الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   رابطة مالكى الاسلحه (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=107)
-   -   رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer ) (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=15231)

DEAD WARRIOR 12-07-30 03:03 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة megapolice (المشاركة 198451)
مفيش و لا واحد يريد الانضمام للرابطة ...!!! ايه التشجيع الجامد اللي في المنتدي ده ...!!!!

الشرف للجميع الانضمام للرابطة

DEAD WARRIOR 12-08-01 04:17 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dead warrior (المشاركة 411381)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اتشرف بالانضمام للمنتدى واتمنى ان اجد فيه من المعلومات كل ماهو حديث ومفيد بأذن الله
دلوقت يا جماعة انا عايز استورد مسدس سيج ساور بى 229 ايه الاجراءات بعد حصولى على أذن الشراء اللى تمكنى من الاستيراد ايه المستندات التانية اللى هحتاجها لاتمام الاستيراد

هو محدش متابع الرابطة ومحدش بيرد لييييه؟
هى الرابطة دى فالصحرا ولا ايه يا اخوانا؟

احمد العوضى 12-08-01 04:52 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة DEAD WARRIOR (المشاركة 412256)
هو محدش متابع الرابطة ومحدش بيرد لييييه؟
هى الرابطة دى فالصحرا ولا ايه يا اخوانا؟

السلام عليكم السيج من الاسلحه القتاليه القويه جدا ويكفى ان اقول ان تسليح القوه الخاصه فى الجيش وبعض افراد الحرس الجمهورى p228 واكثر افراد التحريات والمخابرات لان لهو اعتماديه ودقه عاليه ويوجد بعض المديلات المصنعه للجيش بتكون الشخشانات اكثر من 8 او 10 ابواب وبيكون تصنيع بمواصفات خاصه لذيادت المدا والدقه ورد الفعل الذى يكاد لا يذكر وعلى فكره سلاحى الشخصى p228 واعتذ به كثيرا جدا اما المقارنه التى ذكرت فعلى ما اعتقد ان الى جرب الانواع المذكوره يختار السيج زور اما الى سمع ده بيكون كلام تانى لانى والحمد لله جربت اسلحه كثيره ولاكن السيج زور له معذه خاصه فى قلبى ويليه نسر الصحراء يليه اسمس واتسون يسرنى النضمام

DEAD WARRIOR 12-08-01 09:50 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد العوضى (المشاركة 412270)
السلام عليكم السيج من الاسلحه القتاليه القويه جدا ويكفى ان اقول ان تسليح القوه الخاصه فى الجيش وبعض افراد الحرس الجمهورى p228 واكثر افراد التحريات والمخابرات لان لهو اعتماديه ودقه عاليه ويوجد بعض المديلات المصنعه للجيش بتكون الشخشانات اكثر من 8 او 10 ابواب وبيكون تصنيع بمواصفات خاصه لذيادت المدا والدقه ورد الفعل الذى يكاد لا يذكر وعلى فكره سلاحى الشخصى p228 واعتذ به كثيرا جدا اما المقارنه التى ذكرت فعلى ما اعتقد ان الى جرب الانواع المذكوره يختار السيج زور اما الى سمع ده بيكون كلام تانى لانى والحمد لله جربت اسلحه كثيره ولاكن السيج زور له معذه خاصه فى قلبى ويليه نسر الصحراء يليه اسمس واتسون يسرنى النضمام

رأى حضرتك صحيح ومحل احترام وتقدير .انا من عشاق الهكلر بحس اقتنائه كاٌقتناء قطعة فنية وكنت لوقت قريب اوى مستنى أذن الشراء يطلع علشان اشترى p30lبس المصادفة ان احد اصدقاء خالى من حاملى السيج ساور 226 فمسكته اضافة لما شوفت السيج ساور 229 وامكانيته تحول عشقى للسيج ساور وعايز اعرف ,هل ممكن فعليا اخد اذن استيراد من الامانة العامة و لا لأ؟

احمد العوضى 12-08-02 04:07 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dead warrior (المشاركة 412592)
رأى حضرتك صحيح ومحل احترام وتقدير .انا من عشاق الهكلر بحس اقتنائه كاٌقتناء قطعة فنية وكنت لوقت قريب اوى مستنى أذن الشراء يطلع علشان اشترى p30lبس المصادفة ان احد اصدقاء خالى من حاملى السيج ساور 226 فمسكته اضافة لما شوفت السيج ساور 229 وامكانيته تحول عشقى للسيج ساور وعايز اعرف ,هل ممكن فعليا اخد اذن استيراد من الامانة العامة و لا لأ؟

ممكن جدا لانه مرخص بالفعل وطلما تم ترخيصه لاحد بقصد الدفاع يتم ترخيصه لاى طالب اخر--------------- بس اوعى تجيب ليذر او كاتم معاه هههههههههههههههههههههههههههههه انا بهذر

hassan ahmed 12-08-15 01:03 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
لايجوز استيراد ليزر اوكاتم صوت

smsm2020 12-08-15 01:41 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
بجد نفسي انضم لهذه الرابطة ربنا يوعدنا ان شاء الله

احمد العوضى 12-08-15 04:11 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassan ahmed (المشاركة 419283)
لايجوز استيراد ليزر اوكاتم صوت

يجوذ بس للعمليات الخاصه و الدخليه فقط هههههههههههههههههههههههه انا متاكد انه لا يجوذ حياذتهم او استيراده للمدنين ولو لحظت انى بهذر على استيرادهم

waleedm 12-08-15 07:30 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
تنت سمعت تن الاسعار تزلت كتير للزيج
و في ناس كانت عارضة ال اكس 5 علي 110 الف و كلام تنغيذ بيقولو 90
صحيح الكلام جة و لا ايه لانه غي ناس اشتريته ب 170 الف
اللي عنده معلومه ميبخلش علينا يا شباب

smsm2020 12-08-15 01:38 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
ياباشا الاسعار زي ما هي ولكن في ناس بتستورد واسف علي اللفظ بتكون محتاجة الفلوس قوي ولذلك بتعرض المسدس اول ما تجيبه وبتكون عايزة تبيعه بسرعة فبتعرض بسعر قليل لسرعة البيع زي الاخ هوجن كان عارض ب90000 وعلشان السعر منخفض باع المسدس تاني يوم وبعد كده لو معاك مسدس سميث او براوننج او سي زد او كولت مستعمل وحضرتك عايز تبيعه هتعرضه علي كام بمنتهي الامانة شوف بقي واعمل مقارنة بينه وبين مسدس sig sauer x5 استانلس جديد زيرو.................وشكرا

DEAD WARRIOR 12-08-16 01:42 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm2020 (المشاركة 419487)
ياباشا الاسعار زي ما هي ولكن في ناس بتستورد واسف علي اللفظ بتكون محتاجة الفلوس قوي ولذلك بتعرض المسدس اول ما تجيبه وبتكون عايزة تبيعه بسرعة فبتعرض بسعر قليل لسرعة البيع زي الاخ هوجن كان عارض ب90000 وعلشان السعر منخفض باع المسدس تاني يوم وبعد كده لو معاك مسدس سميث او براوننج او سي زد او كولت مستعمل وحضرتك عايز تبيعه هتعرضه علي كام بمنتهي الامانة شوف بقي واعمل مقارنة بينه وبين مسدس sig sauer x5 استانلس جديد زيرو.................وشكرا

كلام حضرتك صحيح 100%
وياريت حد يرد عليا ان الامانة العامة بتدى اذن استيرادفعلا اليومين دول ولا موقوف ولو سارى بياخد وقت أد ايه؟
:)

waleedm 12-08-16 05:10 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
باشا انا مع خضرتك مع عدم التقليل من قيمة الاسلحة الاخري مثل السمث و البراوننج اما ال اكس 5 ممكن اسال الاعضاء الذين يملكون هذا الرائع لتشيلوه ازاي وانتو ماشيين صعب حدا كبير و لازم يظهر ده ساسا للرماية مش الدغاع اما البي 226 العادي ال 15 طلقة يجنن سلاح محترم و ينفع حد يشيلة غي تحركاته عادي اما الاكس 5 او 6 اشك
دون التقليل من الزيج طبعا لكن من حي الاعتمادية و كغاءة ضرب الاف الطلقات مع الاحتفاظ بالحالة اعتقد ان مسدس زي البرتا او البراوننج او حتي السي زد يكسب
لكن كقيمة و اسم لا طبعا الزيج لازم يكسب

hassan ahmed 12-08-20 01:05 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
ماهو الموقف اليوم من الاستيراد

ايمن شرف 12-08-20 06:11 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
بعد التحية الى جميع الاعضاء
انا معايا مسدس sig sauer x5 light weight وكنت عايز أعرف من الاعضاء لو حبيت ابيعه الايام دى يبقى سعره كام علشان انا شايف ان الاسعار النهارده مجنووووونة جدا
وشكرا لقبول مرورى

smsm2020 12-08-20 11:19 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
صدقوني المسدسات هتغلي تاني

Star2000 12-09-03 02:20 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اعتقد انه موقوف

waleedm 12-09-04 05:19 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
صباح الفل
لا مش موقوف و انا جتلي موافقة استيراد

Star2000 12-09-04 06:06 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedm (المشاركة 430458)
صباح الفل
لا مش موقوف و انا جتلي موافقة استيراد

مبروك يا باشا

حتعمل ايه الخطوة الجاية حتتعامل مع مين؟ و ايه النوع و شكرا

waleedm 12-09-04 09:00 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
الله يبارك فيك
ان شاء الله ناوي علي البراوننج الهاي باور بصراحة شخصيا بفضله علي الزيج و ده راي ممكن يخالف اغلب التاس لاني ضربت بيه زمان كتير اوي كان يخص والدي رحمه الله
ناس كتير قالولي هات زيج زاور و بيعه و تقدر تحتفظ بسلاحك بس مش ميال للفكرة دي لان السلاح شكله بينزل اسعاره و مش عاوز اضيع فرصتي في حاجة مش مضمونه ال اكس 5 ناس اعرفها اشترته ب 185 الف و دلوقتي مش مكمل 100 يعني انا مش علي درايه اوي
و ربنا يصلح الاحوال و يحمي مصر

DEAD WARRIOR 12-09-08 02:35 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedm (المشاركة 430781)
الله يبارك فيك
ان شاء الله ناوي علي البراوننج الهاي باور بصراحة شخصيا بفضله علي الزيج و ده راي ممكن يخالف اغلب التاس لاني ضربت بيه زمان كتير اوي كان يخص والدي رحمه الله
ناس كتير قالولي هات زيج زاور و بيعه و تقدر تحتفظ بسلاحك بس مش ميال للفكرة دي لان السلاح شكله بينزل اسعاره و مش عاوز اضيع فرصتي في حاجة مش مضمونه ال اكس 5 ناس اعرفها اشترته ب 185 الف و دلوقتي مش مكمل 100 يعني انا مش علي درايه اوي
و ربنا يصلح الاحوال و يحمي مصر

مبارك يا باشا الف مبروك على الموافقة يا ريت توافينا بتفاصيل دولة الاستيراد واسم الاستوووووووووور اللى هتشترى منه

waleedm 12-09-08 05:55 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
حضرتك انا سمعت من تاجر محترم هنا في المنتدي ان الاستيراد حاليا من التشيك والزيج تحديدا بيتاخر عن غيرة غي الاستيراد لانه بيجي من دول تانية زي الكويت ابل ما يروح تشيكوسلوفاكيا
و دة كل اللي لعرقة
و ان شاء الله هبدا الاجراءات انا السبت هقدم طلب الاستبدال
و الاستاذ تامر الجندي هيفيد حضرتك اكتر واحد انسان محترم و بيكون كاتب تليفونه في كل مشاركاته في المنتدي
بس نصيحتي شوف موضوع الامانة العامة الاول
و يارب ربنا يكرمكو كلكم من البي
و السلام لكل الاعضاء

DEAD WARRIOR 12-09-09 01:01 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedm (المشاركة 432877)
حضرتك انا سمعت من تاجر محترم هنا في المنتدي ان الاستيراد حاليا من التشيك والزيج تحديدا بيتاخر عن غيرة غي الاستيراد لانه بيجي من دول تانية زي الكويت ابل ما يروح تشيكوسلوفاكيا
و دة كل اللي لعرقة
و ان شاء الله هبدا الاجراءات انا السبت هقدم طلب الاستبدال
و الاستاذ تامر الجندي هيفيد حضرتك اكتر واحد انسان محترم و بيكون كاتب تليفونه في كل مشاركاته في المنتدي
بس نصيحتي شوف موضوع الامانة العامة الاول
و يارب ربنا يكرمكو كلكم من البي
و السلام لكل الاعضاء

انا كل اللى اعرفهم استوردوا من الولايات المتحدة.ولا مقولة الاستيراد من الولايات موقوف صحيح؟

waleedm 12-09-09 07:25 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
موقوف حضرتك و اوروبا كمان

hassan ahmed 12-09-11 12:52 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
امريكا موقوفه وهذا بعد الاتصال بهم وكذلك اوروبا واذا كان معك اذن الاستيراد والتنصريح سارى يوجد الخ اشرف يستطيع احضاره لك يرجى التواصل على الخاص

waleedm 12-09-11 02:06 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
شكرا يا باشا
و لجضرتك رساله علي الخاص

DEAD WARRIOR 12-09-12 04:24 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waleedm (المشاركة 433609)
موقوف حضرتك و اوروبا كمان

والوقف ده من جانب وزارة الدفاع المصرية ولا من الدفاع الامريكى؟

attia123 12-09-15 04:20 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
تحية خاصة لصاحب هذا الموضوع المميز وكافة رواد واعضاء رابطة مالكى السيج زاور
وان شاء الله اتشرف بالانضمام لكم وان كان سلاحى لم يصل بعد
دعواتكم واحب اعرف من حضراتكم تفاصيل اطلاق الطلقات فية وهل فية امكانية اطلاق دفعات من الطلقات او الخزنة كاملة ام لا
مسدسى المنتظر sig sauer p226 x5 L1-9 ستانلس
وشكرا لكم مقدما
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

attia123 12-12-11 03:53 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
دلوقتى اقدر اتشرف بطلب العضوية رسميا
العروسة وصلت

illustrator 12-12-11 03:57 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة attia123 (المشاركة 460334)
دلوقتى اقدر اتشرف بطلب العضوية رسميا
العروسة وصلت

مبروك عليك ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
وعقبالنا لما يخلص الترخيص الجملى :omlt:

attia123 12-12-14 12:08 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة illustrator (المشاركة 460336)
مبروك عليك ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها
وعقبالنا لما يخلص الترخيص الجملى :omlt:

ربنا يبارك فى عمرك ويرزقك خيرا منها ..

hassan ahmed 12-12-14 03:07 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
موفق ان شاء الله

Yousif Amir 13-10-21 06:19 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
الاخ ميقابوليس انا يوسف عامر من السودان بعد إذن حضرتك يسعدنى و بكل فخر الانضمام لهذه الرابطه و انا فرحان جداً جداً بها و انا من مالكى هذا السلاح الالمانى الروعه من خمس سنين و لى تجربه و خبره كبيره بهذا السلاح و خصوصاً فى الرمـــــــــــايه و ضربت به قرابة ال3000 طلقه و حقيقه بقلهالك هذا الســـــــلاح لا مثيل له حتى الآن فى العالم بحق و حقيقه و ان شاء الله افيدكم بتجربتى الممتده خمسه سنوات و الاجابه على اى استفسارات بخصوص هذا الســـــــــــــــــــــلاح SiG Sauer P226 9x19mm و انا ســـــــــــــــــــلاحى SiG Sauer P226x5 - Double Action - Single Action - Stainless 9x19mm النســـــــخه الالمـــــــــــــانيه الاصليه (وارد المانيا)

smsmyosri 15-01-30 10:01 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
زيجزاور اكس شورت المانى - 2 خزنة 19 طلقات 9 مم - استيراد 2015 - يشترط وجود رخصة للمشترى - لم يستعمل نهائى - بالشنطة - 2كاتالوج -ادوات النظافة - كما في الصور-- مطلوب 90000 القاهرة 01152331967

islam24 15-09-23 11:11 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
كل عام و انتم بخير
عيد سعيد عليكم و علي من تحبون
تقبل الله منا و منكم
هدية العيد
زيج زاور اكس فايف شورت اند سمارت
بلاك اند وايت
اصدار خاص لماستر شوب طبعا علي الرخصة لحاملي التصاريح
زيرو لم تستخدم، استيراد شهر سبتمبر
قسم مصر الجديده
85 الف جم ، 01113939099
الصورة في اللينك باسفل

https://www.google.com.eg/search?hl=...bAXisxlZJwM%3A

هانى عبده مبروك 17-02-18 10:35 AM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
من اروع المسدسات الموجوده فى العالم

elkhouly 17-12-14 07:19 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
زيج زاور x5 خزنتين 17 طلقة بالشنطة زيرو تم اطلاق 5 طلفات تجربة. لاعلى سعر والرخصة
واتس 01119796957

احمد توني 25-05-30 09:14 PM

رد: رابطة مالكي سيج زاور (sig sauer )
 
كيفيه الانضمام للرابطه، أملك sig p229


الساعة الآن 07:09 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir