الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=36452)

doc.fogi 14-08-03 11:34 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
يعنى اى الفلوس راحت والسلاااااااااااااااح راح واتنصب عليا كمانّ!!!!!
حسبى الله ونعم الوكيل
طب ممكن يعمله كام كده كقطع غيار

elmasrey123 14-08-03 11:34 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doc.fogi (المشاركة 564816)
لسلااااام عليكم بعد اذن حضرتك انا عارف مدى خبره خبره حضرتك باسلحه الريتاى بارون زكنت عاوز استشيرك فى حاجه .....دلوقتى فى عضو هنا بدون ذكر اسمه نصب عليا وباعلى سلاح اكتشفت ان فى كسر فى احد الضلوع اللى تحت الجاكوووش لانه وقع منه قبل كده ومقليش ولما جيت اضرب السلاح فك من بعضه بعد الطلقه الاولى .....فهل دلوقتى هوا ممكن يتصلح وفين ؟؟؟
وشكرا مقدما

بص ياغالى العيب ده موجود بكثرة فى كل اصدارات الريتاى بارون المضروبه
بنسبة 90 فى الميه الجزء ده مش هتلاقيه وهتبيع المسدس قطع غيار

elmasrey123 14-08-03 11:36 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doc.fogi (المشاركة 564817)
يعنى اى الفلوس راحت والسلاااااااااااااااح راح واتنصب عليا كمانّ!!!!!
حسبى الله ونعم الوكيل
طب ممكن يعمله كام كده كقطع غيار

الاسعار دى تقريبى ومتوسطات
كوبر من 150 ل200
خزنة من 100 ل150
شاكوش من 50 ل100
وباقى الجسم ممكن 150

ايهاب علي 14-08-04 01:54 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
محمد بك عندي مشكلة حصلت ارجو اني الاقي عندك حل ليها .. عندي مسدس جاكال ديوال لم استخدمه من فترة طويلة و لما حبيت اجربه و انا باشد الاجزاء ضرب لوحده و الغريب انه رمي 2 ظرف فارغ ورا بعض علي الرغم من اني عامله علي الفردي و لم المس الزناد و سمعت صوت طلقه واحده فقط ... ياتري ايه السبب و علاجه ايه و لكم مني جزيل الشكر

elmasrey123 14-08-04 02:05 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب علي (المشاركة 564866)
محمد بك عندي مشكلة حصلت ارجو اني الاقي عندك حل ليها .. عندي مسدس جاكال ديوال لم استخدمه من فترة طويلة و لما حبيت اجربه و انا باشد الاجزاء ضرب لوحده و الغريب انه رمي 2 ظرف فارغ ورا بعض علي الرغم من اني عامله علي الفردي و لم المس الزناد و سمعت صوت طلقه واحده فقط ... ياتري ايه السبب و علاجه ايه و لكم مني جزيل الشكر

فك المسدس خالص ونظفة بالاكاى وزيته وجرب وشوف النتيجة الاول

ايهاب علي 14-08-04 02:32 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 564867)
فك المسدس خالص ونظفة بالاكاى وزيته وجرب وشوف النتيجة الاول

شكرا لاهتمامك و سرعة الرد

mohamedebrahim 14-08-27 12:25 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
السلام عليكم عندى مشكله عويصه عندى مسدس بلو سى تركى ابنى ربنا يسامحه مسك الخزنه ودخل مفك فى الخزنه من تحت قامت نطت السوسته وحته الحديده اللى فيها بروز من تحت ومش عارف عدلتها لان السوسته فى ناحيه عدله وناحيه عوجه يا ريت لو حد من الافاضل يعرف كيفيه تركيبها يقلى بالتفصيل وله جزيل الشكر

قناص بدون رحمة 14-09-01 12:28 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
عندى أيكول فرات ماجنم من ساعة ما أشتريتة من أكثر من سنتين مش عارف أفكة أتفرجت على الفيديوهات الخاصة بالفك على النت أشيل زرار فك الاجزاء وأرجع الكوبرى أن الاجزاء تنفك مفيش فايدة برجاء الرد

$$القناص$$ 14-09-21 06:28 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
باشا انا معايا بلو اف 92 وفكيتو كلو عشان كنت برشو المهم مش عارف اركب الزرار الي بيمسك الخزنة ياريت لو في فيديو او طريقة اركبو بيها يعني

قناص بدون رحمة 14-09-22 09:36 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
السلام عليكم
أنا عندى الطبة مش واصلة لبيت النار وبتسخن من كثر الضرب وصعب تطلع من الماسورة وبتأكل فى الماسورة الانتيمونيا وهى بتطلع من ماسورة المسدس
المسدس من اول ما أشتريتة مش عارف افكة لدرجة أننى حسيت أن المسدس معمول لة عمل علشان محدش يفكة وقرفان منة
أرجو المراسلة على الخاص

أبوعلام 14-10-11 07:57 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
السلام عليكم
انا عندي بروني بي فور الاجزاء بتاعة السلاح بتخرخ من الخلف ...بعته لمشيل عازرقال ان القفل اللي قدام مكسور بس طلب 200 جنيه علشان يغيره انا شايف ان السعر اوفر اوي فبدور علي القطعه دي تقطيع للتواصل:01007169643

scorpio king 14-12-03 10:41 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
ممكن لو سمحت تشوفوا ليا حل فى ماسورة الروم 96
لانى بسافر كتير ومحتاج حاجة للدفاع عن النفس

ياسين 14-12-08 01:39 PM

ارجو من اصحاب الخبره افادتى لمسدس صوت بلو اف 92 اسود
 
برجاء افادتى عندى مسدس صوت بلو اف 92 اسود بيضرب طلقه طلقه وكل مره لازم ارجع الاجزاء علشان اضرب الطلقه التانيه ممكن اعرف ايه السبب واحل المشكله دى ازاى

وحيد زكرى 14-12-22 05:47 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 459932)
وارجو من السادة الأعضاء كل من واجة مشكلة فى اى نوع مسدس صوت يزكرها
و ان شاء الله المشكلة التى تكون الأكثر انتشار
هحاول ان اجد حل لها ان شاء الله
:sante::sante::sante::sante::sante::sante::sante:

استاذى الفاضل عندى Blow C06 سوستة الزناد اتكسرت مش عارف الاقيها فين و اركبها ازاى شكرا لمعاونتكم

وحيد زكرى 14-12-22 05:51 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
استاذى الفاضل عندى Blow C06 سوستة الزناد اتكسرت مش عارف الاقيها فين و اركبها ازاى شكرا لمعاونتكم

هنداوى 15-01-07 11:20 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
كوبرى برونى 85 محتاجة ضرورى 9ملى ايطالى

scorpio king 15-01-09 01:59 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
تم بحمد الله التعامل مع م/ احمد مازنجر لفتح الريتاى بارون وعمل طبة طويلة والحمد لله راجل قمة في الزوق وبجد موسوعة سلاح
بس السلاح لما بيضرب صوت مبيرميش الفارغ الا اذا شديت الأجزاء بايدى
ياريت حد يقولى حل للمشكلة دى ازاى اضرب صوت وبلى بنفس الطبة وكمان ازاى اعرف ان الطبة واصلة لحد بيت النار او لا يعنى متكونش بعيدة او قريبة زيادة عن اللزوم وشكرا

ahmedgmal 15-01-17 12:57 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hell007_hell (المشاركة 459958)


انا معايا ريتاي بارون
انا فكيت المسدس ونضفته ورجعته تاني وحطيت الخزنه زيه بالظبط وشديت اجزاء تمام مفي ش اي مشكله والطلقه طلعت من الخزنه دخلت الماسوره شديت اجزاء تاني مره الطلقه اللي فـ الماسوره ما طلعتش واللي في الخزنه طلعت فوق منها

وياريت لو فيه فيديو لفك المسدس كله علشان عاوز اخترع فيه وارشه :paint::paint:

owkean 15-01-24 01:57 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed yasser (المشاركة 460002)
بالتوفييييق انا عايز زناد لمسدس مونديال 6مللى تعرف عند مين؟؟

لوحضرتك عايز زناد مونديال 22بساقيه المصري انا عندي 2 ومش هاعزهم عن اي حد من حبايبي واخواتي في المنتدي بس انا محتاج شاكوش لواحد من المسدسين المونديال اللي عندي والتاني ادي لحضرتك الزناد بتاعه واكون شاكر لحضراتم ولصاحب الموضوع

hell007_hell 15-01-26 04:15 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
[QUOTE=owkean;571819]لوحضرتك عايز زناد مونديال 22بساقيه المصري انا عندي 2 ومش هاعزهم عن اي حد من حبايبي واخواتي في المنتدي بس انا محتاج شاكوش لواحد من المسدسين المونديال اللي عندي والتاني ادي لحضرتك الزناد بتاعه واكون شاكر لحضراتم ولصاحب الموضوع[/QUOT

انا عندى شاكوش مونديال مش محتاجه .... تقدر تاخده يا اوكين .... ودى صورته .....

http://store1.up-00.com/2015-01/1422285196441.jpg

انا من شبرا .... عند محطة مترو سانت تريزا.......

ابو صلاح

عاطف الشاذلى 15-01-28 12:19 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
السلام عليكم مكاوى بك انا معايا جاكال اصدار قديم وبسم الله ما شاء الله وحش حقيقى بس فيه حاجة احيانا لما بشد الاجزاء ما بترجعش غير لما بزقها لقدام او خبطة خفيفة من الخلف .. ارجوا الافادة وشكرا

owkean 15-01-28 11:27 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 571918)
السلام عليكم مكاوى بك انا معايا جاكال اصدار قديم وبسم الله ما شاء الله وحش حقيقى بس فيه حاجة احيانا لما بشد الاجزاء ما بترجعش غير لما بزقها لقدام او خبطة خفيفة من الخلف .. ارجوا الافادة وشكرا

اقدم اعتزاري للاخ مكاوي استاذنا طبعا واحب اضيف اني المشكله دي بتحصل في معظم الانواع اللي بيكون الاجزاء بتاعتها مفتوحه من فوق ذي البريتا والجاكال والكومبكت 29والب وبيكون حلها سنفره خفيفه في المجرايه بتاعت الاجزاء و ملاحظه ان كان هناء اي نوع من الروائش الذيده في المسار اللي في المسدس نفسه اللي بتمشي عليه الاجزاء بالاضافه طبعا لاهتمام بالتزيت للمسدس ومحاوله سحب او شد السوسته شويه لرفع كفائتها وفي انتظار اضافه الاخ الفاضل حبيب الكل الاستاذ مكاوي وأسف علي فضولي

scorpio king 15-01-30 02:01 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
لو سمحتم انا عندى ريتاى بارون الإصدار الحفر القديم وعاوز اضرب بلى من غير طبة فياترى ايه انسب مقاس بلى للماسورة وبيركب على طلق ايه؟

عاطف الشاذلى 15-02-13 10:05 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
السلام عليكم مكاوى بك عندى مشكلة فى جاكال ديوال ارجو من سيادتك والاخوة الخبراء الافادة فيها .. هو المسدس كان مع اخويا وبعدين ضغط على قطعة تعليق الاجزاء اللى فى الشمال دى اللى بتوقف الاجزاء ورا المهم انها انكسرت منه عايز اعرف هل ممكن اشتريها واركبها فالبيت من غير ما اخد المسدس لمحل لان حضرتك عارف ان الجو مضطرب امنيا اليومين دول ولو وقفت فى كمين ومعايا مسدس صوت هتبهدل شوية حلوين لحد ما يتم التاكد انه صوت علشان كده عايز اشترى القطعة واركبها فالبيت .. رجاء توضيح طريقة تركيبها وايه الاجزاء اللى هحتاج افكها فى المسدس علشان اركب القطعة دى ..و اسف للاطالة

abo amar 15-02-13 03:59 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 572289)
السلام عليكم مكاوى بك عندى مشكلة فى جاكال ديوال ارجو من سيادتك والاخوة الخبراء الافادة فيها .. هو المسدس كان مع اخويا وبعدين ضغط على قطعة تعليق الاجزاء اللى فى الشمال دى اللى بتوقف الاجزاء ورا المهم انها انكسرت منه عايز اعرف هل ممكن اشتريها واركبها فالبيت من غير ما اخد المسدس لمحل لان حضرتك عارف ان الجو مضطرب امنيا اليومين دول ولو وقفت فى كمين ومعايا مسدس صوت هتبهدل شوية حلوين لحد ما يتم التاكد انه صوت علشان كده عايز اشترى القطعة واركبها فالبيت .. رجاء توضيح طريقة تركيبها وايه الاجزاء اللى هحتاج افكها فى المسدس علشان اركب القطعة دى ..و اسف للاطالة

السلام عليكم اولا
حضرتك بتفك الاجزاء بتاعه المسدس وبتفك المقبض وبتركب القطعه الجديده بكل سهوله وبتركب فيها السوسته وبتقفل تانى .. القطعه متوفره عندى
ابو عمار للصيد البرى والبحرى ومحدثات الصوت
4 عمارات الشريف شارع اسوان ميدان المحكمه مصر الجديده
تقبل مرورى

فكرى الفساخ 15-02-20 06:16 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
واحشنى يا أستاذ مكاوى . فقط نريد الأطمئنان عليك . ويارب تكون بخير .

abu_hanien 15-03-02 12:00 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
عندي مشكله فى بندقيه تل مجرى اشترته ولقية الجلبه بتاعته زفره وبتفيس هواء هل فيه جلبه بديله

scorpio king 15-03-18 09:19 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
ممكن حد يقولى حل مشكلة كسر اسفل الشاكوش فى ريتاى بارون ؟؟؟

عاطف الشاذلى 15-03-18 09:27 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpio king (المشاركة 573605)
ممكن حد يقولى حل مشكلة كسر اسفل الشاكوش فى ريتاى بارون ؟؟؟

مشكلة تآكل ضفر الشاكوش بتاع البارون مشكلة شائعة ومعروفة ولكن كعادة الشعب المصرى المبتكر اخترع احد اعضاء المنتدى حلا لهذه المشكلة اعتقد انه الاستاذ مصرى المشرف العام و منزل فيديو تفصيلى للموضوع وهو تعديل بسيط بتعمله للشاكوش وانت فى البيت وبدون اى تكاليف مع العلم ان الشاكوش تمنه 75 ج فى المتوسط اعمل بحث عن ( شاكوش الريتاى بارون ) وانشاء الله هتعمل التعديل البسيط ده وتحل المشكلة .

scorpio king 15-03-19 01:53 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
الف شكر ليك لس انا اقصد السقاطين اللى شايلين مجموهى الشاكوش حصل فيهم كسر وفكيتها عشان الحمها ولكن للاسف شكرلى مش هعرف اركب السوست تانى حد عنده شرح لتريكيب مجموعة الشاكوش تانى او الحم الكسر اازى او حتى جزء الشاكوش اشتريه قطع غيار منين وبكام

scorpio king 15-04-03 01:06 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
لو سمحتم محتاج طريقة فك بريتا 92 ماسورة متحركة ؟؟

scorpio king 15-04-04 03:06 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
ممكن اعرف بريتا 92 صوت ماسورة متحركة بتتفك ازاى وياريت اعرف ايه موضوع التيلة دى؟؟

احمد حسن الخولي 15-04-11 12:06 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
عندي مشكلة في بندقية صيني نمرة اتنين ( الطلقة بتنحشر في الماسورة )
اول مجبتها كانت مبتعمرش الرشة وديتها تتصلح في محل ( انا من المنصورة ) المهم قالي هتتصلح ب 140 ج وعشان انا مبتدئ في الموضوع ده اضحك عليا المهم انها اتصلحت بس مجربتهاش وانا هناك ولما رجعت وجربتها تمام كانت شغاله بس المشكلة كانت في التنشيل وكنت بحاول بالبركة كدا اظبطها وانا اخدها من المحل الراجل قالي كل 100 طلقة زيتها وبصراحة مش عارف ازاي بس جبت زيت سيارة وحطيت في فتحتة البندقية ومسحتها بقماشة
اجي اضرب الطلقة تنحشر في الماسورة ومتطلعش الا بعد 1،2،3 ضربات
ارجو الافادة
وياريت فيديو شرح كيفية فك وتركيب البندقية
وتشحيهما
وصيانتها
وامتي اعملها صيانة وازاي تقدر اعرف ايه اللي مطلوب ليها بدل مقعد استخدمها وابوظها بدون ما ادري

scorpio king 15-04-14 03:09 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن الخولي (المشاركة 574717)
عندي مشكلة في بندقية صيني نمرة اتنين ( الطلقة بتنحشر في الماسورة )
اول مجبتها كانت مبتعمرش الرشة وديتها تتصلح في محل ( انا من المنصورة ) المهم قالي هتتصلح ب 140 ج وعشان انا مبتدئ في الموضوع ده اضحك عليا المهم انها اتصلحت بس مجربتهاش وانا هناك ولما رجعت وجربتها تمام كانت شغاله بس المشكلة كانت في التنشيل وكنت بحاول بالبركة كدا اظبطها وانا اخدها من المحل الراجل قالي كل 100 طلقة زيتها وبصراحة مش عارف ازاي بس جبت زيت سيارة وحطيت في فتحتة البندقية ومسحتها بقماشة
اجي اضرب الطلقة تنحشر في الماسورة ومتطلعش الا بعد 1،2،3 ضربات
ارجو الافادة
وياريت فيديو شرح كيفية فك وتركيب البندقية
وتشحيهما
وصيانتها
وامتي اعملها صيانة وازاي تقدر اعرف ايه اللي مطلوب ليها بدل مقعد استخدمها وابوظها بدون ما ادري

يا باشا تقريبا مش زيت سيارة .... انا خبرتى قليلة فى المسدسات لكن البنادق خبرتى معدومة لكن اكيد مش بتزيت بزيت السيارات دى ليها زيت سلاح وحاول تشوف فى حاجة فىا لماسورة سداها او لا وان شاء الله الخبراء يفيدوك

عاطف الشاذلى 15-04-14 04:10 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpio king (المشاركة 574851)
يا باشا تقريبا مش زيت سيارة .... انا خبرتى قليلة فى المسدسات لكن البنادق خبرتى معدومة لكن اكيد مش بتزيت بزيت السيارات دى ليها زيت سلاح وحاول تشوف فى حاجة فىا لماسورة سداها او لا وان شاء الله الخبراء يفيدوك

البندقية ليها زيت بيتباع فى محلات السلاح ورخيص جدا
وفيه ناس بتستخدم زيت ماكينات الخياطة وده رخيص برده

Mahmoud Nasser 15-04-17 11:01 AM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
انا عندي مسدس Ekol Firat Magnum
فكيته عشان انضفه و بعدين لقيت زي سلكه من ورا كده فكة و معدش بيضرب
ايه الحل
و هل ممكن يتصلح ولا لا ؟

ابو مالك 15-05-12 11:29 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
بعد اذنك يا فندم كنت عايز اعرف طريقة فك وتركيب البلوااف٩٢

hell007_hell 15-05-14 06:53 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد حسن الخولي (المشاركة 574717)
عندي مشكلة في بندقية صيني نمرة اتنين ( الطلقة بتنحشر في الماسورة )
اول مجبتها كانت مبتعمرش الرشة وديتها تتصلح في محل ( انا من المنصورة ) المهم قالي هتتصلح ب 140 ج وعشان انا مبتدئ في الموضوع ده اضحك عليا المهم انها اتصلحت بس مجربتهاش وانا هناك ولما رجعت وجربتها تمام كانت شغاله بس المشكلة كانت في التنشيل وكنت بحاول بالبركة كدا اظبطها وانا اخدها من المحل الراجل قالي كل 100 طلقة زيتها وبصراحة مش عارف ازاي بس جبت زيت سيارة وحطيت في فتحتة البندقية ومسحتها بقماشة
اجي اضرب الطلقة تنحشر في الماسورة ومتطلعش الا بعد 1،2،3 ضربات
ارجو الافادة
وياريت فيديو شرح كيفية فك وتركيب البندقية
وتشحيهما
وصيانتها
وامتي اعملها صيانة وازاي تقدر اعرف ايه اللي مطلوب ليها بدل مقعد استخدمها وابوظها بدون ما ادري

اعمل الخطوات التالية و قول لى النتيجة و انا متابع معاك .....

اولا:::: غير نوع الرش ..... و اتأكد من ان الرش اللى بتستخدمه رش نمرة 2 ....
الرشة لما بتطلع ... بتطلع بقوتها ولا بتطلع ضعيفة ة ؟؟؟
ما تحطش زيت او شحم فى اللماسورة .... و لصيانة البندقية استخدم شحم بارد فقط... فى تشحيم البستم و المفصلة بتاعت الماسورة ..
النقطة بتاعت ( كانت ما بتعمرش الرشة ) ممكن توضيح ليها بس ؟؟؟

hell007_hell 15-05-14 06:57 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو مالك (المشاركة 575976)
بعد اذنك يا فندم كنت عايز اعرف طريقة فك وتركيب البلوااف٩٢

اتفضل الفيديو ده ...

https://www.youtube.com/watch?v=474yVkXAcgY

hell007_hell 15-05-14 06:58 PM

رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud nasser (المشاركة 574957)
انا عندي مسدس ekol firat magnum
فكيته عشان انضفه و بعدين لقيت زي سلكه من ورا كده فكة و معدش بيضرب
ايه الحل
و هل ممكن يتصلح ولا لا ؟

صورهولى معلش... و ان شاء الله حاجة بسيطة و ما يحتاجش تصليح ....


الساعة الآن 04:08 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir