الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الموضوعات العامه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=86)
-   -   أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10829)

sultan 11-06-20 10:49 AM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
ارجو من مشرف العام مسح كل الاصوات الباطله والمشاركات الغير مفيده فى الاستفتاء واظن ده من حقى وده بيحصل فى اى استفتاء محترم فى الدنيا الاجابه بموافق على الحزف او لا اوافق على الحزف

صياد شبرا 11-06-20 10:54 AM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
لا اوافق على الحزف

aly_kamal 11-06-20 10:58 AM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
موافق

انا احترمت رايك وقلت رايي بدون نقاش
ارجو احترام راينا جميعا ويكون فيه مجال للمناقشة
اشكرك

mahmoud11144 11-06-20 12:26 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
انا مواااااااااااااااااااااااااااااااااااافق علي الحذف
وذالك طبقا لقوانين المنتدي ...

Hany Ekram 11-06-20 12:33 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
الإخوة الاعضاء كفانا إملاء المطالب بالراحة شوية هي مش خناقة الناس عندها اللي مكفيها
و معلش للأخوة اللي بيقولوا ان الأوضاع الأمنية في تحسن لا معلش مش في تحسن أنا كان عندي
أسفل مقر عملي بكورنيس النيل اطلاق نار حي مش صوت من قبل بعد السياس اللي بيركنوا السيارات
أمام الشرطة و لم يتدخلوا لإنهاء الأمر.و تلكلام ده حصل في وضح النهار الساعة حوالي 1 ظهرا مش بالليل
لابد من ترك مساحة للمناقشة الحكاية مش قفش و تقفيل دماغ علي الاعضاء و خلاص دي ما اسمهاش ديموقراطية

و شكرا لكم جميعا

Hany Ekram 11-06-20 12:35 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
و عشان خاطر الأستاذ سلطان

لا أوافق علي الحذف

و شكرا

sultan 11-06-20 12:45 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
النتيجه الاوليه للستفتاء من واقع حصرى للموضوع وارجو مسامحتى لو كان الحصر غير دقيق لكثره المشاركات التى كنا تكلمنا عنها انها تؤثر على النتجيه ومحاوله توصيل المعلومه ان الموضوع استفتاء وليس للمناقشه وكتير من اخواتنا فى المنتدى مصرين على ادخال مشاركات وكان الاقتراح فتح موضوع اخر للمناقشه المهم حصل خير ونتيجه الاستفتاء الغير نهائيه والغير معتمده والتى من حصرى الغير دقيق


الموافق على حزف المواضيع 31 عضو
الغير موافق على حزف المواضيع 14 عضو
الاصوات الباطله الغير واضحه 8 اعضاء
ارجو من الاعضاء تكمله الاستفتاء على النظام الموضوع من قبلى وقبل الاداره وشكرا لكا من قال رئيه بحريه من موافق او معارض
وبنتظار حصر الاداره للاعداد النهاءيه

طلعت مجدي 11-06-20 01:00 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
لا أوافق علي الحذف

avokato 11-06-20 01:18 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
انتظروا لحين الانتهاء من بحث تجريم الطلقات البلي
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=10814

sultan 11-06-20 01:23 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 127397)
انتظروا لحين الانتهاء من بحث تجريم الطلقات البلي
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=10814

العضو المحترم الطريقه الى دخلت بيها مش ظريفه وده استفتاء فياريت تقول رئيك بس (استفتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااء)

tarekvb 11-06-20 01:41 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
الراى الاول والاخير فى يد الادارة العليا المتمثلة فى صاحب الموقع وليس فى يد الاعضاء ولو اجمعوا وكان قبل عمل الاستفتاء كان يجب مراسلة الادارة ومعرفة هل ستوافق على قرارات الاعضاء مهما كانت ؟ بالاخص ان نداء بحذف اغلب المواضيع سيؤدى الى الاقلال من مرور الاعضاء على المنتدى لان اغلب المواضيع المحذوفة هى التى تجد رواج واهتمام من قبل اعضاء كثيرين حتى لو مجرد مرور مما يؤدى الى الخسائر للادارة ؟؟
الموضوع ليه حسبة تانيه خالص غير الاجماع يا جماعة

Hany Ekram 11-06-20 01:46 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb (المشاركة 127412)
الراى الاول والاخير فى يد الادارة العليا المتمثلة فى صاحب الموقع وليس فى يد الاعضاء ولو اجمعوا وكان قبل عمل الاستفتاء كان يجب مراسلة الادارة ومعرفة هل ستوافق على قرارات الاعضاء مهما كانت ؟ بالاخص ان نداء بحذف اغلب المواضيع سيؤدى الى الاقلال من مرور الاعضاء على المنتدى لان اغلب المواضيع المحذوفة هى التى تجد رواج واهتمام من قبل اعضاء كثيرين حتى لو مجرد مرور مما يؤدى الى الخسائر للادارة ؟؟
الموضوع ليه حسبة تانيه خالص غير الاجماع يا جماعة

كلام مضبوط 100 * 100

NSAA 11-06-20 01:48 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sultan (المشاركة 127401)
العضو المحترم الطريقه الى دخلت بيها مش ظريفه وده استفتاء فياريت تقول رئيك بس (استفتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااء)

أنا أسف بس أنا ملاحظ إن طريقة حضريك هي اللي بقت مش ظريفة .....
أنا عارف إن الناس بدايقك لما بتقول رأيها ... بإعتبار إن ده إستفتاااااااااااااااااااااااء و ليس مجال مناقشة
بس حتى إنت بنفسك بترد عليهم بكلام كتير و دى بيحافظ على باب المناقشة مفتوح و بيخرج الموضوع من ثوب الإستفتاااااااااااااااااء

smsmn8888 11-06-20 01:55 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarekvb (المشاركة 127412)
الراى الاول والاخير فى يد الادارة العليا المتمثلة فى صاحب الموقع وليس فى يد الاعضاء ولو اجمعوا وكان قبل عمل الاستفتاء كان يجب مراسلة الادارة ومعرفة هل ستوافق على قرارات الاعضاء مهما كانت ؟ بالاخص ان نداء بحذف اغلب المواضيع سيؤدى الى الاقلال من مرور الاعضاء على المنتدى لان اغلب المواضيع المحذوفة هى التى تجد رواج واهتمام من قبل اعضاء كثيرين حتى لو مجرد مرور مما يؤدى الى الخسائر للادارة ؟؟
الموضوع ليه حسبة تانيه خالص غير الاجماع يا جماعة

قولت الذي عايز اقولة يالااا

sultan 11-06-20 01:59 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nsaa (المشاركة 127420)
أنا أسف بس أنا ملاحظ إن طريقة حضريك هي اللي بقت مش ظريفة .....
أنا عارف إن الناس بدايقك لما بتقول رأيها ... بإعتبار إن ده إستفتاااااااااااااااااااااااء و ليس مجال مناقشة
بس حتى إنت بنفسك بترد عليهم بكلام كتير و دى بيحافظ على باب المناقشة مفتوح و بيخرج الموضوع من ثوب الإستفتاااااااااااااااااء

مشكور على مرورك وخلينا فى موضوعنا علشان الاخ الى علقت عليه التعليق ده بيدخلنا فى موضوع تانى ومشكور كمان مره على مرورك وخلينا فى موضوعنا لو سمحت

Hany Ekram 11-06-20 05:38 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
منقول من جريدة الشروق اليوم عشان اللي بيقول ان الدنيا بقت أحسن من الأول

شهد طريق حلوان - الكريمات مطاردة عنيفة وتبادلا كثيفا لإطلاق النيران بين دورية مشتركة للجيش والشرطة مكلفة بتأمين الطريق وسيارتين ربع نقل خرجت من إحدى الدروب الجبلية لسرقة سيارة أجرة كانت تقل 6 ركاب
في طريق عودتهم إلى حلوان على بعد 1 كم من نفق أطفيح، وتعطلت سيارتهم على جانب الطريق.



وقد توجهت عناصر من الشرطة المدنية -كما ذكر بيان صدر بهذا الصدد من وزارة الدفاع اليوم الاثنين- مدعومة بعربة مدرعة تابعة للشرطة العسكرية لنجدة السيارة الأجرة، لتفاجأ بخروج سيارتين ربع نقل مزودة بأسلحة رشاشة وآلية تطلق نيرانا كثيفة تجاه الدورية التي قامت بالاشتباك معها، وتمكنت من إصابة إحدى العربات، بينما لاذت الأخرى بالفرار والصعود لنقطة مرتفعة في المنطقة الجبلية بجانب الطريق، وأمطرت القوات بوابل من الرصاص لتأمين خروج باقي المجموعة.

وتحت ستر العربة المدرعة والتبادل الكثيف لإطلاق النيران تمت السيطرة على الموقف والتحفظ على العربة وبداخلها بندقية آلية روسية الصنع ومعها خزنة بها 15 طلقة وأخرى آلية بلجيكية الصنع ومعها 21 خزنة بها 305 طلقة، فضلا عن بعض السجلات والأوراق الهامة، وإصابة أحد الأفراد المتواجدين بها، ولم تتمكن من ضبط أي من عناصر إجرامية لاذوا بالفرار تحت ستار الليل وتبادل إطلاق النار، حيث يجرى حاليا تمشيط المنطقة لضبط الجناة والتحقيق في ملابسات الحادث.

في سياق متصل أنقذت العناية الإلهية حياة سائق تاكسي من موت محقق بعض تعرضه لعملية اختطاف على يد ثلاثة من المجرمين اقتادوه إلى منطقة منعزلة بشارع 16 بالمقطم تحت تهديد السلاح وسرقة سيارته قبل أن تعثر عليه دورية سيارة للشرطة العسكرية بمنطقة المقطم مصابا بطعنتين في الصدر والوجه.

وكانت إحدى دوريات الشرطة العسكرية قد اشتبهت بسيارة تاكسي أجرة تتحرك مسرعة على جانب الطريق وباقتراب الدورية من موقع الحادث عثرت على السائق المصاب، وتمكنت من إسعافه وضبط السيارة والقبض على اثنين من الجناة وبحوزتهم أسلحة بيضاء وجهاز صاعق كهربائي، بينما لاذ المتهم الثالث بالفرار.

واعترف الجناة بالتخطيط لسرقة سيارة تابعة لإحدى الشركات، وبعد فشلهم عقدوا العزم على سرقة سيارة تاكسي لاستخدامها في أعمال السرقة وترويع المواطنين، فاستقلوا السيارة وطلبوا من السائق توصيلهم إلى المقطم، وفي منطقة منعزلة من الطريق هددوا السائق بسلاح ناري (طبنجة) وجهاز صاعق كهربائي، وأجبروه على النزول
من العربة قبل أن يطعنه أحد الجناة بسكين في الصدر والوجه، وحاولوا الفرار بالسيارة، وتصادف ذلك مع مرور دورية الشرطة العسكرية التي طاردتهم وتمكنت من ضبط اثنين منهم وهروب الثالث.

وبعد الإرشاد عن مكان تجمعهم تمكنت دورية مشتركة من الشرطة المدنية المدعمة بالشرطة العسكرية من ضبط المتهم الثالث وبحوزته السلاح الناري المستخدم في عملية السرقة، والقبض على آخر مقيم معهم وبحوزته ملابس عسكرية، حيث تم تحويلهم إلى النيابة العسكرية تمهيدا لاتخاذ الإجراءات القانونية حيالهم.

koktal 11-06-20 05:47 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany ekram (المشاركة 127624)
منقول من جريدة الشروق اليوم عشان اللي بيقول ان الدنيا بقت أحسن من الأول

شهد طريق حلوان - الكريمات مطاردة عنيفة وتبادلا كثيفا لإطلاق النيران بين دورية مشتركة للجيش والشرطة مكلفة بتأمين الطريق وسيارتين ربع نقل خرجت من إحدى الدروب الجبلية لسرقة سيارة أجرة كانت تقل 6 ركاب
في طريق عودتهم إلى حلوان على بعد 1 كم من نفق أطفيح، وتعطلت سيارتهم على جانب الطريق.



وقد توجهت عناصر من الشرطة المدنية -كما ذكر بيان صدر بهذا الصدد من وزارة الدفاع اليوم الاثنين- مدعومة بعربة مدرعة تابعة للشرطة العسكرية لنجدة السيارة الأجرة، لتفاجأ بخروج سيارتين ربع نقل مزودة بأسلحة رشاشة وآلية تطلق نيرانا كثيفة تجاه الدورية التي قامت بالاشتباك معها، وتمكنت من إصابة إحدى العربات، بينما لاذت الأخرى بالفرار والصعود لنقطة مرتفعة في المنطقة الجبلية بجانب الطريق، وأمطرت القوات بوابل من الرصاص لتأمين خروج باقي المجموعة.

وتحت ستر العربة المدرعة والتبادل الكثيف لإطلاق النيران تمت السيطرة على الموقف والتحفظ على العربة وبداخلها بندقية آلية روسية الصنع ومعها خزنة بها 15 طلقة وأخرى آلية بلجيكية الصنع ومعها 21 خزنة بها 305 طلقة، فضلا عن بعض السجلات والأوراق الهامة، وإصابة أحد الأفراد المتواجدين بها، ولم تتمكن من ضبط أي من عناصر إجرامية لاذوا بالفرار تحت ستار الليل وتبادل إطلاق النار، حيث يجرى حاليا تمشيط المنطقة لضبط الجناة والتحقيق في ملابسات الحادث.

في سياق متصل أنقذت العناية الإلهية حياة سائق تاكسي من موت محقق بعض تعرضه لعملية اختطاف على يد ثلاثة من المجرمين اقتادوه إلى منطقة منعزلة بشارع 16 بالمقطم تحت تهديد السلاح وسرقة سيارته قبل أن تعثر عليه دورية سيارة للشرطة العسكرية بمنطقة المقطم مصابا بطعنتين في الصدر والوجه.

وكانت إحدى دوريات الشرطة العسكرية قد اشتبهت بسيارة تاكسي أجرة تتحرك مسرعة على جانب الطريق وباقتراب الدورية من موقع الحادث عثرت على السائق المصاب، وتمكنت من إسعافه وضبط السيارة والقبض على اثنين من الجناة وبحوزتهم أسلحة بيضاء وجهاز صاعق كهربائي، بينما لاذ المتهم الثالث بالفرار.

واعترف الجناة بالتخطيط لسرقة سيارة تابعة لإحدى الشركات، وبعد فشلهم عقدوا العزم على سرقة سيارة تاكسي لاستخدامها في أعمال السرقة وترويع المواطنين، فاستقلوا السيارة وطلبوا من السائق توصيلهم إلى المقطم، وفي منطقة منعزلة من الطريق هددوا السائق بسلاح ناري (طبنجة) وجهاز صاعق كهربائي، وأجبروه على النزول
من العربة قبل أن يطعنه أحد الجناة بسكين في الصدر والوجه، وحاولوا الفرار بالسيارة، وتصادف ذلك مع مرور دورية الشرطة العسكرية التي طاردتهم وتمكنت من ضبط اثنين منهم وهروب الثالث.

وبعد الإرشاد عن مكان تجمعهم تمكنت دورية مشتركة من الشرطة المدنية المدعمة بالشرطة العسكرية من ضبط المتهم الثالث وبحوزته السلاح الناري المستخدم في عملية السرقة، والقبض على آخر مقيم معهم وبحوزته ملابس عسكرية، حيث تم تحويلهم إلى النيابة العسكرية تمهيدا لاتخاذ الإجراءات القانونية حيالهم.

تقدر تقولى حضرتك كنت هتعمل إيه لو معاك مسدس (بليه) .. لو كنت فى مكانهم لا قدر الله ..

hema777h 11-06-20 06:02 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
ارجو ان يتم اعدام هولاء البلطجية في ميدان عااااام حتي لا نسمع من هولاء البلطجية اي مشاكل مرة اخري واستفسار بسيط هما كانو ناويين يعملو اية بالملابس العسكرية التي تم ظبطها .........................................اللة وحدة الذي يعلم هما كاننو ناويين علي اية واية التخطيط الي هماااا ناويين علية وتخطيط من مين ....................... نسال اللة السلام لمصر

aly_kamal 11-06-20 06:05 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
وحتى لو معاه مسدس حي
الموقف يا جماعة بيحكم على الشخص
يعني مش اي حد يمسك سلاح حي ويضرب بيه وكمان يصيب اللي قدامه
الناس اللي بتمارس فقط هي اللي تقدر تتعامل مع الحجات دي لكن اغلب الناس اللي عايزة تشيل سلاح حي وتطلع رخصة بدون اي درايه بالسلاح مش هيعرفوا يتعاملوا مع الموقف
وكونك بتضرب نار في اي وقت عادي يعني بتصطاد او بتمارس ضرب النار كهواية كل ده في كفه وانك تتعامل مع شخص بيحاول ياذيك او يقتلك ده في كفه تاني
ربنا يبعد عنا كل شر ويحفظنا جميعا وتحياتي للجميع

sultan 11-06-20 06:48 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
بما ان الموضوع اتشخرم خااااااااالص كحال كل حاجه فى البلد والواحد حاسس انه بيدن فى مالطه ويقول طور يقولو احلبو شيلو سلاح حى واعملو اعلانات على النت براحتكم وبيعو واشترو زى منتو عايزين بس محدش يلوم غير نفسه انا كان عندى رساله عايز اوصلها بس معلش تقديرى خنى
وللعلم الايام الى فاتت ايام اقتناء السلاح وبيعه وشراه بحريه والايام الى جايه ايام لم السلاح والقبض على بيعينه ومشترينه والى عايز يروح كبش فدا هوه حر الجيش مبيميزش والشرطه مبتميزش والى يقولك القانون بيقول اوله كان غيرك اشطر وفى النهايه انا كنت اتمنى الخير للمنتدى واعضائه والحمد لله قدر الله وماشاء فعل اسيبكم مع تجارتكم وبيعكم وشراكم وتعديلكم ومستنى اسمع اخبار حلوه .....

Ebrahim Al Ansari 11-06-20 07:04 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
__________________________________________________ ________________________________________________

sultan 11-06-20 07:07 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
انا قريت الموضوع ده قبل كده وعجبنى اوى ومتشكر ليك اوى والرساله وصلت

Hany Ekram 11-06-20 07:51 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koktal (المشاركة 127632)
تقدر تقولى حضرتك كنت هتعمل إيه لو معاك مسدس (بليه) .. لو كنت فى مكانهم لا قدر الله ..

اكيد كنت حقيس الموضوع الاول عقليا و اتخاذ الاحتياطات الازمة الاول يعني مركبش 2 و يكون شكلهم غلط و انا لوحدي و اروح بيهم منطقة مقطوعة و ان اضطرتني الالظروف و اكون في هذا الموقف و ربنا يسترها علي الجميع و يكون معايا مسدس حتي لو بلي علي الاقل حتي لو مت كنت حاموت و انا مستريح عشان كنت بدافع عن نفسي و مالي حق الدفاع عن النفس مكفول للجميع علي فكرة , و علي ما يبدو و بياين امامك ان السائق لم يكن معه اي حاجة علي الاقل العيار اللي ميصبش حيلم الناس ده السائق حتي و علي ما يبدو لم يستطع حتي الاستغاثة.
لما يكون معاك مسدس و حتي لو بلي علي الاقل حتصيب المعتدي و يكون علي الاقل امامك فرصة للهرب اما لو معيش حاجة خالص دي تبقي النتيجة الحتمية زي ما حضرتك قريت كده.

انا ارسلت الجزء بتاع الحوادث ده عشان الاخوة اللي بيقولوا ان الدنيا تمام و احسن من الاول و لا حضرتك مش معايا يتفضل يقرا و يقولي الدنيا هديت ازاي .

يا اخواني الاعزاء البلطجة معتقدش انهم بيخشون علي الموقع اساسا و يمكن معندوش حتي كمبيوتر ولا عندهم اساسا و صلة نت احنا هنا باين اننا اعضاء محترمين اللي عنده لاب توب و وايلس نت معتقدش ان البلطقي و لا الحرامي حيخش و يكتب بالانجليزي egypthunt.net لانه البلطجي حتلاقيه بيفك العربي بالعافية مش يكتب بالنجليزي عشان يشوف احنا بنعمل ايه اساسا هو يهمه يضرب و يخطف و يجري مش حيخش علي النت.

اللي غايزني ان بعد الاعضاء اللي بينادوا بغلق مواضيع البلي و كده هما اساسا معاهم مسدسات بلي طيب ازاي بتحلل لنفسك تمسك المسدس البلي و تحرمه علي غيرك......حاجة غريبة.

و علي فكرة للتاكيد ان الدنيا امان احد زملائي بالعمل تم اختطافها بالسيارة التي كانت ركباها و باتت ليلة خارج البيت لحين تم القبض علي الخاطفين بعد 3 ايام و لي قريب يعمل باحد الفنادق الكبري بالجيزة و يسكن بالمقطم تم ايقافة عنوة بعد شراؤه مستلزمات المنزل و كانوا بجوار المنزل و تم اقتيادهم بعيدا و ضحت الزوجة بنفسها من 3 اسابيع و لم تعد الي الان ...... الدنيا امان و الزوج عن لسانه تم ضربه ضربا مبرحا عندما قاوم و لم يكن يحمل اي شىء و تمني ان يكون معه حتي لو حتة حديدة يخبط ويقاوم لاكن مكنش معاه حاجة بردة و زميل لي بالتجمع الخامس كان متواجدا بشارع التسعين محل سكنة الساعة 10 مساء اعترض طريقة 4 افراد و تم ايقافة و حاولوا فتح السارة عليه و عندما انتدأ بالفرار حطمو له الزجاج الجانبي و الامامي بالمواسير الحديدية و لاذ بالفرار فماذا لو كان معه مسدس بلي و اصاب اي حد منهم علي الاقل كانوا اتمسكوا مش كده برضة و لا الدنيا امان.......و لا تعليق

smsmn8888 11-06-20 07:57 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koktal (المشاركة 127632)
تقدر تقولى حضرتك كنت هتعمل إيه لو معاك مسدس (بليه) .. لو كنت فى مكانهم لا قدر الله ..

لا خلاص بس يا شباب اي واحد بلطجي يجي يسبتك او يسرقك قولة اتفضل يابشا ادخل اعمل الذي حضرتك عيزة تا المطلوب يعني


ولو معك مسدس حي برضو كونت هتعمل حاجة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ القصة مش بلي ولا حي بس في مواقف كتير بينفع فيها مسدس الصوت كمان مش البلي مع احترامي ليك

Hany Ekram 11-06-20 08:04 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsmn8888 (المشاركة 127756)
لا خلاص بس يا شباب اي واحد بلطجي يجي يسبتك او يسرقك قولة اتفضل يابشا ادخل اعمل الذي حضرتك عيزة تا المطلوب يعني


ولو معك مسدس حي برضو كونت هتعمل حاجة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ القصة مش بلي ولا حي بس في مواقف كتير بينفع فيها مسدس الصوت كمان مش البلي مع احترامي ليك

كلام حضرتك مضبوط و انا في مجال عملي اختلط مع زملائي المهندسين و بسبب عملهم بالطرق السريعة انقذتهم العناية الالهية من البلطجية بسبب مسدس صوت بس ة البعض تعاملوا بمسدسات البلي و اصاب الشخص المتهجم عليه و قبض زميلي عليه هو و بعض المرافقين له و اعترف بعد ان اخذ العلقة اياها علقة الموت انه مش لوحده و ارشد عن الباقين يا جماعة مسدسات البلي دي اضعف الايمان و زميلي ده و الحمد لله يقر انه لم يستخدمه من قبل و لا من بعد الا لو اضطرته الظروف.

و شكرا لمرور سيادتك و الرد المنقع

smsmn8888 11-06-20 08:16 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany ekram (المشاركة 127763)
كلام حضرتك مضبوط و انا في مجال عملي اختلط مع زملائي المهندسين و بسبب عملهم بالطرق السريعة انقذتهم العناية الالهية من البلطجية بسبب مسدس صوت بس ة البعض تعاملوا بمسدسات البلي و اصاب الشخص المتهجم عليه و قبض زميلي عليه هو و بعض المرافقين له و اعترف بعد ان اخذ العلقة اياها علقة الموت انه مش لوحده و ارشد عن الباقين يا جماعة مسدسات البلي دي اضعف الايمان و زميلي ده و الحمد لله يقر انه لم يستخدمه من قبل و لا من بعد الا لو اضطرته الظروف.

و شكرا لمرور سيادتك و الرد المنقع

اللة ينور عليك ولذا واحد معانا هنا في المنتداء قال في مشاجرة ولو انه سحب المسدس البلي من العربية لحدث مالا نحب ان نسمعة يعني احلا كلمة اضعف الايمان
غير لما كونا في الجان الشعبية كان معانا ناس مش قادرة تقوم من الكورسي اصلا ومع ذلك دايما قعدين معانا تا اضعف الايمان ؟؟؟؟؟؟ وكونا بنسمع علي ناس بتعدي بارشاشات والكلام تا واحنا اكبر واحد مع مسدس صوت ومع ذلك مخوفناش ووقفنا في الشارع لمدة اسبوع لية اضعف الايمان لو شافو الناس عدد كبير مش هيقرب انا واحد من الناس كونت علي استعداد اموت وانا بدافع عن باب البيت حتي ولو الدخل علية تا شايل معا اربيجيااا مش اجري واقول لا يا عم تا اربيجيا وانا معايا عصايا اعمل اه اعمل اه لا معلش اضعف الايمان ممكن يجي يضرب يعلق وانا انزل علي دماغاة بالعصايا ؟؟؟؟؟؟

Hany Ekram 11-06-20 08:34 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsmn8888 (المشاركة 127776)
اللة ينور عليك ولذا واحد معانا هنا في المنتداء قال في مشاجرة ولو انه سحب المسدس البلي من العربية لحدث مالا نحب ان نسمعة يعني احلا كلمة اضعف الايمان
غير لما كونا في الجان الشعبية كان معانا ناس مش قادرة تقوم من الكورسي اصلا ومع ذلك دايما قعدين معانا تا اضعف الايمان ؟؟؟؟؟؟ وكونا بنسمع علي ناس بتعدي بارشاشات والكلام تا واحنا اكبر واحد مع مسدس صوت ومع ذلك مخوفناش ووقفنا في الشارع لمدة اسبوع لية اضعف الايمان لو شافو الناس عدد كبير مش هيقرب انا واحد من الناس كونت علي استعداد اموت وانا بدافع عن باب البيت حتي ولو الدخل علية تا شايل معا اربيجيااا مش اجري واقول لا يا عم تا اربيجيا وانا معايا عصايا اعمل اه اعمل اه لا معلش اضعف الايمان ممكن يجي يضرب يعلق وانا انزل علي دماغاة بالعصايا ؟؟؟؟؟؟

تمام كلامك و ده اللي بقول عليه ان احنا ناس عاقلة مش في اي و قت الواحد حيطلع المسدس البلي علي حسب ما يستدي الموقف , يعني لو معايا مسدس بلي و اللي قدامي معاه مسدس حي مش حوريهوله اساسا , لكن لو مهاه سلاح ابيض حفضي الخزنة في وشه و ايام اللجن و احنا في الشارع كان كل اللي معايا عصاية من شجرة كان حارس العمارة ظبطهم للسكان عشان ندافع بيه عن نفسنا بالاضافة للي كان معاه مسدس حي زجاجات المولوتوف و مسدسات الصوت و بنادق الرش و لكن الروح اللي كانت موجودة كانت تهزم جيش بحاله.

sultan 11-06-20 08:38 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
والله العظيم ياناس ياهوه انا مبقولش متحميش نفسك احمى نفسك وشيل سلاح بس متحبسش نفسك يناااااااس افهمو بقى والله العظيم كل كلمه محسوبه على الى بيقولها البلد كلها معاها سلاح ومحدش بيعمل الى احنا بنعمله ده احنا بنتمنظر بالسلاح ومتستبعدوش تسمعو خبر فى التلفزيون والى مش هيسمع يبقى هوه كبش الفدا (القبض على مجموعه من الشباب انشئو موقع لتطوير وبيع الاسلحه المحظوره)

avokato 11-06-20 09:01 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sultan (المشاركة 127401)
العضو المحترم الطريقه الى دخلت بيها مش ظريفه وده استفتاء فياريت تقول رئيك بس (استفتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااء)

فين الي مش ظريفه عموما شكرا

sultan 11-06-20 09:06 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 127823)
فين الي مش ظريفه عموما شكرا

الى مش ظريف اننا بنتكلم فى حاجه اسمها استفتاء ومظنش ناس كتير يسمعو على الموضوع ده دى حاجه كده بتحصل عند ناس بيقررو هما عيزين ايه من خلاال الاغلبيه والعيازو بالله وحضرتك تخش تحط لنك موضوعك الى هوه مش مكانه وتحاول تبوظ الموضوع وانا بعتلك رساله على الخاص وبكررها على العام وقولتلك بلاش الموضوع الى انتا عايز تعمله ده فى ناس كتير هتسمع كلامك وهتعمل زى منتا بتقول وناس كتير محترمه هتروح فى الرجلين وانتا لا حياه لمن تنادى واقتحمت موضوعى وحطيت موضوعك اظن من حقى ازعل

هشام سمير 11-06-20 09:19 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
الاخوه الافاضل سيتم تجميع الاصوات واتخاذ الاجراء اللازم

avokato 11-06-20 10:03 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sultan (المشاركة 127834)
الى مش ظريف اننا بنتكلم فى حاجه اسمها استفتاء ومظنش ناس كتير يسمعو على الموضوع ده دى حاجه كده بتحصل عند ناس بيقررو هما عيزين ايه من خلاال الاغلبيه والعيازو بالله وحضرتك تخش تحط لنك موضوعك الى هوه مش مكانه وتحاول تبوظ الموضوع وانا بعتلك رساله على الخاص وبكررها على العام وقولتلك بلاش الموضوع الى انتا عايز تعمله ده فى ناس كتير هتسمع كلامك وهتعمل زى منتا بتقول وناس كتير محترمه هتروح فى الرجلين وانتا لا حياه لمن تنادى واقتحمت موضوعى وحطيت موضوعك اظن من حقى ازعل

اتمني من الاداره حزف مشاركاتي في موضوعه واسف

sultan 11-06-20 10:32 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 127897)
اتمني من الاداره حزف مشاركاتي في موضوعه واسف

مفيش بين الاخوه اسف وسامحنى على انفعالى

Hany Ekram 11-06-20 10:43 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
و الله يا جماعة أنا شايف انه كفايه كده و يتم علق الموضوع نهائيا لأني مش شايف منه أي فائدة
كل إلي أنا شايفة مشحانات و مفيش أي فائدة عمت علي أحد
ولا شفنا موقف للإدارة للعضو اللي هو من طاقم الادارة أساسا اللي قال لأحد الاعضاء انت قليل الأدب و بجح
يبقي فالنكتفي بهذا القدر و كفاية كده

و شكرا للجميع

sultan 11-06-20 11:03 PM

رد: أستفتاء لتطهير المنتدي من المخالفات القانونيه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hany ekram (المشاركة 127949)
و الله يا جماعة أنا شايف انه كفايه كده و يتم علق الموضوع نهائيا لأني مش شايف منه أي فائدة
كل إلي أنا شايفة مشحانات و مفيش أي فائدة عمت علي أحد
ولا شفنا موقف للإدارة للعضو اللي هو من طاقم الادارة أساسا اللي قال لأحد الاعضاء انت قليل الأدب و بجح
يبقي فالنكتفي بهذا القدر و كفاية كده

و شكرا للجميع

اولا مش اى حد يقول اقفل الموضوع الى يقفل الموضوع هوه الى فتحه ثانيا المشاحنات الى فى الموضوع احنا الى عملناها علشان ملتزمناش بقانون الموضوع والسبب بسيط محدش فينا كلنا يعرف يعنى ايه استفتاء وحريه رئى لاننا بلد ال80ملين زعيم كل واحد رئيه صح وميسمحش بحد غيره ولو طريقتنا دى هوه منهج حياتنا اول يا رحمان يا رحيم على البلد مش هيبقى ليها اومه تانيه والنتيجه قريبه انتخابات مجلش الشعب والرئاسه هنشوف هيحصل فيها ايه هتبقى نموزج مكبر لموضوعنا الى بنتكلم فيه علشان احنا مش عرفين واجباتنا عرفين حقوقنا بس وعلى غلق الموضوع هوه كده اتشخرم على الاخر ومش نافع تانى بس انا كنت عايز اعمل حاجه مفيده لاخوانى وناس كتير هجمتنى لمصلحه ولغير مصلحه مجرد الهجوم وخلاص واحد ال عليا تاجر وخلصت بضعتى وعامل فيها مصلح والتانى ال انتا غلطان القانون بيقول والتالت والرابع اللهم بلغت اللهم فاشهد


الساعة الآن 01:28 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir