![]() |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
موضوع ان الطلقة تضرب من ورا دي سهل التحكم فيها بتخفيف ضغط السوستة لابرة الضرب بحيث نخلي الجزء اللي بيضرب الطرقة في لكعب جزء بسيط من الابرة علشان الضغط عليها يبقي خفيف مش تقيل ويخرم الكعب
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
حد سمع ان الريتاي بارون فيه منه تقليد في السوق ؟؟؟؟ طب لو تقليد يبقي سعره كام ؟؟ وسعر الاصلي كام ؟؟ ولا ده اشتغالات
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
ولو حد هيشتريه يبقى من محل محترم وموثوق فيه |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اهلا وسهلا بالجميع عضو جديد:baskt:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انصح من سوف يشترى الريتاى بارون الاصدار الجديد H K ان يشترى المسدس المطبوع عليه retay بالحروف الكبيرة وبجواره baron H K بالخط الصغير . قوى جدا جدا ويطلق جميع انواع الطلقات وماسورته وبيت النار شديدة الصلابة . وهذا بالتجربة المؤكدة .
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخوتي انا لسا شاري retay baron hk من رمضان اللي فات وانضرب به حوالي 70 طلقة لكن في مشكلة دلوقتي ان مع شدة الاجزاء بتسحب طلقتين ده غير مشكلة زرار رد الاجزاء مش شغال وبقيت بسحب الاجزاء مل لورا عشان ترجع .. دلوقتي فكيت المقبض البلاستيك وفكيت الاجزاء وفكيت سوستة زرار رد الاجزاء وسوستة زرار رد الشاكوش ومش عارف اركبهم تاني ممكن اي اخ منكم يصور لي السوستة اللي تحت المقبض البلاستيك شكلها ازاي وهركبها .. وايه افضل انواع الطلق لاني شغال بالطلق الفضي وبيعمل هباب كتير وحاسس انه هو السبب في ان شدة الاجزاء تسحب طلقتين مع بعض في الشدة الواحدة .... معلش طولت عليكم ولكم جزيل الشكر والتقدير مقدما |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
سحب الطلقتين مرة واحدة دة اسمو سف بيظهر فخزنة البارون باستمرار لان قابلتني مع اكثر من صديق وخدتة صلحتة الموضوع اهبل خالص الصراحة هو شفة الخزنة من فوق مع الشغل بيحصل فيها وسع بسيط لان الخزنة معدنها ضعيف يعني كدة كدة فحضرتك ممكن تضغط عالشفة بايدك لحد متحس انها اضيقت حبة او بالمنجلة تاخد سنة خفيفة جدا لان لو زيادة عن كدة ممكن تتحشر متخرجش لبيت النار اما عن باقي المشاكل فهي من قلة التنظيف او التنظيف الخطاء ممكن حضرتك تودية لاي محل اسلحة يركبهولك من تاني عادي جدا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مشكور اخي عالرد ...ممكن الطريقة الصحيحة للتنظيف ؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
1- فك المسدس عادي جدا عن طريق مفتاح حل الوسط 2- فك طبة المسدس 3- تحضير فرشاة ماسورة - فرشاة اسنان - وفوطة تراب - اسبراي تنظيف - مزيتة. بيتم تفريش المسدس بالفرشاة الجافة جيدا جدا وبعدها بالفوطة من كل الاتجاهات والمناطق جيدا جدا وبعدها رش بالاسبراي المنظف الاصفر silah yagi ومسح المسدس منة بالكامل وخصوصا مجري الكوبري والماسورة وتنظيفهم جيدا ثم تنظيف السلاح من السائل المخلوط بالكربون ووضع اسبراي تاني للتاكد من النظافة وبعدها تمسحة كويس اوي وتنقط فكل مكان احتكاك نقطة زيت واحدة وتوزيعها و اسفل مجري الابرة والماسورة نقطة واحدة فقط ثم التركيب مرة اخري |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
رائع...وشكرا علي الافاده
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
لو سمحتوا كنت حابب اقتني هذا السلاح قريبا وكنت حابب استفيد من خبرات حضراتكم هل القديم اصدار كتابة الحفر افضل ام الجديد وسعره حوالي كام حاليا ؟؟ وطلب مِن مَن في الاسكندرية ما هو المحل الموثوق به واسعاره معقولة ؟؟ ارجو الافادة واسف على الاطالة . وشكراً ,, |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
أستاذ أحمد . طبعا القديم الكتابة حفر افضل ولكن الجديد الذى عليه كتابة بيضاء ليس سيئا وبالتجربه الشخصية . مع قبول وافر التحية .
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
اشكرك شكراً جزيلاً أ/فكرى ... |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
السلام عليكم بجد فرحت جدا لما لاقيت رابطة لمحبى الريتاى بارون لانى لسه جايب واحد جديد الإصدار القديم النيكل
فعلا مسدس جميل وصوته عالى جدا وبنفس الوقت شيك اللى خلانى أجيبه لاحظت للاسف الفترة دى حرامية بطريقة مهولة ومن فترة جريت وراه واحد دخل بيتنا بس جرى ابن الهرمة من ساعتها قررت يوم ماربنا يفرجها هاجيب مسدس صوت لان فعلا فى الظروف دى بينفع وحماية للاسره ومن حظى الحلو الحمد لله لاقيت الريتاى الاصلى قدامى وماكنتش اعرف أرجو من الناس الخبرة تقولى مميزاته وازاى احافظ عليه وقريب هارفع صورته انتو عارفين السقعة بقى والكسل بتاع الشتا |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
سلام عليكم شباب الريتاي محتاج اتواصل مع استاذ مازنجر
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
لو سمحتوا ممكن حد يقولى سعر الاصدار القديم منه بكام وومكن القيه فين
وايه رايكم فى صوته |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مسدس ريتاي بارون hk متركبله طبة بلي من فتره كبيره عاوز اغيرها واركب طبة صوت
المشكلة ان طبة البلي متامله و مش عاوزه تتفك خالص بمفتاح الالنكيه او المفك لانها متاكله خالص هل ليها طريقة في فكها او ماده تساعد علي حلها |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
مسدس ريتاي بارون hk متركبله طبة بلي من فتره كبيره عاوز اغيرها واركب طبة صوت
المشكلة ان طبة البلي متاكله و مش عاوزه تتفك خالص بمفتاح الالنكيه او المفك لانها متاكله خالص هل ليها طريقة في فكها او ماده تساعد علي حلها |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
أحشر فيها شئ مثل مبرد او سيخ ثم فكها بواسطة كلابة او زرادية .
|
| الساعة الآن 12:09 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir