الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   سنتر رماية (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=13185)

loay the hunter 11-09-03 04:45 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق ان شاااء الله وربنا معاكو ومتنسوش تعزموني عالافتتاح بأذن الله

bodygard 34 11-09-03 06:57 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko (المشاركة 189883)
المشروع هدفه الاساسى هو التدريب على الرماية و هو لا يهدف للربح بصفة اساسية
وسيتم توفير الذخيرة بعدد معين لكل متدرب (يومى , اسبوعى , شهرى)
وستكون مجانا .... حيث يوجد مصاريف اشتراك متضمنة ما سيحصل عليه كل متدرب من ذخيرة و صياتة للسلاح و كل ما يلزم

لا تقلق يا أ\بورا :)

هى الاسعار دى بتاعة 9مم طويل ولا قصير؟

ياباشا انا اشتريت ال9 قصير ب25 جنيه والله وكان طالب 30 ولو طلبتها رسمى بتصريح شراء يقولك المصنع متوقف ومابيسلمناش.. بصراحه نقطة توفير الذخيره باسعار معقوله نقطه مهمه جدا

Seiko 11-09-03 09:56 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة loay the hunter (المشاركة 190145)
بالتوفيق ان شاااء الله وربنا معاكو ومتنسوش تعزموني عالافتتاح بأذن الله

:)
اكيد يا لؤى , تيجى و الطلقة فى جيبك ... غير كده مفيش دخول :)

انته تنور من غير اى حاجة طبعا و كفاية وشك السمح وادعيلنا معاك

Seiko 11-09-03 10:02 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 190216)
ياباشا انا اشتريت ال9 قصير ب25 جنيه والله وكان طالب 30 ولو طلبتها رسمى بتصريح شراء يقولك المصنع متوقف ومابيسلمناش.. بصراحه نقطة توفير الذخيره باسعار معقوله نقطه مهمه جدا

اسعار غالية قوى عن الطبيعى اليومين دول

دور فى الصف على اى فرح و انته ماشى حتلاقيهم بيبيعوا على عينك يا تاجر ب 7 جنيه المصرى القصير قبل الفصال كمان, وممكن تأجر البندقية الالى وتضرب بيها لو عايز .... وسلملى على الامن و الامان :)

الافراح هناك فى الصف بقت بتتقاس بكمية الطلق اللى بيضرب ولازم تروح البيت ودنك بتصفر :)

kiro 11-09-03 10:54 PM

رد: سنتر رماية
 
يا كيرو باشا مينفعش حد معهوش ترخيص يتدرب على مسدس حى .... مينفعش نمشى غير قانونى

والله ما ينفع :)

حاولنا كتير بس فعلا غير قانونى و غير منطقى انه ينفع , احنا مش حنخسر حاجة لو كل مصر جت تدرب على الحى عندنا :)

انا بس كان اشارك معاكوا لارضاء هواية مش اكتر بس عامة فكرة جميلة جدا فعلا هو دة التفكير باجابية شكرا انك فكرت فى حاجة زى دى ربنا معاك و يوفقك فى مشرعك اللى متاكد باذن الله هاينجح

loay the hunter 11-09-04 12:57 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko (المشاركة 190323)
:)
اكيد يا لؤى , تيجى و الطلقة فى جيبك ... غير كده مفيش دخول :)

انته تنور من غير اى حاجة طبعا و كفاية وشك السمح وادعيلنا معاك

هههههههه
ماشي ياريس طلقه وعليها طلقه هديه كمان وربنا يكرمكو يارب

ahmed hamdy 11-09-04 07:42 AM

رد: سنتر رماية
 
فكرة ممتازة وربنا يوفق حضرتك وان شاء الله انا هكون من المشتركين و بعدين كفايا ان الواحد يلقى مكان يجمع اعضاء ربنا يكرمك وتخلص من الروتين الحكومي فى الورق مع جزير الشكر وتحياتى للجميع
احمد حمدى

bodygard 34 11-09-04 06:04 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Seiko (المشاركة 190331)
اسعار غالية قوى عن الطبيعى اليومين دول

دور فى الصف على اى فرح و انته ماشى حتلاقيهم بيبيعوا على عينك يا تاجر ب 7 جنيه المصرى القصير قبل الفصال كمان, وممكن تأجر البندقية الالى وتضرب بيها لو عايز .... وسلملى على الامن و الامان :)

الافراح هناك فى الصف بقت بتتقاس بكمية الطلق اللى بيضرب ولازم تروح البيت ودنك بتصفر :)

انت متأكد؟؟ ولا حاروح وبعدين ياخدوا الطبنجه والكام طلقه اللى معايا والموبايل والمحفظه ويمكن كمان الunder wear

Bora 11-09-04 08:08 PM

رد: سنتر رماية
 
[QUOTE=Seiko;189883]المشروع هدفه الاساسى هو التدريب على الرماية و هو لا يهدف للربح بصفة اساسية
وسيتم توفير الذخيرة بعدد معين لكل متدرب (يومى , اسبوعى , شهرى)
وستكون مجانا .... حيث يوجد مصاريف اشتراك متضمنة ما سيحصل عليه كل متدرب من ذخيرة و صياتة للسلاح و كل ما يلزم

لا تقلق يا أ\بورا :)

هى الاسعار دى بتاعة 9مم طويل ولا قصير؟

الاسعار دي بتاعة 9 طويل

وبرجاء الابلاغ دائما علي الخاص لان عضو مثلي كل 10 ايام من الممكن ان يتوفر كمبيوتر ونت وبذلك نعرف كا الاخبار ونتواصل ولا نفقد الاتصال ببعض لان موضوع السنتر ده جميل جدا مع توافر الطلقات

hosam hamza 11-09-04 08:19 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق ان شاء الله

Trainer 11-09-04 08:33 PM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق ان شاء الله

Seiko 11-09-05 02:46 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 190965)
انت متأكد؟؟ ولا حاروح وبعدين ياخدوا الطبنجه والكام طلقه اللى معايا والموبايل والمحفظه ويمكن كمان الunder wear

جمد قلبك و متدخلش بعربيتك جوه لو متعرفش حد ... وربك هو اللى بيسهل كل حاجة
انا عملتها فى نص رمضان اللى فات , بس كنا 2 مسلحين تسليح جامد وركنا العربية فى اول الصف و نزلنا نتمشى على رجلينا و كلها ربع ساعة بالكتير و حتتكعبل فى كذا واحد
وتقريبا الناس كلها هناك بقى معاها سلاح حى و سلاح تقيل كمان

بص يا باشا , انا فى طلقات معينة بدور عليها ولو ملقتهاش خالص حضطر انزل هناك تانى , حقوللك و ننزل مع بعض

bodygard 34 11-09-06 12:29 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko (المشاركة 191240)
جمد قلبك و متدخلش بعربيتك جوه لو متعرفش حد ... وربك هو اللى بيسهل كل حاجة
انا عملتها فى نص رمضان اللى فات , بس كنا 2 مسلحين تسليح جامد وركنا العربية فى اول الصف و نزلنا نتمشى على رجلينا و كلها ربع ساعة بالكتير و حتتكعبل فى كذا واحد
وتقريبا الناس كلها هناك بقى معاها سلاح حى و سلاح تقيل كمان

بص يا باشا , انا فى طلقات معينة بدور عليها ولو ملقتهاش خالص حضطر انزل هناك تانى , حقوللك و ننزل مع بعض

ياقلبك الجامد يا أخى..هو انت غاوى مشاكل..ويا ترى بتدور على 6.35 ولا على 22؟

Seiko 11-09-06 11:41 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 192006)
ياقلبك الجامد يا أخى..هو انت غاوى مشاكل..ويا ترى بتدور على 6.35 ولا على 22؟

ربنا ميجبش مشاكل

انا بدور على عيار اسمه توكاريف 7.62*25

bodygard 34 11-09-06 05:53 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seiko (المشاركة 192272)
ربنا ميجبش مشاكل

انا بدور على عيار اسمه توكاريف 7.62*25

اعرف 7.65 لكن العيار اللى انت بتقوله ده ماسمعتش عنه..ده بيضرب على ايه؟

Seiko 11-09-07 02:15 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bodygard 34 (المشاركة 192530)
اعرف 7.65 لكن العيار اللى انت بتقوله ده ماسمعتش عنه..ده بيضرب على ايه؟

بيضرب على طبنجة

devilgrand 11-09-18 03:08 AM

رد: سنتر رماية
 
بصراحه انا كنت بفكر في المشروع ده واللي احبطني وخلاني ابعد الفكره هو حاجتين اولهم الروتين والقانون والاوراق وتاني حاجه التكاليف
انا اشتركت في عمليه تطوير 12 ميدان رمايه بجهه امنيه من اساسه الى ان تمت تجربته بجميع انواع الاسلحه اللي ممكن تستخدم في التدريب فيه فالحمد لله عندي خلفيه قويه عن الموضوع ده وكان نفسي انفذ المشروع ده من زمان
المهم انا مؤيد لاختيا الجلوك 17 و19 وال cz 75 والبريتا 92 والحلوان 51 وممكن الجلوك 21وممكن الهكلر USP , p2000انا مش عارف ايه ظروف التمويل ولا التكلفه المبدأيه للمشروع انا عايز اشترك معاكم فيه ولو ينفع ابص على المكان ان امكن
ياريت اجي اشوف المكان علشان في افكار كتيره ممكن تتنفذ وبتكاليف بسيطه وهتعلي من مستوى تقييم المكان بعد كده
انا كنت من زمان عايز المشروع ده وعندي ليه افكار كتيره بس انا اجهضت الفكره بس بدام في فرصه الافكار دي تتنفذ يبقى مش خساره كل اللي فكرت فيه المهم انه يشوف النور
وتحياتي ودعواتي ليكو بالتوفيق والتشغيل القريب ان شاء الله
رقمي 01516789987 م / وائل

devilgrand 11-09-20 05:13 PM

رد: سنتر رماية
 
ايه اللي حصل يا جماعه طمنوني عليكوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووو
وصلتوا لايه واخر اخباركو؟؟؟؟؟؟؟؟
متقلقونيش عليكو

bodygard 34 11-09-20 05:29 PM

رد: سنتر رماية
 
انا شايف ان الموضوع ده يتثبت عشان ماينامش

old hunter 11-09-20 06:13 PM

رد: سنتر رماية
 
عملتو اه يا جماعه في موضوع الطبنجات انا عندي رئي في طبنجات التدريب sig sur p226 &colt defnder&fn brwnig وطبعا لو تقدرو تجيبو fn five seven والهكلير يو اس بي ديه كله مسدسات عالميه وتستحمل تضرب كتير ومتنوعه في الشخشخنات في 6 وفي 8 وفي رد الفعل وربنا يوفقو وتكملو المشروع علي خير وانا طبعا من المشتركين المسدسات الي انا كتبها ضربت بيها كلها معدا ال اف ان فيف سيفن بس ده طبعا احسن سلاح في العالم وكلها الصراحه رائعه

devilgrand 11-09-21 06:10 PM

رد: سنتر رماية
 
انا نسيت السيج ساور بي 229و 228

Compact 11-09-21 06:41 PM

رد: سنتر رماية
 
اشكرك يا أ\ديفيل جراند , أ\بودى جارد , أ\ اولد هانتر

و اشكر الادارة المحترمة اللى عطلت الحساب الخاص بى اللى هو بأسم Seiko و بدون ذكر اى اسباب او تنويه او اى حاجة خالص
عموما لا احنا حنخسر حاجة ولا المنتدى حيخسر حاجة فهو ذاخر بالاعضاء المحترمين و المميزين فى مجال السلاح بصفة عامة و الصوت و ضغط الهواء بصفة خاصة.

انا دلوقتى بتكلم من الحساب الجديد ده , ولو الادارة عايزة تقفله خالص او تعطله هى حرة , ما هى قوانين المنتدى غير معمول بيها اصلا (موثق و مثبت لدى عدم التزام الادارة و المنتدى بالقوانين فى الحديث بينى و بين عضو فى الادارة وهو عضو محترم جدا و اقدر مجهوده معايا و اهتمامه و سعيه)

وعلى فكرة انا قلت لعضو فى الادارة على اللى حصل فى الحساب القديم و محدش افادنى ولا حل مشكلتى ولا عرف مين اللى عملها !!!!!

بس انا زى ماقلت لعضو بالادارة انى حاسس ان فى ناس متابعانى جدا و متربصة بيه و بتبعت تقييمات سلبية بدون سبب و بطريقة عشوائية و مكنش مصدقنى وده كان قبل تعطيل الحساب
ولما الحساب اتقفل (انشاء مواضيع ورد و اقتباس) , بعتله رسالة على الخاص بالرابط و متيقلى ساعتها انه صدق كلامى القديم , وكده كده الحساب ده (seiko) سيتم حذفه اذا استمر هذا الاسلوب , واذا تم نفس الاسلوب مع الحساب الجديد ,سيتم حذف المنتدى من حياتى :) ... على ايه الحوارات الغريبة و وجع الدماغ ... ده الواحد خلاص داخل على ال50 ... ولا ايه رأى الاعضاء المحترمين !؟

عموما , اشكر كل من اهتم بموضوع السنتر و نحن بصدد انتظار بعض الموافقات الامنية و هيئة المساحة لاعتماد المكان وممكن يوافقوا و ممكن يرفضوا المكان ... و لو رفضوا حنشوف غيره ... مش ممكن نقف بعد الروتين اللى خلصناه ده كلوا .

و بالنسبة لطبنجات التدريب (حى فقط) ,تم تثبيت الموديلات التالية:
1- حلوان51 (انتاج مصرى مواصفات قياسية امريكية)
2- سميث & ويسون ساقية (امريكى)
3- جلوك 17 (نمساوى)
4- بريتا 92 (ايطالى)
ولو قدرنا نوفر ذخيرة مطاطى بصورة مستمرة حنثبت جلوك29 10مم

وكنت حبتدى اعمل استفتاء على بنادق ضغط الهواء للتدريب هنا فى المنتدى بس خلاص ملوش لزمة يتعمل

وارجو عدم تثبيت الموضوع حتى ننتهى من جميع اجراءاته و يتم افتتاحه رسميا بحضور الاعضاء المحترمين فقط من المنتدى (ده طبعا بعد اذن الاعضاء المحترمين)

avokato 11-09-21 07:27 PM

رد: سنتر رماية
 
اما معاكم فري وانا فعلا كتبت تعليقات كتير ومواضيع بخصوص القانون وهساعدكم علي قد مهقدر وبدون مقابل وكفايه ان حد فكر يعمل حاجه كويسه ولو فيه تكاليف ولا رسوم بسيطه هتحملها كمان هديه مني وهشوفلكم وكلاء من بره وتوكيلات من شركات عالميه او مولات اسلحه زي دبي او امريكا او روسيا ونحاول نوثقه في الجيش ويبقي تطوير كمان تحت رعايتهم وممكن علي فكره ياخد اكتر من شكل قانوني

Compact 11-09-21 07:58 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة avokato (المشاركة 203904)
اما معاكم فري وانا فعلا كتبت تعليقات كتير ومواضيع بخصوص القانون وهساعدكم علي قد مهقدر وبدون مقابل وكفايه ان حد فكر يعمل حاجه كويسه ولو فيه تكاليف ولا رسوم بسيطه هتحملها كمان هديه مني وهشوفلكم وكلاء من بره وتوكيلات من شركات عالميه او مولات اسلحه زي دبي او امريكا او روسيا ونحاول نوثقه في الجيش ويبقي تطوير كمان تحت رعايتهم وممكن علي فكره ياخد اكتر من شكل قانوني

اشكرك بشدة و طبعا سيتم الاستعانة بحضرتك عند الحاجة , وربنا يكتر من رجالة مصر المحترمين اللى زيك

tata_basha 11-09-21 09:04 PM

Re: سنتر رماية
 
باشا و الله انته باشا يا استاذ compact و انا عجبني طريقت كلام حضرتك في الرد على الي حصل معاك و انا متضامن معاك جدا و اي حاجه تحصل مع حضرتك انا معاك و رائي نت رائي حضرتك و فعلا والله موضوع قمه في التميز و انا قريته كله من اول ل اخر مشاركه و ان شاء الله لو حضرتك احتجت اي حاجه اي حاجه مهما كانت اذا كانت من البنادق الخرطوش و المكن بتاع الاطباق او اماكن الرمايه و عايز تعملها بطريقه جديده مش ذي مدان رصاص نادي الرمايه و الحجات دي انا في الخدمه في اي وقت و اعتبرني عضو دائم و اساسي و لو احتجت اي حاجف في التصليح او الشراء انا في الخدمه و لو احتجت شريك بردو انا موجود و معلش طولت على حضرتك :)

devilgrand 11-09-21 10:28 PM

رد: سنتر رماية
 
بصراحه يا استاذ كومباكت (سيكو) سابقا انا كنت بدور عليك بس الحمد لله على رجوع حضرتك معانا في المنتدى يا ريت تقرا التعليق السابق بتاعي
ويا ر يت الرد على الخاص او ابعتلي تليفون حضرتك وانا هكلمك

devilgrand 11-09-23 03:36 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 203882)
اشكرك يا أ\ديفيل جراند , أ\بودى جارد , أ\ اولد هانتر

و اشكر الادارة المحترمة اللى عطلت الحساب الخاص بى اللى هو بأسم seiko و بدون ذكر اى اسباب او تنويه او اى حاجة خالص
عموما لا احنا حنخسر حاجة ولا المنتدى حيخسر حاجة فهو ذاخر بالاعضاء المحترمين و المميزين فى مجال السلاح بصفة عامة و الصوت و ضغط الهواء بصفة خاصة.

انا دلوقتى بتكلم من الحساب الجديد ده , ولو الادارة عايزة تقفله خالص او تعطله هى حرة , ما هى قوانين المنتدى غير معمول بيها اصلا (موثق و مثبت لدى عدم التزام الادارة و المنتدى بالقوانين فى الحديث بينى و بين عضو فى الادارة وهو عضو محترم جدا و اقدر مجهوده معايا و اهتمامه و سعيه)

وعلى فكرة انا قلت لعضو فى الادارة على اللى حصل فى الحساب القديم و محدش افادنى ولا حل مشكلتى ولا عرف مين اللى عملها !!!!!

بس انا زى ماقلت لعضو بالادارة انى حاسس ان فى ناس متابعانى جدا و متربصة بيه و بتبعت تقييمات سلبية بدون سبب و بطريقة عشوائية و مكنش مصدقنى وده كان قبل تعطيل الحساب
ولما الحساب اتقفل (انشاء مواضيع ورد و اقتباس) , بعتله رسالة على الخاص بالرابط و متيقلى ساعتها انه صدق كلامى القديم , وكده كده الحساب ده (seiko) سيتم حذفه اذا استمر هذا الاسلوب , واذا تم نفس الاسلوب مع الحساب الجديد ,سيتم حذف المنتدى من حياتى :) ... على ايه الحوارات الغريبة و وجع الدماغ ... ده الواحد خلاص داخل على ال50 ... ولا ايه رأى الاعضاء المحترمين !؟

عموما , اشكر كل من اهتم بموضوع السنتر و نحن بصدد انتظار بعض الموافقات الامنية و هيئة المساحة لاعتماد المكان وممكن يوافقوا و ممكن يرفضوا المكان ... و لو رفضوا حنشوف غيره ... مش ممكن نقف بعد الروتين اللى خلصناه ده كلوا .

و بالنسبة لطبنجات التدريب (حى فقط) ,تم تثبيت الموديلات التالية:
1- حلوان51 (انتاج مصرى مواصفات قياسية امريكية)
2- سميث & ويسون ساقية (امريكى)
3- جلوك 17 (نمساوى)
4- بريتا 92 (ايطالى)
ولو قدرنا نوفر ذخيرة مطاطى بصورة مستمرة حنثبت جلوك29 10مم

وكنت حبتدى اعمل استفتاء على بنادق ضغط الهواء للتدريب هنا فى المنتدى بس خلاص ملوش لزمة يتعمل

وارجو عدم تثبيت الموضوع حتى ننتهى من جميع اجراءاته و يتم افتتاحه رسميا بحضور الاعضاء المحترمين فقط من المنتدى (ده طبعا بعد اذن الاعضاء المحترمين)

بالتوفيق ان شاء الله ربنا هيكرمكو ويوفقكو ونحضر الافتتاح الرائع ان شاء الله ولا هتنسونا في الافتتاح

انا بجد عايز اشوف المكان المقترح للتنفيذ ان امكن
ارجو من سيادتكم مراسلتي على الخاص علشان حابب اعرف كل جديد في الموضوع
بالتوفيق ودعواتي القلبيه بالجاح
وموفق في اختيار الانواع الجميله دي في الطبنجات هيا فعلا روعه في الاداء والسميث الساقيه ده اجمد رد فعل فيهم اعتقد ممكن المتدربين هيواجهو صعوبه شويه لغاية ما يتعودو عليه بس دا هيخلي التصويب احسن في الاسلحه الخزنه بعد كده
موفق باذن الله واتمنى اني اقدر اشارك في المشروع دا
دا كان حلمي من 10 او 12 سنه انا واخد مركز اول في مركز التدريب في الرمايه في الجيش
ومركز اول في سرع فك السلاح الالي الكلاشنكوف وتركيبه
اتمنى المشاركه
اسف للاطاله
دعراتي بالتوفيق

Compact 11-09-23 04:17 AM

رد: Re: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tata_basha (المشاركة 203980)
باشا و الله انته باشا يا استاذ compact و انا عجبني طريقت كلام حضرتك في الرد على الي حصل معاك و انا متضامن معاك جدا و اي حاجه تحصل مع حضرتك انا معاك و رائي نت رائي حضرتك و فعلا والله موضوع قمه في التميز و انا قريته كله من اول ل اخر مشاركه و ان شاء الله لو حضرتك احتجت اي حاجه اي حاجه مهما كانت اذا كانت من البنادق الخرطوش و المكن بتاع الاطباق او اماكن الرمايه و عايز تعملها بطريقه جديده مش ذي مدان رصاص نادي الرمايه و الحجات دي انا في الخدمه في اي وقت و اعتبرني عضو دائم و اساسي و لو احتجت اي حاجف في التصليح او الشراء انا في الخدمه و لو احتجت شريك بردو انا موجود و معلش طولت على حضرتك :)

ربنا يخليك يا باشا وكل الاعضاء المحترمين اللى فى المنتدى هنا هما اللى باشاوات و فوق راسى

معلش , انا مبعرفش اجامل فى الكلام و اللى كان فى دماغى ساعتها قولته بكل امانة

و صاحب الحق دائما صوته مسموع و كلامه موثوق ايا كان هوه مين

بالنسبة للخرطوش حيبقى ماركة اسمها بينيللى فقط فى الاول وبصراحة الخرطوش تخصص احد مؤسسى السنتر فمش حقدر استفيض فى الحوار فيه خصوصا انى مش خبير فى بنادق الخرطوش بصفة عامة.

و على فكرة انا مكنتش متخيل انى ممكن اقابل ناس هنا بتفهم فى تقسيم و تقييم ميدان رماية , فعلا مصر مليانة ناس كتير مبدعة و متخصصة فى مجالات نادرة و دى حاجة انا قابلتها كتير فى حياتى بصفة عامة داخل و خارج مصر.

و شكرا على ذوقك الكريم يا تاتا باشا

Compact 11-09-23 04:24 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 204023)
بصراحه يا استاذ كومباكت (سيكو) سابقا انا كنت بدور عليك بس الحمد لله على رجوع حضرتك معانا في المنتدى يا ريت تقرا التعليق السابق بتاعي
ويا ر يت الرد على الخاص او ابعتلي تليفون حضرتك وانا هكلمك

ربنا يبارك فيك

انا مبسوط جدا بكلام حضرتك عشان احنا مفيش سابق معرفة بيننا
واتشرف بحضرتك جدا فى اى موضوع او مشاركة لى على المنتدى

وبالنسبة لتعليقك على السيج سوير بى 228&229 , فيوجد اتجاه لاختيار السيج بى 226 navy لتكون اخر طبنجة مختارة للتدريب

وقللى كنت بدور عليه ليه .. عنيه ليك :)

Compact 11-09-23 04:40 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 204800)
بالتوفيق ان شاء الله ربنا هيكرمكو ويوفقكو ونحضر الافتتاح الرائع ان شاء الله ولا هتنسونا في الافتتاح

انا بجد عايز اشوف المكان المقترح للتنفيذ ان امكن
ارجو من سيادتكم مراسلتي على الخاص علشان حابب اعرف كل جديد في الموضوع
بالتوفيق ودعواتي القلبيه بالجاح
وموفق في اختيار الانواع الجميله دي في الطبنجات هيا فعلا روعه في الاداء والسميث الساقيه ده اجمد رد فعل فيهم اعتقد ممكن المتدربين هيواجهو صعوبه شويه لغاية ما يتعودو عليه بس دا هيخلي التصويب احسن في الاسلحه الخزنه بعد كده
موفق باذن الله واتمنى اني اقدر اشارك في المشروع دا
دا كان حلمي من 10 او 12 سنه انا واخد مركز اول في مركز التدريب في الرمايه في الجيش
ومركز اول في سرع فك السلاح الالي الكلاشنكوف وتركيبه
اتمنى المشاركه
اسف للاطاله
دعراتي بالتوفيق

نحن نفخر بما يقوله المحترمون الاعزاء امثالك يا أ\ ديفيل جراند
واى حاجة جديدة بتحصل بنكتبها على العام هنا لتعميم الفائدة و المصلحة العامة

احنا لو حنبقى البداية فى وجود طبيعة نشاط زى ده فى مصر .... يبقى اكبر كرم من عند ربنا
ولو حد سبقنا فنحن نفخر اننا حنبقى من الرواد فى هذا المجال فى مصر

اصحاب السلاح المرخص هم حصن امان للأمة بعد الجيش و الشرطة , وينبغى توفير و تسهيل تدريبهم و تنمية مهاراتهم لزيادة كفاءة استخدام السلاح المرخص و هو مسئولية كبيرة على صاحبه و ينبغى ان يكون متقن لاستخدامه فى الدفاع الشرعى عن النفس الذى يكفله له القانون , و نحن بصدد توفير خدمة للمجتمع بصفة عامة و حاملى التراخيص بالسلاح الحى بصفة خاصة , من هنا تبدأ استراتيجية التعامل فى مجال السلاح الحى فى السنتر و التى ستكون طبقا للقانون .... والله الموفق

devilgrand 11-09-23 03:05 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 204820)
نحن نفخر بما يقوله المحترمون الاعزاء امثالك يا أ\ ديفيل جراند
واى حاجة جديدة بتحصل بنكتبها على العام هنا لتعميم الفائدة و المصلحة العامة

احنا لو حنبقى البداية فى وجود طبيعة نشاط زى ده فى مصر .... يبقى اكبر كرم من عند ربنا
ولو حد سبقنا فنحن نفخر اننا حنبقى من الرواد فى هذا المجال فى مصر

اصحاب السلاح المرخص هم حصن امان للأمة بعد الجيش و الشرطة , وينبغى توفير و تسهيل تدريبهم و تنمية مهاراتهم لزيادة كفاءة استخدام السلاح المرخص و هو مسئولية كبيرة على صاحبه و ينبغى ان يكون متقن لاستخدامه فى الدفاع الشرعى عن النفس الذى يكفله له القانون , و نحن بصدد توفير خدمة للمجتمع بصفة عامة و حاملى التراخيص بالسلاح الحى بصفة خاصة , من هنا تبدأ استراتيجية التعامل فى مجال السلاح الحى فى السنتر و التى ستكون طبقا للقانون .... والله الموفق

موفقين ان شاء الله يا استاذي الفاضل
انا طول اليوم بتابع اخبار السنتر
سؤال ممكن اعرف اسعار السلاح اللي هيجي السنتر باذن الله علشان اعرف الاسعار وصلت لايه
مع كامل احترامي واعتزازي

Compact 11-09-24 02:01 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 204985)
موفقين ان شاء الله يا استاذي الفاضل
انا طول اليوم بتابع اخبار السنتر
سؤال ممكن اعرف اسعار السلاح اللي هيجي السنتر باذن الله علشان اعرف الاسعار وصلت لايه
مع كامل احترامي واعتزازي

احنا لحد دلوقتى مشترناش بس حددنا 90 % من الانواع و موديلات السلاح الحى و الخرطوش و ضغط الهواء

اسعار البيع اللى توصلنا ليها لاعضاء السنتر على سبيل المثال الجلوك17 ب30000 جنيه مصرى , السيج 226 ب 35000 , الطلقة المصرى الطويل ب 5 جنيه و القصير ب 7 , الريمنجتون ب 8 جنيه والله اعلم ساعة الافتتاح الدنيا حيبقى فيها ايه ممكن اقل ممكن اعلى , بتعتمد فى المقام الاول على سعر الدولار امام الجنيه المصرى الجامد اوى :)
واحنا فى مفاوضات مبدئية مع ممثل من شركة بينيللى فى قطاع بنادق الخرطوش لاخذ حقوق استغلال ميدان رماية الخرطوش بالسنتر

و اشكرك على اهتمامك

YOSSEF EL MASRY 11-09-24 02:55 AM

رد: سنتر رماية
 
بالتوفيق ان شاء الله
وان شاء الله اكون من اول المشتركين معكم
اذا كان ممكن نتعرف علي السادة المؤسيسين للسنتر وهل هم عسكريين ام مدنيين
وهل هيكون هناك استيراد سلاح حي و اسلحة هوائية وقطع غيار عن طريق السنتر لصالح المشتركين في السنتر
شكرا

devilgrand 11-09-24 04:33 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 205316)
احنا لحد دلوقتى مشترناش بس حددنا 90 % من الانواع و موديلات السلاح الحى و الخرطوش و ضغط الهواء

اسعار البيع اللى توصلنا ليها لاعضاء السنتر على سبيل المثال الجلوك17 ب30000 جنيه مصرى , السيج 226 ب 35000 , الطلقة المصرى الطويل ب 5 جنيه و القصير ب 7 , الريمنجتون ب 8 جنيه والله اعلم ساعة الافتتاح الدنيا حيبقى فيها ايه ممكن اقل ممكن اعلى , بتعتمد فى المقام الاول على سعر الدولار امام الجنيه المصرى الجامد اوى :)
واحنا فى مفاوضات مبدئية مع ممثل من شركة بينيللى فى قطاع بنادق الخرطوش لاخذ حقوق استغلال ميدان رماية الخرطوش بالسنتر

و اشكرك على اهتمامك

استاذي الفاضل اتنمى من كل قلبي التوفيق لحضرتك في السنتر وان شاء الله موفق
عاجبني اسلوب التفكير واتخاذ الخطوات الصحيحه
انا بدخل على المنتدى طول اليوم حتى وانا بره بدخل باللاب توب لمتابعة كل الخطوات على مدار الساعه
بالتوفيق وربنا معاكم

another_day 11-09-24 01:52 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 205316)
احنا لحد دلوقتى مشترناش بس حددنا 90 % من الانواع و موديلات السلاح الحى و الخرطوش و ضغط الهواء

اسعار البيع اللى توصلنا ليها لاعضاء السنتر على سبيل المثال الجلوك17 ب30000 جنيه مصرى , السيج 226 ب 35000 , الطلقة المصرى الطويل ب 5 جنيه و القصير ب 7 , الريمنجتون ب 8 جنيه والله اعلم ساعة الافتتاح الدنيا حيبقى فيها ايه ممكن اقل ممكن اعلى , بتعتمد فى المقام الاول على سعر الدولار امام الجنيه المصرى الجامد اوى :)
واحنا فى مفاوضات مبدئية مع ممثل من شركة بينيللى فى قطاع بنادق الخرطوش لاخذ حقوق استغلال ميدان رماية الخرطوش بالسنتر

و اشكرك على اهتمامك


حضرتك هل حيبقى فيه ترخيص اتجار في السلاح بحيث يمكن بيع المسدسات المشار إليها بالأسعار المنوه عنها لأعضاء السنتر من حاملي تصريحات الشراء ؟ ولا ديه الأسعار اللي حضراتكم حتشتروا بيها السلاح للاستخدام في السنتر ؟

وبرده بأسال عن وقت الافتتاح التقريبي واجراءات الاشتراك ...

Compact 11-09-24 07:56 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة another_day (المشاركة 205514)
حضرتك هل حيبقى فيه ترخيص اتجار في السلاح بحيث يمكن بيع المسدسات المشار إليها بالأسعار المنوه عنها لأعضاء السنتر من حاملي تصريحات الشراء ؟ ولا ديه الأسعار اللي حضراتكم حتشتروا بيها السلاح للاستخدام في السنتر ؟

وبرده بأسال عن وقت الافتتاح التقريبي واجراءات الاشتراك ...

بالنسبة لترخيص الاتجار فى السلاح , فنحن و اعضاء السنتر نتبع القانون فقط و لم و لن يسمح الا بما هو قانونى فقط, يعنى لو لم يتم الموافقة على رخصة الاتجار بالسلاح لن نبيع سلاح , واذا حصلنا على الموافقة سيتم البيع لاعضاء السنتر من حاملى التراخيص و الاعفاء بحمل السلاح طبقا للقانون.

دى اسعار البيع التقريبية لاعضاء السنتر فقط كما هو مكتوب فى الرد السابق, وهى اقل بكثير من ارخص تاجر فى الوقت الحالى فى البلد كلها و نحن نعرف ذلك جيدا.

وقت الافتتاح التقريبى ... الله اعلم .... ادعيلنا معاك

اجراءات و رسوم الاشتراك سيتم نشرها عند الانتهاء من اجراءات تأسيس المكان

another_day 11-09-24 09:33 PM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 205707)
بالنسبة لترخيص الاتجار فى السلاح , فنحن و اعضاء السنتر نتبع القانون فقط و لم و لن يسمح الا بما هو قانونى فقط, يعنى لو لم يتم الموافقة على رخصة الاتجار بالسلاح لن نبيع سلاح , واذا حصلنا على الموافقة سيتم البيع لاعضاء السنتر من حاملى التراخيص و الاعفاء بحمل السلاح طبقا للقانون.

دى اسعار البيع التقريبية لاعضاء السنتر فقط كما هو مكتوب فى الرد السابق, وهى اقل بكثير من ارخص تاجر فى الوقت الحالى فى البلد كلها و نحن نعرف ذلك جيدا.

وقت الافتتاح التقريبى ... الله اعلم .... ادعيلنا معاك

اجراءات و رسوم الاشتراك سيتم نشرها عند الانتهاء من اجراءات تأسيس المكان



ربنا معاكم ويوفقكم لما فيه الصالح ان شاء الله .......

devilgrand 11-09-25 01:21 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 205707)
بالنسبة لترخيص الاتجار فى السلاح , فنحن و اعضاء السنتر نتبع القانون فقط و لم و لن يسمح الا بما هو قانونى فقط, يعنى لو لم يتم الموافقة على رخصة الاتجار بالسلاح لن نبيع سلاح , واذا حصلنا على الموافقة سيتم البيع لاعضاء السنتر من حاملى التراخيص و الاعفاء بحمل السلاح طبقا للقانون.

دى اسعار البيع التقريبية لاعضاء السنتر فقط كما هو مكتوب فى الرد السابق, وهى اقل بكثير من ارخص تاجر فى الوقت الحالى فى البلد كلها و نحن نعرف ذلك جيدا.

وقت الافتتاح التقريبى ... الله اعلم .... ادعيلنا معاك

اجراءات و رسوم الاشتراك سيتم نشرها عند الانتهاء من اجراءات تأسيس المكان

هيا فعلا اسعار ارخص بكتييييييييييير من بره اقصد اي تاجر او محل سلاح في البلد
اتمنى لكم التوفيق من كل قلبي
ربنا يسهلكم الامور
اعتقد هيا محتاجه شوية معارف جامده وباذن الله تتسهل
موفقين باذن الله

YOSSEF EL MASRY 11-09-25 01:26 AM

رد: سنتر رماية
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة devilgrand (المشاركة 205865)
هيا فعلا اسعار ارخص بكتييييييييييير من بره اقصد اي تاجر او محل سلاح في البلد
اتمنى لكم التوفيق من كل قلبي
ربنا يسهلكم الامور
اعتقد هيا محتاجه شوية معارف جامده وباذن الله تتسهل
موفقين باذن الله

شوية معارف يعني وسطة
يعوض علينا ربنا
شكرا

devilgrand 11-09-25 01:45 AM

رد: سنتر رماية
 
استاذ يوسف بيك
انا مش قصدي واسطه بمعناها القديم انا قصدي معارف تخلي القائمين على تسيير ورق المشروع يبقو عندهم ضمير وبلاش يعني علشان يختملك ورقه يخليك تلف حوالين ودانك وانت ماشي مظبوط وكل حاجتك سليمه ومطابقه للقانون
يعني يخليهم يتنحرروا شويه ويشيلوا الواح الثلج اللي على قلوبهم ويجيب من الاخر يا اه وينفذ يا لا وتغير فكرتك
دا كل قصدي


الساعة الآن 06:36 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir