![]() |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
انا اقصد بلى4 مش 4 مللى و حيتركب على طلقات 8مم المانى |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
موضوع متميز ومجهود فوق الفظيع ربنا يباركلك يا رب
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
Re: رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
البلية نمرة 4 = 6.23 مللى بالظبط وهيركب بالظبط على الطلقة 8مللى |
رد: Re: رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ربنا يفتح عليك ياأخ احمد ويباركلك
ممكن توفرلى لو سمحت طبه طويله للتونا بطول الماسوره تضرب بليه مقاس 2 والسعر من فضلك عاوز 2 |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ياريت يا أ\ أحمد تهتم بطبة الفولجا والتونا عشان فعلا قليلين
|
رد: Re: رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
سيبك من الطبة ، أنت أخبارك أية .. |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
جزاك الله خيرا على السؤال |
Re: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
يا أخواني موضوع براغي الألنكيه اللي ممكن يتعمل منه طبه محترمة سهل جداً و ذكرته أكثر مرة !؟
روح أي محل ميكانيكي ألماني "مرسيدس مثلاً" قله هات برغي ألنكيه اللي يمسك الكولاس "راس المكينة" أو اللي يمسك السلندر "كل المكاين الألماني القديمة مثل 200 و 230 و 280 و 300 و 380 و 420 و 500 و 560 كلها فيها نفس البرغي الألنكيه و فيه منه 10 سم طول في 10 ملم قطر و منه 12 سم طول في 12 ملم قطر و بيجي فولاذ مكربن قوي جداً ليتحمل الضغط اللي عليه و أكثر من خراط خبير أكد لي أنه ما يحتاج تقسيه و إلا ضعف لأنه شبه 100% فولاذ !!؟ أخذث 4 براغي مشكله 10 و 12 و استحى الميكانيكي يطلب ثمنهم !؟ * ادهن الطبة قبل التركيب بمعجون تبريد "ناقل حراري" المستخدم في معالجات الكمبيوتر لنقل حرارة الطبة إلى الماسورة الأصلية بشكل أسرع نتيجة تجربتي: ممتازة مع طلقات بلي نمرة 2 لكن للأسف لم تعد الأجزاء مع طلقات الصوت التكلفة : البرغي = صفر !؟ خراطة = 20$ لأن الخراط بصراحة دكتور و قياساته بدقة واحد على عشرة من المللي معجون التبريد = 1$ و هي تكفي أكثر من 5 مسدسات التكلفة النهائية = 21$ دولار |
رد: Re: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
والله كنت بدووور عليك من زماااااااااااااااااان كنت عايز البرغي دا هل دا القية عند واحد بتاع قطع غياار مرسيدس ؟؟ |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
الله ينور يا بيل
الكاربون ستيل قوى جدا و يبقى جميل من خامة ألمانى بالذات , والاحسن يتعمله تقسية ... على فكرة فى مسدسات حى حديثة كتير اجزاءها مصنوعة من الكاربون ستيل و الكاربون فايبر احسن من الكاربون ستيل و بيستحمل الحرارة اكتر و لا يجرى له اى تقسية |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
استاذ احمد ابعتلى تليفونك لو سمحت
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
تم التواصل ..
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
استاذ احمد برجاء كتابة مقاسات طبة البي 29 :)
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ابوحميد بعتلك رسالة عالخاص
|
رد: Re: رد: Re: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
عندي استفسار ؟ معايا مسدس تونا 8 ملي و فكرت اني احاول افك الطبه اللي فيه ممكن تكون هي دي اللي قافله الماسوره بعلامه / المهم استخدمت المفك العادي و فكيت صموله صغيره كده و بعدين دخلت المفك تاني و ثبته في اول الجزء اللي فيه العلامه اللي قافله المسوره و لكنه متحركش مش عارف ليه ممكن مثلا تكون المسوره ضيقه ولا العلامه دي من اصل الماسوره و مش تبع الطبه خالص ؟؟ المهم قولت ارجع الصموله الصغيره تاني فدخلتها بس بقت بارزه حبه جوه الماسوره بحييث اني بقيت شايفها و كاس الصواريخ مش بيقفل علي الاخر زي ماكان بيقفل فحبت استشير حضراتكم هو ايه الموضوع علشان انا مش فاهم ايه الصموله الصغيره دي و ممكن العلامه / دي تتشال يعني انا كده كنت بفك طبه ولا بفك ايه بالضبط يا ريت حد يفهمني ؟؟
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ايوه الصاموله اللي حضرتك فكتها دي طبه الصوت ودي اللي بترجع الاجزاء بعد الطلقه الاولي
اما العلامه اللي حضرتك بتقول عليها فهي تسمي البانز ودي بتبقي ثابته ومن الصلب مش بتتشال غير بالخراطه |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
الصاموله دي غاطسه في المسوره و فكتها بمفك عادي و مجربتش اضرب بالمسدس من بعد ما فكتها و هي بعد العلامه بالضبط بس مرجعتش زي مكانت يعني موصلتش للأخر و مش عارف دي ممكن تخلي المسدس يعلق مني ولا عادي مش فارقه ؟؟ شكرا لرد حضرتك
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اربطها كويس لو مدخلتش زي مكانت يبقي القلاوظ باظ من المفك بس عموما هي طالما ثابته متشغلش بالك بيها المهم تكون موجوده وخلاص مش هتفرق المكان المهم تكون ثابته ومتتحركش من مكانها مع الضرب
علشان تسحب الاجزاء |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
استاذ احمد والله عرض محترم جدا ربنا يجازيك عليه كل خير
ليك رسالة على الخاص تحياتى ليك |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
تحياتى للجميع .. و متأسف للتأخير و حتواصل معاكم سريعا بالجديد أن شاء الله ، و متأسف مرة تانية لتأخر الرد ..
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
1 مرفق
بعض الطبات تتماشى مع بى29 و سبيشيال99 و جاكال دوال وجاكال كومباكت و فرات ماجنم و ريتاى بارون و بلوسى 06 و كيمار75
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
اعملها ماسورة جديدة ضيقة تشتغل معاك بدون طبة و حتبقى احسن من وجود طبة و حتديك مدى احسن بكتير الماسورة تكلفتها ارخص بكتير و اريح وو بتعيش اد 20 طبة صلب و لو نكلت الماسورة حتعيش معاك العمر كله ولو استخدمت اى بلى غير الصلب يبقى ضمنت انها تعيش و تورث وربنا يديك الصحة و طول العمر |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
الى عندوا ماسورة متحركة ليه يستخدم طبة !!
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ممكن اعرف مقاسات طبة الريتاى بارون ؟ بس الطبه اللى من اول بيت النار ؟
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
بعد أذن العضو المحترم trigger حضرتك أمبارح دخلت حطيت صورة للطبات كتبت عليها صورة لبعض الطبات ، طيب لية يا أنسان يا محترم تدخل النهاردة تعدل المشاركة و تخليها عرض و بيع ، أنا اللى هو صاحب الموضوع لا كاتب أسعار و لا عملت عروض بيع ...
و دى مشاركة لحضرتك من موضوع تانى بدوت ذكر أسماء يوم أمس, 12:38 pm trigger معدل تقييم المستوى: 2 بعد اذن كومباكت باشا البى29 بيضرب بلى2 بطبة و 3 بدون طبة فى عندى حاجة غير البلى الصلب و الرصاص و اقوى كمان و بتحافظ على الماسورة و الطبة سيدى الفاضل : الموضوع دة فى ناس كتير شاركت فية و تعبت فية ، لو سمحت لما حضرتك تيجى تبيع حاجة أعمل موضوع خاص بيك مش تبيع فى موضوعى حاجة أنا معرفش عنها حاجة علشان الموضوع مشاهداتة عدت ال 1000 ، لو سمحت عدل مشاركتك دى ... شكرا ...... |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
حضرتك قلت ان ده حوار عام مفتوح لجميع اﻻعضاء و على هذا اﻻساس قمت بوضع صور رمزية لشكل الطبة مع عرض اسعار الشراء لمن يريدها لو عايزنى اشيل المشاركة دى حشيلها بس كده يبقى مش موضوع عام ومفتوح للجميع! !! |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
شكرا ..... |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
و على كل حال انا حشيل اﻻسعار ولو عايز اشيل الصور كمان أوك |
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ربنا يباركلك .. انت ميه ميه فعلا .. لانه مؤخرا انا شفت اعضاء قدامى وبدون ذكر اسماء بيشجعو انه اللى عنده معلومه مايقولهاش وطبعا بمبررات كتير !! ... مه انه الاجانب متطورين عشان اى حاجه عندهم يتم عملها بيتم مشاركتها فورا والعمل عليها من كل اللى له اهتمام بالموضوع وبيرحوه بالتفصيل كمان عشان كده ربنا كارمهم وبيتقدمو واحنا موكوووووووووووسين
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
ياجماااااااعةياريت الي عندو مقاسات طبه البي 29 يكتبهاا
|
رد: طبة ضرب الطلقات المعدلة .. ( أستقبال الطلبات - حوار مفتوح )
اقتباس:
|
| الساعة الآن 03:21 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir