الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   صور وفيديو الصيد ورحلاته (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=47)
-   -   فريق الكرال (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10765)

وليد سامى 12-02-11 10:38 PM

رد: فريق الكرال
 
والى عندة اكتر من بندقية كرال وغيرة مسموح له يدخل ولا لا

dr_mohasan 12-03-15 06:03 PM

رد: فريق الكرال
 
تم تثبيت الموضوع تشجيعاً على امتلاك هذه البندقية التى توفر الحل المثالى لرغبة الأعضاء فى امتلاك بندقية قوية بسعر معقول خاصة فى ظل الإرتفاع الكبير فى أسعار البنادق و عدم توفرها

خالص تحيّاتى لدكتور محمد كمال و جميع الأعضاء المشاركين

( أستأذنكم فى الإبقاء على المشاركات التى تحتوى على صور الطلعات والبنادق و الإستفسارات الهامة فقط , وحذف ما دون ذلك من مشاركات وذلك للحفاظ على الهدف الأساسى من الموضوع)
ده طبعاً حسب رغبتكم و منتظر رأيكم قبل الحذف

مصطفى ابواسماعيل 12-03-15 06:58 PM

رد: فريق الكرال
 
الى الامام وبالتوفيق

تامر عصام 12-03-17 12:47 AM

رد: فريق الكرال
 
انا معايا الكرال من ثلاث اسابيع تقريبا وياريت لو حد هيطلع طلعة صيد يقل لى علشان انا لم اطلع بها ولا مرة حتى الان

ledos 12-03-17 05:35 PM

رد: فريق الكرال
 
1 مرفق
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معايا واحده كرال فيبر اسود لسه جايبها ملهاش يومين ولسه طبعا مبتدئ وبأتعلم النشان
والى جبتها دى الى كان عارضها الاستاذ كريم للبيع وعلى فكره هو شخص محترم جدا وربنا يباركله والبندقيه زى ما قالى كسر الزيرو
ويشرفنى انى اكون معاكم ففريق الكرال ودى صور ليها
اخوكم وليد

وليد سعد زغلول 12-03-17 06:05 PM

رد: فريق الكرال
 
ألف مبروك على البندقية وربنا يباركلك فيها وبالصيد الوفير إن شاء الله وتقبل تحياتي

dr mohamed kamal 12-03-20 05:04 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم , أولا أشكر إدارة منتدى الصيد فى مصر على تثبيت الموضوع , ثانيا شكر خاص للدكتور محمد حسن لمجهوده الرائع والمتواصل للوصول بالمنتدى للغاية الاساسية التى أنشىء من أجلها وهى الصيد وكل ما يخص هذه الهواية العظيمة, شكرا للجميع

dr_mohasan 12-03-20 05:18 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr mohamed kamal (المشاركة 335002)
السلام عليكم , أولا أشكر إدارة منتدى الصيد فى مصر على تثبيت الموضوع , ثانيا شكر خاص للدكتور محمد حسن لمجهوده الرائع والمتواصل للوصول بالمنتدى للغاية الاساسية التى أنشىء من أجلها وهى الصيد وكل ما يخص هذه الهواية العظيمة, شكرا للجميع


احنا بنتعلم منّك يا دكتور محمد

ledos 12-03-20 11:39 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وليد سعد زغلول (المشاركة 333331)
ألف مبروك على البندقية وربنا يباركلك فيها وبالصيد الوفير إن شاء الله وتقبل تحياتي

الف شكر لحضرك وبارك الله فيك

زيدان مصر 12-03-21 01:57 AM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم اتشرف بان انضم بكل تواضع لفريق الكرال ودى صور طلعتين ولكم منى كل التحيه ..... و احب اطلع مع اى اعضاء الفريق طلعه حلوه كده ياريت تتنظم تبقى جميله حتى لو كل اربعه يروحو مكان واحد منهم بالتبديل و بعدين الاربعه يتغيرو يعنى الصياد يخروج مع 3 صيادين مختلفين كل شهر (طلعه كل اسبوع) يسلام انا شايف نفسى طالع


[IMG]http://img32.imageshack.us/img32/4787/photo0013h.jpg[/IMG]

[IMG]http://img32.imageshack.us/img32/4787/photo0013h.jpg[/IMG]

[IMG][IMG]http://img21.imageshack.us/img21/706/photo0020cq.jpg[/IMG][/IMG]

[IMG]http://img718.imageshack.us/img718/8221/photo0035p.jpg[/IMG]

M.Hatem 12-03-21 02:33 AM

Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 335294)
السلام عليكم اتشرف بان انضم بكل تواضع لفريق الكرال ودى صور طلعتين ولكم منى كل التحيه ..... و احب اطلع مع اى اعضاء الفريق طلعه حلوه كده ياريت تتنظم تبقى جميله حتى لو كل اربعه يروحو مكان واحد منهم بالتبديل و بعدين الاربعه يتغيرو يعنى الصياد يخروج مع 3 صيادين مختلفين كل شهر (طلعه كل اسبوع) يسلام انا شايف نفسى طالع


[img]http://img32.imageshack.us/img32/4787/photo0013h.jpg[/img]

[img]http://img32.imageshack.us/img32/4787/photo0013h.jpg[/img]

[img][img]http://img21.imageshack.us/img21/706/photo0020cq.jpg[/img][/img]

[img]http://img718.imageshack.us/img718/8221/photo0035p.jpg[/img]

عايز اعرف الفرق بين العاديه والرمايه عشان انا عايز اشتري كرال قريب

drmaged40 12-03-21 02:57 AM

رد: فريق الكرال
 
اسمحولى انى انضم الى فريق الكرال

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تامر عصام (المشاركة 333092)
انا معايا الكرال من ثلاث اسابيع تقريبا وياريت لو حد هيطلع طلعة صيد يقل لى علشان انا لم اطلع بها ولا مرة حتى الان

ممكن نطلع يوم السبت لو يناسبك
انا ساكن جمبك فى الهرم
ت / 0186060917

زيدان مصر 12-03-21 09:44 AM

رد: Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.hatem (المشاركة 335302)
عايز اعرف الفرق بين العاديه والرمايه عشان انا عايز اشتري كرال قريب

خبراء المنتدى كتير و اقدر منى على الرد ولكن اعتقد لا فرق الا فى الدبشك فقط و بالتالى ورن البندقيه و اعتقد الرمايه اخف واحده وزت الرمسيس نمره واحد او اقل 100جرام تقريبا على العموم هى ماشاء الله لا قوة الا بالله رائعة و شكلها جامد خاصا بالسكوب (وقفلى بكس ونزل منه 2 امنه وقلولى معلش افتكرناه حى؟؟؟؟؟!!!!!)

abdoweb 12-03-25 06:20 AM

رد: فريق الكرال
 
كرال رماية يا معلم
حطنى فى الفريق

زيدان مصر 12-03-28 08:53 AM

رد: فريق الكرال
 
ايه يا فريق الكرال المحترم مفيش طلعه حلوه حد يخدنى فيها معاه :D....انا خلاص زهقت وشكلى هنحرف :eek: !!؟؟؟ من البيت للشغل و من الشغل للبيت زهقت:eek: !!!! طلعه حلوه لله ...يتلحقونى يا متلحقونيش......

wael122 12-03-31 12:41 PM

رد: فريق الكرال
 
1 مرفق
زى ما قولت من شهر تقريبا انا ناوى اشترى الكرال و هانضم للفريق
الحمد لله اشتريت الكرال وعمل لها التعديلات المطلوبة
ودى اول طريدة بعد التعديل

عادل عبده 12-03-31 12:43 PM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 (المشاركة 340952)
زى ما قولت من شهر تقريبا انا ناوى اشترى الكرال و هانضم للفريق
الحمد لله اشتريت الكرال وعمل لها التعديلات المطلوبة
ودى اول طريدة بعد التعديل

مبروك عليك يا استاذ وائل وربنا يباركلك فيها يارب ويكفيك شرها والف ميروك على الصحيه الجميله ديه

زيدان مصر 12-04-03 12:01 AM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael122 (المشاركة 340952)
زى ما قولت من شهر تقريبا انا ناوى اشترى الكرال و هانضم للفريق
الحمد لله اشتريت الكرال وعمل لها التعديلات المطلوبة
ودى اول طريدة بعد التعديل

ماشاء الله لا قوة الا بالله ..... يا باشا خدنا معاك زهقنا من اليمام :d:d فين يبا شا الحجات الجمده دى؟؟؟؟؟

M.Hatem 12-04-10 12:35 AM

Re: فريق الكرال
 
كنت عايز اعرف ايه الفرق بين الكسر والعتله ويه الميزه بتاعت كل وحده

LionHeart 12-04-13 05:43 PM

رد: فريق الكرال
 
بجد تسلم الايادى

زيدان مصر 12-04-14 06:41 AM

رد: Re: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m.hatem (المشاركة 346153)
كنت عايز اعرف ايه الفرق بين الكسر والعتله ويه الميزه بتاعت كل وحده

خبرتى متواضعه جدا ولكن اعتقد الكسر اخف فى الوزن وقطع الغيار اسهل و العيوب اقل (العتله بها باب تعمير وعتله بمفاصل ) والله اعلم

القناص فليفل 12-04-24 01:07 PM

رد: فريق الكرال
 
ماشاء اللة جميلة جدااااااااااااااااااااااا تسلم الايادى يا قناص

محمد ناصر 12-05-01 10:39 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم
تأخرت فى انضمامى للفريق ، لم أرى الموضوع إلا الآن

واشارك بطلعتين منهم واحدة عصافيري

وياريت يكون فى تنظيم بين الصياديين لتنظيم الرحلات

http://www.egypthunt.net/attachment....9&d=1330460993

http://www.egypthunt.net/attachment....1&d=1330461665

http://www.egypthunt.net/attachment....1&d=1330460993

dr_mohasan 12-05-04 03:41 AM

رد: فريق الكرال
 
الحمد لله , إنضمّيت اليوم الى فريق الكرال بعد أن اشتريت كرال دبشك فايبر اسود , وأول رحلة قادمة هاتكون بيها إن شاء الله .

Bebeto 12-05-04 03:59 AM

Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan (المشاركة 361152)
الحمد لله , إنضمّيت اليوم الى فريق الكرال بعد أن اشتريت كرال دبشك فايبر اسود , وأول رحلة قادمة هاتكون بيها إن شاء الله .

مبروووووووك و انت كنت مبهدلنا بالباقي ناوي تعمل فينا ايييييه ؟؟؟

dr_mohasan 12-05-04 04:03 AM

رد: Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bebeto (المشاركة 361155)
مبروووووووك و انت كنت مبهدلنا بالباقي ناوي تعمل فينا ايييييه ؟؟؟

هههههههه , الله يبارك فيك

NEW_Year 12-05-04 04:08 AM

رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mohasan (المشاركة 361152)
الحمد لله , إنضمّيت اليوم الى فريق الكرال بعد أن اشتريت كرال دبشك فايبر اسود , وأول رحلة قادمة هاتكون بيها إن شاء الله .


الف مبروك يادكتور علي البندقية

NEW_Year 12-05-04 04:08 AM

رد: فريق الكرال
 
وانا كمان يشرفني انضم معاكم في فريق الكرال
معايا كرال دبشك خشب

ahmed yasser 12-05-04 04:15 AM

رد: فريق الكرال
 
مفيش فريق الجامو هههههههه

maheradv 12-05-08 05:27 PM

رد: فريق الكرال
 
انا جيت
محمود ماهر من الهرم
و مستعد لاي طلعه
انا عضو في المنتدي جديد
صياد علي قدي بنظاره فعر كوبايه
بس الميدان يكشف الاداء
بندقيه كرال من غير سكوب
و الله المستعان
و ده رقمي لزوم الطلعات
01140707603

Abdel Rahman Mohamed 12-05-09 12:10 PM

رد: فريق الكرال
 
ارجو ترك تليفون اي عضو من فريق الكرال

القبطان المصرى 77 12-05-12 08:44 PM

رد: فريق الكرال
 
انا لسه عامل طلعه بالكرال امبارح وعملت بيها موضوع قبل مااشوف الموضوع ده
وده رابط الطلعه

http://www.egypthunt.net/showthread....354#post366354

حسين ابراهيم حسين 12-05-30 02:39 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم . انا عضو جديد فى المنتدى وكمان لسه شارى كرال جديده والشرف ليا انى اكون معاكم واتمنى النصيحة منكم لانى عمرى ماطلعت رحلات صيد برى بس باحب الرماية وانا من اسكندرية

حسين ابراهيم حسين 12-05-30 02:52 PM

رد: فريق الكرال
 
بسم الله ماشاء الله ادعيلنا نعمل طلعة زى دى لانى لسه شارى كرال فايبر اسود ولسه ماشغلتهاش

حسين ابراهيم حسين 12-05-30 07:26 PM

رد: فريق الكرال
 
واضح ان معلوماتك كويسة جدا وصراحتك مفيدة بجد شكرا على معلوماتك

حسين ابراهيم حسين 12-05-31 06:19 PM

رد: فريق الكرال
 
السلام عليكم
انا عضو جديد فى المنتدى ولسه شارى كرال جديدة ومحتاج خبرتكم ممكن تسمحولى انضم معاكم ؟

NEW_Year 12-05-31 06:56 PM

Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين ابراهيم حسين (المشاركة 377174)
السلام عليكم
انا عضو جديد فى المنتدى ولسه شارى كرال جديدة ومحتاج خبرتكم ممكن تسمحولى انضم معاكم ؟


تشرف يا فندم وسط اخواتك

darkshaft 12-05-31 07:19 PM

رد: فريق الكرال
 
عايز اعرف ما الفرق مبين العتله والكسر؟؟ و مين فيهم افضل؟؟
و انهى افضل و اقوى هل الخشب ولا الفيبر؟؟ عشان كنت قرأت قبل كده ان الفيبر بيتكسر بسرعه مع قوه السوسته؟؟
ارجوا الافاده،و الف شكر.

yasser222 12-06-01 09:14 PM

رد: فريق الكرال
 
ان شاء الله ساكون عضو جديد في الفريق . لاني رايح اجيب واحدة كرال بس حد ينصحني اجيب دبشك خشب ولا فايبر ... واجيبها عتلة ولا كسر

Mohamed Abd El-Hamid 12-06-01 09:22 PM

Re: رد: فريق الكرال
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser222 (المشاركة 378030)
ان شاء الله ساكون عضو جديد في الفريق . لاني رايح اجيب واحدة كرال بس حد ينصحني اجيب دبشك خشب ولا فايبر ... واجيبها عتلة ولا كسر

انا كمان عايز اسال نفس السوال
هل اجيب ايه احسن خشب ولا فايبر ولا رماية ولا كومفلاج؟
و هل اجيب ايه احسن نمرة 1 ولا 2؟


الساعة الآن 01:27 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir