1. youtube
  2. new
الإعلانات
الإعلانات

الاسلحه الناريه معلومات عن الاسلحه الناريه وذخائرها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-03-14, 11:53 PM
شهريار شهريار غير متواجد حالياً
صياد جديد

شهريار مستواه غير معروف
افتراضي سعر السلاح النارى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الاخوه الافاضل انا عاوز استفسر عن بعض الامور
انا معايا تصريح شراء سلاح وعاوز اشترى سلاح كويس بس ميكونش مصرى رحت الاسلحة والذخيرة اللى فى طريق السويس عندهم اسلحة مصادرة قالولى الموضوع ممكن ياخد 4 او 5 شهور على ما تيجى الموافقة وسمعت انهم اسلحتهم احسنها بيكون اسبانى فى حدود 2000 الى 2500 جنيه غالبا ستار او استرا او لاما مستعمل.
انا سألت المتخصصين قالوا افضل الانواع
براوننج
سيج زاور
سى ذد
هيكلر
جلوك
كولت
والتر
وانا بصراحة عاوز سلاح كويس بس انا مش بفهم فيهم وسمعت ان الجديد غالى جدا وانا مش عاوز حلوان
فتنصحونى اجيب ايه ومنين
وانا بصراحة قدراتى اقل من 10000 جنيه يعنى اخرى مثلا 7 او 8
فى اماكن ممكن تبيع المستعمل ويكون نظيف ........ز لانى سالت فى القسم قالولى السلاح اتسرق يوم الحريق وانا مش عارف اعمل ايه وتصريح الشراء مدته 3 شهور بس وانا عاوز اخلص
يا ريت اللى عنده فكره عن الاسعار يقولى ومنين اشترى .. وشكرا

غير مقروء 11-03-15, 12:11 AM   #2
Consul
الاب الروحي للمنتدى
الصورة الرمزية Consul

اوسمتي

Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده Consul غير متواجد حالياً
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul

للأسف حبيب قلبي كل الماركات التي ذكرتها سعرها أكثر من 20000 جنيه وبعضها يصل إل 80000 جنيه...وحدود شرائك يادوب تجيب حلوان...للأسف كل محلات الأسلحة التي أعرفها لا تبيع مستعمل...فرصتك يكون حد عامل إستبدال وعارض طبنجته للبيع لاستبدالها بجديد أو نوع آخر...أو أنشر إعلان في جريدة الوسيط بطلب شراء مسدس على الرخصة...أو إسأل كاتب الرخص عن ميعاد ومكان مزاد الأسلحة المصادرة بتبقي في حاجات لقطة وبأسعار ممتازة...خالص تحياتي...

التوقيع:
اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار

غير مقروء 11-03-15, 12:21 AM   #3
شهريار
صياد جديد

شهريار مستواه غير معروف شهريار غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
للأسف حبيب قلبي كل الماركات التي ذكرتها سعرها أكثر من 20000 جنيه وبعضها يصل إل 80000 جنيه...وحدود شرائك يادوب تجيب حلوان...للأسف كل محلات الأسلحة التي أعرفها لا تبيع مستعمل...فرصتك يكون حد عامل إستبدال وعارض طبنجته للبيع لاستبدالها بجديد أو نوع آخر...أو أنشر إعلان في جريدة الوسيط بطلب شراء مسدس على الرخصة...أو إسأل كاتب الرخص عن ميعاد ومكان مزاد الأسلحة المصادرة بتبقي في حاجات لقطة وبأسعار ممتازة...خالص تحياتي...
شكرا لاهتمام حضرتك
طيب انا سمعت ان البريتا فى منها ب 8000 جنيه جديد هل ده سعرها فعلا

غير مقروء 11-03-15, 12:37 AM   #4
احمد العوضى
صياد متقدم
الصورة الرمزية احمد العوضى

احمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معهاحمد العوضى غير ثقه يجب الحذر فى التعامل معه احمد العوضى غير متواجد حالياً

يا اخى حتى لا ينتهى تصريح الشراء اشترى الموجود وحاول يكون ارخص حاجه واضمن الاول السلاح وبعدين لما العمليه تهدا دور برحتك و على اقل من مهلك ولما تلقى حاجه كويسه اعمل امر استبدال وخد الى انت عيذه بالتمن الى اكيد فى الاوقات العاديه هيكون مرتاح كتير عن الان على الاقل هيكون الثلث تقبل رائى

التوقيع: اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاة تليق بمكانته عندك
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم عدد ما ذكره الذاكرون وغفل عن ذكره الغافلون
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاة ترضيك وترضيه وترضى بها عنا يارب العالمين
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم عدد خلقك ورضاء نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك بعددما ذكره الذاكرون وغفلَ عن ذكره الغافلون
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم صلاه تفتح‘ بيننا وبينه فتحاً مبيناً
لاالله الا الله محمد رسول الله

غير مقروء 11-03-15, 01:52 AM   #5
tamer_tatow
صياد متفاعل
الصورة الرمزية tamer_tatow

tamer_tatow مستواه غير معروف tamer_tatow غير متواجد حالياً

في واحد كان عايز يبيع مسدس ساقية بس رخصته في العريش وكان عامل اعلان هنا في المنتدي وطالب 4000 جنيه

غير مقروء 11-03-15, 09:28 AM   #6
عيون الصقر12
صياد نشيط
الصورة الرمزية عيون الصقر12

عيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريقعيون الصقر12 في بداية الطريق عيون الصقر12 غير متواجد حالياً

اخي الكريم اشتري الحلون متخفش والله سلاح جميل وكويس مشعارف الناس مبتحيوش ليه كل سلاح ليه مميزاته وعيوبه انت مش هتحارب بيه اتكل علي الله وشتري المتوفر ومضيعش الوقت علي الفاضي

التوقيع: اللهم آتنا في الدنيا حسنة وفي الآخرة حسنة وقنا عذاب النار

غير مقروء 11-03-15, 03:39 PM   #7
AMR ALY
صياد نشيط

AMR ALY مستواه غير معروف AMR ALY غير متواجد حالياً

لا يوجد لديك مشكله الا اذا انتهت مده التصريح و الف مبروك واتمني ان اصل للتصريح اصلا

التوقيع: قل لن يصيبنا الآ ما كتب الله لنا

غير مقروء 11-03-15, 03:56 PM   #8
maradona
صياد جديد

maradona مستواه غير معروف maradona غير متواجد حالياً

مساء الخير يا جماعة انا كنت عايز اقول لصاحب الموضوع انى فى محل فى الزمالك اسمة بينو كنت عندة من فترة من حوالى 6ايام و شوفتة عندة مسدسات حية كتير ممكن صاحب الموضوع يجيب رقمة من الدليل و يكلمة و يشوف و ارجو انى اكون مصدر افادة و شكرا

غير مقروء 11-03-15, 05:08 PM   #9
كريم الشامي
صياد نشيط

كريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريقكريم الشامي في بداية الطريق كريم الشامي غير متواجد حالياً

أخي الفاضل في اطار حرص اعضاء المنتدي علي مساعده بعضهم البعض وفي اثناء تصفحي لصفحتي الشخصية علي الموقع العالمي (facebook ) وجدت اخ فاضل يضع اعلان عن بيع مسدس وهذه مواصفاتو و رقم تليفون صاحب المسدس
German Made 9mm Walther PPK Gun, immaculate condition, Excellent for conceal carry, call me for more info on Mob# 0100044462

وطبعا واضح من كلامو انو عايز حد يكون حاصل علي رخصة أرجو أن اكون قد قدمت مساعده
ولسيادتكم الشكر .

التوقيع: بسم الله الرحمن الرحيم ( انما اَمُرهُ اِذَا ارادَ شيئاً اَن يقولَ لهُ كُنْ فيكون ^ فسُبْحان الذي بيده ملكوتُ كلِّ شيءٍ واليهِ تُرجعون ) صدق الله العظيم

غير مقروء 11-03-20, 08:50 PM   #10
شهريار
صياد جديد

شهريار مستواه غير معروف شهريار غير متواجد حالياً

الف شكر للجميع وانا بالفعل اشتريت حلوان 14 طلقة مستعمل علشان احفظ بيه الترخيص لغايه ما الامور تهدى والاسعار تنزل وابقى استبدله بحاجة افضل بس عيبه وزنه وحجمه كبير بس اهو احسن من مفيش, شكرا لاهتمامكم وربنا يوفق الجميع

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم