![]() |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
انا متشكر جدا للافادة
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
ممكن حد يفيدني ايه الموديلات القديمه شويه من الوالتر الصوت اللي ممكن الواحد يلاقيها في مصر موجوده غير ال ب 22 وال ب99
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
انا اشتريت p99من فتح الله 1250ج النهردا من الاسكندريه
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
ربنا يباركلك فيه
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
هل ينفع اعدل الولتر 8 مللى p99 الي 9مللي ولو ينفع ليه عيوب
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
بس خساره النوع ده تلعب فيه
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
الـ8 مللي والله العظيم صوته رعدددد وكفايه أنه ألماني |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
الالماني الماني يا جماعه
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
شكرا للافاده
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
ربنا يرشدك للصواب
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
انا امتلك walther p99 بصراحة مسدس اكثر من رائع
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
طيب ممكن اعرف مدام كله 8 مللي يبقي ايه الفرق بين p22 &p99
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
السلم عليكم
ياجماعة انا لسة عضو جديد انا عندي والتر ppkصوت بس فيه عطل ان الشاكوش ما بيضربش لما تدوس على الزناد و كمان السوستة اللي على الماسورة مش موجودة فهل ممكن حد يفيدنى مين يقدر يصلحه مع العلم انا من اسكندرية ولكم جزيل الشكر |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
استفسار للخبراء (ازاى اعرف الولتر بى99 الاصلى مش المضروب وخزنة الاصلى كام طلقة)
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
والله مافيش حاجه بقيت مضمونه
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
حتى أن الـ8 مللي مطلوب برضه عن الـ9 مللي والبعض بيقول ان صوته أعلى من الـ9 ومقنع أنه حي أكتر من الـ9 !!!!!!!!!!!!!!! حتى ان البعض بيقولو أنه ممكن تحويل المسدس لـ9 مللي بعد أما كان 8 لكن برضه مش كتير اللي دورو على كده موضوع الماسوره فمفيش فرق خالص خصوصا ان الماسورتين مقفولين والالمان مش بيعملو مواسير مفتوحه لكن ده مش عيب بالعكس يمكن لو اتفتح مايكونش بالقوه دي حتى اللي بيمتلك الوالتر مش بيفكر يفتحه ولا يقرب منه أحتراما ليه ولو دور على مسدس مفتوح بيشتري واحد أضافي ويقتني الوالتر بنفس حالته المقفوله حتى سوستة المسدس غير اي سوستع تانيه دي سوسته زي سلك جر العربيات من الصلب الـعدد بتاع الطلقات تقريبا هو هو لكن ممكن تزود خزنه أكبر بس للولتر برضه |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
لو سامحتوا انا د محمد عندي والتر بي 99 8مللي انا معجب بيه جدا وماضربتش بيه غير طلقتين بس واحده انضربت عادي وتاني مره انحشرت مع العلم اني بستخدم طلقات تركي دهبي فانا افتكرت ان المشكله في الطلقات و بعدها بفتره قعت مع واحد عنده محل اسلحه واكد لي ان كل الوالتر فيه عيب صناعه اني لازم اسحب الاجراء بعد كل طلقه علشان تخرج واكد موضوع عيب الصناعه ده جدا رجاء من خبراء الوالتر الرد والتصحيح لو الكلام كده غلط شكرا وكل عام وانتوا طيبين بمناسبة شهر رمضان
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
السلام عليكم
يا جماعة انا عاجبنى جدا المسدس الوالتر بس بدور عليه 9مم و مش لاقى و بعد كده لاقيت واحد عرض على والتر 9مم ورحت انا وواحد صاحبى عشان نشتريه منه و الحمد لله الحمد لله لاقيته مش 9مم ده كان 8مم و متعدل و اللى عرفه صاحبى ازاى معرفش بس و الحمد لله ماخدناهوش , فبعد اذنكم فى المنتدى اخواننا الكرام لو حد عنده المسدس ده و عاوز يبيعه او يعرف حد يدلنا عليه لان عوز اشترى واحد بجد بس خايف لحسن حد يخمنى بس الحمد لله انا عارف ان المنتدى بتاعنا فىه ناس كتير جدا كويسة ان مكنش كله كويس و محترم فياريت تساعدونى لانى تعبت جدا من السؤال عليه |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
لا طبعا كلام غلط جدا لأن الوالتر من الاسلحه الالمانيه وانت عارف الالمان وشغلهم لكن اكيد يعض المسدسات بيكون فيها عيب استخدام وهو ده اللي بيأثر على الميكانيكيه الصحيحه للسلاح وعيوب الاستخدام زي عدم التزييت وعدم التنضيف المستمر أو الطلقات نفسها ومدى تأثيرها على المسدس بسبب البارود المتراكم في المسدس انما المسدس نفسه ماشاء الله زي الفل وصوته لما استعملته كان زي الفرد بدون مبالغه و حوريك فيديو |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
وكان شكله ايه وهو متحول |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
شكرا لمرور كل من علق على طلبى الاستاذ m.shady & mr vigo
العرض كان من بره المنتدى عشان كده انا لجأت الى المنتدى بيتى الثانى لانى متاكد ان المنتدى ده مليان ناس محترمة |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
أنا عندي والتر 8 ملم صوت أسود اللون
WALTHER mod. ppk cal. 8mmk - made in west Germany بس عندى مشكلة ان صمام الامان مش موجود يا ترى مين شغال فى قطع الغيار ؟ ياريت عنوان وتليفون |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
أحنا تحت أمرك أي وقت ياصديقي لأن الناس بالناس والكل بالله نصيحه خليك في الـ8 مللي حبيت تزود كنوع من التوفير في الطلقات هات واحد تركي وإما تحوله بلي أو تخليه زي ماهو انما لوالتر خليه القطعه الفنيه اقتباس:
صمام الامان !!! الوالتر مافيهوش زرار أمان ده بتشد الاجزاء تاني وتسيبه وقتها حيبقه الزناد مرخي |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
ازيك يا باشا : بصراحه بحسدك على cp99 compact واتمننى تقولى جيبته منين وازاى لانى اعرف انه مش بيتباع هنا فى مصر واكون شاكر ليك والسعر طبعا |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
لو سمحت يا جماعه استفسار او طلب
انا كنت عايز اخرط الجزء العلوى الى فى خزنه p99 الى الطلقات بتركب عليه وبتضغطه لتحت. طبعا انتوا عارفين انه بلاستك واعتقد ان ده ارخم حاجة فى الطبنجه فكنت اعيز اعمل واحد زيه بالظبط معدن مفيش حد يعرف حد يعمله |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
السلام عليكم، أنا كنت عايز أجيب والتر بي99 9مم، ممكن حد يقولي اقدر اجيبه منين وسعره؟ وهل هو فعلا بيبقى 8.5مم ومفيش حاجة اسمها 9 وكنت عايز اعرف هو الوالتر صوته قوي (يعني قريب من الروم ولا مفيش مقارنة؟) وكنت عايز اعرف كمان هو فيه حتت فيبر أو بلاستيك كتير يعني من الاخر قوي يستحمل ولا ممكن يتكسر؟ ولو ملقتش ال9مم ال8مم شغال ولا الفرق كبير
رجاء المساعدة، في لأمس الحاجة اليها |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اختبار للوالتر P99 و اطلاق الف (1000) طلقة و ما زال يعمل بكفاءة |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
سلام عليكم
اسمى يوسف انور امتلك Walther P99 8 ملم رااااائع |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
يوجد قطع غيار للوالتر p99
2 خزنة 2 كوبري 2 مجموعة شاكوش 2 سوستة الارتداد 2 دراع تعليق الاجزاء المجموعة كلها ب 800 ج 01223390986 |
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
للبيع والتر بى 22 بالاسكندرية او البدل بمسدس اخر
|
رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
انا عضو جديد في الرابطه وعندى ولتر p99 ، ارجوا ان تقبلوا صداقتي
|
| الساعة الآن 06:39 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir