الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

عصفور 11-03-21 06:01 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
طيب ما بدال اكلام دة كله يبقة بلاش تشيل السدادة الصليبة وكفاية تشيل القلاووظ
وبعدين تحط في الماسورة فارغ طلقة تانية وتضربها فتخرج كالمقذوف وترد الأجزاء ، وبكدة يضرب مقذوف ما نعملش تعديل وما نروحش السجن
وفي لحظة ممكت نرجع القلاووظ تاني ويرجع صوت بس

ahmadkader 11-03-21 07:14 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصفور (المشاركة 59646)
طيب ما بدال اكلام دة كله يبقة بلاش تشيل السدادة الصليبة وكفاية تشيل القلاووظ
وبعدين تحط في الماسورة فارغ طلقة تانية وتضربها فتخرج كالمقذوف وترد الأجزاء ، وبكدة يضرب مقذوف ما نعملش تعديل وما نروحش السجن
وفي لحظة ممكت نرجع القلاووظ تاني ويرجع صوت بس


شديد جدا الإقتراح ده ، فعلا ، و خصوصا إن الصليبة كدا كدا بتكون ورا ، بس تذكر فى الحالة دى البلية مش هينفع تتحط جوا الطلقة و لكن تدخل بدالها بقى رشاية جوا الماسورة من الأمام ، بجانب إن المسدس شكله و هو بارز منه المسمار هيبقى وحش ، و لكن الميزة إنك كدا مش هتبوظ المسدس و ممكن ترجعه زى ما كان فى أى لحظة و بالطبع هيفضل شغال أوتوماتيك

mostafa_hunter122 11-03-21 08:07 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد رافت (المشاركة 59625)
كنت عايز اقول حاجه للاستاذ الكريم مجرم حرب

0000000000

وانا كمان يا احمد باشا هقوله زيك

مجرم حرب 11-03-21 11:18 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم
على فكره انا مش هزعل منكم لاكن الاخوه الافاضل بليه 4.5 ليس لها اى تأثير لان اولا وزنها خفيف ومداهل لن يتجاوز 20 الى 25 متر بالكتير وهتكون بدون تأثير بعد 10 امتار بالكتير هيضيع العزم بتاعها وشكرا

mostafa baraka 11-03-21 11:36 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الاخ الفاضل انا مش فاهم ممكن توضح اكتر . و الف شكر مقدما

Sherif Mohamed 11-03-21 12:21 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamr80 (المشاركة 59502)
أولاً سوف أريكم الأتي:
هذا هو المسدس الإيطالي الذي كنت أتكلم عنه:
https://lh3.googleusercontent.com/_3...g/dsc09108.jpg

وهذه صور للطلقة الـ8 ملم والمسمار القلاوظ الـ17(الهدف من الصور جعلكم تتخيلون النسب بين الأجزاء):
https://lh4.googleusercontent.com/_3...k/dsc09109.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/_3...y/dsc09110.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_3...i/dsc09104.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/_3...4/dsc09107.jpg

المسمار القلاوظ يمكن شرائة من اي موان، وطبعا الطبنجة انا اشتريتها من محل احمد المنسي في شارع الجمهورية بوسط البلد بـ1300 جم ،والطلقات طبعاً.

ثم قمت بالذهاب إلى أحد الخراطين وقد قام بكسر الحاجز الموجود في الماسورة بأجنه صلب وبالدق عليها بشاكوش صلب، وقد أخذت وقت طويل وكانت عملية مرهقة.

عند خروج تلك القطعة من الماسورة، قامت بخدش القلاوظ الأصلي الموجود بفوهة المسدس، فقام الخراط بصناعة قلاوظ بـ"دكر القلاوظ" إلى أخر الماسورة (قبل الشفة مباشرة).

ثم قمت بإعطاء المسمار القلاوظ للخراط وقمت بإعطائة رسم هندسي للشكل الذي أريده للمسمار وقد قام بصنعة. قام الخراط بثقب المسمار ببنطة 5 ملم ثم قام بتنعيم القلاوظ.

سأقوم برفع مقاسات القلاوظ بالضبط لاحقاً وسأقوم برفع الفيديو أيضاً لاحقا حيث أني لاحظت أن جودة الصورة ليست جيدة.

المهم، قمت بإدخال المسمار داخل الماسورة ثم قمت بوضع البلي في الطلقة وقمت بإطلاق أكثر من طلقة وكانت النتيجة ممتازة.

سأحاول أيضا رفع فيديو لتجربة التصويب على زجاجو ماء بلاستيك لاحقاً إنشاء الله.
https://lh3.googleusercontent.com/_3...320_213111.jpg

أنتظرو الجزء الثاني قريباً جداً إنشاء الله.

فكره حلوه جدا يا استاذ احمد عمرو بس فى حاجه عاوز اسئلك عليها فى اخر صوره هو ده شكل المسمار بعد ما عدلته و لا ايه بالضبط؟
و الطلقه ركبت فيها البليه ازاى؟
وشكرا

مصراويي 11-03-21 09:48 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
شكرا يا أحمد عمرو 80 بجد اللي أهم من الشغل تظبيط الشغل
شكرا على الصور الرائعة وانتظار الفيديو والتصويب
شـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــكراً

خالد سليم 11-03-21 10:16 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
انا مش فاهم حاجه ياريت حد يشرحلي صياد جديد

عصفور 11-03-21 11:15 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 59659)
شديد جدا الإقتراح ده ، فعلا ، و خصوصا إن الصليبة كدا كدا بتكون ورا ، بس تذكر فى الحالة دى البلية مش هينفع تتحط جوا الطلقة و لكن تدخل بدالها بقى رشاية جوا الماسورة من الأمام ، بجانب إن المسدس شكله و هو بارز منه المسمار هيبقى وحش ، و لكن الميزة إنك كدا مش هتبوظ المسدس و ممكن ترجعه زى ما كان فى أى لحظة و بالطبع هيفضل شغال أوتوماتيك


لا لا بليه إيه ؟؟ هو تأثي البلية الصغيرة دي 4.5 مللي في ماسورة كبيرة 8 مللي ها يكون كبير ؟؟ دي ها تلعب في الماسورة وتشرز ويبقى لازم تعديل حجم الماسورة .. أما في هذه الحالة الطلقة وحجم المظروف الفارغ اللي حطيناه قدام أمام الصليبة داخل الماسورة المنزوع منها السدادة القلاووظ بيكون نفس حجم الماسورة بالضبط وفي نفس ثقل الطلقة الحية ، ويأخذ مسار مستقيم ، ويؤثر تأثير أقوى من ا لبلية .. بس خللي معاك كام طلقة فاضية وكمان مفتاح ألانكيه ..
يكون المسدس مقفول معاك بالسدادة .. ولحظة الخطر توقف لـ 30 ثانية .. فك فيها القلاووظ بالألنكية وحط فارغ في الماسورة واضرب ..
وبعد ما تمشي .. لو فية لجنة ، أربط في لحظة القلاووظ .. وخللي الألنكية في الميدالية عشان ما يفارقكش
أو ممكن تضرب رصاصتين في الهواء أولاً ثم لو مامعاكش فارغ .. ممكن تحط أي حاجة حتى لو شوية ظلط صغيرين في ورقة مكورة ، زي بمب العيد .. يعطي نفس تأثي الخرطوش .. حيث بقوة انفجار الطلقة يدفع وينثر كرة الورق المحشوة بالظلط الصغير بعد تمزيق الورقة بفعل اندفاع النار والبارود .. ويبقى معاك مسدس بطلقات حية ، وطلقات خرطوش ، وفي ثانية يبقى صوت .. ولا تشيل الصليبة ، ولا تبوظ المسدس ، ولا تقرب شنيور ليتلف المسدس .. ومعاك سلاحك .. ومنتهى البراءة ولا كأنك معاك حاجة .. ها ها ها

وعلى فكرة .. مفاجأه .. الاجزاء بترجع كدة أوتوماتيك ، والمسدس ها يكون فيه بعد الطلقة قوة ارتدار يخللي الطلقة التانية تدخل بيت النار ، وتعمر ، ومش لازم كل طلقة تشد أجزاء لأن حجم الطلقة الفارغة اللي في الماسورة بيكون مالي الماسورة مما يجعلها بنفس تأثير الطلقة الحية عند الضرب وعند الارتداد لسحب الطلقة الثانية ..
وبكدة أكون حليتها لكم من كل الاتجاهات .. وفضل المسدس نصف آلي زي ما هو .. ويجري هذا التعديل على 90% من المسدسات
مفيش مغامرة ولا 1% .. لأنك ما عدلتش المسدس .. والأجزاء بتلقط طلقة تانية مباشرة ..
جرب ومش ها يستغرق دقيقتين كل التعديلات دي وشوف التأثير وادعي لي


ولو اتمسك معاك يبقى معاك إيه ؟؟

شوية ظلط ، وشوية فوارغ طلقات ، ومسدس صوت عادي .. .. الضابط كدة يديك شوية لب تقزقز فيهم ، وممكن كمان يديك باكو لبان ويفتكرك فافي .. ويسيبك ويمشي وانت صعبان علية
أحلى شغل يا باشا

إدعوا لي بقى إنت وفرت فلوسكم
وآسف إني أكون قاطع أرزاق لبعض الأعضاء .. ولكن عذري هو توفير مئات الجنيهات + مسدس بحالتة ، لآلاف الأعضاء ..
عصفور

mostafa_hunter122 11-03-22 08:43 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مجرم حرب (المشاركة 59721)
السلام عليكم
على فكره انا مش هزعل منكم لاكن الاخوه الافاضل بليه 4.5 ليس لها اى تأثير لان اولا وزنها خفيف ومداهل لن يتجاوز 20 الى 25 متر بالكتير وهتكون بدون تأثير بعد 10 امتار بالكتير هيضيع العزم بتاعها وشكرا

ههههههههههههه افادكم الله لا بجد افتدنا جامد جداااااااااااااااااااااااااااا

moh3377 11-03-22 11:26 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصفور (المشاركة 60180)
لا لا بليه إيه ؟؟ هو تأثي البلية الصغيرة دي 4.5 مللي في ماسورة كبيرة 8 مللي ها يكون كبير ؟؟ دي ها تلعب في الماسورة وتشرز ويبقى لازم تعديل حجم الماسورة .. أما في هذه الحالة الطلقة وحجم المظروف الفارغ اللي حطيناه قدام أمام الصليبة داخل الماسورة المنزوع منها السدادة القلاووظ بيكون نفس حجم الماسورة بالضبط وفي نفس ثقل الطلقة الحية ، ويأخذ مسار مستقيم ، ويؤثر تأثير أقوى من ا لبلية .. بس خللي معاك كام طلقة فاضية وكمان مفتاح ألانكيه ..
يكون المسدس مقفول معاك بالسدادة .. ولحظة الخطر توقف لـ 30 ثانية .. فك فيها القلاووظ بالألنكية وحط فارغ في الماسورة واضرب ..
وبعد ما تمشي .. لو فية لجنة ، أربط في لحظة القلاووظ .. وخللي الألنكية في الميدالية عشان ما يفارقكش
أو ممكن تضرب رصاصتين في الهواء أولاً ثم لو مامعاكش فارغ .. ممكن تحط أي حاجة حتى لو شوية ظلط صغيرين في ورقة مكورة ، زي بمب العيد .. يعطي نفس تأثي الخرطوش .. حيث بقوة انفجار الطلقة يدفع وينثر كرة الورق المحشوة بالظلط الصغير بعد تمزيق الورقة بفعل اندفاع النار والبارود .. ويبقى معاك مسدس بطلقات حية ، وطلقات خرطوش ، وفي ثانية يبقى صوت .. ولا تشيل الصليبة ، ولا تبوظ المسدس ، ولا تقرب شنيور ليتلف المسدس .. ومعاك سلاحك .. ومنتهى البراءة ولا كأنك معاك حاجة .. ها ها ها

وعلى فكرة .. مفاجأه .. الاجزاء بترجع كدة أوتوماتيك ، والمسدس ها يكون فيه بعد الطلقة قوة ارتدار يخللي الطلقة التانية تدخل بيت النار ، وتعمر ، ومش لازم كل طلقة تشد أجزاء لأن حجم الطلقة الفارغة اللي في الماسورة بيكون مالي الماسورة مما يجعلها بنفس تأثير الطلقة الحية عند الضرب وعند الارتداد لسحب الطلقة الثانية ..
وبكدة أكون حليتها لكم من كل الاتجاهات .. وفضل المسدس نصف آلي زي ما هو .. ويجري هذا التعديل على 90% من المسدسات
مفيش مغامرة ولا 1% .. لأنك ما عدلتش المسدس .. والأجزاء بتلقط طلقة تانية مباشرة ..
جرب ومش ها يستغرق دقيقتين كل التعديلات دي وشوف التأثير وادعي لي


ولو اتمسك معاك يبقى معاك إيه ؟؟

شوية ظلط ، وشوية فوارغ طلقات ، ومسدس صوت عادي .. .. الضابط كدة يديك شوية لب تقزقز فيهم ، وممكن كمان يديك باكو لبان ويفتكرك فافي .. ويسيبك ويمشي وانت صعبان علية
أحلى شغل يا باشا

إدعوا لي بقى إنت وفرت فلوسكم
وآسف إني أكون قاطع أرزاق لبعض الأعضاء .. ولكن عذري هو توفير مئات الجنيهات + مسدس بحالتة ، لآلاف الأعضاء ..
عصفور

فكرة حلوة بس عندي سؤالين:

ايه لازمة انك تشيل السدادة القلووظ, لان حتي لو السدادة موجودة بيكون فيه مكان كفاية انك تحط الفارغ

السؤال التاني, مش ممكن الفارغ و هو طالع الحافة بتاعتة الأمامية او الخلفية تعلق في سن القلووظ اللي في فوهه المسدس؟

عصفور 11-03-22 02:43 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moh3377 (المشاركة 60368)
فكرة حلوة بس عندي سؤالين:

ايه لازمة انك تشيل السدادة القلووظ, لان حتي لو السدادة موجودة بيكون فيه مكان كفاية انك تحط الفارغ

السؤال التاني, مش ممكن الفارغ و هو طالع الحافة بتاعتة الأمامية او الخلفية تعلق في سن القلووظ اللي في فوهه المسدس؟

بنشيل السدادة القلاووظ عشان نحط الفارغ جوة الماسورة تماماً عند الصليبة ،، وعشان ياخذ مسار مستقيم حوالي 8 سم داخل الماسورة تساعد على استقامة مسار المقذوف وفي نفس الوقت ترد الأجزاء لسحب طلقة جديدة ، وكمان كل الناس ممكن تشوف السدادة اللي في الماسورة وتعرف انك ماسك لعبة ، ويا فضيحتي بقى ساعتها .. وكمان لو ركبت الفارغ من فوق السدادة القلاووظ بتكون الطلقة باينة ونصها خارج من الماسورة ، واللي يشوفة ها يعرف انه صوت . ومش ها يخاف وساعة الضرب الطلقة ها تلف في الهواء لأنها ما أخذتش مسار وممكن مع الضرب تلف لفوق وتنزل عليك انت !!
لا يمكن ان الطلقة تعلق في سن القلاووظ لأن حروف الطلقة منحنية ولها حافة تمنع حشرها ، بس حط الفارغ بحيث يكون الجزء الفارغ لبرة ..
المهم في الضرب انك تضرب على هدف .. علبة صفيح أو في حاجة ما لهاش لازمة ، عشان الناس تخاف لازم تشوف تأثير الضرب والا يبقى صوت ..
جرب طلقة واحدة وشوف التأثير وسحب الأجزاء التلقائي وادعي لي

بسام سعيد 11-03-22 03:23 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
بعد اذن حضرتك يا استاذ عصفور
انا معايا blow06وفكيت القلوظ الي في الاول الماسورة
وملقتش حاجة تاني الماسورة سالكة خالص
وكمان الفارغ بتاع الطلقة ال9 مش بيدخل جوه الماسورة
اجرب ايه
شكرا

ahmadkader 11-03-22 04:20 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بسام سعيد (المشاركة 60470)
بعد اذن حضرتك يا استاذ عصفور
انا معايا blow06وفكيت القلوظ الي في الاول الماسورة
وملقتش حاجة تاني الماسورة سالكة خالص
وكمان الفارغ بتاع الطلقة ال9 مش بيدخل جوه الماسورة
اجرب ايه
شكرا

أقولك على حاجة سر ؟ و لا فارغ ال 8 ميللى كمان هيدخل فى ماسورة ال 9 ميللى ، جرب كدا و قوللى لاقيت إيه

احمد رافت 11-03-22 04:24 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
كلامك صحيح 100% ياستاذ احمد
عمر الفارغ ما هيدخل في الماسوره والحدق يفهم
بتعجبني فيك ياباشا ثقافتك ومدي معرفتك

ahmadkader 11-03-22 04:42 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد رافت (المشاركة 60493)
كلامك صحيح 100% ياستاذ احمد
عمر الفارغ ما هيدخل في الماسوره والحدق يفهم
بتعجبني فيك ياباشا ثقافتك ومدي معرفتك

أشكرك يا أستاذ أحمد ، و ربنا يجعلنى دايما عند حسن ظنك ، و بعدين فيه ناس مش واخدين بالهم إن الفرق بين مقاسات الأعيرة بيكون دايما (بالمللى) ، معنى الكلام ده إيه يا جماعة ؟ إن فى الحاجات دى الجزء من الميللى ممكن يفرق فرق السما من الأرض

بدر 11-03-22 05:09 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 60501)
أشكرك يا أستاذ أحمد ، و ربنا يجعلنى دايما عند حسن ظنك ، و بعدين فيه ناس مش واخدين بالهم إن الفرق بين مقاسات الأعيرة بيكون دايما (بالمللى) ، معنى الكلام ده إيه يا جماعة ؟ إن فى الحاجات دى الجزء من الميللى ممكن يفرق فرق السما من الأرض

الاخ الفاضل
استاذ احمد انا بمسى عليك
وبعدين انت جالك استدعى فى الجيش ولا اية
انا لسة على قوة الاحتياط يعنى بلاش وجع بطن هههههههههه
تحياتى

ahmadkader 11-03-22 05:16 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 60512)
الاخ الفاضل
استاذ احمد انا بمسى عليك
وبعدين انت جالك استدعى فى الجيش ولا اية
انا لسة على قوة الاحتياط يعنى بلاش وجع بطن هههههههههه
تحياتى

لا ياباشا ، إستدعاء إيه بس ؟ ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم هاهاهاها

بدر 11-03-22 05:22 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 60514)
لا ياباشا ، إستدعاء إيه بس ؟ ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم هاهاهاها

طيب ما تخلع الافرول المموهة وترجع بالبدلة اللى الناس اتعودت عليها ههههه
تحياتى وانا طبعا بضحك معاك ودى حرية شخصيه

ahmadkader 11-03-22 05:35 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 60515)
طيب ما تخلع الافرول المموهة وترجع بالبدلة اللى الناس اتعودت عليها ههههه
تحياتى وانا طبعا بضحك معاك ودى حرية شخصيه

و الله ياباشا مانا كاسفك ، بس هى العملية بس كانت عملية تغيير :)

بدر 11-03-22 05:37 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 60520)
و الله ياباشا مانا كاسفك ، بس هى العملية بس كانت عملية تغيير :)

يا باشا والله انت كدة بتحرجنى
بس على فكرة كدة طبعا احلى بكتير يعنى كفاية القبول اللى عندك
وبعدين مين دول اللى كنت حاطط صورهم هههههههه

ahmadkader 11-03-22 05:48 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 60521)
يا باشا والله انت كدة بتحرجنى
بس على فكرة كدة طبعا احلى بكتير يعنى كفاية القبول اللى عندك
وبعدين مين دول اللى كنت حاطط صورهم هههههههه

ليه يا راجل مش لايق عليا اللبس العسكرى ؟ حرام عليك :) .... على فكرة أنا سنة 95 كنت فى قوات حفظ السلام لحراسة مطار مقديشيو فى الصومال ، و كنت واحد من ضمن قوة حوالى 2000 مصرى ضمن لواء مدرع و ثلاث كتايب مشاه ميكانيكى ماشاء الله كانوا كلهم شباب زى الورد ... أمال إيه يا عم أنا عجوز :):)

mostafa_hunter122 11-03-22 07:36 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
استاذ بدر واستاذ احمد احبائى فىالله ربنه ما يحرمنا من وجودكم وخبراتكم معنا بمسى على حضرتك يا استاذ بدر يا عظيم وعلى حضرتك يا استاذ احمد يا كبير وانا نفسى اشوفك بالممموه رجعها تانى لانى مشفتهاش

بدر 11-03-22 07:43 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_hunter122 (المشاركة 60569)
استاذ بدر واستاذ احمد احبائى فىالله ربنه ما يحرمنا من وجودكم وخبراتكم معنا بمسى على حضرتك يا استاذ بدر يا عظيم وعلى حضرتك يا استاذ احمد يا كبير وانا نفسى اشوفك بالممموه رجعها تانى لانى مشفتهاش

الاخ الكريم الاستاذ مصطفى
شكرا على مرورك والعظمة لله وحده
وبعدين لازم فعلا يرجعها تانى . تخيل انى مكنتش فاكر ان دى صورتة بحسبة حاطط صورة واحد تانى علشان كدة يبقى الصورة لازم ترجع تانى
تحياتى

mostafa_hunter122 11-03-22 07:47 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
طبعا يا استاذ بدر هو لازم يحطها تانى شفت بقى يا استاذ احمد الصورة بقت مطلب شعبى اهو مننا ولا تحب نعتصم فى التحرير علشان ترجعها انا جاااااااااااااااااهز

بدر 11-03-22 07:47 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa_hunter122 (المشاركة 60575)
طبعا يا استاذ بدر هو لازم يحطها تانى شفت بقى يا استاذ احمد الصورة بقت مطلب شعبى اهو مننا ولا تحب نعتصم فى التحرير علشان ترجعها انا جاااااااااااااااااهز

لا ارجوك بلاش موضوع التحرير دة ههههههههه

ahmadkader 11-03-23 09:42 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أى خدمة يا رجالة ، معلش تقريبا المنتدى إمبارح كان فيه مشكلة !!!!

ahmedamr80 11-03-23 02:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
واضح أن الموضوع تطور من أخر مرة دخلت فيها على المنتدى،
أنا جهزت فيديو وياريت أصحاب الخبرة يفيدوني بالتعليق علية.
أولاً برجاء مشاهدة هذا الفيديو الذي يوضح طريق عمل المسدسات الشبيهه بالـEKOL P29 و الـKIMAR MOD.85

وبعد ذلك برجاء التعليق على هذا الفيديو:

والله ولي التوفيق

بدر 11-03-23 02:29 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamr80 (المشاركة 60808)
واضح أن الموضوع تطور من أخر مرة دخلت فيها على المنتدى،
أنا جهزت فيديو وياريت أصحاب الخبرة يفيدوني بالتعليق علية.
أولاً برجاء مشاهدة هذا الفيديو الذي يوضح طريق عمل المسدسات الشبيهه بالـekol p29 و الـkimar mod.85
http://www.youtube.com/watch?v=ykrmc...1&feature=fvwp

وبعد ذلك برجاء التعليق على هذا الفيديو:
http://www.youtube.com/watch?v=w9-v6gitjd8

والله ولي التوفيق

الاخ الكريم استاذ احمد
تسلم ايدك على الفيديو ومجهود رائع بس من وجهة نظرى خسارة الكيمار ال85 تعمل فية كدة يعنى انا عندى واحد بس استخصرة فى الموضوع دة
كان ممكن تتعمل فى البرونى ال85 مثلا انما الكيمار مسدس محترم
يعنى دى وجهة نظر
وطالما سعادتك فى اكتوبر يبقى لازم نتقابل ان شاء الله
تحياتى

ahmedamr80 11-03-23 02:55 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 60820)
الاخ الكريم استاذ احمد
تسلم ايدك على الفيديو ومجهود رائع بس من وجهة نظرى خسارة الكيمار ال85 تعمل فية كدة يعنى انا عندى واحد بس استخصرة فى الموضوع دة
كان ممكن تتعمل فى البرونى ال85 مثلا انما الكيمار مسدس محترم
يعنى دى وجهة نظر
وطالما سعادتك فى اكتوبر يبقى لازم نتقابل ان شاء الله
تحياتى

أشكرك يا أستاذ بدر وجزاك الله خيراً،
أنا في الحقيقة كما نوهت سابقاً معنديش أي خبرة بالمسدسات وطبعاً أكيد رأي حضرتك صح بس أنا إلي معرفش الفرق بين أنواع المسدسات.

وطبعاً ده يبئى شرف لي لو إتقابلنا.

بدر 11-03-23 03:31 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 60675)
أى خدمة يا رجالة ، معلش تقريبا المنتدى إمبارح كان فيه مشكلة !!!!

السلام عليكم
يا استاذ احمد منور بالميرى يا ريس
وبعدين تبقى من قدامى المحاربين ومتقوليش هههههههه
تحياتى

ahmadkader 11-03-23 05:34 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 60859)
السلام عليكم
يا استاذ احمد منور بالميرى يا ريس
وبعدين تبقى من قدامى المحاربين ومتقوليش هههههههه
تحياتى

ياباشا لا محاربين قدماء و لا حاجة ، ده انا كنت متجند عسكرى ، وجبت واسطة عشان ألبس عسكرى مش ظابط بعد ماترشحت ظابط إحتياط ، و بالصدفة كانوا بينقوا العساكر اللى بيتكلموا أكثر من لغة راحوا مطلعني قوات حفظ السلام ، كانوا متفاقلين ، فاكرين العمة تحتها شيخ :)

بدر 11-03-23 05:39 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 60933)
ياباشا لا محاربين قدماء و لا حاجة ، ده انا كنت متجند عسكرى ، وجبت واسطة عشان ألبس عسكرى مش ظابط بعد ماترشحت ظابط إحتياط ، و بالصدفة كانوا بينقوا العساكر اللى بيتكلموا أكثر من لغة راحوا مطلعني قوات حفظ السلام ، كانوا متفاقلين ، فاكرين العمة تحتها شيخ :)

ما انتا شيخ فى السلاح يا شيخ احمد
تحياتى

Sherif Mohamed 11-03-24 11:43 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamr80 (المشاركة 60808)
واضح أن الموضوع تطور من أخر مرة دخلت فيها على المنتدى،
أنا جهزت فيديو وياريت أصحاب الخبرة يفيدوني بالتعليق علية.
أولاً برجاء مشاهدة هذا الفيديو الذي يوضح طريق عمل المسدسات الشبيهه بالـekol p29 و الـkimar mod.85
http://www.youtube.com/watch?v=ykrmc...1&feature=fvwp

وبعد ذلك برجاء التعليق على هذا الفيديو:
http://www.youtube.com/watch?v=w9-v6gitjd8

والله ولي التوفيق

ا/أحمد فيديو رائع و وافى بجد بس كان ناقصه نشوف تجربه عمليه على الهدف.
اسمحلى بسؤال تانى, بعض الاخوه فى المنتدى اللى عملوا نفس التجربه اتكلموا عن ان الماسوره الخارجيه اتنفخت, و كان ا/ بدر معلق على الموضوع ده, يا ترى انت فى اى تعليقات بخصوص الكلام ده.
مع تحياتى لمجهودك فى الفيديو.

ahmedamr80 11-03-27 05:13 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
والله يا أ/شريف أنا عملت التجربة ديه على مسدس إيطالي اسمه كيمار 8 ملي، ويمكن السادة الأعضاء كانو بيتكلموا على المسدس التركي الإيكول بي 29. بالنسبة للمسدس بتاعي، الحمد لله محصلش حاجة للماسورة.

إليك تجربة إطلاق لطلقتين ورا بعض علشان تشوف انه بالتعديل ده بئى بيشتغل اوتوماتيك (الشكر لكل من ساهم بفكره).


ملحوظة: انا مكنتش بضرب على هدف محدد وده لأني مش بعرف انشن اساسا وكمان علشان كنت عاوز اقوم بالتجربة لحضراتكم ولكن باسرع وقت حتى لا اسبب اي زعر لجيراني.

ahmedamr80 11-03-27 05:15 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ومعذرة على عدم وجود صوت بالفيديو لخطاء تقني

Abosaleh1428 11-03-27 05:57 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ما هي أنواع المسدسات الاخر التي تصلح
وماهي أسعارها

Sherif Mohamed 11-03-27 10:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
مشكور يا ابوحميد والله 100 100 بس فين هما الجيران دول ده انت كنت فى صحراء.
بس طمنا عليك كنت سامع ان فى قلق فى 6 أكتوبر

ابو علي 11-03-28 12:14 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ــــــــــــــــــــــــ

أميجو 11-03-28 12:26 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamr80 (المشاركة 63022)
والله يا أ/شريف أنا عملت التجربة ديه على مسدس إيطالي اسمه كيمار 8 ملي، ويمكن السادة الأعضاء كانو بيتكلموا على المسدس التركي الإيكول بي 29. بالنسبة للمسدس بتاعي، الحمد لله محصلش حاجة للماسورة.

إليك تجربة إطلاق لطلقتين ورا بعض علشان تشوف انه بالتعديل ده بئى بيشتغل اوتوماتيك (الشكر لكل من ساهم بفكره).

http://www.youtube.com/watch?v=dxi6xak13oc

ملحوظة: انا مكنتش بضرب على هدف محدد وده لأني مش بعرف انشن اساسا وكمان علشان كنت عاوز اقوم بالتجربة لحضراتكم ولكن باسرع وقت حتى لا اسبب اي زعر لجيراني.

ربنا يستر عليك من التعديل ده ويعديها على خير معاك ويكفيك شره .


الساعة الآن 05:07 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir