الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10855)

ahmedmh_ali 11-08-20 01:02 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jamayka (المشاركة 178785)
يسعدنى يا جماعة الانضمام رسميا لرابطة مالكى الريتاى بارون (retay baron) و الصور فى الطريق ان شاء الله

مفتوح و لا مقفول و عدلت طبة و لا ماسورة و بتستعمل طلق اية و بلى مقاس كام و شد الأجزاء عامل معاك ية و جبتة بكام و منين و حالة الفرز اية هههههههههههههه أية كل دة ؟

يلا أعترف بسرعه :)

jamayka 11-08-20 01:22 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 178792)
مفتوح و لا مقفول و عدلت طبة و لا ماسورة و بتستعمل طلق اية و بلى مقاس كام و شد الأجزاء عامل معاك ية و جبتة بكام و منين و حالة الفرز اية هههههههههههههه أية كل دة ؟

يلا أعترف بسرعه :)

هعترف بكل حاجة بس واحدة واحدة
المسدس مقفول لعدم الحاجة لمسدس بلى (فى الوقت الحالى)
طلق yas التركى و عندى شوية gop تشيكى
شد الاجزاء تمام الحمدلله
جبته بـ 850 من ابو سيف (وعمل معانا الواجب هو و خالد)
و الفرز مش بطال و الله مش زى ما الناس فاكره يعنى المسدس مش وحش ولا حاجة و التقفيل نضيف
تحياتى

A.Seif 11-08-20 01:48 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jamayka (المشاركة 178819)
هعترف بكل حاجة بس واحدة واحدة
المسدس مقفول لعدم الحاجة لمسدس بلى (فى الوقت الحالى)
طلق yas التركى و عندى شوية gop تشيكى
شد الاجزاء تمام الحمدلله
جبته بـ 850 من ابو سيف (وعمل معانا الواجب هو و خالد)
و الفرز مش بطال و الله مش زى ما الناس فاكره يعنى المسدس مش وحش ولا حاجة و التقفيل نضيف
تحياتى

مبرووووووووووووووك يا ابوحميد..مسدس جميل وانا من عشاقه

jamayka 11-08-20 02:04 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a.seif (المشاركة 178851)
مبرووووووووووووووك يا ابوحميد..مسدس جميل وانا من عشاقه

الله يبارك فيك استاذى العزيز فعلا مسدس له روح غريبة تشد الواحد ايه السر هموت و اعرف عمرها ما حصلت معايا انى اتشد لمسدس صوت كده بالرغم انه مش غالى بس الموديل ليه سحره
تحياتى استاذ احمد

scorpion 11-08-20 03:07 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مبروك عليك وشرفتنا و نورتنا
الحقنا بقي بالصور

darkshaft 11-08-20 07:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اى موضوع الشخشخه ؟؟؟!!!!!!و اى سببه؟؟؟؟؟و هل موجود فى كل الريتاى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

scorpion 11-08-20 07:52 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يا عم مفيش شخشخه ولا اي حاجه
انا معايا المسدس ملوش اي صوت ولا اي حاجه بتتحرك

devilgrand 11-08-21 12:12 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
استاذ سكوربيون
انا اسف الاول على اخد الصوره بي الصور بتاعتي غامقه ومش موضحه حاجه علشان كده استعنت بصورتك مش اكتر وانا اسف على استخدام صرتك بدون اذن بس بجد لو دخلت على البروفايل بتاعي هتلاقي الصور بتاعتي كلها غامقه في الريتاي علشان كله اسود في اسود
بكرر اسفي لسيادتك انا كان كل قصدي اني اوضح للزميل الزرار موجود فين مش اكتر وياريت تدخل على البروفايل بتاعي وتشوف صوري هتلاقيها ضلمه علشان متصوره بالموبايل
اكرر اسفي مره تانيه:)

devilgrand 11-08-21 12:18 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zidanmohamed (المشاركة 177193)
مين قال كده ؟! انت ممكن تشد الشاكوش لورا وتدوس على الزناد وترجع الشاكوش بايديك زي أي مسدس تاني و ممكن تستعمل زر فك التعمير، الطريقتين شغالين.

انا قصدي انه مش لازم تشد الشاكوش او يعني مش هيا دي الطريقه الوحيده فيه لفك التعمير

على فكره انا معايا سلاح من سنة 1996 وكان اول واحد اجيبه البريتا 84
شكرا واسف على عدم التوضيح بالظبط

devilgrand 11-08-21 12:37 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 164255)
يا جماعة رجو المساعدة ..

انا عندى مشكلة فى الريتاى بارون ، وهى أن الطلقات بتحشر (المانى أو تركى) ... هل من حل لهذه المشكلة؟؟؟

ممكن تجرب تشد الاجزاء كتير ورا بعض وتشوف الطلقات هتخرج معاك ولا لأ ممكن تكون المشكله بسيطه جرب كده وقولي ايه اللي حصل معاك
على فكره تشد الاجزاء بسرعه زي رد فعل المسدس وياريت تجرب بطلقات مضروبه قبل كده لو مش عارف انا قصدي ايه ابقى كلمني
01516789987 انا عارف مشكلتك ايه بس جرب الاول وكلمني

egyptusman 11-08-21 12:45 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 179591)
ممكن تجرب تشد الاجزاء كتير ورا بعض وتشوف الطلقات هتخرج معاك ولا لأ ممكن تكون المشكله بسيطه جرب كده وقولي ايه اللي حصل معاك
على فكره تشد الاجزاء بسرعه زي رد فعل المسدس وياريت تجرب بطلقات مضروبه قبل كده لو مش عارف انا قصدي ايه ابقى كلمني
01516789987 انا عارف مشكلتك ايه بس جرب الاول وكلمني

يا با شا أنا شاكر جدا جدا لاهتمامك .. هو ده بالفعل اللى عملته ، جربت بطلقات مضروبة .. اللى بيحصل ان طلقة تدخل بيت النار ومتخرجش وفى الشده التانية الطلقة التانية تبقى عوزه تدخل وراها وبكد يحص الحشر ... فى ناس قالوا لأ دا ما ينفعش ،، جرب تضرب .. بس انا مش مطمن ..
هل من حل ؟؟؟ ...

devilgrand 11-08-21 01:04 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptusman (المشاركة 179604)
يا با شا أنا شاكر جدا جدا لاهتمامك .. هو ده بالفعل اللى عملته ، جربت بطلقات مضروبة .. اللى بيحصل ان طلقة تدخل بيت النار ومتخرجش وفى الشده التانية الطلقة التانية تبقى عوزه تدخل وراها وبكد يحص الحشر ... فى ناس قالوا لأ دا ما ينفعش ،، جرب تضرب .. بس انا مش مطمن ..
هل من حل ؟؟؟ ...

طيب هات رقمك انا هكلمك
انا رقمي 01516789987 و 01516789967

darkshaft 11-08-21 02:43 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zidanmohamed (المشاركة 177159)
انا لسه شاري ريتاي بارون امبارح بالليل و من ساعتها و انا عامل زي العيال الصغيرة ههههههه آعد العب بيه و اصوره و أحطه في علبته أكني بنيمه في سريره :)
انا اشتريته مقفول من عند محلات خضر بالاسكندريه و مشكوراً بعتهولي القاهرة، المسدس زي بعض الناس ما بتقول فيه صوت شخشخه بسيط و في فرق بسيط تشوف النور منه ما بين جسم المسدس و جزء شد الأجزاء و لكن انا عارف انه مش مضروب هو الفنش بتاهعه كده، المسدس له رقم مسلسل و مكتوب بالكمبيوتر على العلبه برضو، المسدس معاه العلبة فقط يعني لا فرشة ولا قاذف صواريخ، المسدس مقفول و سعره 850 جنيه.
المسدس أكنه معموللي مخصوص :) الدبشك على أد إيدي تماماً، وزنه 1044 جرام حوالي كيلو فا مش تقيل داهية ولا خفيف زي التونه تحس انك شايل مسدس لعبه :) شكل المسدس شيك أوي و له شخصيته تحس انه مسدس مودرن مش مسدس تصميمه قديم شكله أكنه حي مافيش فيها كلام، المسدس حساس :) يعني تلبسله جونتي و انت بتتعامل معاه :) و لو متجوز زي حلاتي ماتمسكوش بيدك الشمال لان الدبله هتسيب علامة في الدهان المت الجميل أما لو خاطب فأوعى تمسكه بيدك اليمنى لنفس السبب :) على اي حال تقييمي للمسدس مقارنه لسعره "850 جنيه" المسدس يستاهل، المسدس من المسدسات اللي يدخل قلبك على طول، انا و هو قاعدين مع بعض من امبارح و خلاص بقينا أصحاب و بننا أولفة من أول دقيقة :)
أيه الرغي ده كله ؟! :) انا آسف أسيبكم مع الصور ؛)

ممكن اعرف اى موضوع الشخشخه ده عشان انا قلقت من المسدس بالذات الموجود حاليا فى السوق،هل ده فى الكل الريتاى فالسوق؟؟؟؟؟؟و ده اى سببه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

scorpion 11-08-21 03:00 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
مفيش شخشخه ولا حاجه
الموضوع ده مش موجود في الريتاي الله اعلم اللي في السوق وبيشخشخ ده ايه

darkshaft 11-08-21 03:05 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179765)
مفيش شخشخه ولا حاجه
الموضوع ده مش موجود في الريتاي الله اعلم اللي في السوق وبيشخشخ ده ايه

مانا عايز افهم هوه الفل سوق فى شخشخه و مشكله ولا اى!!!!عشان يومين دول ناوى يأمه اشترى ريتاى او فيرات ماجنم ان شاء الله فعايز اتأكد و جزاكم اللن كل خير ارجوا المساعده

scorpion 11-08-21 03:08 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
توكل علي الله في الريتاي بس بردو وانت بتشتري شوفه بيشخشخ ولا لا
هههههههههههههههه

darkshaft 11-08-21 03:14 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179777)
توكل علي الله في الريتاي بس بردو وانت بتشتري شوفه بيشخشخ ولا لا
هههههههههههههههه

هههههههههه ده حاجه تحير والله،و بعدين انا مفسى اعرف بيشخشخ ازاى عشان اجرب المسدس و انا بشتريه،و هل فى فرق مبين الريتاى المحفور عالدبشك و المش محفور عليه؟؟؟و اشكرك يباشا على الرد و الاستجابه

scorpion 11-08-21 03:20 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اولا لا شكر علي واجب كلنا اخوات في المنتدي واللي يقدر يفيد اخوه و موجد بيرد سواء انا او غيري من الاخوة الافاضل
وانا علشان بعتبر نفسي من اكتر الناس اللي بتحب الريتاي تلاقيني موجود هنا علي طول او في اي موضوع يخصه

نيجي بقي لقصه المحفور
هو المفروض و الشغل التمام انه بيجي محفور عليه ريتاي علي الدبشك
لكن من بعد الثوره والقلق والبلطجيه بقي نادر جدا انك تلاقي الدبشك المحفور
لكن الله اعلم هل الشركه غيرت التصميم ولا ده شغل مش من الشركه الام او شغل تقفيل هنا والله معرفش بالظبط
بس اللي اقدر اقوله ان في فرق في الفنش و الخامات

darkshaft 11-08-21 03:27 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179789)
اولا لا شكر علي واجب كلنا اخوات في المنتدي واللي يقدر يفيد اخوه و موجد بيرد سواء انا او غيري من الاخوة الافاضل
وانا علشان بعتبر نفسي من اكتر الناس اللي بتحب الريتاي تلاقيني موجود هنا علي طول او في اي موضوع يخصه

نيجي بقي لقصه المحفور
هو المفروض و الشغل التمام انه بيجي محفور عليه ريتاي علي الدبشك
لكن من بعد الثوره والقلق والبلطجيه بقي نادر جدا انك تلاقي الدبشك المحفور
لكن الله اعلم هل الشركه غيرت التصميم ولا ده شغل مش من الشركه الام او شغل تقفيل هنا والله معرفش بالظبط
بس اللي اقدر اقوله ان في فرق في الفنش و الخامات

تمام يا اخى الفاضل،انا ناويت اشترى من محل خضر ان شاء الله،و قالى اكلمه بكره و ان شاء الله يجبلى ريتاى محفور عالدبشك او فيرات ماجنم،نفسى اكون زميل ليك فى السلاح ههههههه،و صراحه قالولى ان قطع غيار بلو سى غير متوفره و الصراحه حرام ادفع اكتر من الف فى مسدس صوت،و الف شكر و رمضان مبارك

scorpion 11-08-21 03:47 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
علي فكره انا قلت بقول زيك كده بس لما شفت الريتاي اللي معايا دخلت وحطيت 1600 جنيه و كان قدامي حاجات تانيه ايطالي والماني
بس تقول ايه شدني وقولت والله مانا سيبه واللي خلاني مسكت فيه انه الاسبيشيال ادشن مش العادي
وبصراحه بحب الحاجات الغريبه مش التقليدي

darkshaft 11-08-21 04:25 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179831)
علي فكره انا قلت بقول زيك كده بس لما شفت الريتاي اللي معايا دخلت وحطيت 1600 جنيه و كان قدامي حاجات تانيه ايطالي والماني
بس تقول ايه شدني وقولت والله مانا سيبه واللي خلاني مسكت فيه انه الاسبيشيال ادشن مش العادي
وبصراحه بحب الحاجات الغريبه مش التقليدي

طبعا معاك حق،و صراحه لو كنت مكانك كنت عملت زيك

scorpion 11-08-21 04:45 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
[زيت السلاح ونضفه كويس وجرب وان شاء الله حتنتهي المشكله

scorpion 11-08-21 04:50 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkshaft (المشاركة 179804)
تمام يا اخى الفاضل،انا ناويت اشترى من محل خضر ان شاء الله،و قالى اكلمه بكره و ان شاء الله يجبلى ريتاى محفور عالدبشك او فيرات ماجنم،نفسى اكون زميل ليك فى السلاح ههههههه،و صراحه قالولى ان قطع غيار بلو سى غير متوفره و الصراحه حرام ادفع اكتر من الف فى مسدس صوت،و الف شكر و رمضان مبارك

علي فكره البشمهندس هيثم شخص مخترم جدا اول ما قررت اشتري مسدس كلمته وكان عامل عرض قبل ما يفتح المحل والراجل محترم وذوق جدا ونصحني بايه اللي ممكن اشتريه و ايه الاحسن
مع العلم انه كل الانواع كانت عنده . وراجل امين و ابن بلدي كمان هههههههههههههههه
ونصيحه من اخ خليك في الريتاي لو تقفيله حلو
بلاش الفيرات

scorpion 11-08-21 06:23 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
يلا علشان خاطر عيون احلي رابطه في المنتدي



http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1747

darkshaft 11-08-21 08:33 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179928)
يلا علشان خاطر عيون احلي رابطه في المنتدي



http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1747

يا جاممممددددد

darkshaft 11-08-21 08:35 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179884)
علي فكره البشمهندس هيثم شخص مخترم جدا اول ما قررت اشتري مسدس كلمته وكان عامل عرض قبل ما يفتح المحل والراجل محترم وذوق جدا ونصحني بايه اللي ممكن اشتريه و ايه الاحسن
مع العلم انه كل الانواع كانت عنده . وراجل امين و ابن بلدي كمان هههههههههههههههه
ونصيحه من اخ خليك في الريتاي لو تقفيله حلو
بلاش الفيرات

م انت ابن بلدياتى برده،انت من من فين؟؟

scorpion 11-08-21 08:38 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
انا منتشر ( رشدي و العجمي )

scorpion 11-08-21 08:39 AM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
وانت
؟؟
منين
؟؟

darkshaft 11-08-21 01:35 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179981)
وانت
؟؟
منين
؟؟

انا اسمى ايهاب و من سموحه و بنتشر برده هههههه

ahmedmh_ali 11-08-21 06:16 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 179928)
يلا علشان خاطر عيون احلي رابطه في المنتدي



http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1747


ههههههههه يا عينى ال جى شوك الله يساهلة كان معايا ياكت فى ألف ساعه منها :) .

scorpion 11-08-21 06:31 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تاني انت يابو حميد
ماشي بس والله جيالي من السعوديه

ahmedmh_ali 11-08-21 07:06 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 180335)
تاني انت يابو حميد
ماشي بس والله جيالي من السعوديه

خلاص حلال عليك الساعه و هات المسدس :)

scorpion 11-08-21 07:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
بس كده خلاص يا عم ولا يغلي عليك
ابعتهولك في رساله علي الخاص

jamayka 11-08-21 08:00 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 178925)
مبروك عليك وشرفتنا و نورتنا
الحقنا بقي بالصور

الصور اهى يا باشا
اعذرونى بقى الكاميرا مش معايا فصورت بالموبايل

http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1749
http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1748
http://www.egypthunt.net/picture.php...pictureid=1750

scorpion 11-08-21 08:07 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
هي فين الصور ؟؟

jamayka 11-08-21 08:08 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 180373)
هي فين الصور ؟؟

-----------------------------------

scorpion 11-08-21 08:09 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
في انتظارك يا كبير

jamayka 11-08-21 08:11 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
تم رفع الصور يا باشا

scorpion 11-08-21 08:14 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
حاجه حلوة اوي بس انا عجبني الجراب اللي في مكان الخزنه ده
واللي نفسي القيه الجراب الفيبر
مبروك عليك يا كبير وكده انت عضو رسمي في الرابطه ههههههههههههههههههه

jamayka 11-08-21 08:24 PM

رد: رابطة مالكي الريتاي بارون (retay baron)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة scorpion (المشاركة 180381)
حاجه حلوة اوي بس انا عجبني الجراب اللي في مكان الخزنه ده
واللي نفسي القيه الجراب الفيبر
مبروك عليك يا كبير وكده انت عضو رسمي في الرابطه ههههههههههههههههههه

السيج بينزله جرابات فيبر بأنواعه بس نادرة الوجود فى مصر بس تقدر تشترى من على النت


الساعة الآن 12:25 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir