الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

Hany Ekram 11-11-26 02:04 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سوءال تأني معلش لو جبت مقفول أفتحه عند مين يكون ثقة و لا يتلف الماسورة
وألماسورة أقصد الطبة أمرها سهل
فهل عندك مسدس ريتاي و سعره كام ؟

و شكرا

ahmedmh_ali 11-11-26 02:24 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تفتحة عند الأستاذ مازنجر ، و المسدس ممكن تجيبة من أبو سيف أو هشام سمير لو حضرتك من القاهرة ..

ahmedmh_ali 11-11-26 02:24 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
و لو لقيت مشكلة فى سعرة قولى ..

farouk 11-11-26 04:26 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الناس دي المفروض تعملك نسبه.....هههههههههههه

ahmedmh_ali 11-11-26 04:28 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 243354)
الناس دي المفروض تعملك نسبه.....هههههههههههه


ههههههههههههه دة لازم طبعا 50% على كل حاجة تتباع .. أنا مش طماع

farouk 11-11-26 04:36 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ومتنساش اخوك......برضو من اسكندريه

ahmedmh_ali 11-11-26 04:37 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هههههههههههههههههههه

kivok0 11-11-27 07:24 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
1 مرفق
السلام عليكم انا لسة شاري مسدس ريتاي بارون جديد و قولت اشترك معاكو

farouk 11-11-28 12:42 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ياباشا ده مش ريتاي ........ده تحفه

roaaroma2005 11-11-28 11:08 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kivok0 (المشاركة 244552)
السلام عليكم انا لسة شاري مسدس ريتاي بارون جديد و قولت اشترك معاكو

دا عمل كام ياباشا ؟
ومنين ؟

kivok0 11-11-28 11:24 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة roaaroma2005 (المشاركة 245248)
دا عمل كام ياباشا ؟
ومنين ؟

1500 من عند السجلابي بالجيزة

farouk 11-11-28 11:59 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مبروك عليك........

farouk 11-11-29 12:00 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مبروك عليك ...........ز

amz 11-11-30 07:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عندي ريتاي و اتشرف بالنضمام لكم و ليا سؤال هو الزر اللي فوق الزناد ده وظيفنه ايه

kivok0 11-12-01 12:29 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا باشا اللي فوق الزناد علطول مش اللي بيرجع الاجزاء دة وظفتة ان لما تشد الاجزاء تدوس علية علشان يرجع الشكوش بدل ما دوس علي الزناد

farouk 11-12-01 08:56 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
كلام سليم.......

darkshaft 11-12-04 12:05 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farouk (المشاركة 247725)
كلام سليم.......

بشمهندس ازايك فينك؟؟؟

ahmed abomazen 11-12-04 01:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا اخوانا انا نفسى اشترى سلاح ريتاى بس للاسف الاسعار غاليه جدا لو فى حد يقدر يفيدنى اكون شاكر

ahmedmh_ali 11-12-04 01:18 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed abomazen (المشاركة 250531)
يا اخوانا انا نفسى اشترى سلاح ريتاى بس للاسف الاسعار غاليه جدا لو فى حد يقدر يفيدنى اكون شاكر

محافظة اية ؟

ابوحاتم 11-12-05 02:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed abomazen (المشاركة 250531)
يا اخوانا انا نفسى اشترى سلاح ريتاى بس للاسف الاسعار غاليه جدا لو فى حد يقدر يفيدنى اكون شاكر

فى عليه عروض كتير فى المنتدى دور فى سوق المنتدى حتلاقى كتير و ان شاء الله موفق

أحمد خطاب 11-12-11 01:57 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم إخوتى وأحبتى فى الله كل عام وانتم الى الله أقرب وعلى طاعته أدوم يارب تكونوا بخير كلكم انا كنت عايز اعرف حاجه الطبه عندى طالعه حوالى اتنين سنتيمتر من المسدس ده صح ولا فى طبه بتكون مش باينه وبتكون داخل الماسورة وبنفس طولها؟ ياريت الرد وجزاكم الله خيراً

mzkader 11-12-11 07:33 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد خطاب (المشاركة 255595)
السلام عليكم إخوتى وأحبتى فى الله كل عام وانتم الى الله أقرب وعلى طاعته أدوم يارب تكونوا بخير كلكم انا كنت عايز اعرف حاجه الطبه عندى طالعه حوالى اتنين سنتيمتر من المسدس ده صح ولا فى طبه بتكون مش باينه وبتكون داخل الماسورة وبنفس طولها؟ ياريت الرد وجزاكم الله خيراً

أنا أول مرة أسمع عن أن الطبة بتكون أطول 2 سم. على حسب معلوماتى كل الطبب أخرها تكون بموازاة الماسورة

ahmedmh_ali 11-12-11 07:02 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
+++++++++++++++++1

Tito100 11-12-11 11:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 255636)
أنا أول مرة أسمع عن أن الطبة بتكون أطول 2 سم. على حسب معلوماتى كل الطبب أخرها تكون بموازاة الماسورة

واحشنا والله يا محمد باشا وياريت نشوفك قريب .... وبالنسبة لموضوع الطبة ممكن أ. أحمد يعرضها على حد متخصص أو فاهم على الأقل أو يرفع صورتها لانها كده اما محتاجة تتقصر أو مش واصلة لحد بيت النار

خالص تحياتى

egydrop 11-12-18 04:35 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عندى المسدس الريتاى فيه مشكلة وبصراحة مش عارفلها حل
المسدس بمجرد شد الاجزاء وسحب الطلقة والضرب بيفضل الفارغ جوة الطبنجة لازم اسحب الاجزاء علشان افرغ الطلقة المضروبة وهكذا مع كل مرة واسحب الاجزاء علشان اسحب طلقة طلقة حتى مع استخدامى الطلقات الالمانى لكبر حجمها النسبى ومش عارف بصراحة الحل ايه

Ahmed El Sarky 11-12-18 06:40 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 261092)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا عندى المسدس الريتاى فيه مشكلة وبصراحة مش عارفلها حل
المسدس بمجرد شد الاجزاء وسحب الطلقة والضرب بيفضل الفارغ جوة الطبنجة لازم اسحب الاجزاء علشان افرغ الطلقة المضروبة وهكذا مع كل مرة واسحب الاجزاء علشان اسحب طلقة طلقة حتى مع استخدامى الطلقات الالمانى لكبر حجمها النسبى ومش عارف بصراحة الحل ايه

انت كدة محتاج طبة سواء لضرب البلي او الصوت

mzkader 11-12-18 09:14 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el sarky (المشاركة 261097)
انت كدة محتاج طبة سواء لضرب البلي او الصوت

كلام سليم أكيد طبة الصوت فتحتها واسعة عن الطبيعى خد الطبة و روح لخراط يعملك زيها بالظبط بس الفتحة الخلفية تكون قطرها أصغر من الــ عندك

hema777h 11-12-18 09:20 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 261123)
كلام سليم أكيد طبة الصوت فتحتها واسعة عن الطبيعى خد الطبة و روح لخراط يعملك زيها بالظبط بس الفتحة الخلفية تكون قطرها أصغر من الــ عندك



كلام جميل و100 100

mzkader 11-12-18 10:18 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 261127)
كلام جميل و100 100

و الله يا هيما أنت الــ جميل

MEDO_JACKEL 11-12-21 02:21 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
الأخ Mazenger وكل الأخوة اللى مركبين طبة للمسدس ريتاى يا ريت لو حد عندة طبة مفتوحة للريتاى
للتواصل MEDO 01000057620
مع الشكر

egydrop 11-12-24 02:29 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا أسف على التطويل انما عاوز اعرف طريقة فك طبة المسدس علشان اقدر اعمل وحدة زيها بس بقطر اصغر من الموجودة عندى ؟؟

darkshaft 11-12-24 07:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egydrop (المشاركة 265961)
انا أسف على التطويل انما عاوز اعرف طريقة فك طبة المسدس علشان اقدر اعمل وحدة زيها بس بقطر اصغر من الموجودة عندى ؟؟

ب الن كى مقاس ٥

body77 11-12-25 08:35 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمه الله و بركاته
اسف على التطويل بس عندى مشكله فى الريتاى كلنا عارفين الزرار بتاع الامان اللى فيه مهمته رجوع الشاكوش على مرتين وعدم الطرق على الابره لكن عند استخدامه يقوم برجوع الشاكوش مره واحده مما ينتج عنه الطرق على الابره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ايه الحل

ahmedmh_ali 11-12-25 12:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
أدخل على الورشة حتلاقى الأعضاء عاملين موضوع عن المشكلة دى ..

body77 11-12-25 02:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 266970)
أدخل على الورشة حتلاقى الأعضاء عاملين موضوع عن المشكلة دى ..

شكراا لاقيته لك جزيل الشكر

Ahmed El Sarky 11-12-25 05:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مطلوب شاكوش للريتاي حد بيبيعه او بيصبة ؟

محمد محمود155 11-12-25 10:07 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم
شكرا للموضوع الممتاز
امتلك مسدس Retay Baron cal 9 mm
اشتريته بالامس والسعر 1600 جنيه
واتشرف بالانضمام معكم في الرابطة
ومعنديش فكرة عن البلي يا ريت حد يفهمني لو عاوز اضرب بلي اعمل ايه في المسدس
هو الجديد مش عليه الختم وشغال كويس معايا الحمدلله
لكن عاوز افهم البلي ونظامه ايه ؟
وجزاكم الله خيرا
تحياتي للجميع
وهذة صورة المسدس

http://www7.0zz0.com/2011/12/25/20/683052047.jpg

Mr.Sherif 11-12-26 03:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سؤال فنى .. الريتاى بارون بيضرب اوتوماتيك ولا لازم شد الاجزاء بعد كل طلقة ؟؟ و اعمل الماسوره الداخليه دى فيين ؟

محمد محمود155 11-12-26 11:13 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr.sherif (المشاركة 268021)
سؤال فنى .. الريتاى بارون بيضرب اوتوماتيك ولا لازم شد الاجزاء بعد كل طلقة ؟؟ و اعمل الماسوره الداخليه دى فيين ؟

المسدس اللي معايا بيضرب اوتوماتك وشد الاجزاء اول مرة بس وتضرب علطول كذا طلقة

اما بخصوص الماسورة ننتظر الرد من الاعضاء والمشرفين ذو الخبرة بهذا الموضوع......
تحياتي


ahmedmh_ali 11-12-26 11:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
فى أعضاء و ناس كتيرة عندها الطبة الطويلة ( الماسورة الداخلية ) ممكن حضرتك تكلم أى حد فيهم ..


الساعة الآن 07:14 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir