الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الورشة (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=63)
-   -   حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=37187)

amir00mito 13-01-10 08:10 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
1 مرفق
لا هو الp99 مش ال blow c6

انا حطيط الصوره شوف و قولى :) :)

محمد مكاوى 13-01-10 08:34 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir00mito (المشاركة 470146)
لا هو الp99 مش ال blow c6

انا حطيط الصوره شوف و قولى :) :)

الموديل p99 لأ يوجد بة قطعة التى يرتكز عليها الاكس الموجود بة السوستة الموجود تحت المسورة

سبنى يومين افكرلك فى تعديل خاص للموديل دة لأن انا كنت بعتمد فى التعديل على القطعة المزكورة اعلأة

ان شاء الله هظبطلها تعديل
بس خليك فى المسدس بلو سى افضل
تحياتى

amir00mito 13-01-10 09:38 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
2 مرفق
ده ال blow و البنز نوع من البلاستك المقوى اصلا !!!

و الكسر زى ما حضرتك شايف واضح جدا

amir00mito 13-01-10 09:44 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
4 مرفق
و ده الكرال كينج

محمد مكاوى 13-01-10 10:11 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir00mito (المشاركة 470168)
و ده الكرال كينج

بشمهندس امير
ان شاء الله هردعليك بكرة لأن محتاج افكر شوية فى موضوع الشرخ دة
فى نوع من انواع اللحام هسأل عليها و ارد عليك
و موضوع الكرال سهل زى ما قولتلك هتعمل قطعة بس من خامة التفلون افضل من الكوتش عند اى خراط

بتوفيق

amir00mito 13-01-10 10:15 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 470189)
بشمهندس امير
ان شاء الله هردعليك بكرة لأن محتاج افكر شوية فى موضوع الشرخ دة
فى نوع من انواع اللحام هسأل عليها و ارد عليك
و موضوع الكرال سهل زى ما قولتلك هتعمل قطعة بس من خامة التفلون افضل من الكوتش عند اى خراط

بتوفيق

شكرا جدا يا بشمهندس :) :)

و ربنا يوفق و تطلع حاجه جميله :) :)

عمرو العمدة 13-01-10 11:14 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 


تسلم ايدك واحلى تقييم




Egyptian_Destroyer 13-01-11 02:06 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
ربنا يكرمك يا بشمهندس :)

دايما مواضيعك هامة و هادفه جداا

و فعلا الواحد مكنش بياخد باله من موضوع pa & pak ده خالص

محمد مكاوى 13-01-11 03:44 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمرو العمدة (المشاركة 470236)


تسلم ايدك واحلى تقييم



شكرأ استاز عمر
شرفنى مرورك يافندم و نورت المنتدى

محمد مكاوى 13-01-11 03:46 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptian_destroyer (المشاركة 470450)
ربنا يكرمك يا بشمهندس :)

دايما مواضيعك هامة و هادفه جداا

و فعلا الواحد مكنش بياخد باله من موضوع pa & pak ده خالص

الف شكر يا احمد باشا
و نصيحة منى اصبر و كمل و اشترى حاجة محترمة زى البرونى او البلو سى او الجكال الكومبكت

بتوفيق ان شاء الله

مورو 13-01-11 07:21 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
فناااااااااااااااااان احلى تقييم ليك ياكبير

محمد مكاوى 13-01-12 12:43 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مورو (المشاركة 470646)
فناااااااااااااااااان احلى تقييم ليك ياكبير

جبيب قلبى
دئمأ مشرفنى بكلأمك الجميل
و مجرد مرورك تقييم فى حد زاتة

محمد مكاوى 13-01-12 01:06 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
السلأم عليكم و رحمة الله و بركاتة
بعد التحية
للأسف انا بعد ما بوصل البيت بعد العمل
اقعد افكر سعات فى كيفية تصليح عطل يكون شائع او مميزات فى نوع من المسدسات او حل لمشكلة مثلأ او كتابة موضوع موفيد لزملأئى فى المنتدى

و يتم وضع تقيمات سلبية و اتهمات باطلة من اشخاص مجهولة ؟؟؟
حاجة تخلى الواحد يفكر طيب انا تاعب نفسى لية و برد على رسائل فى الخاص كتييير
و يوجد الكثير من الى انا رديت عليهم عرفين دة انا لأيمكن اتأخر على حد يسأل سوأل
حتى لو متعب من العمل لأبد ارد علية واعطية حل لمشكلتة الحمد لله

يوجد اشخاص فى المنتدى للأسف لأ يستحقو ان يكونو بينانا نفوس ضعيفة
و يحملو ضغينة للأخارين بدون اسباب لية مش فاهم
والله انا حزين بجد

اسف على الأطالة انا حبيت اشارك اخوانى فى المنتدى لأن انا حاسس ان فى حاجة غلط

مع خالص تحياتى للجميع


shawkypuma 13-01-12 01:57 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
شكرا على المعلومة ..وشكرا على المجهود

محمد مكاوى 13-01-12 02:30 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shawkypuma (المشاركة 470918)
شكرا على المعلومة ..وشكرا على المجهود

عفوأ يافندم تحت امرك

amir00mito 13-01-12 03:35 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 470898)
السلأم عليكم و رحمة الله و بركاتة
بعد التحية
للأسف انا بعد ما بوصل البيت بعد العمل
اقعد افكر سعات فى كيفية تصليح عطل يكون شائع او مميزات فى نوع من المسدسات او حل لمشكلة مثلأ او كتابة موضوع موفيد لزملأئى فى المنتدى

و يتم وضع تقيمات سلبية و اتهمات باطلة من اشخاص مجهولة ؟؟؟
حاجة تخلى الواحد يفكر طيب انا تاعب نفسى لية و برد على رسائل فى الخاص كتييير
و يوجد الكثير من الى انا رديت عليهم عرفين دة انا لأيمكن اتأخر على حد يسأل سوأل
حتى لو متعب من العمل لأبد ارد علية واعطية حل لمشكلتة الحمد لله

يوجد اشخاص فى المنتدى للأسف لأ يستحقو ان يكونو بينانا نفوس ضعيفة
و يحملو ضغينة للأخارين بدون اسباب لية مش فاهم
والله انا حزين بجد



اسف على الأطالة انا حبيت اشارك اخوانى فى المنتدى لأن انا حاسس ان فى حاجة غلط

مع خالص تحياتى للجميع


حضرتك فى ناس ديما نفوسه ضعيفه فى اى مكان و فى اى وقت

و مهمى عملت مش هترضى كل الناس لان الطماع عمره ما بيتضى

و طول ما حضرتك بتفيد اكيد لزم تكون راضى :) :)

انا شخصيا سعيد بالتعامل و سماع نصيحه حد محترم و مثقف زى حضرتك :) :)

محمد مكاوى 13-01-12 04:26 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir00mito (المشاركة 470940)
حضرتك فى ناس ديما نفوسه ضعيفه فى اى مكان و فى اى وقت

و مهمى عملت مش هترضى كل الناس لان الطماع عمره ما بيتضى

و طول ما حضرتك بتفيد اكيد لزم تكون راضى :) :)

انا شخصيا سعيد بالتعامل و سماع نصيحه حد محترم و مثقف زى حضرتك :) :)

شكرأ جزيلأ
و اكيد انا كمان تشرفت بلتعرف عليك
حضرتك شخصية مميزة و انسان محترم

ربنا يديم المحبة

owkean 13-01-21 11:50 AM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
افكار رائعه شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا

محمد مكاوى 13-01-21 06:12 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 473610)
افكار رائعه شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا

عفوأ يافندم

انا تحت امر حضرتك و اى عضو فى المنتدى


:lov:

احمد عبد العزيز 13-01-21 07:40 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
موضوع رائع يا محمد بك مع احلى تقيم

محمد مكاوى 13-01-21 08:10 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد عبد العزيز (المشاركة 473817)
موضوع رائع يا محمد بك مع احلى تقيم

شكرأ جزيلأ استاز احمد

مرور حضرتك فى حد زاتة احلى تقييم

تحياتى لشخصك الكريم

owkean 13-01-21 08:17 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 473765)
عفوأ يافندم

انا تحت امر حضرتك و اى عضو فى المنتدى


:lov:

ربنا يبارك فيك انا ليا الشرف بمعرفه حضرتك ياباشا

Angel 13-01-21 10:09 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
تم النقل للقسم الصحيح !

تحياتى يا هندسة

fesal 13-01-21 10:14 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
ممكن صور للتعديل في الفيرات ماجنوم

محمد مكاوى 13-01-23 04:25 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fesal (المشاركة 473882)
ممكن صور للتعديل في الفيرات ماجنوم

تحت امرك استاز فيصل

قريبأ

owkean 13-01-23 04:34 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
باشا البريجيدير ماسورته متحركه ولا ثابته

محمد مكاوى 13-01-24 04:54 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 474382)
باشا البريجيدير ماسورته متحركه ولا ثابته

ثابتة يافندم

owkean 13-01-24 08:39 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
شكرا يا كبير وربنا يديلك المعرفه الناافعه دايما وكل سنه وحضرتك طيب بمناسبه المولد النبوي الشريف

محمد مكاوى 13-01-25 10:36 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 474784)
شكرا يا كبير وربنا يديلك المعرفه الناافعه دايما وكل سنه وحضرتك طيب بمناسبه المولد النبوي الشريف

عفوأ يافندم

و حضرتك بالف خير و صحة و سعادة

تحت امرك

owkean 13-01-26 12:25 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
يا جماعه طمنونا عليكم ايه اخبار البلد عندكم

محمد مكاوى 13-01-26 08:37 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 475262)
يا جماعه طمنونا عليكم ايه اخبار البلد عندكم

ربنا يستر يافندم

البلطجية وخدين راحتهم و بصراحة خايف من موضوع الثورة الثانية
يعنى هنرجع تانى لأيام زمان ايام اللجان الشعبية و السريقات و البلطجة

ربنا يسترها

محمد مكاوى 13-01-26 08:46 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
______________________

محمد مكاوى 13-01-26 08:54 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fantomas (المشاركة 475393)
ربنا يستر فعلا واللى معاه سلاح يارب ما يستخدمه تانى سواء فى لجان شعبيةاو فى حتة تانية

ياباشا دة وقت استخدام السلأح
لأقدر الله لكى نسبق المجرم فى التسلح

من وجة نظرى لأبد من التدرب على النشان و تنظيف السلأح و تزيتة و تجهيزة للأستخدام
و فى حالة التعرض لسرقة من مجرم اولأ ضرب طلقة تحزيرية فى الهواء و الثانية تحت القدم وان لم يتراجع
الضرب فى اماكن لأ تسبب الوفاة ...

ربنا يحفظ الجميع

محمد مكاوى 13-01-26 09:57 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fantomas (المشاركة 475410)
ربنا يستر يا استاذ محمد على العموم

اللى فيه الخير يقدمه ربنا والصيانة مهمة كتيييييييييييييرررروجدا مش لازم علشان
وقت معين اعمل صيانة للسلاح معااى



الصيانة شى مهم و ممتع

احلى تقيم

تحياتى

owkean 13-01-27 11:35 AM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
ربنا يحافظ عليكم وعل كل مصر وربنا يهدي الحال

the ghost 13-01-27 01:18 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 475398)
ياباشا دة وقت استخدام السلأح
لأقدر الله لكى نسبق المجرم فى التسلح

من وجة نظرى لأبد من التدرب على النشان و تنظيف السلأح و تزيتة و تجهيزة للأستخدام
و فى حالة التعرض لسرقة من مجرم اولأ ضرب طلقة تحزيرية فى الهواء و الثانية تحت القدم وان لم يتراجع
الضرب فى اماكن لأ تسبب الوفاة ...

ربنا يحفظ الجميع

ربنا يستر يا فندم بس يعنى ايه الضرب تحت القدم هى الطلقة هتعمل ايه لما تيجى فى الارض؟

sherothebest 13-01-27 03:42 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kemoboss (المشاركة 469126)
مجهود مميز ورائع

بس عندى تعليقات سريعة

موضوع كسر الكوبرى ده مش فى الجكال بس ده فى كل انواع المسدسات وده من ساعت ماانتشر الطلقات الهندى ( هى على فكرة تركى بس تحت السلم ) وده سبب رئيسى غير كده المسدس اللى بيكسر علشان مشكله فيه هو الجكال الكومبكت

بالنسبة للايكول اراس هو ضيف جدا لكن البلو معنديش فكرة عنه الصراحه وان كان فى المجمل انا شايف ان الشركات التركى رقم واحد هى الزوراكى وبعدها على طول الايكول

اما البلو كله مشاكل والريتاى بأه نظام الصيت ولا الغنى بتعمل احلى اشكل بس اردء خامات وفنش بتاع الريتاى

حاسب يا شيخ كريم ....... الكلام ده لا ينطبق على الريتاى الاصدار القديم طبعا

محمد مكاوى 13-01-27 04:50 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost (المشاركة 475552)
ربنا يستر يا فندم بس يعنى ايه الضرب تحت القدم هى الطلقة هتعمل ايه لما تيجى فى الارض؟

الطلأقات التحزيرية مهمة جدأ لأن القتل مهما كان صعب
اولأ الضرب فى الهوأء لكى تعلم المعتدى انك معاك سلأح نارى
ثانيأ الضرب تحت القدم يعلم المعتدى ان السلأح سلأح نارى بلفعل و ليس مسدس للصوت لأن
الطلقة لما بتضرب فى الأسفلت او التراب حتى بتكسرة و بيتطاير قطع منة على المعتدى و دى يعد تحزير اخير
لكى يتراجع لأنة ممكن يكون فاكر ان السلأح مسدس صوت و بعدها القانون بيقول
لأبد ان يكون المعتدى يحمل سلأح يوازى السلأح النارى فى الضرر لكى يحق لك الدفاع عن نفسك و ضربة
فى حالة ان البلطجة معة صلأح ابيض مثلأ و لم يتراجع ممكن ضربة فى اماكن لأ تسبب الموت

اتمنى اكون افتك يافندم
تحياتى

the ghost 13-01-27 06:54 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد مكاوى (المشاركة 475623)
الطلأقات التحزيرية مهمة جدأ لأن القتل مهما كان صعب
اولأ الضرب فى الهوأء لكى تعلم المعتدى انك معاك سلأح نارى
ثانيأ الضرب تحت القدم يعلم المعتدى ان السلأح سلأح نارى بلفعل و ليس مسدس للصوت لأن
الطلقة لما بتضرب فى الأسفلت او التراب حتى بتكسرة و بيتطاير قطع منة على المعتدى و دى يعد تحزير اخير
لكى يتراجع لأنة ممكن يكون فاكر ان السلأح مسدس صوت و بعدها القانون بيقول
لأبد ان يكون المعتدى يحمل سلأح يوازى السلأح النارى فى الضرر لكى يحق لك الدفاع عن نفسك و ضربة
فى حالة ان البلطجة معة صلأح ابيض مثلأ و لم يتراجع ممكن ضربة فى اماكن لأ تسبب الموت

اتمنى اكون افتك يافندم
تحياتى

افدتنى طبعا شكرا ليك بس لو مسدس صوت بلى بقى هيحصل حاجة؟:swit:

محمد مكاوى 13-01-27 10:49 PM

رد: حل مشكلة كسر الكوبرى و كيفية تفاديها
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost (المشاركة 475679)
افدتنى طبعا شكرا ليك بس لو مسدس صوت بلى بقى هيحصل حاجة؟:swit:

اة طبعأ لو مسدس لونة مطفى و مقنع للمعتدى مع ضرب البلية فى الأسفلت
هيتخيل انه سلأح حى طبعأ
و على فكرة لو المسدس تم تعديلة بصورة صحيحة بيكون سلح قوى جدا و رادع فى الدفاع عن النفس

تحياتى


الساعة الآن 09:43 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir