الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=11518)

الشبح المصرى 11-06-30 01:30 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
رقمى للتواصل 0103834091

ashraf_f 11-06-30 01:43 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
الادبتر بيضرب لغاية 6 مللى

هشام عزب 11-06-30 01:57 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
شكلك حتحبسنا با ابو حميد
هههههههههههههههههه

mfa100 11-06-30 02:21 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 136905)
أستاذ حسام ،، أخبارك إيه ،، ده مش إختراع و لا حاجة ، دى حتة كدا عملناها أنا و أحد أصدقائنا فى المنتدى لحظة روقان و إتفاجئنا بنتائجها

الله ينور ... لا يتسمى اختراع برضوا ما هو الاختراعات يا ما صدفه ربنا فتح بيها على شخص ما او نتاج تجربه و خطاء و احيانا تكون بتجرب لحاجة و تفاجاء بنتيجه مفيده لحاجة تانية ... ( قل هذا من فضل ربى ) ...

ممكن بس تكتب انواع المسدسات اللى يركب عليها
و اخباره اية مع البلو سى 6؟
و جزاك الله كل خير

mfa100 11-06-30 02:26 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
تأثيرها اية على صوت الطلقة زاد ولا قل ولا لم يتأثر؟

mfa100 11-06-30 02:32 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ebrahim al ansari (المشاركة 136950)

يا جماعه معلش انا اسف فى كلمه مزنوقه فى زورى هقولها وهجري :)
ومحدش يزعل منى ولا يتخانق معايا أنا بقولكم أهو

من أنتم... من أنتم... :)

ستندمون يوم لا ينفع الندم :)

يعنى قعدنا نقول غلط وكده ممكن تتعامل معامله السلاح الحي
رديتو وقولتو لا القانون صريح ومفيش حاجه طالما ملعبتش فى الماسوره

طيب اللى حاصل ده مش لعب فى الماسوره؟؟؟؟

خلو بالكم احنا داخلين على انتخابات والأمن هيشد جامد.. ربنا يسترها عليكم وعلينا

أنا ههرب بقى ومحدش فيكم هيعرف يجيبنى تانى خلاص قلت اللى عاوز أقوله وههرب :)

وهدفي ليس التقليل من أفكاركم.. ولا بقولكم متعملوش كده.. كل واحد حر يعمل اللى هوا عاوزه

بس أنا بخلص ضميري.. عشان أقابل ربنا وأنا مرتاح.. أنا هروح أموت بقى :)

خلو بالكم من نفسكم وربنا يحفظكم

يا عم خلى الناس تبتكر ... احنا عايزين نطور صواريخ مش مسدسات ..... العبرة بالاستخدام زى اى حاجة فيها خيرها و شرها ... هو الراجل يخلص النية لله انه ما يبعش الا للملتزم ؟ و حايعرفهم ازاى ؟ ... قلنا يخلص النية لله و هو حايتولى الموضوع و مش حايوفقة للبيع الا للمحترم....

AFROTTO 11-06-30 02:33 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
ياباشا أنت عبقرى وباش مهندس كمان
وبجد تحفة فعلا وهاتصل بيك أن شاء الله
مع خالص تحياتى لآستاذى الفاضل

YOSSEF EL MASRY 11-06-30 02:34 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 136942)
لو عايزها تبقى سوداء ببساطة هتعمل الآتى:
1- هتسخن الجزء دا على البوتاجاز لغاية ما يبتدى يحمر
2- تحط عليه شوية زيت
3- تسقطه فى محلول بطاص مركز

و بعد لما يبرد صنفرة ناعمة ، و إدعيلى

يا باشا حض رتك قولت ان الجزء الجديد صلب عالي الصلابة في الايضاح مع الصور في اول المشاركة
يعني حسب حسب خبرتي انها خامة موصفة وبالتالي لها مادة سقية خاصة بيها
يبقي اذاي انا ممكن اسخنها واحطها في الزيت والبوتاس مرة اخري ؟
شكرررررررررررررا

guns 11-06-30 02:43 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
انا عندي سؤالين اول سؤال هل الادابتور دة ينفع مع البلو c06 ؟ تاني سؤال احنا عارفين ان لوضربنا بلي في وجود طبة مستحيل تتفك بعد كدة فا انا عايز اعرف هل الادابتور بعد ما نضرب بية هيتفك ولا مش هيتفك ؟

memocco 11-06-30 02:44 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
لاءلاءلاءلاء انت استاذ و رئيس قسم و دماغك نظيفة بجد اوعى تستخدمها فى اى حاجة غلط علشان ربنا يباركلك

ahmadkader 11-06-30 07:34 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamad (المشاركة 137064)
ايه يا استاذ احمد الحلاوة دى احنا فعلا اثبتنا هن المصريين مبتأفشى أدامهم حاجه وفى ناس كتير اصحاب افكار بس مش واخدين حقهم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mfa100 (المشاركة 137131)
الله ينور ... لا يتسمى اختراع برضوا ما هو الاختراعات يا ما صدفه ربنا فتح بيها على شخص ما او نتاج تجربه و خطاء و احيانا تكون بتجرب لحاجة و تفاجاء بنتيجه مفيده لحاجة تانية ... ( قل هذا من فضل ربى ) ...

ممكن بس تكتب انواع المسدسات اللى يركب عليها
و اخباره اية مع البلو سى 6؟
و جزاك الله كل خير

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mfa100 (المشاركة 137138)
يا عم خلى الناس تبتكر ... احنا عايزين نطور صواريخ مش مسدسات ..... العبرة بالاستخدام زى اى حاجة فيها خيرها و شرها ... هو الراجل يخلص النية لله انه ما يبعش الا للملتزم ؟ و حايعرفهم ازاى ؟ ... قلنا يخلص النية لله و هو حايتولى الموضوع و مش حايوفقة للبيع الا للمحترم....

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة afrotto (المشاركة 137140)
ياباشا أنت عبقرى وباش مهندس كمان
وبجد تحفة فعلا وهاتصل بيك أن شاء الله
مع خالص تحياتى لآستاذى الفاضل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memocco (المشاركة 137147)
لاءلاءلاءلاء انت استاذ و رئيس قسم و دماغك نظيفة بجد اوعى تستخدمها فى اى حاجة غلط علشان ربنا يباركلك


أشكركم جميعا على تعليقاتكم الرقيقة ، و تشجيعكم ده هو اللى بيخللى الواحد دائما بيفكر فى الجديد

ahmadkader 11-06-30 07:42 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة doos99 (المشاركة 137003)
تسلم ايدك علي الاختراعات الجامده دي ما تركز شويه بقي و تعملنا بندقيه رش تكون هاى بور و تكون قويه و صناعه مصريه و سعرها حنين علشان اخوتك الصيادين

أشكرك على إستحسانك للفكرة ، و المفاجأة اللى إتكلمت فيها على نطاق ضيق مع بعض إخوانى هنا ، إنى فعلا بدأت آخد خطوات جادة و فعالة لتنفيذ بندقية هاى باور من النوع ال pcp إن شاء الله سرعى الرشاية هتعدى ال 300 متر / ثانية و هتبقى أتوامتيكية ذاتية التعمير يكفى خزان الهواء فيها لضرب 50 طلقة متتالية بنفس القوة ، و ده إن شاء الله هيبقى شكلها النهائى:

ahmadkader 11-06-30 07:55 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله99 (المشاركة 137036)
1oo\100 يا ابو حميد طول عمرك بتبهرنا بالجديد وتسلم تسلم على تنكيل المسدس تعبناك والله يا احمد الراجل ده يا جماعة محترم جدا وعن تعامل معاه مباشر

أشكرك جدا يا شريف باشا على التعليق اللى أعتز بيه ده ،، و أنا بعد إذنك صورت المسدس قبل و بعد التنكيل ، و على فكرة إنتا ليك عندى أدابتور هدية و ده و الله العظيم طالع من ذمتى خلاص كنوع من الإعتذار على التأخير و كدا

ahmadkader 11-06-30 07:57 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ashraf_f (المشاركة 137022)
بسيطة يا احمد نضرب طلقتين على هدف واحد مرة بالماسورة الاضافية و مرة بالطبة العادية و نصورها و نفرج الناس بس عموما يا جماعة ودى حاجة اى ضارب نار عارفها كل ما الماسورة تطول القوة تذيد و المدى يذيد

تمام كدا يا أشرف باشا ،،، هسيبلك بقى القصة دى ،، بس إوعى تضرب بالطبة الضيقة اللى لسة معمولة :)

ahmadkader 11-06-30 07:58 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 137070)
انا عاوز ادبتور يارت تكلمنى علشان نتفق بس انا بستخدم بلية خمسة ونص علشان اللى معايا فيرات ماسورته واسعة شوية

تمام كدا يا باشا ، إعتبر الأدابتور معاك

ahmadkader 11-06-30 08:03 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yossef el masry (المشاركة 137141)
يا باشا حض رتك قولت ان الجزء الجديد صلب عالي الصلابة في الايضاح مع الصور في اول المشاركة يعني حسب حسب خبرتي انها خامة موصفة وبالتالي لها مادة سقية خاصة بيها يبقي اذاي انا ممكن اسخنها واحطها في الزيت والبوتاس مرة اخري ؟
شكرررررررررررررا

الغرض مش إن الخطوة دى مش السقية ،، الغرض إن الحرارة مع الزيت هتدى اللون الإسود فقط ، و على فكرة الأدابتور ده معمول من صلب إسمه " صلب ستيم " ،، ممكن تسأل عليه فى السبتية و تشوف ثمن السيخ ال 20 ميللى كام ،، هو مش محتاج تقسية زيادة عن كدا ،، تحياتى

ahmadkader 11-06-30 08:04 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guns (المشاركة 137145)
انا عندي سؤالين اول سؤال هل الادابتور دة ينفع مع البلو c06 ؟ تاني سؤال احنا عارفين ان لوضربنا بلي في وجود طبة مستحيل تتفك بعد كدة فا انا عايز اعرف هل الادابتور بعد ما نضرب بية هيتفك ولا مش هيتفك ؟

ينفع قطعا مع البلو سى مع التعديل فى بعض المقاسات

tarekvb 11-06-30 08:05 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
هل ينفع مع اى نوع ؟ وايه الفرق بين الادابتر والماسورة الاضافية اللى بتدخل داخ المسدس؟

ahmadkader 11-06-30 08:12 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb (المشاركة 137262)
هل ينفع مع اى نوع ؟ وايه الفرق بين الادابتر والماسورة الاضافية اللى بتدخل داخ المسدس؟

طارق باشا ، صباح النعنشة ، بص يا سيدى الأدابتور هو منه فيه أصلا ماسورة داخلية و فى نفس الوقت ماسورة خارجية طويلة لزيادة الدقة ، و بالمرة كمان يدى شكل كاتم الصوت للترهيب ، يعنى بإختصار كدا لما البلطجى يلاقى واحد نازله بمسدس فيه كاتم صوت يبقى الراجل ده ناوى يخلص من الآخر و يعمل العملية النضيفة ،، هاهاها

tamercad 11-06-30 08:28 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
هل ينفع لأيكول فيرات ماجنوم 9 مللى

ahmadkader 11-06-30 08:29 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
ينفع كويس جدا

tamercad 11-06-30 08:30 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
ويشد الأجزاء اتوماتك بعد مايضرب ؟

hema777h 11-06-30 08:33 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
الله ينور دكتور واستاذ ورئيس قسم كمااااااااان دائما سباق الي الابتكار

ahmadkader 11-06-30 09:01 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 137275)
الله ينور دكتور واستاذ ورئيس قسم كمااااااااان دائما سباق الي الابتكار

الله يخليك يا أبو خليل ، دايما كدا رافع من روحى المعنوية

AHMED IS MAHMOUD 11-06-30 09:04 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
استاذ أحمد
بحييك على افكارك و مجهودك الرائع
لو حد من بتوع مصانع السلاح عرف المواهب دى مش هيسيبك ابدا:))))

ahmadkader 11-06-30 09:07 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed is mahmoud (المشاركة 137281)
استاذ أحمد
بحييك على افكارك و مجهودك الرائع
لو حد من بتوع مصانع السلاح عرف المواهب دى مش هيسيبك ابدا:))))

هاهاها ،، إنتا بتقول فيها ،، يه مستثمر سعودى إتصل بيا من السعودية من حوالى شهر و عايز يفتح مصنع فى مصر بس واضح إن الراجل مش هيعرف ياخد تصاريح

AHMED IS MAHMOUD 11-06-30 09:11 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 137283)
هاهاها ،، إنتا بتقول فيها ،، يه مستثمر سعودى إتصل بيا من السعودية من حوالى شهر و عايز يفتح مصنع فى مصر بس واضح إن الراجل مش هيعرف ياخد تصاريح

ربنا يوفقك يا استاذنا و انشاء الله انت اللى تفتح المصنع بس متنشاش اخواتك فى التخفيضات و كدة يعنى

ms3111 11-06-30 09:15 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
ابتكار كويس جدا

AHMED IS MAHMOUD 11-06-30 09:22 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
استاذاحمد
ممكن اسأل على الأدابتور ده بيعمل ايه فى صوت الطلقة؟
و هل المسدس بيشد اجزاء اتوماتيك مع البلى؟

gamopt80 11-06-30 09:27 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
تمام الله ينور يا احمد باشا
هل معاك حجات جاهزه للبلو سي؟

وياريت تخلي اللون اسود احسن واشيك

الشبح المصرى 11-06-30 10:15 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
ياريت يا فنان تقولى لو ينفع توسع بيت النار ويضرب بلية 6 وهل الادبتور هينفع مع البلية الكبيرة ولا لاء ؟ وهل البلية الكبيرة مش هيخلى الطلقة الصوت تتنفخ فى بيت النار مع العلم ان معى مسدس فيرات ماجنوم وعاوز اشترى الادبتور ده ورقمى 0103834091

ahmadkader 11-06-30 10:23 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشبح المصرى (المشاركة 137308)
ياريت يا فنان تقولى لو ينفع توسع بيت النار ويضرب بلية 6 وهل الادبتور هينفع مع البلية الكبيرة ولا لاء ؟ وهل البلية الكبيرة مش هيخلى الطلقة الصوت تتنفخ فى بيت النار مع العلم ان معى مسدس فيرات ماجنوم وعاوز اشترى الادبتور ده ورقمى 0103834091

ينفع طبعا نوسع بيت النار و لكن ده هيقتضى إنك تسيبلى المسدس لمدة يوم ، و الأدابتور ده أحسن شغل ليه مع البلية ال 6 ميللى

bravehro1 11-06-30 10:34 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
عايز نمرتك يااحمد بك 01528246884

guns 11-06-30 10:54 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
حضرتك مرضتش عليا هل الادابتور بيتفك بسهولة بعد ما بنضرب بية وهل ينفع للمسدس التونة

mzkader 11-06-30 10:55 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
الله ينور يا أستاذ أحمد و للأمام دائما بس ليه سؤال هو الادبتور ينفع مع التونا ولا لا؟ وشكرا

ahmadkader 11-06-30 10:57 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guns (المشاركة 137326)
حضرتك مرضتش عليا هل الادابتور بيتفك بسهولة بعد ما بنضرب بية وهل ينفع للمسدس التونة

أيوة بيتفك عادى جدا بعد لما تضرب ، الحاجات اللى بتتحشر دى اللى بيبقى الصلب بتاعها تعبان
بالنسبة للتونا ممكن نعمله واحد على مقاسه بقياسات مختلفة بس حضرتك هتسيبلنا كدا المسدس لمدة يوم عشان لو محتاج توسيع نعمله

ahmadkader 11-06-30 10:57 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 137327)
الله ينور يا أستاذ أحمد و للأمام دائما بس ليه سؤال هو الادبتور ينفع مع التونا ولا لا؟ وشكرا

ممكن نعمله واحد على مقاسه بقياسات مختلفة بس حضرتك هتسيبلنا كدا المسدس لمدة يوم عشان لو محتاج توسيع نعمله

ahmadkader 11-06-30 10:59 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bravehro1 (المشاركة 137317)
عايز نمرتك يااحمد بك 01528246884

إتصلت بحضرتك ،، هتلاقى رقمى آخره 475

mzkader 11-06-30 11:02 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
معلش يا أستاذ أحمد بما ان حضرتك خبير ايه افضل مسدس صوت يضرب بلى؟ و شكرا

ahmadkader 11-06-30 11:10 AM

رد: لنشان غير عــــادى بمسدســـات الصوت
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mzkader (المشاركة 137335)
معلش يا أستاذ أحمد بما ان حضرتك خبير ايه افضل مسدس صوت يضرب بلى؟ و شكرا

أفضلهم على الإطلاق البلو سى و يليه الجكال ديوال و الفولجا ، عموما ال 9 ميللى بيكون أفضا من ال 8 ميللى و خصوصا مع الطلقات الألمانى و البلية ال 6 ميللى


الساعة الآن 03:20 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir