللهم آمين.
فعلا انت صادق والله عليه شيطان وفيه ناس هي الشيطان بعينه لسة حاصلي موقف والله والله لو كان معايا سلاح كنت استخدمته بدون تردد, الحمد لله..
وانا مش ناوي احول البيريتا الصوت حي ابدااااااا حتى لو حولته ممكن احوله بلي لكن حي حرام مش مستاهله, المسدسات الحي فكل مكان, ليه نحول صوت لحي وبعدين الكلام مش عالماسورة بس يعني مش فهلوة اغير بماسورة صلب واطلق لا بيت النار اضعف والاجزاء اضعف وكل قطعة في المسدس اضعف من انها تتحمل ما تقلقش, وصحيح سؤال مهم فتح الله له فروع في القاهرة ولا اسكندرية بس؟
البدل الحمراء الجديدة المدرعة الي مشتريينها للجيش هههههه ابقا شوفها مدرعات بشرية..
وانا من السعودية اوروبا بعيدة عننا شوية, عجبتك الكويت ؟
وطمني عليك كيف كان اول يوم في الاستفتاء شايف الناس امم نازلين, الله يوفقكم.
غير مقروء 14-01-15, 12:57 AM   #41
ALI ABAZA
صياد جديد

ALI ABAZA مستواه غير معروف

اقتباس:

أنا لسه مشتري مسدس كرال كناس مجنم 9 ملم 19+1 الأسود من محل أبوسيف في حدايق القبة يوم الاثنين اللي فات 2/12/2013 وبصراحة راجل جد ومحترم ومعاملتهم حلوة وكلهم ذووق وأخلاق والله وبالهم طويل كأنهم أصحابك وخاصا إني كنت متردد -(عشان الفلوس اللي معايا ومش كل شوية هاشتري وعايز حاجة كبيرة وشبه البيريتا 92 تعيش وهيبه وتشرف)- بين ريتاي إيجل والبلو 92 والكناس مجنم ولكن الحمدلله ساعدوني في الاختيار واخترت الكناس مجنم وهو فعلا مسدس جامد وماسورته بيمسك فيها المغنطيس ولمعته نص لمعة وتقفيله وفينيشه حلو أحلى من الفيرات مجنم والبلو 92 ووزنه تقيل نسبيا بس مقبول مش زي وزن الريتاي إيجل. ونسبه تقريبا : طوله 21 سينتيمتر (210 ملي) وارتفاعه 14.5 سينتيمتر (145 ملي) وعرضه 3.8 سينتيمتر (38 ملي) ووزنه (1150 جرام) وطول الماسورة 12.5 سنتيمتر (125 ملي) وماسورته مفتوحة من المصدر بس طبعا جواها طبة بتتفك بمفك رفيع وماشاء الله هيبه وشكله محترم وصوته عالي و جامد لما جربهولي بثلاث طلقات التركي أوذكرشان الفضي الp.a العلبة الصفراء ضربهم بسرعة ورا بعض بصراحة وداني قفلت وزنيت وصفريت من الصوت وعلى فكرة علو الصوت برضو بيعتمد في الجزء الأكبر على نوع الطلقة وكمان جودة الخامات المصنع منها المسدس الصوت وماشاء الله الكناس مجنم واضح من شكله إنه جامد وطبعا شركة كرال معروفة بالجودة العالية في التصنيع والفينيش حلو مش بطال مقارنا بغيره زي الريتاي هو أقل حاجة صغيرة وأفضل من البلو 92 وأرقى خاصا عن الفيرات مجنم وخاصا للي عايز حاجة كبيرة و تشبه البيرتا 92 وهذا لا يعيب في المسدسات الآخرى السابق ذكرها بالأعلى وكلها جامدة برضو و طبعا ومن الآخر كل نوع مسدس ليه الناس اللي بتقدره ومش عيب إنه نادر ومش كل الناس عرفاه قصدي على الكناس مجنم وهي برضو عملية ارتياح نفسي والحمدلله ... وعلى العموم أنا لسه مجربتوش بنفسي لما جيت البيت بس الحمدلله وإن شاء الله هيكون مية مية وربنا يباركلي فيه ويديني خيره ويكفيني شره هو و الريتاي بارون اللي عندي وعقبالكم وكفاية إني شريه من أبوسيف أبو الذووق والاحترام الراجل الجد الله يباركله يارب.

آسف على الإطالة...

بس كان واجب عليا أشكر الأستاذ خالد حامد صاحب محلات أبوسيف.
ومنه توضيح للي بيفكر أو عايز يشتري مسدس صوت بإمكانيات معتدلة وشركة معروفة وخامات جامدة ومحترمة وصوت عالي رعد وفينيش رائع لا يقارن طبعا مع الإيطالي والألماني وإن شاء الله كل ده في الكناس مجنم وما كامل إلا وجه الله تعالى.

وإن شاء الله أرجو التثبيت من الإدارة

للإفادة كمعلومة صغيرة على قدي وأنه من أول مشاركاتي وربنا يقدرني وأساعد أكتر وشكرا وآسف مرة تانية على الإطالة...
الف مبروك على المسدس
كان عندى كام سوال ارجو الرد
هل الكناس فردى فقط
الاصدار الحفر افضل ام الكتابه
ممكن صورة ليه شكرااااا
ومبروك مرة اخرى
ALI ABAZA غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-01-20, 03:53 AM   #42
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
فعلا انت صادق والله عليه شيطان وفيه ناس هي الشيطان بعينه لسة حاصلي موقف والله والله لو كان معايا سلاح كنت استخدمته بدون تردد, الحمد لله..
وانا مش ناوي احول البيريتا الصوت حي ابدااااااا حتى لو حولته ممكن احوله بلي لكن حي حرام مش مستاهله, المسدسات الحي فكل مكان, ليه نحول صوت لحي وبعدين الكلام مش عالماسورة بس يعني مش فهلوة اغير بماسورة صلب واطلق لا بيت النار اضعف والاجزاء اضعف وكل قطعة في المسدس اضعف من انها تتحمل ما تقلقش, وصحيح سؤال مهم فتح الله له فروع في القاهرة ولا اسكندرية بس؟
البدل الحمراء الجديدة المدرعة الي مشتريينها للجيش هههههه ابقا شوفها مدرعات بشرية..
وانا من السعودية اوروبا بعيدة عننا شوية, عجبتك الكويت ؟
وطمني عليك كيف كان اول يوم في الاستفتاء شايف الناس امم نازلين, الله يوفقكم.
إن شاء الله ربنا يسترها ويكفينا شر السلاح...

مش فاكر بس متهيألي ليه فرعين الأساسي في إسكندرية والفرع التاني في القاهرة...

جديدة دي البدل الحمرا... وبعدين إيه ياعم الحج إنت بتتريق على الجيش بتاعنا ولا إيه...؟؟؟

حبيب قلبي يا أهلا وسهلا بالسعودية وأهلها أصحاب الكرم والجود والوفاء...
وياهلا ويامرحبا بجيران النبي (ص)...
بس إنت شكلك فيك عرق مصري أكيد ومصر بتجري في دمك زي السعودية تمام... ولا إنا غلطان...؟؟؟
وطبعا الكويت تعجب أي حد لأنها بلد جميلة ولؤلؤة الخليج وكفاية إن أهلها طلعوا أوفياء مع مصر... وبقلك عشت عمري واتربيت فيها ومقدرش انكر خيرها وبعتبرها بلدي التاني... ووالله نفسي أرجعلها تاني لكن الحمدلله بارك الله فيما رزق...

والاستفتاء الحمدلله عدى تمام واللجنة اللي كنت منسق فيها كانت رايقة وإقبال الناس معتدل مش بطال...بس كانوا يومين طحن وهلاك وبرضو كانوا يومين ظراف قوي وشفتلك شوية مذذ من الآخر جايين يستفتووا بالهبل يامعلم.... إنما إيه...وفرحانين قوي إنهم نازلين الاستفتاء على الدستور وحاجة عــــــــــــــــســــــــــــــل
والحمدلله رجعت قتلان ونمت لتاني يوم العصر... والحمدلله تعبنا جيه بفايدة ونجحنا وإن شاء الله يكون خير على الكل يارب.
غير مقروء 14-01-26, 04:34 PM   #43
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
إن شاء الله ربنا يسترها ويكفينا شر السلاح...

مش فاكر بس متهيألي ليه فرعين الأساسي في إسكندرية والفرع التاني في القاهرة...

جديدة دي البدل الحمرا... وبعدين إيه ياعم الحج إنت بتتريق على الجيش بتاعنا ولا إيه...؟؟؟

حبيب قلبي يا أهلا وسهلا بالسعودية وأهلها أصحاب الكرم والجود والوفاء...
وياهلا ويامرحبا بجيران النبي (ص)...
بس إنت شكلك فيك عرق مصري أكيد ومصر بتجري في دمك زي السعودية تمام... ولا إنا غلطان...؟؟؟
وطبعا الكويت تعجب أي حد لأنها بلد جميلة ولؤلؤة الخليج وكفاية إن أهلها طلعوا أوفياء مع مصر... وبقلك عشت عمري واتربيت فيها ومقدرش انكر خيرها وبعتبرها بلدي التاني... ووالله نفسي أرجعلها تاني لكن الحمدلله بارك الله فيما رزق...

والاستفتاء الحمدلله عدى تمام واللجنة اللي كنت منسق فيها كانت رايقة وإقبال الناس معتدل مش بطال...بس كانوا يومين طحن وهلاك وبرضو كانوا يومين ظراف قوي وشفتلك شوية مذذ من الآخر جايين يستفتووا بالهبل يامعلم.... إنما إيه...وفرحانين قوي إنهم نازلين الاستفتاء على الدستور وحاجة عــــــــــــــــســــــــــــــل
والحمدلله رجعت قتلان ونمت لتاني يوم العصر... والحمدلله تعبنا جيه بفايدة ونجحنا وإن شاء الله يكون خير على الكل يارب.
لا مش غلطان ابدا الجذور نصها الرئيسي مصري..
الكويت حلوة زي وصفك لكن مشكلتها الحر فوقت من الاوقات تفتح الحنفية تتلسع من السخونة والسعودية احيانا برضه تكون كدا.. الخليج عموما اجواءه عبارة عن تاهيل لجهنم..
الله يحفظلنا مصر حلوة فكل اوقاتها
وسامحني على التاخير في الرد الفترة الماضية كان عندي ظروف شديدة وماكنت بدخل عالنت
غير مقروء 14-01-27, 02:43 AM   #44
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
لا مش غلطان ابدا الجذور نصها الرئيسي مصري..
الكويت حلوة زي وصفك لكن مشكلتها الحر فوقت من الاوقات تفتح الحنفية تتلسع من السخونة والسعودية احيانا برضه تكون كدا.. الخليج عموما اجواءه عبارة عن تاهيل لجهنم..
الله يحفظلنا مصر حلوة فكل اوقاتها
وسامحني على التاخير في الرد الفترة الماضية كان عندي ظروف شديدة وماكنت بدخل عالنت
حبيب قلبي واحشني فينك...
ها اشتريت الكناس ماجنوم ولا لسه وعامل إيه إحنا عملنا رابطة الكناس ماجنوم وربنا يسهل...
ونزلنا ياصاحبي يوم السبت 25/1/2014 للاحتفال بعيد الشرطة والشهداء من الشرطة والجيش وشهداء الشعب أثناء سنة اللي قعدها الخروف الاستبن وكمان شهداء ما بعد 30/6/2013 وعشان نكيد الخرفان وكان يوم فرحة ويوم جميل...وقبلها بيومين كنت في حنة بتاعت أخو واحد زميلنا وضربت سبع طلقات ماشاء الله مدفع والحمدلله وربنا يكفينا شره...وربنا يسترها ويعديها على خير...
غير مقروء 14-01-30, 05:26 PM   #45
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
حبيب قلبي واحشني فينك...
ها اشتريت الكناس ماجنوم ولا لسه وعامل إيه إحنا عملنا رابطة الكناس ماجنوم وربنا يسهل...
ونزلنا ياصاحبي يوم السبت 25/1/2014 للاحتفال بعيد الشرطة والشهداء من الشرطة والجيش وشهداء الشعب أثناء سنة اللي قعدها الخروف الاستبن وكمان شهداء ما بعد 30/6/2013 وعشان نكيد الخرفان وكان يوم فرحة ويوم جميل...وقبلها بيومين كنت في حنة بتاعت أخو واحد زميلنا وضربت سبع طلقات ماشاء الله مدفع والحمدلله وربنا يكفينا شره...وربنا يسترها ويعديها على خير...
لسة بدور على الاسود مافيش نهـــــــــــــــائي والي مش تاجر وبيعرض بيعرض غالي جدا عن السعر الطبيعي,
اااااخ لو كان عندي صورة لك كنت عرفتك وانا شايفك في التلفزيون لكن كدا اكيد شفتك وما عرفتك ههههههههههههههه
الله يباركلك في مدفعك ويكفيك شره وعقبالي لما الاقي الاسود او القى احد عايز يبيعه وحاطط سعر معقول يتناسب مع سعره في السوق
غير مقروء 14-01-31, 03:11 AM   #46
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
لسة بدور على الاسود مافيش نهـــــــــــــــائي والي مش تاجر وبيعرض بيعرض غالي جدا عن السعر الطبيعي,
اااااخ لو كان عندي صورة لك كنت عرفتك وانا شايفك في التلفزيون لكن كدا اكيد شفتك وما عرفتك ههههههههههههههه
الله يباركلك في مدفعك ويكفيك شره وعقبالي لما الاقي الاسود او القى احد عايز يبيعه وحاطط سعر معقول يتناسب مع سعره في السوق
حمدالله عالسلامة حبيب قلبي...إن شاء الله تلاقي اللي في بالك وبالسعر المعقول اللي يناسبك يارب...
وكمان صح طيب ماتيجي المنيا تشرفنا وتنورنا وهتلاقي طلبك...في واحد من حوالي ثلاث شهور فتح محل سلاح فرع جديد ليهم هنا هو أصلا من مركز ملوي قبلي المنيا وعندهم 3 محلات تاني...وهاتقولي ماشتريتش منه ليه لأني ساعتها مكنتش أعرفه وكان مغلي الأسعار قوي لأنه مكنش يعرف أسعار القاهرة وكان متابع الأسعار مع تجار السلاح في وسط البلد بس عارف إنه الوحيد في مدينة المنيا وكمان أنا خفت أروح ملوي أو غيرها لأن مراكز قبلي فيها تشديد أمني...المهم رحت عنده واتصاحبت عليه هو شاب محترم ومتفاهم ولما سألته على الكناس ماجنوم قلي أجيبهولك بنفس السعر وإسود أو فضي ويمكن أقل وأي نوع تاني كمان وأي حاجة تعوزها من فروعهم التانية في ملوي أو أي محل تبعهم وقلي إن فعلا كل اللي في السوق واحد...وكمان ياعم ساهر حتى تعالى عشان نشوفك وتشوفنا ونتشرف بيك وتشوف بلدنا وتنور بيك...أنا بتكلم جد مش هزار متستصعبش المشوار وجرب وإن شاء الله تلاقي طلبك وتفرح بيه وربنا يباركلك فيه ويكفيك شره ونتأنس بيك...
وياعم أنا والاسرة نزلنا احتفال يوم 25 يناير وعيد الشرطة واتصورنا وهابقى أوريك الفيديو بتاعنا في المنيا لما تيجي المنيا...
واسكت شفت المصيبة اللي جرت لمسدسي الكناس واللي عملته فيه...جيت أكحلها عميتها...هـهـهــهـهـهــه...
مش قبل كده قلتلك إنت وتيتو titos إن فيه حبة خدوش صغيرة من الشحن والتخزين من عند التاجر العادي يعني وأنا طبعا دماغي وكلاني إني بهتم بيه شويتين زيادة لكني بهدلته وأهنته...وربنا يسترها...المهم...عملت عليه حبة تجارب في الأول بقلم دوكو من بره ومانفعش وبعدها كان عندي شوية دوكو عادي فكيته وصبغت الخدوش ومانفعش وماثبتش ونضفته بالتنر وزيته وبعدها رحت لواحد بتاع دوكو وألوان صبغلي الخدوش بدوكو فرن طوول شويا ومانفعش وبرضو ماثبتش رحت فكيت المسدس تاني وشيلت دوكو الفرن ده اللي مكرونة الفرن أحسن منه بالقشط والتنر وزيته...وأخيرا اشتريت إسبراي إسود مطفي إكريلك اسمه BOOST أقوى من الدوكو العادي والدوكو الفرن وملقيتش إسبراي الدوكو الحراري اللي بيقولوا عليه وطبعا فكرت في الرش باإلكترواستاتيك أو بالترسيب الحراري بس معندناش أفران في المنيا وحتى لو في فعلا بس مش هيرضو يعملهولي وممكن يبلغوا عني كمان...المهم رشيت الخدوش بعد مافكيته للمرة الثالثة بالإسبراي الإكريلك ده وعلى فكرة بعد مااشتريته قالولي إن الإسبراي الإكريلك هو ده الحراري...والله أعلم...المهم طبعا نضفته بالتنر قبل الرش أو الصبغ زي كل مرة...وأنا برش كنت برش من قريب فطبعا في حتت سييلت من الإسبراي ونشفت رحت قشطها ونظفتها بالتنر وكمان نضفت الحتت دي المخدشة مش كله طبعا بسنفرة خشابي أنعم حاجة لغاية ماوصلت للون المعدن الأصلي وبعده بالتنر وبعدها رشيت المسدس كله من مسافة أبعد ماعدا المناطق الحساسة طبعا إلى حد ما على قد ماقدرت والحمدلله وسيبته ينشف لمدة يوم كامل وزيته وجمعته تمام وجيت أشيل البلاستر اللاصق من على الاسم والسيريال نمبر وغيره وكده...رحت لقيت بعض التغيير في اللون طبعا وفرق درجة لمعان بسيطة في كل المسدس ماعدا مكان البلاستر طبعا وكمان لقيت حتت سييلت من الإسبراي تاني وده لغاية النهاردة بقاله ثلاثة أيام لون الإسبراي ثابت ماشاء الله...وبس...وإن شاء الله هاسهر عليه تاني واسنفر الحتت اللي سييلت دي بس وهارشها تاني وربنا يستر وإن شاء الله خير... والحمدلله...
ومعلش طولت عليك وعالناس زي كل مرة مهو ده العادي بتاعي...أخوك الرغاي بقى وعشان مليش حد فاهمني ولا بيصبر عليا زيك ياغالي إنت وحبايبنا في المنتدى وكمان بصراحة انا خايف من اللي عملته في المسدس في موضوع الصبغ والرش ده ومش عارف ده صح ولا غلط...؟؟؟
المهم إنت إيه رأيك في التجربة دي وفي دماغي البايظة دي المشخللة اللي عملتلكم وش وصداع ؟؟؟
...يلا أهو بسليكو أحسن من أبو جنيه لب...وأدينا بنتعلم...
غير مقروء 14-02-01, 11:41 PM   #47
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
حمدالله عالسلامة حبيب قلبي...إن شاء الله تلاقي اللي في بالك وبالسعر المعقول اللي يناسبك يارب...
وكمان صح طيب ماتيجي المنيا تشرفنا وتنورنا وهتلاقي طلبك...في واحد من حوالي ثلاث شهور فتح محل سلاح فرع جديد ليهم هنا هو أصلا من مركز ملوي قبلي المنيا وعندهم 3 محلات تاني...وهاتقولي ماشتريتش منه ليه لأني ساعتها مكنتش أعرفه وكان مغلي الأسعار قوي لأنه مكنش يعرف أسعار القاهرة وكان متابع الأسعار مع تجار السلاح في وسط البلد بس عارف إنه الوحيد في مدينة المنيا وكمان أنا خفت أروح ملوي أو غيرها لأن مراكز قبلي فيها تشديد أمني...المهم رحت عنده واتصاحبت عليه هو شاب محترم ومتفاهم ولما سألته على الكناس ماجنوم قلي أجيبهولك بنفس السعر وإسود أو فضي ويمكن أقل وأي نوع تاني كمان وأي حاجة تعوزها من فروعهم التانية في ملوي أو أي محل تبعهم وقلي إن فعلا كل اللي في السوق واحد...وكمان ياعم ساهر حتى تعالى عشان نشوفك وتشوفنا ونتشرف بيك وتشوف بلدنا وتنور بيك...أنا بتكلم جد مش هزار متستصعبش المشوار وجرب وإن شاء الله تلاقي طلبك وتفرح بيه وربنا يباركلك فيه ويكفيك شره ونتأنس بيك...
وياعم أنا والاسرة نزلنا احتفال يوم 25 يناير وعيد الشرطة واتصورنا وهابقى أوريك الفيديو بتاعنا في المنيا لما تيجي المنيا...
واسكت شفت المصيبة اللي جرت لمسدسي الكناس واللي عملته فيه...جيت أكحلها عميتها...هـهـهــهـهـهــه...
مش قبل كده قلتلك إنت وتيتو titos إن فيه حبة خدوش صغيرة من الشحن والتخزين من عند التاجر العادي يعني وأنا طبعا دماغي وكلاني إني بهتم بيه شويتين زيادة لكني بهدلته وأهنته...وربنا يسترها...المهم...عملت عليه حبة تجارب في الأول بقلم دوكو من بره ومانفعش وبعدها كان عندي شوية دوكو عادي فكيته وصبغت الخدوش ومانفعش وماثبتش ونضفته بالتنر وزيته وبعدها رحت لواحد بتاع دوكو وألوان صبغلي الخدوش بدوكو فرن طوول شويا ومانفعش وبرضو ماثبتش رحت فكيت المسدس تاني وشيلت دوكو الفرن ده اللي مكرونة الفرن أحسن منه بالقشط والتنر وزيته...وأخيرا اشتريت إسبراي إسود مطفي إكريلك اسمه BOOST أقوى من الدوكو العادي والدوكو الفرن وملقيتش إسبراي الدوكو الحراري اللي بيقولوا عليه وطبعا فكرت في الرش باإلكترواستاتيك أو بالترسيب الحراري بس معندناش أفران في المنيا وحتى لو في فعلا بس مش هيرضو يعملهولي وممكن يبلغوا عني كمان...المهم رشيت الخدوش بعد مافكيته للمرة الثالثة بالإسبراي الإكريلك ده وعلى فكرة بعد مااشتريته قالولي إن الإسبراي الإكريلك هو ده الحراري...والله أعلم...المهم طبعا نضفته بالتنر قبل الرش أو الصبغ زي كل مرة...وأنا برش كنت برش من قريب فطبعا في حتت سييلت من الإسبراي ونشفت رحت قشطها ونظفتها بالتنر وكمان نضفت الحتت دي المخدشة مش كله طبعا بسنفرة خشابي أنعم حاجة لغاية ماوصلت للون المعدن الأصلي وبعده بالتنر وبعدها رشيت المسدس كله من مسافة أبعد ماعدا المناطق الحساسة طبعا إلى حد ما على قد ماقدرت والحمدلله وسيبته ينشف لمدة يوم كامل وزيته وجمعته تمام وجيت أشيل البلاستر اللاصق من على الاسم والسيريال نمبر وغيره وكده...رحت لقيت بعض التغيير في اللون طبعا وفرق درجة لمعان بسيطة في كل المسدس ماعدا مكان البلاستر طبعا وكمان لقيت حتت سييلت من الإسبراي تاني وده لغاية النهاردة بقاله ثلاثة أيام لون الإسبراي ثابت ماشاء الله...وبس...وإن شاء الله هاسهر عليه تاني واسنفر الحتت اللي سييلت دي بس وهارشها تاني وربنا يستر وإن شاء الله خير... والحمدلله...
ومعلش طولت عليك وعالناس زي كل مرة مهو ده العادي بتاعي...أخوك الرغاي بقى وعشان مليش حد فاهمني ولا بيصبر عليا زيك ياغالي إنت وحبايبنا في المنتدى وكمان بصراحة انا خايف من اللي عملته في المسدس في موضوع الصبغ والرش ده ومش عارف ده صح ولا غلط...؟؟؟
المهم إنت إيه رأيك في التجربة دي وفي دماغي البايظة دي المشخللة اللي عملتلكم وش وصداع ؟؟؟
...يلا أهو بسليكو أحسن من أبو جنيه لب...وأدينا بنتعلم...
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههه
ياسيدي ارغي براحتك بس انك ترغي لواحد مش فاهم يعني ايه اسبراي اكريلك على حراري على افران على الكتروستاتيك دي الي بجد مهزلة يعني.. يا راااااااااااجل حرام عليك بتعرفني مدى جهلي يعني ولا ايه ؟؟!!
وبعدين يا سيدي ولا يهمك حتى لو ما ضبطش معاك شيله كله على بعضه وروح لافهم محل دهان سلاح في القاهره واديهوله يضبطهولك من جديد وكمان الغي الاسم الكتابة وخليه يحفرلك اسم عادي يعني ولا يهمك حديدك يخدمك مش يبهدلك ويزهقك
وبعدين يا سيدي تررررررشه ليه بس حتى الخدوش في السلاح هيبة وحتى في السيارات لكن انتم شعب بيحب الحديد يكون كامل الحديد حلاوته وهو بيعاني زي المصارع كدا يعني قيمته في قوة احتماله للمشقة
اما بخصوصي انا والكاناس فلو ما لقيتش اسود فجيب بريتا 84 او ايكول ب29 او ريتاي بارون اصدار قديم شكله واقعي عن الاصدار الجديد..
ههههههههههههه وفعلا انت اول ما قلتلي تعال اشتري من المنيا قلت ماله الراجل دا امال هو جاب من القاهره ليه ههههههههه فديتك مس مستاهل السلاح الصوت اجيله المنيا حجيب اي شي من هنا وان شاء الله جيتي تكون لك انت مخصوص ياسيدي العزيز اجيلك ويزيدني شرف اني اقابلك والله.
طمني عن اخبار الكناس دلوقتي عملت ايه فيه وبقا شكله ازاي؟
غير مقروء 14-02-04, 02:29 AM   #48
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههه
ياسيدي ارغي براحتك بس انك ترغي لواحد مش فاهم يعني ايه اسبراي اكريلك على حراري على افران على الكتروستاتيك دي الي بجد مهزلة يعني.. يا راااااااااااجل حرام عليك بتعرفني مدى جهلي يعني ولا ايه ؟؟!!
وبعدين يا سيدي ولا يهمك حتى لو ما ضبطش معاك شيله كله على بعضه وروح لافهم محل دهان سلاح في القاهره واديهوله يضبطهولك من جديد وكمان الغي الاسم الكتابة وخليه يحفرلك اسم عادي يعني ولا يهمك حديدك يخدمك مش يبهدلك ويزهقك
وبعدين يا سيدي تررررررشه ليه بس حتى الخدوش في السلاح هيبة وحتى في السيارات لكن انتم شعب بيحب الحديد يكون كامل الحديد حلاوته وهو بيعاني زي المصارع كدا يعني قيمته في قوة احتماله للمشقة
اما بخصوصي انا والكاناس فلو ما لقيتش اسود فجيب بريتا 84 او ايكول ب29 او ريتاي بارون اصدار قديم شكله واقعي عن الاصدار الجديد..
ههههههههههههه وفعلا انت اول ما قلتلي تعال اشتري من المنيا قلت ماله الراجل دا امال هو جاب من القاهره ليه ههههههههه فديتك مس مستاهل السلاح الصوت اجيله المنيا حجيب اي شي من هنا وان شاء الله جيتي تكون لك انت مخصوص ياسيدي العزيز اجيلك ويزيدني شرف اني اقابلك والله.
طمني عن اخبار الكناس دلوقتي عملت ايه فيه وبقا شكله ازاي؟
العفو يازميلي إنت برضو معلم وأستاذ في السلاح الحي وأنا على أد حالي في المسدسات الصوت بس...ومش هتفرق المهم الواحد عارف معلومة يفيد بيها غيره ويستفيد برضو...وخليك واثق من نفسك ومعلوماتك ومتقللش من قيمة نفسك مهما كانت خبرتك...وفي الآخر المهم الواحد يتعلم من خبراته وخبرات الناس مش عيب...
وإن شاء الله انا ناوي أعمل زي مأنت بتقول هوديه لفرن رش دوكو سيارات وموضوع الحفر ده مش مشكلة لأحسن وزنه يخس زي الدهب هههههههههههههه ده إذا مكنش وزنه فعلا خس أو كش في الشتا دي أو بعد مانضفته بالتنر وزيت المسدسات وسنفرته مرتين لحد النهاردة وشيلت دهان الإسبراي الإكريلك الأخير اللي رشيته عليه وسييل مني وشكله بقى مرقع وجربان زي الحمار الوحشي وسنوبي دوج الكرتون...بس هو ماشاء الله ميكانيكيا شغال زي المدفع...والمشكلة إني لما اجي أرشه في فرن السيارات ده لازم طبعا أفكه حتة حتة مش عارف أعمل إيه وخايف من فكه وتجميعه بعدها لأحسن سوستة أو بنز يطير مني أو يتركب غلط ؟؟؟
بس فعلا والله أنا زعلان عليه ومكتئب بجد على شكله الخارجي لأني فعلا أهنته وبهدلته بدماغي اللي عايزة تظبط برضو هههههههههههه
وياباشا إن شاء الله ربنا يهديك لمسدس حلو وتخلصنا بقى ياعم من الحيرة بتاعتك دي وبرضو دماغك تكلك وتلعب في الدهان زي كده ومحدش يبقى أحسن من حد هههههههههههه...
وعلى فكرة فعلا هو البيريتا 84 حلو بس حجمه صغير حبتين ولا يقارن معلش مع البي 29 نهائيا متزعلش مني لأن البيريتا نسبة الحديد والصلب فيه أعلى عامل زي الكناس ليه وزنه وقيمته ونادر برضو وربنا يهديك يازميلي...
وياعم إنت تيجي المنيا تشرفنا والله بجد من غير مسدسات...
وإن شاء الله لما أوصل لحل في موضوع الدهان ده هاقولك على طول وعلى عرض كمان وهاطمنك على اللي أنا عملته...
غير مقروء 14-02-09, 04:12 PM   #49
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
العفو يازميلي إنت برضو معلم وأستاذ في السلاح الحي وأنا على أد حالي في المسدسات الصوت بس...ومش هتفرق المهم الواحد عارف معلومة يفيد بيها غيره ويستفيد برضو...وخليك واثق من نفسك ومعلوماتك ومتقللش من قيمة نفسك مهما كانت خبرتك...وفي الآخر المهم الواحد يتعلم من خبراته وخبرات الناس مش عيب...
وإن شاء الله انا ناوي أعمل زي مأنت بتقول هوديه لفرن رش دوكو سيارات وموضوع الحفر ده مش مشكلة لأحسن وزنه يخس زي الدهب هههههههههههههه ده إذا مكنش وزنه فعلا خس أو كش في الشتا دي أو بعد مانضفته بالتنر وزيت المسدسات وسنفرته مرتين لحد النهاردة وشيلت دهان الإسبراي الإكريلك الأخير اللي رشيته عليه وسييل مني وشكله بقى مرقع وجربان زي الحمار الوحشي وسنوبي دوج الكرتون...بس هو ماشاء الله ميكانيكيا شغال زي المدفع...والمشكلة إني لما اجي أرشه في فرن السيارات ده لازم طبعا أفكه حتة حتة مش عارف أعمل إيه وخايف من فكه وتجميعه بعدها لأحسن سوستة أو بنز يطير مني أو يتركب غلط ؟؟؟
بس فعلا والله أنا زعلان عليه ومكتئب بجد على شكله الخارجي لأني فعلا أهنته وبهدلته بدماغي اللي عايزة تظبط برضو هههههههههههه
وياباشا إن شاء الله ربنا يهديك لمسدس حلو وتخلصنا بقى ياعم من الحيرة بتاعتك دي وبرضو دماغك تكلك وتلعب في الدهان زي كده ومحدش يبقى أحسن من حد هههههههههههه...
وعلى فكرة فعلا هو البيريتا 84 حلو بس حجمه صغير حبتين ولا يقارن معلش مع البي 29 نهائيا متزعلش مني لأن البيريتا نسبة الحديد والصلب فيه أعلى عامل زي الكناس ليه وزنه وقيمته ونادر برضو وربنا يهديك يازميلي...
وياعم إنت تيجي المنيا تشرفنا والله بجد من غير مسدسات...
وإن شاء الله لما أوصل لحل في موضوع الدهان ده هاقولك على طول وعلى عرض كمان وهاطمنك على اللي أنا عملته...
انا فعلا والله ماليش اي خبرة في الدهان لكن انصحك بلاش توديه لورشة سيارات اعتقد نوع الدهان بيختلف ولا ايه رأيك؟؟
في فالقاهرة ناس متخصصين في دهان السلاح لو وقتك سمحلك زي زكي عوض وفيه غيرهم تعال على نفسك واصبر شوية وودي العيش لخبازه بدال ما تطلع النتيجة غير مرضية.. وياحبيبي لا تكتئب ولا تضايق نفسك دا مسدس صوت يعني مش سيج ساور بسيطة وكل مسدسات الصوت في الاخر مش من جمالها ولا واقعيتها عشان نزعل على شكلها هي في الاساس شكلها يضايق لما تقارنها بالحي يعني فداك ماجاتش فجمل.
وانا ناوي البيريتا 84 فعلا حخليه زي ماهو بكرامته صوت.. والايكول ب29 حيكون في الخطوة التانية للبلي
وبشرني دلوقتي اعتقد فات فترة على رسالتك عملت شيء في الدهان ولا لسة؟
ان شاء الله يضبط وما تلقى الا الي يسرك.
غير مقروء 14-02-09, 11:12 PM   #50
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
انا فعلا والله ماليش اي خبرة في الدهان لكن انصحك بلاش توديه لورشة سيارات اعتقد نوع الدهان بيختلف ولا ايه رأيك؟؟
في فالقاهرة ناس متخصصين في دهان السلاح لو وقتك سمحلك زي زكي عوض وفيه غيرهم تعال على نفسك واصبر شوية وودي العيش لخبازه بدال ما تطلع النتيجة غير مرضية.. وياحبيبي لا تكتئب ولا تضايق نفسك دا مسدس صوت يعني مش سيج ساور بسيطة وكل مسدسات الصوت في الاخر مش من جمالها ولا واقعيتها عشان نزعل على شكلها هي في الاساس شكلها يضايق لما تقارنها بالحي يعني فداك ماجاتش فجمل.
وانا ناوي البيريتا 84 فعلا حخليه زي ماهو بكرامته صوت.. والايكول ب29 حيكون في الخطوة التانية للبلي
وبشرني دلوقتي اعتقد فات فترة على رسالتك عملت شيء في الدهان ولا لسة؟
ان شاء الله يضبط وما تلقى الا الي يسرك.
حبيب قلبي وحشنا والله...
فعلا كلامك صح وده اللي انا وصلتله كقرار وخاصا بعد مااتشقلبت تاني عالنت وسألت على موضوع التنكيل أو التسويد بالكهرباء لجذب الصبغة أو اللون للمعدن وترسيبه عليه بالكهرباء أو بمعنى أصح الألكتروستاتيك وإتأكدت إنه افضل وسيلة لصبغ وطلاء المسدسات الصوت وحتى كمان الحي وسألت عليه هنا في المنيا وقالولي 300 جنيه للفضي و 600 جنيه للإسود لامع أو مطفي والإسود أغلى عشان هايجيب الخامات من القاهرة والواضح إن الراجل صاحب ورشة التنكيل والإلكتروستاتيك بيستخف بعقلي في الأسعار طيب مهو أنا أروح القاهرة وزي مأنت بتقول وأنا فكرت والله من قبلها بعد مارحتله وقلي الأسعار دي إني أصبر شوية لما
إن شاء الله أروح القاهرة وهاروح فعلا لورشة زكي عوض عشان هو متخصص تصليح أسلحة وعنده برضو إلكتروستاتيك...وكمان أنا بعدها اتصلت بأستاذ خالد حامد صاحب محلات أبوسيف للصيد البري اللي اشتريت منه الكناس ماجنوم وقلي أوعى تفك المسدس بنفسك وخاصا الحتت الدقيقة وقلي فعلا على حلين :-
الأولاني : إني اشتري دهان صبغة سلاح نوع مستورد بيتباع في القاهرة عند بتوع السلاح بس هو معندوش...
والتاني : إني فعلا أروح لورشة زكي عوض وهو فعلا أرخص بكتير من أسعار المنيا...وكمان قلي إن أي سلاح مالوش صبغ إلا بالطريقتين دول وهما الصح أما الدوكو والإسبرايهات ملهاش لازمة وممكن تبوض السلاح...
وإن شاء الله خير وربنا يسهل وتيجي سفرية للقاهرة وأروحله...
المشكلة هاياخد وقت أد إيه لأني هابقى محكوم بيوم أو أقل في القاهرة كمشوار وإن شاء الله ربنا يسهل...
وبص صحيح إنت فين في مصر ؟؟؟
ممكن نتقابل عنده وتبقى فرصة سعيدة بجد ونشوف بعض وهابقى أقولك قبلها وده رقمي عشان نتواصل :
وياباشا فعلا البيريتا 84 جميل وتحفة فنية بس عيبه الوحيد حجمه الصغير وده في نظري أنا لكن طبعا مايعبوش أبدا وحاول تسأل على الكبير منه البيريتا 92 الريبليكا برضو وهو موجود بس صعب تلاقيه وممكن يكون غالي ومستعمل ويريت لو لقيته قلي عشان نفسي أجيبه برضو عشان انا بموت وبعشق البيريتا 92 بالذات...
أوكي وخلينا على اتصال...
سلام...
أخوك
عمرو هادي
غير مقروء 14-02-10, 02:17 AM   #51
خالد الحويطي
صياد جديد

خالد الحويطي مستواه غير معروف

والله ببيغة علي عيني بس الظروف مسدس نادر بجد
خالد الحويطي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-10, 04:54 PM   #52
فكرى الفساخ
صياد متقدم

المدينه: القاهرة - الاميرية
فكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريقفكرى الفساخ في بداية الطريق

تابعت مناقشاتكم من البداية . وقد تمتعت بها وبروحكم النقية وصفاء نفوسكم . ادعو الله لكم بالتوفيق ودوام المحبة والصداقة .
أحييكم يا شباب والى اللقاء .
فكرى الفساخ غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-10, 11:10 PM   #53
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد الحويطي مشاهدة المشاركة
والله ببيغة علي عيني بس الظروف مسدس نادر بجد
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ مشاهدة المشاركة
تابعت مناقشاتكم من البداية . وقد تمتعت بها وبروحكم النقية وصفاء نفوسكم . ادعو الله لكم بالتوفيق ودوام المحبة والصداقة .
أحييكم يا شباب والى اللقاء .

تسلم وشكرا على مرورك أستاذ خالد الحويطي...
وهو فعلا الكناس ماجنوم مسدس نادر ويشرف وهيبة ومش أي حد يعرف يقدره وفعلا مسدس حمال أسية ولمأخذة في الكلمة يعني بالبلدي حمار شغل وتمنه فيه عن أي مسدس صوت آخر...
وإن شاء الله موفق في بيع مسدسك...معلش أنا عرفت من متابعة مشاركاتك...

وشكر خاص لحبيب قلبي أستاذ فكري الفساخ وأتمنى إنك تكون استفدت وكمان احنا نستفاد برضو من خبرتك ومشاركاتك دايما وعايزينك أخ وصديق لنا على طول وماتحرمناش من تواجدك معانا وربنا يديم المحبة والمعروف بينا...
غير مقروء 14-02-14, 07:36 PM   #54
alsaher
صياد متفاعل

اقتباس:
حبيب قلبي وحشنا والله...
فعلا كلامك صح وده اللي انا وصلتله كقرار وخاصا بعد مااتشقلبت تاني عالنت وسألت على موضوع التنكيل أو التسويد بالكهرباء لجذب الصبغة أو اللون للمعدن وترسيبه عليه بالكهرباء أو بمعنى أصح الألكتروستاتيك وإتأكدت إنه افضل وسيلة لصبغ وطلاء المسدسات الصوت وحتى كمان الحي وسألت عليه هنا في المنيا وقالولي 300 جنيه للفضي و 600 جنيه للإسود لامع أو مطفي والإسود أغلى عشان هايجيب الخامات من القاهرة والواضح إن الراجل صاحب ورشة التنكيل والإلكتروستاتيك بيستخف بعقلي في الأسعار طيب مهو أنا أروح القاهرة وزي مأنت بتقول وأنا فكرت والله من قبلها بعد مارحتله وقلي الأسعار دي إني أصبر شوية لما
إن شاء الله أروح القاهرة وهاروح فعلا لورشة زكي عوض عشان هو متخصص تصليح أسلحة وعنده برضو إلكتروستاتيك...وكمان أنا بعدها اتصلت بأستاذ خالد حامد صاحب محلات أبوسيف للصيد البري اللي اشتريت منه الكناس ماجنوم وقلي أوعى تفك المسدس بنفسك وخاصا الحتت الدقيقة وقلي فعلا على حلين :-
الأولاني : إني اشتري دهان صبغة سلاح نوع مستورد بيتباع في القاهرة عند بتوع السلاح بس هو معندوش...
والتاني : إني فعلا أروح لورشة زكي عوض وهو فعلا أرخص بكتير من أسعار المنيا...وكمان قلي إن أي سلاح مالوش صبغ إلا بالطريقتين دول وهما الصح أما الدوكو والإسبرايهات ملهاش لازمة وممكن تبوض السلاح...
وإن شاء الله خير وربنا يسهل وتيجي سفرية للقاهرة وأروحله...
المشكلة هاياخد وقت أد إيه لأني هابقى محكوم بيوم أو أقل في القاهرة كمشوار وإن شاء الله ربنا يسهل...
وبص صحيح إنت فين في مصر ؟؟؟
ممكن نتقابل عنده وتبقى فرصة سعيدة بجد ونشوف بعض وهابقى أقولك قبلها وده رقمي عشان نتواصل : 01001828494
وياباشا فعلا البيريتا 84 جميل وتحفة فنية بس عيبه الوحيد حجمه الصغير وده في نظري أنا لكن طبعا مايعبوش أبدا وحاول تسأل على الكبير منه البيريتا 92 الريبليكا برضو وهو موجود بس صعب تلاقيه وممكن يكون غالي ومستعمل ويريت لو لقيته قلي عشان نفسي أجيبه برضو عشان انا بموت وبعشق البيريتا 92 بالذات...
أوكي وخلينا على اتصال...
سلام...
أخوك
عمرو هادي
استاذنا الحبيب.. واحشنا كيف حالك وكيف حال المنيا على حسك
بخصوص الدهان لا ياراجل 300 و 600 ليه حرام تشتري واحد جديد احسنلك وما تستعجلش نهائي الموضوع بسيط وطالما المسدس شغال ميكانيكيا ما تخليش الشكل يضايقك بسيطة جدا محلولة مقدما
واعتقد انه صعب جدا اي ورشة في القاهرة حتخلصه في يوم صعب لكن عادي خليه عنده ووقت ما تنزل تاني خده مافيها شي او يا سيدي اذا حبيت اخليلك هو عندي لحد ما تنزل تاني وتاخده انت تأمر بس الي يريحك ودا رقمي 01119633110 وانا سجلت رقمك لازم اشوفك لو نزلت انا في مصر مابين القاهره واسكندرية "اسكندرية عشان الدراسة والقاهره لاني اتابع بعض الاعمال للوالد في القاهره" لكن فين ما كنت اجيلك مخصوص ان شاء الله لو حتيجي القاهره..
اما البريتا 92 فدا حدوتة صعب تلاقيه خصوصا القديم منه الايطالي الاصلي ال 8 ملم لانه نسخة من الحي في صناعته كخامة وشكل وخزنته واسعة وبيت النار واسع فبمنتهى السهولة تحوله لحي لما تغير الماسورة عشان كدا غالي جدا ونادر, الي ممكن تلاقيه هو الجديد منه ال 9ملم وطبعا لا الخامة ولا حتى الفينش زي القديم يعني لو جبت بريتا 92 عليك بالقديم ال8ملم او بلاش..
وانا نويت خلاص حجيب البريتا 84 سواء 8ملم او 9ملم مش حتفرق لاني حستخدمه في الصوت وانا ناوي اجيب ال 8ملم لو فضل موجود لحد مااجي اشتريه عند الاستاذ الي مكلمه عليه لو راح حجيب ال 9ملم الفرق بسيط في لمعة الدهان والخامات لكن بما اني حستخدمه صوت مش حتفرق
غير مقروء 14-02-14, 11:39 PM   #55
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
استاذنا الحبيب.. واحشنا كيف حالك وكيف حال المنيا على حسك
بخصوص الدهان لا ياراجل 300 و 600 ليه حرام تشتري واحد جديد احسنلك وما تستعجلش نهائي الموضوع بسيط وطالما المسدس شغال ميكانيكيا ما تخليش الشكل يضايقك بسيطة جدا محلولة مقدما
واعتقد انه صعب جدا اي ورشة في القاهرة حتخلصه في يوم صعب لكن عادي خليه عنده ووقت ما تنزل تاني خده مافيها شي او يا سيدي اذا حبيت اخليلك هو عندي لحد ما تنزل تاني وتاخده انت تأمر بس الي يريحك ودا رقمي 01119633110 وانا سجلت رقمك لازم اشوفك لو نزلت انا في مصر مابين القاهره واسكندرية "اسكندرية عشان الدراسة والقاهره لاني اتابع بعض الاعمال للوالد في القاهره" لكن فين ما كنت اجيلك مخصوص ان شاء الله لو حتيجي القاهره..
اما البريتا 92 فدا حدوتة صعب تلاقيه خصوصا القديم منه الايطالي الاصلي ال 8 ملم لانه نسخة من الحي في صناعته كخامة وشكل وخزنته واسعة وبيت النار واسع فبمنتهى السهولة تحوله لحي لما تغير الماسورة عشان كدا غالي جدا ونادر, الي ممكن تلاقيه هو الجديد منه ال 9ملم وطبعا لا الخامة ولا حتى الفينش زي القديم يعني لو جبت بريتا 92 عليك بالقديم ال8ملم او بلاش..
وانا نويت خلاص حجيب البريتا 84 سواء 8ملم او 9ملم مش حتفرق لاني حستخدمه في الصوت وانا ناوي اجيب ال 8ملم لو فضل موجود لحد مااجي اشتريه عند الاستاذ الي مكلمه عليه لو راح حجيب ال 9ملم الفرق بسيط في لمعة الدهان والخامات لكن بما اني حستخدمه صوت مش حتفرق
الحمدلله كلنا بخير وطمني عليك دايما ياصاحبي...
وبخصوص الدهان رحت للراجل صاحب ورشة التنكيل والإلكتروستاتيك في المنيا هنا ووصل المبلغ للون الإسود المطفي ل300 جنيه بالعافية ده غير المصنعية يعني قول 350 جنيه شفت النصب والسرقة...بس بصراحة الطلاء بالكهرباء قصدي الإلكتروستاتيك كل الناس بتقول إنه الأفضل لأي سلاح...
وموضوع القاهرة صعب شوية لأني عرفت إن الورش دي بترفع برضو الأسعار وممكن يسرقوا قطع من المسدس وحتى لو إنت واقف على راسهم...
ووالله فعلا ياصاحبي ده يزيد عندك لو سبته معاك بجد أنا واثق فيك لكن المشكلة في المشوار مش عارف إمتى لما إن شاء الله الحاجة تنوي تسافر للدكتور في القاهرة...
وشكلي كده يأست من الموضوع واتعلمت بكفاية وهاخليه زي ماهو جربان ومرقع وخلاص
واسكت كذا واحد شافه معايا وسألني عنه وافتكروه حي قديم وقالوي ده طبنجة ميري ولا إيه وبكام لو عايز أبيعه ومعرفوش أبدا إنه صوت...لأنه فعلا الكناس ماجنوم حتى مع إنه جرب مني بس هو مسدس هيبة برضو ويشرف وحمال أسية وحمار شغل والحمدلله ده كفاية...وإن شاء الله ربنا يباركلي فيه هو والريتاي بارون القديم الحفر ويعطيني خيرهم ويكفيني شرهم...حبايبي الغاليين
وإنت إن شاء الله ربنا يوفقك في اختيارك ويباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وإن شاء الله هاسجل رقمك وهابقى أكلمك ياصاحبي...
غير مقروء 14-02-15, 07:00 PM   #56
ehab.bob
صياد متفاعل

المدينه: المنيا
ehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريقehab.bob في بداية الطريق

استاذ عمرو الف مبروك علي المسدس انا من المنيا ويا ريت نتقابل علشان انا محتاج مسدس كناس ماجنوم ولما سالت عليه في المحل الوحيداللي عندنا في المنيا قاللي سعر غالي جدا يعني هو موجود في المنتدي ب 950 جنيه ولو حضرتك تقدر تخلصو منه بالسعر ده انا هاخد واحد ممكن نتقابل ونتفق. هو حضرتك من فين في المنيا؟؟
ehab.bob غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-02-20, 05:49 AM   #57
amrhady
صياد جديد

amrhady مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab.bob مشاهدة المشاركة
استاذ عمرو الف مبروك علي المسدس انا من المنيا ويا ريت نتقابل علشان انا محتاج مسدس كناس ماجنوم ولما سالت عليه في المحل الوحيداللي عندنا في المنيا قاللي سعر غالي جدا يعني هو موجود في المنتدي ب 950 جنيه ولو حضرتك تقدر تخلصو منه بالسعر ده انا هاخد واحد ممكن نتقابل ونتفق. هو حضرتك من فين في المنيا؟؟
أهلا وسهلا بيك إيهاب باشا ويشرفني طبعا إننا طلعنا بلديات...وأنا من المنيا نفسها...وده رقمي وإن شاء الله نتقابل ونبقى نروح للراجل ده الوحداني اللي عندنا في المنيا اسمه أحمد عبد السميع في الشارع اللي قدام سينما بالاس وأن عارفه ورحتله وهو شاب محترم وأخلاق وهو أصلا من ملوي وليهم محلات تاني في ملوي وهو عارفني لأني رحتله قبل مأشتري مسدسي وبعدها واتكلمت معاه واتعرفنا واتصاحبت عليه وإن شاء الله نجيبلك من عنده بسعر يناسبك بس إبقى كلمني ونتقابل...
غير مقروء 14-02-20, 05:52 PM   #58
alsaher
صياد متفاعل

[والدهان حلو جداOTE=amrhady;544741]الحمدلله كلنا بخير وطمني عليك دايما ياصاحبي...
وبخصوص الدهان رحت للراجل صاحب ورشة التنكيل والإلكتروستاتيك في المنيا هنا ووصل المبلغ للون الإسود المطفي ل300 جنيه بالعافية ده غير المصنعية يعني قول 350 جنيه شفت النصب والسرقة...بس بصراحة الطلاء بالكهرباء قصدي الإلكتروستاتيك كل الناس بتقول إنه الأفضل لأي سلاح...
وموضوع القاهرة صعب شوية لأني عرفت إن الورش دي بترفع برضو الأسعار وممكن يسرقوا قطع من المسدس وحتى لو إنت واقف على راسهم...
ووالله فعلا ياصاحبي ده يزيد عندك لو سبته معاك بجد أنا واثق فيك لكن المشكلة في المشوار مش عارف إمتى لما إن شاء الله الحاجة تنوي تسافر للدكتور في القاهرة...
وشكلي كده يأست من الموضوع واتعلمت بكفاية وهاخليه زي ماهو جربان ومرقع وخلاص
واسكت كذا واحد شافه معايا وسألني عنه وافتكروه حي قديم وقالوي ده طبنجة ميري ولا إيه وبكام لو عايز أبيعه ومعرفوش أبدا إنه صوت...لأنه فعلا الكناس ماجنوم حتى مع إنه جرب مني بس هو مسدس هيبة برضو ويشرف وحمال أسية وحمار شغل والحمدلله ده كفاية...وإن شاء الله ربنا يباركلي فيه هو والريتاي بارون القديم الحفر ويعطيني خيرهم ويكفيني شرهم...حبايبي الغاليين
وإنت إن شاء الله ربنا يوفقك في اختيارك ويباركلك فيه ويعطيك خيره ويكفيك شره...
وإن شاء الله هاسجل رقمك وهابقى أكلمك ياصاحبي...
[/QUOTE]
اخيرا اشتغل الموقع
وحشتني والله ياعمر بقاله فترة الموقع في عطل لو كانو يقولولي بس عندنا قسم برمجيات متكامل
ك والدهان ممتاز 300 احسن من 600 وكمان مش حتضطر تسافر
وحلو جدأااا ان الكناس بيبان حي فعلا هو مميز ومش منتشر وشكله واقعي وصلب الله يباركلك فيه
وطمني دهنته ولا لسة ولو دهنته طلع شكله ازاي؟

sponsor links