![]() |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
الخامس او السادس او السابع الواحد بطل يعد
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
الإصدار ده أستخدمله عادى طلق تركى ذهبى العلبة السوداء وفضى العلبة الصفراء ؟؟ أنا بستخدمله الذهبى العلبة السوداء ومقلق أجرب العلبة الصفراء اوذكريشان p.a علشان ده مكتوب عليه pak |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
الpak اشد فاقصدة انه بتضرب اقوى نوع مفيش خوف |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا جماعه انا معايا 2 كوبري للريتاي اتش كاي جداد زيرو لونهم اسود للي محتاجهم انا ممكن ابيع الواحد ب 250 للضروره اللي عايز يبتعلي رساله ع الخاص
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مساء الفل يا احلي شباب وأحلي منتدي ..
مطلوب ريتاي بارون او بلوسي للبلد ب بريتا92 إيطالي - مسوره ثابته |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
حاله ممتازة .. ومسدس قيم ومحترم جداً جداً .. أنا هلعت لك الصور وكل حاجه علي الخاص
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مسدس جميل جدااا و خاماتو تقيلة و مناسب جداا للاستعمال الشخصى
العيوب زى ما قال الاستاذ scorpion انو مفهوش زرار امان |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته . انا سمعت عنك كتير يا استاذ مازنجر وعن اختراعك بتركيب ماسورة صلب بالريتاى بارون .
العرض : اشتريت مسدس ريتاى بارون الاصدار الجديد . والحمد لله مقتنع بيه وسعيد . فكيت الطبة القلاووظ ونظرت داخل الماسورة وجدت صباع مائل \ قرب بيت النار . فعلمت ان الماسورة مقفولة . جبت المغناطيس فلزق فى الماسورة بقوة . فعرفت انها حديد قوى . السؤال : هل يمكن لسيادتك ازالة الحاجز الذى على شكل \ داخل الماسورة وتركيب الماسورة صناعة حضرتك . ويعمل المسدس بعد ذلك جيدا . ولو سمحت كم يتكلف ؟ وشكرا لسيادتكم ولكل فنى جميل يضيف ويعمر ويصلح .. |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
رجاء الافادة من السادة ذوى الخبرة . وشكرا . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اشكرك يا استاذ زيدان محمد على ردك الرائع والجميل المتفائل . حيث تقول انه لا يوجد فى الدنيا شء كامل . وتنصح بالاستمتاع بالايجابيات والتغاضى عن السلبيات . الانسان مننا عامل زى اللى قرأ كتاب فى الطب عن الامراض فتوهم ان امراض الدنيا كلها عنده ! انا شخصيا بعد قراءاتى عن المسدسات الصوت ورؤيتهم بالصور وعلى الطبيعة ومقارنة الاسعار استقر رأيى على شراء الريتاى بارون . وطالما عزمت فتوكلت على الله واشتريته . بصراحة شكله جميل . تحفة فنية رائعة واداؤه سليم وصوته شديد وشكله مهيب ومتوسط الوزن . وينطر كعب الطلقة بسلاسة ويعمل اوتوماتيك عادى جدا . وربنا يكفينا شر الاعطال . وشكرا لسيادتك .
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
طبعا ليك حق . ما انت افوكاتو شغلتك الكلام . عموما شكرا على هذا التوجيه الكريم . على الاقل اتعلمنا منك شيء . شكرا جزيلا يا سيادة الافوكاتو . وان كنت افضل كتابة الاسم . انا شخصيا اكتب اسمى عادى لانى لا اخاف الا من الله واقول رايى الذى اعتقد انه صحيح بكل صراحة . وسلام ..
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا رأيى ان الشنطة اللى معاه تحفظه احسن من الجراب . صح ؟ والا انا غلطان .
رجاء الافادة .. وشكرا |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
على فكرة .. مش المهم لون الطلقة المهم مقاسها . استعمل مقاس لانه يوجد قصير واطول . النوع ا هو الذى يعمل جيدا بالريتاى . انا جربت الاتحاد الاوربى فوق الممتاز . وشكرا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
من فضلكم . الريتاى به زرار فوق الكعب مباشرة . وظيفته لما تضغط عليه . يعيد الاجزاء المتحركة المشدودة الى الامام . عندى بيعلق . ساعة يشتغل وساعة لا يشتغل . هو مش مهم قوى لاننى حين اشد الاجزاء مللى واحد للخلف تعود للامام بكل بساطة . لكنى حمبلى عاوز كل حاجة تبقى تمام . حد عنده حل ؟ رجاء .. افيدونى افادكم الله ودمتم بخير .
الحمد لله اصلحته وبقى زى الفل والفضل للاستاذ ابو عمار . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ياعم حتشيل الماسورة ازاى وهى لازقة فى المسدس . يعنى حنقطعها بالمنشار ونجيب ماسورة ثانية ونلحمها . ولماذا هذا اللف والدوران ؟ ما نشيلها بالبنطة بالشنيور كده بهدوء . رجاء من الاعضاء المجربين الافادة ولكم جميعا الشكر
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا اخوانا زرار رد الاجزاء الاوتوماتيك لا يعمل . احيانا يعمل . المسدس عال العال . ما عدا هذا العيب . يا اخوانا رجاء الافادة . هل مش عارف استعمله ام هذا عيب . عموما حتى لو عيب هو ليس عيب جوهرى لانى ارد الاجزاء بجذبه للخلف مللى فيسقط الزر وتعود الاجزاء لماكنها عادى زى الفل . وشكرا
الحمد لله تم اصلاحه وبقى زى الفل . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا اخوانا ما بلاش كلمة الباشا دى .ا نا بيجيلى حساسية من هذه الكلمة . انا طول عمرى شغال مع العسكريين ولم انطقها ابدا . كنت اقول يا فندم او سيادتك او اى حاجة عدا كلمة باشا دى . تحسسك انك اقل من الناس دى . رجاء عدم مخاطبة الاخرين بهذه الكلمة السيئة ولا سيما انها من عصر العثمانيين الاتراك الذين يناصبوننا العداء حاليا . وشكرا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
المسدس ده حدوته ياجماعه بجد
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
هى بلية نمرة 4 |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
علي فكرة يا جماعة أنا إشتريت ريتاي بارون من يومين بس و إمبارح جربته في فرح
4 خزن متتالية بدون أي عطل أو مشكلة خالص خلونا نجيب من الآخر ... ده مسدس صوت ... يعني كمعادن تصنيع و قوم تحمل ضغط و تفريغ هواء هو معد لإطلاق كبسولات صوتية من عيار 9 مم إنما بقي تقوللي بلي و طابة و زلومة و كلام فارغ ... كل ده و لا ليه أي معني و علي فكرة أنا إشتريت ريتاي بارون إصدار جديد و لون نيكل في إسود و ضرب معايا 66 طلقة في أقل من ساعة و لم يحدث بيه أي عطل ... ببساطة لأني إستخدمته في الإستخدام المصنع من أجله و هو طلقات الصوت شركة ريتاي مش مهابيل علشان يستخدموا خامات تتحمل إطلاق بلي و ذخيرة حية في تصنيع طبنجة صوت .. رجاءا يا ريت نفكر بالمنطق |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
معاك حق أغلب كلامي لا يتعلق بموضوع الرابطة ... بس ليه علاقة بالمناقشات إللي دارت بين الأعضاء هنا ... بعتذر لو كنت خرجت عن مضمون موضوعات الرابطة و يشرفني إني أكون معاكوا ..
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يشرفنى ان انضم لرابطة الريتاى بس الصراحة عندى مشكلة لما اشتريت المسدس وجربته بالطلق التركى الفضى طلقتين ورا بعض ما شاء الله ضرب ونطر الفارغ وعلق الاجزاء لغاية دلوقتى تمام جيت اجرب الطلق الذهبى هو اعرض من الفضى وبسحب على البارد (يعنى بحط الطلقات فى الخزنة واسحب الاجزاء بايدى عشان اسحب الطلقلت من الخزنة ورا بعض وينطر طلقة طلقة من غير ما اضربهم) بيحشر اول طلقة فى بيت النار ويسحب التانية وراها ويحشر والاجزاء مابترجعش ممكن اعرف حل المشكلة دى ايه ؟؟؟؟؟ |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
هو نفس المسدس اللى فى الرابط ده انا اشتريته http://egyhunt.net/showthread.php?t=43975 |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
بالتوفيق |
| الساعة الآن 05:25 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir