الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   دردشه واستفسار (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=25119)

ĴΘĶЄЯ 12-05-24 02:28 PM

لخبراء الياهو
 
يا جماعة لو سمحتو انا عندى مشكلة غريبة فى الياهو
انى لما ادخل عليه من البرنامج بلاقى ان كل الميلات الى عندى اتمسحت
وبيدخل بشكل غريب بيكون فيه اغلب القوائم مش موجودة
ولما بدخل من موقع ebuddy بيكون الميلات موجودة وزيادة كمان :eek::eek:
مع العلم انى دخلت على ميلات تانية ببرنامج الياهو بس كلها كانت بتفتح عادى
اسف على الاطالة
شكرا





...

Shooter1 12-05-24 02:39 PM

رد: لخبراء الياهو
 
بص يا باشا اتأكد من الاصدار اللى حضرتك منزله لو كان قديم اعمله ريموف من كنترول بانال وحاول تنزل اخر اصدار من الياهو

omarmagic 12-05-24 02:44 PM

رد: لخبراء الياهو
 
نزل اخر نسخة من الياهو ياعبده وان شاء الله المشكلة تتحل
ومستنيك على الفيس
تحياتى

omarmagic 12-05-24 02:57 PM

رد: لخبراء الياهو
 
السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة

موضوع مهم جدا و هو ازاي نستعيد النظام اذا وقع و ازاي نرجعة لأيام كان فيها احسن من دلوقتي و لكن طبعا لازم اصلا نعرف ازاي ننشئ نقطة استعادة النظام .

استعادة النظامSystem Restore

الكثير بيعاني بعض الاحيان لمشاكل في الجهاز مع الوندوز علشان كدة اول حاجة يعملها انة يجري مباشرة الى عمل الفورمات مما يستغرق منه الوقت والمال احياناُ
لذلك ساشرح هذه الطريقة التي توفر لكم الجهد والوقت والمال معاً بثلاث خطوات :

اولاً : انشاء نقطة استعادة للنظام
نقوم بهذه الطريقة بعد الفورمات تماماً وباي وقت بعد ذلك تجد ان الوندوز بكاملة صحته وعافيته
كيف ننشئ نقطة لاستعادة النظام ؟
ملاحظة
: يجب ان تكون راضي عن الوندوز في هذا الوقت
فأذا ظهرت مشاكل فيما بعد تقوم بارجاع النظام لهذا الوقت الذي قمت بانشاء هذه النقطة

الخطوات
توجه الى قائمة ابدأ Start ثم programs ثم accessories ثم system tools ثم system restore
بعد الدخول الى قائمة الـ System Restore ستجد هذين الخيارين:
(1) restore my computer to an earlier time
(2) create a restore point

الخيار الاول وكما هو موضوح لاستعادة النظام لحالة سابقة
ساشرح عنها في الخطوة التالية

والخيار الثاني هو انشاء نقطة استعادة

نختار الخيار الثاني (انشاء نقطة الاستعادة )
ثم Next التالي

تظهر لنا نافذة بها مستطيل فارغ لوضع اسم او رمز لنقطة الاستعادة ( قمت باعطاء اسم Setem Retore )

ثم نضغط create التالي لنحصل على هذه الرسالة

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/DaF...restore/04.jpg
قام الوندوز بانشاء نقطة استعادة للنظام حسب الاسم القمنا باعطائه له

انتهت المرحلة الالى Close اغلاق
وهكذا يكون لدينا نقطة لارجاع النظام فيما بعد ان حدثت اي مشاكل .

ثانياً : استعادة النظام من الوضع العادي للوندوز
كيف نستعيد هذه النقطة ( او بالاحرى كيف نستعيد نسخة سابقة للوندوز )

ان كان الجهاز يقوم بالدخول الى الوندوز
ولكن واجهتنا مشاكل على الوندوز ام من تنصيب برنامج معين او من اي سبب آخر , لم نتمكن من معالجته

هنا وقبل الفورمات نقوم بمحاولة ارجاع نسخة للنظام تكون سليمة ( اي قبل حدوث هذه المشاكل )

عندما تستخدم الوندوز بحالة جيدة فان هذا النظام يقوم بالتفسير ذاتياً الى ان النسخة سليمة . وينشاً تاريخ لهذا الوقت الذي قمت باستخدام الوندوز به دون مشاكل . واحيانا عند تنصيبك لبرنامج معين . يقوم باختيار تاريخ قبل تنصيب هذا البرنامج

يعني يوجد نقاط استعادة غير الي لحنا سويناها

كيفية الاستعادة
اولاً نطبق اول خطة سابقة في الصورة الاولى وهي الدخول الى System Restore عن طريق قائمة ايدأ Start
بعد ذلك نختار الخيار الاول ( استعادة النظام لحالة سابقة )
restore my computer to an earlier time
بعد ان قمنا بهذا الاختيار تظهر لنا نقاط الاستعادة التي يمكننا استعادتها مترخة بخط ازرق عريض

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/5lZ...estore/002.jpg
كما نلاحظ ان في هذا الشهر يوجد يوم واحد فقط ونقتين استعادة
والنقطتين قام بانشائهم الوندوز ذاتياً وهم قبل تنصيب برنامج ولعبة

نختار احد الاوقات الموضحة يمين الصورة ثم Next التالي .
هنا نحصل على هذه الرسالة والتنبيه
الذي يخبرنا الوندوز ما ستقوم به هذه الخطوة وانه سيقوم بعمل Restart اعادة تشغيل للجهاز لارجاع الوندوز للحالة السابقة التي قمت باختيارها

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/EAF...store/0008.jpg
طبعاً Next للمتابعة وانتظار الوندوز لعمل الـ Restart دون لمس الجهاز الا بعد الانتهاء .


ثالثاُ : استعادة النظام لحالة سابقة دون التمكن من الدخول على الوندوز
عند حدوث هذه المشكلة ولم نتكمن من الدخول على الوندوز اما جراء تركيب برنامج معين او سبب آخر
نقوم بالدخول على Safe Mode

وذلك باتباع هذه الخطوات
قم بتشغيل الجهاز : فور بداية التشغيل ( في وضع الدوز ) نقوم بالضغط على مفتاح F8

لنحصل بعد ذلك على هذه الصورة

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/aMc...store/0001.jpg
طبعاً وكما هو موضح : نقوم بالدخول على الوندوز تحت الـ Sfae Mode

بعد ذلك يطلب منا الجهاز اختيار النظام الذي نريد الدخول الدخول اليه في حالة وجود اكثر من نظام

يوجد لدي نظام واحد Windows Xp فقط وقد قمت باختياره

ثم هذه الخطوة ولا تخافون مما تروه من سرعة تسادل البيانات

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/bxc...store/0003.jpg
نقوم طبعاً باختيار الدخول تحت وضعية Administrator
http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/KZ6...store/0004.jpg
بعد ذلك وان شاء الله يتم الدخول على الوندوز حيث يظهر لنا هذا التنبيه . والذي يخيرنا فيه اما الدخول تحت الوضع الامن اما لا

نقوم باختار Yes للدخول تحت الوضع الامن لحذف برنامج ما قد يكون هو السبب من Add & Remove
يفضل اختيار Yes قبل الشروع في عملية اعادة النظام حيث انه ربما نقوم بارجاع الوندوز لمدة طويلة سابقة ونخسر الكثير

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/E6y...store/0005.jpg
هنا ولهذا الشرح سنقوم بأختيار No لتظهر لنا هذه الصورة الخاصة بارجاع النظام
http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/ZWx...store/0006.jpg
نقوم باختيار Next للمتابعة

تظهر لنا هذه الصورة ولدي بها يوم 28 فقط الذي به نقطة استعادة
قد يكون لديك اكثر من يوم واحد

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/TZA...store/0007.jpg
ان كنت تنوي استعادة الجهاز لهذا التاريخ تختار التاريخ وتضغط Next للمتابعة

بعد ان قمنا بالاختيار يظهر لنا هذا التنبيه كالسابق الذي يخبرنا ما نحن مقدمين عليه ؟. ويبلغنا انه سيقوم بعمل اعادة التشغيل Restart ولا يجب علينا لمس الجهاز الا يعد الدخول على الوندوز والانتهاء

http://l.yimg.com/lo/api/res/1.2/EAF...store/0008.jpg
Next للمتابعة

هكذا اكون قد انتهت الخطوات الثلاث .

وان شاء الله اكون قدرت افيدك
والمشكلة تتحل

ĴΘĶЄЯ 12-05-24 03:03 PM

رد: لخبراء الياهو
 
الف شكر يا رجالة اخيرا رجع عادى
الحمد لله
انا كنت بحب اتعامل مع الاصدار القديم احسن من الجديد
وبرتاح فى التعامل معاه بصراحة
نزلت اصدار تانى واشتغل تمام
تسلم ايدكم
وشكرا على التعب يا عمر باشا
تحياتى لكم .

NEW_Year 12-05-24 05:57 PM

Re: لخبراء الياهو
 
نزل الاصدار الجديد ولو في عندك اي مشكلة محتاجها في الياهو انا باذن الله هحلهالك
ولو في اي حاجة وجهتك مشكلة في الياهو قولي وهتتحل باذن الله
هنزل الاصدار الجديد من الموقع ذات نفسة
www.yahoo.com
بعد كدا دوس علي messenger
وحمل اخر اصدار

loverlover 12-05-24 06:51 PM

السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 

احنا بجد كلنا كدة بربطة المعلم مقتنياتنا بالنسبالهم لعب أطفاااااااااال هههههههههههه

loverlover 12-05-24 07:10 PM

الرخااااااااااامة على حق
 

loverlover 12-05-24 07:11 PM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة vabreso (المشاركة 372959)
بسم الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله
ولا حول ولا قوة إلا بالله علينا
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااه
ماذا أقول وفي صدري من الألم ما قد يفجر بركانا من الحمم
في الدقيقة 2 وخمسين ثانية هتلاقي الولد الصغير اسمه خالد بيعطوه البندقية يضرب يا عيني علينا الواحد لو ماشي بمسدس صوت مقفول بيتغلس عليه من الشرطة
وتحياتي لكل اللي بيحوشوا علشان يشتروا كرال ولا حتى مسدس بلي شوفوا السلاح واتحسروا معايا

ههههههههههههه انت بتعمل دعوة للحسرة ولا ايه ههههههههههههههه
على العموم عندك حق لأن فعلا حاجة تحسررررر بجد
وشرفت ياكبير ،، ومرورك نور الدنيا كلهاااا

jhoncarbntr 12-05-24 07:19 PM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
الفيديو موش كامل مقطوع لقطة الدبابة تيجر هتخرج من الزريبة اللى على اليمين وتضرب دانتين فى الهوا ....وعلى فكرة نشرة الاخبار فى نفس اليوم اعلنت ضحايا الفرح ده بالأتى :
179 حمامة
76 غراب
24 صقر
3 طائرات تابعة لمصر للطيران

مشكور اخى على الفيديو الجميل كان نفسي اجيب لك فيديو بأسلحة النوبة لكن لأسباب سياسية
لاتخرج علنا هههههههه

loverlover 12-05-24 07:23 PM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jhoncarbntr (المشاركة 372966)
الفيديو موش كامل مقطوع لقطة الدبابة تيجر هتخرج من الزريبة اللى على اليمين وتضرب دانتين فى الهوا ....وعلى فكرة نشرة الاخبار فى نفس اليوم اعلنت ضحايا الفرح ده بالأتى :
179 حمامة
76 غراب
24 صقر
3 طائرات تابعة لمصر للطيران

مشكور اخى على الفيديو الجميل كان نفسي اجيب لك فيديو بأسلحة النوبة لكن لأسباب سياسية
لاتخرج علنا هههههههه

ههههههههههههههههه فعلا اللى كان ناقص موضوع الدبابتين دول
وياريت ياريس تورينا الفيديوهات بتاعة اخوانا فى النوبة
عشان نتحسر اكتر واكتر ههههههه
تحياتي لك ياكبير ..

Shooter1 12-05-24 08:20 PM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه الواد ده لو فى مصر مش هيشوف ابوه وامه تانى

loverlover 12-05-24 08:39 PM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooter1 (المشاركة 372984)
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه الواد ده لو فى مصر مش هيشوف ابوه وامه تانى

لالالالالالالالالا فيه برنامج زي دة كدة فى مصر هيتعرض رمضان الجاي ان شاء الله
وهتبقى حلقات تحففففففففففة

tito 12-05-24 08:42 PM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
رخم رخم بس المواقف مصطنعة

tito 12-05-24 08:55 PM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
ايه فيلم الجزيرة دة كنت متوقع احمد السقا هيطلع فى الفديو يقول من النهاردة مفيش حكومة هههه

hafez 12-05-24 09:23 PM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
يا حبيبتي يا صعيد و الراجل فينا بيتخانق مع المدام عشان هيجيب حته صوت مقفوله الماني بالشئ الفولاني تقولو البامبرز اولا يا عيني علي الرجاله عجبتو لك يا زمن انا اصلا من قنا و اللي في الفيديو ده ولا حاجه و عايش في السويس و اللي في الفيديو ده ولا حاجه برضه هههههههه شكرا علي الفيديو الجميل و خافي يا اسرائيل......

el-joker 12-05-24 10:48 PM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب علي (المشاركة 372766)
المسدس الكسر بيتم تعميره رشه رشه بعد كل كسر اما مسدس الغاز بتركب فيه انبوبه غاز ثمنها من 5 الي 7 جنيه حسب المحل و بتكفي حوالي 40 طلقه ( تقريبا ) بسرعة و قوه دفع معقولة و بعد كده بتقل قوة الدفع و يجب عدم ترك انبوبة الغاز اكثر من يومين بدون استخدام لانها بتسبب في تلف الجلبة ومن مميزات المسدس الغاز انه بيضرب اتوماتيك يعني بدون تعمير زي الكسر ....

انا متشكر لسرعة الرد
بس كنت عايز اعرف ايه اقوي الكسر ولا الغاز

pooforever_2010 12-05-24 11:04 PM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
مشكور يا باشا
ولو سمحت لو فيديو واحد يبقى فموضوع الدردشه لو سمحت

ahmedmh_ali 12-05-25 02:13 AM

رد: دردشه واستفسار
 
ربنا يكرمكم يا جماعه و أنتم كمان وحشتونى كتير و الله و يارب يكون الجميع بخير ..

loverlover 12-05-25 02:13 AM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito (المشاركة 372996)
رخم رخم بس المواقف مصطنعة

لالالالالالالا مش مصطنعة خاااااااالص
دة برنامج مشهور اوى ومعروف ودي رخامة بجد

loverlover 12-05-25 02:14 AM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tito (المشاركة 373001)
ايه فيلم الجزيرة دة كنت متوقع احمد السقا هيطلع فى الفديو يقول من النهاردة مفيش حكومة هههه

ههههههههههههه جزيرة مين ياعم الحج
دي الحاجات الاصلي اللى على أبوه

loverlover 12-05-25 02:16 AM

رد: السلاح فى الصعيد " فيديو " وهـــــــــــم !!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hafez (المشاركة 373013)
يا حبيبتي يا صعيد و الراجل فينا بيتخانق مع المدام عشان هيجيب حته صوت مقفوله الماني بالشئ الفولاني تقولو البامبرز اولا يا عيني علي الرجاله عجبتو لك يا زمن انا اصلا من قنا و اللي في الفيديو ده ولا حاجه و عايش في السويس و اللي في الفيديو ده ولا حاجه برضه هههههههه شكرا علي الفيديو الجميل و خافي يا اسرائيل......

ياكبير احنا عارفين ان الفيديوهات دي ولا حاجة بالنسبة للي موجود فعلا
خصوصا عند العرب ,, وفعلا اسرائيل لازم تخاف وتموت من الررررررعب لأن فعلا نهايتها قربت

loverlover 12-05-25 02:18 AM

رد: الرخااااااااااامة على حق
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 (المشاركة 373046)
مشكور يا باشا
ولو سمحت لو فيديو واحد يبقى فموضوع الدردشه لو سمحت

العفو ياكبير ,, بس انا عايز اقولك انى ماكنتش حاطط الفيديوهات دي هنا اصلا
وكل فيديو منهم كان موضوع لوحده , فتقريبا كدة والله أعلم حد أخدهم الاتنين
حطهم هنا من غير مايستأذني ولا ينبهنى وانا اتفاجأت بيهم والله
ولو مضايقينك ياريس طيرهم

ahmedmh_ali 12-05-25 02:22 AM

رد: السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed mahmoud (المشاركة 372486)
الف مليووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووون
حمدلله على السلامة
عودا حميدا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود القاضى (المشاركة 372491)
تسلم لذوقك
يارب ديما كده زوق

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.hatem (المشاركة 372525)
حمد لله بلسلامه يافندم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة orabi (المشاركة 372531)
حمد الله علي سلامتك نورت المنتدي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 372550)
فينك يا عم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdalla nabel (المشاركة 372597)
مرحبا بك من جديد أخي احمد معنا في المنتدي بين اخوانك الأعضاء

ونبارك لأنفسنا أولاً ولك ثانياً





ربنا يخليكم يا رب و يا رب كمان يكون الجميع بخير ، كل اللى أقدر أٌقولة كان حادث و الحمد لله عدى و مشغوليات كتير بدرجة لا تحتمل أتكتلت بس الحادثة دى و مشاكلها .......

loverlover 12-05-25 02:24 AM

رد: دردشه واستفسار
 
الف مليوووووووووون ترليووووووووووون حمد لله على السلاااااااااااااااااااااااااااااااامة ياكبير
والله واااااااااااحشنا جدا ورجوعك دة نور الدنيا كلها والله ياحج ahmedmh_ali
أخوك ,, محمد ..

ahmedmh_ali 12-05-25 02:27 AM

رد: دردشه واستفسار
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة loverlover (المشاركة 373148)
الف مليوووووووووون ترليووووووووووون حمد لله على السلاااااااااااااااااااااااااااااااامة ياكبير
والله واااااااااااحشنا جدا ورجوعك دة نور الدنيا كلها والله ياحج ahmedmh_ali
أخوك ,, محمد ..

وااااااااااااااااااااااااااااااااحشنى كيك كيك كيك بشدة و الله يا برنس قلبى ... :)

H_SRM 12-05-25 04:10 AM

رد: الي الخبراء
 
السلام عليكم

بص ياباشا انا هقلك خلاصة تجربتي مع مسدسين غاز

مسدسات الرش قوية مش ضعيفة وغاز او الكسر تقريبا سرعة واحدة مع ميزة الغاز بتضرب 8 رشات وراء بعض اما الكسر فرشاية رشاية

لو عايز كسر شوف af-10 gamo
لو عايز غاز شوف gamp pt-90
ده او ده في حدود 1300 جنيه

لو عايز حاجة اعلى ومعاك فلوس شوف والتر whaltet cp99 or whalter cp88


وهي قوتها مش ضعيفة يعني لو ضربت واحد برشايتن في وشة هيبهدلوه يعني من الاخر حلوة في الدفاع عن النفس لكن في الوجه او اماكن مكشوفة هتخرم جلده وهتبهدله

وربنا يوفقك

Mr_mody 12-05-25 09:30 AM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h_srm (المشاركة 373203)
السلام عليكم

بص ياباشا انا هقلك خلاصة تجربتي مع مسدسين غاز

مسدسات الرش قوية مش ضعيفة وغاز او الكسر تقريبا سرعة واحدة مع ميزة الغاز بتضرب 8 رشات وراء بعض اما الكسر فرشاية رشاية

لو عايز كسر شوف af-10 gamo
لو عايز غاز شوف gamp pt-90
ده او ده في حدود 1300 جنيه

لو عايز حاجة اعلى ومعاك فلوس شوف والتر whaltet cp99 or whalter cp88


وهي قوتها مش ضعيفة يعني لو ضربت واحد برشايتن في وشة هيبهدلوه يعني من الاخر حلوة في الدفاع عن النفس لكن في الوجه او اماكن مكشوفة هتخرم جلده وهتبهدله

وربنا يوفقك



دفاع عن النفس يبقي الضرب في الرجل و الأيد و الاكتاف لشل الحركه لكن في الوش ممكن تيجي في عينه يتعمي ...يعني خلينا بردو حظرين في موضوع الدفاع عن النفس ده هيهي انت عايز تضرب في الوش ده انت قتال قتله...بهزر مع حضرتك و يا ريت هزاري ميكنش ثقيل عليك و تقبل مروري و فائق احترامي

el-joker 12-05-25 03:27 PM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة h_srm (المشاركة 373203)
السلام عليكم

بص ياباشا انا هقلك خلاصة تجربتي مع مسدسين غاز

مسدسات الرش قوية مش ضعيفة وغاز او الكسر تقريبا سرعة واحدة مع ميزة الغاز بتضرب 8 رشات وراء بعض اما الكسر فرشاية رشاية

لو عايز كسر شوف af-10 gamo
لو عايز غاز شوف gamp pt-90
ده او ده في حدود 1300 جنيه

لو عايز حاجة اعلى ومعاك فلوس شوف والتر whaltet cp99 or whalter cp88


وهي قوتها مش ضعيفة يعني لو ضربت واحد برشايتن في وشة هيبهدلوه يعني من الاخر حلوة في الدفاع عن النفس لكن في الوجه او اماكن مكشوفة هتخرم جلده وهتبهدله

وربنا يوفقك


انا متشكر لرد حضرتك و حضرتك كدة طمنتني جدا انه ينفع للدفاع عن النفس

عبــ الله ــد @ 12-05-25 03:28 PM

رد: الامتحانات علي الابواب
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.gad (المشاركة 372464)
يارب تقفل الجهاز وتقوم تذاكر

فعلا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! قاعد ليه طالما عندك اامتحانات ؟؟؟؟ يلا من هنا يا يا بني احنا عارفين مصلحتك :) ترن اوف علطول

el-joker 12-05-25 03:31 PM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_mody (المشاركة 373239)
دفاع عن النفس يبقي الضرب في الرجل و الأيد و الاكتاف لشل الحركه لكن في الوش ممكن تيجي في عينه يتعمي ...يعني خلينا بردو حظرين في موضوع الدفاع عن النفس ده هيهي انت عايز تضرب في الوش ده انت قتال قتله...بهزر مع حضرتك و يا ريت هزاري ميكنش ثقيل عليك و تقبل مروري و فائق احترامي


انا متشكر لسرعة رد حضرت وان شاء الله الاستخدام للدفاع عن النفس و انا ممكن اضرب طلقة في الايد او الرجل للتحذير لكن الطلقة التانية في وشة

Mr_mody 12-05-25 11:59 PM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة el-joker (المشاركة 373374)
انا متشكر لسرعة رد حضرت وان شاء الله الاستخدام للدفاع عن النفس و انا ممكن اضرب طلقة في الايد او الرجل للتحذير لكن الطلقة التانية في وشة

صح كده يا باشا و بالتوفيق انشاء الله و ربنا يكفينا شر استعمال السلاح بس للأسف الايام دي ايام وحشه اوي ربنا يعديها علي خير

el-joker 12-05-27 07:08 AM

رد: الي الخبراء
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_mody (المشاركة 373627)
صح كده يا باشا و بالتوفيق انشاء الله و ربنا يكفينا شر استعمال السلاح بس للأسف الايام دي ايام وحشه اوي ربنا يعديها علي خير



ان شاء الله الايام ديه تعدي علي خيييييييير

ĴΘĶЄЯ 12-05-27 10:21 AM

مطلوب مساعدة
 
ياريت يا جماعة لو حد مشترك فى شركة كيو نت او جولد ماين
qnet or gold mine
يكلمنى ضرورى على الخاص
او لو حد يعرف اى حاجة عنهم
وشكرا :)




....

Angel 12-05-27 10:25 AM

رد: مطلوب مساعدة
 
الشركتين عبارة عن شركات نصب و نظام انك تشتري منتج و تسوقة عشات تجيب حد تحتك و يطلع عينك على ما تمسك مليم فى ايدك ‏
نصيحة منى بلاش تدخل الحوارات بتاعت التسويق الشبكى عشان فى ناس دخلتها و اتلسعت منها جامد

ĴΘĶЄЯ 12-05-27 10:36 AM

رد: مطلوب مساعدة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Angel (المشاركة 374483)
الشركتين عبارة عن شركات نصب و نظام انك تشتري منتج و تسوقة عشات تجيب حد تحتك و يطلع عينك على ما تمسك مليم فى ايدك ‏
نصيحة منى بلاش تدخل الحوارات بتاعت التسويق الشبكى عشان فى ناس دخلتها و اتلسعت منها جامد

المشكلة يا كبير ان فى واحد صاحبى
شغال فى الحوار ده وعارض عليا ادخل معاه
وهو من ساعة ما دخله ربنا فتح عليه من وسع
والواد محدش عارف يكلمه دلوقتى
انا عايز اخد رأى كذا حد علشان هيا حاجة مغرية بصراحة
وكمان هما بيكون ليهم مؤتمرات وحفلات
لو بيتلسعو منها ازاى هيروحو فيها وشكلهم تمام ؟
مش عارف برضو !! :confused:

Angel 12-05-27 11:25 AM

رد: مطلوب مساعدة
 
يا صاحبى الحوار ان بيجى واحد يقولك بريزنتيشن عن الشركة و المكسب الى هتجنية منة و ان الشركة هدفها انها تقدم فرصة للشباب الى زيك و انك محتاج الفرصة دى عشان تدفع طبعاا و هتششتري منتج مالهوش اى لازمة على الاطلاق مثلا كوانتم بانديت او ساعة سويسري او او او المهم انك بتدفع فلوس و خلاص و الى فوقيك بيستفاد منك لانك بتكون تحتة فى الشجرة و بياخد هو فلوس على كدة انما انتا هتتفحت فى انك تجيب اتنين و لو معرفتش تجيب بقى يبقى علية العوض فى فلوسك
و فى فتوي من الازهر بتحريم التعامل مع شركة كيونت اساسن !!!‏

تحياتى يا كبير

msa_79 12-05-27 11:34 AM

رد: مطلوب مساعدة
 
الموضوع ده كل شوية طلع وينتشر وبعدين يتعرف انه نصب ويقفل شوية وبعدين بعد ما الدنيا تهدي والناس تنسي يبدأ تاني ويجيب ناس جداد وهكذا وبالنسبة لصاحبك هما فعلا في البداية بيفرقوا شوية فلوس علي الناس للي بيبدأو معاهم عشان يجذبوا بعد كده مئات السذج اللي بيطلعو من الموضوع بشوية سلع وهمية ملهاش اي قيمة

الوسيلة انك تكسب انك تقدر تنصب علي ناس تانيين وتجيبهم تحتك وبعد ما توسع الشبكة وتنتشر تبص لتاقيهم اختفوا

Angel 12-05-27 03:17 PM

رد: مطلوب مساعدة
 
بالظبط كدة هى فترة طبعا بيجنو فيها فلوس لا حصر لها بعد كدة صلتك بيهم هتنقطع و مش هتكون اخدت نص فلوسك الى انت دفعتها فى سلعة لا تساوى اى شئ على الاطلاق

نصيحة اخوية يا عبد الرحمن بلاش لان الشركات دى بتعتمد على نظام مستغل انة بيوزع ملاليم على عضو عشان يجذب اعضاء تانين فحين انهم بيكسبو الاف من وراهم

ahmed yasser 12-05-27 03:56 PM

رد: مطلوب مساعدة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 374608)
بالظبط كدة هى فترة طبعا بيجنو فيها فلوس لا حصر لها بعد كدة صلتك بيهم هتنقطع و مش هتكون اخدت نص فلوسك الى انت دفعتها فى سلعة لا تساوى اى شئ على الاطلاق

نصيحة اخوية يا عبد الرحمن بلاش لان الشركات دى بتعتمد على نظام مستغل انة بيوزع ملاليم على عضو عشان يجذب اعضاء تانين فحين انهم بيكسبو الاف من وراهم

يا جماعة انا مش فاهم اى حاجة ايه الشركات دى وبتعمل ايه بالظبط ؟؟؟!!!!‏‎


الساعة الآن 05:22 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir