الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=30911)

telefighter 12-07-04 04:02 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
السلام عليكم ورحمه الله

انا شايف بما ان البلد دخلت عصر الحرية و الديموقراطيه ............. وانفتاح الاعلام و الابواق
احنا ننتظر نتيجه الانتخابات التى بتمثل اصوات كل الاعضاء فى منتدى الصيد فى مصر الذى اعتز بيييه جدا
واللى يقووله الصندووق هو اللى يمشى ويبقى راى الاغلبيه
وانا اظن انه لاضر ولا ضرار وكل واحد يتحمل مسئوليه نفسه واللى عايز يشترى سلاح غير قانونى ولا يحمل ترخيص مش مستنى المنتدى اللى هو هيجيبوله ...........ولو على هوايه الصيد فقط اكيييد فى اعضاء كتيير فى المنتدى معملوووش طلعات صيد ولا مره

انا عن نفسى اشجع التنوع فى المواضيع والهوايات فى رايى المتواضع واكن للاخرين من الاعضاء كل الاحترام والتقدير

Champion 12-07-04 11:40 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
للاسف لو طلعت غير موافق ......... انا منسحب

القبطان المصرى 77 12-07-04 11:47 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
انا مع منع المواضيع دى طبعا
لأن ملهاش علاقه بالصيد

Bebeto 12-07-04 12:05 PM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القبطان المصرى22 (المشاركة 398731)
انا مع منع المواضيع دى طبعا
لأن ملهاش علاقه بالصيد

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 398729)
للاسف لو طلعت غير موافق ......... انا منسحب

و انا معاكم طبعا

MBadr 12-07-04 12:07 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salas0010 (المشاركة 397269)
اخى الكريم لو المشكله فى السلاح كان لما واحد يعمل جريمه المفروض يسجنوا السلاح عشرين سنه ويتم حجز صاحب السلاح !!!!
المشكله مش فى السلاح المشكله فى اللى ماسك السلاح ...الجهل والجاهليه والقبليه وحميه الجاهليه مع البعد عن الدين هما بعض الاسباب التى تؤدى ارتفاع نسبه الاجرام فى اى بلد هذا بجانب عدم العدل
لو احنا فى امريكا وقولنا عاوزين نحرم ونجرم استخدام المطاوى والتلسكوبات ومسدسات الصوت ماذا تتوقع ان يكون رد فعلهم ؟؟؟
انا مع ان كل فرد بالغ عاقل مسلم يكون معاه ألى بس نتعلم ونبعد عن قبليه الجاهليه وحميتها ونفهم ديننا صح يبقى ايه المشكله !!!

ويا اخى لو اتبعت ان الشئ ده مجرم وده غير مجرم قانونيا يبقى نستاهل انهم يخلوا حتى سكينه المطبخ مجرمه قانونيا كما هو معمول به الان وظابط رايق يرازيك بيها
المفروض ميكونش الغلط هو الصح والصح بقى هو الغلط

اعذرنى اخى على صراحتى وموضوع ممتاز وجزاك الله خيرا :):)

انا مع الرأى المحترم بتاع حضرتك المشكلة فى كيفية الاستخدام وليس فى السلاح نفسه فالكثير مننا لم يفكر فى اقتناء سلاح حتى لوكان لمجرد التهويش الا بعد الثورة والانفلات الامنى المتعمد من بلطجية النظام

Champion 12-07-04 12:25 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esaam (المشاركة 398389)
فعلا موضوع هام جدا ومثلا واحد بيبيع بونية او سنجة هل ممكن دى تكون للأقتناء اكيد لا انما لو مطوة والعارض يزكر للتزكية الوضع يختلف ومن شكل المطوة بيبان الأستخدام يعنى مثلا معظم الصيادين مش بتزكى الطير بمطوة قرن غزال
انما لما بتكون مطوة كبيرة بيتشك فيها
صحيح فية ناس غاوية اقتناء ولاكن بتكون حاجات شاذة قديمة مثلا او بها نقوش او تحفة واعتقد دى واضحة
اما مسدسات البلى مع الأسف ثبت انها مش عملية للحماية ولا نشان ولا تأثير قوى يبقى لية نشلها ونجازف بقضية
وبعدين فية مقولة تقول الغلبة لمن يشهر سلاحة اولا ودائما المهاجم بيكون اكثر استعداد وجاهزية بينما المدافع يفاجأ ويرتبك وحتى لو معاة سلاح حى الا اذا كان فرد امن او حارس مثلا
واخيرا كثرة اسلاح بهدف الحماية تؤدى الى ان فية ناس بتستخدمة بتهور ومع الأسف تتسبب فى ضرر للغير وللنفس
ولو لم يوجد السلاح لكان افضل لة ولغيرة
وعلى فكرة النت بيدخل علية بلطجية ونصابين وكل حاجة الدنيا وغلطان اللى فاكر ان البلطجى لابس فانلى مخططة ابيض واسود وعلى رسغ ايدة حتة جلد عريضة فى تطور مش احنا بس اللى بنتطور
والتحية لفاتح الموضوع لأهميتة لنا وللمنتدى وللبلد وامنها

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 398634)
السلام عليكم و رحمة الله تعالي و بركاته
هذا المنتدي إسمه "الصيد في مصر" و ليس "السلاح في مصر"
وكلمه يارب نفهم مضمونها 100 عضو صياد أفضل من ...،10 عضو ممكن يجيبوا مصيبه للمنتدي و أعضاءه.
يا جماعه من المفروض ان ده كان يتعمل من غير إستفتاء لأن الصياد اللي بيدخل للصيد المواضيع دي بالنسبه له شبهه و بتضايقه. يا ريت المنتدي يركز علي الصيد و تنمية الهواية لأنهم هم رونق المنتدي و دون ذلك ...... !! إنتم عارفين الباقي.

خالص تحياتي للصيادين بس

لأسف الصيادين اقل من ال.......... في المنتدي

Champion 12-07-04 02:26 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
...............................................

fishtic 12-07-04 04:55 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 398758)
لأسف الصيادين اقل من ال.......... في المنتدي

بص يا شامبيون
مش معنى تبنيك فكرة معينة ان اي حد مش متبنيها او معارضها يبقى عدو او اقل منك
مهما كنت فاكر ان رأيك صح
المنتدى كان ماشي ع الطريقة اليبرالية عملت ثورجي ع الاوضاع
استحمل بقى نتائج الديموقراطية وابتلعها ف صمت

سؤال بسيط جدا
انتا راجل مش عاوز المنتدي يتعامل ف اي شئ خارج ع القانون
ليه مجبتش سيرة الاسكوبات ولا انتا متعرفش ان حيازتها او الاتجار فيها خروج ع القانون

Champion 12-07-04 06:40 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 398854)
بص يا شامبيون
مش معنى تبنيك فكرة معينة ان اي حد مش متبنيها او معارضها يبقى عدو او اقل منك
مهما كنت فاكر ان رأيك صح
المنتدى كان ماشي ع الطريقة اليبرالية عملت ثورجي ع الاوضاع
استحمل بقى نتائج الديموقراطية وابتلعها ف صمت

سؤال بسيط جدا
انتا راجل مش عاوز المنتدي يتعامل ف اي شئ خارج ع القانون
ليه مجبتش سيرة الاسكوبات ولا انتا متعرفش ان حيازتها او الاتجار فيها خروج ع القانون

انا سبت نقط و خليتها لخيال اللي بيقرأ
يعني كل واحد حيحط مكان النقط صفته....
انا بشككش في نزاهة الأستطلاع و انا فاهم ان الأصوات دي من الأعضاء مش من حد تاني
بالنسبه للسكوبات انت لو شفت راس الموضوع بعنوان
"مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه "
منها السكوبات لأنها مجرمه
و انا اصلا محططش عنوان الأستطلاع
لو كنت انا اللي حطيطه كنت زودت الأسكوبات

Bebeto 12-07-04 06:48 PM

Re: رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 398854)
بص يا شامبيون
مش معنى تبنيك فكرة معينة ان اي حد مش متبنيها او معارضها يبقى عدو او اقل منك
مهما كنت فاكر ان رأيك صح
المنتدى كان ماشي ع الطريقة اليبرالية عملت ثورجي ع الاوضاع
استحمل بقى نتائج الديموقراطية وابتلعها ف صمت

سؤال بسيط جدا
انتا راجل مش عاوز المنتدي يتعامل ف اي شئ خارج ع القانون
ليه مجبتش سيرة الاسكوبات ولا انتا متعرفش ان حيازتها او الاتجار فيها خروج ع القانون

يا باشا لو قلنا السكوبات علي الاقل بنستعملها في الصيد ..... انمااللي يشتري خنجر ده معتقدش هيدبح بيه .... و اللي بيشتري او عايز بونية يمكن هيتخانق مع اليمامة مثلا لما تقع عشان ماماتتش ؟؟؟ و السكوبات قانون متخلف اصلا و ممكن يتعدل عادي .... انما الباقي ده عمره ما هيبقي غير شبهة ...... و لكم التعليق

fishtic 12-07-04 06:56 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 398888)
انا سبت نقط و خليتها لخيال اللي بيقرأ
يعني كل واحد حيحط مكان النقط صفته....
انا بشككش في نزاهة الأستطلاع و انا فاهم ان الأصوات دي من الأعضاء مش من حد تاني
بالنسبه للسكوبات انت لو شفت راس الموضوع بعنوان
"مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه "
منها السكوبات لأنها مجرمه
و انا اصلا محططش عنوان الأستطلاع
لو كنت انا اللي حطيطه كنت زودت الأسكوبات

من اول راس الموضوع وكل مشاركاتك مفيهاش سيرة الاسكوبات

Bebeto 12-07-04 07:16 PM

Re: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
يا باشا لو قلنا السكوبات علي الاقل بنستعملها في الصيد ..... انمااللي يشتري خنجر ده معتقدش هيدبح بيه .... و اللي بيشتري او عايز بونية يمكن هيتخانق مع اليمامة مثلا لما تقع عشان ماماتتش ؟؟؟ و السكوبات قانون متخلف اصلا و ممكن يتعدل عادي .... انما الباقي ده عمره ما هيبقي غير شبهة ...... و لكم التعليق

Champion 12-07-04 07:27 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 398893)
من اول راس الموضوع وكل مشاركاتك مفيهاش سيرة الاسكوبات

يمكن انا مهمشها في المشاركات لكن انا كاتب في رأس الموضوع المجرمه
شامله السكوبات و المطاوي السنج السواطير و الكرابيج الخ.....

hema777h 12-07-04 08:50 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed salah hassan (المشاركة 397249)
والله ياباشا البلطجيه لما بيشتروا سلاح مابيدخلوش على النت وعلى المنتدى عشان يجيبوا مطواه ولا خنجر ولا اي حاجه من الحاجات دي ليهم طرق واماكن تانيه خالص بيجيبوا منها اللي بيشتري هنا في المنتدى كلهم ناس محترمين وافاضل وبيشتروا الحاجات دي للاقتناء او هواية تجميع الاسلحه مفيش بلطجيه يعني بيدخلوا يشتروا سلاح من المنتدى والدليل على كلامي ان لما بتلاقي حد عارض حاجه شمال زي طبنجه شمال او فرد خرطوش او اي حاجه من دي بتلاقي الناس كلها طلعت فيه كلته والاداره بتقفل الموضوع ارجو ان اكون وصلتلك وجهة نظري

وتقبل مروري

كلامك صحيح الي بيكون عايز يجيب حاجة زي كداا من المجرمين مش بيدخل علي النت عشان انو يجبهم

Champion 12-07-04 08:59 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 398969)
كلامك صحيح الي بيكون عايز يجيب حاجة زي كداا من المجرمين مش بيدخل علي النت عشان انو يجبهم

متحاوش تقنع نفسك علشان تحلل التجاره فالمطاوي
هو مفيش بلطجيه و نصابين غير في العتبه و السجون ؟؟؟؟؟؟؟؟

hema777h 12-07-04 09:10 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
ولا اي حد يزعل الي عايز حاجة من الاعضاء بدل ما يجلها من المنتدي بسعر معقول عشان احنا مش تجار يروح يجيب من المحلات الي هما تجار وخلي المحلات تاكل عيش شوبة

hema777h 12-07-04 09:11 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 398978)
متحاوش تقنع نفسك علشان تحلل التجاره فالمطاوي
هو مفيش بلطجيه و نصابين غير في العتبه و السجون ؟؟؟؟؟؟؟؟

ولا تزعل الي عايز حاجة بروح يشتريها من المحلات ولا تزعل نفسك ......ارجو انك تكون مرضي

mohamed salah hassan 12-07-04 09:27 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 398987)
ولا تزعل الي عايز حاجة بروح يشتريها من المحلات ولا تزعل نفسك ......ارجو انك تكون مرضي

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حلوة منك ياهيما

Champion 12-07-04 11:25 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 398987)
ولا تزعل الي عايز حاجة بروح يشتريها من المحلات ولا تزعل نفسك ......ارجو انك تكون مرضي

مظنش ان في محل ماشي في السليم حيبيع مطوه ولا خنجر

salas0010 12-07-05 12:05 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mbadr (المشاركة 398751)
انا مع الرأى المحترم بتاع حضرتك المشكلة فى كيفية الاستخدام وليس فى السلاح نفسه فالكثير مننا لم يفكر فى اقتناء سلاح حتى لوكان لمجرد التهويش الا بعد الثورة والانفلات الامنى المتعمد من بلطجية النظام


صدقت اخى الكريم وجزاك الله خيرا وتوقيع حضرتك أن شاء الله ربنا يجعله فى ميزان حسناتك

hema777h 12-07-05 12:27 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399055)
مظنش ان في محل ماشي في السليم حيبيع مطوه ولا خنجر

وانا قولتلك هيبيع مخدرات اي محل سلاح في مصر في خناجر ولا انت مش صياد وداخل تتكلم وتحلل وتمنع وانت اصلا مش صياد ومتعرفش الخناجر والمطاوي بنحتجها لية

Champion 12-07-05 12:36 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399085)
وانا قولتلك هيبيع مخدرات اي محل سلاح في مصر في خناجر ولا انت مش صياد وداخل تتكلم وتحلل وتمنع وانت اصلا مش صياد ومتعرفش الخناجر والمطاوي بنحتجها لية

اولا انا صياد بس مبتدئ و دخلت محلات سلاح كتير قبل كده..
و لقيت سكاكين و خناجر بس كانت لأقتناء بجد عماني و عراقي و فلسطيني و سويسري
بس مظنش ولا عمري ما شفت في المنتدي واحد خارج بخنجر علشان يزكي بيه
ممكن اعرف بس انهي محل بيبيع مطاوي قرن غزال ؟
ولا انهي محل بيبيع سيوف مسنه ؟؟
ولا انهي محل بيبيع مسدسات بلي ؟؟
ولا انهي محل بيبيع بواني حديد ؟؟
ولا انهي محل بيبيع خناجر ؟؟
ولو فيه انا مستعد ابلغ عنه البوليس

hema777h 12-07-05 12:39 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399093)
اولا انا صياد بس مبتدئ و دخلت محلات سلاح كتير قبل كده..
و لقيت سكاكين و خناجر بس كانت لأقتناء بجد عماني و عراقي و فلسطيني و سويسري
بس مظنش ولا عمري ما شفت في المنتدي واحد خارج بخنجر علشان يزكي بيه
ممكن اعرف بس انهي محل بيبيع مطاوي قرن غزال ؟
ولا انهي محل بيبيع سيوف مسنه ؟؟
ولا انهي محل بيبيع مسدسات بلي ؟؟
ولا انهي محل بيبيع بواني حديد ؟؟
ولا انهي محل بيبيع خناجر ؟؟
ولو فيه انا مستعد ابلغ عنه البوليس

انا اسف جدااااا انا مختش بالي انك عضو لسة جديد من الشهر الي الفات 7/6/2012 معلش الغلط عندي انا مش عندك انت

Champion 12-07-05 12:42 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399095)
انا اسف جدااااا انا مختش بالي انك عضو لسة جديد من الشهر الي الفات 7/6/2012 معلش الغلط عندي انا مش عندك انت

رد علي اسئلتي :)

hema777h 12-07-05 12:43 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399093)
اولا انا صياد بس مبتدئ و دخلت محلات سلاح كتير قبل كده..
و لقيت سكاكين و خناجر بس كانت لأقتناء بجد عماني و عراقي و فلسطيني و سويسري
بس مظنش ولا عمري ما شفت في المنتدي واحد خارج بخنجر علشان يزكي بيه
ممكن اعرف بس انهي محل بيبيع مطاوي قرن غزال ؟
ولا انهي محل بيبيع سيوف مسنه ؟؟
ولا انهي محل بيبيع مسدسات بلي ؟؟
ولا انهي محل بيبيع بواني حديد ؟؟
ولا انهي محل بيبيع خناجر ؟؟
ولو فيه انا مستعد ابلغ عنه البوليس

دوور انت بمعرفتك حيث انك محترف بس انا مش فتان عشان اقووول علي حد ان الفتنة اشد من القتل

hema777h 12-07-05 12:44 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
دوور انت بمعرفتك حيث انك محترف بس انا مش فتان عشان اقووول علي حد ان الفتنة اشد من القتل

Champion 12-07-05 12:46 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399100)
دوور انت بمعرفتك حيث انك محترف بس انا مش فتان عشان اقووول علي حد ان الفتنة اشد من القتل

يبقي انت معندكش اثبات ان في محل بيبيع خناجر و مطاوي قرن و بواني حديد و سيوف

hema777h 12-07-05 12:48 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399103)
يبقي انت معندكش اثبات ان في محل بيبيع خناجر و مطاوي قرن و بواني حديد و سيوف

تصدق ممكن ميكونش في اثبات بس اثبت انت لو عايز انك تثبت ان في اثبات ان في محل بيبيع ال

Champion 12-07-05 12:53 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema777h (المشاركة 399104)
تصدق ممكن ميكونش في اثبات بس اثبت انت لو عايز انك تثبت ان في اثبات ان في محل بيبيع ال

مش عارف ايه دخل الصوره و الكلام اللي عليها باللي انت بتقوله

احمد نصر 12-07-05 12:59 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
الاختلاف فى الرأى لا يفسد للود قضيه ياريت نقدر الجمله دى ونفتكر اننا اخوه

fishtic 12-07-05 02:14 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399055)
مظنش ان في محل ماشي في السليم حيبيع مطوه ولا خنجر

حضرتك مدخلتش محلات
بينو الزمالك بيبيع البتر فلاي ودي لا تصلح للتزكية اصلا ولا علاقة لها بالصيد
روح بلغ عنه
هو حضرتك متعرفش ان في اختراع اسمه خنجر صيد وخنجر غطس
انا مش بصطاد طيور
انا بصطاد غزلان ف العين السخنة
هزكي بايه يا صياد
مظنش ان سكينة المطبخ هتفي بالغرض ولا ايه

fishtic 12-07-05 02:17 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399093)
اولا انا صياد بس مبتدئ و دخلت محلات سلاح كتير قبل كده..
و لقيت سكاكين و خناجر بس كانت لأقتناء بجد عماني و عراقي و فلسطيني و سويسري
بس مظنش ولا عمري ما شفت في المنتدي واحد خارج بخنجر علشان يزكي بيه
ممكن اعرف بس انهي محل بيبيع مطاوي قرن غزال ؟
ولا انهي محل بيبيع سيوف مسنه ؟؟
ولا انهي محل بيبيع مسدسات بلي ؟؟
ولا انهي محل بيبيع بواني حديد ؟؟
ولا انهي محل بيبيع خناجر ؟؟
ولو فيه انا مستعد ابلغ عنه البوليس

يعني ف المحلات الاقتناء بجد بس ف المنتدى الاقتناء بهزار
او للبلطجة وتثبيت الناس
ووسط الانواع دي مكنش في خنجر صيد؟؟
لا تكيل بمكيالين

fishtic 12-07-05 02:44 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
سؤال معلش لو طلع نتيجة الاستطلاع لا اوافق
هتعمل ايه؟

hogan 12-07-05 09:41 AM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 398634)
السلام عليكم و رحمة الله تعالي و بركاته
هذا المنتدي إسمه "الصيد في مصر" و ليس "السلاح في مصر"
وكلمه يارب نفهم مضمونها ١٠٠ عضو صياد أفضل من ...،١٠ عضو ممكن يجيبوا مصيبه للمنتدي و أعضاءه.
يا جماعه من المفروض ان ده كان يتعمل من غير إستفتاء لأن الصياد اللي بيدخل للصيد المواضيع دي بالنسبه له شبهه و بتضايقه. يا ريت المنتدي يركز علي الصيد و تنمية الهواية لأنهم هم رونق المنتدي و دون ذلك ...... !! إنتم عارفين الباقي.

خالص تحياتي للصيادين بس

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++1

Champion 12-07-05 01:40 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399171)
سؤال معلش لو طلع نتيجة الاستطلاع لا اوافق
هتعمل ايه؟

حيبقي المكان مش مكاني و مش مكان للصيادين

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399161)
يعني ف المحلات الاقتناء بجد بس ف المنتدى الاقتناء بهزار
او للبلطجة وتثبيت الناس
ووسط الانواع دي مكنش في خنجر صيد؟؟
لا تكيل بمكيالين

اه طبعا !
هو في حد حيقتني سيف مسنون ؟!
ولا مطوه قرن غزال صيني ؟!
ولا بونيه حديد ؟!

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399160)
حضرتك مدخلتش محلات
بينو الزمالك بيبيع البتر فلاي ودي لا تصلح للتزكية اصلا ولا علاقة لها بالصيد
روح بلغ عنه
هو حضرتك متعرفش ان في اختراع اسمه خنجر صيد وخنجر غطس
انا مش بصطاد طيور
انا بصطاد غزلان ف العين السخنة
هزكي بايه يا صياد
مظنش ان سكينة المطبخ هتفي بالغرض ولا ايه

طب انت في كام واحد في المنتدي يصطاد غزلان زيك ؟؟

fishtic 12-07-05 01:53 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة champion (المشاركة 399357)
حيبقي المكان مش مكاني و مش مكان للصيادين

بلييز اتكلم عن نفسك بس

اه طبعا !
هو في حد حيقتني سيف مسنون ؟!
ولا مطوه قرن غزال صيني ؟!
ولا بونيه حديد ؟!

الاقتناء دا كل واحد ودماغه في ناس بتقتني علب كبريت والله
ف دي اهواء وكل واحد وهواه


طب انت في كام واحد في المنتدي يصطاد غزلان زيك ؟؟

عدهم انتا بقى انا مش هراقب كل صياد ايه انواع الطرائد بتاعته

Champion 12-07-05 02:24 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
يكفيني ان معايا الأستاذ عرابي و الأستاذ هوجان و الأستاذ zezobose ,القبطان المصرى22 , بيبيتو

ahmedm2100 12-07-05 02:33 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
وانا معاك كمان طبعاً لأن الموضوع بقى يخنق بصراحة كل شوية تلاقى مطوة للبيع .
سيف للبيع . مطوة قرن غزال للبيع .. وطبعاً مفيش مانع ان ابنى يسألنى يعنى ايه مطوة
وارد واقول دى بتاعة الناس الوحشة البلطجية.
بالزمة دة ينفع يا جماعة..

fishtic 12-07-05 02:36 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Champion (المشاركة 399391)
يكفيني ان معايا الأستاذ عرابي و الأستاذ هوجان و الأستاذ zezobose ,القبطان المصرى22 , بيبيتو

معاك فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

smsm saber 12-07-05 02:38 PM

رد: مناقشه و استطلاع عن حذف مواضيع الأسلحه المجرمه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 399408)
معاك فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

+++++++++++++++++++++1


الساعة الآن 10:02 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir