الصيد فى مصر  

العودة   الصيد فى مصر > الاقسام العامه > الموضوعات العامه
التعليمـــات المجموعات التقويم مشاركات اليوم البحث

الموضوعات العامه الموضوعات الغير متعلقه بالصيد.

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
غير مقروء 11-10-23, 05:27 PM   #4
essam assem
صياد قديم

الصورة الرمزية essam assem

المدينه: cairo
essam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريقessam assem في بداية الطريق
افتراضي رد: اخبار الحوادث ............تستعيين بصور المنتدى للأستهزاء بالشارع المصرى

[quote=هشام سمير;221683]يا جماعه ما تشغلوش بالكم الموضوع مش شاغله اصلاً انا حاولت اتصل بيه اكتر من مره علشان اساعد بأى حاجه وللاسف كنسل ومفكرش حتى انه يتصل وكأننا مش اخوات
الموضوع ياريت يتقفل بقا على كده[/quote

السلام عليكم احبائى واخوانى اعضاء منتدى الصيد فى مصر الكرام

اولا احب ان اشكر الجميع على هذة الروح الجميلة وانا اسف على عدم تواجدى خلال الفترة السابقة لانشغالى بتأتسيس رابطة الصيد والرماية والتى على وشك الانتهاء من تسجيلها واشهارها وخروجة الى النور فى القريب العاجل باذن الله
ودة يمكن اللى خلانى اتاخر فى الرد على جريدة اخبار الحوادث لانى احب انى لما ارد ارد وانا واقف على ارض صلبة واتكام من منطلق جماعية
واحب ان ابلغكم ان الموضوع دة ايجابياتة اكثر من سلبياتة
- يقول تعالى ((وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ)) البقرة 216

- ويقول تعالى (( فَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَيْئًا وَيَجْعَلَ اللّهُ فِيهِ خَيْرًا كَثِيرًا)) النساء 19

واحب ان اعلمكم ان بفضل الله سبحانة وتعالى ان تلاقيت دعم من جهات كثير وفى جميع محافظات مصر من جميع الصيادين المحترمين
زعموما تم الاتصال من خلال المحامى الخاص بى بجريدة الاخبار وتحديدا المعد للموضوع والمتسبب فى هذة المشكلة وطبعا كان ردة ان تخيل وهو بيبحث على جوجل ان الصور لاحد الاشخاص خارج مصر اجنبى يعنى ومكنش يعرف ان الصورة لصياد مصر وبيبر كلامة بان مش متعود على صور الصيادين بالتجهيزات دية كلام فارغ طبعا وعايز اقولكم ان هذا الشخص سن لا يذبد عن 23 سنة

وعمةما عشان مطولش عليكم بعيدا عن الاجراءات القانونية لو حلنا الموضوع بشكل ودى امامنا 3 نقاط بقوم انا واصدقائى من الرابطة بدراست الافضل منها وهى
1- تقديم اعتذارى رسمى لرابطة الصيد والرماية
2- تقديم المساعدات لانجاز تسجيل الرابطة واشهارها فى اقرب وقت
3- عمل روبرتاج عن الصيادين وعن الهواية واظهار الصورة الخاص بى فى هذا الروبرتاج

وطبعا ان استبعد تماما ان اقوم برفع قضية على الجريدة وطلب تعويض لكن انا رفض الموضوع دة خالص لان المشكلة يا جماعة مشكلة جماعية مشكلة ثقافة مجتمع احنا عايزين نغيرها ودة المطلوب مننا كلنا الفترة القادمة وربنا يوفقنا جميعا

وبخصوص اقتباس مشاركة الاخ الفاضل الاستاذ هشام سمير احب اقولة كان من الافضل يا استاذ هشام تلتمس لي العزر بدل لما تقول الكلام دة وعلى الملا كدة امام جميع الاعضاء ومش فاهم تقصد اية بمشاركنك دية عموما حصل خير وعلى ما اظن جميع اصدقائى من اعضاء المنتدى يعلمون جميعا ان دة مش اسلوبى فى التعامل لكن ؟؟؟؟ خير يا استاذ هشام

وان شاء الله سوف اطلعكم بالجديد فى هذة القضية واحب ان اقول كلمة اخير من كل قلبى والله العظيم وجشتـــــــــــــونى ووحشنى جدا هذا المنتدى الذى اكن لة كل محبة وتقدير واحترام
وتحياتى للجميع

sponsor links