الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 14-12-25, 07:43 AM   #1
mostafasaid
صياد متفاعل

المدينه: Giza -Egypt
mostafasaid مستواه غير معروف
إرسال رسالة عبر Yahoo إلى mostafasaid
افتراضي جامو شادو 640 ............مين يعرف ف الصيانة

عندي مشكلة في دقة الهدف ...بعد ما غيرت السوستة بالذات ...وللعلم السوسته كانت طويلة قصرتها شويه عشان مكنتش بتكسر ....وغيرت الرش الي جامو كمان عشان ابعد ان المشكلة عن الرش
mostafasaid غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 14-12-25, 12:40 PM   #2
adel152
خبير اسلحه .& عضو ذهبى

اوسمتي

المدينه: أسكندرية
adel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدىadel152 عميد بالمنتدى
افتراضي رد: جامو شادو 640 ............مين يعرف ف الصيانة

استاذ مصطفى انت تقريبا قولت على المشكلة منين بالضبط فى سؤالك. البندقية كانت دقيقة لغاية لما غيرت السوستة بتاعتها. يبقى المشكلة فى السوستة اللى حضرتك ركبيتها للبندقية. انت بتقول قصرت السوستة علشان البستم يوصل لمجموعة الزناد. ممكن تكتب تفاصيل اكثر . حضرتك اشتريت انه سوستة علشان تقصرها؟ اكيد الوستة اللى حضرتك ركبتها مش سوستة جامو لأن ال640 بتقبل اطول سوستة من سوست الجامو الاصلى وبيكون طولها 31سم. عموما علشان تتأكد أكيد السوستة القديمة لسه موجوده عندك. ركب السوستة القديمة مرة أخرى وشوف دقة البندقية؟ لو البندقية رجعت دقيقة بالسوستة القديمة يبقى اكيد فيه مشكلة مع السوستة الجديدة. جرب وانا متابع مع حضرتك.
adel152 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
غير مقروء 14-12-25, 07:35 PM   #3
ابومسلم2005
المشرف العام

اوسمتي

المدينه: مدينة بدر البحيرة
ابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيدهابومسلم2005 لديه مشاركات جيده

ممكن تكون السوستة الجديدة قوية اقوى من القديمة وده اكيد فكده هيكون للبندية رد فعل اقوى من الاول وده انت مش متعود عليه لسه فعلى متتعود على رد الفعل ده والسوسته تكون هديت شوية هتلاقي موضوع الدقة ده اتظبط معاك والله اعلم
غير مقروء 14-12-31, 07:57 AM   #4
mostafasaid
صياد متفاعل

شكرا لاستاذ عادل وابو مسلم..................انا ركبت نفس مواصفات سوسته الجامو الاصليه واديني لسه هجرب
غير مقروء 15-01-05, 10:29 AM   #5
mostafasaid
صياد متفاعل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 مشاهدة المشاركة
استاذ مصطفى انت تقريبا قولت على المشكلة منين بالضبط فى سؤالك. البندقية كانت دقيقة لغاية لما غيرت السوستة بتاعتها. يبقى المشكلة فى السوستة اللى حضرتك ركبيتها للبندقية. انت بتقول قصرت السوستة علشان البستم يوصل لمجموعة الزناد. ممكن تكتب تفاصيل اكثر . حضرتك اشتريت انه سوستة علشان تقصرها؟ اكيد الوستة اللى حضرتك ركبتها مش سوستة جامو لأن ال640 بتقبل اطول سوستة من سوست الجامو الاصلى وبيكون طولها 31سم. عموما علشان تتأكد أكيد السوستة القديمة لسه موجوده عندك. ركب السوستة القديمة مرة أخرى وشوف دقة البندقية؟ لو البندقية رجعت دقيقة بالسوستة القديمة يبقى اكيد فيه مشكلة مع السوستة الجديدة. جرب وانا متابع مع حضرتك.

استاذنا ...انا عملت زي ماانتا قلت جبت السوستة بتاع الجامو نفس المواصفات وركبت الدليل القديم .....بس المشكلةالاولي...................في ان دقة الهدف مش مضبوطة مرة فوق ومرة تحت علي هدف وثانيا ......................وانا بعمر في الكسر حاسس انها خفيفة جدا عن الاول لدرجة اني حاسس ان الرشة مش هتكمل 10 متر ............مع اني حاطط شحم انجليزي خاص للبنادق
ممكن تكون جلبة البستم بس ..........
ولا انا عندي في مكان خروج الهواء جزء زي الاويل سيل ده مهري شوية بس تقريبا كله حته واحده
ياريت الافادة
غير مقروء 15-02-27, 10:19 AM   #6
بكر سعودى
صياد متفاعل

بكر سعودى مستواه غير معروف

موفق ان شاء الله
بكر سعودى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

sponsor links

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم