![]() |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تسلم يمينك موقف فى منتهى الرجولة والايجابية تحية تقدير واعجاب بجد ربنا يحميك ويستر طريقك ويحفظك من كل سوء
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
حمد الله على السلامه
يا رب مصر تنضف بقى من ولاد ال...... بقي و والله انت راجل 100% و شفاك الله و عفاك تحياتي |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
جدع والله ورجوله منك انك مسبتهمش
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
والله انا مهما قلت من كلام مش هقدر اعبر عن اللى انا حسيته لما قرات الكلام ده
بس فعلا ربنا يبارك فى عمرك وفى صحتك معلش انا اتاخرت شويه بس انا لسه شايف الموضوع دلوقت |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
ياة
مكونتش اعرف ان المنتدى دة الناس فيه بتحب بعضها كدة وكل اللى كتبتوه خلانى نفسى اشوف بلطجى تانى عشان اكله بسنانى وبجد بجد انا فخور بيكم وسعيد بكل كلمة كتبتوها وانا اسف مش بدخل كتير عشان لسة تعبان شوية ومش عارف اخرج وانا شعرى مقصوص كدة مكان الخياطة وربنا يخلينا لبعض ويحرق قلب البلطجى وربنا يصلح حال مصر بلدنا وحبيبتنا كلنا ونكيد الاعادى |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الف حمدلله على سلامتك
ودايما رجولة كدا ربنا يباركلك |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
ما شاء الله تبارك الله ربنا يبارك فيك شهامة ورجولة وشجاعة تحسد عليها
وابشر بقول النبي صلى الله عليه وسلم ( من فرج عن مسلم كربه من كرب الدنيا فرج الله عنه كربة من كرب يوم القيامة ) ولا شك انهم كانوا في كربة عظيمة .... وما ادراك ما كرب يوم القيامة الف حمد لله على سلامتك يا بطل |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
انا عايز اسئل سؤال معليش
ايه حكاية عصاية اكسلنس دي ومين هو اكسلنس ده كان بيجي في الافلام القديمة الابيض واسود |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
موقف رجولي بجد وربنا يجازيك علي اللي عملته
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تحياتي لك يا سيدي علي الموقف البطولي الذي قمت به ... و فعلا أنا مقدر موقفك ... و خاصة عندما شعرت بأن الطفل المعرض للخطر أحد أطفالك ... فأنا كثيرا ما أشعر بهذا الشعور و خاصة بعدما رزقني الله بالأطفال ... و تحيه لشجعاتك و سرعة أتخاذك للقرار ,, و أؤكد لك أن البلطجية هم حفنة من الجبناء ... و أنهم في هذا الموقف لا يقلون رعبا عن هذه الأسرة ... صدقني.
و في النهاية حمدا لله علي سلامتك و سلامة الأسرة الأخري .. و ربنا يحفظكم و يحفظ مصرنا من كل شر. تحياتي للجمـــيع. |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الراجل بجد اللى يسد وقت المحن وقت الشدائد والظروف الطارئة..... لو حد تاني كان خاف وقال هوه أنا مستغني عن حياتي ويكبر ويمشى وهوه مش عارف ان القدر مكتوب حتى لو بين الجيش ........ .... وجزاك الله خير
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
طبعا الحل الوحيد أن الناس تواجه البلطجية وما تضعفش أمامهم بس دا هيكون فيه خسائر واصابات ..وربنا يستر
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
[QUOTE=Ahmed914;129708][b][font="verdana"][size="5"][color="darkred"]بصراحة أنا عايز أقول رأيى فى الشرطة بكل وضوح ..... معدلات الجريمة قبل الثورة هى هى بعد الثورة ... الفرق كان فى إخفاء معدلات الجريمة و اللى كان بيتكلم على أمن الدولة ... وطبعاً مع أحداث يناير سقطت هيبة ب
توضيح بسيط المعدل لا ذاد بشدة كبيرة اتني المجندين وللاسف وتا من داخل الجيش في منهم بقالو اقل من شهر تدريب يعني الذي يدخل الان ويضرب نار صح بينزل الشارع تاني يوم مش بتضرب نار وعارف تشيل سلاح خلاص انول وتا للاسف في راي البسيط خطاا فادححح |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
توضيح بسيط المعدل لا ذاد بشدة كبيرة اتني المجندين وللاسف وتا من داخل الجيش في منهم بقالو اقل من شهر تدريب يعني الذي يدخل الان ويضرب نار صح بينزل الشارع تاني يوم مش بتضرب نار وعارف تشيل سلاح خلاص انول وتا للاسف في راي البسيط خطاا فادححح [/quote]
توضيحاً وإستكمال لكلام حضرتك فترة التدريب للمجندين الجدد عقب أحداث 25 يناير لمدة خمسة عشر يوماً , ولكن المشكلة إن بهوات اشرطة لا عايزين يشتغلوا ولا يرخصوا سلاح لأى حد ... يعنى من الآخر تواطؤ صريح مع البلطجية والحرامية !!!!! .... وأنا أقصد نسبة الـ 90% وليس جميع ضباط الشرطة !! |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
قال يعنى الـ 10% الباقين عارفين يعملوا حاجة !!!!!!!!!!!!!
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
هههههههههههههههههههههه والله حاجة تكسف
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الف حمد لله على سلامتك يا بطل والحمد لله جت سليمة
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
ألف مليون حمدا لله على السلامة. وربنا يجازيك خير على اللي عملته إن شاء الله.
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
ان شاء الله البلطجية يتلموا فى السجون
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الف سلامة ليك وتحياتى على رجولتك
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
بس هو فعلا ليه الظابط ماخدش الصاعق لما هو ممنوع
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
كلامك معقول طبعا
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
علي فكرة انا لسة قاري موضوع خبر بمليون جنية حالا يعني انا كتبت الرد قبل ما اعرف الموضوع يعني لو واحد صايغ دهب ومعاة سلاح وحد وقفة في لجنة ورخم واتعرض علي النيابة 90 % وكيل النيابة هيديلو افراج بكفالة علي اصعب الظروف
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تحياتي لك ولكل المصريين الشهماء وجزاك الله خير والف حمدالله على السلامه
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تسلم يابو الشهامه ادي المصري الاصيل وتحيه لك والف حمدالله على السلامه
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تسلم ايد كل مصرى شريف ابن اصول ويغيت المحتاج هى دي شهامة ولاد البلد بجد حمدا لله على سلامتك
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
ربنا يباركلك في صحتك
و يوسع عليك من فضله و يباركلك في أهلك و مالك |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اشكر جميع الأخوة على السؤال
والحمد لله كل شىء بخير وأشكر الأخوة الذين اتصلوا بى وأشكر كل من ارسل لى على الخاص وأشكركم جميعا بشدة |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
و أنا ساعات بقول أنه مالوش لزمه المسدس يبقى بلى أو حى و الكلام دة دا أنا طلعت مغفل المهم الثقافة فى أستخدام السلاح زى ماحضرتك عملت بالظبط أنا بجد فرحان برد فعل حضرتك دا أنا عايز أقول لحضرتك أن الظابط لو قالك عايز الأليكتريك و الكلام دة فكك منه و متسمعش كلامه و لا عمرك تفرط فى حاجة تدافع بيها عن نفسك سواء أليكتريك أو مسدس أو سيلف ديفينس أو أمريكان ستيك أى حاجة تلاقيها تقدر تدافع بيها عن نفسك خليها على جثتك فى حقوق الإنسان فيه مادة بتتكلم عن حق الدفاع عن النفس حتى لو إلى ادامك مات يعنى من النهايه لو كنت قتلت واحد فيهم و مسكت راسة وبقيت تدشها فى الأرض مكانش هيبقى له ديه و بالتوفيق يا باشا و أوعى تزعل على الأربع غرز دول انت بالأربع غرز دول أثبت للناس كلها إنك فعلا تستحق لقب ذكر إلى مكتوب فى البطاقة الشخصيه لأن ناس كتيره أوى مكتوب فى بطاقتها كدة و هيا أصلا مش كدة و إن شاء الله ربنا يكرمك و أجرك و ثوابك عند الله طبعا و يوقفلك ولاد الحلال و عمرك ماتشوف كدة فى نفسك أو فى حد تعرفه ولا فى أى إنسان جوة مصر قولوا يا رب |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الف حمد الله على السلامة وانت عملت عمل بطولى والله العظيم واثبت ان المصريين دول نعم الشهامة والله العظيم اثناء مشاهدتى للموضوع انا كنت اتمنى ان اكون معاك على الاقل كنت فاديتك وجات فية الاربع غرز دول وعلى فكرة فى سلاح جميل بالنسبالى انا بمشى بية ورائع عارفين اية هوة الفرمنش جميل والحمد لله متضرب علية كويس
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
وانت بردوا راجل وواضح من ردك والحمد لله البلد بخير |
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
الله يخليكى يا استاذ اكسلنس تسلم ويسلم كلامك الجميل
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
تسلم ايديك وربنا يباركلك ويجعله في ميزان حسناتك
|
رد: حكايتى مع اتنين بلطجية على الدائرى .. وأربع غرز فى رأسى
اقتباس:
|
| الساعة الآن 10:34 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir