الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   ادوات الصيد الثقيله (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=66)
-   -   مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=23295)

kefafy 12-02-10 09:24 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306075)
قاعد انته بتتغردق بالروسى و الايطالى و الذى منه ;)

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههه
والله ياجنرال انا اكبر انحراف عملته فى الغردقة انى كنت بطلع سفارى بس والله ;) :)

قناص الظلم 12-02-10 09:27 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
2 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306077)
نسيت اقولك على التريلا كيه-تى-ام و دى كانت اخر مكنة اشتريها بفلوس و كانت روعة الروعة و عزمها غير آدمى

كى تى ام 640 و580و400و360و50 2النمساوى وصناعه الاتحاد الاوربى حاليا لونها الشائع برتقالى دى كانت معاك امتى ياجنرال

قناص الظلم 12-02-10 09:33 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
شرم والغردقه شغالين بيها من حوالى6 سنين دى حاجه فوق الخيال كانت عامله عند واحد فى الهرم 40 الف من 8سنين وانا كنت باشترى واحده 560 من 5سنين ب12 الف لان صاحبها فى هولندا وانا اقاربى كتير فى هولندا بس مارديوش يخدمونى فى التسجيل فمشترتهاش

smsm saber 12-02-10 09:37 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
طيب ايه رايك فى ار1 او هوندا سى بى ار ار 1000

kefafy 12-02-10 09:47 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
والله يمحمد بيك الواحد الاول مكنش بتفرق معاه انه يخاف على نفسه بصراحة
كان الواحد اهم حاجة يعمل الى هو عايزة وبس
انما الواحد لما اتجوز وخلف بقت مشكلة
بقيت اجى اعدى الشارع ابص يمين وشمال انما الاول لأ
انا اعدى وهو الى يهدى غظب عنه
كنت اجيب البيتش باجى واعمل فيها بهلوان واطلع الجبل وانزل ومقديها
واجر جيت سكى فى البحر واطير فى الهوا
انما بعد الجواز وبقى فى عائلة كامله ملزومه منك وهتتبهدل من بعدك لو الله لا يقدر جرى للواحد حاجة بقى الواحد بيفكر الف مليون مره
وافتكر مرة بعد محمود متولد وبقا عنده 6 اشهر وبدا يلاغى ويلعب معايا ويعرفنى ويوحشنى واوحشه عملت حدثه بالعربيه
وبقيت فى طريق الزعفرانه القاهرة وانا مغمى عليه بعيط ولما فقت لقيت عنييا مدمعه فعلا
وكنت بعيط علشان كنت خايف انى مش هشوفه تانى وهيوحشنى قوى (ده ولمبه مخى مفصولة فى الا وعى)
ولما فقت ولقيت نفسى الحمد لله عايش وجسمى سليم فرحت فرحه مفرحتهاش يوم فرحى حتى لانى هشوفه تانى
ومن بعدها بقيت ماشى على مبدا ابى العزيز اطال الله عمره (من خاف سلم )
ربنا يارب يرزقك الزريه الصالحة يمحمد بيك يارب بحق جاه النبى ويتربو فى عزك ويطعمك مايحرمك ابدا ويجعلهم نور عنييك يارب
ودعائى لحضرتك ولاخى الكبير الجنرال الى بتشرف بيه دائما
وبسعد جدا بالحوار معاكم
ومواضيعك من اجمل مواضيع بالمنتدى

Compact 12-02-10 09:52 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 306085)
كى تى ام 640 و580و400و360و50 2النمساوى وصناعه الاتحاد الاوربى حاليا لونها الشائع برتقالى دى كانت معاك امتى ياجنرال

موديل اسمه جى اس 600 انتاج 1984 صناعة نمساوية

Compact 12-02-10 09:54 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 306090)
طيب ايه رايك فى ار1 او هوندا سى بى ار ار 1000

مبحبش قعدة الريس ولا سواقته

قناص الظلم 12-02-10 09:55 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 306090)
طيب ايه رايك فى ار1 او هوندا سى بى ار ار 1000

انا بافضل التريلا والكلاسيكيات الى منها الكاستم عموما والريس بطلته من ساعه ماتوفى صديق لى على سى بى ار 900 ونصيحه الموتوسكلات دى سريعه وغبيه جدا وعايزه طريق سريع ومفتوح كل الشباب انا وانت عارفين ليه بيحبوها ;)فاهمنى طبعا وقطع الغيار غاليه جدا ولو اتشق الموتور مابتسوا فلوس الياماها ار1 جميله جدا بس السوق بيفضل الهوندا عنها قليلا الاثنين حلوين بس لو انت مش محترف اوى بلاش هات 250 او400 امان عن المصايب الى انت مختارها دى وانا تحت امرك فى اى استفسار

smsm saber 12-02-10 10:00 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
http://www.harley-davidsonegypt.com/ لمحبى الهارلى ..........انا عن نفسى بحب هوندا سيتد 600

قناص الظلم 12-02-10 10:01 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 306093)
والله يمحمد بيك الواحد الاول مكنش بتفرق معاه انه يخاف على نفسه بصراحة
كان الواحد اهم حاجة يعمل الى هو عايزة وبس
انما الواحد لما اتجوز وخلف بقت مشكلة
بقيت اجى اعدى الشارع ابص يمين وشمال انما الاول لأ
انا اعدى وهو الى يهدى غظب عنه
كنت اجيب البيتش باجى واعمل فيها بهلوان واطلع الجبل وانزل ومقديها
واجر جيت سكى فى البحر واطير فى الهوا
انما بعد الجواز وبقى فى عائلة كامله ملزومه منك وهتتبهدل من بعدك لو الله لا يقدر جرى للواحد حاجة بقى الواحد بيفكر الف مليون مره
وافتكر مرة بعد محمود متولد وبقا عنده 6 اشهر وبدا يلاغى ويلعب معايا ويعرفنى ويوحشنى واوحشه عملت حدثه بالعربيه
وبقيت فى طريق الزعفرانه القاهرة وانا مغمى عليه بعيط ولما فقت لقيت عنييا مدمعه فعلا
وكنت بعيط علشان كنت خايف انى مش هشوفه تانى وهيوحشنى قوى (ده ولمبه مخى مفصولة فى الا وعى)
ولما فقت ولقيت نفسى الحمد لله عايش وجسمى سليم فرحت فرحه مفرحتهاش يوم فرحى حتى لانى هشوفه تانى
ومن بعدها بقيت ماشى على مبدا ابى العزيز اطال الله عمره (من خاف سلم )
ربنا يارب يرزقك الزريه الصالحة يمحمد بيك يارب بحق جاه النبى ويتربو فى عزك ويطعمك مايحرمك ابدا ويجعلهم نور عنييك يارب
ودعائى لحضرتك ولاخى الكبير الجنرال الى بتشرف بيه دائما
وبسعد جدا بالحوار معاكم
ومواضيعك من اجمل مواضيع بالمنتدى

الحمدلله الزى حفظك من كل سوء واطال الله عمر عمى الحاج وحفظك لاهلك سالما ويحفظك لاهلك من كل سوء وبارك الله لك فى محمود وحفظه لك وشكرا لدعواتك لى ويشرفنى ان تنضم لى ان وسياده الحبيب العزيز الجنرال وصباح الخير على عيونك يابو محمود

TRIGGER 12-02-10 10:02 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
كاجيفا و دوكاتى احسن من اليابانى بكتير بس لﻷسف ملهمش سوق فى البلد هنا

Compact 12-02-10 10:03 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
1000 سلامة عليك يا ابو محمود

طريق الزعفرانة ده مليان ملفات خطر جدا خصوصا بليل على سرعة عالية

قناص الظلم 12-02-10 10:05 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306097)
مبحبش قعدة الريس ولا سواقته

اريح موتوسكل التريلا عن تجربه انا كان معايا هوندا اكس ال 125 و500 وكاجيفا دبيو 9 الفانت وكاجيفا اريزونا -داكار-وياماها400 دى تى وياماها 600اكس تى انا وخالى بنموت فى التريلات وهو الى معلمنى الموتسكلات التريلا جدى لابى علمنى البى اس

smsm saber 12-02-10 10:06 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TRIGGER (المشاركة 306102)
كاجيفا و دوكاتى احسن من اليابانى بكتير بس لﻷسف ملهمش سوق فى البلد هنا

وعندك بى ام ....وماركة تانية اسمه aprilia

Compact 12-02-10 10:07 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
الياماها 600 ده مميز جدا يا قناص

و الكاجيفا ده بتجيبله قطع غيار منين !؟

kefafy 12-02-10 10:07 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
:) والله ياباشا ولا بيهمنا الحمد لله لو حلبه سباق كمان
بس المشكلة ساعتها كانو بيبنو فندق وفى حفر فى الاسفلت ومكنتش بجرى
واكلت حفرة من دول ونتيجه ده الكاوتش الامامى شمال فرقع والعربيه كانت نازلة من منزل عند اول الملفات ومكنتش مسرع قوى يعنى لان الطريق مجوز
اتقلبت 4 5 قلبات وساعتها لمبة مخى طفت خالص
وفوقت تقريبا بعدها ب ساعتين
لقيت نفسى فى عربيه اسعاف
والغريب ان العربيه اولا الحلال عدلوها وغيرولى الكاوتش ومشيت عادى
كان ستر ربنا فوق كل شىء مكتوبه الحدثه اه
انما ربنا حفظنى ونجانى ووقفلى ولاد الحلال لحد مروحونى لحد البيت
والعربيه قامت باقل تكلفه تذكر

قناص الظلم 12-02-10 10:08 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trigger (المشاركة 306102)
كاجيفا و دوكاتى احسن من اليابانى بكتير بس لﻷسف ملهمش سوق فى البلد هنا

للاسف نعم عشان قطع الغيار بس موديل الكاجيفا التريلاال350 سى سى مطلوبه بس للاسف قليله تحياتى لحضرتك انت غاوى موتوسكلات وركيب احساسى مايخيبش

Compact 12-02-10 10:08 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 306107)
وعندك بى ام ....وماركة تانية اسمه aprilia

انا بحب الابريليا جدا بس الدوكاتى اغلاهم فى الايطالى

ahmedmh_ali 12-02-10 10:11 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
أنتم بتتكلموا فى أنواع للبيتزا صح !! :)

smsm saber 12-02-10 10:13 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 306117)
أنتم بتتكلموا فى أنواع للبيتزا صح !! :)

ايوة تحبه بالسجق ولا باللحمه

ahmedmh_ali 12-02-10 10:14 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 306119)
ايوة تحبه بالسجق ولا باللحمه

أنت حتهزر معايا و لا اية ؟

قناص الظلم 12-02-10 10:18 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
1 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306108)
الياماها 600 ده مميز جدا يا قناص

و الكاجيفا ده بتجيبله قطع غيار منين !؟

انا جبت ال350 صباب واحده كانت شبه زيرو بعتها فى الصعيد والتانيه كانت تعبانه موتورها قفش من قله الزيت اخترعت له قطع غيار بستم موتور مياه من السبتيه وبلى كرنك بى اس وصبابات عربيه 27 والموديل دا حمال اسيه وناجح واعطاله قليله وانا ماعايش غير البى اس دلوقت ودى ماكينه خالى ياماها 600 تى تى اس مودلين بس فى مصر اعلى ارتفاع فى الياماها الصباب ودى الاصدار الجبلى الكروس زى مابيقولو وراكنها عندى لانه مقيم فى هولندا

TRIGGER 12-02-10 10:18 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 306111)
للاسف نعم عشان قطع الغيار بس موديل الكاجيفا التريلاال350 سى سى مطلوبه بس للاسف قليله تحياتى لحضرتك انت غاوى موتوسكلات وركيب احساسى مايخيبش


احساسك مضبوط يا قناصنا
كان معايا هوندا شادو 750 و 400 و ستيد
بس بطلت ركوب الموتوسيكﻻت من اكتر من 3 سنين

Egyptian_Destroyer 12-02-10 10:20 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
بسم الله ماشاء الله حاجات رائعه ربنا يكفيك شرهم

Egyptian_Destroyer 12-02-10 10:22 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
معلش عندي سؤال لحضرتك الجاك نيف حضرتك جايبها بكام

Compact 12-02-10 10:22 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 306117)
أنتم بتتكلموا فى أنواع للبيتزا صح !! :)

فى اوروبا و الدول المتقدمة بيكلوا مع الكباب طحينة :)

قناص الظلم 12-02-10 10:23 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306112)
انا بحب الابريليا جدا بس الدوكاتى اغلاهم فى الايطالى

كان معايا ابريليا تواريج فى ضخامه التينيرى الياماها بس 125 بس ماعجبتنيش عشان ضعيفه لانها كانت مغيره بستم وطبعا الشميز كروم فضعفت بمقدار النص

Compact 12-02-10 10:24 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kefafy (المشاركة 306109)
:) والله ياباشا ولا بيهمنا الحمد لله لو حلبه سباق كمان
بس المشكلة ساعتها كانو بيبنو فندق وفى حفر فى الاسفلت ومكنتش بجرى
واكلت حفرة من دول ونتيجه ده الكاوتش الامامى شمال فرقع والعربيه كانت نازلة من منزل عند اول الملفات ومكنتش مسرع قوى يعنى لان الطريق مجوز
اتقلبت 4 5 قلبات وساعتها لمبة مخى طفت خالص
وفوقت تقريبا بعدها ب ساعتين
لقيت نفسى فى عربيه اسعاف
والغريب ان العربيه اولا الحلال عدلوها وغيرولى الكاوتش ومشيت عادى
كان ستر ربنا فوق كل شىء مكتوبه الحدثه اه
انما ربنا حفظنى ونجانى ووقفلى ولاد الحلال لحد مروحونى لحد البيت
والعربيه قامت باقل تكلفه تذكر

عشان انته ابن حلال و تستاهل كل خير يا ابو محمود

قناص الظلم 12-02-10 10:26 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trigger (المشاركة 306124)
احساسك مضبوط يا قناصنا
كان معايا هوندا شادو 750 و 400 و ستيد
بس بطلت ركوب الموتوسيكﻻت من اكتر من 3 سنين

ماشاء الله واحسن مكنتين فى الكاستم تحياتى لنزاهتك يا احمد باشا -احتمال كبير نكون نعرف بعض ماكنتش بتروح عند نادى الشمس

قناص الظلم 12-02-10 10:27 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة egyptian_destroyer (المشاركة 306126)
معلش عندي سؤال لحضرتك الجاك نيف حضرتك جايبها بكام

كانت ب40 جنيه عندنا فى مرسى مطروح من كام شهر وشكرا لكلامك الجميل

Egyptian_Destroyer 12-02-10 10:28 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
شكرا لحضرتك

قناص الظلم 12-02-10 10:29 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact (المشاركة 306130)
عشان انته ابن حلال و تستاهل كل خير يا ابو محمود

اؤيدك فى كل حرف يا جنرال

Compact 12-02-10 10:30 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 306131)
ماشاء الله واحسن مكنتين فى الكاستم تحياتى لنزاهتك يا احمد باشا -احتمال كبير نكون نعرف بعض ماكنتش بتروح عند نادى الشمس

كان بيروح الكوربة :)

قناص الظلم 12-02-10 10:31 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smsm saber (المشاركة 306107)
وعندك بى ام ....وماركة تانية اسمه aprilia

البى ام احسن نوع ال3 سلندر وشكرا على رابط الهارلى ياسمسم

kefafy 12-02-10 10:32 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قناص الظلم (المشاركة 306136)
اؤيدك فى كل حرف يا جنرال

ربنا يستر طريقم يارب
ويبارك فيكم ويديكم الصحة

TRIGGER 12-02-10 10:33 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Compact (المشاركة 306137)
كان بيروح الكوربة :)


و المهندسين كمان

TRIGGER 12-02-10 10:34 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
استأذنكم يا رجالة

قناص الظلم 12-02-10 10:34 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmh_ali (المشاركة 306117)
أنتم بتتكلموا فى أنواع للبيتزا صح !! :)

فتحنا مطعم فى المنتدى انا وسمسم باركلى :)بالسجق ولا باللحمه:)

ahmedmh_ali 12-02-10 10:35 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
ههههههههههههههههههههه

قناص الظلم 12-02-10 10:35 AM

رد: مجموعتى ومقتنياتى المتواضعه شبه كامله
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة trigger (المشاركة 306142)
استأذنكم يا رجالة

اتفضل فى حفظ الله يا احمد باشا


الساعة الآن 09:37 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir