![]() |
لخبراء الياهو
يا جماعة لو سمحتو انا عندى مشكلة غريبة فى الياهو انى لما ادخل عليه من البرنامج بلاقى ان كل الميلات الى عندى اتمسحت وبيدخل بشكل غريب بيكون فيه اغلب القوائم مش موجودة ولما بدخل من موقع ebuddy بيكون الميلات موجودة وزيادة كمان :eek::eek: مع العلم انى دخلت على ميلات تانية ببرنامج الياهو بس كلها كانت بتفتح عادى اسف على الاطالة شكرا ... |
رد: لخبراء الياهو
بص يا باشا اتأكد من الاصدار اللى حضرتك منزله لو كان قديم اعمله ريموف من كنترول بانال وحاول تنزل اخر اصدار من الياهو
|
رد: لخبراء الياهو
نزل اخر نسخة من الياهو ياعبده وان شاء الله المشكلة تتحل
ومستنيك على الفيس تحياتى |
رد: لخبراء الياهو
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
موضوع مهم جدا و هو ازاي نستعيد النظام اذا وقع و ازاي نرجعة لأيام كان فيها احسن من دلوقتي و لكن طبعا لازم اصلا نعرف ازاي ننشئ نقطة استعادة النظام . استعادة النظامSystem Restore الكثير بيعاني بعض الاحيان لمشاكل في الجهاز مع الوندوز علشان كدة اول حاجة يعملها انة يجري مباشرة الى عمل الفورمات مما يستغرق منه الوقت والمال احياناُ لذلك ساشرح هذه الطريقة التي توفر لكم الجهد والوقت والمال معاً بثلاث خطوات : اولاً : انشاء نقطة استعادة للنظام نقوم بهذه الطريقة بعد الفورمات تماماً وباي وقت بعد ذلك تجد ان الوندوز بكاملة صحته وعافيته كيف ننشئ نقطة لاستعادة النظام ؟ ملاحظة : يجب ان تكون راضي عن الوندوز في هذا الوقت فأذا ظهرت مشاكل فيما بعد تقوم بارجاع النظام لهذا الوقت الذي قمت بانشاء هذه النقطة الخطوات توجه الى قائمة ابدأ Start ثم programs ثم accessories ثم system tools ثم system restore بعد الدخول الى قائمة الـ System Restore ستجد هذين الخيارين: (1) restore my computer to an earlier time (2) create a restore point الخيار الاول وكما هو موضوح لاستعادة النظام لحالة سابقة ساشرح عنها في الخطوة التالية والخيار الثاني هو انشاء نقطة استعادة نختار الخيار الثاني (انشاء نقطة الاستعادة ) ثم Next التالي تظهر لنا نافذة بها مستطيل فارغ لوضع اسم او رمز لنقطة الاستعادة ( قمت باعطاء اسم Setem Retore ) ثم نضغط create التالي لنحصل على هذه الرسالة http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/DaF...restore/04.jpg قام الوندوز بانشاء نقطة استعادة للنظام حسب الاسم القمنا باعطائه له انتهت المرحلة الالى Close اغلاق وهكذا يكون لدينا نقطة لارجاع النظام فيما بعد ان حدثت اي مشاكل . ثانياً : استعادة النظام من الوضع العادي للوندوز كيف نستعيد هذه النقطة ( او بالاحرى كيف نستعيد نسخة سابقة للوندوز ) ان كان الجهاز يقوم بالدخول الى الوندوز ولكن واجهتنا مشاكل على الوندوز ام من تنصيب برنامج معين او من اي سبب آخر , لم نتمكن من معالجته هنا وقبل الفورمات نقوم بمحاولة ارجاع نسخة للنظام تكون سليمة ( اي قبل حدوث هذه المشاكل ) عندما تستخدم الوندوز بحالة جيدة فان هذا النظام يقوم بالتفسير ذاتياً الى ان النسخة سليمة . وينشاً تاريخ لهذا الوقت الذي قمت باستخدام الوندوز به دون مشاكل . واحيانا عند تنصيبك لبرنامج معين . يقوم باختيار تاريخ قبل تنصيب هذا البرنامج يعني يوجد نقاط استعادة غير الي لحنا سويناها كيفية الاستعادة اولاً نطبق اول خطة سابقة في الصورة الاولى وهي الدخول الى System Restore عن طريق قائمة ايدأ Start بعد ذلك نختار الخيار الاول ( استعادة النظام لحالة سابقة ) restore my computer to an earlier time بعد ان قمنا بهذا الاختيار تظهر لنا نقاط الاستعادة التي يمكننا استعادتها مترخة بخط ازرق عريض http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/5lZ...estore/002.jpg كما نلاحظ ان في هذا الشهر يوجد يوم واحد فقط ونقتين استعادة والنقطتين قام بانشائهم الوندوز ذاتياً وهم قبل تنصيب برنامج ولعبة نختار احد الاوقات الموضحة يمين الصورة ثم Next التالي . هنا نحصل على هذه الرسالة والتنبيه الذي يخبرنا الوندوز ما ستقوم به هذه الخطوة وانه سيقوم بعمل Restart اعادة تشغيل للجهاز لارجاع الوندوز للحالة السابقة التي قمت باختيارها http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/EAF...store/0008.jpg طبعاً Next للمتابعة وانتظار الوندوز لعمل الـ Restart دون لمس الجهاز الا بعد الانتهاء . ثالثاُ : استعادة النظام لحالة سابقة دون التمكن من الدخول على الوندوز عند حدوث هذه المشكلة ولم نتكمن من الدخول على الوندوز اما جراء تركيب برنامج معين او سبب آخر نقوم بالدخول على Safe Mode وذلك باتباع هذه الخطوات قم بتشغيل الجهاز : فور بداية التشغيل ( في وضع الدوز ) نقوم بالضغط على مفتاح F8 لنحصل بعد ذلك على هذه الصورة http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/aMc...store/0001.jpg طبعاً وكما هو موضح : نقوم بالدخول على الوندوز تحت الـ Sfae Mode بعد ذلك يطلب منا الجهاز اختيار النظام الذي نريد الدخول الدخول اليه في حالة وجود اكثر من نظام يوجد لدي نظام واحد Windows Xp فقط وقد قمت باختياره ثم هذه الخطوة ولا تخافون مما تروه من سرعة تسادل البيانات http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/bxc...store/0003.jpg نقوم طبعاً باختيار الدخول تحت وضعية Administrator http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/KZ6...store/0004.jpg بعد ذلك وان شاء الله يتم الدخول على الوندوز حيث يظهر لنا هذا التنبيه . والذي يخيرنا فيه اما الدخول تحت الوضع الامن اما لا نقوم باختار Yes للدخول تحت الوضع الامن لحذف برنامج ما قد يكون هو السبب من Add & Remove يفضل اختيار Yes قبل الشروع في عملية اعادة النظام حيث انه ربما نقوم بارجاع الوندوز لمدة طويلة سابقة ونخسر الكثير http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/E6y...store/0005.jpg هنا ولهذا الشرح سنقوم بأختيار No لتظهر لنا هذه الصورة الخاصة بارجاع النظام http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/ZWx...store/0006.jpg نقوم باختيار Next للمتابعة تظهر لنا هذه الصورة ولدي بها يوم 28 فقط الذي به نقطة استعادة قد يكون لديك اكثر من يوم واحد http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/TZA...store/0007.jpg ان كنت تنوي استعادة الجهاز لهذا التاريخ تختار التاريخ وتضغط Next للمتابعة بعد ان قمنا بالاختيار يظهر لنا هذا التنبيه كالسابق الذي يخبرنا ما نحن مقدمين عليه ؟. ويبلغنا انه سيقوم بعمل اعادة التشغيل Restart ولا يجب علينا لمس الجهاز الا يعد الدخول على الوندوز والانتهاء http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/EAF...store/0008.jpg Next للمتابعة هكذا اكون قد انتهت الخطوات الثلاث . وان شاء الله اكون قدرت افيدك والمشكلة تتحل |
رد: لخبراء الياهو
الف شكر يا رجالة اخيرا رجع عادى
الحمد لله انا كنت بحب اتعامل مع الاصدار القديم احسن من الجديد وبرتاح فى التعامل معاه بصراحة نزلت اصدار تانى واشتغل تمام تسلم ايدكم وشكرا على التعب يا عمر باشا تحياتى لكم . |
Re: لخبراء الياهو
نزل الاصدار الجديد ولو في عندك اي مشكلة محتاجها في الياهو انا باذن الله هحلهالك
ولو في اي حاجة وجهتك مشكلة في الياهو قولي وهتتحل باذن الله هنزل الاصدار الجديد من الموقع ذات نفسة www.yahoo.com بعد كدا دوس علي messenger وحمل اخر اصدار |
السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
احنا بجد كلنا كدة بربطة المعلم مقتنياتنا بالنسبالهم لعب أطفاااااااااال هههههههههههه |
الرخااااااااااامة على حق
|
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
اقتباس:
على العموم عندك حق لأن فعلا حاجة تحسررررر بجد وشرفت ياكبير ،، ومرورك نور الدنيا كلهاااا |
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
الفيديو موش كامل مقطوع لقطة الدبابة تيجر هتخرج من الزريبة اللى على اليمين وتضرب دانتين فى الهوا ....وعلى فكرة نشرة الاخبار فى نفس اليوم اعلنت ضحايا الفرح ده بالأتى :
179 حمامة 76 غراب 24 صقر 3 طائرات تابعة لمصر للطيران مشكور اخى على الفيديو الجميل كان نفسي اجيب لك فيديو بأسلحة النوبة لكن لأسباب سياسية لاتخرج علنا هههههههه |
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
اقتباس:
وياريت ياريس تورينا الفيديوهات بتاعة اخوانا فى النوبة عشان نتحسر اكتر واكتر ههههههه تحياتي لك ياكبير .. |
رد: الرخااااااااااامة على حق
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه الواد ده لو فى مصر مش هيشوف ابوه وامه تانى
|
رد: الرخااااااااااامة على حق
اقتباس:
وهتبقى حلقات تحففففففففففة |
رد: الرخااااااااااامة على حق
رخم رخم بس المواقف مصطنعة
|
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
ايه فيلم الجزيرة دة كنت متوقع احمد السقا هيطلع فى الفديو يقول من النهاردة مفيش حكومة هههه
|
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
يا حبيبتي يا صعيد و الراجل فينا بيتخانق مع المدام عشان هيجيب حته صوت مقفوله الماني بالشئ الفولاني تقولو البامبرز اولا يا عيني علي الرجاله عجبتو لك يا زمن انا اصلا من قنا و اللي في الفيديو ده ولا حاجه و عايش في السويس و اللي في الفيديو ده ولا حاجه برضه هههههههه شكرا علي الفيديو الجميل و خافي يا اسرائيل......
|
رد: الي الخبراء
اقتباس:
بس كنت عايز اعرف ايه اقوي الكسر ولا الغاز |
رد: الرخااااااااااامة على حق
مشكور يا باشا
ولو سمحت لو فيديو واحد يبقى فموضوع الدردشه لو سمحت |
رد: دردشه واستفسار
ربنا يكرمكم يا جماعه و أنتم كمان وحشتونى كتير و الله و يارب يكون الجميع بخير ..
|
رد: الرخااااااااااامة على حق
اقتباس:
دة برنامج مشهور اوى ومعروف ودي رخامة بجد |
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
اقتباس:
دي الحاجات الاصلي اللى على أبوه |
رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
اقتباس:
خصوصا عند العرب ,, وفعلا اسرائيل لازم تخاف وتموت من الررررررعب لأن فعلا نهايتها قربت |
رد: الرخااااااااااامة على حق
اقتباس:
وكل فيديو منهم كان موضوع لوحده , فتقريبا كدة والله أعلم حد أخدهم الاتنين حطهم هنا من غير مايستأذني ولا ينبهنى وانا اتفاجأت بيهم والله ولو مضايقينك ياريس طيرهم |
رد: السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
ربنا يخليكم يا رب و يا رب كمان يكون الجميع بخير ، كل اللى أقدر أٌقولة كان حادث و الحمد لله عدى و مشغوليات كتير بدرجة لا تحتمل أتكتلت بس الحادثة دى و مشاكلها ....... |
رد: دردشه واستفسار
الف مليوووووووووون ترليووووووووووون حمد لله على السلاااااااااااااااااااااااااااااااامة ياكبير
والله واااااااااااحشنا جدا ورجوعك دة نور الدنيا كلها والله ياحج ahmedmh_ali أخوك ,, محمد .. |
رد: دردشه واستفسار
اقتباس:
|
رد: الي الخبراء
السلام عليكم
بص ياباشا انا هقلك خلاصة تجربتي مع مسدسين غاز مسدسات الرش قوية مش ضعيفة وغاز او الكسر تقريبا سرعة واحدة مع ميزة الغاز بتضرب 8 رشات وراء بعض اما الكسر فرشاية رشاية لو عايز كسر شوف af-10 gamo لو عايز غاز شوف gamp pt-90 ده او ده في حدود 1300 جنيه لو عايز حاجة اعلى ومعاك فلوس شوف والتر whaltet cp99 or whalter cp88 وهي قوتها مش ضعيفة يعني لو ضربت واحد برشايتن في وشة هيبهدلوه يعني من الاخر حلوة في الدفاع عن النفس لكن في الوجه او اماكن مكشوفة هتخرم جلده وهتبهدله وربنا يوفقك |
رد: الي الخبراء
اقتباس:
دفاع عن النفس يبقي الضرب في الرجل و الأيد و الاكتاف لشل الحركه لكن في الوش ممكن تيجي في عينه يتعمي ...يعني خلينا بردو حظرين في موضوع الدفاع عن النفس ده هيهي انت عايز تضرب في الوش ده انت قتال قتله...بهزر مع حضرتك و يا ريت هزاري ميكنش ثقيل عليك و تقبل مروري و فائق احترامي |
رد: الي الخبراء
اقتباس:
انا متشكر لرد حضرتك و حضرتك كدة طمنتني جدا انه ينفع للدفاع عن النفس |
رد: الامتحانات علي الابواب
اقتباس:
|
رد: الي الخبراء
اقتباس:
انا متشكر لسرعة رد حضرت وان شاء الله الاستخدام للدفاع عن النفس و انا ممكن اضرب طلقة في الايد او الرجل للتحذير لكن الطلقة التانية في وشة |
رد: الي الخبراء
اقتباس:
|
رد: الي الخبراء
اقتباس:
ان شاء الله الايام ديه تعدي علي خيييييييير |
مطلوب مساعدة
ياريت يا جماعة لو حد مشترك فى شركة كيو نت او جولد ماين qnet or gold mine يكلمنى ضرورى على الخاص او لو حد يعرف اى حاجة عنهم وشكرا :) .... |
رد: مطلوب مساعدة
الشركتين عبارة عن شركات نصب و نظام انك تشتري منتج و تسوقة عشات تجيب حد تحتك و يطلع عينك على ما تمسك مليم فى ايدك
نصيحة منى بلاش تدخل الحوارات بتاعت التسويق الشبكى عشان فى ناس دخلتها و اتلسعت منها جامد |
رد: مطلوب مساعدة
اقتباس:
شغال فى الحوار ده وعارض عليا ادخل معاه وهو من ساعة ما دخله ربنا فتح عليه من وسع والواد محدش عارف يكلمه دلوقتى انا عايز اخد رأى كذا حد علشان هيا حاجة مغرية بصراحة وكمان هما بيكون ليهم مؤتمرات وحفلات لو بيتلسعو منها ازاى هيروحو فيها وشكلهم تمام ؟ مش عارف برضو !! :confused: |
رد: مطلوب مساعدة
يا صاحبى الحوار ان بيجى واحد يقولك بريزنتيشن عن الشركة و المكسب الى هتجنية منة و ان الشركة هدفها انها تقدم فرصة للشباب الى زيك و انك محتاج الفرصة دى عشان تدفع طبعاا و هتششتري منتج مالهوش اى لازمة على الاطلاق مثلا كوانتم بانديت او ساعة سويسري او او او المهم انك بتدفع فلوس و خلاص و الى فوقيك بيستفاد منك لانك بتكون تحتة فى الشجرة و بياخد هو فلوس على كدة انما انتا هتتفحت فى انك تجيب اتنين و لو معرفتش تجيب بقى يبقى علية العوض فى فلوسك
و فى فتوي من الازهر بتحريم التعامل مع شركة كيونت اساسن !!! تحياتى يا كبير |
رد: مطلوب مساعدة
الموضوع ده كل شوية طلع وينتشر وبعدين يتعرف انه نصب ويقفل شوية وبعدين بعد ما الدنيا تهدي والناس تنسي يبدأ تاني ويجيب ناس جداد وهكذا وبالنسبة لصاحبك هما فعلا في البداية بيفرقوا شوية فلوس علي الناس للي بيبدأو معاهم عشان يجذبوا بعد كده مئات السذج اللي بيطلعو من الموضوع بشوية سلع وهمية ملهاش اي قيمة
الوسيلة انك تكسب انك تقدر تنصب علي ناس تانيين وتجيبهم تحتك وبعد ما توسع الشبكة وتنتشر تبص لتاقيهم اختفوا |
رد: مطلوب مساعدة
بالظبط كدة هى فترة طبعا بيجنو فيها فلوس لا حصر لها بعد كدة صلتك بيهم هتنقطع و مش هتكون اخدت نص فلوسك الى انت دفعتها فى سلعة لا تساوى اى شئ على الاطلاق
نصيحة اخوية يا عبد الرحمن بلاش لان الشركات دى بتعتمد على نظام مستغل انة بيوزع ملاليم على عضو عشان يجذب اعضاء تانين فحين انهم بيكسبو الاف من وراهم |
رد: مطلوب مساعدة
اقتباس:
|
| الساعة الآن 05:22 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir