![]() |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
يا استاذ ابو فارس انا باعت لك رسالة عالخاص ارجو الرد
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
بالتوفيق يا رجاله
عاوزين طلعات قويه |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
الحمد لله على سلامه الحلوه الصغيره وان شاء الله نتقابل على خير يا أبو فارس |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
ان شاء الله عز و جل بدون مقاطعة ان كان بها الخير ربك يوفقهلنا و يرزقهلتا ان شاء الله يا قناص:) |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
اقتباس:
اضم صوتى لصوت السيد الاستاذ محمد بك ابو فارس ......نريد تحديد ميعاد و مكان( بعد ان تعذر اللقاء الاول لظروف خارجه عن ارادة الجميع عفى الله عنا جميعا ) يكون مناسب لاكبر عدد ممكن من قناصى الشرقيه للتقابل و من ثما عرض المقترحات والطلبات الخاصه بتكوين و تفعيل رابطه الصيد و الرمايه بالشرقيه التى ستكون ان شاء الله بيتنا فيه نتقابل ونتعلم و نتعرف على اخواننا ونمارس هوايتنا فى الرمايه و كل ما يتعلق بها وناكل مما رزقنا الله بالصيد .... واهيب بجميع قناصى وصيادى الشرقيه الحبيبه بالمشاركة و الحضور لان هذا هو المسار الطبيعى لنا كاصدقاء و اعضاء فى منتدى واحد و من نفس المحافظه , ان نرى ونتعرف ونساعد ونخدم و نهنئ و نواسى (لا قدر الله . حفظنا الله والمسلمين جميعا ) بعضنا وجهة لوجه ... هذا نداء عاجل لكل صيادى و قناصى الشرقيه و نرجو من الله ان يوفقنا ويجمعنا على خير وعلى ما يرضى الله و رسوله ... |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
جزاك الله كل خير يا قناص انا بقترح ان يكون اللقاء فى نادى احمد عرابى للقوات المسلحة يوم الخميس القادم انشاء الله الساعة 7 مساءا وذلك بعد حوار تم بينى وبين الأدارة ومستنيك يا بو زيدان يا غالى انت وكل قناصين الشرقية المهتمين بمثل هذا الحدث المهم |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
شكرا للاخ شادي زيدان على دعوتي للانضمام .. واتمنى انها تكون معرفة خير ان شاء الله
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
جزانا و اياكم يا سيادة القناص ابو فارس بك و ان شاء الله ربك يجمعنا جميعا على طاعته و على الخير ان شاء الله الحدث مهم و رهيب قد يكون اهم حدث هذا العام 2012 بالنسبة لصيادى و قناصى و رماة الشرقية ( تجمع صيادى الشرقية 6فى مكان واحد ما شاء الله لا قوة الا بالله ) انا هيذل كل استطاعتى ان شاء الله لاحضر الاجتماع وان بعد الشر فشلت يكون شرف لى طلوع طلعة الجمعة ان شاء الله مع الفريق الموقر .... تحياتى |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
اقتباس:
الشرف لنا جميا وشكرا لقبول الدعوه واهلا بك فى بيتك طبعا و يسعدنا ان نتقابل ونستمع الى ارائكم و مقترحاتكم ان شاء الله ... ارسال رقم تليفون معاليك للاخ الخلوق السيد ابو فارس سيسهل علينا التواصل و التقرب وهذا هو الهدف الول من اللقاء .... مع خالص تحياتى لكل الصيادين |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
السادة الأفاضل صيادين وقناصى الشرقية المحترمين حرصا منى على بدء هذا الحدث الكبير بعد تعثر اللقاء السابق بسبب مرض أبنتى أعلن عن أجتماع فريق الشرقية الأول بالتنسيق مع الأدارة ان شاء الله بدون مقاطعة المكان : مدينة الزقازيق - نادى احمد عرابى للقوات المسلحة الميعاد : يوم الخميس الموافق 12/4/2012 الساعة 7 مساءا والأجندة كما يلى : 1- التعارف الشخصى بين جميع الأعضاء ومحاولة تقارب الأفكار والأهداف 2-تلقى الأقتراحات من الأعضاء حول كيفية البدء وتكوين الفريق 3-مناقشة الطلعات الدورية للفريق 4- تحديد كيفية تلقى و تلبية طلبات الفريق من قطع غيار وبنادق وخلافة ومحاولة توفيرها بأفضل الأسعار برجاء تأكيد الميعاد بأرسال رسالة على الخاص برقم التليفون لسهولة عملية التواصل واتمنى التوفيق لجميع الأخوة الكرام |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
كنا عايزين يا قناص اسماء الصيادين المؤكد ان شاء الله حضورهم حتى يتحمث الاخرون للأنضمام الى الاجتماع ....مجهود رائع يا أبو فارس الله ينور |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
السلام عليكم اية يا قناصين هنتقابل اليوم ان شاء الله فى المكان والميعاد علشان كمان فى طلعة بكرة ان شاء الله
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
الحمد لله تم الاجتماع حسب الميعاد المتفق عليه و تحددت اول طلعة ان شاء الله اليوم الجمعة 13/4/2012 ادعوا الله لنا بالتوفيق و الرزق الحلال ......(( فى انتظار تحديثات السيد القناص ابو فارس بخصوص اجتماع الامس وطلعة اليوم ان شاء الله .....)) |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
ااسف لعدم حضورى لظروف طارئة ولكنى كنت اتمنى ان اقابل حضراتكم لكن يالله ربنا مش رايد النهاردة بالتوفيق
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
لو سمحت انا عندى بندقية ديانا موديل 34 وكان انكسر فيها سن الدبانة وارجو الرد لان دى مشكلة كبيرة لان مش لاقى ليها اى حل
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
انا بقول على نفسى قناص بلا حدود ونفسى اثبت ذالك وياريت يكون فى ميعاد ثانى
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
Abo Faris & AAL Zidan 13/4/2012 [URL="[URL=http://img845.imageshack.us/i/1011106.jpg/]http://img845.imageshack.us/img845/118/1011106.jpg[/URL]"]] |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
عملوها الوحوش بس من غيرى ماشى يا ابو فارس
مبروك الطلعة يا عم الحاج و يشرفنا انضمام الأخ زيدان واخوه اهلا بيكم وان شاء الله فى القريب العاجل يتم تعارفنا جميعا |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
اقتباس:
الحمد لله رب العالمين.....يوم الجمعة 13.4.2012 المكان فى القرى الصغيره المتاخمه لمدينه الزقازيق عاصمة محافظة الشرقية ... الطلعة كانت فوق الممتازه المناظر الطبيعيه لريف بلدا الجميل و الجو بديع والرزق والحمدالله وفير والقناص الماهر ابو فارس ماشاء الله عليه بالنوركا الجت 4.5 الله اكبر كوع 2 سؤسؤ (مش عارف اسمه ايه ههه) و 2 يمام ده غير فراخ المياه الهربت مصابه و الكروان (طائر اخركبير نسبيا غير الكروان المغرد) واخوكم الحمد لله فضيحه وقعت فرد يمام مقفول فى المياه ب(الخرصه الطرشه)Gamo hunter realtree 6.32 ماشاء الله لا قوة الا بالله عليها... متهورهه (اول طلعه لها معايا) واخويا التوئم الحمد لله خلص على كل ازايز المياه والحاجه الساقعه الملقاه فى الرشاح لغايت مظبط بندقيته الكرال الرمايه الدبشك الاسود الفبر المفرغ 5.5 والحمد لله الاخ ابو فارس كان وخدنا فى مكان روعه رزقه واسع ما شاء الله بس احنا رحنا متاخرين ... وعلى الصلاه وصلنا ابو فارس بعد ما زعل و عمل مشكله علشان مش هنقعد نتغدى معاه فى البيت (طبعا كلنا عارفين كرم الشرقويه الحقيقى التلقائى ) وشدينا الرحال على القاهره انا و اخويا و فى السكه لقينا جوزين حمام على السلك رحت مطلع(الخرصه الطرشه) و الحمد الله جبنا فرد و اخويا بعد شويه جاب فرد من الارض على الطريق وانا جبت فرد كمان من الارض وكمان الطائر التانى (سؤسؤ) والحمد لله وحده و ما رميت اذ رميت ولكن الله رمى .... و ان شاء الله نتعرف على كل القناصين الافاضل ونطلبع احلى الطلعات .. تحياتى http://img845.imageshack.us/img845/118/1011106.jpg[/IMG][/URL]د http://img269.imageshack.us/img269/9921/1011104.jpg http://img17.imageshack.us/img17/4811/1011108.jpg http://img822.imageshack.us/img822/9590/1011118.jpg http://img849.imageshack.us/img849/2462/photo00221.jpg http://img638.imageshack.us/img638/636/photo00231l.jpg http://img845.imageshack.us/img845/4102/photo00241.jpg http://img14.imageshack.us/img14/3546/photo00251sh.jpg[/QUOTE] |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
والله العظيم يارجالة احلى حاجة فى الطلعة دية انى كسبت معرفة رجالة بجد زى ال زيدان وانا لسة زعلان طبعا علشان مشيتو قبل الغدا والله وصمة عار فى جبين الشراقوة بس المرة الى جايىة مش هتفلت منى ابدا هههه جهز نفسك للطلعة القوية ان شاء الله الجمعة الى جاية علشان ندبح القميرى
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
طبعا حمد الله عالسلامه اولا وثانيا كنت اتمني اكون معاكو في الصحبه الجميلة دي وانشاء الله هبقي معاكو اول باول وصور جميلة جدا واحلي ما فيها فعلا الروح ما بينكم والمحبة دي اللي هتدوم العمر كلة وتبقي زكريات تفتكرها ديما عزيزه علي قلبك والله الموفق ديما اخوكم البرنس
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
انا اتشرف بيكوا فريق واحد وفي الحالة دي قلب واحد
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
ماشاء الله واضح انها كانت رحله حلوه والصحبه احلى .. ودايما مجتمعين في الخير ان شاء الله
وربنا يوفقكم كمان وكمان ____ وعلى فكره الصور جامده _______ |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
تم بالأمس مقابلة القناص العظيم احمد بية البرنس وكان اللقاء يجمع بينى وبين الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد وتم تبادل حكايات الصيد الممتعة والخبرات العظيمة فى الصيد ببنادق الرش والخرطوش وكان الحديث فى غاية الأثارة والمتعة ومكناش عاوزين نروح بس مشينا علشان الأستاذ احمد كان عندو شغل مهم... واتفقنا ان شاء الله هنطلع قريب علشان نستمتع برحلات الصيد مع العمالقة الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد البرنس والأستاذ شادى وشريف زيدان الأخوان الذان ابهرونى بصراحة بحبهم للهواية الجميلة وكانت طلعتى معاهم السبوع الماضى شرف عظيم انى كسبت معرفة رجالة مغرمين بالصيد زيهم ..وان شاء الله تتواصل القاءات والرحلات المتنوعة والمستمرة بين أعضاء الفريق
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
اقتباس:
اقتباس:
الحمد لله رب العالمين ان جمع بين قلوبنا على خير ادام الله المحبه و المعروف وجمعنا على طاعته ورزقنا الخير كله .... اعتقد ان فريق الشرقية قد بداء بدايه قويه و فى انتظار باقى قناصي الشرقية .... ( الطير مبيروحش للصياد ...لازم الصياد اليروح مع اصحابه للطير !!!!!!) |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
اقتباس:
|
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
1 مرفق
اسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .. قام ف ريق الشرقية بحمد الله بالقيام بأول رحلاتة وكانت بفضل الله مليئة بالخيرات وتملئها روح التعاون بين اعضاء الفريق والشكر كل الشكر للكابتن احمد البرنس الى اعطى لكل فرد فى الفريق فرصة تجربة البندقية الخرطوش وفعلا ضرب الخرطوش ممتع وغير الرش تماما والى كانو فى الرحلة
القناص المبدع أحمد البرنس قناص بلا قلب الماهر محمد فصيح غاوى صيد القناص الخطير شادى زيدان زيدان مصر والكابتن ايمن صديق شادى وكان نفسى يكون شريف زيدان موجود والعبد لله محمد عصام أبوفارس وكانت الحاجة الوحيدة الى نقصانا ان الكل اعتمد على الأخر فى أحضار الكاميرا لذلك لم نتمكن من توثيق كل لحظة ممتعة فى الرحلة لكن قمنا بتصوير الصيد المتنوع قميرى-حمام-يمام-عنز-حريز واليكم الصورة الوحيدة الى قدرت اجيبها وان شاء الله احاول اجمع الصور الأخرى من موبايلات أعضاء الفريق وانزلها |
رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
هو ايه الطائر الكبير دا ؟؟
|
| الساعة الآن 06:32 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir