![]() |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859 |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
لو سمحتم استفسار من اعضاء الرابطة الكرام انا عندى ريتاى بارون بس فى مشكلة اللون بتاعه بهتان شوىة هو لونه اسود مط هل ينفع لونه يبقى اسود لميع او نيكل وشكرا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ياريت المساعدة من اعضاء الرابطة الكرام
كنت عاوز طبة بلي الي بيعملها المهندس احمد مازنجر لريتاي برون انش كي |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
والدال على الخير كفاعله والدلال على الشر مشارك فيه |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا اشتريت ريتاي بورن اتش كي من شهر هو كويس جدا بسالسم مكتوب علية بالابيض والرقم كمان بالابيض وكويس في الضرب الاتوماتك مش بيحشر
موضوع الكتابة بالون الابيض دة عادي كونت عاوز ارفع صورة مش عارف والمسدس مش مكتوب علي متصنع فين |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مسدس محترم جدااااااااااااا
وله اربع اصدارات وفيه موضوع بيتكلم عنهم بالتفصيل |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
لو سمحتم ياجماعة أنا إشتريت مسدس ريتاى بارون محفور عليه retay baron hk cal.9 p.a.k ومش عليه حفر على الدبشك فهل ده إصدار قديم ولا حديث مع العلم إنى إشتريته بعلبة سوده مش عليها أى بيانات ومرفق صور للمسدس مع العلم إن أداؤه ممتاز ولونه أسود لامع
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم يشرفني الانضمام للرابطة وانا امتلك مسدس الريتاي بارون من حوالي سنتين وماشاء الله هو ممتاز في كل شئ والضمان والكمال لله...
وشكرا |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا سعيد للانضمام للرابطة وكمان انه عندي الريتاي بارون بصراحة مسدس تحفة بس في مشكلة اللون بتاعه بدأ يجرب اعمل ايه في المشكلة دي وشكرا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم
مطلوب ابرة ريتاي بارون الاصدار الجديد لما بضرب بالمسدس الطلقه مش بتضرب من اول مره لازم اشد الشكوش تاني لورا عشان الطلقه تضرب |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
تعليق للسادة اعضاء رابطة مسدس الريتاى بارون
ريتاى بارون هو الوحش الجميل . ملك مسدسات الصوت شكرا .. |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
للبيع طبنجة ريتاي بارون اللون اسود مط حالته جيدة السعر 1000جنيه بس مش عارف ارفع الصور
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
للبيع طبنجة ريتاي بارون حالتها جيدة السعر 1000 للاستفسار(01009278423/01125030601)
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
على فكرة ! هو اخلاقه عالية جدا وخدوم . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
المسدس بصراحة انا مطلع عينه إستخدام
و شغال زي الفل اهم حاجة الإهتمام بتنظيفه |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
سؤال هل هناك إصدار جديد 2014 للريتاي أوتوماتيك ؟؟؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
أنا شفت إصدار غريب جدا للرتاي فردي و آلي في محل أسلحة في الدقي خلف توكيل فولفو
الغريب إن سعره 1800 فقط و الفينيش بتاعه ممتاز |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ايه رئيكو ف المسدس دهhttp://im71.gulfup.com/mZm4r.jpg
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ولا الانبراطوراحلي علي فكره ده 8 ملي http://im43.gulfup.com/ZGdfS.jpg
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
حدث شى غريب اليوم . ضربت طلقة الاتحاد الاوربى . ضرب تمام واتحشرت الفارغ .
حاولت اخرجها كانت ماسكة جامد فى بيت النار . المهم اخرجتها بصعوبة وبالبحث عن السبب اكتشفت ان الظرف الفارغ منتفخ من المنتصف لذلك قفش ( زنق ) فى بيت النار . ما السبب فى انتفاع الفارغ . وشكرا . ريتاى بارون hk |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا أستاذ بودى مساء الخير عليك . أحلاهم الوسط ( خير الامور الوسط ) الوحش الجميل . الريتاى بارون .
( الوحش من المتوحش ) وشكرا |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
ولو حصلت تاني غير نوع الطلق عشان تعرف المشكلة فين بالضبط.. تحياتي. |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
عن تجربة لفترة طويلة أفضل طلقات صوت للريتاي بارون هي التركي الفضي
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
الكلام علي الإصدار الجديد مش القديم و أتحداك أدام الجميع هنا لو الإصدار الجديد شغال كويس علي الذهبي في فرق بين الإصدارين واضح لأي حد الإصدار القديم ممكن ينطبق عليه كلامك إنما الجديد إللي هو retay baron hk كتابه مش حفر بيشتغل كويس مع الفضي و بيحشر ذهبي كتير |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859 |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اشكر السادة الاعضاء الكرام على ردهم الوافى واهتمامهم بالموضوع . وبصراحة انا ضربت هذا الطلق كثيرا وهذه اول مرة يحدث هذا . علما بأن بيت النار ليس مسلوبا ويستوعب اى نوع طلقات بيسر وسلاسة . وفعلا العيب فى الطلقة التى انتفخت واتحشرت . وهذه حالة استثنائية جدا بسبب ضعف خامة هذه الطلقة بالذات ( ليس كل طلقات الاتحاد الاوربى )
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
أنا بتكلم علي طبيعة المسدس بدون أي تعديلات |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم :)
دية اول مشاركة ليا هنا فى المنتدى وانا شايف ان الناس هنا ناس محترمة ومبدعة جداااا جدااا واتشرف بيهم وبمعرفتهم ........ ومن اول مشاركة احب ارذل واطلب مقاسات طبة البلى من بيت النار لاخر الفوهه للريتاى بارون الاصدار الجديد وصور توضيحية وصور لمسمار الانيكيه الغاطس قبل التعديل لطبة وصور لمسمار الكربوون قبل التعديل الحرارى وانهو افضل الانكيه ولا الكربوون ........ انا عامة المسدس شغال زى الفل بلى وصووت والاجزاء بترجع وبيسحب الطلقة اللى بعدها فى الصوت لكن لما بضرب بلى بشيل الطبة والاجزاء مش بترجع طبعا لان الماسورة واسعة على البلي وطبعا دقة التصويب من غير طبة من 50 % الى 70 % :pleur1: وعندى مشكلة تانية ان لما بجرب اشد الاجزاء بطلقات على البارد من غير ماضرب الطلقة مش بيسحب الطلقة اللى فى بيت النار ال اذا كانت فوهه الماسورة مووجهه للاعلى او فى وضع استقامة بحيث ان الطلقة اللى فى بيت النار تبقى مائلة للاسفل اتجاة الخزنة اما اذا كانت فوهه المسدس مائلة للارض فالضوافر لاتسحب الطلقة فياريت صورة لضوافر الريتاى تكووون سليمة لان مش عارف اللى عندى متاكلة ولا سليمة انا فكيتها وركبتها اظن انها سليمة واااااسف جدا على الاطالة :pleur1: |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ايه هو مفيش حد هنا ولا ايه ؟؟؟:pleur1:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ياناس ياهوووووووووووو طب حد يقولى طريقة تركيب ضوافر سحب الطلقة عشان فيه حتة حديدة صغيرة خالص بتاع اتنين ملى مش عارف بتاعة ايه بس فيه فتحة فى بيت الابرة اظن انها قفل ليها وبعد كده تركب السوستة بتاعه الضوافر بس مش متاكد ارجوووو المساعدة:punnch:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا أستاذ x Nablion عليك وعلى الاستاذ مصرى عاشق الريتاى يفيدك فى الموضوع . تقبل تحياتى
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم انا معايا الريتاي بارون وبصراحه كنت بستفيد كتير من المناقشات بتاعتكو هنا بس ف مرة حطيت فى الخزنه 12 طلقة وبعدين لقيت المسدس اترفع شوية من عند الطارق كدة وفكيته بس مش عارف اركبه ومش عارف الاقى فيديو يبين ازاي بيتجمع ممكن تفيدني على الميل او هنا
|
| الساعة الآن 09:09 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir