الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي blow c06 (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10849)

عبدالله99 11-07-15 06:45 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
مساء الخير على اجمل رابطة انا عملة الحل النهائى للكتابة وهى تقريبا مش بعيدة من موضوع الزميل الفاضل اللى عملها بقلم فلومستر انا جبت قلم من محل سمير وعلى اسمه قلم فلومستر يبانى ليه ريحة زى التنر شوية وغطيط الكتابة اكتر من مرة وبعدين سبته ينشف تماما وهو سريع جدا وبعد كده حولة امسحهو بايدى انسى ولا حتى اتائثر بالزيت بتاع السلاح بس خلى بالكم فيه امريكى وفيه اليبانى وبصراحة لى صديق يعمل بالمكتبة نصحنى باليابنى وسعرة كلام فاضى 4.5 جنية ونحل المشكلة تماما ارجو ان اكون قد افدكم

gamopt80 11-07-15 07:05 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبدالله99 (المشاركة 149933)
مساء الخير على اجمل رابطة انا عملة الحل النهائى للكتابة وهى تقريبا مش بعيدة من موضوع الزميل الفاضل اللى عملها بقلم فلومستر انا جبت قلم من محل سمير وعلى اسمه قلم فلومستر يبانى ليه ريحة زى التنر شوية وغطيط الكتابة اكتر من مرة وبعدين سبته ينشف تماما وهو سريع جدا وبعد كده حولة امسحهو بايدى انسى ولا حتى اتائثر بالزيت بتاع السلاح بس خلى بالكم فيه امريكى وفيه اليبانى وبصراحة لى صديق يعمل بالمكتبة نصحنى باليابنى وسعرة كلام فاضى 4.5 جنية ونحل المشكلة تماما ارجو ان اكون قد افدكم

ماهو دا نفس الي انا عملته :)
هو فعلا ليه ريحه زي التنر وبينشف بسرعه

sayedlabib 11-07-15 03:50 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يعنى انا الوحيد فى العالم اللى حاسس ان الكتابه اللى على البلو مدياله شكل شيك ولا ايه والله حلوه مش وحشه

amr7 11-07-15 04:05 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا مش عارف مقاس البلية الي بضرب بيها كام 3 ولا 3.5 ولا 4
هو الي اشتريت منه المسدس خدت معاه علبة بلي والعلبة لسه معايا منها طلقات وقربت تخلص
فعايز اعرف مقاس البلي زي الي معايا كام عشان هو مظبوط على المسدس
والمسدس بلو سي
حاولت كتير اقيس البلية بالمسطرة معرفتش عشان هي كروية الشكل لحد ماعنيا باظت

gamopt80 11-07-15 04:39 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib (المشاركة 150109)
يعنى انا الوحيد فى العالم اللى حاسس ان الكتابه اللى على البلو مدياله شكل شيك ولا ايه والله حلوه مش وحشه

لا يا راجل دي مخربه شكله , كاتبينها بخط كبير قوي!

gamopt80 11-07-15 04:42 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr7 (المشاركة 150123)
انا مش عارف مقاس البلية الي بضرب بيها كام 3 ولا 3.5 ولا 4
هو الي اشتريت منه المسدس خدت معاه علبة بلي والعلبة لسه معايا منها طلقات وقربت تخلص
فعايز اعرف مقاس البلي زي الي معايا كام عشان هو مظبوط على المسدس
والمسدس بلو سي
حاولت كتير اقيس البلية بالمسطرة معرفتش عشان هي كروية الشكل لحد ماعنيا باظت

نوع الطلق ايه تركي ولا الماني؟.
وسؤال هو انت قربت تخلص العلبه كلها ال50 طلقه بلي بالمسدس الي معاك؟؟
لو دا صحيح دا يثبت ان البلو فعلا قوي, بس اشك ان المسوره هتستحمل علبه كمان

ahmedmh_ali 11-07-15 05:30 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr7 (المشاركة 150123)
انا مش عارف مقاس البلية الي بضرب بيها كام 3 ولا 3.5 ولا 4
هو الي اشتريت منه المسدس خدت معاه علبة بلي والعلبة لسه معايا منها طلقات وقربت تخلص
فعايز اعرف مقاس البلي زي الي معايا كام عشان هو مظبوط على المسدس
والمسدس بلو سي
حاولت كتير اقيس البلية بالمسطرة معرفتش عشان هي كروية الشكل لحد ماعنيا باظت

حضرتك مش تقيس البلية قيس الفتحه اللى فى المظروف الفارغ بعد ضرب البلية لو 3 او 3.5 ( دة فى التركى الفتحه الضيقة فقط ) .

amr7 11-07-15 07:31 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gamopt80 (المشاركة 150139)
نوع الطلق ايه تركي ولا الماني؟.
وسؤال هو انت قربت تخلص العلبه كلها ال50 طلقه بلي بالمسدس الي معاك؟؟
لو دا صحيح دا يثبت ان البلو فعلا قوي, بس اشك ان المسوره هتستحمل علبه كمان


الطلق الماني يوماريكس
هو انا ضربت حوالي20 طلقة بس واعتقد ان مدام في طبة يبقى الماسورة في امان نوعا ما صح؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 150167)
حضرتك مش تقيس البلية قيس الفتحه اللى فى المظروف الفارغ بعد ضرب البلية لو 3 او 3.5 ( دة فى التركى الفتحه الضيقة فقط ) .

انا بستعمل اليوماريكس والله
في طلقة من الطلقات الي لسه سليمة البلية وقعت منها فالبلية ف ايدي دلوقتي وهتجنن بقى نفسي اعرف مقاسها كام عشان لما اجيب طلقات بلي اجيب زيها

amr7 11-07-15 09:42 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
رحت عند خراط وقاسهالي وطلعت 4.7 ملي

ahmedmh_ali 11-07-16 01:04 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib (المشاركة 150109)
يعنى انا الوحيد فى العالم اللى حاسس ان الكتابه اللى على البلو مدياله شكل شيك ولا ايه والله حلوه مش وحشه


ههههههههههههههههههه أخيرأ لقيت حد فى صفى أنا سايبها زى ما هى و الله من غيرها المسدس شكلة غلس اوى :):):):)

guns 11-07-16 01:09 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
دي بلية نمرة 3

mzkader 11-07-16 01:40 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayedlabib (المشاركة 150109)
يعنى انا الوحيد فى العالم اللى حاسس ان الكتابه اللى على البلو مدياله شكل شيك ولا ايه والله حلوه مش وحشه

شكلك فعلا الوحيد :-)

He$ham 11-07-17 05:12 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
3 مرفق
يشرفني الانضمام للرابطة انا لسة مشتريه من الاستاذ هشام سمير يوم الجمعه

sayedlabib 11-07-18 01:02 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ماشاء الله جميل ياباشا

gamopt80 11-07-18 01:40 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
شكله جميل مسدسك يا هشام
الف مبروك

hamam 11-07-18 01:41 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
مبروك يا باشا
عمل كام

mzkader 11-07-18 01:44 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
الف مبروك و بالتوفيق

He$ham 11-07-18 11:57 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
شكرا لكم جميعا و بالنسبة للسعر ١١٠٠

amz 11-07-18 05:28 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ممكن حضرتك تقوللي هو اللي اشتريته الفضي الموجود بالصورة و ياتري منين و بكام لان شكلة تحفة احسن من الاسود 100 مرة

ahmedmh_ali 11-07-18 05:58 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اية دة ؟؟ اية شد الأجزاء اللوز الناعم دة ؟ اية الفينش الجبروت دة ؟ اية النار اللى طالعه مع الطلقة عز النهار دة ؟؟ ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــة دة ؟؟؟؟؟





He$ham 11-07-18 06:49 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amz (المشاركة 152222)
ممكن حضرتك تقوللي هو اللي اشتريته الفضي الموجود بالصورة و ياتري منين و بكام لان شكلة تحفة احسن من الاسود 100 مرة


موجود عن استاذ هشام سمير بـ ١١٠٠

amz 11-07-19 05:36 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ممكن حضرتك دلني ازاي اوصل للاستاذ هشام سمير و شكرا

amr7 11-07-19 07:04 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا جربت مرة حطيت 16 طلقة في الخزنة وواحده في الماسورة مضربش
هو ليه البلو مبيضربش الي في الماسورة والخزنة مليانة

hema elsyed 11-07-27 02:00 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nsaa (المشاركة 127498)
بعد الإذن الأفوكاتو لو مايزعلهوش ...
الصناعة تركي
أفضل سعر حاليا في حدود ال 1200 جنية أو أقل
و بيضرب البلي مباشرة بمجرد فك الطبة و بدون تعديلات بس نحط بلية مقاس 3 على طلقة ألماني

طيب البليه مقاس 3 قطرها كام؟ واجيبها منين؟
وهل بيتعمل عليه تعديلات اخرى غير انه بيضرب بلى زى مثلا تغير الماسوره
وشكرا,,,,,,,, ارجو الاجابه من اهل الخبره( الرابطه)

gamopt80 11-07-27 02:29 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema elsyed (المشاركة 158723)
طيب البليه مقاس 3 قطرها كام؟ واجيبها منين؟
وهل بيتعمل عليه تعديلات اخرى غير انه بيضرب بلى زى مثلا تغير الماسوره
وشكرا,,,,,,,, ارجو الاجابه من اهل الخبره( الرابطه)

قطرها 4.7 ملي, واعتقد مقاس تلاته في منه اقل .., بس دا الي اعرفه انا
وبلاش تعمل اي حاجه في المسوره فك الطبه واضرب وريح نفسك

وعلشان متقعش في غلطتي لاني خربت طلق كتير,
اولا جيب الطلق الالماني بلاش التركي
ثانيا البليه لازم تدخلها لجوه الطلقه متخليش حاجه ظاهره منها خالص علشان هتتفك مع الاحتكاك ببيت النار لما بتسحب الاجزاء
وطبعا هتزق البلاستيك الي في الطلقه لتحت باي حاجه وبعدين تحط نقطة امير في النص وتحط البليه وتوسطنها وبس كده

hussamatia 11-07-27 11:13 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا اشتريت النهاردة بلو سى وبكده بقيت عضو فى الرابطة
باركولى بقى
وعرفونى صيانتة و مميزاتة وعيوبه

avokato 11-07-28 12:13 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
راجع البوست من اوله انت جاي متاخر علي الدرس

hussamatia 11-07-28 12:16 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ههههههههههههه
معلش يا استاز افوكاتو معنتش هتاخر
تحياتى

avokato 11-07-28 08:50 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
تشرف في اي وقت

darkshaft 11-07-29 01:31 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ekol co6 or ekol dual jackle???انا محتار مبينهم و عايز حاجه نضيفه و بيضرب بلى بقوه

avokato 11-07-29 02:43 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
ر اجع البوست من اوله هتلاقي اجابات كل اسئلتك الموضوع بناقش فيه بقالنابتاع 6 شهور ومشكور علي الانضمام

hillal 11-08-02 03:51 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
انا كمان عندنا ثلاتة من البلو سى 2 اسود وواحد نيكل مسدس جميل جدا

hillal 11-08-02 04:04 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
هل ممكن تغييير الماسورة وتحويل المسدس الى حى

darkshaft 11-08-05 11:52 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 130821)
شوف البلو بيضرب ازاى

http://www.youtube.com/watch?v=udrcy...embedded#at=71

عرفت منين ان المسدس ضرب بلى؟؟؟ده كان بيضرب فالهواء؟!
و هل حد ركب طبه طويله بطول مسوره المسدس؟؟؟و هل حد عرف يجبلوا قاثف صواريخ؟؟؟؟

darkshaft 11-08-05 02:32 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
فوجئت بحاجه و انا عند فتح الله نهرده،قال لى ان بلو سى لا توجد له قطع غيار و لو قيت حيبقى نادر جدا!!!!!!اى رأيكم؟؟؟!!!!

hillal 11-08-06 05:11 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
على فكرة فيه عيب فى البلو وهو المشط تقيل جدا عندما تملاه بالطلقات السوستة شديدة جدة خلاف البرونى 4 سهل جدا فى التعمير

darkshaft 11-08-06 05:23 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
يجماعه انا كلمت تاجر محترم و معروف و قالى بلاش بلو سى و خليك فالفيرات ماجنم او جاكل او احسن منهم برونى عشان بلو سى الموجود فى السوق دلوقتى خامته وحشه،اى رأيكم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

KASWARA635 11-08-07 08:41 AM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
إخواني فكرة مهمة ونريد تجربتها إذا نجحت نكون قد اصبنا خيراً كثيراً بشرط كلنا نعاهد الله بأن لا نستخدم تلك الفكرة إلا مع الكلب العقور أو من يتقلد به كبلطجي يخرج على الناس لقتلهم في الشارع كما نرى هذه الأيام أو مع عدو يغزو البلد فقط لاغير وذلك لأن القتل هو الجريمة الوحيدة في القرآن التي لها 4 عقوبات لم ترد في الكفر بالله عز وجل يقول تعالى { ومن يقتل مؤمناً متعمداً فجزاءه جهنم خالداً فيها وغضب الله عليه ولعنهو أعد له عذاباً عظيماً } فكلنا نقول اللهم إن نسالك خيره ونعوذ بك من شره الخلاصة بعد أن رأيت صديقاً لي يصنع طلقة البلي بيده بلف مفك صليبة على الطبة البلاستيكية الخضراء للطلقة فتفتح ثم يحشر فيها الطلقة أو 3 بليات وراء بعضهم ويمكن إضافة بارود طلقتيت في طلقة والتجربة هنا يمكن أن تخرم صاج سيارة وهذا سمعته ولم أراه بعيني ولكن مقترحي لمن له خبرة ماذا لو تم وضع مسمار قلووظ بعد نزع رأسة بالقصافة ثم حشره في الطلقة بحيث لايظهر من الطلقة سوة 2-3 ملي وهو سن المسمار نريد الإجابة لأنها لو نجحت فستكون قوية جداً وهل بسهولة نجعل هذا المسمار مجنح من الخلف حتى يسير نحو الشيطان كالصاروخ الموجه فتكون قوته أفضل من المسدس الحقيقي

mohamed26 11-08-12 03:51 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
عاىز اشترى واحد ممكن حد ىفدنى من فىن

mohamed26 11-08-12 03:53 PM

رد: رابطة مالكي blow c06
 
عاىز اشترى واحد ممكن حد ىفدنى من فىن اىملى
mohamed_bokhari26@hotmail.com


الساعة الآن 04:30 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir