الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   انت عندك كام سنة ؟؟ (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=16605)

خالدحامد 11-10-06 04:31 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 211786)
ههههههههههههههه
ربنا يديك طولة العمر يا خالد بيه
كنت حط علامة فاى او لانهايه
منور الموضوع
وبجد يا جماعة صياغتنا وطريقتنا للكلام مع بعضنا بتفرق لما نعرف عمر كل واحد فينا
طبعا مش قاعدة لأن اكام من الشباب هنا الى زى الورد 15 و 16 سنة مشتركين هنا ولباقتهم وشياكتهم فى الكلام افضل من ناس كتيير قوى برة المنتدى
وعيب نبقا عائلة واحدة فى منظومة محترمة زى المنتدى بتاعنا ومنعرفش عمر بعض قد ايه!
وربنا يديكم كلكم طولة العمر

ميلادى 1/3/1979 عمرى 32 سنة وميلاد ابنى عمر 25/1/2011 عيد الثورة والله صدفة

mohamad 11-10-06 04:48 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
والله يا استاذ احمد كفافى انتى قريت الى كنت لسه بفكر فيه فى دماغى وقولت ليه ميقولشى كل واحد سنه علشان الواحد يحس انه ازداد معرفه بالى بيكلمه وهى والله مجرد حاجه شعوريه ملهاش علاقه بان الواحد يكلم حد اده اواصغر او اكبر الله ينور عليك تاريخ ميلادى 1 - 8 - 1984

new hun 11-10-06 05:28 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
بصراحة موضوع جميل , مافيش مانع بجانب اكتساب خبرات فى مجال الصيد من التعرف اكثر على من تحدثة فى موضوع او تتناقش معة ,
انا بقى 10- 3 - 1976 حوالى 35 سنة
شكرا مرة اخرى وتم التقييم

kefafy 11-10-06 08:55 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akel (المشاركة 212681)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .
الأستاذ أحمد كفافي .
بعد التحية وكامل الاحترام لشخصكم الكريم .
لم أقصد اطلاقا التقليل من أهمية موضوعك (انت عندك كام سنة ) .ولكن هدفي والله اطفاء روح دعابة علي موضوعك وليس من أخلاقي أبدا الكبر أو التقليل من شأن أحد
ومن الواضح أن شخص راقي وقمة في الذوق والأدب ويشرفني معرفتك .
تقبل اعتزاري عن الكلام غير المقصود .
وأكرر اعتزاري
محمد

لا يفندم مفيش اى زعل حضرتك
ونورت الموضوع يا محمد بيه
وانا الى اتشرفت بمعرفة حضرتك

kefafy 11-10-06 08:56 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسكندرانى 1 (المشاركة 212429)
أحمد محمود

23/10/1986

كلها اسبوعين ها ... 18 يوم بالظبط ان شاء الله و اتم 25 سنه ، مين حيجيب الهدايا بقى :d

منور الموضوع وتحية لحضرتك ورجالة اسكندرية

kefafy 11-10-06 08:59 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 212435)
انس محمد

5\8\1995

انس باشا انا الى بحى حضرتك بجد على المواضيع الاخيرة وقاعدة البيانات الى حضرتك شغال فيها التى تحتوى على اهم المعلومات عن اشهر الاسلحة
ونورت الموضوع

kefafy 11-10-06 09:01 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sadaany (المشاركة 212685)
عمال تلف وتدور اطلع بقى ياعم بسنك الحقيقى شكلك كده عنك 90 سنه وقلقان من مالموضوع ههههههاااااااااااااااا

هههههههههههههههههههههه
فعلا للمرة التانية يشارك من غير ميقول على السن بس اكيد هو نسى
بس بالامانة انا مبسوط جدا برسالتة
ومشاركتك معانا يا دكتور

kefafy 11-10-06 09:04 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدحامد (المشاركة 212689)
ميلادى 1/3/1979 عمرى 32 سنة وميلاد ابنى عمر 25/1/2011 عيد الثورة والله صدفة

اللهم صلى على حضرة النبى
ربنا يخليهولك يارب ويحفظهولك وتفرح بيه يا خالد بيه
ونورت الموضوع

kefafy 11-10-06 09:07 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamad (المشاركة 212690)
والله يا استاذ احمد كفافى انتى قريت الى كنت لسه بفكر فيه فى دماغى وقولت ليه ميقولشى كل واحد سنه علشان الواحد يحس انه ازداد معرفه بالى بيكلمه وهى والله مجرد حاجه شعوريه ملهاش علاقه بان الواحد يكلم حد اده اواصغر او اكبر الله ينور عليك تاريخ ميلادى 1 - 8 - 1984

بظبط يا محمد بيه والله هو ده القصد
منتديات كتيير قوى بتلاقيها عارضة مع بيانات العضو من عدد مشاركات وتاريخ تسجيل بتلاقيها بردو عارضة تاريخ ميلاد وفى الاعدادات ممكن تلغى عرض تاريخ الميلاد
وفرصة سعيدو جدا لمعرفة حضرتك

kefafy 11-10-06 09:11 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new hun (المشاركة 212692)
بصراحة موضوع جميل , مافيش مانع بجانب اكتساب خبرات فى مجال الصيد من التعرف اكثر على من تحدثة فى موضوع او تتناقش معة ,
انا بقى 10- 3 - 1976 حوالى 35 سنة
شكرا مرة اخرى وتم التقييم

نيوبرن بيه التعارف و التواصل و الحياة الاجتماعية
هى ضلع رئيسى فى اى مجتمع متقدم
ده عشان تبادل الخبرات و المعرفة بين الناس وبعضها
ونورت يفندم الموضوع

خواجة 11-10-07 01:04 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
عبداللة خواجة 3-9-1994 اصغر شاب على المنتدى

medo pasha 11-10-07 01:22 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
محمد صلاح
اصغر واحد

26-8-1997
يعنى حوالى 14

okapi knife 11-10-07 01:30 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 212732)
انس باشا انا الى بحى حضرتك بجد على المواضيع الاخيرة وقاعدة البيانات الى حضرتك شغال فيها التى تحتوى على اهم المعلومات عن اشهر الاسلحة
ونورت الموضوع

شكرا يا باشا دة بس من ذوق حضرتك

shadymageed 11-10-07 02:00 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
يسعدنى انى اشارك فى الموضع اسمى شادى نجيب محفوظ 22/8/1979 يعنى 32 او ممكن تقولو كده 15 سنه هههههههههه

خالدحامد 11-10-07 06:26 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 212734)
اللهم صلى على حضرة النبى
ربنا يخليهولك يارب ويحفظهولك وتفرح بيه يا خالد بيه
ونورت الموضوع

ياباشا شكرا على ذوقك موضوع جميل

safroot 11-10-07 07:43 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خواجة (المشاركة 213115)
عبداللة خواجة 3-9-1994 اصغر شاب على المنتدى

انا اصغر 1996

bodygard 34 11-10-07 08:27 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
1 مرفق
محمد عزت 3/6/1962 شرقاوى من الزقازيق ودى صورتى اهى يالا بقى ورونى حاتعملوا ايه؟؟

marwan 11-10-07 09:04 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
مروان عمرو

14 عام

19\3\1997

boody 11-10-07 11:00 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
عبد الرحمن اسامة
ثانوية عامة
25\10\1994
17 سنة تقريبا
مشكوووور على الموضوع

adel152 11-10-08 12:35 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
عادل احمد
15-02-1962
شكرا استاذ كفافى وتحياتى

kefafy 11-10-08 08:50 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خواجة (المشاركة 213115)
عبداللة خواجة 3-9-1994 اصغر شاب على المنتدى

منور يا عبد الله بيه الموضوع

kefafy 11-10-08 08:51 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo pasha (المشاركة 213128)
محمد صلاح
اصغر واحد

26-8-1997
يعنى حوالى 14

محمد باشا والله مش بالسن اهم حاجة انت منورنا

kefafy 11-10-08 08:53 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة okapi knife (المشاركة 213140)
شكرا يا باشا دة بس من ذوق حضرتك

مش مجلمة يا انس باشا بس كام موضوع عجبنى جدا من الى حضرتك كنت عاملهم ومنهم المسدسات الصغيرة

kefafy 11-10-08 08:56 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shadymageed (المشاركة 213152)
يسعدنى انى اشارك فى الموضع اسمى شادى نجيب محفوظ 22/8/1979 يعنى 32 او ممكن تقولو كده 15 سنه هههههههههه

شادى بيه الشباب شباب القلب مش السن والله
وبعدين يفندم حضرتك فى عزو لسة , كمان ان شاء الله 40 سنة كدة نقول كدة , احسن انا عمرى قريب لعمر حضرتك :)

kefafy 11-10-08 08:58 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة safroot (المشاركة 213404)
انا اصغر 1996

منور الموضوع يفندم وهيا دى ميزة الموضوع وفكرته
ان كل واحد يبقا عارف الى قدامه عنده كام سنة
عشان اعتبارات كتيير قوى وكلنا عرفينها
وشكرا على مشاركتك

kefafy 11-10-08 09:02 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 213418)
محمد عزت 3/6/1962 شرقاوى من الزقازيق ودى صورتى اهى يالا بقى ورونى حاتعملوا ايه؟؟

اجدع واكرم ناس يمحمد بيك و حضرتك منور بجد
بس ليا سؤال حضرتك السمك دى خوفض محرات ؟
ولا نوعها ايه؟

kefafy 11-10-08 09:03 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة marwan (المشاركة 213431)
مروان عمرو

14 عام

19\3\1997

مروان باشا شكرا لمشاركة حضرتك ومنورنا

kefafy 11-10-08 09:05 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boody (المشاركة 213473)
عبد الرحمن اسامة
ثانوية عامة
25\10\1994
17 سنة تقريبا
مشكوووور على الموضوع

ربنا ينجحك ويعملك الصالح
وحضرتك نورتنا

kefafy 11-10-08 09:06 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adel152 (المشاركة 213490)
عادل احمد
15-02-1962
شكرا استاذ كفافى وتحياتى

والله يا عادل باشا انا مش مصدق ان حضرتك شاركت هنا فى الموضوع
انا سعيد جدا جدا بمشاركة حضرتك والله
والف الف شكر على نصائح حضرتك الى كانت على الخاص
ومنور يفندم الموضوع

bodygard 34 11-10-08 01:24 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
3 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 213659)
اجدع واكرم ناس يمحمد بيك و حضرتك منور بجد
بس ليا سؤال حضرتك السمك دى خوفض محرات ؟
ولا نوعها ايه؟

كفافى بك المحترم.. اولا فرصه طيبه وشرف كبير لى انى اتعرف بسيادتك وانا مبسوط والله انى انضميت للمنتدى الرائع ده واتعرفت على ناس كتير محترمين فيه زى حضرتك... ثانيا:السمكه دى بيسموها الصيادين زى ما قالوا لى( قرش الجميل) وهى الصوره الاولى والتالته اما المحراته فهى الصوره التانيه والاتنين جم معايا من على البر فى خليج مكادى فى الغردقه ..على فكره قرش الجميل ده بيقولوا عليه احيانا عروسة البحر وفى ناس خرفت عليه كتير فى النت وقالوا ان دى بنت واتسخطت سمكه سامحهم الله وكأنهم لازالوا فى حاجه لمعجزه ليؤمنوا بالله..مع اطيب تحياتى

kefafy 11-10-08 04:34 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
يفندم ربنا يعزك والله من زق حضرتك
انا من الغردقة يفندم وليا الشرف انى اتعرف بحضرتك
ولما تيجى الغردقة انشاء الله هنطلع سوا مع بعض رحلة تسقيط انشاء الله
طبعا الصور هنا واضحة قوى , هو الاولى و الثالثة دى نوع من انواع القرش فعلا وبنقول عليه الحلوانى او الجميل زى مامعليك قلت
والتالتة دى اسمها مانتا او رجادة (رقادة) واسمها العلمى stingray
وعاوز بس اقول لاخواتى هنا بامانه
حضرتك استاذ صيد بصراحة
لان النوعين دول تقال جداااااااااااااااااااااا على اى خيط مع العلم ممكن يكون وزنهم فى حدود 3 او 4 كيلو ولكن عندهم كفائة انهم يقطعوا اى خيط نظرا لان جسمهم عريض قوى بيعمل مقاومة هائلة وانت بتسحبهم برا الميه , فمعنى ان حضرتك طلعتهم يعنى قعدت تناور معاهم وتديهم بحمل على الخيط وتلم وهكذا بتعمل (Fighting time with braking spool)
بصراحة حضرتك استاذ

bodygard 34 11-10-08 06:03 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
كفافى بك يشرفنى اطلع معاك رحلة صيد ان شاء الله لما ارجع من الحج ومش عايزين الناس هنا يزعلوا انناخرجنا عن الموضوع بتاعك الرائع ده بس فعلا( الرجاده) دى زى ماقلت فسحتنى على الشط كله اكتر من ساعه عشان تتطلع وماطلعتش الا بالهوك زى مانت شايف

دكتور عابدينوف 11-10-08 06:43 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
محمد عابدين
24/6/1990

kefafy 11-10-09 08:50 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
دكتور محمد عابدين اهلا بحضرتك ومنورنا يفندم

ِAhmedAlaa2007 11-10-12 10:02 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
طبعا يشرفني اني اكون عضو فعال في هذا المنتدي الرائع اللي استفدت منه ومن الاساتذة الكبار فيه اكبر استفادة ممكنة واحب اشكر حضرتك جزيل الشكر علي الموضوع ده عشان الواحد يعرف يختار صيغة الحوار المناسبة مع الناس حسب اعمارهم
انا
اخوكم او ابنكم أحمد علاء الوكيل من مواليد سنة 96 وتحديد في يوم 20 من شهر تموز (( يوليو )) ولسه بدور علي بندقية او مسدس غاز في حدود امكانياتي وشكرا لكل من يساهم في هذا المنتدي حتي لو بمشاركة

kefafy 11-10-13 09:16 AM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اخى احمد منور الموضوع والله
وهو ده الهدف من الموضوع
وربنا يرزقك بسلاح كويس
ونصيحة شخصية خليك فى الالمانى
حتى ولو طالت فترة الانتظار
والصبر مفتاح الفرج
وربنا يوفقك يا احمد بيك ونورت الموضوع

ِAhmedAlaa2007 11-10-15 01:03 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
شكرا كفافي باشا بس شالكي هميل ناحية البنادق فكنت عايز رأيك في المعادي 5.5 ايه نظامه او حضرتك ترشلحي ايه في حدود 800 ج ووممكن غاية 1000 بالعافية

عادل عبده 11-10-15 01:04 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ِahmedalaa2007 (المشاركة 217527)
شكرا كفافي باشا بس شالكي هميل ناحية البنادق فكنت عايز رأيك في المعادي 5.5 ايه نظامه او حضرتك ترشلحي ايه في حدود 800 ج ووممكن غاية 1000 بالعافية

بعد اذن الاستاذ كفافى لو 1000 جنيه ممكن تشوفلك حته كرال كويسه ومشكلها اتحفظت خلاص ونحلهالك ويبقى معاك حاجه هاى باور ومحترمه

kefafy 11-10-15 02:05 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
عادل بيك الله ينور على حضرتك ويشرفنى ان حضرتك مشترك فى الموضوع والصورة بتاعة منظر الغروب دى جامدة جدا ,,
بالنسبة للمعادى نمرة 2 بندقية محترمة وقوية بصراحة مش ضعيفة وبتجيب من على مسافات لان نشانها دقيق ومعمرة ولاكن لو معاك لحد الف جنية فى اخوة هنا كتيير بيبيعوا الكرال فى متوسط السعر ده مستعمل بحالتها فيبقا الكرال افضل
وربنا يوفقك لما فيه خيرا

ِAhmedAlaa2007 11-10-16 03:45 PM

رد: انت عندك كام سنة ؟؟
 
يعني رأيكم اشوف الكرال التركي
طب وساعتها اجيب 5.5 ولا 4.5 ؟؟؟


الساعة الآن 01:44 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir