الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محلات الاسلحه وادوات الصيد (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=55)
-   -   أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=4405)

sherif aboudeif 11-04-14 12:13 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
أسف لا يوجد ويبلى ولكن موجود نوريكا وجامو وكرال تركى وديانا المانى

abdalla nabel 11-04-14 02:05 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 74228)
الاخ الفاضل
استاذ شريف اخبار سعادتك اية
وشكرا على ذوق حضرتك ودور الواجب اللى سيادتك بتعملة مع الناس
وحقيقى لما روحت فرع المهندسين كنت عايز اتشرف بيك بس الاستاذ رامى عمل الواجب
تحياتى

اولآ اوجه تحياتي لاستاذ بدر ثانيا انا روحت انهردة واتعرفت علي استاذ شريف في فرع شبرا واشتريت كارول تركي بجد انسنا محترم تقبل مروري

saskon 11-04-14 10:29 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
هل فى بنادق نمرة 3 ولو نعم أنواع ايه؟

DeCo 11-04-17 03:32 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
ياريت اسعار نوريكا مارفك ومارفك جولد وويست وكويك وجيت لنمرة واحد ونمرة 2 ؟تحياتى.....

sherif aboudeif 11-04-18 01:58 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
النوريكا ويست ب 3250

sherif aboudeif 11-04-18 02:00 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saskon (المشاركة 74920)
هل فى بنادق نمرة 3 ولو نعم أنواع ايه؟

يوجد نمره 3 اسبانى ب3500

saskon 11-04-18 03:38 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif aboudeif (المشاركة 77047)
يوجد نمره 3 اسبانى ب3500

ألف شكر على الرد بس أى نوع من الأسبانى؟ لأنى جاد جدا فى الشراء

yasserhisham 11-04-18 04:38 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
سلام عليكم استاذ شريف او سمحت انا عايز اشترى سلاح حى ممكن اعرف ارخص اسعار عند حضرتك ومعى تصريح شراء

yasserhisham 11-04-18 04:38 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
معلش نسيت انا عايز اشترى مسدس ممكن اعرف الاسعار

sherif aboudeif 11-04-18 06:18 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saskon (المشاركة 77118)
ألف شكر على الرد بس أى نوع من الأسبانى؟ لأنى جاد جدا فى الشراء

جامو اسبانى

sherif aboudeif 11-04-18 06:19 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasserhisham (المشاركة 77171)
سلام عليكم استاذ شريف او سمحت انا عايز اشترى سلاح حى ممكن اعرف ارخص اسعار عند حضرتك ومعى تصريح شراء

للاسف كل شيىء حى اتسرق

sherif aboudeif 11-04-18 06:23 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
الويبلى غير موجوده

الأفوكاتو 11-04-18 06:27 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
استاذ شريف ليك رسالة علي الخاص بخصوص مسدس الصوت الألماني
شكرا
تحياتي للجميـــــــــــــــــــــــــــع

saskon 11-04-18 10:03 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherif aboudeif (المشاركة 77246)
جامو اسبانى

الرجاء أ. شريف ذكر الموديل علشان بس أعرف المواصفات (السرعة ونوع التعمير و النشانات....) و هل الرش بتاعها متوافر عند حضرتك وأنا عايز أخدها من فرع شبرا مش 6 أكتوبر رجاء سرعة الرد علشان عايز أخدها إن شاء الله الجمعة أو السبت بإذن الله. (وهل فى هدية على ما قسم لأعضاء المنتدى مع البندقية :) )

yasserhisham 11-04-19 10:25 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
شكرا استاذ شريف على الرد وان شاء الله يرجعلك كل اللى اتسرق

صائد البوم 11-04-19 11:18 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
يا ريت سعر الجيت نمره 2 وسرعتها

sherif aboudeif 11-04-19 11:21 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saskon (المشاركة 77371)
الرجاء أ. شريف ذكر الموديل علشان بس أعرف المواصفات (السرعة ونوع التعمير و النشانات....) و هل الرش بتاعها متوافر عند حضرتك وأنا عايز أخدها من فرع شبرا مش 6 أكتوبر رجاء سرعة الرد علشان عايز أخدها إن شاء الله الجمعة أو السبت بإذن الله. (وهل فى هدية على ما قسم لأعضاء المنتدى مع البندقية :) )

جامو 900 اس اسبانى

braveheart 11-04-19 11:21 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
سرعتها لنمرة 1 حوالي 305 م/ث .. و سعرها يتراوح بين 1600 : 1800 ج ، و سرعتها لنمرة 2 تقريبا 260 م/ث ... و سعرها يتراوح بين 2250 : 2500 ج.. بس هي غير متوفرة بكثرة بالأسواق.
تحياتي ... و تقبل مروري.

sherif aboudeif 11-04-19 11:22 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صائد البوم (المشاركة 77613)
يا ريت سعر الجيت نمره 2 وسرعتها

للاسف الجيت غير موجوده

صائد البوم 11-04-19 11:30 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
الف شكر لردك

saladin 11-04-24 08:58 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
الاخ الفاضل الاستاذ شريف
هل يوجد لديك
gamo pt 80وكم سعرة

osama2011 11-04-25 09:02 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
معايا 1300 جنية
ماهو مسدس الصوت المناسب لهذا المبلغ استاذ شريف
وعايز اعرف سعر االايكول فرات الفردي ؟ والجاب ؟
وياريت تعملنا عرض كويس للجاب وان شاء الله اجيلك يوم اثلالثاء
وربنا يعوضك علي الي راح بأحسن منه

سيد قناوى 11-04-25 01:01 PM

شكر واجب
 
أود أن اوجة الشكر كل الشكر إلى كل العاملين بمحل أبوضيف للاسلحة وأخص بالذكر الاستاذ شريف صاحب ومدير المحل لحسن استقباله للعملاء ولاسيما اعضاء المنتدى فقد كان أول تامل لى مع محلات الاسلحة وكنت أود أن أكون فكره عن كيفية استخدام السلاح قبل البت فى الشراء وقد حاولت ذلك فى أكثر من محل من المعروفين للكافه إلا انى فوجئت بمعامله سيئه للغاية ففى أحد المحلات بوسط البلد يتم التعامل من خلف القضبان كالمساجين ومحل أخر قام البائع بالتحدث معى كما لو أنى أحمل مرض ويريد التخلص منى وعلى العكس من ذلك توجهت إلى محل الاستاذ شريف بناء على نصيحة أحد الاصدقاءكان البائع فتاه فطلبت منها التحدث إلى صاحب المحل فحضر لى الاستاذ شريف وشرحت له انى مبتدئ فى التعامل مع السلاح وأخشى التعامل معه لولا الظروف الحالية فما كان من الرجل إلا أن دعانى إلى مكتبه داخل المحل وقام بإعطائى درس خصوصى بدون مقابل رفض رفضاً قاطعاً أن أن اشترى منه ميسدس صوت فى هذا اليوم وطلب منى أعادة التجول مره أخرى على محلات السلاح فى ظل المعرفة الجديدة التى تلقيتها منه ربما أجد مسدس مما يعرضه وبالفعل عملت بنصيحته تجولت بالمحلات لاكثر من يومان إلا أنى وجدتنى أعود إليه مره أخرى لبشاشته وحسن استقباله ومعلوماته الوفيره التى تشعر معها أنه عاشق للسلاح وكذا سعاره الاقل ن جميع المحلات التى زرتها ويكفى أنه قال لى أن اى عطل فى المسدس مضمون المحل يعنى بتشترى وأنت مطمن على فلوسك واعطانى رقم هاتفه فى حالة الاستفسار عن أى شئ يخص السلاح بصفه عامة لذلك فالشكر واجب
وقد كتبت هذة الكلمة من منطلق قول الشاعر ( إذا أكرمت الكريم ملكته وأن أكرمت الئيم تمردا)

welly210 11-04-25 09:43 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
السلام عليكم لا يمر يوم ويتضح ان هذا الرجل المحترم جدا شريف ابو ضيف قد اكتسب بالفعل وعن جدارة احترام كل الاعضاء وعلي الاجماع وبجدارة وذلك لم ياتي من فراغ بل باخلاقه العالية ورقيه الذي ان دل علي شيء يدل علي نشئته الطيبة ذادك الله يا اخ شريف كل نجاح وتوفيق وذادنا الله من امثالك الكثير مما نقابلهم في مسيرة حياتنا اللهم امين

sherif aboudeif 11-04-26 01:14 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saladin (المشاركة 81070)
الاخ الفاضل الاستاذ شريف
هل يوجد لديك
gamo pt 80وكم سعرة

لا اشتغل بالجامو الرش لان به مشاكل بالبلف الخاص به

Khaled777 11-04-27 01:18 AM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
لو سمحت استاذ شريف ما هى أفضل سوستة يمكن أن تركب لبندقية gamo 600-S ؟
وما هو سعرها وسعر جلدة البستم ان أمكن؟
مع خالص شكري وتقديري

المحارب 11-04-27 02:03 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
السلام عليكم استاذ شريف انا ليا طلب ويارب الاقيه
نفسي اجيب بندقية bsa r10
ياترى ممكن الالقيها لو موجودة ياريت السعر

sherif aboudeif 11-04-28 01:11 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled777 (المشاركة 83584)
لو سمحت استاذ شريف ما هى أفضل سوستة يمكن أن تركب لبندقية gamo 600-s ؟
وما هو سعرها وسعر جلدة البستم ان أمكن؟
مع خالص شكري وتقديري

السوسته ب 50 جنيه اصلى والجلده ب 40 جنيه

sherif aboudeif 11-04-28 01:13 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saladin (المشاركة 81070)
الاخ الفاضل الاستاذ شريف
هل يوجد لديك
gamo pt 80وكم سعرة

لا اشتغل بالجامو لان به مشاكل فى البلف

sherif aboudeif 11-04-28 01:15 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المحارب (المشاركة 83783)
السلام عليكم استاذ شريف انا ليا طلب ويارب الاقيه
نفسي اجيب بندقية bsa r10
ياترى ممكن الالقيها لو موجودة ياريت السعر

للاسف غير موجوده

phjltjpd 11-04-28 01:16 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
ممكن لو تسمح سعر walther cp99 الرش بكام

essam assem 11-04-28 01:35 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
استاذ شريف الفاضل كنت عايز حضرتك ترشحلى بندقية نمرة 2 اسبانى مش مهم السعر اهم حاجة الامكانيات والقوة ونوافر قطع الغيار مع العلم انى عندى جامو ل1200 نمرة واحد وكان نفسى فى حاجة بخزن زيها بس تقريبا مفيش فى السوق خالص وانا محتاج معها سكوب 40 اصلى وطبعا علب رش لية وجراب يارت حضرتك ترد علية لو كدة ممكن اروح فرع شبرا غدا اخلص هناك او لو حضرتك جاى الاجتماع يبقى زى الفل وعموما دة رقم تليفونى 0100802090 او ابعتلى على الخاص ولك جزيل الشكر والتقدير

sherif aboudeif 11-04-28 02:46 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة phjltjpd (المشاركة 84465)
ممكن لو تسمح سعر walther cp99 الرش بكام

هو غير موجود وسعره بره 1350

tamercad 11-04-28 03:09 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
طب هل ممكن حضرتك تجيبه بالطلب مثلا walther cp99

Seal4 11-04-28 03:29 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
بسم الله الرحمن الرحيم

انا لسه جديد فى موضوع الصيد و حابب الهوايه دى اوى و لكن سؤالى ممكن اعرف بندقيه تكون بسعر 500-600 جنيه كده بس تكون حلوه و اصلا يا ترى السعر ده مناسب لبدقيه تكون شغاله كويس معايا

sherif aboudeif 11-04-28 03:41 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamercad (المشاركة 84529)
طب هل ممكن حضرتك تجيبه بالطلب مثلا walther cp99

انا تحت امرك

sherif aboudeif 11-04-28 03:43 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seal4 (المشاركة 84542)
بسم الله الرحمن الرحيم

انا لسه جديد فى موضوع الصيد و حابب الهوايه دى اوى و لكن سؤالى ممكن اعرف بندقيه تكون بسعر 500-600 جنيه كده بس تكون حلوه و اصلا يا ترى السعر ده مناسب لبدقيه تكون شغاله كويس معايا

تابع المنتدى ويمكن ان تجد شيىء فى هذه الحدود

ahmedragab 11-04-28 03:51 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
سيدى المحترم شريف بك هل يوجد مسدس صوت بيريتا تو وفى حاله وجودة ممكن نتفق على احضاره مخصوص بعد دفع نصف القيمة والنصف الاخر عند الاستلام

sherif aboudeif 11-04-28 03:54 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedragab (المشاركة 84560)
سيدى المحترم شريف بك هل يوجد مسدس صوت بيريتا تو وفى حاله وجودة ممكن نتفق على احضاره مخصوص بعد دفع نصف القيمة والنصف الاخر عند الاستلام

للاسف غير موجود

ahmedragab 11-04-28 03:59 PM

رد: أبوضيف بوندى للاسلحة 41أ شارع شبرا
 
شكرا على اهتمامك وردك عليا


الساعة الآن 08:55 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir