الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاسلحه > بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها معلومات عن بنادق ضغط الهواء والرش ومستلزماتها.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 12-07-06, 05:39 PM   #1
hesham khedr
صياد متفاعل

المدينه: القاهرة - الاسماعيلية
hesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريق
Post مشكلة في النوربكا

السلام عليكم يا خبراء المنتدى انا معايا نوريكا سبورت جايبها من شهرين بس حصل حاجة غريبة الماسوره
بتكسر والبندقية متعمره
كده باظت ولا ايه ???'''''
افيدوني افادكم الله
hesham khedr غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
sponsor links
غير مقروء 12-07-06, 08:26 PM   #2
solom1
صياد جديد

المدينه: 15 مايو
solom1 مستواه غير معروف
افتراضي رد: مشكلة في النوربكا

أعتقد إن ده طبعي إن الماسورة ينفع تتكسر لو البندقية متعمرة وإن البندقية ما بظتش ولا حاجة
ولو في حدمن الخبرا ممكن يفيدنا أكتر
غير مقروء 12-07-06, 08:54 PM   #3
Consul
الاب الروحي للمنتدى

اوسمتي

الصورة الرمزية Consul

المدينه: مصر المحروسة
Consul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيدهConsul لديه مشاركات جيده
إرسال رسالة عبر Skype إلى Consul

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham khedr مشاهدة المشاركة
السلام عليكم يا خبراء المنتدى انا معايا نوريكا سبورت جايبها من شهرين بس حصل حاجة غريبة الماسوره
بتكسر والبندقية متعمره
كده باظت ولا ايه ???'''''
افيدوني افادكم الله
بارك الله فيك أخي الحبيب وإبني الغالي...عادي جدا أي بندقية بتتعمر بكسر الماسورة ممكن تكسر الماسورة وهي متعمرة مافيش مشكلة...وممكن تجرب كده في الرمسيس والمعادي والكرال والنوريكا والجامو والصيني...وممكن في بنادق تلغي تعميرها بكسر الماسور وأنت ممسك بها جيدا ( لا تترك الماسورة وأمسك بها جيدا حتى لا تنطر منك وتصيبك بأذى ) وتضغط على الزناد وترجع الماسورة بالراحة إلى مكانها بالأعلى مرة أخرى...طبعا ده في المعادي والرمسيس عادي لكن في الجامو والكرال لازم تشيل أمان التعمير ( قطعة كالمسطرة فوق الزناد واصلة لذراع التعمير تمنع الضغط على الزناد بالخطأ فلا تصيب أحد بسبب إرتداد الماسورة بشدة بفعل ضغط السوستة ) وإن كنت عن نفسي لا أحبذ ولا أنصح أحد بأن يفك أو يخلع هذه القطعة نظرا لأهميتها كما سبق الشرح والإشارة...النوريكا سبورت من أخف وأدق وأحب البنادق لقبلي وعزيزة علي جدا وأنا مسميها الرشيقة...حافظ عليها وعلى نظافتها وصيانتها أولا بأول ولا تهينها...خالص تحياتي...
غير مقروء 12-07-08, 07:38 AM   #4
hesham khedr
صياد متفاعل

hesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريقhesham khedr في بداية الطريق

تسلم ياباشا solom1 وشكرا على الرد والله طمنتينى
غير مقروء 12-07-08, 07:40 AM   #5
hesham khedr
صياد متفاعل

والله انا مش مصدق نفسى حضرتك بنفسك بترد على مشكلتى الف شكر لحضرتك ياسيادة القنصل وعلى فكرة انا اشتريت النوريكا سبورت بعد ما عرفت المنتدى وقريت كل كلام حضرتك عنها وتقبل تحياتى وجزيل الشكر
غير مقروء 12-07-08, 11:36 AM   #6
أحمد عطاالله إبراهيم
صياد قديم

الصورة الرمزية أحمد عطاالله إبراهيم

المدينه: الإسكندرية
أحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيدهأحمد عطاالله إبراهيم لديه مشاركات جيده

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul مشاهدة المشاركة
بارك الله فيك أخي الحبيب وإبني الغالي...عادي جدا أي بندقية بتتعمر بكسر الماسورة ممكن تكسر الماسورة وهي متعمرة مافيش مشكلة...وممكن تجرب كده في الرمسيس والمعادي والكرال والنوريكا والجامو والصيني...وممكن في بنادق تلغي تعميرها بكسر الماسور وأنت ممسك بها جيدا ( لا تترك الماسورة وأمسك بها جيدا حتى لا تنطر منك وتصيبك بأذى ) وتضغط على الزناد وترجع الماسورة بالراحة إلى مكانها بالأعلى مرة أخرى...طبعا ده في المعادي والرمسيس عادي لكن في الجامو والكرال لازم تشيل أمان التعمير ( قطعة كالمسطرة فوق الزناد واصلة لذراع التعمير تمنع الضغط على الزناد بالخطأ فلا تصيب أحد بسبب إرتداد الماسورة بشدة بفعل ضغط السوستة ) وإن كنت عن نفسي لا أحبذ ولا أنصح أحد بأن يفك أو يخلع هذه القطعة نظرا لأهميتها كما سبق الشرح والإشارة...النوريكا سبورت من أخف وأدق وأحب البنادق لقبلي وعزيزة علي جدا وأنا مسميها الرشيقة...حافظ عليها وعلى نظافتها وصيانتها أولا بأول ولا تهينها...خالص تحياتي...
سيادة القنصل جاب من الاخر .. ومفيش كلام بعد كلامه ..

بس احب ازود جملة بعد اذنه .. ان حضرتك لما تيجى تكسر والبندقية متعمرة بتلاحظ ان الكسر سهل ومفيش تقل وده لان السوسته بتكون مضغوطة .. وعادى البندقية ما باظتش ..

تحياتى ..
غير مقروء 12-07-08, 01:10 PM   #7
hesham khedr
صياد متفاعل

Smile رد: مشكلة في النوربكا

شكرا لكم جميعا ومعلش اعذرونى لجهلى لانى مبتدئ جديد بس والله من اسباب حبى لموضوع الصيد المنتدى ده و الحب والتعاون المتبادل بين اعضاءه وجزاكم الله خيرا وياريت تقبلونى عضو معاكم ويارب اكون ضيف خفيف ههههههههههههههههه

sponsor links