![]() |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
كده يا روميو الطبه اللي ركبه واسعه اكتر من اللازم علشان كده مش بتحبس الغاز الكافي لرد الاجزاء
غير الطبه بالاصلي بتاعته حيشتغل تمام وياريت يا جماعه بلاش موضوع البلي ده والله ضرره اكتر من نفعه والله الموفق |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا محمد رجب لسه شارى ريتاى بارون 9 مم من قريب حوالى اسبوعين بس الدبشك بتاعه مش مكتوب عليع ولا عليه الشعار
الكتابه والشعار على العلبه وعلى الجزء المتحرك |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
الدبشك المحفور مبقاش بينزل وبقي نادر بس ياريت تخلي بالك علشان في ريتاي مضروب
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
على فكرة فى مسدسات لعب اطفال على الرصيف الفينيش بتاعها انضف بكتير انا شايف ان الفينيش ده مصرى يا اما البضاعة اللى فى السوق دى داخلة بطريقة غير مشروعة لانها لا تحتوى على ربع الحد الادنى من مواصفات و لوائح استيراد الاسلحة غير المششخنة عموما انا مليش خبرة فى مسدسات الصوت , بس معتقدش ان فى مسدس صوت محترم حروفه من بره محتاجة تتصنفر زى ما شوفت فى كذا محل وده من بره , ما بالك من جوة المسدس ..... |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ايون انا معاكم, احب اقولكم اني معايا الريتاي من يجي سنه الا شهرين كده او لاته المهم انا بعتبره اجمد واحد معايا من المجموعه اللي عندي من حيث الشكل ميش اشيك من كده ومن حيث الاداء فهو عالي المستوى ومن حيث الخامات فهو من اجود الخامات يكفي ان لونه مش بيتغير زي الباقيين لا بيجرب ولا بيفتح من حيث العيوب فهي محذوفه من قاموس التعاملات معاه لأني مواجهتش اي مشكله معاه ولا اي عيب ظهر عليه لغاية دلوقتي من الاخر سلاح تحفه
اخوكم Devilgrand |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
استاذ Romio511 ممكن اصلحهولك بس لازم اكشف عليه الاول على فكره انا بعمل الحاجات دي مجانا الا لا قدر الله لو عايز قطعه غيار ليه المهم اشوفه الاول اقولك في ايه لو عايز ابقى كلمني على رقمي الخاص 01516789987
أخوك devilgrand |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يا جماعه خلي بالكم وانتو بتشترو الريتاي في الفتره دي لان نزل منه المضروب وللاسف في ناس كتير اشترته
واول العيوب اللي ظهرت موضوع الاوتو او بمعني تاني انه مش بيضرب الا لما تشد الاجزاء وانا لحظت في المنتدي ناس كتير اشتكت من العيب ده خلي بالكم يا جماعه والله المستعان |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا معايا الاصدار الجديد وللاسف مفيش ولا محل عنده الاصدار القديم
المهم انا بسأل هل لازم مع كل طلقه اشد الاجزاء ولا ايه ارجو الافادة للااهمية لوسمحت ؟ |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انا كنت هشتريه النهرده النصيحه ايه انى مجبهوش اللى موجود فى السوق مضروب اكنسل يعنى حد يفيدنى يا جماعه يعنى دلوقتى ا جيبه هوه ولا الكيمار برجاء الافاده بسرعه لانه كنت رايح اشتريه النهرده وشكرا
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ياريت توضويح موضوع الامان كيفية الامان فيه
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
بص هو لو انت حتشتري اوك بس خلي بالك يعني شوفه كويش والفنش بتاعه
وطبعا تجرب طلقتين وتتاكد من انه بينطر الفارغ وبيضرب اتوماتيك ولو لقيته الفنش وحش اوعي تخده وياريت لو حتشتري يكون من حد محل ثقه مش اي حد وخلاص اما موضوع الامان بقي الريتاي نص امان بمعني هو مفيش زرار للامان ولك الامان في الزناد اتوماتيك يعني لو حضرتك مش شادد الاجزاء حتلاقي الزناد خفيف جدا و المطرقه مش بتتحرك يعني من الاخر مش حيضرب الا لو شادد الاجزاء و المطرقه معلقه وره وفي وضع استعداد |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
على حد علمي .. الرتاي مفيهوش أمان
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اه ممكن ترد الاجزاء بدون ضرب
هتقول ازاي هقولك هتلاقي زر بينزل لتحت بطريقه ملفوفه ودا بيبقى فوق زرار فك الخزنه هتدوس عليه لاخره وبعدين هتطلعه بالراحه علشان الشاكوش مايفلتش منك ويضرب برده |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
1 مرفق
بص انا هملتلك صوره توضحلك الزرار ده موجود فين
اوك ارجو اني اكون افدت |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
للاسف الريتاى من مصنفات المسدسات الهجوميه عشان تقليد السيج ساور وهو بدون امان فى حالة شد الاجزاء
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
بس ليه فك حالة التأهب بتاعته بدون استخدام الاصابع كلها
يعني مش لازم تشد الشاكوش لورا وتدوس على الزناد وترجع الشاكوش بايدي زي التانيين لأن طريقة فك التعمير بتاعته بزر منفصل ودي من وجهة نظري احسن بكتير وأأمن من اي طريقه تانية |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
4 مرفق
انا لسه شاري ريتاي بارون امبارح بالليل و من ساعتها و انا عامل زي العيال الصغيرة ههههههه آعد العب بيه و اصوره و أحطه في علبته أكني بنيمه في سريره :)
انا اشتريته مقفول من عند محلات خضر بالاسكندريه و مشكوراً بعتهولي القاهرة، المسدس زي بعض الناس ما بتقول فيه صوت شخشخه بسيط و في فرق بسيط تشوف النور منه ما بين جسم المسدس و جزء شد الأجزاء و لكن انا عارف انه مش مضروب هو الفنش بتاهعه كده، المسدس له رقم مسلسل و مكتوب بالكمبيوتر على العلبه برضو، المسدس معاه العلبة فقط يعني لا فرشة ولا قاذف صواريخ، المسدس مقفول و سعره 850 جنيه. المسدس أكنه معموللي مخصوص :) الدبشك على أد إيدي تماماً، وزنه 1044 جرام حوالي كيلو فا مش تقيل داهية ولا خفيف زي التونه تحس انك شايل مسدس لعبه :) شكل المسدس شيك أوي و له شخصيته تحس انه مسدس مودرن مش مسدس تصميمه قديم شكله أكنه حي مافيش فيها كلام، المسدس حساس :) يعني تلبسله جونتي و انت بتتعامل معاه :) و لو متجوز زي حلاتي ماتمسكوش بيدك الشمال لان الدبله هتسيب علامة في الدهان المت الجميل أما لو خاطب فأوعى تمسكه بيدك اليمنى لنفس السبب :) على اي حال تقييمي للمسدس مقارنه لسعره "850 جنيه" المسدس يستاهل، المسدس من المسدسات اللي يدخل قلبك على طول، انا و هو قاعدين مع بعض من امبارح و خلاص بقينا أصحاب و بننا أولفة من أول دقيقة :) أيه الرغي ده كله ؟! :) انا آسف أسيبكم مع الصور ؛) |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
لان الصوره دي صوره سلاحس ومن البروفيل بتاعي |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
ازاى الواحد يضيف نفسه فى الرابطه دى
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
انتو خوفتونى من الاصدار اللى فى السوق يا حماعة مفيش غير zidanmohamed هو اللى شكر فيه
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
تحياتى |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
انا تحت أمرك و بالتوفيق انشاء الله ;) |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
نشان علي صدري .. بعد الشر عليك من النشان لما يكون علي صدرك انما تقصد نيشان .. اللي هي مفرد نياشين وبالنسبة للجملة الصحيحة هي : الكلام ده وسام علي صدري أسف مرة أخري خالص تحياتي |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
طمني عليك يا برنس |
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
تمام يا باشا الحمدلله عايز اقابلك و الله يا أفـــو
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اى موضوع الشخشخه ده؟؟؟و هل موجود فى كل الريتاى؟؟؟و اى سببه؟؟؟؟؟
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
يسعدنى يا جماعة الانضمام رسميا لرابطة مالكى الريتاى بارون (retay baron) و الصور فى الطريق ان شاء الله
|
رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
اقتباس:
|
| الساعة الآن 05:49 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir