الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي البريتا (beretta) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11015)

mohd_wafik 11-09-04 08:17 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يا جماعه اييه رايكم في البريتا 9000 ايطالي 9 ملي ؟ وبيكون جديد في حدود كام؟

mohd_wafik 11-09-04 08:34 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا اسف انا اقصد بروني 9000

ahmedmh_ali 11-09-04 10:13 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_wafik (المشاركة 190585)
انا اسف انا اقصد بروني 9000

أرسى على موضوع و بطل تنطيط :) :)

ahmedmh_ali 11-09-04 10:14 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_wafik (المشاركة 190579)
يا جماعه اييه رايكم في البريتا 9000 ايطالي 9 ملي ؟ وبيكون جديد في حدود كام؟


1400 جنية من عند أستاذ ياسر كفافى ..

mohd_wafik 11-09-04 10:32 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 190658)
أرسى على موضوع و بطل تنطيط :) :)

ههههههه ماشي يا فندم

mohd_wafik 11-09-04 10:32 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
بس يا استاذ احمد حضرتك تقصد البروني 9000 بي 1400 جنيه عند الاستاذ ياسر ؟

sultan 11-09-08 04:13 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا عندى بريتا مش عارف هيا 92 ولاا لا بس هيا 8 مللى ونفس حجم الجكال بالظبط وماسوره متحركه ودايخ على فيديو لفكها علشان انا حاسس انها من الركنه قفشت مع بعض حد يعرف يجبلى فيديو ليها

ramyhekal 11-09-09 01:56 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sultan (المشاركة 194154)
انا عندى بريتا مش عارف هيا 92 ولاا لا بس هيا 8 مللى ونفس حجم الجكال بالظبط وماسوره متحركه ودايخ على فيديو لفكها علشان انا حاسس انها من الركنه قفشت مع بعض حد يعرف يجبلى فيديو ليها

اتفضل ياسلطان

sultan 11-09-09 02:19 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يباشا تسلم ايدك على الفيديو بس انا عملت ده كله ومبيخرجش المنزلق شكله فى حاجه غلط انا هوديها لشريف بتاع الصيانه علشان الخزنه كمان مش مظبوطه بحس ان الطلقه مش مستريحه فيها

قناص الظلم 11-09-19 04:44 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
السلام عليكم يسعدنى ويشرفنى ان تتقبلونى معكم امتلك بيرتا 84 الرائع 14 طلقه

Mongy 11-09-19 10:30 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
للسادة اعضاء مالكي البريتا....... للبيع بريتا 92f مصري 9 مم مستعملة ذات الماسورة الثابتة مش المتحركة... للجادين فقط... 1000ج. بدون أي مشتملات أخرى. شاريها من ثلاث سنوات. وشبة الحي صورة طبق الأصل. للتواصل 0165511511. للصور برجاء زيارة الرابط التالي :

http://www.egypthunt.net/showthread....D8%C8%E4%CC%C9

karimmasry 11-09-24 04:48 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا معايا بريتا 84 زى بتاعك يا اوشا بس انا بوظت ماسورتة وانا بحولة الى حى وايلى عندة ماسورة ياريت يقول لى واكون شاكر جدا لية او مكان بيعها فين وانا اجيبها وسعرها 0109803090

karimmasry 11-09-24 04:57 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا معايا بريتا 84 زى بتاعك يا اوشا بس انا بوظت ماسورتة وانا بحولة الى حى وايلى عندة ماسورة ياريت يقول لى واكون شاكر جدا لية او مكان بيعها فين وانا اجيبها وسعرها 0109803090

قناص الظلم 11-10-06 11:39 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
سلام عليكم موضوع اكثر من رائع واعضاء ممتازون يشرفنى ان اكون عضوا معهم املك بيرتا 84 واحترمه واحبه اكثر من اى شىء اخر لانه جعلنى عضوا معكم

sultan 11-12-04 01:36 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
1 مرفق
بسم الله هفرجكم على طبنجتى بس الى يشوفها يقول فى سره ماشاء الله
ههههههه وطبعاا متغلااش على اى حد فى المنتدى انا كده كده هبعها واولت اورهالكم

ahmad.s 11-12-04 01:54 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا معايا بريتا 84 ايطالى من فتره ومش عارف بتتفك ازاي
لو حد عنده فيديو او فكره عن طريقة فكها ياريت يوضحلنا طريقة فكها

تحياتي

mody_hakam 11-12-04 11:08 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
هي الطبنجه دي احسن طبنجه صوت و هي مصنوعه في مصنع بريتا الايطالي و نا عندي 2 منها

M.Magic 11-12-28 02:37 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
انا عندي مشكله ان المسوره باظط وعايز مسوره جديده ... ومش عارف ازي افك الاجزاء .

قناص الظلم 11-12-29 03:55 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
هو انت حاولت تفتح ماسورته ولا ايه الى بوظها

البرنس س 11-12-30 08:47 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
نفسي امتلك بريتا 84 بحاله جيده بس كل مالاقي واحد بلاقيه قديم وملعوب في ماسورته لوفي حد معاه وبيبيع انا شاري mn_syedبعتلي رساله علي الياهو

قناص الظلم 11-12-31 08:58 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
عيبه لو ركنته كتير لونه بيروح وبيبقى شكله وحش وانشاء الله تلاقى واحد ماسوره سليمه وده مسدس ممتاز وقطع غياره رخيصه جداااا

medhaat 12-01-01 07:48 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
مطلوب بريتا نوفاميلجورا84 بحاله كويسه 01098586326

ahmedmh_ali 12-01-01 07:55 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
بالتوفيق للجميع ..

fesal 12-01-02 10:52 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
أفضل مسدس فعلا وميزت تغيير الماسوره مخلياه مسدس ذو قيمه
والابره بتاعته شكلها محترم جدا

M.Magic 12-01-03 11:15 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 270129)
هو انت حاولت تفتح ماسورته ولا ايه الى بوظها

مع الاسف هيا فعلا اتفتحت والتنده بتاعت المسورة اتشالت .. وده كله بسب اخويا

البرنس س 12-02-04 12:38 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
لوحد عنده بريتا 92 ماسوره متحركه 9ملي بحاله ممتازه ياريت يكلمني وانا شاري أ\سيد 01096556803

wael rafik 12-02-06 11:09 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يسعدني الانضمام لرابطة مالكي البريتا، وطبعاً دي طبنجة ما يختلفش عليها اثنين
معاي بريتا صوت 8 ملم طويل أصلي خزنة 14 طلقة + طلقة في الماسورة، وهو سلاح ما يفرقش عن الحقيقي أبداً، ونفس وزنه ونفس رد فعله وصوته يمكن أقوي من الحي، والعيب الوحيد أن ما سورته مقفوله، بخلاف كده سلاح رهيب وشكله مرعب وأشيك من أنواع طبنجات حي زي الحلوان وبعض الأنواع الأخرى، وبه عدد اثنين أمان واحد للطارق والثاني لإبرة ضرب النار.

besho 12-02-07 09:53 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mongy (المشاركة 143619)
الأخ dont shoot هي نوعها كدة بريتا 92fs 9mm mod. Italy بس صوت مش حي.




انا عاندي البرتا 92 حي مرخص و 84 صوت

البرنس س 12-02-07 01:32 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
مطلوب بريتا 86 او 89 او92 صوت 8او9 ملي بحاله ممتازه mn_syed@yahoo

زكى 12-02-08 09:55 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يوجد طق 9 قصير حى للبيع

elw7dany 12-02-14 01:01 AM

Re: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
وانا كمان شرف انى مشترك ف المنتدى المحترم ده والناس المحترمه ال فيه وانا مالك لبريتا 84 وانا اسمى حسن من الاسكندريه ليسانس اداب جغرافيا واتشرفت بيبكوا

mazago911 12-02-26 02:16 PM

اين اجد بريتا 92fs
 
اين اجد محل يبيع بريتا 92fsحى
ولو فى حد جايبه من بره يكون سعره كام

سرسور 12-02-26 07:33 PM

رد: Re: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elw7dany (المشاركة 309567)
وانا كمان شرف انى مشترك ف المنتدى المحترم ده والناس المحترمه ال فيه وانا مالك لبريتا 84 وانا اسمى حسن من الاسكندريه ليسانس اداب جغرافيا واتشرفت بيبكوا

اهلا باهل الاسكندرية
الشرف لنا

wael rafik 12-03-21 03:47 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يسعدني الانضمام لرابطة مالكي البريتا

أنا من عشاق السلاح الممتاز بريتا الإيطالي.

عندي بريتا 92 عيار 8 مللم صوت الأصلية ( الحجم الكبير) 14 طلقة في الخزنة،بها 2 أمان منهم أمان إبرة ضرب النار، طبنجة ممتازة ولا تفرق عن الحي في الشكل والصوت أقوى من الحي، بس مشكلتها الوحيدة الوزن الثقيل نسبياً.

كمان معاي بريتا حي مرخص 9 مللم قصير ( 9*17) خزنة 8 طلقات، سلاح له 2 أمان وخفيف وحجمه جميل جداً وشديد الفاعلية، وسهل الفك والتركيب، وأداء عالي حتى لو نزلت بيه المية وطلعت يضرب برضه ويضرب في المية، وعلشان كدة الطبنجة بريتا عموماً هي السلاح المستخدم لقوات المارينز الأمريكي، ومأخوذ من الطبنجة حلوان بس ياريت يتم تعديل خامات الحلوان ليقارب البريتا في الأداء ( وطبعاً يرجع تمنه زي زمان).[/b][/b][/b]

إن شاء الله المشاركة القادمة أحمل الصور.

تحياتي لجميع أعضاء الرابطة

سرسور 12-03-21 04:06 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
4 مرفق
اهلا وسهلا بك معنا

ملف مرفق 39312

ملف مرفق 39313

ملف مرفق 39314

ملف مرفق 39315

و فى انتظار الصور
بالتوفيق

mr vigo 12-03-21 08:46 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
منتظرين الصور يا وائل

وأهلا وسهلا بيك وسط اخواتك

superman2 12-04-02 09:58 AM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
يا جماعة انا نفسي في واحدة بريتا 84 ماسورة متحركة الاصدار القديم وبحالة كويسة يا ريت اللي عنده حاجة للبيع يقول

diverdino1 12-05-07 02:32 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
للبيع ليزر للبريتا ٩٢ او ٩٦
أنا جالي بأخطاء ليزر للبريتا و أنا عندي ولتر فبالتالي مش محتاجه هو كلفني ١٩٦ يورو احد ما وصلني مصر اللي محتاجه ممكن يكلمني علي ٠١١٤٢٧٠٧٠٤٠
أنا موجود في القاهرة لمدة اسبوع تقريبا
دي رابط الليزر

http://cat-laser.com/CAT2010/beretta_line.php

owkean 12-06-07 04:59 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
وانا والله يا جماعه نفسي اكون معاكم بس للاسف انا بختلف عنكم انتم معاكم بريتا اما انا بدور علي بريتا 92 ماسوره متحركه او 84 ماسوره متحركه اما النوعين لو اتوفروا ماسوره ثابته يبقي عادي بس نفسي فيها اخدموني في حاجه بريتا

ماهر الحسينى 12-06-09 07:20 PM

رد: رابطة مالكي البريتا (beretta)
 
عندى قطع غيار 92 8مم صوت للجادين 01208339998


الساعة الآن 11:25 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir