![]() |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=akMfW-2zv9Y |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
انت رجل عظيم ومفيد . وأدعو الله ان يمتعك بالصحة والستر والبركة . آمين . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
ثانيا تسمحلي اختلف معاك في موضوع انه من وقعه يتقسم نصين لاني موقع الريتاي اللي معايا اكتر من مره والحمد لله جت سليمه وماجرالوش حاجه هو بجد تحفه ويستحق الاقتناء |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
دى صور مسدسى الريتاى البارون اتش كية لسة شارية من يومين من الاسكندرية واتعرض لموقف بايخ جدا وانا بعدى من جهاز كشف السلاح فى شرطة محطة اسكندرية القطار وقالى ماسورتو مفتوحة وحوارات علشان ياخدو بس انا مسبتهوش وقولتلو المسدس نقفول بطبة وامين الشرطة قالى يضرب حى قولتلو ازاى يعنى انت بتهزر المهم اخد المسدس ومشيت وكان معايا 5 طلقات فطمع فيهم قولتلو خدهم شرطة زبالة معلشى وجعت دماغكم بس حبيت اعرفكم وساخة بعض الداخلية
المهم المسدس زى الفل واخدو من راجل محترم جدا وزى الفل وصوتو روعة جدا وحالة ممتازة والاصدار الجديد دة نطيف جدا وخماتو قوية جدا ومش بيحشر طلق ولا مع الفضى ولا الزهبى بالتجربة وانا اتشرف بالانضمام للرابطة المميزة دى اسيبكم مع الصور http://im48.gulfup.com/FK8sAE.jpg http://im48.gulfup.com/xy2VoF.jpg http://im48.gulfup.com/PTfq6e.jpg http://im48.gulfup.com/Hxs0O9.jpg http://im48.gulfup.com/jPaCTA.jpg http://im48.gulfup.com/u8d3ae.jpg http://im48.gulfup.com/HIN585.jpg http://im48.gulfup.com/2cggzr.jpg http://im48.gulfup.com/KCNqfv.jpg |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مبروك يا استاذ ايهاب بس المسدس اﻻنكية 4 ولة اﻻنكية 5 ؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
mas2 el khier 3aliko ana a3tz eny ba2t wa7d men molak el rety brown e esdar el adem , howa mosdads momtaz mesh by7shr , darbt beh beta3 18 tal2a lesa magrbtsh adrab beh bely , la2ny lesa mesh 3arf aft7 el masora men el cross ely feha
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
احسن طلقات للمسدس دة اييييييه |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
أنافس الاستاذ محمد المصرى فى عشقه للريتاى بارون ( الوحش الجميل ) .
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
أيدت المحكمة بحكمها الصادر اليوم قرار وزير الداخلية بشأن رفض الافراج عن شحنة مسدسات صوت قدرها 10 آلاف قطعة ماركة ريتاى عيار 9 مللى موديل بارون . ( اليوم السابع 2014/11/17 )
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
بسم الله الرحمن الرحيم
فى البدايه انا اتشرف انى لقيت المنتدى العظيم و الناس المحترمه اللى هناز انا عندى ريتاى بارون اصدار قديم من سنتين او اكثر. ماسورته مقفوله و عايز اخليه يضرب بلى و معنديش اى خبره فى موضوع المواسير او يعنى ايه الطبه. محتاج شرح مفصل الله يكرمكوا و ارجو الافاده اغيرها منين و ازاى. عفوا للاطاله |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
لو سمحتم انا عندى ريتاى بارون الإصدار الحفر القديم وعاوز اضرب بلى من غير طبة فياترى ايه انسب مقاس بلى للماسورة وبيركب على طلق ايه؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا عم هو ايه اللى ممنوع اذا كان في مواضع قديمة مشارك فيها مدير المنتدى
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا جماعة ايه هو سر الصوت العالي في مسدس الريتاي بارون دا صوته عالي جدا بالطبة الاساسية بتاعته يفرق كتير عن مسدسات كتيرة غيره انا جربت وكان معاي الايكول ماجنوم والكرال ماجنوم بس غير الريتاي مشوفتش
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
سلام عليكم انا حصل عندى كسر فى العمودين اللى ماسكن مجموعة الشاكوش ورابطينها فى مقبض الريتاى بارون وفكيتها عشان الحمها بس المشكلة انى مش عارف مكان تثبيت القطعة دى ياترى بتتركب فين ؟؟ وياترى الجزء بتاع مجموعة الشاكوش بيتباع فاضى او متركب وبكام ؟
http://www.imagesup.newssaudiday.net...4268100251.jpg |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا عندي ريتاي بارون و هو فعلا صوته رعد و ممتاذ جدا بس بتحصل معايا احيانا انه في المرة الواحدة بيرمي طلقتين ورا بعض و مش عارف ايه السبب ارجو من السادة المحترمين توضيح السبب و كيفية علاجه .. ولكم الاحترام و التقدير
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
لديك يضرب الطلقة الثانية حين تفلت السنة بدون الضغط على التتك . على فكرة ! هى سهلة جدا وفيها الحل الأكيد باذن الله . تقبلوا تحياتى ... |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
حد عنده القطعة اللى ماسكة الشاكوش ؟؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاخوة الاعزاء يسعدني الانضمام اليكم وخصوصا بعد ما أشتريت الريتاي بارون بصراحة طبنجة بسم الله ماشاء الله ممتازة وعمليه وصوتها رعد مرعب لسة من ساعتين ضارب بيها طلقتين واعتذرللأطالة واتا مش عارف أنزل الصور وتقبلوامروري |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اهلا بك كوماندوز السلاح وارجو ان ينال الريتاي الجديد اعجابك وهو فعلا سلاح جميل وربنا يكرمك ويكفيك شره
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
على فكرة ! الريتاى بارون الذى امتلكه اصدار جديد كتابة وليس حفرا . يضرب جميع الطلقات مختلفة الانواع سواء قصيرة او طويلة دون حشر ( ما شاء الله ) ولكنى لاحظت كلمة ريتاى حجمها كبير وكلمة بارون أتش كيه بحجم اصغر مختلف عن الموجود لدى التجار ولم أرى مثله .
وكلما قسيت عليه ومرمط بيه الارض يزيد تحملا ويزيد اعجابى به . |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا اسف على التاخير بس اللى حصل ده ملوش علاقة بوقع المسدس ولا حاجة لان اللى معايا الاصدار القديم ودى مشكلة بتظهر بعد ضرب تقريبا 100 طلقة لان المكان اللى ماسك الشاكوش بضهر المقبض ضعيف وبينكسر وياريت لو حد بيبعه قطع غيار انا شارى
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
بصراحة هو اللى اتكسر منى فى المسدس المقبض البلاستك . وغيرته بمقبض آخر . وقد لاحظت ضعفه منذ اول يوم اشتريته.
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
البارون ثلاث اصدارات افضلهم الحفر p228
واضعفهم الاصدار HK وبه عيب شائع جدا وهو تأكل الضفر السفلى للشاكوش وفيه احد الاعضاء ابتكر حل لهذا العيب بانه عمل مكان الضفر المتأكل مجرة بمنشار حدادى وبعدين عمل قطعة حديد بمقاس الضفر ودق عليها لحد ما دخلت شحط فى المجرة اللى عملها مكان الضفر ونزل فيديو للموضوع ده ممكن اى حد يشوفه ويستفيد منه انا قصدت اتكلم عن العيب ده عشان عارف انو شائع فى البارون وخصوصا الhk |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
طبعا حين اشتريته كنت جاهل بالأنواع ولا أعلم أن الريتاى له اصدارات متعددة . الا بعد اكتشافى هذا المنتدى العظيم وقد تعلمت من السادة الخبراء والاعضاء الكثير .
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
اذا راعيت هذه الامور ممكن يعيش معاك العمر كله |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ليه ايه مشكلة الطلق الفضي يا استاذ عاطف مع الريتاي بارون ؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
لكن لو المسدس خامته مش قوية ممكن يعمل انفجار فى بيت النار او شروخ بالشاسيه والماسورة والكوبرى ده غير الحشر وبرده غير انه بيوسخ المسدس وبيملاه هباب لان نسبة الكربون فيه اعلى وممكن الطلقة تضرب من ورا ومن قدام لان كعبها بيبقى ضعيف الخلاصة لو معاك حاجة خامتها متوسطة زى الhk او اقل زى المصرى يبقى بلاش الفضى للحفاظ على المسدس |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
ولكنى جبت برتا ايطالى 92 ماسورة متحركة وبرضه مش عارف افكها هههههههههههه شكلى نحس |
| الساعة الآن 10:44 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir