![]() |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
1 مرفق
صباح الخير على شباب مصر..
الاسم: أحمد سمير المسدس: إيكول جاكال دوال 9مم الحقيقة المسدس ده حلو جدا، بياخد 15 طلقة و صوته هايل. انا مافتحتش الماسورة و مالعبتش في اي حاجة. هل فيه حد يعرف ايه اللي ممكن اعمله عشان المسدس ده يكون مفيد في حالة الدفاع عن النفس لأني بسافر و ارجع من و الى اسكندرية كل اسبوع اكتر من مجرد الصوت؟ بس المهم من غير ما افتح الماسورة. افيدوني افادكم الله |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
أنا اشتريت المسدس ده من اسكندرية ... وفعلا مسكة المسدس ده تحفه ... بس بردو الطلقات بتتحشر معايا علاطول بمعدل كل 3 أو 5 طلقات .. سواء على الفردي أو اوتوماتيك ... بالمناسبة كان معدل لضرب البلي (ماسورة مفتوحة)
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
انا اشتريته من فتره بس لسه مش استعملته ولا جربت اضرب بيه
مش لاقي مكان مناسب اقدر فيه استعمله من غير ما اسبب ازعاج لحد حد عنده اقتراح |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
ف البيت عندك لما تكون قاعد لوحدك اضرب برحتك يباشا
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
يعني مش هيزعج الجيران فى الشقة اللى جنبي
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
موضوع مهم به فيديوهات للمسدس يجب الاطلاع عليها تتعلق بتفكيك المسدس
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=9671 |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
شغل الكاسيت وعلى الصوت أو ارفع صوت التليفزيون واضرب زى ما انت عاوز بس بعد كده اخفض الصوت علشان الازعاج بتاعه اكتر من صوت الطلقة وده للنجربة بس وتشيله لغاية ما يجيلك بلطجى ده لو كان بلى لكن لو صوت بس شيله لغاية ما تبيعه علشان يبقى بحالته وربنا يوفق الجميع تحياتى
|
Re: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
3 مرفق
الحمد لله بعد طول انتظار انا اشتريت الايكول جاكال النهارده وقولت ادخل معاكوا فى رابطة مالكى الايكول جاكال |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
انا اخوكم عمر الكلح انا املك هذا المسدس ذات المسوره المفتوحه و هو فعلا روعه لانى جربت بيه الطلقلت التركى العاديه وكان صوته عالى جدا والفارغ كان لا يوجد به اى اثر للبلاستكه بجد روعه فى الشكل و الحجم و التاثير بس انا مستخسر انه يكون صوت بس واريد ان اعرف كيفيه جعله يضرب الطلقات البلى وشكرا0
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
انا املك هذا المسدس ذات المسوره المفتوحه و هو فعلا روعه لانى جربت بيه الطلقلت التركى العاديه وكان صوته عالى جدا والفارغ كان لا يوجد به اى اثر للبلاستكه بجد روعه فى الشكل و الحجم و التاثير[img]img0428a[/img] واريد ان اعرف كيفيه جعله يضرب الطلقات البلى
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
السلام عليكم ياشباب
بصراحه بعد ماكلكو شكرتو فى المسدس ده انا جبته جديد بس للأسف كنت بفكه عشان اشوف موضوع البطه الى بتتفتح بالانكيه وابنى ضيعها ومش عارف اعمل ايه ياريت لو حد عنده اقتراح .......!!!!!!!!!!!!!!!!! ؟؟ |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
انا ضيعت الطبه الى بتتفك بالانكيه ومش عارف اعمل ايه ......!!!!!!!!!!!!1
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
هتجيب مسمار النكيه صلب من ش الجمهورية وتقصه عند خراط بطول الطبه اللى ضاعت وخليه بعمل فتحه تكون صغيرة القصه دي تكلفك يجي 30 جنية كده |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
ياشباب انا لسه مشتريه ولاقيت المصوره مفتوحه وليها طبه بتتفك بالانكيه عايز اعرف طريقه تحويله لبلى من غير ميكون فيها خطر عليا + انى ضيعت الطبه ومش عارف اعمل ايه ؟
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
شكراً جداً على مشكلة الطبه وهجربها ان شاء الله
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
شكراً جداً للمساعده
ريحتنى |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
موضوع جميل جداااااااا وان شاء الله ارفع لكم فيديوهات للمسدس بتاعى
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
السلام عليكم يا احلى شباب فى مصر
ممكن أعرف لو حد منكم حصل عنده فى المسدس الإيكول جاكال تلف فى لون المسدس نتيجة إقترابه من العرق مثلا أو الحرارة و لو حدث هذا معكم هل هناك طريقة لطلاء المسدس مره أخرى و شكرا لحسن تعاونكم |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
بس يا عم خالد ... هو فى طريقه طلاء اسمها الاكسيديه بس لازم تكون عند ورشه وبيسقط المسدس كله فى حوض ودى طريقه صعبه شويه بس نتائجها احسن عشان الطلاء يثبت
ان فى طريقه عملتها مع الايكول اراس اللى معاى بس تعبت اوى عقبال ما عملتها هتجيب ازازه تنر وعلبه اسبراى اسود من عند اى موان حسبه 9 جنيه ونصف وتمسح المسدس كويس بالتنر بقماشه ناعمه مش صنفره وبعد كده تربط المسدس وتعلقه من ناحيه الزناد بحيث يبقى حر الحركه وترش عليه من علبه الاسبراى من على بعد 30 سم مش من قريب لحد متدهن الاماكن اللى مجرحها وهينشف بعد نصف ساعه جرب وقولى ايه رايك يا خالد |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
السلام عليكم
انا عاوز حد يفهمنى كيفيه استخدام الايكول جاكال دوال انا لسه مشترى واحد جديد وبصراحه انا معرفش استخدمه وعلى فكره المسدس جاى من غير كتالوج ولا اى حاجه خالص بس العلبه . شكرا |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
ممكن سؤال
انا عندي ايكول فرات وعايز ابيعه و الجاكال داخل دماغي ومعشش انتو ايه رايكم بحكم انه معاكم |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
بلاش حد يشترى دلوقتى الأسعار بقت فى السقف ..
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
يعني انت شايف اخلى الفرات اللي معايا ولا ابيعه
ياريت تفيدني |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
فى كلا الحالتين أنت الكسبان لأن الأسعار عالية ، و الفيرات مسدس فيم ..
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
والله يااستاذ احمد كلامك طمني بالنسبة للفرات طب مقارنة بالجاكال مين افضل في عملية الدفاع عن النفس والصوت الأعلى خصوصا اني قررت تركيب طبة سواء لذك او ذاك مستني ردك ولك جزيل الشكر |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
الجاكال بيضرب الي هو ده الفرق
واعتقد انك مش هتحتاج الميزه دي فحاحجه لو استخدمته صوت اما لو بلي في الدفاع عن النفس يبقي ممكن تستخدمها شرط وجود طبه جيده تعمل علي سحب الاجزاي اتوماتيك |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
[QUOTE=ahmedmh_ali;261169]حضرة الأستاذ فاروق قالك المفيد ..[/Q
ياباشا احنا كلنا بنتعلم من سياتك |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
[quote=farouk;261199]
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
الاسعار غليت اوي يا تري ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جاكال جديد 1900 لييييييه؟ |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
--------------------------------------------------------------------------------
الاقى فين قطع غيار للجاكال ( محتاج ماسوره ) جديده برجاء الافاده من الاعضاء فى المنتدى __________________ الدليــــــــــــــل If there is a will , there is a way . ان مع العسر يسرا |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
حاجه مهم واستفسار خطيييييييير عايز اخد راى الجماعه اللى معاهم الجاكال ديوال EKOL JACKAL DUAL 9mm
ان مع استخدام المسدس فى ضرب البلى ضربت امبارح بيه طلقه غريبه انا اللى مصنعها ولقيت ان الماسوره من امام من ناحيه الفوهه شكلها اتغير ونفخت سنه بسيطه ولدرجه حسيت معاها انها اتشرخت تفتكروا الموضوع بجد خطيير ومش هينفع استخدم المسدس تانى غير لضرب الصوت فقط وايييه الحل يا جماعه ولو حبيت اروح لحد يجيبلى ماسوره جديده للجاكال الاقى قطع غياره فيييين ؟؟ المسدس دا غالى على اوى لانى بعتبره سلاح مش مسدس صوت فقط ارجو الرد يا جماعه ومحدش يبخل علينا لو حد بيجيب قطع غيار للجاكال ومستعد اشتريها باى سعر وشكرا |
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
طبنجة من احلى الطبنجات وانا ضارب بيها اكثر من 100طلقة وشغالة تمام
|
رد: رابطة مالكي الايكول جاكال دوال
السلام عليكم
انا اخوكم صلاح من مالكى الايكول جاكال دويل عضو جديد بسأل ايه الفرق بين الايكول جاكال دوال وكومباكت؟ المميزات والعيوب لكل واحد؟ |
| الساعة الآن 03:26 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir