الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > سوق المنتدى > البنادق الهوائيه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

البنادق الهوائيه بنادق الصيد ومسدسات الغاز.

موضوع مغلق
أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 10-10-09, 10:46 PM   #1
صياد قديم
صياد جديد

المدينه: الجيزة
صياد قديم مستواه غير معروف
افتراضي انا عاوز اشترى بندقيى بام21 صينى عند مين وبكام؟

لوسمحت تفيدونى
انا عاوز اشترى بندقيى بام21 صينى عند مين وبكام؟
صياد قديم غير متواجد حالياً  
sponsor links
غير مقروء 10-10-09, 11:39 PM   #2
المستشار
صياد متقدم

المستشار مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى المستشار
افتراضي رد: انا عاوز اشترى بندقيى بام21 صينى عند مين وبكام؟

عند فتح الله جنب نقابه المحامين بامتداد رمسيس
غير مقروء 10-10-10, 11:00 AM   #3
محمد رضا العبد
صياد نشيط

المدينه: قويسنا - منوفيه
محمد رضا العبد مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر MSN إلى محمد رضا العبد إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد رضا العبد إرسال رسالة عبر Skype إلى محمد رضا العبد

عند فتح الله او عازر وسعرها يتراوح بين 1700 الى 1800
تقبل مرورى

]
محمد رضا العبد غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-10, 11:01 AM   #4
galal khalifa
صياد قديم

الصورة الرمزية galal khalifa

المدينه: القاهرة
galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى
إرسال رسالة عبر MSN إلى galal khalifa إرسال رسالة عبر Skype إلى galal khalifa

عند ميشيل عازر بالعتبة وفتح الله بشارع رمسيس وجملتها مابين 1700 الي 1800
غير مقروء 10-10-10, 01:23 PM   #5
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock

بلاش البندقيه دى وهات اسبانى احسن .............. بكتييييييير . تحياتى .

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 12:53 AM   #6
محمد حافظ
صياد متقدم

المدينه: الجيزة
محمد حافظ مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى محمد حافظ إرسال رسالة عبر Skype إلى محمد حافظ

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock مشاهدة المشاركة
بلاش البندقيه دى وهات اسبانى احسن .............. بكتييييييير . تحياتى .
اخى ألعزيز ألاستاذ أحمد عبد ألغنى
لولا أختلاف ألآزواق لبارت ألسلع
مع كامل أحترامى لك و لخبرتك ألبندقية ألبام دى أنت ظالمها و واخد موقف غلط منها و ألبندقية دى أثبات أن ألصين تستطيع أن تنتج ألجيد و ألردئ فى أن واحد و مما أكتشفه أساتذة ألسلاح فى ألمنتدى أن هناك أصدارين من هذا ألموديل و أنت بنفسك رأيت ألفرق ألآصدار ألآول يختلف عن ألثانى فى ألجودة بكثير فأن كان حظك سيئ فى بندقية فلا تعمم ألآحكام على كل ألنوع ألبندقية دى عيبها ألوحيد وزنها و طولها ألزائد عن بقية ألبنادق أما غير كده فلا غبار عليها بندقية قوية جداً و خامات جيدة و سعر ممتاز طبعاً هاتذكر مشكلة عدم ثبات ألناشنكان ألخلفى و عدم دقة ألتجميع أؤكد لك و بشهادة عمالقة ألمنتدى أن نشانها (موس) على رأى جلال بك و أنا ضارب بيها غطا زجاجة مياه على بعد 20 متر فى ألعبور و بحضور 3 من أكبر ألرماة و خبراء ألسلاح فى ألمنتدى أسامة بك فتحى و محمد بك لبيب و سيادة ألمستشار محمد بك عبد ألرازق ألبندقية ممتازة بشرط ألثقة فى مصدرها و حسن ألآختيار و ألتعود عليها و أنك تكون حاببها
على فكرة فى ناس صينيين بيدوروا عليك فى أمبابة أستخبى
محمد حافظ غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 06:48 AM   #7
rock
صيــــــــاد محتــــــرف

الصورة الرمزية rock

المدينه: الجيزه
rock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيدهrock لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى rock
Exclamation رد: انا عاوز اشترى بندقيى بام21 صينى عند مين وبكام؟

صديقى العزيز محمد حافظ البندقيه دى مش حلوه ولولا ان البستم بتاعها كبير مكنتش هتبقى بالقوه دى خالص ..
البندقيه دى مش حلوه خالصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصص.وبعدين يا محمد البندقيه دى انا جايبها فى حضور الاستاذ جلال ......... دى لوحدها كفيله انى آخد احسن بندقيه بام فى السوق ولو كانت بندقيه تطلع لجلال باشا (فى حضوره )وبالاداء ده يبقى على الدنيا السلام ......... سامحونى انا مش بطلع اشاعه بس دى البندقيه ويا كل من يستخدم البام 21 سياتى اليوم اللى لو مسكت فيه الاسبانى والالمانى والانجليزى هتحس انهامفيش مقارنة بالبنادق التانيه والكلام ده بالنسبه للدقه والخامه ............. وكان فيه عضو فى المنتدى شافها وقال رايه حتى من غير ما يضرب بيها ورايه يحترم وكان ليا الشرف انه يظبطلى البندقيه بتاعتى وبرضه معجبتوش بعد الضبط
الحكايه مش فرز يا محمد .... الموضوع كله ان كل عشر بنادق بام فيهم تلاته على الاكثر تمام التمام والباقى اى كلام وانا حظى جه فى بندقيه قويه بس مش دقيقه وانت حظك جه فى الاثنين ..... ربنا يباركلك فيها وانا عندى اجيب التركى واستحملها او البى ثرى الصينى احسن ما جيب واحده تانى ......... والغالى تمنه فيه .......... ارجو من مقتنى البام 21 ميزعلوش انا كنت بحكى اللى حصل عن تجربه عمليه ......... وتحياتى للجميع
.

صـــــــــــلى الله عليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه وسلــــــــــــــــــــــــــم
rock غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 09:05 AM   #8
galal khalifa
صياد قديم

galal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدىgalal khalifa من اهم اعضاء المنتدى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rock مشاهدة المشاركة
صديقى العزيز محمد حافظ البندقيه دى مش حلوه ولولا ان البستم بتاعها كبير مكنتش هتبقى بالقوه دى خالص ..
البندقيه دى مش حلوه خالصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصصص.وبعدين يا محمد البندقيه دى انا جايبها فى حضور الاستاذ جلال ......... دى لوحدها كفيله انى آخد احسن بندقيه بام فى السوق ولو كانت بندقيه تطلع لجلال باشا (فى حضوره )وبالاداء ده يبقى على الدنيا السلام ......... سامحونى انا مش بطلع اشاعه بس دى البندقيه ويا كل من يستخدم البام 21 سياتى اليوم اللى لو مسكت فيه الاسبانى والالمانى والانجليزى هتحس انهامفيش مقارنة بالبنادق التانيه والكلام ده بالنسبه للدقه والخامه ............. وكان فيه عضو فى المنتدى شافها وقال رايه حتى من غير ما يضرب بيها ورايه يحترم وكان ليا الشرف انه يظبطلى البندقيه بتاعتى وبرضه معجبتوش بعد الضبط
الحكايه مش فرز يا محمد .... الموضوع كله ان كل عشر بنادق بام فيهم تلاته على الاكثر تمام التمام والباقى اى كلام وانا حظى جه فى بندقيه قويه بس مش دقيقه وانت حظك جه فى الاثنين ..... ربنا يباركلك فيها وانا عندى اجيب التركى واستحملها او البى ثرى الصينى احسن ما جيب واحده تانى ......... والغالى تمنه فيه .......... ارجو من مقتنى البام 21 ميزعلوش انا كنت بحكى اللى حصل عن تجربه عمليه ......... وتحياتى للجميع
.

حبيبي ابو حميد ملك امبابة الجامد هاختلف معاك في رئيك المرة دية البندقبة البام احسن من بنادق كتيـــــــــــــــــــــــــــــــــر في مصر بس هي بندقية خشنة زيها زي العربية الروسي لادا قوية بس عايزة الي يتعود عليها ويفهم طريقة العانية بها وفي ناس كتير البندقية معاهم بقالها اكثر من 3 سنوات و شغالة فلة والناس بتاكل حمام ويمام
غير مقروء 10-10-11, 09:59 AM   #9
ahmed.saddik
صياد جديد

ahmed.saddik مستواه غير معروف

السلام عليكم

استاذنا الغالي جلال باشا يهمني اعرف راي حضرتك في البندقية البام b3-2 الدبشك المنطوي واحط صورتها لباقي الاعضاء واحب اعرف رايكوا فيها للي جابها او استخدمها لاني ناوي اجيبها باذن الله بس اطمن الاول
ولو ربنا اراد واستقر رايي عليها هاجي لحضرتك على اخر الشهر باذن الله القاهرة نجيبها سوا ده بعد اذنك طبعا

اخوكم احمد صديق اللمعي

بورسعيد

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed.saddik ; 10-10-11 الساعة 10:05 AM سبب آخر: الصورة
ahmed.saddik غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 11:05 AM   #10
galal khalifa
صياد قديم

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.saddik مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

استاذنا الغالي جلال باشا يهمني اعرف راي حضرتك في البندقية البام b3-2 الدبشك المنطوي واحط صورتها لباقي الاعضاء واحب اعرف رايكوا فيها للي جابها او استخدمها لاني ناوي اجيبها باذن الله بس اطمن الاول
ولو ربنا اراد واستقر رايي عليها هاجي لحضرتك على اخر الشهر باذن الله القاهرة نجيبها سوا ده بعد اذنك طبعا

اخوكم احمد صديق اللمعي

بورسعيد
الاخ العزيز احمد
البندقية دية مع احترامنا لها وللجميع لا تصلح للصد وانما هي بندقية زينة وضعيفة جدا جدا وسرعتها علي ما اتذكر 170 متر في العيار 1.77
وهي حاليا موجودة في بورسعيد عن سرحان اعتقد ب 600او 650 جنية
تقبل مروري
غير مقروء 10-10-11, 11:23 AM   #11
بندق
صياد متفاعل

المدينه: بورفؤاد-بورسعيد
بندق مستواه غير معروف

السلام عليكم جميعا
ازيك يا استاذ احمد اللمعي وازيك يا استاذ جلال وازيكم جميعا
الله ينور عليك استاذ جلال هي بالضبط عند سرحان شفتها الاسبوع الماضي ومن شكلها مالفنش بتعها مردتش اسئل على تمنها اصلا انا معاك هي شكل بس وانا محتار ذيك يا استاذ احمد صديق عندي بندقية تل مجري وعجباني جدا بس محتار وعاوز احدث مع الاحتفاظ بالتل طبعا محتار ai001s التركي وللا بام 21
اريدو حلا
السلام عليكم
بندق غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 11:50 AM   #12
ahmed.saddik
صياد جديد

ahmed.saddik مستواه غير معروف

السلام عليكم

انا عن نفسي ميال للصيني لان سامع ان التركي خاماته مش قد كده

ان شاء الله ناوي اجيب يا اما البام 2-3بتعمير بعتلة لتحت

شكرا استاذ جلال على الرد وانا استقريت كده خلاص على التانية اللي انا ذكرتها بتعمير لتحت واحب اعرف راي حضرتك فيها
ahmed.saddik غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-11, 12:09 PM   #13
mimic
صياد متفاعل

الصورة الرمزية mimic

المدينه: مدينة الشروق
mimic مستواه غير معروفmimic مستواه غير معروف

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ... بدام الكلام عن البام انا معايا بام وطبعا بعد نصيحة استاذ جلال اني اجبها...... البندقية والله زي الفل وعيبها الوحيد انها تقيلة وانا بضرب بيها انا وواحد معنا هنا اسمو عبد الرحمن علطول والبندقية ممتازة انا صحيح حبيت اغيرلها السوسته بس لما رحت لشريف في المحل علشان اغيرها لاقيتها زي الفل بل والاعجب ان كان معايا استاذ محمد لبيب واسامه باشا ولاقيتهم هناك وكان مع استاذ محمد لبيب ديانا 52 وضربنا بالبندقيتين البام 21 اللي معايا والديانا 52 اللي مع استاذ محمد لبيب على دبشك مكسور بتاع بندقية خرطوش من بتوع زمان اللي يعني مش بسهولة يتخرم فلاقيت ان تأثير الرشة البرومجنوم في اختراق الدبشك هوا هوا نفس تأثير الديانا اللي مع استاذ محمد لبيب... حتى قلت خلاص انا مش هغير سوستا هوا افترا وخلاص ؟؟؟ يا باشا هتها واتوكل على الله والله بندقية تخض وممتازة وفي رأيي فوق الممتازة حتى انا كنت من فترة قريبة هجيب بندقية تانية طفاسة مش أكتر بس حصل للواحد ظروف وعدلت رأيي ومجبتش حاجة ومكتفي بالبام .... والناس اللي طلعو معايا يقولولك غربان بتفقل منها وبتقع متحطش منطق وحدايات كمان وطبعا الحمام واليمام ده شيئ عادي ... والله انا لما رجعت من عند شريف عملت زي ما اسامة قالي اجربها على كتاب تخين واشوف خرمت كام صفحة منو انا ضربت لاقيتها وصلت لصفحة 267 من اصل 300 صفحة ... وبالنسبة للدقة انا بثبتها على سور البلكونة في بيت أبويا وبنشن على خرم في حيطة قدامي والمسافة تقريبا 15 او 20 متر بجبها يا اما في الخرم يا اما جنبو مفيش ملي او اتنين مللي مع العلم اني بستخدم تلسكوب جامو ... يعني والله حاجة محترمة جدا جدا هاتها وتوكل على الله.. وعلى راي استاذ جلال بيه خليفة لو انا المستورد بتاعها هخلي سعرها بي 2500 مش بي 1700 او 1800
ستبكى يوما على فرط سذاجتك.
mimic غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-19, 12:23 PM   #14
adeltaher
صياد متفاعل

adeltaher مستواه غير معروف

اخى العزيز
ياتري لسه عايز تشترى بام 21
لو كده اتصل بيه على 0122318579
تحياتى
adeltaher غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-19, 10:19 PM   #15
وليد الشيمى
صياد نشيط

وليد الشيمى مستواه غير معروف

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.saddik مشاهدة المشاركة
السلام عليكم

اخوكم احمد صديق اللمعي

بورسعيد
السلام عليكم
يا صديقى دى بندقية شبهة .. نسخة من الرشاش البورسعيدى... اول ما تطلع تصطاد بيها ح تلاقى كل عربيات الدورية بتجرى وراك.. وحلنى بقى على ما يصدقوا انها بندقية عصافير
وليد الشيمى غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-10-19, 10:26 PM   #16
المستشار
صياد متقدم

المستشار مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى المستشار

عايز اقول كلمه سر هات البام اللى مكتوب عليها فى الجنب 22 ومدون عليها الاحرف اختصار ميدن تشينا هى دى الفرز الاحسن من 21 وفى النهايه هى هى وبعدين لما تقارنها باى بندقيه فى مستوى سعرها اكيد البام تكسب
غير مقروء 10-10-20, 11:00 AM   #17
adeltaher
صياد متفاعل

adeltaher مستواه غير معروف

اخى العزيز
عندى بام جديدة بالكرتونة لم يضرب بها الا 20 رشة لضبط النيشان
سعرها من المحل و اللهى 1800 وانا عارضها ب 1650
لاى استفسار اتصل بى 0122318579
adeltaher غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-11-11, 11:07 PM   #18
mo16
صياد جديد

mo16 مستواه غير معروف

أيهما أفضل ai001s التركي وللا بام 21 مع ذكر المميزات و العيوب
mo16 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-11-12, 01:13 AM   #19
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى

Mo16
الأخ العزيز احمد rock
أشترى البام وأستعملها لمده وماعجبوتش لكنها عاجبه أعضاء أخرين.
أنا عندى الكرال التركى وعجبانى جدا ومش عاجبه أعضاء أخرين.
حاول تشوف وتجرب البندقيتين أكثر من مره حتى تقرر ماتشتريه.
adel152 غير متواجد حالياً  
غير مقروء 10-11-12, 03:28 AM   #20
the.desrt sniper
صياد جديد

الصورة الرمزية the.desrt sniper

المدينه: Egypt . Dubai
the.desrt sniper مستواه غير معروف

التركى من وجهة نظرى يكسب ... لان الصينى صينى .............بيفكر بالصينى هاهاا

sponsor links