الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

elmasrey123 13-12-10 05:59 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham khedr (المشاركة 539083)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
يشرفنى ان انضم لرابطة الريتاى بس الصراحة عندى مشكلة لما اشتريت المسدس وجربته بالطلق التركى الفضى طلقتين ورا بعض ما شاء الله ضرب ونطر الفارغ وعلق الاجزاء لغاية دلوقتى تمام
جيت اجرب الطلق الذهبى هو اعرض من الفضى وبسحب على البارد (يعنى بحط الطلقات فى الخزنة واسحب الاجزاء بايدى عشان اسحب الطلقلت من الخزنة ورا بعض وينطر طلقة طلقة من غير ما اضربهم) بيحشر اول طلقة فى بيت النار ويسحب التانية وراها ويحشر والاجزاء مابترجعش

ممكن اعرف حل المشكلة دى ايه ؟؟؟؟؟

شوف لينك الموضوع ده هو الى انته هتعمله ولو مش هتعرف او مش متمكن بلاش منه :lov::lov::lov:
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859

hesham khedr 13-12-11 07:05 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 539156)
شوف لينك الموضوع ده هو الى انته هتعمله ولو مش هتعرف او مش متمكن بلاش منه :lov::lov::lov:
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859

شكرا لكل من اهتم بالمشكلة انا كنت ببجرب اسحب الطلق الدهبى على البارد كانت بتحشر لكن عندما تم الضرب تم نطر الفارغ وسحب الطلقات وكله تمام الحمد لله والمشكلة تم حلها بدون اى تعديل هو ضغط الغاز فى بيت النار بعد الضرب بيساعد فى نطر الفارغ بصورة كبيرة جدا وشكرا جزيلا لكل اعضاء المنتدى الرائع

mahmoud2013 13-12-12 08:17 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لو سمحتم استفسار من اعضاء الرابطة الكرام انا عندى ريتاى بارون بس فى مشكلة اللون بتاعه بهتان شوىة هو لونه اسود مط هل ينفع لونه يبقى اسود لميع او نيكل وشكرا

elmasrey123 13-12-12 12:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham khedr (المشاركة 539225)
شكرا لكل من اهتم بالمشكلة انا كنت ببجرب اسحب الطلق الدهبى على البارد كانت بتحشر لكن عندما تم الضرب تم نطر الفارغ وسحب الطلقات وكله تمام الحمد لله والمشكلة تم حلها بدون اى تعديل هو ضغط الغاز فى بيت النار بعد الضرب بيساعد فى نطر الفارغ بصورة كبيرة جدا وشكرا جزيلا لكل اعضاء المنتدى الرائع

مبروك انك حليت مشكلتك طبعا بس الى انته بتقوله ده ملهوش علاقة بالمشكله الى انته عارضها لو كانت مع الطلقه الصفراء الى هى النحاس

محمد عبدللة 13-12-12 05:23 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ياريت المساعدة من اعضاء الرابطة الكرام
كنت عاوز طبة بلي الي بيعملها المهندس احمد مازنجر لريتاي برون انش كي

elmasrey123 13-12-12 05:30 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عبدللة (المشاركة 539356)
ياريت المساعدة من اعضاء الرابطة الكرام
كنت عاوز طبة بلي الي بيعملها المهندس احمد مازنجر لريتاي برون انش كي

مسدسات البلى يقع حاملها تحت المسائلة القانونيه
والدال على الخير كفاعله والدلال على الشر مشارك فيه

hesham khedr 13-12-16 06:31 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 539341)
مبروك انك حليت مشكلتك طبعا بس الى انته بتقوله ده ملهوش علاقة بالمشكله الى انته عارضها لو كانت مع الطلقه الصفراء الى هى النحاس

طب تفسر بايه حضرتك حشر المسدس للطلقات الدهبى فقط عند السحب على البارد وضربها بطريقة صحيحة ونطر الفارغ عند ضرب الطلقات وشاكر لحضرتك جدا

m.fahmy 13-12-17 12:29 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا اشتريت ريتاي بورن اتش كي من شهر هو كويس جدا بسالسم مكتوب علية بالابيض والرقم كمان بالابيض وكويس في الضرب الاتوماتك مش بيحشر
موضوع الكتابة بالون الابيض دة عادي كونت عاوز ارفع صورة مش عارف والمسدس مش مكتوب علي متصنع فين

momo44 13-12-24 06:59 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مسدس محترم جدااااااااااااا
وله اربع اصدارات
وفيه موضوع بيتكلم عنهم بالتفصيل

hossam ahmed 14-01-11 03:45 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لو سمحتم ياجماعة أنا إشتريت مسدس ريتاى بارون محفور عليه retay baron hk cal.9 p.a.k ومش عليه حفر على الدبشك فهل ده إصدار قديم ولا حديث مع العلم إنى إشتريته بعلبة سوده مش عليها أى بيانات ومرفق صور للمسدس مع العلم إن أداؤه ممتاز ولونه أسود لامع

amrhady 14-01-20 06:49 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم يشرفني الانضمام للرابطة وانا امتلك مسدس الريتاي بارون من حوالي سنتين وماشاء الله هو ممتاز في كل شئ والضمان والكمال لله...
وشكرا

mahmoud2013 14-01-29 11:01 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا سعيد للانضمام للرابطة وكمان انه عندي الريتاي بارون بصراحة مسدس تحفة بس في مشكلة اللون بتاعه بدأ يجرب اعمل ايه في المشكلة دي وشكرا

الجنزوري 14-02-14 05:53 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم
مطلوب ابرة ريتاي بارون الاصدار الجديد
لما بضرب بالمسدس الطلقه مش بتضرب من اول مره لازم اشد الشكوش تاني لورا عشان الطلقه تضرب

فكرى الفساخ 14-02-19 11:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تعليق للسادة اعضاء رابطة مسدس الريتاى بارون
ريتاى بارون هو الوحش الجميل . ملك مسدسات الصوت
شكرا ..

mahmoud2013 14-02-22 12:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
للبيع طبنجة ريتاي بارون اللون اسود مط حالته جيدة السعر 1000جنيه بس مش عارف ارفع الصور

mahmoud2013 14-02-22 12:28 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
للبيع طبنجة ريتاي بارون حالتها جيدة السعر 1000 للاستفسار(01009278423/01125030601)

فكرى الفساخ 14-03-03 05:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الجنزوري (المشاركة 544714)
السلام عليكم
مطلوب ابرة ريتاي بارون الاصدار الجديد
لما بضرب بالمسدس الطلقه مش بتضرب من اول مره لازم اشد الشكوش تاني لورا عشان الطلقه تضرب

يا استاذ جنزورى ادخل على ورشة الاسلحة . الاستاذ محمد مكاوى . خبير فى جميع الاسلحة سوف يعالج موضوعك ويشير عليك بالتصرف الصحيح وشكرا


على فكرة ! هو اخلاقه عالية جدا وخدوم .

LEGION 14-03-05 08:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
المسدس بصراحة انا مطلع عينه إستخدام
و شغال زي الفل اهم حاجة الإهتمام بتنظيفه

LEGION 14-03-05 09:29 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سؤال هل هناك إصدار جديد 2014 للريتاي أوتوماتيك ؟؟؟

LEGION 14-03-05 09:36 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
أنا شفت إصدار غريب جدا للرتاي فردي و آلي في محل أسلحة في الدقي خلف توكيل فولفو
الغريب إن سعره 1800 فقط و الفينيش بتاعه ممتاز

body.body 14-03-15 06:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ايه رئيكو ف المسدس دهhttp://im71.gulfup.com/mZm4r.jpg

body.body 14-03-15 06:16 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
او ده http://im67.gulfup.com/dJUqT.png

body.body 14-03-15 06:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ولا الانبراطوراحلي علي فكره ده 8 ملي http://im43.gulfup.com/ZGdfS.jpg

فكرى الفساخ 14-03-18 09:37 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
حدث شى غريب اليوم . ضربت طلقة الاتحاد الاوربى . ضرب تمام واتحشرت الفارغ .
حاولت اخرجها كانت ماسكة جامد فى بيت النار . المهم اخرجتها بصعوبة وبالبحث عن السبب
اكتشفت ان الظرف الفارغ منتفخ من المنتصف لذلك قفش ( زنق ) فى بيت النار
. ما السبب فى انتفاع الفارغ . وشكرا . ريتاى بارون hk

فكرى الفساخ 14-03-18 11:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا أستاذ بودى مساء الخير عليك . أحلاهم الوسط ( خير الامور الوسط ) الوحش الجميل . الريتاى بارون .
( الوحش من المتوحش ) وشكرا

alsaher 14-03-19 01:25 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 546747)
حدث شى غريب اليوم . ضربت طلقة الاتحاد الاوربى . ضرب تمام واتحشرت الفارغ .
حاولت اخرجها كانت ماسكة جامد فى بيت النار . المهم اخرجتها بصعوبة وبالبحث عن السبب
اكتشفت ان الظرف الفارغ منتفخ من المنتصف لذلك قفش ( زنق ) فى بيت النار
. ما السبب فى انتفاع الفارغ . وشكرا . ريتاى بارون hk

فكري باشا جائز جدا يكون عيب في الطلقة نفسها، جرب اضرب كذا طلقة متتاليين وشوف حتحصل ولالا!
ولو حصلت تاني غير نوع الطلق عشان تعرف المشكلة فين بالضبط..
تحياتي.

elmasrey123 14-03-19 06:09 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 546747)
حدث شى غريب اليوم . ضربت طلقة الاتحاد الاوربى . ضرب تمام واتحشرت الفارغ .
حاولت اخرجها كانت ماسكة جامد فى بيت النار . المهم اخرجتها بصعوبة وبالبحث عن السبب
اكتشفت ان الظرف الفارغ منتفخ من المنتصف لذلك قفش ( زنق ) فى بيت النار
. ما السبب فى انتفاع الفارغ . وشكرا . ريتاى بارون hk

هو المسدس اساسا بيضرب الطلق الدهبى اصلا

body.body 14-03-19 02:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 546747)
حدث شى غريب اليوم . ضربت طلقة الاتحاد الاوربى . ضرب تمام واتحشرت الفارغ .
حاولت اخرجها كانت ماسكة جامد فى بيت النار . المهم اخرجتها بصعوبة وبالبحث عن السبب
اكتشفت ان الظرف الفارغ منتفخ من المنتصف لذلك قفش ( زنق ) فى بيت النار
. ما السبب فى انتفاع الفارغ . وشكرا . ريتاى بارون hk

بص يا معالي الباشه العيب ف الطلقه لان الخامه بتاعتها خفيفه و طريه مع الانفجار الطلقه ب تتنفخ و تحشر في الماسوره و ده عيب ف الطلقه مش المسدس لان الخامه خفيفه و طريه مش بتستحمل الانفجار و هوا الطلق ده اصلا زباله لو دست عليه ب سنانك يتفعص احسن طلق الدهبي الاوزكراشان الي لون علبته غامقه وارجو ان اكون افدت حضرتك يا باشه

elmasrey123 14-03-19 02:22 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة body.body (المشاركة 546792)
بص يا معالي الباشه العيب ف الطلقه لان الخامه بتاعتها خفيفه و طريه مع الانفجار الطلقه ب تتنفخ و تحشر في الماسوره و ده عيب ف الطلقه مش المسدس لان الخامه خفيفه و طريه مش بتستحمل الانفجار و هوا الطلق ده اصلا زباله لو دست عليه ب سنانك يتفعص احسن طلق الدهبي الاوزكراشان الي لون علبته غامقه وارجو ان اكون افدت حضرتك يا باشه

الطلقة دى انا ضارب بيها فوق ال200 طلقه بس الشهر الى فات من الطلقة دى بالبارون بتاعى

LEGION 14-03-26 02:38 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
عن تجربة لفترة طويلة أفضل طلقات صوت للريتاي بارون هي التركي الفضي

elmasrey123 14-03-26 04:10 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة legion (المشاركة 547305)
عن تجربة لفترة طويلة أفضل طلقات صوت للريتاي بارون هي التركي الفضي

معلومة غير دقيقة بالمرة انا بضرب بيه اى نوع طلق وعمر مالبارون حشر معايا فى اى حاجة

LEGION 14-03-26 11:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 547307)
معلومة غير دقيقة بالمرة انا بضرب بيه اى نوع طلق وعمر مالبارون حشر معايا فى اى حاجة

لو سيادتك كلفت خاطرك و تابعت إحنا بنتكلم في إيه فوق كنت عرفت نوعية الرد المطلوب
الكلام علي الإصدار الجديد مش القديم
و أتحداك أدام الجميع هنا لو الإصدار الجديد شغال كويس علي الذهبي
في فرق بين الإصدارين واضح لأي حد
الإصدار القديم ممكن ينطبق عليه كلامك
إنما الجديد إللي هو retay baron hk كتابه مش حفر
بيشتغل كويس مع الفضي و بيحشر ذهبي كتير

elmasrey123 14-03-27 07:22 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة legion (المشاركة 547325)
لو سيادتك كلفت خاطرك و تابعت إحنا بنتكلم في إيه فوق كنت عرفت نوعية الرد المطلوب
الكلام علي الإصدار الجديد مش القديم
و أتحداك أدام الجميع هنا لو الإصدار الجديد شغال كويس علي الذهبي
في فرق بين الإصدارين واضح لأي حد
الإصدار القديم ممكن ينطبق عليه كلامك
إنما الجديد إللي هو retay baron hk كتابه مش حفر
بيشتغل كويس مع الفضي و بيحشر ذهبي كتير

الاصدار الجديد ده اساسا مبيضربش غير الفضى مش لان الفضى حلو معاه لا لان بيت النار متصمم على الطلقه الفضى الدهبى مبتدخلش اساسا الا حشر وده علشان بيت النار مسلوب للداخل بدرجة نص ملى وبلاش كلمة تحدى دى لانى بعون الله حليت المشكله دى فياريت تشوف الموضوع ده
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859

فكرى الفساخ 14-03-29 05:55 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اشكر السادة الاعضاء الكرام على ردهم الوافى واهتمامهم بالموضوع . وبصراحة انا ضربت هذا الطلق كثيرا وهذه اول مرة يحدث هذا . علما بأن بيت النار ليس مسلوبا ويستوعب اى نوع طلقات بيسر وسلاسة . وفعلا العيب فى الطلقة التى انتفخت واتحشرت . وهذه حالة استثنائية جدا بسبب ضعف خامة هذه الطلقة بالذات ( ليس كل طلقات الاتحاد الاوربى )

LEGION 14-04-07 01:26 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 547328)
الاصدار الجديد ده اساسا مبيضربش غير الفضى مش لان الفضى حلو معاه لا لان بيت النار متصمم على الطلقه الفضى الدهبى مبتدخلش اساسا الا حشر وده علشان بيت النار مسلوب للداخل بدرجة نص ملى وبلاش كلمة تحدى دى لانى بعون الله حليت المشكله دى فياريت تشوف الموضوع ده
http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=43859

حليت المشكلة معناها إنها موجودة
أنا بتكلم علي طبيعة المسدس بدون أي تعديلات

X_nablion 14-04-18 06:32 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم :)
دية اول مشاركة ليا هنا فى المنتدى وانا شايف ان الناس هنا ناس محترمة ومبدعة جداااا جدااا واتشرف بيهم وبمعرفتهم ........ ومن اول مشاركة احب ارذل واطلب مقاسات طبة البلى من بيت النار لاخر الفوهه للريتاى بارون الاصدار الجديد وصور توضيحية وصور لمسمار الانيكيه الغاطس قبل التعديل لطبة وصور لمسمار الكربوون قبل التعديل الحرارى وانهو افضل الانكيه ولا الكربوون ........ انا عامة المسدس شغال زى الفل بلى وصووت والاجزاء بترجع وبيسحب الطلقة اللى بعدها فى الصوت لكن لما بضرب بلى بشيل الطبة والاجزاء مش بترجع طبعا لان الماسورة واسعة على البلي وطبعا دقة التصويب من غير طبة من 50 % الى 70 % :pleur1: وعندى مشكلة تانية ان لما بجرب اشد الاجزاء بطلقات على البارد من غير ماضرب الطلقة مش بيسحب الطلقة اللى فى بيت النار ال اذا كانت فوهه الماسورة مووجهه للاعلى او فى وضع استقامة بحيث ان الطلقة اللى فى بيت النار تبقى مائلة للاسفل اتجاة الخزنة اما اذا كانت فوهه المسدس مائلة للارض فالضوافر لاتسحب الطلقة فياريت صورة لضوافر الريتاى تكووون سليمة لان مش عارف اللى عندى متاكلة ولا سليمة انا فكيتها وركبتها اظن انها سليمة واااااسف جدا على الاطالة :pleur1:

X_nablion 14-04-19 04:50 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ايه هو مفيش حد هنا ولا ايه ؟؟؟:pleur1:

X_nablion 14-04-22 12:58 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ياناس ياهوووووووووووو طب حد يقولى طريقة تركيب ضوافر سحب الطلقة عشان فيه حتة حديدة صغيرة خالص بتاع اتنين ملى مش عارف بتاعة ايه بس فيه فتحة فى بيت الابرة اظن انها قفل ليها وبعد كده تركب السوستة بتاعه الضوافر بس مش متاكد ارجوووو المساعدة:punnch:

فكرى الفساخ 14-04-26 12:56 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا أستاذ x Nablion عليك وعلى الاستاذ مصرى عاشق الريتاى يفيدك فى الموضوع . تقبل تحياتى

amr_butcher 14-04-28 03:54 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم انا معايا الريتاي بارون وبصراحه كنت بستفيد كتير من المناقشات بتاعتكو هنا بس ف مرة حطيت فى الخزنه 12 طلقة وبعدين لقيت المسدس اترفع شوية من عند الطارق كدة وفكيته بس مش عارف اركبه ومش عارف الاقى فيديو يبين ازاي بيتجمع ممكن تفيدني على الميل او هنا


الساعة الآن 09:09 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir