الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

elmasrey123 14-04-28 11:30 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr_butcher (المشاركة 552029)
السلام عليكم انا معايا الريتاي بارون وبصراحه كنت بستفيد كتير من المناقشات بتاعتكو هنا بس ف مرة حطيت فى الخزنه 12 طلقة وبعدين لقيت المسدس اترفع شوية من عند الطارق كدة وفكيته بس مش عارف اركبه ومش عارف الاقى فيديو يبين ازاي بيتجمع ممكن تفيدني على الميل او هنا

بص ياسيدى لو مشكلتك تركيب الشاكوش شوف الفيديو ده لاحمد ساركى هو بيصلح فيه شاكوش البارون بس هتلاقى طريقة فكه وتركيبه اما لو مش هو ده ياريت الصور لوضع المسدس الموجود عندك علشان نعرف نفيدك
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=akMfW-2zv9Y

عقيد القوم 14-08-15 12:29 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم6/10 (المشاركة 196691)
انا معايا الريتاي بارون p228 هوه فعلا مالهوش فيديو على اليوتيوب يوضح طريقة الفك والتركيب لكل اجزاءة

اتفرج على الفديو دة وهيفيدك تحياتى يا باشا

فكرى الفساخ 14-08-15 04:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 552057)
بص ياسيدى لو مشكلتك تركيب الشاكوش شوف الفيديو ده لاحمد ساركى هو بيصلح فيه شاكوش البارون بس هتلاقى طريقة فكه وتركيبه اما لو مش هو ده ياريت الصور لوضع المسدس الموجود عندك علشان نعرف نفيدك
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=akmfw-2zv9y

استاذ مصرى . شاهدت فيديو تصليح شاكوش الريتاى بارون الرائع بمداخلتك .
انت رجل عظيم ومفيد . وأدعو الله ان يمتعك بالصحة والستر والبركة . آمين .

elmasrey123 14-08-15 05:01 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 565769)
استاذ مصرى . شاهدت فيديو تصليح شاكوش الريتاى بارون الرائع بمداخلتك .
انت رجل عظيم ومفيد . وأدعو الله ان يمتعك بالصحة والستر والبركة . آمين .

حبيبى ياستاض فكرى بس الفيديو مش بتاعى ده لحبيبى احمد ساركى وهو اول واحد صلح الشاكوش من وجهة نظرى كلنا كنا بنرميه وبنجيب غيره

فكرى الفساخ 14-08-15 05:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 565770)
حبيبى ياستاض فكرى بس الفيديو مش بتاعى ده لحبيبى احمد ساركى وهو اول واحد صلح الشاكوش من وجهة نظرى كلنا كنا بنرميه وبنجيب غيره

الدال على الخير كفاعله . وأنت احد نجوم منتدى الصيد فى مصر البارزين .

كريم الروكي 14-08-16 04:35 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 159064)
بسم الله
بما ان مفيش حد من الاخوة القدامي اللي معاهم الريتاي بارون ابتدي فاسمحولي اني ابتدي انا
مع ان كان نفسي البدايه تبقي من حد اكتر خبره
اولا المميزات:
الخامات حدث ولا حرج مش زي مسدسات لو وقع يجي اتنين . الفنش بتاعه جميل جدا .صوته تحفه
ده طبعا غير شكله الرائع وشبيه الزيج زاور وبيضرب كل انواع الطلقات بدون اي مشكله

ثانيا العيوب :
انا شخصيا ملقتش فيه عيوب غير انه مفهوش زر امان

يارب اكون قدرت اوصل المعلومه علي حد علمي وياربت اهل الخبره يفيدونا بخبرتهم وارائهم

ياباشا اولا اهنيك علي الموضوع المحترم ده
ثانيا تسمحلي اختلف معاك في موضوع انه من وقعه يتقسم نصين لاني موقع الريتاي اللي معايا اكتر من مره والحمد لله جت سليمه وماجرالوش حاجه
هو بجد تحفه ويستحق الاقتناء

ايهاب الشرقاوى 14-08-21 10:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
دى صور مسدسى الريتاى البارون اتش كية لسة شارية من يومين من الاسكندرية واتعرض لموقف بايخ جدا وانا بعدى من جهاز كشف السلاح فى شرطة محطة اسكندرية القطار وقالى ماسورتو مفتوحة وحوارات علشان ياخدو بس انا مسبتهوش وقولتلو المسدس نقفول بطبة وامين الشرطة قالى يضرب حى قولتلو ازاى يعنى انت بتهزر المهم اخد المسدس ومشيت وكان معايا 5 طلقات فطمع فيهم قولتلو خدهم شرطة زبالة معلشى وجعت دماغكم بس حبيت اعرفكم وساخة بعض الداخلية

المهم المسدس زى الفل واخدو من راجل محترم جدا وزى الفل وصوتو روعة جدا وحالة ممتازة والاصدار الجديد دة نطيف جدا وخماتو قوية جدا ومش بيحشر طلق ولا مع الفضى ولا الزهبى بالتجربة وانا اتشرف بالانضمام للرابطة المميزة دى اسيبكم مع الصور

http://im48.gulfup.com/FK8sAE.jpg

http://im48.gulfup.com/xy2VoF.jpg

http://im48.gulfup.com/PTfq6e.jpg

http://im48.gulfup.com/Hxs0O9.jpg

http://im48.gulfup.com/jPaCTA.jpg

http://im48.gulfup.com/u8d3ae.jpg

http://im48.gulfup.com/HIN585.jpg

http://im48.gulfup.com/2cggzr.jpg

http://im48.gulfup.com/KCNqfv.jpg

elmasrey123 14-08-21 11:33 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب الشرقاوى (المشاركة 566107)
دى صور مسدسى الريتاى البارون اتش كية لسة شارية من يومين من الاسكندرية واتعرض لموقف بايخ جدا وانا بعدى من جهاز كشف السلاح فى شرطة محطة اسكندرية القطار وقالى ماسورتو مفتوحة وحوارات علشان ياخدو بس انا مسبتهوش وقولتلو المسدس نقفول بطبة وامين الشرطة قالى يضرب حى قولتلو ازاى يعنى انت بتهزر المهم اخد المسدس ومشيت وكان معايا 5 طلقات فطمع فيهم قولتلو خدهم شرطة زبالة معلشى وجعت دماغكم بس حبيت اعرفكم وساخة بعض الداخلية

المهم المسدس زى الفل واخدو من راجل محترم جدا وزى الفل وصوتو روعة جدا وحالة ممتازة والاصدار الجديد دة نطيف جدا وخماتو قوية جدا ومش بيحشر طلق ولا مع الفضى ولا الزهبى بالتجربة وانا اتشرف بالانضمام للرابطة المميزة دى اسيبكم مع الصور

http://im48.gulfup.com/fk8sae.jpg

http://im48.gulfup.com/xy2vof.jpg

http://im48.gulfup.com/ptfq6e.jpg

http://im48.gulfup.com/hxs0o9.jpg

http://im48.gulfup.com/jpacta.jpg

http://im48.gulfup.com/u8d3ae.jpg

http://im48.gulfup.com/hin585.jpg

http://im48.gulfup.com/2cggzr.jpg

http://im48.gulfup.com/kcnqfv.jpg

مستنى موضوعك التانى بعد ال4 خزن الاولانيين يعنى علبة الطلق الاولى

ايهاب الشرقاوى 14-08-22 12:47 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmasrey123 (المشاركة 566120)
مستنى موضوعك التانى بعد ال4 خزن الاولانيين يعنى علبة الطلق الاولى

انشاء اللة يا استاز مصرى بكرة فرح صاحبى واجيب علبتين طلق تركى واضربهم واقولك بعديها لو لاحظت خلل فى المسدس بس انا متاكد ان الريتاى دة للشغل الشاق ولو اتضرب بية 6 علب طلق مش اياثر علية ولا ادائة بالكامل وانا لغاية الان لما اشتريتو من يومين ضربت بية 24 طلقة وزى الفل ونطفتو بعديها لفرح بكرة

ايهاب الشرقاوى 14-08-22 12:49 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كريم الروكي (المشاركة 565789)
ياباشا اولا اهنيك علي الموضوع المحترم ده
ثانيا تسمحلي اختلف معاك في موضوع انه من وقعه يتقسم نصين لاني موقع الريتاي اللي معايا اكتر من مره والحمد لله جت سليمه وماجرالوش حاجه
هو بجد تحفه ويستحق الاقتناء

وانا معك لانى اول ما جبتو وقع مرتين على السيراميك وابنى مدهولو يمسكو علشان شبط فية ومحصلهوش اى شئ ماشاء اللة مجرد تجريح خفيف فقط وانا فكيتو واطمنت علية كويس جدا

el7awi 14-08-22 10:52 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مبروك يا استاذ ايهاب بس المسدس اﻻنكية 4 ولة اﻻنكية 5 ؟

ايهاب الشرقاوى 14-08-22 12:36 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة el7awi (المشاركة 566166)
مبروك يا استاذ ايهاب بس المسدس اﻻنكية 4 ولة اﻻنكية 5 ؟

  • اللة يبارك فيك يا باشا والمسدس الانكية 4 بس انا شايف مفيش فرق فى المتانة بينو وبين الاصدار الحفر مجرد كتابة فقط وفرق الانكية بس

elmasrey123 14-08-22 01:40 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب الشرقاوى (المشاركة 566178)
  • اللة يبارك فيك يا باشا والمسدس الانكية 4 بس انا شايف مفيش فرق فى المتانة بينو وبين الاصدار الحفر مجرد كتابة فقط وفرق الانكية بس

باشا ازاى الانكيه 4 وبيضرب كل انواع الطلق

Riderftw93 14-09-03 04:20 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
mas2 el khier 3aliko ana a3tz eny ba2t wa7d men molak el rety brown e esdar el adem , howa mosdads momtaz mesh by7shr , darbt beh beta3 18 tal2a lesa magrbtsh adrab beh bely , la2ny lesa mesh 3arf aft7 el masora men el cross ely feha

وليد كوبر 14-10-30 12:15 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
احسن طلقات للمسدس دة اييييييه

فكرى الفساخ 14-11-16 01:48 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
أنافس الاستاذ محمد المصرى فى عشقه للريتاى بارون ( الوحش الجميل ) .

فكرى الفساخ 14-11-17 03:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
أيدت المحكمة بحكمها الصادر اليوم قرار وزير الداخلية بشأن رفض الافراج عن شحنة مسدسات صوت قدرها 10 آلاف قطعة ماركة ريتاى عيار 9 مللى موديل بارون . ( اليوم السابع 2014/11/17 )

karim.nasr 14-12-21 09:20 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بسم الله الرحمن الرحيم


فى البدايه انا اتشرف انى لقيت المنتدى العظيم و الناس المحترمه اللى هناز انا عندى ريتاى بارون اصدار قديم من سنتين او اكثر. ماسورته مقفوله و عايز اخليه يضرب بلى و معنديش اى خبره فى موضوع المواسير او يعنى ايه الطبه. محتاج شرح مفصل الله يكرمكوا و ارجو الافاده اغيرها منين و ازاى. عفوا للاطاله

scorpio king 15-01-30 01:57 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
لو سمحتم انا عندى ريتاى بارون الإصدار الحفر القديم وعاوز اضرب بلى من غير طبة فياترى ايه انسب مقاس بلى للماسورة وبيركب على طلق ايه؟

فكرى الفساخ 15-01-30 05:12 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpio king (المشاركة 571980)
لو سمحتم انا عندى ريتاى بارون الإصدار الحفر القديم وعاوز اضرب بلى من غير طبة فياترى ايه انسب مقاس بلى للماسورة وبيركب على طلق ايه؟

. نورتم المنتدى

scorpio king 15-01-30 09:43 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا عم هو ايه اللى ممنوع اذا كان في مواضع قديمة مشارك فيها مدير المنتدى

york 15-02-24 07:17 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا جماعة ايه هو سر الصوت العالي في مسدس الريتاي بارون دا صوته عالي جدا بالطبة الاساسية بتاعته يفرق كتير عن مسدسات كتيرة غيره انا جربت وكان معاي الايكول ماجنوم والكرال ماجنوم بس غير الريتاي مشوفتش

scorpio king 15-03-20 01:07 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
سلام عليكم انا حصل عندى كسر فى العمودين اللى ماسكن مجموعة الشاكوش ورابطينها فى مقبض الريتاى بارون وفكيتها عشان الحمها بس المشكلة انى مش عارف مكان تثبيت القطعة دى ياترى بتتركب فين ؟؟ وياترى الجزء بتاع مجموعة الشاكوش بيتباع فاضى او متركب وبكام ؟

http://www.imagesup.newssaudiday.net...4268100251.jpg

فكرى الفساخ 15-03-21 10:00 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpio king (المشاركة 573703)
سلام عليكم انا حصل عندى كسر فى العمودين اللى ماسكن مجموعة الشاكوش ورابطينها فى مقبض الريتاى بارون وفكيتها عشان الحمها بس المشكلة انى مش عارف مكان تثبيت القطعة دى ياترى بتتركب فين ؟؟ وياترى الجزء بتاع مجموعة الشاكوش بيتباع فاضى او متركب وبكام ؟

http://www.imagesup.newssaudiday.net...4268100251.jpg

وكيف حدث ذلك ؟ وأنا أعلم أن الريتاى بارون مسدس متين ويتحمل . هل وقع منك مثلا من مكان عال ؟

عاطف الشاذلى 15-03-21 11:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 573769)
وكيف حدث ذلك ؟ وأنا أعلم أن الريتاى بارون مسدس متين ويتحمل . هل وقع منك مثلا من مكان عال ؟

متين ويتحمل فى الاصدارين الاولانيين القدام لكن الاصدار الجديد اللى هو الhk ضعيف جدا بل هو من اضعف المسدسات التركية اللى نزلت مصر

ايهاب علي 15-03-22 12:16 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا عندي ريتاي بارون و هو فعلا صوته رعد و ممتاذ جدا بس بتحصل معايا احيانا انه في المرة الواحدة بيرمي طلقتين ورا بعض و مش عارف ايه السبب ارجو من السادة المحترمين توضيح السبب و كيفية علاجه .. ولكم الاحترام و التقدير

فكرى الفساخ 15-03-22 02:12 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب علي (المشاركة 573784)
انا عندي ريتاي بارون و هو فعلا صوته رعد و ممتاذ جدا بس بتحصل معايا احيانا انه في المرة الواحدة بيرمي طلقتين ورا بعض و مش عارف ايه السبب ارجو من السادة المحترمين توضيح السبب و كيفية علاجه .. ولكم الاحترام و التقدير

تقريبا اللسان البارز بالشاكوش الذى يعلق ويفلت حين الضغط على التتك تآكل . ويوجد فيديو يوضح كيفية تركيبه فى أحد مواضيع الاستاذ محمد المصرى . رجاء البحث عنه ورؤيته وتنفيذ ما جاء به . لأن الشاكوش
لديك يضرب الطلقة الثانية حين تفلت السنة بدون الضغط على التتك . على فكرة ! هى سهلة جدا وفيها
الحل الأكيد باذن الله . تقبلوا تحياتى ...

ايهاب علي 15-03-22 02:17 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 573788)
تقريبا اللسان البارز بالشاكوش الذى يعلق ويفلت حين الضغط على التتك تآكل . ويوجد فيديو يوضح كيفية تركيبه فى أحد مواضيع الاستاذ محمد المصرى . رجاء البحث عنه ورؤيته وتنفيذ ما جاء به . لأن الشاكوش
لديك يضرب الطلقة الثانية حين تفلت السنة بدون الضغط على التتك . على فكرة ! هى سهلة جدا وفيها
الحل الأكيد باذن الله . تقبلوا تحياتى ...

اشكرك علي ردك السريع تحياتي

scorpio king 15-03-27 09:01 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
حد عنده القطعة اللى ماسكة الشاكوش ؟؟

كوماندوز السلاح 15-04-11 01:38 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الاخوة الاعزاء يسعدني الانضمام اليكم وخصوصا بعد ما أشتريت الريتاي بارون بصراحة طبنجة بسم الله ماشاء الله ممتازة
وعمليه وصوتها رعد مرعب لسة من ساعتين ضارب بيها طلقتين واعتذرللأطالة واتا مش عارف أنزل الصور

وتقبلوامروري

york 15-04-11 10:16 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اهلا بك كوماندوز السلاح وارجو ان ينال الريتاي الجديد اعجابك وهو فعلا سلاح جميل وربنا يكرمك ويكفيك شره

فكرى الفساخ 15-04-11 04:39 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
على فكرة ! الريتاى بارون الذى امتلكه اصدار جديد كتابة وليس حفرا . يضرب جميع الطلقات مختلفة الانواع سواء قصيرة او طويلة دون حشر ( ما شاء الله ) ولكنى لاحظت كلمة ريتاى حجمها كبير وكلمة بارون أتش كيه بحجم اصغر مختلف عن الموجود لدى التجار ولم أرى مثله .
وكلما قسيت عليه ومرمط بيه الارض يزيد تحملا ويزيد اعجابى به .

scorpio king 15-04-14 03:03 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا اسف على التاخير بس اللى حصل ده ملوش علاقة بوقع المسدس ولا حاجة لان اللى معايا الاصدار القديم ودى مشكلة بتظهر بعد ضرب تقريبا 100 طلقة لان المكان اللى ماسك الشاكوش بضهر المقبض ضعيف وبينكسر وياريت لو حد بيبعه قطع غيار انا شارى

فكرى الفساخ 15-04-14 04:05 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بصراحة هو اللى اتكسر منى فى المسدس المقبض البلاستك . وغيرته بمقبض آخر . وقد لاحظت ضعفه منذ اول يوم اشتريته.

عاطف الشاذلى 15-04-14 04:47 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
البارون ثلاث اصدارات افضلهم الحفر p228
واضعفهم الاصدار HK وبه عيب شائع جدا وهو تأكل الضفر السفلى للشاكوش وفيه احد الاعضاء ابتكر حل لهذا العيب بانه عمل مكان الضفر المتأكل مجرة بمنشار حدادى وبعدين عمل قطعة حديد بمقاس الضفر ودق عليها لحد ما دخلت شحط فى المجرة اللى عملها مكان الضفر ونزل فيديو للموضوع ده ممكن اى حد يشوفه ويستفيد منه
انا قصدت اتكلم عن العيب ده عشان عارف انو شائع فى البارون وخصوصا الhk

فكرى الفساخ 15-04-14 07:56 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
طبعا حين اشتريته كنت جاهل بالأنواع ولا أعلم أن الريتاى له اصدارات متعددة . الا بعد اكتشافى هذا المنتدى العظيم وقد تعلمت من السادة الخبراء والاعضاء الكثير .

عاطف الشاذلى 15-04-14 08:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فكرى الفساخ (المشاركة 574860)
طبعا حين اشتريته كنت جاهل بالأنواع ولا أعلم أن الريتاى له اصدارات متعددة . الا بعد اكتشافى هذا المنتدى العظيم وقد تعلمت من السادة الخبراء والاعضاء الكثير .

لكن للعلم يا ا/ فكرى الhk لو حافظت عليه وداومت على التنظيف والتزييت واوعى اوووووعى تستخدم الطلق الفضى عليه
اذا راعيت هذه الامور ممكن يعيش معاك العمر كله

york 15-04-16 02:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
ليه ايه مشكلة الطلق الفضي يا استاذ عاطف مع الريتاي بارون ؟

عاطف الشاذلى 15-04-17 01:17 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة york (المشاركة 574937)
ليه ايه مشكلة الطلق الفضي يا استاذ عاطف مع الريتاي بارون ؟

ارداء وارخص انواع الطلقات وان كان صوته عالى
لكن لو المسدس خامته مش قوية ممكن يعمل انفجار فى بيت النار او شروخ بالشاسيه والماسورة والكوبرى ده غير الحشر وبرده غير انه بيوسخ المسدس وبيملاه هباب لان نسبة الكربون فيه اعلى وممكن الطلقة تضرب من ورا ومن قدام لان كعبها بيبقى ضعيف
الخلاصة لو معاك حاجة خامتها متوسطة زى الhk او اقل زى المصرى يبقى بلاش الفضى للحفاظ على المسدس

scorpio king 15-04-17 02:50 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاطف الشاذلى (المشاركة 574953)
ارداء وارخص انواع الطلقات وان كان صوته عالى
لكن لو المسدس خامته مش قوية ممكن يعمل انفجار فى بيت النار او شروخ بالشاسيه والماسورة والكوبرى ده غير الحشر وبرده غير انه بيوسخ المسدس وبيملاه هباب لان نسبة الكربون فيه اعلى وممكن الطلقة تضرب من ورا ومن قدام لان كعبها بيبقى ضعيف
الخلاصة لو معاك حاجة خامتها متوسطة زى الhk او اقل زى المصرى يبقى بلاش الفضى للحفاظ على المسدس

كلام صح مليون فى الميهوكمان الطلق النضيف هيقلل تزييت وتنضيف المسدس وكمان هيحنيه بس برضه ملقتش حل لمجموعةا لشاكوش بتاعة الريتاى لانها مكسورة منى ومش لاقى حل لها ؟؟؟
ولكنى جبت برتا ايطالى 92 ماسورة متحركة وبرضه مش عارف افكها هههههههههههه شكلى نحس


الساعة الآن 10:44 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir