الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

darkshaft 11-11-17 04:40 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
3 مرفق
ده صور حيطه بعد مضربت عليها بالغلط بطبه ا/مازنجر من مسافه ٥ متر و مرفق ايضا صوره بليه بعد ضرب،و بخصوص نشان لا يمكننى الحكم الان عشان ضربت مره فقط بس حوالى ٩٠% و بخصوص القوه فهيه جيد جدا،بس مع الاسف بيحشر مع طلقات الصوت،تحياتى

Compact 11-11-17 04:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
وجهة نظرى المتواضعة بتقول ان الريتاى بارون بالذات ممكن يحشر فى حالة استخدامه لضرب البلى لسبب بسيط جدا وهو ان الاجزاء المنزلقة للطبنجة ثقيلة الوزن جدا و عشان ترجع للخلف محتاجة ضغط عالى شوية عن بقيت الطبنجات اللى زيها عشان رجوع الاجزاء و خروج الفارغ و ده معناه انه ينبغى تضييق الطبة الداخلية على قد ما تقدر لزيادة الضغط الناتج عند الضرب و رجوع الاجزاء للخلف .
هذه مجرد وجهة نظرى الشخصية وهى ليست عن تجربة فى ضرب البلى بنفس الطبنجة الريتاى

darkshaft 11-11-17 05:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 235945)
وجهة نظرى المتواضعة بتقول ان الريتاى بارون بالذات ممكن يحشر فى حالة استخدامه لضرب البلى لسبب بسيط جدا وهو ان الاجزاء المنزلقة للطبنجة ثقيلة الوزن جدا و عشان ترجع للخلف محتاجة ضغط عالى شوية عن بقيت الطبنجات اللى زيها عشان رجوع الاجزاء و خروج الفارغ و ده معناه انه ينبغى تضييق الطبة الداخلية على قد ما تقدر لزيادة الضغط الناتج عند الضرب و رجوع الاجزاء للخلف .
هذه مجرد وجهة نظرى الشخصية وهى ليست عن تجربة فى ضرب البلى بنفس الطبنجة الريتاى

الطبنجه مش بتحشر مع البلى،و مش بتحشر مع طلقات الصوت مع طبه الصوت بس بتحشر مع طلقات الصوت لو طبه البلى هيه المتركبه

Compact 11-11-17 11:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 235954)
الطبنجه مش بتحشر مع البلى،و مش بتحشر مع طلقات الصوت مع طبه الصوت بس بتحشر مع طلقات الصوت لو طبه البلى هيه المتركبه

اللى حضرتك بتقوله ده شىء طبيعى جدا و موجود فى كل الطبنجات, انا فهمت غلط ان ممكن تكون طبة البلى واسعة سنة بسيطة , انا شخصيا الريتاى اللى معايا مقفول و استخدامه صوت بس و معلقش ولا مره لحد دلوقتى , و الطبنجة دى خاماتها اعلى بكتير من الايكول عموما

darkshaft 11-11-17 11:48 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 236103)
اللى حضرتك بتقوله ده شىء طبيعى جدا و موجود فى كل الطبنجات, انا فهمت غلط ان ممكن تكون طبة البلى واسعة سنة بسيطة , انا شخصيا الريتاى اللى معايا مقفول و استخدامه صوت بس و معلقش ولا مره لحد دلوقتى , و الطبنجة دى خاماتها اعلى بكتير من الايكول عموما

بص انا ضربت بيها تركى بأنواعه و المانى و تشيكى و مشاء الله صراحه حاجه جامده،و انا لسه ماسك فيرات ماجنم النهارده هوه شكله تحفه بس لقيت تقفيل الريتاى افضل،حد عنده حل لمشكله حشر طلقات الصوت بطبه بلى ؟؟

A.khattaab 11-11-18 07:45 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إخوانى الافاضل يشرفنى الإنضمام للرابطة الجميلة جدا دى وانا اشتريت الريتاى امبارح مفتوح وبالطبه بتاعته وجديد بس عايز اعرف السعر كده كتير ولا لا انا جيبته 1600 جنية وبالعافيه والاسعار فى المحلة رافعه جا أرجو الافادة وجزاكم الله خيرا

smsm saber 11-11-18 08:46 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يعنى فى 500 فرق عن الاسعار فى المنتدى .......

darkshaft 11-11-18 10:19 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.khattaab (المشاركة 236234)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته إخوانى الافاضل يشرفنى الإنضمام للرابطة الجميلة جدا دى وانا اشتريت الريتاى امبارح مفتوح وبالطبه بتاعته وجديد بس عايز اعرف السعر كده كتير ولا لا انا جيبته 1600 جنية وبالعافيه والاسعار فى المحلة رافعه جا أرجو الافادة وجزاكم الله خيرا

ده دلوقتى بيعمل ١٣٠٠ فى الاسكنديه

ahmedmh_ali 11-11-18 11:54 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
+++++++++++++++1

ahmedmh_ali 11-11-18 11:55 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
طيب على الأسعار دى بقى اللى عايز ريتاى يقولى ...

darkshaft 11-11-18 11:57 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 236306)
طيب على الأسعار دى بقى اللى عايز ريتاى يقولى ...

حتبيع مسدسك ولا اى ؟؟

ahmedmh_ali 11-11-18 12:42 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 236310)
حتبيع مسدسك ولا اى ؟؟

ههههههههههه يا باشا ، عندى جديد ..

darkshaft 11-11-18 01:07 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 236358)
ههههههههههه يا باشا ، عندى جديد ..

تمام كده،انا قلت جتبيعه و تسبنا،بالتوفيق ان شاء الله

ahmedmh_ali 11-11-18 01:08 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 236383)
تمام كده،انا قلت جتبيعه و تسبنا،بالتوفيق ان شاء الله

عيب مقدرش .. و بعدين مسدس محترم جدا جدا جدا ..

darkshaft 11-11-18 01:16 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 236384)
عيب مقدرش .. و بعدين مسدس محترم جدا جدا جدا ..

فعلان مسدس خامته كويسه،و وزنه حلو جدا و حجمه متوسط،و كفايه انه مع حضرتك

ahmedmh_ali 11-11-18 01:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 236388)
فعلان مسدس خامته كويسه،و وزنه حلو جدا و حجمه متوسط،و كفايه انه مع حضرتك


ربنا يخليك يا باشا يارب ، عقبال لما الحكومة ترضى علينا و ترخصلنا الحى .. :)

أحمد خطاب 11-11-19 03:27 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخباركم إيه يارجالة؟ عساكم بخير محدش رد عليا اعمل ايه فى موضوع السعر ده ينفع ارجع السلاح ولا اخد فلوس ولا بفرق الفلوس اجيب طلق احسن انا زعلت جدا بسبب الفرق ده وعايز رأيكم

darkshaft 11-11-19 04:02 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد خطاب (المشاركة 237419)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخباركم إيه يارجالة؟ عساكم بخير محدش رد عليا اعمل ايه فى موضوع السعر ده ينفع ارجع السلاح ولا اخد فلوس ولا بفرق الفلوس اجيب طلق احسن انا زعلت جدا بسبب الفرق ده وعايز رأيكم

لو المسدس ينفع يرجع رجعه،و اسأل فالسوق ساعتها حتلاقى اسعار ارخص كتير بس ربنا يسهل و ينفع يرجع

أحمد خطاب 11-11-19 04:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
المشكلة ان مش انا اللى شاريه ده واحد حبيبى جداً وانا مش عايز اسببله حرج لكن لو عليا انا اعرف اخد الفلوس كلها والسلاح كمان لو توصل الامر لكده بس انا مش عايز مشاكل

darkshaft 11-11-19 04:51 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد خطاب (المشاركة 237455)
المشكلة ان مش انا اللى شاريه ده واحد حبيبى جداً وانا مش عايز اسببله حرج لكن لو عليا انا اعرف اخد الفلوس كلها والسلاح كمان لو توصل الامر لكده بس انا مش عايز مشاكل

الصراحه انت حتشترى طبه ب ١٥٠ جنيه من مازنجر،و قول نص علبه بلى ب حوالى ١٥٠ و طلقات صوت ب ١٥٠ كمان،فلو رجعت المسدس و جبته من عند واحد تانى بس ارخص حتشترى بالفارق جزء من الججات ده،بس لو صاحبك مش عايز تحرجه و ممكن تبلع الفارق فالفلوس يبقى خلاص،و فى جميع الاحوال الف مبروك عليك المسدس

darkshaft 11-11-21 06:15 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
4 مرفق
ده تجربتى الثانيه بمسدس ريتاى بارون الجديد مع طبه ا/احمد مازنجر،تجربه كانت عن مسافه ٦ متر و تم التجربه على لوح خشب و النتيجه كانت اختراق لوح الخشب من النحيتين و خرمت الحيطه وراء الخشبه بنص مبى تقريبا و النشان كان ممتاز مشاء الله كان حوالى ٢ سم تحت الهدف،تحياتى

farouk 11-11-22 02:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الله ينور يا دكتور

darkshaft 11-11-22 10:19 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 239885)
الله ينور يا دكتور

بتبيع ريتاى ليه؟؟

farouk 11-11-23 01:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
خلاص بعد مشفت مشاركاتك غيرت رأي
علي تليفون النهارده علشان الميعاد اللي يناسبك بكرة

darkshaft 11-11-23 02:49 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 240796)
خلاص بعد مشفت مشاركاتك غيرت رأي
علي تليفون النهارده علشان الميعاد اللي يناسبك بكرة

ان شاء الله

farouk 11-11-23 08:49 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
د.ايهاب بكره الخميس
اخبار مواعيدك ايه

أحمد خطاب 11-11-24 01:16 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الله يبارك فيك يا اخى الحبيب عموما الاسعار فعلا رفعت كده جامد عامل 1300 والطبه و15 طلقة ب300 جنيه دلوقتى بقت الطلقة ب12 والمسدس 1600 من غير طبه والله حاجه عجيبة جدا موضوع اسعار الصوت اللى ماكانش ليه لازمه

أحمد خطاب 11-11-24 01:18 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
استفسار كمان يا اخى الفاضل موضوع النشان مش مرتاحله خالص حاسس انه بيهيس كده هل ليه حل الموضوع ده؟ مفيش حاجه فى السلاح مزعلانى ابدا غير النقطه دى بس ارجو الافادة

Tito100 11-11-24 10:21 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 239096)
ده تجربتى الثانيه بمسدس ريتاى بارون الجديد مع طبه ا/احمد مازنجر،تجربه كانت عن مسافه ٦ متر و تم التجربه على لوح خشب و النتيجه كانت اختراق لوح الخشب من النحيتين و خرمت الحيطه وراء الخشبه بنص مبى تقريبا و النشان كان ممتاز مشاء الله كان حوالى ٢ سم تحت الهدف،تحياتى

ما شاء الله ... مبروك عليك المسدس وأنا أيضا معايا ريتاى والنتيجة نفس النتيجة اللى حضرتك وصلتلها تقريبا بس أنا نشنت على حيطة من بعد 8 متر وتم الإختراق حوالى 1 سم

darkshaft 11-11-24 03:29 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 241104)
د.ايهاب بكره الخميس
اخبار مواعيدك ايه

تب كلمنى عشان نتفق عشان مفيش كريديت ههههههه

darkshaft 11-11-24 03:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد خطاب (المشاركة 241323)
الله يبارك فيك يا اخى الحبيب عموما الاسعار فعلا رفعت كده جامد عامل 1300 والطبه و15 طلقة ب300 جنيه دلوقتى بقت الطلقة ب12 والمسدس 1600 من غير طبه والله حاجه عجيبة جدا موضوع اسعار الصوت اللى ماكانش ليه لازمه

الله يبارك فيك يباشا و فعلان الاسعار غليت جدا

darkshaft 11-11-24 03:47 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد خطاب (المشاركة 241324)
استفسار كمان يا اخى الفاضل موضوع النشان مش مرتاحله خالص حاسس انه بيهيس كده هل ليه حل الموضوع ده؟ مفيش حاجه فى السلاح مزعلانى ابدا غير النقطه دى بس ارجو الافادة

تمام،لو مفيش طبه ركب طبه،لو فيه طبه طلعها لحد متبقى موازيه لفتحه المسوره الاصلى بتاع المسدس

darkshaft 11-11-24 03:48 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito100 (المشاركة 241496)
ما شاء الله ... مبروك عليك المسدس وأنا أيضا معايا ريتاى والنتيجة نفس النتيجة اللى حضرتك وصلتلها تقريبا بس أنا نشنت على حيطة من بعد 8 متر وتم الإختراق حوالى 1 سم

حلو اوى مشاء الله

darkshaft 11-11-24 03:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بخصوص موضوع الاختراق،ضربت النهارده على ورق اخترقتهم و عدت منهم و خرمت خشبه سمكها ٢ سم و خبطت فرخام كسرت القشره بتاعته

farouk 11-11-25 06:18 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 241713)
تب كلمنى عشان نتفق عشان مفيش كريديت ههههههه

بصراحه مكسوف اقولك ان النمره اتمسحت من التليفون..........
ياريت تبعتهالي علي الخاص

Tito100 11-11-25 11:42 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 241718)
بخصوص موضوع الاختراق،ضربت النهارده على ورق اخترقتهم و عدت منهم و خرمت خشبه سمكها ٢ سم و خبطت فرخام كسرت القشره بتاعته

طيب وبعدين يا باشا هنفضل نضرب فى الورق والخشب والرخام والحيطان كده كتير ... عاوزين بلطجية نضرب عليهم ويبقى الضرب بفايدة بدل الخسائر اللى احنا بنعملها دى :) والطلق اللى عمال يروح بلاش ... هههههههه

تقبل مرورى وخالص تحياتى

ahmedmh_ali 11-11-25 11:44 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito100 (المشاركة 242852)
طيب وبعدين يا باشا هنفضل نضرب فى الورق والخشب والرخام والحيطان كده كتير ... عاوزين بلطجية نضرب عليهم ويبقى الضرب بفايدة بدل الخسائر اللى احنا بنعملها دى :) والطلق اللى عمال يروح بلاش ... هههههههه

تقبل مرورى وخالص تحياتى



فى حد متبرع نجرب علية ؟؟ :)

darkshaft 11-11-26 12:48 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito100 (المشاركة 242852)
طيب وبعدين يا باشا هنفضل نضرب فى الورق والخشب والرخام والحيطان كده كتير ... عاوزين بلطجية نضرب عليهم ويبقى الضرب بفايدة بدل الخسائر اللى احنا بنعملها دى :) والطلق اللى عمال يروح بلاش ... هههههههه

تقبل مرورى وخالص تحياتى

هههههه بس انا فى كميه بلطجيه فى ميدان سموحه لو يجوا كده مجموعه من المنتدى ببنادق الرش و نمسكلنا واحد نعمله تجربه يبقى تمام ههههههه

Hany Ekram 11-11-26 12:55 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
استاد احمد

لي سوءال عندك هل يوجد عندك ريتاي بارون مفتوح من المصدر و سعره كام بعد إذنك؟

أخوك

هاني إكرام

ahmedmh_ali 11-11-26 01:26 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany ekram (المشاركة 242911)
استاد احمد

لي سوءال عندك هل يوجد عندك ريتاي بارون مفتوح من المصدر و سعره كام بعد إذنك؟

أخوك

هاني إكرام


مفيش ريتاى بارون مفتوح من المصدر ..


الساعة الآن 07:02 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir