![]() |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
وللعلم الي اعرفه ان في اسرائيل كله معاه سلاح بلا اسثناء خصوصا العوذي
ومعلومه بقا مؤكده جدا جدا اغلب الحاخامات بيبقوا واصلين ل 8 دان نينجوتسوا اقوي لعبه فنون قتال في العالم وواحد منهم هوا الي مؤسسه مع واحد يابانني فن النينجا الحديث وهناك كله بياخد تدريب عسكري يعني الدتكوب بيبقا مقاتل والمهندش والكناس وبتاع لافراخ كلهم مسلحين ومتدربين علي القتال حتي الستات والبنات والاطفال فين احنا من الكلام دوت يعني لما نيجي نحارب هينزل علينا الوحي وفساعتها هنتحول لرامبوا ربنا قالنا اعدوا لهم ما استطعتم من قوه مش تخيلوا وتواكلوا علي الله وربنا هينصركم لا مفروض نبذل اقسي ما في وسعنا عشان نقوي نفسنا ونقوي ايمانا الناس دي وصلت لاحدث تكنولوجيا في العالم عصر النانوا تكنولوجي وتفتيت الذرات والخ الخ الخ يعني دلوقتي في مقدورهم يصنعوا مصنع كامل يكون في حجم كره القدم والمصنع دوت يعمل انتاج اكبر من الي بيعملوا مصنع في حجم ملعب كره قدم ومن ضمن التقدم التكنولوجي يقدروا يعملوا نسيج يستحمل قذيفه دبابه يعني تخيلوا اصلا ان اللبس الحربي بتاعهم اصلا مش هيخشوا الرصاص العادي :) مش الطلق البلي :) غير التعديل الي بيحصل علي اسلاح دلوقتي انه بيزود بوحده موجات صوتيه بمجرد انه يخش الخندق بيشغله كل الي في الخندق بيطرشوا ويصيبوا بالم قوي جدا فيدوبك يخش يدي لكل واحد طلقه والسلام :) اما عن تكنولوجيا النقل تكنولوجيا تفتيت الجزيئات فاكرين لعبه ريد اللرت كان في سلاح بينقل الجنود والدبابات من ارضك لارض المعركه في لمح البصر :) للاسف صنعوا اسلاح دوت لكن مبينقلش بشر والله اعلم طوروه انه ينقل بشر ولا لا بس من الاخر سهل جدا انهم ينقلوا وحده مدرعات كامله التسليح في وسط ميدان التحرير في خلال جزء من الثانيه ويسيطروا علي المكان في لمح البصر ونفس الوحده تروح تعمل مهمه تانيه في السويس كل دا في 5 دقايق مثلا وممكن اعد اتكلم كتير اوي اوي اوي بقا عن الحجات دي وطبعا مش هقلكم عن التكنولوجيا في علم السلاح ايه الي بيطوروا دلوقتي ممكمن اعد اكتب 5 صفح ورا بعض ومش هخلص بردوا انا مش بقول كدا عشان الناس يجيلها احباط من قوتهم احنا نقدر نهزمهم بايماناا بربنا وسعينا بنيه دفاعنا عن دينا وارضنا وكل دا ولسا بنقول ان ثقافه ان الواحد يقدر يدافع عن نفسه مش عيزينها طيب مهوا هيبقا شيء طبيعي ان ييجي ناس زي دول يستعبدونا ويذلونا ويهدموا مقدساتنا طول محنا ضعاف شويه نمل بيتداس عليه وخلاص سالت نناس كتير هتعمل ايه لو اتسبت الي هديلهم الي معايا وخلاص مجتش يعني علي 1000 ولا 2000ج تمن الحجات الي معايا هجيب غيرهم :( مش عارف انا عندي لو حد سبتني يموتني ومياخدش حاجه مني احسن من اني اعيش طول عمري احس اني ضعيف واخدت علي قفايا |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
وللعلم الي اعرفه ان في اسرائيل كله معاه سلاح بلا اسثناء خصوصا العوذي
ومعلومه بقا مؤكده جدا جدا اغلب الحاخامات بيبقوا واصلين ل 8 دان نينجوتسوا اقوي لعبه فنون قتال في العالم وواحد منهم هوا الي مؤسسه مع واحد يابانني فن النينجا الحديث وهناك كله بياخد تدريب عسكري يعني الدتكوب بيبقا مقاتل والمهندش والكناس وبتاع لافراخ كلهم مسلحين ومتدربين علي القتال حتي الستات والبنات والاطفال فين احنا من الكلام دوت يعني لما نيجي نحارب هينزل علينا الوحي وفساعتها هنتحول لرامبوا ربنا قالنا اعدوا لهم ما استطعتم من قوه مش تخيلوا وتواكلوا علي الله وربنا هينصركم لا مفروض نبذل اقسي ما في وسعنا عشان نقوي نفسنا ونقوي ايمانا الناس دي وصلت لاحدث تكنولوجيا في العالم عصر النانوا تكنولوجي وتفتيت الذرات والخ الخ الخ يعني دلوقتي في مقدورهم يصنعوا مصنع كامل يكون في حجم كره القدم والمصنع دوت يعمل انتاج اكبر من الي بيعملوا مصنع في حجم ملعب كره قدم ومن ضمن التقدم التكنولوجي يقدروا يعملوا نسيج يستحمل قذيفه دبابه يعني تخيلوا اصلا ان اللبس الحربي بتاعهم اصلا مش هيخشوا الرصاص العادي :) مش الطلق البلي :) غير التعديل الي بيحصل علي اسلاح دلوقتي انه بيزود بوحده موجات صوتيه بمجرد انه يخش الخندق بيشغله كل الي في الخندق بيطرشوا ويصيبوا بالم قوي جدا فيدوبك يخش يدي لكل واحد طلقه والسلام :) اما عن تكنولوجيا النقل تكنولوجيا تفتيت الجزيئات فاكرين لعبه ريد اللرت كان في سلاح بينقل الجنود والدبابات من ارضك لارض المعركه في لمح البصر :) للاسف صنعوا اسلاح دوت لكن مبينقلش بشر والله اعلم طوروه انه ينقل بشر ولا لا بس من الاخر سهل جدا انهم ينقلوا وحده مدرعات كامله التسليح في وسط ميدان التحرير في خلال جزء من الثانيه ويسيطروا علي المكان في لمح البصر ونفس الوحده تروح تعمل مهمه تانيه في السويس كل دا في 5 دقايق مثلا وممكن اعد اتكلم كتير اوي اوي اوي بقا عن الحجات دي وطبعا مش هقلكم عن التكنولوجيا في علم السلاح ايه الي بيطوروا دلوقتي ممكمن اعد اكتب 5 صفح ورا بعض ومش هخلص بردوا انا مش بقول كدا عشان الناس يجيلها احباط من قوتهم احنا نقدر نهزمهم بايماناا بربنا وسعينا بنيه دفاعنا عن دينا وارضنا وكل دا ولسا بنقول ان ثقافه ان الواحد يقدر يدافع عن نفسه مش عيزينها طيب مهوا هيبقا شيء طبيعي ان ييجي ناس زي دول يستعبدونا ويذلونا ويهدموا مقدساتنا طول محنا ضعاف شويه نمل بيتداس عليه وخلاص سالت نناس كتير هتعمل ايه لو اتسبت الي هديلهم الي معايا وخلاص مجتش يعني علي 1000 ولا 2000ج تمن الحجات الي معايا هجيب غيرهم :( مش عارف انا عندي لو حد سبتني يموتني ومياخدش حاجه مني احسن من اني اعيش طول عمري احس اني ضعيف واخدت علي قفايا |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
السلام عليكم
كلام صحيح و لا غبار عليه وأرجو أن نركز فيما فيه فائدة الصيادين و رفع كفائتهم و نترك هذه الترهات لأهلها.. الله ينور عليك يا حاج كريم. وحشتنى و الله. تحياتى للجميع |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
الله يباركلك يا استاذ كريم
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
جزاكم الله خيرا
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اتمنى ان يطهر المنتدى من كل مستخبث او مخالف للقانون مع العلم ولله الحمد لم اتكلم فى يوم من الايام او اى مشاركه عن اى شى مخالف من بلى او غيره
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
حلوة اوي افوكاتو يبحث عن بندقية دي ههههههههه .. انت شردتني في المنتدي
كل الناس عرفت اني ناوي اشتري بندقية وبالنسبة لمسدسات البلي .. حلو اوي كدة عليها .. وربنا يسهل نشوف يوم الجمعة ايه اللي هيحصل وبعدين نحاول نرجع المنتدي تاني للصيد وبس خالص تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــــــــع |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
والله يا أخى أنا ليه وجهة نظر، أنا أولاً مش تاجر ثانياً أنا لا أمتلك أى مسدسات صوت أو بنادق صيد، ما عرفنى على هذا المنتدى الرائع بعد أحداث الثورة المصرية، وجلوسنا أيام فى بيوتنا نحرسها، ونسهر الليالى فى الشارع لكى نحمى بيوتنا من البلطجية، هذه الأيام كنت لا أملك سوى شاكوش للنزول فى الشارع تخيل أبنى ولد قبل الثورة بثلاثة اسابيع وكان وقتها وقت شتاء والولد مريض وأحتاج أن اذهب به للصيدلية ليلاً لإعطائه حقنة أو الذهاب إلى الوحدة الصحية صباحاً لتطعميه ومعى زوجتى، تخيل كنت فى تحركاتى أحمل شاكوشاً للدفاع عن أبنى وزوجتى اذا ما تعرضت لأى بلطجية، كنا لا نستطيع النوم ليلاً من إطلاق النار وكنت أنزل من شقتى فجراً على صوت إطلاق النار أحمل شاكوشاً، عندها دار فى ذهنى وتذكرت إبن عمتى فى إحدى قرى محافظة الغربية عندما أذهب عندهم أن لديه بندقية رش وكنت قد جربت هذه البندقية بإطلاق كم رشة فوق السطح والتصويب على أهداف فوق السطوح، قلت فى نفسى هذه وسيلة دفاع فعالة أستطيع أن أستخدمها فى بيتى إذا هجم علينا لصوص وفى نفس الوقت غير محظور إقتنائها وأنمى هواية الصيد لدى وتكون مستقبلاً لتعليم أبنى الرماية تنفيذاَ لحديث الرسول علموا أبنائكم السباحة والرماية وركوب الخيل، وبمجرد عودة النت دخلت لأجمع كل المعلومات عن بنادق الصيد فى مصر وأنواعها واسعارها، وهو ما عرفنى على منتدى الصيد فى مصر.
هذا ما حدث للكثير من الاعضاء اللذين اشتركوا فى المنتدى بعد الثورة، فى السعودية مثلا ورغم انتشار الامان لا يوجد قيود على امتلاك الاسلحة الحية وبدون ترخيص، اعرف شخص سعودى عرض على احدى المنتديات صور ل 25 قطعة سلاح حى ما بين بنادق آلى ومسدسات من كافة الأنواع. نحن لا نريد ترسانة أسلحة نحن نريد الشعور بالأمان حتى فى ظل عودة الشرطة بقوة من حق أى مواطن شريف ليس لديه سوابق أن يمتلك مسدس حى للدفاع عن نفسه وأسرته. ولذلك فإن المنتدى يقدم خدمة للكثير لراغبى وجود وسيلة فعالة للدفاع عن النفس، خصوصاً وأن هناك تقارير تتحدث عن وجود ما بين 300 ألف إلى 500 ألف بلطجى منتشرين فى مصر. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
اقتباس:
و شكرا و تحياتي لكما. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
الموضوع له شقين و الاتنين فيهم الحق:
- اصحاب و اعضاء المنتدى شايفين ان المنتدى دخل فيه مواضيع و اعضاء كثير جدا ملهومش دعوة بالصيد (انا منهم :) ) و المنتدى خرج عن اطاره و اصبح مكان لتجارة اسلحة غير اسلحة الصيد و بقى فيه كلام كتير فارغ و مالوش لزمة عن مشاكل التجار و منافستهم لبعض و كمان ممكن يكون فيه ناس بتتابع المواضيع دى لاغراض سيئة .. و طبعا من حقهم يدافعو عن شكل المنتدى الاصلى و سمعته. - من ناحية تانية انا شايف ان اللى حصل نتيجة طبيعية لاحداث الثورة و احتياج الناس لوسيلة دفاع عن النفس فى ظل انتشار البلطجة و تعنت الحكومة فى تصاريح السلاح .. و طبيعى ان الشرفاء منهم وجدوا فى هذا المنتدى و اعضاءه المحترمين مكان موثوق فيه للخبرة و النصيحة الامينة و بصراحة انا اتعرفت هنا على مجموعة من الافاضل و كلهم روح طيبة و امانة فى التعامل. طب نعمل ايه ؟ ... هل يمكن تخصيص قسم خاص لهذه النوعية من "المواضيع" يكون عنوانه ان المنتدى غير مسئول عن اى اضرار ناتجة عن هذا القسم ؟ طبعا انا عضو جديد بالسولوفانة و ماليش حق التدخل و اترك الامر للادارة و الاعضاء القدامى ... تقبلوا تحياتى. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
جزاك الله كل خير أخى الفاضل على كلامك الجميل... انا فى منطقتى ولله الحمد منذ أحداث الثورة حتى الآن بها آمان نسبى، ومن يبحث عن وسيلة للدفاع عن النفس سواء حى أو بلى أو صوت لن يؤثر على الأمن والاستقرار فى مصر، لأن البلطجى لن يدخل إلى منتدى الصيد فى مصر للبحث عن سلاح، فهم لهم طرقهم الخاصة للحصول على سلاح، انتشار وسائل الدفاع عن النفس بين الناس العادية هو ما سيؤدى إلى عودة الاستقرار فى مصر وتحجيم سطوة البلطجية، انا فى منطقتى لا يوجد بلطجية ولله الحمد ولكنى لا أمن الحرامية واللصوص، تخيل لو أن سيارتك تسرق فى الشارع بواسطة إثنين أو ثلاثة مسجلين خطر، وقتها لن تنزل إليهم فى الشارع أعزل من أى سلاح، وأى شئ فى يدك وقتها سيصبح ضرورياً لمواجهتهم. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
يا فندم الحل بسيط ... اللي عاوز يعلن عن مسدسات الصوت المعدله لضرب البلي ممكن يضع أعلانة بموقع للأعلانات كمصراوي مثلا. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
تحياتي لك. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
على الراغم انى تعرفت على المنتدى عن طريق البحث عن مسدس لضرب البلى ولكن بعد تصفح باقى المنتدى
اوافقك الرىء |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
أؤيدها وأشكرا على الاهتمام لخدمة الاعضاء من الاستغلال
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
بس عايزين مواضيع فى الصيد وتنظيم رحلات لانى نوات اشترى بندقية
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
اقتباس:
و دي حاجة كويسة جدا ... و أتمني لك التوفيق ... و بخصوص موضوع تنظيم الرحلات فالرابطة ستقوم بالواجب إن شاء الله ... و بالنسبة لموضوعات الصيد فستبدأ بالظهور تدريجيا بعد زوال صداع مسدسات البلي. و شكرا لإهتمامك و مشاركتك. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
كلامك صائب جدا .......
فإن مسدسات البلي لها اضرار كثيرة ، بالاضافة الى الطلقات التي تستخدم بها .. يمكن ان تسبب الاصابه الى المستخدم نفسه ... لا ابلي يخرج في اتجاهات عشوائية ... وفي اغلب الاحيان عند اصتدامه بـ اي شيء صلب بيرد مرة اخرى في تجاه معاكس بنفس سرعته ... وطبعاً باقي الاسلحة البيضاء التي تم ذكرها ... تعطي انطباع انه منتدى الهدف منه شيء آخر غير الصيد و هواية الصيد ... مع علمي الأكيد ان غالبية الاعضاء يتميزون بالصفوة الخلقية .. وحسن الرشد ... انا اضم صوتي اليك يا سيدي الفاضل حتى يكون المنتدى في اثراء للمعلومات عن الصيد بمختلف انواعه ، و الاسلحة المستخدمه فيه و الحديث منها ...........الخ والله الموفق و المستعان |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
1- حضرتك بدأت الكلام ب "يمنع التحدث" تفرق ايه اذا كانوا يكلموا على الخاص او العام او في التليفون حتى؟ معلش يعنى حضراتكم طاقم الادارة و الأستاذ احمد حسن سمحتوا بالكلام ده بما فيه الكفاية (حوالي 6 شهور) لدرجة ان على القل نصف الأعضاء (عدد حقيقي) ان لم يكن اكثر ليس لهم علاقة لا من قريب و لا من بعيد بالصيد و عمره ما مسك بندقية و اسمه صياد قديم!!!!! بل و اكثر من ذلك بعض طاقم الأدارة تاجروا في مسدسات الصوت لمــــــــــــــــــــــا اتهروا و الأستاذ احمس اللي حضرتك باعتلوا النداء ده مبسوط طبعا بالترافيك و عدد الأعضاء. اما السنج و المطاوي و ما شابه ففي عروض لشقق و تعابين و عربيات و اقلام ليزر و زيت زتون:mad: يعني هي جت على دول؟؟؟؟ و اهو اسمه منتدى الصيييييييييد في مصر. 2- ماشي كلامك 3- الحي يفرق اذا كان مسدس او بندقية رصاص او خرطوش في منهم للصيد و في لأ يعني واحد بيبيع حلوان 8 مم يبقا ده للصيد و ربنا عرفوه بالعقل و مين حيسيب صورة بطاقته و ترخيصه في المنتدى؟؟؟ اظن دي معلومات خاصة بين البائع و المشتري. 4-مشي كلامك. 5- ان شاء الله!!!! 6- فيه حد يحط التليسكوبات في قسم مقتنيات الأعضاء مع الشقق و العربيات و خلافه. تأكد يا أستاذي ان كلامي لا همذ و لا لمذ و لا تجريح في حد لكن اللي حاصل في المنتدى في الست شهور الأخيرة لا يصح اطلاقا لا في منتدى صيد و لا غيره و الله الموفق. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
اقتباس:
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
ثم لمعلومات حضرتك ... أنا مشرف فقط بالمنتدي ... و لي صلاحيات محدودة ، و أنا أفعل ما بوسعي لصالح الأعضاء ... و أحاول تنظيم المكان من جديد ... فلم الهجوم رغم أن في كلامك تأكيدا علي نفس المبدأ الذي أتحدث عنه .. أرجو أن تتفهم موقفي جيدا. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته أولا السؤال ده معلش مش من حقك تسأله اسيبه او اقعد فيه دي حاجه تخصني...انا بقول حقائق موجوده فعلا مش خيال او اوهام و لا بهاجم حد و بعدين انت سبت الكلام الكتير ده كله و مسكت آخر اكلمتين او على الأصح الكلام اللي على هواك...ماشي دي حاجه تخصك بس مش يبقى طاقم الادارة و صاحب الموقع ساكت ساكت و بعدين تيجي تقول لأ...عيب...ميصحش...و دي كانت ظروف و عدت. قلي بالأمانه حضرتك محستش بحاجه غريبه في المنتدى الا بعد ست شهور من الأخطاء (على كلامك)؟؟؟؟و بعدين تكرار الخطأ ليس عذرا لأحد...منتديات الصيد كتيرة و الحمد لله من الشرق للغرب فلماذا لم يقم أحد أعضاء طاقم الادارة بزيارة احدها للتعرف على محتوياتها و أقسامها و فروعها؟؟؟؟ و بعدين انتو اللهم صلي على النبي مش واحد و لا اتنين ده بتاع عشره على الأقل برجاء بذل القليل من المجهود لصالح المنتدى حتى تصبحوا فعلا جديرين بلقب طاقم الاداره. |
رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقترحات جميلة جدا واحنا معاك
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
أعذرنى أخى الحبيب , فأنا لست من طاقم الإدارة ولن اكون (نظرا لعدم تفرغى) ولكنى لا أفهم ماذا تريد ان تقول , برجاء توضيح رأيك حتى نفهم ما تريد هل يعجبك الوضع وتريد أن يبقى , أم لا يعجبك وتريد أن نغيره ؟ وسيبك من حكاية انه بقاله 6 شهور بالطريقة دى لأن هذا موضوع لن يقدم او يؤخر , ودائما هناك وقت مناسب للتغيير , واذا كنت أنت رأيت وقت مناسب قبل الآن فلماذا لم تبادر وقتها بطرح وجهة نظرك , وهل ننتظر حتى نهدم المواضيع المفيدة بحجة انها جائت متأخرة ؟ أعتقد أنها عندما تأتى متأخرة فذلك خير من أن لا تأتى. |
رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
انا موافق وبشده وياريت سرعة التنفيذ ولمعلوماتكم ان البلطجية بيخشوا المنتدى هنا وبيتعلموا منه فن صناعة البلي اللي بقت مواضيعه من اهم مواضيع المنتدى للاسف والبلطجي دلوقتي لو مش عارف يجيب حي بيجيب مسدس بلي :)
|
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
ازيك يا دكتور محمد...ارجع حضرتك لمشاركتي الأولى في الموضوع و انت تعرف تعليقي على الوضع و ما يعجبني و ما لا يعجبني...و طول ما الناس زي ما هي مفيش حاجه حتتغير و يبقى الوضع على ما هو عليه و ليست المشكلة في التوقيت. |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
أختلف معك يا أخى الحبيب , فأنا أتحدث فى المبدأ المنتدى منذ شهور كان مثل السوق فى الأحياء الشعبية , ثم تعيين مشرفين لضبط المنتدى , فهل تعتقد أن يتموا كل عملهم فى لحظة واحدة ؟ دائما يا اخى نبدأ ببعض الأمور ثم نتبعها بالبعض الآخر على حسب مقدرتنا , ولا تنسى أن الله خلق الدنيا فى ستة ايام وكان قادراً على أن يخلقها فى يوم واحد , لأن له حكمة فى ذلك , ولا تنسى أننا لن نصل أبدا الى حد الكمال فالكمال لله وحده , ولن نصل اليه مهما فعلنا ولكن علينا أن ننشد الكمال لأن هذا واجبنا بالسعى والعمل الدائم فى كل وقت. وهل تعتقد أنهم لو انجزوا كل المواضيع الهامة فى وقت سابق , هل كانوا سيصلوا الى الكمال , ولا يفعلوا شىء الآن ؟ لا ابدا يا اخى الحبيب , فكل شىء فى حياتنا فى تطور مستمر وتحديث دائم , وما ينفع اليوم لا ينفع غداً و ما نستخدمه اليوم يجب ان نطوره غدا على حسب الظروف الموجودة والوقت المتاح. فلماذا إذاً نطلب من الادارة ان تفعل ما لا تطيق وخاصة انهم أصحاب مهن وأعمال وبيوت وأسر مسئولين عنها (ولا انت فاكرهم عواطلية وفاضيين للمنتدى وبس؟) واجبنا الآن أن نساند كل تحرك جاد نرى فيه فائدة للمنتدى , ونرى فيه تغيير حقيقى لأن هذا هو الطريق الوحيد لنصل للأفضل , لا أن نهاجمه لأسباب لن تقدم او تؤخر أرجو ان تكون تفهمت وجهة نظرى , ودائما الإختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضية وأسكت بقى وماتتكلمش فى الموضوع ده تانى علشان آخدك معايا فى طلعة الصيد الجاية ان شاء الله. هههههههه بالمناسبة أنت ساكن فى منطقة ايه؟ |
رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
أقتراحات وتوصيات قيمة وبالتوفيق
|
رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
والله عندك حق
انا كنت عامل موضوع عن بيع مسدس بلي من شهر ابريل والله حذفته بالكامل عشان صراحه زهقت وكفايه كده |
رد: نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
استاذ كريم كلام حضرتك سليم %100 . واعتقد الاوضاع حاليا بدأت فى الاستقرار. وربنا يعدى يوم الجمعة على خير.
خالص تحياتى |
رد: أرجو أن نكتفي بهذا القدر من مسدسات البلي.
اقتباس:
لالالالا يا دوك اسكت ازاي؟؟؟:)ده انا سكت لما ات**** :p و بعدين حضرتك بتتكلم كأنهم حيعزقوا هوه احنا المصريين كده نخطط و نهندس و نبص عالسقف و في الآخر منعملش حاجه و بعدين ما هوه كان مضبوط و زي الفل ايه اللي عمل فيه كده؟؟؟:mad: لا كان في صوت و لا ضوء أي نعم كان فيه شوية شده بس كان صيد صيد يعني الصراحه:)...و بعدين انتا حبيبي و الله و انا حاسكت لحد كده أحسن برضه و اروح اتابع جمعة الاصرار. وعلى فكره انا على بعد خمس دقايق منك(خمن فين؟؟). |
| الساعة الآن 01:20 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir