الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   دردشه واستفسار (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=25119)

the ghost 12-05-27 08:04 PM

رد: دردشه واستفسار
 
خلاصة الكلام انت لو تعرف تجيب ناس كتيييير وتحاول تقنعهم ويخشوا معاك يبقى انت كده هتكسب فلوس لكن هتدفع فلوس وتستنى لما الناس هى اللى تجيبلك يبقى متدخلش وريح دماغك

BERETTA fs92 12-05-27 11:00 PM

كمال الاجسام
 
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لوسمحتم يارجاله لوحد كان بيلعب كمال اجسام او في جيم يقول لي لاني اريد ان استفسر عن عده اشياء لذا لابد ان يكون خبير:) وشكرا

ĴΘĶЄЯ 12-05-27 11:18 PM

رد: كمال الاجسام
 
اى استفسار تحت امرك

Angel 12-05-28 01:08 AM

رد: كمال الاجسام
 
اى حاجة يا باشا فى كمال الاجسام تحت امرك انا بلعب اللعبة من سنتين او اكتر

تحياتى

عبووود 12-05-28 01:25 AM

رد: كمال الاجسام
 
بفضل الله بطل الجمهوريه ملاكمه مرتين 86 كيلو .. وبلعب اللعبه من 7 سنين ...
استفسارك عن ايه؟؟

NEW_Year 12-05-28 05:38 AM

Re: كمال الاجسام
 
مينفعش طيب جودو
انا بلعب جودو واي استفسار عنيا

يلا كل واحد يقدم خدمتة هههههههههههههههه

M.Hatem 12-05-28 06:43 AM

Re: كمال الاجسام
 
اي خدمه في البلي مسافات طويله انا في الخدمه :)

omarmagic 12-05-28 09:26 AM

رد: مطلوب مساعدة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 374608)
بالظبط كدة هى فترة طبعا بيجنو فيها فلوس لا حصر لها بعد كدة صلتك بيهم هتنقطع و مش هتكون اخدت نص فلوسك الى انت دفعتها فى سلعة لا تساوى اى شئ على الاطلاق

نصيحة اخوية يا عبد الرحمن بلاش لان الشركات دى بتعتمد على نظام مستغل انة بيوزع ملاليم على عضو عشان يجذب اعضاء تانين فحين انهم بيكسبو الاف من وراهم

+111111111111111111
قولتلك الكلام ده وانتا مش مصدق ياعبد الرحمن
دى كلها مواضيع نصب فى نصب صدقنى
وربنا يسترها عليك

hogan 12-05-28 12:56 PM

قناص ياباني خطييير
 

The_Guardian 12-05-28 02:12 PM

رد: قناص ياباني خطييير
 
الواد دا مــــجــرم وفناااااااااان
تسلم أيدك يا باشا واحلى تقييم

Shooter1 12-05-28 02:51 PM

رد: قناص ياباني خطييير
 
ههههههههه يا ابن اللعيبة مالوش حل الواد ده قناص فعلا بس من نوع مختلف

mohd_wafik 12-05-28 10:15 PM

رد: Re: كمال الاجسام
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new_year (المشاركة 375072)
مينفعش طيب جودو
انا بلعب جودو واي استفسار عنيا

يلا كل واحد يقدم خدمتة هههههههههههههههه

ههههههههههههههههه اخوك حزام اسود في جودو .... انته بتلعب فين ؟

NEW_Year 12-05-29 12:21 AM

Re: رد: Re: كمال الاجسام
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohd_wafik (المشاركة 375441)
ههههههههههههههههه اخوك حزام اسود في جودو .... انته بتلعب فين ؟

اوباااااااااااااااااااااااااااااااااااا
باشا يا باشا
انا بلعب في نادي النصر الي في المحكمة
ووالدي كان مدرب جودو
وانا معايا حزام بني
انت شكلك مش فاكرني :( انا الي طلعت معاكم يوم الجمعة افتكر افتكر ههههههههههههه

خلاص نبقي نلعب ماتش مع بعضنا فمرة :) بس انا البدلة وسعت جدا عليا عاوز اشتري واحدة غيرها

hogan 12-05-29 10:03 AM

رد: كمال الاجسام
 
لو مصارعه انا تحت امرك

hogan 12-05-29 10:05 AM

رد: قناص ياباني خطييير
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esam abdo (المشاركة 375206)
الواد دا مــــجــرم وفناااااااااان
تسلم أيدك يا باشا واحلى تقييم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shooter1 (المشاركة 375219)
ههههههههه يا ابن اللعيبة مالوش حل الواد ده قناص فعلا بس من نوع مختلف


زيارتكم موضوعى زادنى شرف شكرا لكم

BERETTA fs92 12-05-29 10:13 AM

رد: كمال الاجسام
 
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا متشكر علي ردودكم جميعا
انا عندي جهاز مالتي جيم هو عباره عن كرسي بيتقعد عليه وفي ماسوره طويله الواحد بيشدها لتحت وليها اوزان من 10 ك ل 100 ك وانت قاعد علي نفس الكرسي في ماسورتين يتدخيل بينهم رجليك وبترفعهم وفيها تحت ماسوره صغيره بتشدها وانت ممد علي الارض وفيه عجله بالوزن برده وبتاعه كده الواحد يتعلق عليها
المطلوب يارجاله :)
الواحد يلعب كام يوم في الاسبوع وكام ساعه في اليوم وهل في استراحه ولا لآ
اشيل اوزان اد ايه
الجهاز دي بيقوي عضلات ايه بالظبط بس بلاش الاسامي الغريبه بتاعه العضلات دي
اسخن ازاي
لازم اجيب دامبلز
هتبدأ العضلات تظهر بعد اد ايه
استفسار صغير
انا بشيل حاجات تقيله تعدي 80 كتير بس ماليش عضلات ايه السبب وشكرا
وبالنسبه لاستاذ هوجن حضرتك بتلعب روماني ولا حره
وعاوز العب ملاكمه ايه نظامها وشكرا:)

Angel 12-05-29 12:23 PM

رد: كمال الاجسام
 
انتا صدمتنى يا كبير ههههههههههههههه
بص يا باشا العضلة مش بالوزن العضلة بالاداء و التركيز فى التمرين واحد و التكرارات و طبعا الاجهزة المنزلية ليس لها اى قيمة فى بناء الاجسام على الاطلاق لانها بتكون ضعيفة و بتركز على زاوية واحدة من العضلة لا اكتر ‏

ممكن حضرتك توفر دة كلة ة تنزل جيم كويس هتلاقى كمية من الاجهزة و البارات و الدمبلز الى هتحتاجهم و الكابتن هينصحك تعمل اية و تلعب ازاى ‏

تحياتى و اى استفسار انا تحت امرك

BERETTA fs92 12-05-29 02:08 PM

رد: كمال الاجسام
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 375743)
انتا صدمتنى يا كبير ههههههههههههههه
بص يا باشا العضلة مش بالوزن العضلة بالاداء و التركيز فى التمرين واحد و التكرارات و طبعا الاجهزة المنزلية ليس لها اى قيمة فى بناء الاجسام على الاطلاق لانها بتكون ضعيفة و بتركز على زاوية واحدة من العضلة لا اكتر ‏

ممكن حضرتك توفر دة كلة ة تنزل جيم كويس هتلاقى كمية من الاجهزة و البارات و الدمبلز الى هتحتاجهم و الكابتن هينصحك تعمل اية و تلعب ازاى ‏

تحياتى و اى استفسار انا تحت امرك

ماهو يابا مدرب كمال اجسام الي جابلي الجهاز دا وقالي ممتاو ومش هينقصني غير الدامبلز بس وكمان انا من المحله يعني انسي حاجه اسما جيم كويس خالص

BERETTA fs92 12-05-29 02:15 PM

رد: كمال الاجسام
 
1 مرفق
هي دي صورته

Alessandro 12-05-29 02:24 PM

رد: قناص ياباني خطييير
 
رهيب الواد ده جامد جامد جامد
اصلى يا مصطفى باشا و الله

BERETTA fs92 12-05-29 03:21 PM

طلب
 
ياريت ياجماعه لوحد عنده الفيديو بتاع المصاصه الي هو اول جزء في الحلقه الاولي من الجزء الثاني من ارب جت تالنت يحطه وشكرا

BERETTA fs92 12-05-29 03:23 PM

رد: كمال الاجسام
 
ايه النظام محدش رد ليه

Angel 12-05-29 04:45 PM

رد: كمال الاجسام
 
يا باشا انا بلعب فى جيم جولدز و صدقنى الجهاز دة مش هيفيدك زى مانتا متخيل و الاوزان دى مش حقيقية خاالص يعنى ال80 ?يلو دول انتا شايل منهم حوالى ‏20 كيلو بس
الجهاز حلو لاكنة غير كافى لتشغل كل عضلات الجسم و مش هيديك الى انتا متخيلة يا غالى
و مالة يا عم الجيم الى ب35 جنية فى الشهر واللهى كويس و يمكن احسن من الجيم الكبير زى سمارت و اوكسجين من ناحية الروح الى بين الناس و انك بتتعرف على ناس كتير و بتاخد خبرة منهم

تحياتى

BERETTA fs92 12-05-29 05:01 PM

رد: كمال الاجسام
 
ماهو المشكله ياباشا اني ماجبتش الجهاز دا غيبر لعد مالفيت كل جيم في المحلع عتدهم الجهاز دا بس والمشايه والدامبلز مش مشكله فلوس يعتي فأيه الحل وكمان اكتر الجم دامبلز بس عشان مابيقتنعوش بالجهزه
وكمان انا بدرس في طب فمش هفضي غير الصيف بس والدراسه ع الساعه 2 بليل فالجهاز موجود في البيت العب وقت ما افضي عشان كده جبتو وكمان ممكن اعرف من حضرتك اسعار الدامبلز كام عشان عاوز اجيب في البيت برده وكمان انا مش عاوز جسم تخيلي يعني مش منظره بمعني اصح يعني جسم مقسم كويس وبرده مش جسم ضعيف وكمان انا بنيه جسمي كويسه يعني 187 سم وعرضي 67 سم ووزني 85 كيلو فكل دا مساعدني فأيه برده رأيكم

Angel 12-05-29 05:47 PM

رد: كمال الاجسام
 
مينفعش دمبلز فى البيت يا بوب لان فى اوضاع للعب و هتحتاج دكة اكتر من مستوى للبنش و الكتف و هتحتاج حصان ارتكاز للدراع و هتحتاج بار زجزاج و بار عدل و طارات اوزان و حاجات كتير و هتحتاج حد يساعدك و كمان لو لوحدك هتزهق من اللعب او تكسل ‏

BERETTA fs92 12-05-29 05:57 PM

رد: كمال الاجسام
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 375917)
مينفعش دمبلز فى البيت يا بوب لان فى اوضاع للعب و هتحتاج دكة اكتر من مستوى للبنش و الكتف و هتحتاج حصان ارتكاز للدراع و هتحتاج بار زجزاج و بار عدل و طارات اوزان و حاجات كتير و هتحتاج حد يساعدك و كمان لو لوحدك هتزهق من اللعب او تكسل ‏

ماهو المشكله اني مش فاهم حاجه من الكلام ده:d

The_Guardian 12-05-29 07:35 PM

رد: دردشه واستفسار
 
شاب بالمطعم سأل فتاة تجلس عالطاولة (هل تمانعين أن اجلس معك)

ردت الفتاة بصوت مرت...فع :

(لا اريد أن أقضي الليلة معك)

... كل من بالمطعم التفتوا الى الشاب وهو مصدوم ومحرج

ثم بعد دقائق معدودة مشت الفتاة باتجاه طاولة الشاب بهدوء ثم قالت له : انا ادرس علم النفس و اعرف كيف هو شعور الانسان وهو محرج :>

ثم صرخ الشاب ( 3000 جنيه كثير جدا لليلة واحدة ) وكل من بالمطعم نظر الى الفتاة باستغراب مثير

ثم همس الشاب في اذن الفتاة ( انا أيضا محامي وأعرف جيدا كيف أقلب القضيه عليك )

omarmagic 12-05-29 07:56 PM

مطلوب مستورد
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
تحية طيبة وبعد
ان شاء الله ناوى اشترى من الخارج سيارة bmw model 1999 وعايز حد من تجار المنتدى او حد يكون بيستورد سيارات يحسبلى هتتكلف كام والجمرك بتاعها لحد مصر كام علما انى ناوى اجيبها من (المانيا - السعودية) وعايز اعرف هتتكلف كام والجمرك هيتكلف كام ونقل الملكية والكلام ده
وياريت يكون فيه رد سريع وشكرا

the ghost 12-05-29 08:03 PM

رد: مطلوب مستورد
 
انصحك بلاش لان هتتكلف جامد وغير كده هتتقلب وهى جاية

omarmagic 12-05-29 08:04 PM

رد: مطلوب مستورد
 
برجاء الرد ضرورى ضرورى جدا
واى حد يعرف اى معلومة محدش يبخل بيها
وشكرا

mostafa gamal 12-05-29 08:06 PM

رد: مطلوب مستورد
 
قانون الجمارك المصريه يمنفعشي تستورد سيارة للاستخدام الشخصي الا و لازم تكون موديل السنه .
ثانيا ينفع انك تدخل عربيه اي موديل وممكن 99 او موديل 80 بس شرطا انك تكون اول مالك ليها اي انت اول واحد تركبها وده صعب جدا انك تلاقي سيارة موديل حتي 2005 وانت اول مالك لأن السيارات بيتغير الموديل سنويا والشركات بتاخد الموديلات القديمه وتفككها ...
ثانيا تعريفات السيارت الجمركيه 30 % من قيمه السيارة بالاضافه الي 15 % ضريبه مبيعات .. اي التوتال كله 45 % يعني لو هتشتري سيارة بميت الف هتتكلف عشان تخش مصر حوالي 45 الف قابل للزياده حسب الكماليات وسعه الموتور ... واي استفسار في مجال الاستيراد انا تحت امرك

omarmagic 12-05-29 08:06 PM

رد: مطلوب مستورد
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost (المشاركة 375970)
انصحك بلاش لان هتتكلف جامد وغير كده هتتقلب وهى جاية

طب لو حد جاى من السعودية وجايب معاه عربية وانا مثلا هشتريها منه هنا جمركها هيتكلف حوالى كام وهيا موديل 1999 bmw
ولما ينزل مصر ينقلى ملكية
وشكرا

omarmagic 12-05-29 08:08 PM

رد: مطلوب مستورد
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa gamal (المشاركة 375972)
قانون الجمارك المصريه يمنفعشي تستورد سيارة للاستخدام الشخصي الا و لازم تكون موديل السنه .
ثانيا ينفع انك تدخل عربيه اي موديل وممكن 99 او موديل 80 بس شرطا انك تكون اول مالك ليها اي انت اول واحد تركبها وده صعب جدا انك تلاقي سيارة موديل حتي 2005 وانت اول مالك لأن السيارات بيتغير الموديل سنويا والشركات بتاخد الموديلات القديمه وتفككها ...
ثانيا تعريفات السيارت الجمركيه 30 % من قيمه السيارة بالاضافه الي 15 % ضريبه مبيعات .. اي التوتال كله 45 % يعني لو هتشتري سيارة بميت الف هتتكلف عشان تخش مصر حوالي 45 الف قابل للزياده حسب الكماليات وسعه الموتور ... واي استفسار في مجال الاستيراد انا تحت امرك

طب انا سمعت برضه على حكاية الاعاقة دى وبيكون فى خصم 20 % للمعاق وكدة ايه الموضوع ده
وشكرا للافادة

the ghost 12-05-29 08:10 PM

رد: كمال الاجسام
 
خلاصة الكلام الجهاز مش زى ما انت متخيل وكلام انجل صح وعن تجربة هتلعب بيه فى الاول بس وبعد كده هتزهق وتانى حاجة استحالة يكون طولك 187 اتاكد

omarmagic 12-05-29 08:10 PM

رد: مطلوب مستورد
 
منتظر رد ضرورى وشكرا

mostafa gamal 12-05-29 08:12 PM

رد: مطلوب مستورد
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omarmagic (المشاركة 375973)
طب لو حد جاى من السعودية وجايب معاه عربية وانا مثلا هشتريها منه هنا جمركها هيتكلف حوالى كام وهيا موديل 1999 bmw
ولما ينزل مصر ينقلى ملكية
وشكرا

مينفعشي لازم موديل السنه يعني لازم موديل 2012 هو زاد نفسه صاحبها ميعرفش يخلص الجمارك اللي عليها الا واذا هو كان اول مالك ليها من سنه 99 ومحدش اشتراه غيره

mostafa gamal 12-05-29 08:13 PM

رد: مطلوب مستورد
 
هو حضرتك معاق ؟؟ ولا هتشوف حد ياخد التصريح وتقسم معاه

omarmagic 12-05-29 08:13 PM

رد: مطلوب مستورد
 
طب بالنسبة لقانون الاعاقة والسماح بالاستيراد لهم فيه ناس ياما فى مصر عاملة الموضوع ده
ممكن شوية تفاصيل حول الموضوع ده وشكرا

omarmagic 12-05-29 08:15 PM

رد: مطلوب مستورد
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa gamal (المشاركة 375979)
هو حضرتك معاق ؟؟ ولا هتشوف حد ياخد التصريح وتقسم معاه

لا ياباشا والدى عامل عملية قلب مفتوح ومكتوب فى الورق اعاقة جزئية
وشكرا
وياريت شوية تفاصيل اكتر الله يكرمكم

omarmagic 12-05-29 08:19 PM

رد: مطلوب مستورد
 
فى الانتظار


الساعة الآن 05:41 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir