![]() |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
قصدك فى الرماية لما بتضرب بتجمع طلقتين أو أكثر على بعض دة ممكن يكون خطأ فى فنيات الرماية منك وممكن يكون عيب فى السلاح نفسة ومع إحترامى لكل من شاركو فى هذا الموضوع مسدس حلوان تقييمة إنة مسدس ( مقبول ) ومش وحش أوى زى ما فية مشاركات كتير بتقول كدة وأنا عاوز أقول حاجة مهمة مسدس حلوان صنع فى الأساس لعمل إكتفاء محلى لتسلح عموم أفراد الشرطة والجيش ولم يصنع لإجتياز الأختبارات العالمية والتصدير الفاخر ودة معناه إن الدولة كانت بتمشى حالها بلإمكانيات إلأ كانت موجودة ومتاحة فى وقتها وأغلب عيوب مسدس حلوان 51 وزنة التقيل ورد فعلة العالى نسبيا دة لأنة مصنوع كلة من الحديد بدرجة صلابة محدودة للغاية طبقا للأمكانيات إلا كانت موجودة وقتها ولملائمة الأستعمال الغير جيد من قبل الكثير من الأفراد يعنى من الأخر ( هو مسدس حديد فى حديد وتكلفتة على الدولة بسيطة جدأ بيستحمل الصدمات وسوء الإستخدام أكثر من أى مسدس تانى ويفى بالغرض فى كثير من الأحيان ) ودة ميمنعش ان فئات من الضباط والقوات الخاصة مسلحة بأحدث الماركات العالمية من المسدسات المستورة بالعملة الصعبة التى تفوق فى ثمن شرائها إنتاج العشرات من مسدس حلوان القديم ولو المسدس نفسة صنع بنفس مواصفاتة القديمة من نفس الخامات التى صنعت منها الماركات العالمية الحديثة لإختفت كل عيوبة ولتفوق على الكثير من الماركات العالمية
من الأخر الدولة كانت عملاه ( مشى حالك ) والمسدس مقبول وملائم وبستحمل على أد تكلفتة وعمل إلا علية وكتر ألف ألف خيرة |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
ممكن تنزل صورتة؟ الحمد لله حصلت على الترخيص واعتقد انى هشترى حلوان 920 فى الانتظار مع الشكر محمد حسن |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
مبروك المسدس وربنا يكفيك شرة . هو أنت أشتريتة من المصنع ولا من محل ولا مستعمل من أحد ولو من المصنع ممكن تقولي النيكل الكامل بكام الحين لآن أخر كلام سمعتة أنة سعرة الأن حوالي 26000 هل الكلام دة صحيح ؟
أما بالنسبة لهذا المسدس فهو معي ونيكل كامل أشتريتة في أخر مارس الماضي وهو والله ممتاز وردة فعلة مش قوية ولا حاجة وقوتة فعلا لم أحس بأي فرق بينة وبين البريتا الإيطالي والا الولتر الألماني ودول كنت بستخدمهم علشان والدي كانو عندة بس في أخر إستخدام للمسدس كان في مشكلة حصلت وكتبت عنها في هذة الجروب ممكن ترجع ليها وتشوف المشكلة ورد الأخوة الأفاضل في المندى عنها. مع الشكر |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
طبنجة حلوة ومعقولة
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم جميعا ممكن اعرف اسجل نفسى لزاى فى الرابطه
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا اشتريت حلوان 920 وعاوز حد يحط فيديو لطريقة فكة وتنظيفة ان امكن
مع الشكر محمد حسن |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
........................
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
أريد شراء مسدس حى 9مم على الرخصة (معى أمر الشراء) جديد أو مستعمل بحالة جيدة المهم سعر مناسب
ويفضل فى القاهرة أو الجيزة ومش مشكلة اذا كان خزنه 16 او خزنة 8 المهم يكون جديد وياريت النوع والصورة ارجوا الافادة فى اسرق وقت لان امر الشراء قرب ينتهى مدته و شكرا |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
محمد حسن |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
الحلوان يمتاز بانة ينفع يضرب ال2 |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
بدليل انة موجود ف الاخلية منذ عشرات السنين ولم يخرج من الخدمة ولاكن ال حلوان 920 فهوة نسخة من البريتا 92 ومكوناتة كلها بيرتا ومتقفل فى مصر مع تصنيع بعض الاجزاء فى مصر |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
........................
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
طبنجة حلوان 920 جديدة لم تستعمل شراء من شهر 14 طلقة المعدل موبيل 01201516150 بسعر مغري
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
............................
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ممكن من الاخوة الافاضل حد يعمل مقارنة بين ال 920 و ال 980 ؟
و هل حد جرب ال 980 ؟ و جزاكم الله كل خير |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايها الأســـــــــــــــاتذة الخبراء في هذا المجال لقد أنعم الله علينا بالترخيص أمس لشراء سلاح لذا نأمل منكم أيها العظماء أن تنصحونا من أين أشتري أرغب في 9 مل مستعمل او جديد بسعر معقول فهل من يساعد بعنوان او رقم تليفون أو يدلنا اين نذهب |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
#1 يوم أمس, 02:03 PM
haridy2000 صياد جديد معدل تقييم المستوى: 1 تاريخ التسجيل: Apr 2011 المشاركات: 19 ارجو الافادة عن الحلوان 920 -------------------------------------------------------------------------------- ارجو الافادة عند تأمين الطبنجة حلوان 920 وشد الاجزاء هل الطارق ( الشاكوش ) بيتحرك مع الاجزاء للأمام ام يظل ثابت للخلف لانى فى الاول كان يظل ثابت للخلف لكن بعد تنظيف السلاح اصبح يتحرك مع الاجزاء وذلك فى حالة تأمين الطبنجة |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
كده نصيبه يبقى تشد الاجزاء والطلقه تطلع تموت الى اودامك وتعورك انتا بسبب رد الاجزاء بيدك نتيجه ارتداد الاجزاء وخروج الفارغ وتعمير طلقه اخرى |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
اقتباس:
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
لا يا باشا لو المسدس مش متامن الطارق بيفضل ورا عادي هي الحركه دي و المسدس متامن بس
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يكفيك شره انتا عارف امبارح كنت بنضف طبنجه الحاج والدى هوه مرخص حلوان 51 من زماااااااااااااااان يمن قبل ما اتولد وبعد ما زيتها حطيت 5 طلقات وبشد الاجزاء خوفت السلااح ملوش امان
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يكفينا شر السلاح وغدرة
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
يا جماعه الدنيا ولعت في السلاح جدا وكمان الترخيصات تكاد تكون مستحيله بدون وسايط
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا معايا ال 920 من حوالى 4 شهور ضربت بيه لحد دلزقتى حوالى 75 طلقة بصراحة مكنتش متوقع انه يكون محترم كده طبقاً أتفق ان التقفيل بتاعه و طريقة طلاءه زى الزفت بس انا مش جايب طبنجه ميتاليك أو مط يعنى قصدى هى مش عربية و كما المنتج المصر لما يكون بيقلد منتج أجنبى لازم يكون فى فروق لمصلحة المنتج الأصلى بطبيعة الحال
شكويتى الوحيدة منه ان صوته عالى قوى قوى يعنى ممكن يصحى الضمير الميت ذاته .... |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
wekaso
كنت عايز اسألك ازا كان السلاح بتاعك متأمن وشديت الاجزاء هل الطارق ( الشاكوش ) بيروح وبيرجع مع الاجزاء لقدام ولا بيفضل ثابت ورا؟ |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
محدش معاه ســــــــ حلوان ــــــــلاح
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
لو معاك ترخيص تستطيع الحصول علية من المصنع او المحلات أو من الأسلحة المسلمة على ذمة البيع فى أقسام الشرطة
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
شكرا للافاده وتوفير النصائح الغاليه والائرشاد لكل اخواتي
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم انا معي الترخيص وعاوز اشتري واحد مستعمل ممكن الافاده
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يوفقك
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم ورحمة الله وكل عام وانتم جميعا بخير ومصرنا الحبيبة فى اسعد حال....
ارجوا المساعدة اخوانى فى شاء مسدس حلوان مستعمل بحالة جيدة قبل انتهاء مهلة تصريح الشراء ولكم منى جزيل الشكر والتقدير....موبيل 01001541666 |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
نرجو الافاده انا معايا مسدس حلوان قديم لسه مشتريه على الترخيص عايز اغير المقبض او اصب واحد بس علشان اغير شكله فاريت حد يدلنى على حد يكون كويس ممكن يغيرلى شكل المقبض وممكن ارشها اخليها زى البرتا او اى حاجه وشكرا للجميع
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
ربنا يوفقك
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
لو حد معاه مسدس حلوان قديم و عاوز يبيعه يتكرم بالاتصال بي و انا جاهز بشرط يكون سعره معقول و بدون اي عيوب ... وتصريح الشراء موجود . شكرا 01009007979 |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
السلام عليكم
وكل سنة وحضارتكم بألف صحة وخير انا اول مرة انضم فى المنتدى الجميل دا أنا مطلع رخصة معايا بقالها حوالى سنة أخدت الترخيص بعد ماخلصت كلية يعنى دلوقت أنا أخدت مسدس والدى لإنة اشترى مسدس براوينج وانا معايا دلووووووووووووقت مسدس حلوان 51 إل لونة فضى دا المسدس دا كان انضرب بية قبل كدا طلقة واتحشرت فى الماسورة من قدام خالص المهم فى حد طلعها منة إنة سخن الماسورة من قدام وطلعت الرصاصة المسدس بقا مش عارف مالة أنا أخدتة وشغال وبيضرب بس الخزنة لما بدخلها تقيلة اوى ومرة تدخل بسرعة وفى حاجة غريبة فى ألآجزاء بتاعتة بحس إنها مش مظبوطة إية بقا علاقة الماسورة بالقصة دى ولا دا ممكن عشان المسدس بقالة سنين مش بينضرب بية مع إنى نظفتة كويس بس الخزنة بتدخل بسرعة لما بشد الآجزاء وبرجعها تانى لاكن طول ماهى موجودة وبشدها لما بدخلها بتكون تقيلة اوووووووى إية بقا الحل فى المسدس دا ياجماعة أنا اسف على الاطالة ولو حد يعرف الفرق بين اللون الفضى واللون الآسود إية الفرق وبكام دا دلوقت المسدس دا |
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
..................
|
رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
انا متشكر ل رد حضرتك يافندم تسلم
لا حضرتك مش بتلخلخ خااااااااااااااااااااالص المسدس جامد كمان وألآجزاء جاااااااااامدة بس المشكلة أن الخزنة بتدخل بصعوبة فى العادى ولما بشد الاجزاء واضرب فى الفاضى كدا بتدخل على طوووووووووووول يبقى إية المشكلة واعمل فية إية وإية الفرق بينة الفضى والأسود |
| الساعة الآن 04:28 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir