الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي الوالتر (walther) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10850)

mr_sam 12-05-10 02:25 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
انا متشكر جدا للافادة

owkean 12-05-10 07:09 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
ممكن حد يفيدني ايه الموديلات القديمه شويه من الوالتر الصوت اللي ممكن الواحد يلاقيها في مصر موجوده غير ال ب 22 وال ب99

said samir 12-05-12 03:28 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
انا اشتريت p99من فتح الله 1250ج النهردا من الاسكندريه

owkean 12-05-12 07:09 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
ربنا يباركلك فيه

said samir 12-05-25 04:37 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
هل ينفع اعدل الولتر 8 مللى p99 الي 9مللي ولو ينفع ليه عيوب

owkean 12-05-25 02:21 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
بس خساره النوع ده تلعب فيه

mr vigo 12-05-25 06:39 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة said samir (المشاركة 373211)
هل ينفع اعدل الولتر 8 مللى p99 الي 9مللي ولو ينفع ليه عيوب

طيب وتعدل وتلعب فيه ليه وفي الاخر يضعف او يبوظ !!!

الـ8 مللي والله العظيم صوته رعدددد

وكفايه أنه ألماني

owkean 12-05-25 10:27 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
الالماني الماني يا جماعه

said samir 12-05-26 03:43 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
شكرا للافاده

owkean 12-05-26 12:44 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
ربنا يرشدك للصواب

hassan amer 12-06-13 12:47 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
انا امتلك walther p99 بصراحة مسدس اكثر من رائع

owkean 12-06-13 11:01 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
طيب ممكن اعرف مدام كله 8 مللي يبقي ايه الفرق بين p22 &p99

mnaza 12-06-13 08:41 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
السلم عليكم
ياجماعة انا لسة عضو جديد
انا عندي والتر ppkصوت بس فيه عطل
ان الشاكوش ما بيضربش لما تدوس على الزناد
و كمان السوستة اللي على الماسورة مش موجودة
فهل ممكن حد يفيدنى مين يقدر يصلحه
مع العلم انا من اسكندرية
ولكم جزيل الشكر

mr vigo 12-06-14 12:22 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 385774)
طيب ممكن اعرف مدام كله 8 مللي يبقي ايه الفرق بين p22 &p99

ده موديل وده موديل

owkean 12-06-14 03:49 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr vigo (المشاركة 386293)
ده موديل وده موديل

لاكن في الاداء والجوده زي بعض ومافيش فرق كله 8 مللي ماسوره ثابته ومقفول مش كده وهما الاتنين زي بعض في عدد الطلاقات

كريم ابو العلا 12-07-07 03:47 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
استفسار للخبراء (ازاى اعرف الولتر بى99 الاصلى مش المضروب وخزنة الاصلى كام طلقة)

owkean 12-07-07 06:44 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
والله مافيش حاجه بقيت مضمونه

mr vigo 12-07-08 01:43 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة owkean (المشاركة 386679)
لاكن في الاداء والجوده زي بعض ومافيش فرق كله 8 مللي ماسوره ثابته ومقفول مش كده وهما الاتنين زي بعض في عدد الطلاقات

الوالتر مش بيختلف في الاداء عن بعض

حتى أن الـ8 مللي مطلوب برضه عن الـ9 مللي

والبعض بيقول ان صوته أعلى من الـ9 ومقنع أنه حي أكتر من الـ9

!!!!!!!!!!!!!!!

حتى ان البعض بيقولو أنه ممكن تحويل المسدس لـ9 مللي بعد أما كان 8

لكن برضه مش كتير اللي دورو على كده

موضوع الماسوره فمفيش فرق خالص خصوصا ان الماسورتين مقفولين

والالمان مش بيعملو مواسير مفتوحه لكن ده مش عيب بالعكس

يمكن لو اتفتح مايكونش بالقوه دي

حتى اللي بيمتلك الوالتر مش بيفكر يفتحه ولا يقرب منه أحتراما ليه

ولو دور على مسدس مفتوح بيشتري واحد أضافي ويقتني الوالتر بنفس حالته المقفوله

حتى سوستة المسدس غير اي سوستع تانيه دي سوسته زي سلك جر العربيات من الصلب

الـعدد بتاع الطلقات تقريبا هو هو لكن ممكن تزود خزنه أكبر بس للولتر برضه

mohammed leithy 12-07-20 11:53 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
لو سامحتوا انا د محمد عندي والتر بي 99 8مللي انا معجب بيه جدا وماضربتش بيه غير طلقتين بس واحده انضربت عادي وتاني مره انحشرت مع العلم اني بستخدم طلقات تركي دهبي فانا افتكرت ان المشكله في الطلقات و بعدها بفتره قعت مع واحد عنده محل اسلحه واكد لي ان كل الوالتر فيه عيب صناعه اني لازم اسحب الاجراء بعد كل طلقه علشان تخرج واكد موضوع عيب الصناعه ده جدا رجاء من خبراء الوالتر الرد والتصحيح لو الكلام كده غلط شكرا وكل عام وانتوا طيبين بمناسبة شهر رمضان

essnawy 12-07-27 02:17 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
السلام عليكم
يا جماعة انا عاجبنى جدا المسدس الوالتر بس بدور عليه 9مم و مش لاقى و بعد كده لاقيت واحد عرض على والتر 9مم ورحت انا وواحد صاحبى عشان نشتريه منه و الحمد لله الحمد لله لاقيته مش 9مم ده كان 8مم و متعدل و اللى عرفه صاحبى ازاى معرفش بس
و الحمد لله ماخدناهوش , فبعد اذنكم فى المنتدى اخواننا الكرام لو حد عنده المسدس ده و عاوز يبيعه او يعرف حد يدلنا عليه لان عوز اشترى واحد بجد بس خايف لحسن حد يخمنى بس الحمد لله انا عارف ان المنتدى بتاعنا فىه ناس كتير جدا كويسة ان مكنش كله كويس و محترم فياريت تساعدونى لانى تعبت جدا من السؤال عليه

mr vigo 12-07-27 04:46 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed leithy (المشاركة 406857)
لو سامحتوا انا د محمد عندي والتر بي 99 8مللي انا معجب بيه جدا وماضربتش بيه غير طلقتين بس واحده انضربت عادي وتاني مره انحشرت مع العلم اني بستخدم طلقات تركي دهبي فانا افتكرت ان المشكله في الطلقات و بعدها بفتره قعت مع واحد عنده محل اسلحه واكد لي ان كل الوالتر فيه عيب صناعه اني لازم اسحب الاجراء بعد كل طلقه علشان تخرج واكد موضوع عيب الصناعه ده جدا رجاء من خبراء الوالتر الرد والتصحيح لو الكلام كده غلط شكرا وكل عام وانتوا طيبين بمناسبة شهر رمضان

معقوله الكلام ده يخرج من تاجر اسلحه !!!! :eek:


لا طبعا كلام غلط جدا لأن الوالتر من الاسلحه الالمانيه وانت عارف الالمان وشغلهم

لكن اكيد يعض المسدسات بيكون فيها عيب استخدام وهو ده اللي بيأثر على الميكانيكيه

الصحيحه للسلاح وعيوب الاستخدام زي عدم التزييت وعدم التنضيف المستمر أو الطلقات نفسها

ومدى تأثيرها على المسدس بسبب البارود المتراكم في المسدس

انما المسدس نفسه ماشاء الله زي الفل وصوته لما استعملته كان زي الفرد بدون مبالغه

و حوريك فيديو



M.SHADY 12-07-27 05:25 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essnawy (المشاركة 409738)
السلام عليكم
يا جماعة انا عاجبنى جدا المسدس الوالتر بس بدور عليه 9مم و مش لاقى و بعد كده لاقيت واحد عرض على والتر 9مم ورحت انا وواحد صاحبى عشان نشتريه منه و الحمد لله الحمد لله لاقيته مش 9مم ده كان 8مم و متعدل و اللى عرفه صاحبى ازاى معرفش بس
و الحمد لله ماخدناهوش , فبعد اذنكم فى المنتدى اخواننا الكرام لو حد عنده المسدس ده و عاوز يبيعه او يعرف حد يدلنا عليه لان عوز اشترى واحد بجد بس خايف لحسن حد يخمنى بس الحمد لله انا عارف ان المنتدى بتاعنا فىه ناس كتير جدا كويسة ان مكنش كله كويس و محترم فياريت تساعدونى لانى تعبت جدا من السؤال عليه

ان شاء الله ربنا يوفقك و تلاقى اللى انت عايزه

mr vigo 12-07-27 05:49 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essnawy (المشاركة 409738)
السلام عليكم
يا جماعة انا عاجبنى جدا المسدس الوالتر بس بدور عليه 9مم و مش لاقى و بعد كده لاقيت واحد عرض على والتر 9مم ورحت انا وواحد صاحبى عشان نشتريه منه و الحمد لله الحمد لله لاقيته مش 9مم ده كان 8مم و متعدل و اللى عرفه صاحبى ازاى معرفش بس
و الحمد لله ماخدناهوش , فبعد اذنكم فى المنتدى اخواننا الكرام لو حد عنده المسدس ده و عاوز يبيعه او يعرف حد يدلنا عليه لان عوز اشترى واحد بجد بس خايف لحسن حد يخمنى بس الحمد لله انا عارف ان المنتدى بتاعنا فىه ناس كتير جدا كويسة ان مكنش كله كويس و محترم فياريت تساعدونى لانى تعبت جدا من السؤال عليه

عرض عليك من المنتدى ولا من بره ؟؟

وكان شكله ايه وهو متحول

essnawy 12-07-27 10:53 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
شكرا لمرور كل من علق على طلبى الاستاذ m.shady & mr vigo
العرض كان من بره المنتدى عشان كده انا لجأت الى المنتدى بيتى الثانى لانى متاكد ان المنتدى ده مليان ناس محترمة

mahmoudsaid 12-08-28 02:13 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
أنا عندي والتر 8 ملم صوت أسود اللون
WALTHER mod. ppk cal. 8mmk - made in west Germany
بس عندى مشكلة ان صمام الامان مش موجود
يا ترى مين شغال فى قطع الغيار ؟
ياريت عنوان وتليفون

mr vigo 12-08-28 06:35 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essnawy (المشاركة 409992)
شكرا لمرور كل من علق على طلبى الاستاذ m.shady & mr vigo
العرض كان من بره المنتدى عشان كده انا لجأت الى المنتدى بيتى الثانى لانى متاكد ان المنتدى ده مليان ناس محترمة


أحنا تحت أمرك أي وقت ياصديقي

لأن الناس بالناس والكل بالله

نصيحه خليك في الـ8 مللي
حبيت تزود كنوع من التوفير في الطلقات
هات واحد تركي وإما تحوله بلي أو تخليه زي ماهو

انما لوالتر خليه القطعه الفنيه


اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudsaid (المشاركة 425877)
أنا عندي والتر 8 ملم صوت أسود اللون
walther mod. Ppk cal. 8mmk - made in west germany
بس عندى مشكلة ان صمام الامان مش موجود
يا ترى مين شغال فى قطع الغيار ؟
ياريت عنوان وتليفون


صمام الامان !!!

الوالتر مافيهوش زرار أمان
ده بتشد الاجزاء تاني وتسيبه
وقتها حيبقه الزناد مرخي

zero_sector 12-08-28 09:43 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 127635)
اسمى محمد راتب عندى والتر ppk صوت و والتر cp99 compact غاز. الصوت كان ممتاز لكن مع الاستعمال زرار الامان بيتكسر فمنصحش حد يجيبو. بالنسبة للغاز فهو روعة و لحد النهاردة مظهرش له عيب.

سلام عليكم
ازيك يا باشا : بصراحه بحسدك على cp99 compact واتمننى تقولى جيبته منين وازاى لانى اعرف انه مش بيتباع هنا فى مصر واكون شاكر ليك
والسعر طبعا

zero_sector 12-08-29 01:44 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
لو سمحت يا جماعه استفسار او طلب
انا كنت عايز اخرط الجزء العلوى الى فى خزنه p99 الى الطلقات بتركب عليه وبتضغطه لتحت. طبعا انتوا عارفين انه بلاستك واعتقد ان ده ارخم حاجة فى الطبنجه
فكنت اعيز اعمل واحد زيه بالظبط معدن مفيش حد يعرف حد يعمله

Ahmed Mohammed Mahmo 12-08-29 01:52 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
السلام عليكم، أنا كنت عايز أجيب والتر بي99 9مم، ممكن حد يقولي اقدر اجيبه منين وسعره؟ وهل هو فعلا بيبقى 8.5مم ومفيش حاجة اسمها 9 وكنت عايز اعرف هو الوالتر صوته قوي (يعني قريب من الروم ولا مفيش مقارنة؟) وكنت عايز اعرف كمان هو فيه حتت فيبر أو بلاستيك كتير يعني من الاخر قوي يستحمل ولا ممكن يتكسر؟ ولو ملقتش ال9مم ال8مم شغال ولا الفرق كبير
رجاء المساعدة، في لأمس الحاجة اليها

dr mido dentist 13-11-02 08:42 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اختبار للوالتر P99 و اطلاق الف (1000) طلقة و ما زال يعمل بكفاءة


فكرى الفساخ 13-12-27 06:29 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام سدراك (المشاركة 351630)
على فكرة انا اصلا من سوهاج المراغة وبالنسبة لموضعك قبل ماتدور على مسدس دور على السهل فى التعديل مثلأ ذى الجاب او الرتاى التركى بس الجاب افضل لو احتجت تسأل بالتفصيل دة رقمى 01002222311

بعد اذنكم اتداخل معكم . انا اعلم ان سوهاج مصانع الرجال . تشرفت بكم وتحياتى العاطرة . شكرا

zero_sector 14-03-01 11:15 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
سلام عليكم
اسمى يوسف انور

امتلك Walther P99
8 ملم
رااااائع

Ahmed El Sarky 14-07-17 07:06 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
يوجد قطع غيار للوالتر p99
2 خزنة
2 كوبري
2 مجموعة شاكوش
2 سوستة الارتداد
2 دراع تعليق الاجزاء
المجموعة كلها ب 800 ج

01223390986

ايهاب علي 14-07-18 04:50 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo_rateb (المشاركة 127635)
اسمى محمد راتب عندى والتر ppk صوت و والتر cp99 compact غاز. الصوت كان ممتاز لكن مع الاستعمال زرار الامان بيتكسر فمنصحش حد يجيبو. بالنسبة للغاز فهو روعة و لحد النهاردة مظهرش له عيب.

انا ايهاب علي و من ضمن مقتنياتي والتر ppk وهو فعلا رائع بس للاسف حصل انه بقي بيسرب الغاز كله بمجرد وضع الانبوبه و وديته للصيانه و قالي انه محتاج جلبه و مش متوفره ,,,, ياريت لو حد يعرف حل لموضوع الجلبه يقولي فين و اتمني الاقي الحل عندك يا محمد بك

فهد الكحلاوى 16-02-16 03:15 AM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
للبيع والتر بى 22 بالاسكندرية او البدل بمسدس اخر

ahmedsaed1966 17-05-12 08:31 PM

رد: رابطة مالكي الوالتر (walther)
 
انا عضو جديد في الرابطه وعندى ولتر p99 ، ارجوا ان تقبلوا صداقتي


الساعة الآن 06:39 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir