الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=10856)

التلميذ 11-10-17 12:01 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
قصدك فى الرماية لما بتضرب بتجمع طلقتين أو أكثر على بعض دة ممكن يكون خطأ فى فنيات الرماية منك وممكن يكون عيب فى السلاح نفسة ومع إحترامى لكل من شاركو فى هذا الموضوع مسدس حلوان تقييمة إنة مسدس ( مقبول ) ومش وحش أوى زى ما فية مشاركات كتير بتقول كدة وأنا عاوز أقول حاجة مهمة مسدس حلوان صنع فى الأساس لعمل إكتفاء محلى لتسلح عموم أفراد الشرطة والجيش ولم يصنع لإجتياز الأختبارات العالمية والتصدير الفاخر ودة معناه إن الدولة كانت بتمشى حالها بلإمكانيات إلأ كانت موجودة ومتاحة فى وقتها وأغلب عيوب مسدس حلوان 51 وزنة التقيل ورد فعلة العالى نسبيا دة لأنة مصنوع كلة من الحديد بدرجة صلابة محدودة للغاية طبقا للأمكانيات إلا كانت موجودة وقتها ولملائمة الأستعمال الغير جيد من قبل الكثير من الأفراد يعنى من الأخر ( هو مسدس حديد فى حديد وتكلفتة على الدولة بسيطة جدأ بيستحمل الصدمات وسوء الإستخدام أكثر من أى مسدس تانى ويفى بالغرض فى كثير من الأحيان ) ودة ميمنعش ان فئات من الضباط والقوات الخاصة مسلحة بأحدث الماركات العالمية من المسدسات المستورة بالعملة الصعبة التى تفوق فى ثمن شرائها إنتاج العشرات من مسدس حلوان القديم ولو المسدس نفسة صنع بنفس مواصفاتة القديمة من نفس الخامات التى صنعت منها الماركات العالمية الحديثة لإختفت كل عيوبة ولتفوق على الكثير من الماركات العالمية
من الأخر الدولة كانت عملاه ( مشى حالك ) والمسدس مقبول وملائم وبستحمل على أد تكلفتة وعمل إلا علية وكتر ألف ألف خيرة

mada00eg 11-10-19 02:37 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kalash (المشاركة 142096)
السلام عليكم

اشتريت مسدس حلوان 920 نصف نيكل "مرخص" من حوالي اسبوعين

السعر 16400 جنية مصري

اما الامكانيات فكنت اتمنى انكم انتم تقولولي عليها :)


ممكن تنزل صورتة؟
الحمد لله حصلت على الترخيص واعتقد انى هشترى حلوان 920

فى الانتظار مع الشكر

محمد حسن

hhhhh 11-10-20 01:45 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
مبروك المسدس وربنا يكفيك شرة . هو أنت أشتريتة من المصنع ولا من محل ولا مستعمل من أحد ولو من المصنع ممكن تقولي النيكل الكامل بكام الحين لآن أخر كلام سمعتة أنة سعرة الأن حوالي 26000 هل الكلام دة صحيح ؟
أما بالنسبة لهذا المسدس فهو معي ونيكل كامل أشتريتة في أخر مارس الماضي وهو والله ممتاز وردة فعلة مش قوية ولا حاجة وقوتة فعلا لم أحس بأي فرق بينة وبين البريتا الإيطالي والا الولتر الألماني ودول كنت بستخدمهم علشان والدي كانو عندة بس في أخر إستخدام للمسدس كان في مشكلة حصلت وكتبت عنها في هذة الجروب ممكن ترجع ليها وتشوف المشكلة ورد الأخوة الأفاضل في المندى عنها. مع الشكر

مصطفى خيال 11-10-20 05:05 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
طبنجة حلوة ومعقولة

ahmed.76 11-10-21 11:50 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم جميعا ممكن اعرف اسجل نفسى لزاى فى الرابطه

mada00eg 11-10-26 06:27 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا اشتريت حلوان 920 وعاوز حد يحط فيديو لطريقة فكة وتنظيفة ان امكن


مع الشكر

محمد حسن

Compact 11-10-27 05:08 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
........................

hhhhh 11-10-27 12:54 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mada00eg (المشاركة 224058)
انا اشتريت حلوان 920 وعاوز حد يحط فيديو لطريقة فكة وتنظيفة ان امكن


مع الشكر

محمد حسن

أولا مبروك على المسدس وربنا يكفيك شرة. مرفق لينك لفك وتنظيف وتركيب المسدس هو صحيح بريتا أف أس 92 ولكن نفس المسدس بالضبط بتاعك وأنا عندي نفسة. بالتوفيق

ميدومش مشاكل 11-10-27 01:48 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
أريد شراء مسدس حى 9مم على الرخصة (معى أمر الشراء) جديد أو مستعمل بحالة جيدة المهم سعر مناسب
ويفضل فى القاهرة أو الجيزة
ومش مشكلة اذا كان خزنه 16 او خزنة 8 المهم يكون جديد
وياريت النوع والصورة
ارجوا الافادة فى اسرق وقت لان امر الشراء قرب ينتهى مدته
و شكرا

mada00eg 11-10-27 09:06 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin (المشاركة 224494)
أولا مبروك على المسدس وربنا يكفيك شرة. مرفق لينك لفك وتنظيف وتركيب المسدس هو صحيح بريتا أف أس 92 ولكن نفس المسدس بالضبط بتاعك وأنا عندي نفسة. بالتوفيق
http://www.youtube.com/watch?v=3bgraqndtf4

شكرًا جزيلا

محمد حسن

elghalban666 11-10-28 11:26 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedragab (المشاركة 127437)
سوال بعد اذن حضرات السادة الاعضاء هوة الحلوان القديم بياخد رصاص ٩ملى طويل ٩*١٩ ولا قصير٩*١٨ برجاء الافادة من السادة حائذين الحلوان

انت تقصد 9*19 ولا 9*17 لان ال9*18دة عيار المكروف وشكرا
الحلوان يمتاز بانة ينفع يضرب ال2

elghalban666 11-10-28 11:35 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شهريار (المشاركة 176045)
انا قريت التعليقات واحب اضيف تجربتى يا جماعة
انا معايا حلوان 920 وده طبق الاصل البريتا مع اختلاف واحد بس هو الدبشك ومكتن تنزيل الخزنة انما جسم الطبنجة وشكلها هو هو البريتا و الخزنة 15 طلقة وبتشيل 14 طلقة علشان السوستة بتاعة اللاى متتضعفش... انا ضربت مرة واحده بس من ساعه ما اشتريتة وكانت 14 طلقة متتالية وانطباعتى
1- ارتداد منعدم ونعومة فى الضرب ومحستش انه حلوان
2- مفيش سخونة ولا حاجة ومش عارف الاخوه بيتكلموا انه بيسخن بعد الطلقة الرابعة ازاى انا مش فاهم انا ضربت الخزنة 14 طلقة ولا حسيت بسخونة ولا ولع ولا حاجة
3-تحس بصوته انه مدفع و قوى
4- وزنه تقيل وحجمة كبير
5- شكله ولون صباغته طبعا مش حلو بالنسبه للطبنجات العالمية ( جلوك - سيج زاور- سميث - براوننج )
6- صيانتة متوفره فى المصنع خطوتين ومش تلف بره على حد يصلحه
7- سلاح دفاعى كويس جدا مقابل سعره وامكانيات البريتا ومش هتحس بفرق بينهم الا وزن بسيط زايد فى الحلوان.. انت محتاج ايه الا طبنجة 9 مللى قويه وخزنة 15 طلقة ولا بيعلق ولا حاجة انا ضربت الاول 3 طلقات ببطىء وبعد كده بقيت اسرع فى الضرب ولا علق ولا حاجة
انا شايف انه سلاح ممتاز يؤدى الغرض منه بس عقدة الخواجة هى اللى بتخلينا مش واثقين فيه .... وطبعا هو مش للمنظرة انما سلاح محترم انا شايفه عملى عن اسلحة تاني كتير

الاخوة بيتكلموا عن حلوان 51 ودة بردة مسدس بيتحمل الخدمة الشاقة رغم ثقل وزنة وقوة رد فعلة
بدليل انة موجود ف الاخلية منذ عشرات السنين ولم يخرج من الخدمة ولاكن ال حلوان 920 فهوة نسخة من البريتا 92 ومكوناتة كلها بيرتا ومتقفل فى مصر مع تصنيع بعض الاجزاء فى مصر

Compact 11-10-29 01:14 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
........................

محمد توفيق أباظة 11-11-05 08:53 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
طبنجة حلوان 920 جديدة لم تستعمل شراء من شهر 14 طلقة المعدل موبيل 01201516150 بسعر مغري

haridy2000 11-11-06 07:22 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة admin (المشاركة 200450)
أخواني الأفاضل.
حبيت أعرض تجربتي على المسدس حلوان 920 نيكل كامل. فأنا حصلت على الترخيص في أخر شهر مارس وطبعا كنت أتمنى أن أشتري حاجة محترمة زي الجلوك أو ألبريتا أو ولتر ألمان خصوا أن كان والدي رحمة الله علية يمتكل ولتر ألمان وكان سلام ممتاز ولكن طبعا أنصدم في هذا التوقيت بالأسعار الخيالية للطبنجات في السوق المصري وبعد جولة كبيرة ودراسة الموضوع كان أسلم حل هو أن أشتري طبنجة حلوان 920 نيكل كامل وأشتريتا في شهر أبريل وكان سعرها 11750 ومعها خزنة إضافية وكنت بسمع أن سمعة الحلوان يعني مش كويسة ولكن عندما اشتريت هذة الطبنجة بصراحة هي صورة طبق الأصل من البريتا 92 الإيطالي ما عدا شئ واحد حسيتة وقتها وهو جودة الطلاء وبعد ما أشتريتها كنت عاوز أجربها على أشوف أداءها فإخذتها معي وأنا في رحلة قصيرة إلى شرم الشيخ وذلك لخوفي طبعا على الأسرة من الطرق في هذة الإيام وأنا في الطريق يعني بعد مدينة الطور بشوية ركنت السيارة وقمت بتجربة الطبنجة في الصحراء في مكان أمن وقمت بضرب خزنة 15 طلقة وكان إعجاب شديد بالإداء وردت الفعل والقوة وكمان إصابة الإهداف بشكل مباشر بدرجة دقة عالية إلى حد كبير وكانت هذة أول تجربة وكان ذل في شهر إبريل الماضي ولكن المشكلة والصدمة كان في التجربة الثانية لي وذلك منذ أسبوعين فكان فرح أخي في محاقظة المنوفية وكان يوم الحنة وعندنا عادة في البلد في مثل هذة الإفراح يقوم أفراد العائلة بالتحية بضرب نار في الهواء وقمت بضرب 12 طلقة وقتها في الخزنة الأولي وبشكل متتالي وسريع وبعدها قمت بضرب الخزنة الهانية وكان فيها 10 طلقات وتم كل هذا بشكل جيد وفي المرة الثانية كان كل ما معي هو عدد 2 طلقة فكنت بصراحة مخليهم علشان وأنا راجع على القاهرة بعد الفرح علشان ممشيش كدة يعني وظروف البلد زي ما حضرتكم عرفين مش أمان خالص خصوصا السفر مساءا ولكن ألح علي أخوية أن أقوم بإطلاقهم وهنا كانت المشكلة فضربت أول طلقة ضربت تمام وأنا أطلق الثاني وجدت أن الطلقة محشورة فنظرت للمسدس لقيت أن الفارغ لم يخرج برة ولكن السدس بعد الطلقة الأولى سحب الطلقة الثانية في الماسورة ولكن الفارخ أنحشر معة في الماسورة بزاوية يعني طرف الفارغ كان راكب فوق الطلقة الموجودة في الماسورة فقمت بصعوبة وحرص بنزع الفارغ بالقوة وعملت الأمان وأخرجت الطلقة الموجودة في الماسورة ولكن لم تعد ثقتي في المسدس مثل أول أنطباع لو في حد عندةة خبرة أكثر ويفهمني لماذا حصلت هذة المشكلة أكون شاكر.

ممكن ترفع لنا صور الحلوان النيكل بتاع حضرتك

Compact 11-11-07 04:07 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
............................

Muhamed Ismail 11-11-11 07:07 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ممكن من الاخوة الافاضل حد يعمل مقارنة بين ال 920 و ال 980 ؟

و هل حد جرب ال 980 ؟

و جزاكم الله كل خير

LEGAL 11-11-14 11:35 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ايها الأســـــــــــــــاتذة الخبراء في هذا المجال
لقد أنعم الله علينا بالترخيص أمس لشراء سلاح
لذا نأمل منكم أيها العظماء أن تنصحونا من أين أشتري
أرغب في 9 مل مستعمل
او جديد بسعر معقول
فهل من يساعد بعنوان او رقم تليفون أو يدلنا اين نذهب

haridy2000 11-11-20 12:42 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
#1 يوم أمس, 02:03 PM
haridy2000
صياد جديد
معدل تقييم المستوى: 1
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 19

ارجو الافادة عن الحلوان 920

--------------------------------------------------------------------------------

ارجو الافادة
عند تأمين الطبنجة حلوان 920 وشد الاجزاء هل الطارق ( الشاكوش ) بيتحرك مع الاجزاء للأمام ام يظل ثابت للخلف
لانى فى الاول كان يظل ثابت للخلف لكن بعد تنظيف السلاح اصبح يتحرك مع الاجزاء وذلك فى حالة تأمين الطبنجة

sultan 11-11-20 12:48 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haridy2000 (المشاركة 237983)
#1 يوم أمس, 02:03 pm
haridy2000
صياد جديد
معدل تقييم المستوى: 1
تاريخ التسجيل: Apr 2011
المشاركات: 19

ارجو الافادة عن الحلوان 920

--------------------------------------------------------------------------------

ارجو الافادة
عند تأمين الطبنجة حلوان 920 وشد الاجزاء هل الطارق ( الشاكوش ) بيتحرك مع الاجزاء للأمام ام يظل ثابت للخلف
لانى فى الاول كان يظل ثابت للخلف لكن بعد تنظيف السلاح اصبح يتحرك مع الاجزاء وذلك فى حالة تأمين الطبنجة



كده نصيبه يبقى تشد الاجزاء والطلقه تطلع تموت الى اودامك وتعورك انتا بسبب رد الاجزاء بيدك نتيجه ارتداد الاجزاء وخروج الفارغ وتعمير طلقه اخرى

haridy2000 11-11-20 01:55 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sultan (المشاركة 237997)
كده نصيبه يبقى تشد الاجزاء والطلقه تطلع تموت الى اودامك وتعورك انتا بسبب رد الاجزاء بيدك نتيجه ارتداد الاجزاء وخروج الفارغ وتعمير طلقه اخرى

شكرا اخي علي ردك لكن تمت تجربه شد الاجزاء و الخزنه ممتلئه الطلقه بتتسحب عادي ف الماسوره و مش بتضرب لان ابره ضرب النار بتكون بعيده عن الطارق لان المسدس مؤمن وعند فك الامان يتم الاطلاق عادي

sultan 11-11-20 02:29 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haridy2000 (المشاركة 238076)
شكرا اخي علي ردك لكن تمت تجربه شد الاجزاء و الخزنه ممتلئه الطلقه بتتسحب عادي ف الماسوره و مش بتضرب لان ابره ضرب النار بتكون بعيده عن الطارق لان المسدس مؤمن وعند فك الامان يتم الاطلاق عادي

الحزر الحزر الحزر اوعا تنسى الامان تشد تلاقى المقدر كان وبعدين ياريت تحاول تحل المشكله

haridy2000 11-11-20 03:13 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
لا يا باشا لو المسدس مش متامن الطارق بيفضل ورا عادي هي الحركه دي و المسدس متامن بس

sultan 11-11-20 03:18 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يكفيك شره انتا عارف امبارح كنت بنضف طبنجه الحاج والدى هوه مرخص حلوان 51 من زماااااااااااااااان يمن قبل ما اتولد وبعد ما زيتها حطيت 5 طلقات وبشد الاجزاء خوفت السلااح ملوش امان

arrowexpress 11-11-20 03:33 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يكفينا شر السلاح وغدرة

owkean 11-11-20 05:00 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
يا جماعه الدنيا ولعت في السلاح جدا وكمان الترخيصات تكاد تكون مستحيله بدون وسايط

wekaso 11-11-21 10:01 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا معايا ال 920 من حوالى 4 شهور ضربت بيه لحد دلزقتى حوالى 75 طلقة بصراحة مكنتش متوقع انه يكون محترم كده طبقاً أتفق ان التقفيل بتاعه و طريقة طلاءه زى الزفت بس انا مش جايب طبنجه ميتاليك أو مط يعنى قصدى هى مش عربية و كما المنتج المصر لما يكون بيقلد منتج أجنبى لازم يكون فى فروق لمصلحة المنتج الأصلى بطبيعة الحال

شكويتى الوحيدة منه ان صوته عالى قوى قوى يعنى ممكن يصحى الضمير الميت ذاته ....

haridy2000 11-11-22 01:00 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
wekaso
كنت عايز اسألك ازا كان السلاح بتاعك متأمن وشديت الاجزاء هل الطارق ( الشاكوش ) بيروح وبيرجع مع الاجزاء لقدام ولا بيفضل ثابت ورا؟

owkean 11-12-12 12:41 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
محدش معاه ســــــــ حلوان ــــــــلاح

التلميذ 11-12-16 05:32 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
لو معاك ترخيص تستطيع الحصول علية من المصنع او المحلات أو من الأسلحة المسلمة على ذمة البيع فى أقسام الشرطة

owkean 11-12-16 08:24 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
شكرا للافاده وتوفير النصائح الغاليه والائرشاد لكل اخواتي

ahmedsesco 12-01-03 01:19 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم انا معي الترخيص وعاوز اشتري واحد مستعمل ممكن الافاده

owkean 12-01-03 08:37 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يوفقك

القلب الطيب 12-01-03 10:53 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم ورحمة الله وكل عام وانتم جميعا بخير ومصرنا الحبيبة فى اسعد حال....
ارجوا المساعدة اخوانى فى شاء مسدس حلوان مستعمل بحالة جيدة قبل انتهاء مهلة تصريح الشراء ولكم منى جزيل الشكر والتقدير....موبيل 01001541666

mrjak2003 12-01-03 11:25 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
نرجو الافاده انا معايا مسدس حلوان قديم لسه مشتريه على الترخيص عايز اغير المقبض او اصب واحد بس علشان اغير شكله فاريت حد يدلنى على حد يكون كويس ممكن يغيرلى شكل المقبض وممكن ارشها اخليها زى البرتا او اى حاجه وشكرا للجميع

owkean 12-01-04 06:14 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
ربنا يوفقك

gmslem 12-01-05 07:16 PM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

لو حد معاه مسدس حلوان قديم و عاوز يبيعه يتكرم بالاتصال بي و انا جاهز بشرط يكون سعره معقول و بدون اي عيوب ... وتصريح الشراء موجود . شكرا 01009007979

وكيل النائب العام 12-01-12 01:36 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
السلام عليكم
وكل سنة وحضارتكم بألف صحة وخير
انا اول مرة انضم فى المنتدى الجميل دا
أنا مطلع رخصة معايا بقالها حوالى سنة أخدت الترخيص بعد ماخلصت كلية يعنى
دلوقت أنا أخدت مسدس والدى لإنة اشترى مسدس براوينج وانا معايا دلووووووووووووقت
مسدس حلوان 51 إل لونة فضى دا
المسدس دا كان انضرب بية قبل كدا طلقة واتحشرت فى الماسورة من قدام خالص المهم فى حد طلعها منة إنة سخن الماسورة من قدام وطلعت الرصاصة
المسدس بقا مش عارف مالة أنا أخدتة وشغال وبيضرب بس الخزنة لما بدخلها تقيلة اوى ومرة تدخل بسرعة وفى حاجة غريبة فى ألآجزاء بتاعتة بحس إنها مش مظبوطة
إية بقا علاقة الماسورة بالقصة دى
ولا دا ممكن عشان المسدس بقالة سنين مش بينضرب بية مع إنى نظفتة كويس
بس الخزنة بتدخل بسرعة لما بشد الآجزاء وبرجعها تانى
لاكن طول ماهى موجودة وبشدها لما بدخلها بتكون تقيلة اوووووووى
إية بقا الحل فى المسدس دا ياجماعة
أنا اسف على الاطالة ولو حد يعرف الفرق بين اللون الفضى واللون الآسود إية الفرق وبكام دا دلوقت المسدس دا

Compact 12-01-12 01:46 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
..................

وكيل النائب العام 12-01-12 01:48 AM

رد: رابطة مالكي مسدس حلوان (بالترخيص)
 
انا متشكر ل رد حضرتك يافندم تسلم
لا حضرتك مش بتلخلخ خااااااااااااااااااااالص
المسدس جامد كمان وألآجزاء جاااااااااامدة
بس المشكلة أن الخزنة بتدخل بصعوبة فى العادى ولما بشد الاجزاء واضرب فى الفاضى كدا
بتدخل على طوووووووووووول
يبقى إية المشكلة واعمل فية إية
وإية الفرق بينة الفضى والأسود


الساعة الآن 04:28 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir