الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   تعديل الصوت الي (تم بنجاح) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5444)

ahmedamr80 11-03-30 01:08 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الساده رواد المنتدى الأفاضل:
أنا أسف لأن مشاركتي ضعيفة ومتقطعة وهذا بسبب إنشغالي الشديد بالعمل.

أنا تمام الحمد لله يا أستاذ شريف وعندنا مكنش في قلق ولا حاجة (الجيران كانو في ظهري :))،،،،

تقريبا كل المسدسات يمكن تعديلها لتقذف البلي طالما انك حتكسر مصد الطلقات إلى في الماسورة.

أنا خرمت المسمار ببنطة 5.2 ملي تقريبا.

وأخيراً، الحمد لله الأمور بدأت اهدأ ومبئناش بنسمع عن أعمال بلطجة أو سرقة ونهب،،، فأرجو من سيادتكم إعادة النظر في ما أنا فعلته، انا منت اشارككم أفكاري رد لجميل كل ما تعلمته في هذا المنتدى ولكن وجدت ابني الصغير يلعب بالمسدس ومن ستر ربنا كان مفيهوش طلقات. المهم ان الموضوع ده طلع ليه اخطار كثيرة من كذا زويه ومكنش واخد بالي منها.

ده رأيي واتنمى ان محدش يتضرر من الفيديوهات إلي انا رفعتها وربنا يستر علينا جميعا

tarekvb 11-03-30 03:45 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ممكن اعرف ايه دور المسدس فى قوة الصوت يعنى مثلا لو جبنا مسدسين من نوع مختلف بس الاتنين 8 ميلى هيكون فيه فرق فى الصوت يعنى واحد اعلى من التانى وليه ؟؟؟

Eng Badran 11-04-07 02:31 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 52762)
بس ماتنساش تلبس قناع للتموية علشان لو حد بلغ عنك ههههههههههههههه
شكرا الاخ الكريم
وللعلم الموضوع دة كمان ينفع فى المسدس الكناس التركى

ما تبلغ يا عم عنه
غالبا يعني وللاسف هتلاقي القسم اللي انت هتبلغ فيه يا اما محروق يا اما مهدود
ربنا يحفظ البلد

dr.ahmed samir 11-04-15 08:20 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
انا عاوز اسأل سؤال صغير مش البلي دوت بيستخدم في مسدسات الرش ؟
ولو كان بيستخدموه في مسدسات الرش يبقى مفيش اي مسئولية علينا ان احنا نستخدمو في مسدسات الصوت عشان الاتنين بيتباعو ويتشالو من غير ترخيص ولا مسؤولية قانونية ارجو الافادة عشان انا لسة جديد في المنتدى والمجال دوت بشكل عام

صائد البوم 11-04-15 11:55 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
عندس استفسار ازاي اعرف ان الماسوره بتتحل ولا لا في المسدس البريتا 84

حازم6/10 11-04-16 12:51 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
هو فية حاجة المانى او ايطالي تضرب بلى (زى الروم او الوالتر او الجاب اوالكيمار ) وازاى يريت حد يشرحلى الموضوع بالتفصيل

shoor80 11-04-18 07:49 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
شكراااا علي الموضوع

sayedlabib 11-04-18 11:06 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
دى طلقة تركى متركب فيها رومان بلى 5 ملى صح و ايه

سميحه غريب 11-05-02 06:30 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 58430)
على فكرة أنا إتصلت ب الباش مهندس محمد " مجرم حرب" ، و هو من كلامه شخصية محترمة جدا ، وواعية جدا لما تفعله ، و عارف حدود تفكيره هتقف لحد فين ، و إستعرضت معاه أفكاره و هى أفكار راقية جدا لأبعد الحدود ، بس للأسف قصة إنى أروحله المنصورة بس غير واردة اليومين دول عشان أسباب كتير ، بس إن شاء الله فى أقرب فرصة لازم نتقابل و نتبادل أفكارنا لما فيه الخير لهذه الهواية و للبلد إن إستطعنا ، تحياتى يا أستاذ محمد

اخى العزيز انا محمد ياقوت روحت البحيره لهشام سمير واشتريت منو 1 انسان محترم جدا
2 جدع جدا واهل للثقه وكمان اسعارو كويسه جدا ورقم تليفونو 0117228817
3 عندو كل حاجه وبارخص الاسعار الكلام ده كان يوم الاحد 1-5-2011

bahrawy21 11-05-02 07:24 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أنا عضو جديد في المتدي و بصراحه خبرتي قليله جدا و عاوز اشتري مسدس ايكول و بصراحه عشان موضوع البلي و مش عارف اجيب تونا ولا بي 29 و ديوال و عاوز المشوره

الصياد السكندرى 11-05-02 09:57 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
السلام عليكم
أنا عضو قديم معاكم فى المنتدى من أيام المنتدى القديم
و أعرف mohreda شخصيا و هو رجل قمة فى الأخلاق و الأحترام و أعتبره أخى الأكبر

و أود أن أعرض عليكم رأيي و هو مجرد رأى و لكنه مبنى على أساس علمى

أولا - بالنسبه للمقذوف الرصاص أفضل من الحديد للأسباب التالية
1- الحديد قاسى فتأثيره عل الماسورة من الداخل خطر و يؤذيها أما الرصاص فهو قابل للتشكل و بالتالى تأثيره على الماسوره أقل لأن جزء من الطاقة الحركية التى يحملها المقوف ستكتسبها الطلقة فى صورة أرتطام و تشوه

2- كثافة الرصاص أعلى من كثافىة الحديد مرة و نصف تقريبا على ما أتذكر و الطاقة الحركية تساوى نصف الكتلة *مربع السرعة و لما كانت الكثافة أكبر إذن الكتلة أكبر و بالتالى طاقة حركية يحملها المقذوف أكبر

3- ثقل وزن الرصاص بالنسبه للحديد يسمحله بمقاومة مقاومة و فرملة الهواء بدرجة أكبر و باتالى السير لمسافة أطول

4- الطلقات الصوت التركى قطر فوهتها 4 مم و قطر الطلقات البلى 4.5 مم إذا لابد من وجود رايش أو زيادات نتيجة الضغطعليها لإدخالها و يمكن إزالة الزيادات إما بالكماشة أو بمبرد حدادى صغير

5 - هناك طريقة أخرى أفضل و لكن أحتفظ بها لنفسى لكى لا يستغلها ضعاف النفوس

ثانيا : بالنسبه لجعل المسدس يطلق نصف ألى و فى أتجاه ثابت فأحتفظ بهذا لنفسى كى لا يستخدمه ضعاف النفوس

ثالثا : الرأى الذى يقول الماسورة من الداخل يجب أن تكون مششخنة فهذا رأى خاطئ لأنك سترمى بلى أى يجب أن تكون الماسورة مصقولة من الداخل أما إذا كنت سترمى مقذوف طويل فيجب عمل ششخانات و ذلك لأسباب هندسية لن أذكرها

رابعا : هذا المنتدى يقرأه أى أحد و من الممكن أن يقرأ هذا بلطجى أو حرامى فيجب أن نتوخى الحذر عند كتابة مثل هذه الأفكار حتى لا يستخدمها ضعاف النفوس و خاصة أن هذه الطلقة عند تجربتها أخترقت لوح خشب سويدى بسمك 2.5 سم

anaboora 11-05-02 10:16 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
ياباشا البلى اخترق خشب 2سم.. بس البلطجى مش مستنى الصوت الى ببلى... هو معاه الالى و الطبنجه و عشان كده احنا الى بندور على الصوت و البلى عشان نشيل حاجه ندافع بيها و فو نفس الوقت متكونش مخالفه اوى للقانون... يعنى مخالفه حته صغيره على ادنا كده...المقذوف لما يكون اتقل يمشى مسافه اقل مش اكتر ولا نسيت حساب المقذوفات...مقاومة الهواء ليس لها اى دخل بالخامه و لكن المؤثر هو شكل الطلقه و كلنا نعرف نسيح الرصاص و نعمل طلقه ازاى... و كده تقريبا بقى حى بقوه اضعف من الحقيقى شويه حسب كمية البارود الى انا نفسى بجد بقى اعرف كمية البارود الى فى الصوت كام بالنسبه للحى,,, ياريت لو تعرف تقولى و لك تحياتى

anaboora 11-05-02 10:18 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
نسيت اقول ان المقذوف الرصاص قوة اختراقه قليله عشان كده لما واحد يحب يعمل طلقه حى تخترق الصاج يسيح الرصاص و يحط فيه بليه حديد و كده تقدر تخترق صاج العربيه مثلا بدل لو كانت رصاص بس متقدرش تخترق زى الى فيها بليه حديد

عبدالله99 11-05-03 02:30 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصياد السكندرى (المشاركة 87780)
السلام عليكم
أنا عضو قديم معاكم فى المنتدى من أيام المنتدى القديم
و أعرف mohreda شخصيا و هو رجل قمة فى الأخلاق و الأحترام و أعتبره أخى الأكبر

و أود أن أعرض عليكم رأيي و هو مجرد رأى و لكنه مبنى على أساس علمى

أولا - بالنسبه للمقذوف الرصاص أفضل من الحديد للأسباب التالية
1- الحديد قاسى فتأثيره عل الماسورة من الداخل خطر و يؤذيها أما الرصاص فهو قابل للتشكل و بالتالى تأثيره على الماسوره أقل لأن جزء من الطاقة الحركية التى يحملها المقوف ستكتسبها الطلقة فى صورة أرتطام و تشوه

2- كثافة الرصاص أعلى من كثافىة الحديد مرة و نصف تقريبا على ما أتذكر و الطاقة الحركية تساوى نصف الكتلة *مربع السرعة و لما كانت الكثافة أكبر إذن الكتلة أكبر و بالتالى طاقة حركية يحملها المقذوف أكبر

3- ثقل وزن الرصاص بالنسبه للحديد يسمحله بمقاومة مقاومة و فرملة الهواء بدرجة أكبر و باتالى السير لمسافة أطول

4- الطلقات الصوت التركى قطر فوهتها 4 مم و قطر الطلقات البلى 4.5 مم إذا لابد من وجود رايش أو زيادات نتيجة الضغطعليها لإدخالها و يمكن إزالة الزيادات إما بالكماشة أو بمبرد حدادى صغير

5 - هناك طريقة أخرى أفضل و لكن أحتفظ بها لنفسى لكى لا يستغلها ضعاف النفوس

ثانيا : بالنسبه لجعل المسدس يطلق نصف ألى و فى أتجاه ثابت فأحتفظ بهذا لنفسى كى لا يستخدمه ضعاف النفوس

ثالثا : الرأى الذى يقول الماسورة من الداخل يجب أن تكون مششخنة فهذا رأى خاطئ لأنك سترمى بلى أى يجب أن تكون الماسورة مصقولة من الداخل أما إذا كنت سترمى مقذوف طويل فيجب عمل ششخانات و ذلك لأسباب هندسية لن أذكرها

رابعا : هذا المنتدى يقرأه أى أحد و من الممكن أن يقرأ هذا بلطجى أو حرامى فيجب أن نتوخى الحذر عند كتابة مثل هذه الأفكار حتى لا يستخدمها ضعاف النفوس و خاصة أن هذه الطلقة عند تجربتها أخترقت لوح خشب سويدى بسمك 2.5 سم

باشا بدل متستعرض شوية معلومات سوا دارسهم اوحفظهم او سمعتهم من حد وكل معلومة الاخوة يكونو فى ترقب ليها وتختمها بقولك احتفظ بيها لنفسى كان من الافضل الا تعرضها لانك كده بتعمل نوع من الاستعراض وتقبل مرورى

mostafa_hunter122 11-05-03 09:16 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله99 (المشاركة 87921)
باشا بدل متستعرض شوية معلومات سوا دارسهم اوحفظهم او سمعتهم من حد وكل معلومة الاخوة يكونو فى ترقب ليها وتختمها بقولك احتفظ بيها لنفسى كان من الافضل الا تعرضها لانك كده بتعمل نوع من الاستعراض وتقبل مرورى

والله كلامك صح يا اخى ايه الىل كل حاجه محتفظ بيها محتفظ بيهات امال عامل الموضوع ليه بقى

BOB20102008 11-05-03 09:29 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 52642)
الاخوة الافاضل
شوفتو الموضوع طلع سهل ازاى والفكرة دى منتشرة والمسدس بيوصل سعرة ل1500 جنية علشان كدة مكنتش عايز الاخ يخلى الموضوع على الملاء
طبعا هتتهمونى انى ضد المصلحة ومش عايز المعلومة تتنقل لا والله بس الموضوع مش عملى قوى لنفس السبب اللى ذكرة الاخ ان فتح الماسورة مش هيخلى الاجزاء تسحب الطلقة اللى بعدها

عنداك حق يااستاز بدر هوالمسداس ميسويش السعر داه بس بل كلام
الى بيتكتب عنو الناس مبتسد تلاى حجه ويستغالو ها فى رفع سعرها

الصياد السكندرى 11-05-03 07:20 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
أولا انا مش عامل الموضوع
ثانيا مينفعش حاجة زى كدة تقال على الملئ اى حد ممكن يقراها او ينفذها و يؤذى بيها غيره و خاصةان البلطجة منتشرة و اكيد انتم عارفين ده كويس
ثالثا هل اى حد يقدر يقولى مين هم اللى قرأوا الموضوع هل ضامنين انه مفيش بلطجى ممكن يقراه و يعمل الفكرة دى و اقل ما فيها يستخدمها فى ترويع الناس أو السرقة بالأكراه

أما بالنسبه للعضو عبد الله 99 و العضو mostafa-hunter122 و العضو anaboora
ممكن ارد لكنى لو رديت عليهم هعمل لكلامهم أعتبار و هو لا يرقى لذلك لأن كلامى كان واضح
اقتباس:

و أود أن أعرض عليكم رأيي و هو مجرد رأى و لكنه مبنى على أساس علمى
و الرأي دائما يحتمل الصواب و يحتمل الخطأ
فإذا كان هناك شئ فلنتناقش حول الرأى أو وجهة النظر أما الأسلوب الرخيص و الأستهزاء بالرأى الأخر فلا أعلق عليه و إنما علق عليه الشاعر حينما قال
لو كل كلب عوى ألقمته حجرا ................................... لأصبح الصخر مثقال بدينار

عبدالله99 11-05-04 02:13 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصياد السكندرى (المشاركة 88424)
أولا انا مش عامل الموضوع
ثانيا مينفعش حاجة زى كدة تقال على الملئ اى حد ممكن يقراها او ينفذها و يؤذى بيها غيره و خاصةان البلطجة منتشرة و اكيد انتم عارفين ده كويس
ثالثا هل اى حد يقدر يقولى مين هم اللى قرأوا الموضوع هل ضامنين انه مفيش بلطجى ممكن يقراه و يعمل الفكرة دى و اقل ما فيها يستخدمها فى ترويع الناس أو السرقة بالأكراه

أما بالنسبه للعضو عبد الله 99 و العضو mostafa-hunter122 و العضو anaboora
ممكن ارد لكنى لو رديت عليهم هعمل لكلامهم أعتبار و هو لا يرقى لذلك لأن كلامى كان واضح


و الرأي دائما يحتمل الصواب و يحتمل الخطأ
فإذا كان هناك شئ فلنتناقش حول الرأى أو وجهة النظر أما الأسلوب الرخيص و الأستهزاء بالرأى الأخر فلا أعلق عليه و إنما علق عليه الشاعر حينما قال
لو كل كلب عوى ألقمته حجرا ................................... لأصبح الصخر مثقال بدينار

هههههههههههههههه يا باشا يا موادب بما انك فاهم اوى كده او تدعى الفهم فياريت تكون عارف اولا انك متتكلمش فى حاجة تختمها بقولك احتفظ بيها لنفسى واظن ان البلطجية مش مستنينك انت علشان يعملو اختراعاتك اللى بتفضل تحتفظ بيها لنفسك يا عم العلاما يلى بتعرف اللى محدش عرفع بس يظر انك نسيت ان المنتدى فيه ناس محترمة اوى وعندها علم وافكار انته لسه بدرى اوى عليك علشان تعرفها ومع ذالك لايبخلو ابدا على اى احد بمعلوماتهم وعمر المنتدى ما ذكر فيه كلمة احتفظ بيها لنفسى غير منك يا عم العلاما..... اخاف من جيشا من الخراف يقودو اسد ولا اخاف من جيش من الاسود يقودهو خروف

أبو سلطان 11-05-04 05:30 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الأساتذة الأفاضل بالله عليكم يا ريت قليل من حسن النية والرفق ببعض
نحن أخوة وكلنا يستفيد من الاخر
والاخ الفاضل لو يحب يحتفظ بشئ ما يشوقكش الناس ليه من فضله ولا يذكر انه سيحتفظ به لنفسه
لعدم فتح باب لدخول الشيطان بيننا
ثانيا نرجو من اخواناا وأحبابنا أن يحسنوا الظن بالاستاذ الفاضل
لأنه ربما يرى أن فى ذكر الامر ضرر ولكنه حقا أخطا فى ذكر كلمة احتفظ بها لنفسى لن الاحتفاظ لا يكون بالعلن تقبلوا مرورى اخوانى الاحبة واسف على الاطالة

sadaany 11-05-04 06:32 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
متابع باهتمام وكنت عايز اعرف معلومه هل البرتا 84 ال8 ملل ممكن تتغير مسورتها بمسوره حيه 8 ملل ويبقى السلاح امن تمامآ ولا فى خطوره برده لان مكونات السلاح الاخرى تختلف وكيفيه فك السلاح ولو فيه فديو لانى مشعارف افكه خالص علشان انضفه

ebrahem 11-05-04 06:56 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
عبد الله متشكرين جدا جدا ويارب يوعدك بناس زيك تقابلهم فى كل حياتك وياخدو بالهم منك كويس فى أى وكل حاجة لأن زى مانت عارف ضعاف النفوس كتير

عبدالله99 11-05-04 03:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebrahem (المشاركة 88797)
عبد الله متشكرين جدا جدا ويارب يوعدك بناس زيك تقابلهم فى كل حياتك وياخدو بالهم منك كويس فى أى وكل حاجة لأن زى مانت عارف ضعاف النفوس كتير

تسلم يابو خليل وربنا يهدى

الصياد السكندرى 11-05-06 08:37 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
عبد الله 99
كبلامى ياريت تفهمه كويس
1 - أنا لما قولت أحتفظ بالشئ لنفسى فهذا ليس معناه أنى أكتم العلم (ففى حديث عن رسول الله صلى اله عليه و سلم من حبس العلم حبس فى النار ) و لكنى أقوله لمن أثق فيهم و فى عقلهم أنهم لن يستخدموه إلا فى الإستخدام الصحيح
2- أنا مختمتش كل حاجه بالجمله دى غير حاجتين أتنين و ليهم بديل على المنتدى
3- أنا لا أعرف شئ كثير و لم أدرس الكثير من الفيزياء و حتى مهما درست أو تعلمت ( قال الله تعالى
بسم الله الرحمن الرحيم
و فوق كل ذى علم عليم
صدق الله العظيم )
و ما قلته كان مبنى على أساس علمى و أكرر مبنى على أساس علمى و إليك الدليل أن تقرأ فى منتديات الرماية الأمريكيه و الأنجليزية ستجدهم يشرحونها بالتفصيل أما كونى قد ذكرت جملة
( لن أذكرها ) فهذا لأنه موضوع طويل لا يمكن كتابته فى سطر أو أثنين و لكنه يكتب فى موضوع منفصل و الكمبيوتر غير متاح لى غير فى أيام العطلات و ليس لدى الوقت الكافى للبحث عن الصور التوضيحية و عمل الموضوع
و عموما فى المنتدى أكيد ناس أفاضل و كلمتهم موثوق فيها و يضربون بالبنادق الخرطوش فياريت تسألهم لو معاهم خرطوشتين لهم نفس جرينات البارود و نفس مقاس الخردق أيهما تصيب الهدف أسرع
أ- الخردق مصنوع من الرصاص
ب- الخردق مصنوع من الحديد

4- لم أقلل قط من أن المنتدى به ناس محترمه و لكنى أيضا لم أنسى و لم أتناسى أن هذا المنتدى أى أحد من الممكن أن يطلع على أى موضوع فيه و أكيد حضرتك متعرفش كل اللى مسجلين فى المنتدى أو الى بيبحثوا على جوجل مثلا ثم يخدوا الفكرة و يستغلوها أسوأ أستغلال فمن الممكن واحد بلطجى معهوش غير سيف و عايز يعدى لمرحلة السلاح النارى يقرأ الموضوع و ينفذه

5- أشهد أنك على دراية باللغة العربية
فقد قلت
اقتباس:

اخاف من جيشا من الخراف يقودو اسد ولا اخاف من جيش من الاسود يقودهو خروف
و تلك الجمله بها 6 أخطاء نحوية و إملائية
بالإضافة إلى أن المقولة هى
خوفي من جيش من مائة خروف ويقودهم اسد................. اكبر من خوفي من جيش من مائة اسد ويقودهم خروف

و بما أنى كتبت بيت شعر فكان من الأفضل أن ترد ببيتا شعريا و ليس قول مأثور

هذا بالإضافة أنى لما وضعت هذا البيت لم يكن قصدى هو السب ولكن كان قصدى التقليل من أهمية الرأى و ذلك لأنك لم تناقش فى النواحى العلمية و لكنك أنتقدت من أجل الأنتقاد
و لو كان هدفى السب لكنت قلت أبيات أخرى و لكنى أترفع عن ذلك

6- قد عرضت رأيي و قد هاجمته و كذبته و قد أعطيتك من أين أتيت بالمعلومات و سأذكر شرحا تفصيليا فى أجازتى القدمة إن شاء الله
و أنتظر منك تبريرا لرأيك مثبت علميا

Android man 11-05-06 09:14 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohreda (المشاركة 52605)
احب انوه يا جماعة ان التعديل ده فيه مسائلة قانونية طبقا
لقانون 394 لسنة 1954
فى شأن الأسلحة والذخائر


ممكن توضح لي اكثر يا اخي علاشان انا عايز اعرف هيا مسألة قانونية ازاي علشان ان شاء الله انا حاليا اقوم بصنع بندقية شخصية وعايز اعرف موقفها القانوني لو هستعمل رصاص بلي

عبدالله99 11-05-07 03:21 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
لا اله الا الله

ezzo 11-05-11 08:18 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
يا جماعة أنا جبت Ekol Jackal Dual Compact والماسورة مفتوحة كل اللى عملتو أنى فكيت الألنكى من قدام وشغال بلى وانشاء اللة هجرب أعمل التعديل نتاع المسمار القلاووز عشان يسحب الطلقة أوتوماتيك
مع العلم أنة كان جديد بشحمة مفيش أى تعديل فى الماسورة

Ahmed El Sarky 11-05-14 03:02 PM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
الايكول firat magnum ممكن تفك المدور الداخلي انا عملت كدة بس الاحسن تدور على ماسورة مسدس رش بلى و سوف تحتاج الى توسيع ماسورة المسدس الصوت من الخلف وليس كلها وبعدين تحشر ماسورة المسدس الرش وتقوم بلحمها لحام خفيف وبعدين تعمل زى الاخ Mohreda و كدة هيشتغل اوتوماتيك

ahmed hazem 11-05-18 03:44 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
فكرة ناجحه وانا عن نفسي جربتها ببلي حديد مقاس 2 مكبوسه صح وقوه دفعها خطيرة جدا وتصيب علي مسافه لا يستهان بها وللاسف كنت أجربها وضرب بها كلب في الشارع والبليه أخترقته بالفعل ولكن علي مسافه ليست كبيره 6 متر علي ما أعتقد اإحذروا بالإضافة إلي انه يعمل أتوماتيك عادي لا أحتاج إلي شد الأخزاء مرة ثانيه
شكرا

ezzo 11-05-19 04:04 AM

رد: تعديل الصوت الي حي (تم بنجاح)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed hazem (المشاركة 97799)
فكرة ناجحه وانا عن نفسي جربتها ببلي حديد مقاس 2 مكبوسه صح وقوه دفعها خطيرة جدا وتصيب علي مسافه لا يستهان بها وللاسف كنت أجربها وضرب بها كلب في الشارع والبليه أخترقته بالفعل ولكن علي مسافه ليست كبيره 6 متر علي ما أعتقد اإحذروا بالإضافة إلي انه يعمل أتوماتيك عادي لا أحتاج إلي شد الأخزاء مرة ثانيه
شكرا

أستاذ أحمد أية نوع الطبنجة اللى أستخدمتها؟؟


الساعة الآن 11:46 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir