![]() |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
استاذ محمد انا قريت المشكلة والحل ده
مشاركة الأصلية كتبت بواسطة alphonse مشاهدة المشاركة مساء الخير أ/ محمد .. اولا احب احي حضرك على المجهود الاكتر من رائع ثانيا انا هتعب حضرتك معايا .. انا عندى بيرتا 92 8مم ايطالى محفور عليه من الجنب بعد الكلام الكتير الى مكتوب made in Italy المهم انا عمرى مفكيتو نهائى انا مشكلتى معاه انى لما بفك مفتاح فك الاجزاء الى فى الجنب المفروض ان الاجزاء بتطلع لقدام على طول وتتفك .. مشكلتى ان الاجزاء بتطلع قدام شوية ومش بيرضى يطلع خالص ويتفك . هو انا حاسس ان فى حاجة بتصد من جوة وشكيت فى مفتاح فك الاجزاء بس لفيت المفتاح كذا مرة ولقيتو سليم مفيهوش اى حاجة .. فى انتظار رد حضرتك مقدر تعبك الكبير .. شكرا يوجد بنز غير نافد اسفل المسورة و بيكون واضح عند شد الأجزاء للخلف و طريقة فكة بتكون بنطة 2.5mm و شنيور و تقوم بثقب التيلة الموجودة و ازالة مفتاح الفك و المسورة ختخرج بباقى الأجزاء المتحركة . وانا معايا نفس السلاح ودى صورته ياريت حضرتك تحاول تبين لنا البنز ده وهل السلاح ده فيه دبل اكشن ولا لا لان انا عندى سنجل اكشن بس http://www.foxpic.com/VNIAW5rO.jpg |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
انا عملت مشاركة واتمسحت ممكن اعرف ليه ؟
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
ومخالف لقوانين المنتدى |
مشكلة فى ريتاى بارون كتابة وليس حفر
* السلام عليكم ورحمة الله وبركاته *
انا مش عاوز اى تعديل انا عاوز صورة لضوافر سحب الطلقة من بيت النار للريتاى بارون تكون سليمة او اى اخ فاضل يتكرم علينا ويقولنا ليه المسدس بيحشر معايا فى الطلق الفضى ومش بيحشر فى الذهبي * اقصد بالحشر ان لما برجع الاجزاء بايدي من غير ماضرب الطلقة مش بتطلع من بيت النار او ساعات تطلع نصها وبرضه تحشر .... اما لو ضربت الطلقة الفارغ بيطلع عادى وبيسحب الطلقة اللى بعدها والكلام ده بيحصل معايا مع الطلق الفضى فقط ( ومع احترامى للادمن اللى حزف مشاركتى اللى فاتت كان ممكن توضحلى سبب حزف المشاركة فى تعليق او فى رسالة على الخاص وكان ممكن ترد على الاستفسارات اللى مفيهاش مخالفة قانونية ) وعامة احترامى للجميع |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
يا باشا انا عملت لحضرتك تعليق فيه ان المسدس المعدل خطر عليك ومن الناحية القانونية مخالف وتعليق اخر لحذف الموضوع وبعدين الموضوع اتحذف بكل التعليقات الخاصة بيه
اعمل موضوع مافيهوش مخالفات وان شاء الله نرد على كل استفساراتك تحياتى |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
طب اييييه حد يساعدنا يا ناس انا قربت انتحر
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم استاذ محمد انا متابع حضرتك من زمان وانا معجب جدا بمشاركات واحنا بنستفاد من خبرة حضرتك الشديده فى المسدسات الصوت
انا كنت عاوز بس من حضرتك طلب انا معايا زوراكى 917 فا كنت عاوز اعرف ازاى افك ابره ضرب النار علشان عاوز انضفها هيا والسوستة علشان ساعات الابره بتتطلع وبتحتاج ان انا أدخلها بأيدى شكرا جداا لحضرتك واسف على الازعاج |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
انا محتاج 917 ما تبيعلى المسدس وترتاح منه وتشوفلك حاجة جديدة ههههههههه انا باتكلم جد انا محتاج حتة زوراكى لو فيه نية للبيع ابعتلى ع الخاص موفق ان شاء الله |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
حد دهن المسدس قبل كده يقولنا ايه اصح طريقة ... و يا ريت يفيدنا في الاسود المط
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم عندى مشكله مع جاكال ديوال الابرة مش بتضرب من اول مرة ولو ضربت تضرب طلقتين والشاكوش يرجع مكانه والابرة اما فكيت القميص دوست عليها بايدى لقيتها بتعلق وتثبت وبعدين ترد يدوى اعمل ايه لو سمحتو الرد ؟؟؟
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
عندى بندقية رمسيس عاوز اغير السوستة تتكلف بكام السوسة الاصلى والصينى
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
ستاذ محمد انا قريت المشكلة والحل ده
مشاركة الأصلية كتبت بواسطة alphonse مشاهدة المشاركة مساء الخير أ/ محمد .. اولا احب احي حضرك على المجهود الاكتر من رائع ثانيا انا هتعب حضرتك معايا .. انا عندى بيرتا 92 8مم ايطالى محفور عليه من الجنب بعد الكلام الكتير الى مكتوب made in Italy المهم انا عمرى مفكيتو نهائى انا مشكلتى معاه انى لما بفك مفتاح فك الاجزاء الى فى الجنب المفروض ان الاجزاء بتطلع لقدام على طول وتتفك .. مشكلتى ان الاجزاء بتطلع قدام شوية ومش بيرضى يطلع خالص ويتفك . هو انا حاسس ان فى حاجة بتصد من جوة وشكيت فى مفتاح فك الاجزاء بس لفيت المفتاح كذا مرة ولقيتو سليم مفيهوش اى حاجة .. فى انتظار رد حضرتك مقدر تعبك الكبير .. شكرا يوجد بنز غير نافد اسفل المسورة و بيكون واضح عند شد الأجزاء للخلف و طريقة فكة بتكون بنطة 2.5mm و شنيور و تقوم بثقب التيلة الموجودة و ازالة مفتاح الفك و المسورة ختخرج بباقى الأجزاء المتحركة . وانا معايا نفس السلاح ودى صورته ياريت حضرتك تحاول تبين لنا البنز ده وهل السلاح ده فيه دبل اكشن ولا لا لان انا عندى سنجل اكشن بس http://www.foxpic.com/VNIAW5rO.jpg |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
انا معايا الايكول جاكال ديوال فكيت المقبض وركبته تاني كنت بنضفه باجي اضرب مش بيضرب لازم اقلب المسدس بالعكس او امسك البتاعه الي من النجب علشان يضرب
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
بعد اذن حضرتك انا معايا ريتاي بارون برضو بس لازم بعد كل طلقه تشد الاجزاء تاني ممكن اعرف سبب المشكله دي وعلاجها ايه
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
بعد اذن حضرتك انا عندي مشكله في الريتاي فالكون
الدراع اللي بيحصل بين الزناد والشاكوش اتكسر وبالتالي كل ما ادوس علي الزناد السلاح مبيضربش ومش لاقي القطعه دي ف اي ورشه |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
بعد اذن حضرتك انا عندي مشكله في الريتاي فالكون
الدراع اللي بيوصل بين الزناد والشاكوش اتكسر وبالتالي كل ما ادوس علي الزناد السلاح مبيضربش ومش لاقي القطعه دي ف اي ورشه |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم
عندي ايكول جاكل وال كومباكت الجزء العلوي لشد الاجزاء اتكسر وعاوز اغيره الاقيه فين |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم انا عندي مشكلة انا فكيت مسدس ekol p29 بالكامل بالزناد بكل حاجة و مش عارف ازاي اركبه ممكن مساعدة |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
ممكن اعرف تمن كوبري بريتا ايطالي٨٤
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم
عندى مسدس والتر غاز اتكسر من اسفل من عند الجزء الى بيريط للغلق على انبوبه الغاز ازاى الحمه افادكمالله |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
بعد اذنك معايا طبنجة بلو c06 الطبنجة بقت بتسف معايا ومش عارف اعمل اية
مع العلم اني بنظفها كويس |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
لو سمحت انا جديد معاكم انا لسة شاري ريتاي فالكون
و بعت انظفوا عند حد اتاكد منين ان محصلوش حاجة بعد التنظيف و في خط اسود فوق بيتحرك لما حد يمسكوا و معلق مبيتفتحش علي الاخر علشان انضفوا كامل |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم يا اخي الطيب
عند مسدس عيار 7ملم المشكله لما يفضى المخزن من الرصاص المفروض انه الاقسام تبقى راجعه الى الخلف حتى اعلم انه انتهى الرصاص من المشط صح ولا كلامي خطا ارجو منكم التوضيح واشكركم جزيل الشكر |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
المشكله وحتى المسدس فارغ من الرصاص الاقسام ما تبقى راجعه للخلف ومش عارف
الغطل فين جاوبني بارك الله فيك |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
عندى مشكله فى مسدس ايكول جاكال ديول
المسدس بيضرب عند شد الأجزاء ارجو حل هذه المشكله |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اقتباس:
البرغي اللي من عند القضبه اللي يثبت البلاستيكه حقت زينه المسدس اللي مكتوب عليه اسم الشركه واضح اعتقد |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
اكرر شكر اخي
|
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم
عندي مشكلة في مسدس ريتاي بارون hk بأشد الأجزاء الطلقة تدخل بيت النار واشد الأجزاء تاني الطلقة يبقى نصها محشور في بيت النار والنص التاني على الطلقة اللي في الخزنة... وآسف جدا على الإطالة. |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم
عندي مشكلة في مسدس ريتاي بارون hk بأشد الأجزاء الطلقة تدخل بيت النار واشد الأجزاء تاني الطلقة يبقى نصها محشور في بيت النار والنص التاني على الطلقة اللي في الخزنة... وآسف جدا على الإطالة. |
رد: اى عضو عندة مشكلة فى صيانة اى نوع مسدس يدخل و يكتبها
السلام عليكم عندى مشكله مع مسدس بلو سى 06 الابرة مش بتضرب من اول مرة ثانيا بعد الضرب مش بياخد الطلقه التانيه ثالثا المشط بيتحرك من مكانه كأنى هفك المسدس رابعا فى شرخ خفيف من ناحية الظفر اللى بيسحب الطلقه هل كدة بيحتاج وش جديد ولا يتعمل ه صيانه ويرجع تمام
ارجو الرد للاهميه |
| الساعة الآن 09:14 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir