الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   اجتماع صيادين الشرقيه الاول (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=26249)

ahmed yasser 12-04-08 12:11 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
يا استاذ ابو فارس انا باعت لك رسالة عالخاص ارجو الرد

messam 12-04-08 01:34 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed yasser (المشاركة 345328)
يا استاذ ابو فارس انا باعت لك رسالة عالخاص ارجو الرد

الرد على الخاص يا قناص

pooforever_2010 12-04-08 01:36 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
بالتوفيق يا رجاله
عاوزين طلعات قويه

messam 12-04-08 01:38 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 (المشاركة 345364)
بالتوفيق يا رجاله
عاوزين طلعات قويه

فى القريب العاجل ان شاء الله ... وشكرا على مشاركتك العطرة

زيدان مصر 12-04-08 02:21 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 345290)
الحمد لله يا غالى على كل حال قدر ولطف ... والمهم عاوزين نشوفك

الحمد لله على سلامه الحلوه الصغيره وان شاء الله نتقابل على خير يا أبو فارس

messam 12-04-08 02:38 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 345390)
الحمد لله على سلامه الحلوه الصغيره وان شاء الله نتقابل على خير يا أبو فارس

شكرا لزوقك يا ابو زيدان يا غالى واتمنى نتقابل قريب ..... ان شاء الله ربنا يسهل و نطلع الجمعة الى جاية

زيدان مصر 12-04-08 05:54 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 345408)
شكرا لزوقك يا ابو زيدان يا غالى واتمنى نتقابل قريب ..... ان شاء الله ربنا يسهل و نطلع الجمعة الى جاية

ان شاء الله عز و جل بدون مقاطعة ان كان بها الخير ربك يوفقهلنا و يرزقهلتا ان شاء الله يا قناص:)

messam 12-04-10 09:02 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب

messam 12-04-10 09:17 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب

زيدان مصر 12-04-10 08:06 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346234)
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346227)
صباح الخير على احلى صيادين فى الشرقية .... عاوزين نعمل استفتاء على تحديد ميعاد ومكان الأجتماع القادم الى هوا اول اجتماع واتمنى من كل صيادين الشرقية ميبخلوش بالمشاركة وياريت الناس تيجى .. كل واحد يدخل يكتب اقتراحة علشان نعلن عن الأجتماع ياشباب

اضم صوتى لصوت السيد الاستاذ محمد بك ابو فارس ......نريد تحديد ميعاد و مكان( بعد ان تعذر اللقاء الاول لظروف خارجه عن ارادة الجميع عفى الله عنا جميعا ) يكون مناسب لاكبر عدد ممكن من قناصى الشرقيه للتقابل و من ثما عرض المقترحات والطلبات الخاصه بتكوين و تفعيل رابطه الصيد و الرمايه بالشرقيه التى ستكون ان شاء الله بيتنا فيه نتقابل ونتعلم و نتعرف على اخواننا ونمارس هوايتنا فى الرمايه و كل ما يتعلق بها وناكل مما رزقنا الله بالصيد .... واهيب بجميع قناصى وصيادى الشرقيه الحبيبه بالمشاركة و الحضور لان هذا هو المسار الطبيعى لنا كاصدقاء و اعضاء فى منتدى واحد و من نفس المحافظه , ان نرى ونتعرف ونساعد ونخدم و نهنئ و نواسى (لا قدر الله . حفظنا الله والمسلمين جميعا ) بعضنا وجهة لوجه ... هذا نداء عاجل لكل صيادى و قناصى الشرقيه و نرجو من الله ان يوفقنا ويجمعنا على خير وعلى ما يرضى الله و رسوله ...


messam 12-04-10 09:30 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 346503)
اضم صوتى لصوت السيد الاستاذ محمد بك ابو فارس ......نريد تحديد ميعاد و مكان( بعد ان تعذر اللقاء الاول لظروف خارجه عن ارادة الجميع عفى الله عنا جميعا ) يكون مناسب لاكبر عدد ممكن من قناصى الشرقيه للتقابل و من ثما عرض المقترحات والطلبات الخاصه بتكوين و تفعيل رابطه الصيد و الرمايه بالشرقيه التى ستكون ان شاء الله بيتنا فيه نتقابل ونتعلم و نتعرف على اخواننا ونمارس هوايتنا فى الرمايه و كل ما يتعلق بها وناكل مما رزقنا الله بالصيد .... واهيب بجميع قناصى وصيادى الشرقيه الحبيبه بالمشاركة و الحضور لان هذا هو المسار الطبيعى لنا كاصدقاء و اعضاء فى منتدى واحد و من نفس المحافظه , ان نرى ونتعرف ونساعد ونخدم و نهنئ و نواسى (لا قدر الله . حفظنا الله والمسلمين جميعا ) بعضنا وجهة لوجه ... هذا نداء عاجل لكل صيادى و قناصى الشرقيه و نرجو من الله ان يوفقنا ويجمعنا على خير وعلى ما يرضى الله و رسوله ...



جزاك الله كل خير يا قناص انا بقترح ان يكون اللقاء فى نادى احمد عرابى للقوات المسلحة يوم الخميس القادم انشاء الله الساعة 7 مساءا وذلك بعد حوار تم بينى وبين الأدارة ومستنيك يا بو زيدان يا غالى انت وكل قناصين الشرقية المهتمين بمثل هذا الحدث المهم

sniper falkon 12-04-10 11:11 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
شكرا للاخ شادي زيدان على دعوتي للانضمام .. واتمنى انها تكون معرفة خير ان شاء الله

messam 12-04-11 08:46 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper falkon (المشاركة 346601)
شكرا للاخ شادي زيدان على دعوتي للانضمام .. واتمنى انها تكون معرفة خير ان شاء الله

تشرف وتنور ياباشا وان شاء الله هتكون معرفة خير لكل الناس الى هتهتم وتيجى وارجو ارسال رقم تليفون سعتك على الخاص للتواصل

زيدان مصر 12-04-11 10:59 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346548)

جزاك الله كل خير يا قناص انا بقترح ان يكون اللقاء فى نادى احمد عرابى للقوات المسلحة يوم الخميس القادم انشاء الله الساعة 7 مساءا وذلك بعد حوار تم بينى وبين الأدارة ومستنيك يا بو زيدان يا غالى انت وكل قناصين الشرقية المهتمين بمثل هذا الحدث المهم

جزانا و اياكم يا سيادة القناص ابو فارس بك و ان شاء الله ربك يجمعنا جميعا على طاعته و على الخير ان شاء الله الحدث مهم و رهيب قد يكون اهم حدث هذا العام 2012 بالنسبة لصيادى و قناصى و رماة الشرقية ( تجمع صيادى الشرقية 6فى مكان واحد ما شاء الله لا قوة الا بالله ) انا هيذل كل استطاعتى ان شاء الله لاحضر الاجتماع وان بعد الشر فشلت يكون شرف لى طلوع طلعة الجمعة ان شاء الله مع الفريق الموقر .... تحياتى


زيدان مصر 12-04-11 11:03 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346548)

جزاك الله كل خير يا قناص انا بقترح ان يكون اللقاء فى نادى احمد عرابى للقوات المسلحة يوم الخميس القادم انشاء الله الساعة 7 مساءا وذلك بعد حوار تم بينى وبين الأدارة ومستنيك يا بو زيدان يا غالى انت وكل قناصين الشرقية المهتمين بمثل هذا الحدث المهم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346711)
تشرف وتنور ياباشا وان شاء الله هتكون معرفة خير لكل الناس الى هتهتم وتيجى وارجو ارسال رقم تليفون سعتك على الخاص للتواصل

الشرف لنا جميا وشكرا لقبول الدعوه واهلا بك فى بيتك طبعا و يسعدنا ان نتقابل ونستمع الى ارائكم و مقترحاتكم ان شاء الله ... ارسال رقم تليفون معاليك للاخ الخلوق السيد ابو فارس
سيسهل علينا التواصل و التقرب وهذا هو الهدف الول من اللقاء .... مع خالص تحياتى لكل الصيادين

messam 12-04-11 12:43 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
السادة الأفاضل صيادين وقناصى الشرقية المحترمين

حرصا منى على بدء هذا الحدث الكبير بعد تعثر اللقاء السابق بسبب مرض أبنتى

أعلن عن أجتماع فريق الشرقية الأول بالتنسيق مع الأدارة ان شاء الله بدون مقاطعة

المكان : مدينة الزقازيق - نادى احمد عرابى للقوات المسلحة

الميعاد : يوم الخميس الموافق 12/4/2012 الساعة 7 مساءا

والأجندة كما يلى :

1- التعارف الشخصى بين جميع الأعضاء ومحاولة تقارب الأفكار والأهداف
2-تلقى الأقتراحات من الأعضاء حول كيفية البدء وتكوين الفريق
3-مناقشة الطلعات الدورية للفريق
4- تحديد كيفية تلقى و تلبية طلبات الفريق من قطع غيار وبنادق وخلافة ومحاولة توفيرها بأفضل الأسعار

برجاء تأكيد الميعاد بأرسال رسالة على الخاص برقم التليفون لسهولة عملية التواصل

واتمنى التوفيق لجميع الأخوة الكرام

زيدان مصر 12-04-12 03:16 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346772)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
السادة الأفاضل صيادين وقناصى الشرقية المحترمين

حرصا منى على بدء هذا الحدث الكبير بعد تعثر اللقاء السابق بسبب مرض أبنتى

أعلن عن أجتماع فريق الشرقية الأول بالتنسيق مع الأدارة ان شاء الله بدون مقاطعة

المكان : مدينة الزقازيق - نادى احمد عرابى للقوات المسلحة

الميعاد : يوم الخميس الموافق 12/4/2012 الساعة 7 مساءا

والأجندة كما يلى :

1- التعارف الشخصى بين جميع الأعضاء ومحاولة تقارب الأفكار والأهداف
2-تلقى الأقتراحات من الأعضاء حول كيفية البدء وتكوين الفريق
3-مناقشة الطلعات الدورية للفريق
4- تحديد كيفية تلقى و تلبية طلبات الفريق من قطع غيار وبنادق وخلافة ومحاولة توفيرها بأفضل الأسعار

برجاء تأكيد الميعاد بأرسال رسالة على الخاص برقم التليفون لسهولة عملية التواصل

واتمنى التوفيق لجميع الأخوة الكرام

كنا عايزين يا قناص اسماء الصيادين المؤكد ان شاء الله حضورهم حتى يتحمث الاخرون للأنضمام الى الاجتماع ....مجهود رائع يا أبو فارس الله ينور


messam 12-04-12 12:15 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
السلام عليكم اية يا قناصين هنتقابل اليوم ان شاء الله فى المكان والميعاد علشان كمان فى طلعة بكرة ان شاء الله

زيدان مصر 12-04-13 01:23 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 346772)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
السادة الأفاضل صيادين وقناصى الشرقية المحترمين

حرصا منى على بدء هذا الحدث الكبير بعد تعثر اللقاء السابق بسبب مرض أبنتى

أعلن عن أجتماع فريق الشرقية الأول بالتنسيق مع الأدارة ان شاء الله بدون مقاطعة

المكان : مدينة الزقازيق - نادى احمد عرابى للقوات المسلحة

الميعاد : يوم الخميس الموافق 12/4/2012 الساعة 7 مساءا

والأجندة كما يلى :

1- التعارف الشخصى بين جميع الأعضاء ومحاولة تقارب الأفكار والأهداف
2-تلقى الأقتراحات من الأعضاء حول كيفية البدء وتكوين الفريق
3-مناقشة الطلعات الدورية للفريق
4- تحديد كيفية تلقى و تلبية طلبات الفريق من قطع غيار وبنادق وخلافة ومحاولة توفيرها بأفضل الأسعار

برجاء تأكيد الميعاد بأرسال رسالة على الخاص برقم التليفون لسهولة عملية التواصل

واتمنى التوفيق لجميع الأخوة الكرام

الحمد لله تم الاجتماع حسب الميعاد المتفق عليه و تحددت اول طلعة ان شاء الله اليوم الجمعة 13/4/2012 ادعوا الله لنا بالتوفيق و الرزق الحلال ......(( فى انتظار تحديثات السيد القناص ابو فارس بخصوص اجتماع الامس وطلعة اليوم ان شاء الله .....))

ahmed yasser 12-04-13 01:37 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
ااسف لعدم حضورى لظروف طارئة ولكنى كنت اتمنى ان اقابل حضراتكم لكن يالله ربنا مش رايد النهاردة بالتوفيق

أبو ألاسد 12-04-13 06:35 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
لو سمحت انا عندى بندقية ديانا موديل 34 وكان انكسر فيها سن الدبانة وارجو الرد لان دى مشكلة كبيرة لان مش لاقى ليها اى حل

أبو ألاسد 12-04-13 06:37 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
انا بقول على نفسى قناص بلا حدود ونفسى اثبت ذالك وياريت يكون فى ميعاد ثانى

زيدان مصر 12-04-13 07:23 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
Abo Faris & AAL Zidan
13/4/2012

[URL="[URL=http://img845.imageshack.us/i/1011106.jpg/]http://img845.imageshack.us/img845/118/1011106.jpg[/URL]"]]

messam 12-04-14 09:35 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 347626)
الحمد لله تم الاجتماع حسب الميعاد المتفق عليه و تحددت اول طلعة ان شاء الله اليوم الجمعة 13/4/2012 ادعوا الله لنا بالتوفيق و الرزق الحلال ......(( فى انتظار تحديثات السيد القناص ابو فارس بخصوص اجتماع الامس وطلعة اليوم ان شاء الله .....))

الحمد لله تم عقد الأجتماع الأول للفريق ورغم كثرة الأعتزارات عن عدم الحضور الا انة حضر بعض الأخوة الكرام الأستاذ محمد فصيح والأستاذ رامى والأستاذ أحمد السباعى وكلهم شخصيات محترمة وصيادين من الدرجة الأولى وكان ينقصنا حضور ال زيدان الكرام لكن اتقابلنا فى اول طلعة لينا يوم الجمعة وفعلا كسبنا معرفة شخصيات صيادين بالفطرة ومحترمين وعلى قدر عالى من الأخلاق وان شاء الله الطلعة الى جاية هندبح فيها القميرى وان شاء الله هنعلن عن الحلة فى القريب العاجل علشان الى عاوز يجى من الفريق

messam 12-04-14 09:37 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 347929)
abo faris & aal zidan
13/4/2012

[url="[url=http://img845.imageshack.us/i/1011106.jpg/]http://img845.imageshack.us/img845/118/1011106.jpg[/url]"]]

رحلة كانت ولا اروع فى ظل الصحبة الجميلة والأجواء الخلابة والزرع والجو كان جميل والحمد لله ربنا رزقنا عقبال الطلعات الى جاية يا ابو زيدان على فكرة الشباب فى المنتدى بدئو يقلدونا ياباشا ومواضيع التعارف كترت ياريت بقى الأدارة تثبت الموضوع تانى

غاوى صيد 12-04-14 12:27 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
عملوها الوحوش بس من غيرى ماشى يا ابو فارس
مبروك الطلعة يا عم الحاج و يشرفنا انضمام الأخ زيدان واخوه
اهلا بيكم وان شاء الله فى القريب العاجل يتم تعارفنا جميعا

زيدان مصر 12-04-14 08:47 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 348280)
رحلة كانت ولا اروع فى ظل الصحبة الجميلة والأجواء الخلابة والزرع والجو كان جميل والحمد لله ربنا رزقنا عقبال الطلعات الى جاية يا ابو زيدان على فكرة الشباب فى المنتدى بدئو يقلدونا ياباشا ومواضيع التعارف كترت ياريت بقى الأدارة تثبت الموضوع تانى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة غاوى صيد (المشاركة 348340)
عملوها الوحوش بس من غيرى ماشى يا ابو فارس
مبروك الطلعة يا عم الحاج و يشرفنا انضمام الأخ زيدان واخوه
اهلا بيكم وان شاء الله فى القريب العاجل يتم تعارفنا جميعا

الحمد لله رب العالمين.....يوم الجمعة 13.4.2012 المكان فى القرى الصغيره المتاخمه لمدينه الزقازيق عاصمة محافظة الشرقية ... الطلعة كانت فوق الممتازه المناظر الطبيعيه لريف بلدا الجميل و الجو بديع والرزق والحمدالله وفير والقناص الماهر ابو فارس ماشاء الله عليه بالنوركا الجت 4.5 الله اكبر كوع 2 سؤسؤ (مش عارف اسمه ايه ههه) و 2 يمام ده غير فراخ المياه الهربت مصابه و الكروان (طائر اخركبير نسبيا غير الكروان المغرد) واخوكم الحمد لله فضيحه وقعت فرد يمام مقفول فى المياه ب(الخرصه الطرشه)Gamo hunter realtree 6.32 ماشاء الله لا قوة الا بالله عليها... متهورهه (اول طلعه لها معايا) واخويا التوئم الحمد لله خلص على كل ازايز المياه والحاجه الساقعه الملقاه فى الرشاح لغايت مظبط بندقيته الكرال الرمايه الدبشك الاسود الفبر المفرغ 5.5 والحمد لله الاخ ابو فارس كان وخدنا فى مكان روعه رزقه واسع ما شاء الله بس احنا رحنا متاخرين ... وعلى الصلاه وصلنا ابو فارس بعد ما زعل و عمل مشكله علشان مش هنقعد نتغدى معاه فى البيت (طبعا كلنا عارفين كرم الشرقويه الحقيقى التلقائى ) وشدينا الرحال على القاهره انا و اخويا و فى السكه لقينا جوزين حمام على السلك رحت مطلع(الخرصه الطرشه) و الحمد الله جبنا فرد و اخويا بعد شويه جاب فرد من الارض على الطريق وانا جبت فرد كمان من الارض وكمان الطائر التانى (سؤسؤ) والحمد لله وحده و ما رميت اذ رميت ولكن الله رمى .... و ان شاء الله نتعرف على كل القناصين الافاضل ونطلبع احلى الطلعات .. تحياتى
http://img845.imageshack.us/img845/118/1011106.jpg[/IMG][/URL]
د
http://img269.imageshack.us/img269/9921/1011104.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/4811/1011108.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/9590/1011118.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/2462/photo00221.jpg

http://img638.imageshack.us/img638/636/photo00231l.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/4102/photo00241.jpg

http://img14.imageshack.us/img14/3546/photo00251sh.jpg[/QUOTE]

messam 12-04-14 10:39 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
والله العظيم يارجالة احلى حاجة فى الطلعة دية انى كسبت معرفة رجالة بجد زى ال زيدان وانا لسة زعلان طبعا علشان مشيتو قبل الغدا والله وصمة عار فى جبين الشراقوة بس المرة الى جايىة مش هتفلت منى ابدا هههه جهز نفسك للطلعة القوية ان شاء الله الجمعة الى جاية علشان ندبح القميرى

زيدان مصر 12-04-15 05:26 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 348671)
والله العظيم يارجالة احلى حاجة فى الطلعة دية انى كسبت معرفة رجالة بجد زى ال زيدان وانا لسة زعلان طبعا علشان مشيتو قبل الغدا والله وصمة عار فى جبين الشراقوة بس المرة الى جايىة مش هتفلت منى ابدا هههه جهز نفسك للطلعة القوية ان شاء الله الجمعة الى جاية علشان ندبح القميرى

الشرف لينا والله يا ابو فارس وان شاء الله احنا جاهزين ....


صياد بلا قلب 12-04-16 08:00 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
طبعا حمد الله عالسلامه اولا وثانيا كنت اتمني اكون معاكو في الصحبه الجميلة دي وانشاء الله هبقي معاكو اول باول وصور جميلة جدا واحلي ما فيها فعلا الروح ما بينكم والمحبة دي اللي هتدوم العمر كلة وتبقي زكريات تفتكرها ديما عزيزه علي قلبك والله الموفق ديما اخوكم البرنس

messam 12-04-16 09:36 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد بلا قلب (المشاركة 349973)
طبعا حمد الله عالسلامه اولا وثانيا كنت اتمني اكون معاكو في الصحبه الجميلة دي وانشاء الله هبقي معاكو اول باول وصور جميلة جدا واحلي ما فيها فعلا الروح ما بينكم والمحبة دي اللي هتدوم العمر كلة وتبقي زكريات تفتكرها ديما عزيزه علي قلبك والله الموفق ديما اخوكم البرنس

شكرا يا احمد بية على مداخلتك العطرة وان شاء الله نطلع سوا قريب .. اعمل حسابك انت معانا ان شاء الله فى طلعة القميرى الجمعة الى جاية علشان الفريق يكتمل بيك ان شاء الله لأن فريق الشرقية محتاج لقلب صياد زى سعتك مع انك صياد بلا قلب ههههه

صياد بلا قلب 12-04-16 09:48 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
انا اتشرف بيكوا فريق واحد وفي الحالة دي قلب واحد

messam 12-04-16 09:52 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد بلا قلب (المشاركة 350054)
انا اتشرف بيكوا فريق واحد وفي الحالة دي قلب واحد

الشرف لينا والله يا احمد بية

sniper falkon 12-04-17 12:02 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
ماشاء الله واضح انها كانت رحله حلوه والصحبه احلى .. ودايما مجتمعين في الخير ان شاء الله
وربنا يوفقكم كمان وكمان ____ وعلى فكره الصور جامده _______

messam 12-04-17 10:00 AM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper falkon (المشاركة 350113)
ماشاء الله واضح انها كانت رحله حلوه والصحبه احلى .. ودايما مجتمعين في الخير ان شاء الله
وربنا يوفقكم كمان وكمان ____ وعلى فكره الصور جامده _______

تسلم يا استاذ محمد وان شاء الله تبقى معانا الطلعة الى جاية

messam 12-04-18 01:10 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
تم بالأمس مقابلة القناص العظيم احمد بية البرنس وكان اللقاء يجمع بينى وبين الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد وتم تبادل حكايات الصيد الممتعة والخبرات العظيمة فى الصيد ببنادق الرش والخرطوش وكان الحديث فى غاية الأثارة والمتعة ومكناش عاوزين نروح بس مشينا علشان الأستاذ احمد كان عندو شغل مهم... واتفقنا ان شاء الله هنطلع قريب علشان نستمتع برحلات الصيد مع العمالقة الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد البرنس والأستاذ شادى وشريف زيدان الأخوان الذان ابهرونى بصراحة بحبهم للهواية الجميلة وكانت طلعتى معاهم السبوع الماضى شرف عظيم انى كسبت معرفة رجالة مغرمين بالصيد زيهم ..وان شاء الله تتواصل القاءات والرحلات المتنوعة والمستمرة بين أعضاء الفريق

زيدان مصر 12-04-18 09:36 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صياد بلا قلب (المشاركة 349973)
طبعا حمد الله عالسلامه اولا وثانيا كنت اتمني اكون معاكو في الصحبه الجميلة دي وانشاء الله هبقي معاكو اول باول وصور جميلة جدا واحلي ما فيها فعلا الروح ما بينكم والمحبة دي اللي هتدوم العمر كلة وتبقي زكريات تفتكرها ديما عزيزه علي قلبك والله الموفق ديما اخوكم البرنس


اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sniper falkon (المشاركة 350113)
ماشاء الله واضح انها كانت رحله حلوه والصحبه احلى .. ودايما مجتمعين في الخير ان شاء الله
وربنا يوفقكم كمان وكمان ____ وعلى فكره الصور جامده _______

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة messam (المشاركة 350973)
تم بالأمس مقابلة القناص العظيم احمد بية البرنس وكان اللقاء يجمع بينى وبين الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد وتم تبادل حكايات الصيد الممتعة والخبرات العظيمة فى الصيد ببنادق الرش والخرطوش وكان الحديث فى غاية الأثارة والمتعة ومكناش عاوزين نروح بس مشينا علشان الأستاذ احمد كان عندو شغل مهم... واتفقنا ان شاء الله هنطلع قريب علشان نستمتع برحلات الصيد مع العمالقة الأستاذ محمد فصيح والأستاذ احمد البرنس والأستاذ شادى وشريف زيدان الأخوان الذان ابهرونى بصراحة بحبهم للهواية الجميلة وكانت طلعتى معاهم السبوع الماضى شرف عظيم انى كسبت معرفة رجالة مغرمين بالصيد زيهم ..وان شاء الله تتواصل القاءات والرحلات المتنوعة والمستمرة بين أعضاء الفريق

الحمد لله رب العالمين ان جمع بين قلوبنا على خير ادام الله المحبه و المعروف وجمعنا على طاعته ورزقنا الخير كله .... اعتقد ان فريق الشرقية قد بداء بدايه قويه و فى انتظار باقى قناصي الشرقية .... ( الطير مبيروحش للصياد ...لازم الصياد اليروح مع اصحابه للطير !!!!!!)

messam 12-04-19 12:47 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زيدان مصر (المشاركة 351262)
الحمد لله رب العالمين ان جمع بين قلوبنا على خير ادام الله المحبه و المعروف وجمعنا على طاعته ورزقنا الخير كله .... اعتقد ان فريق الشرقية قد بداء بدايه قويه و فى انتظار باقى قناصي الشرقية .... ( الطير مبيروحش للصياد ...لازم الصياد اليروح مع اصحابه للطير !!!!!!)

الله عليك يا ابو زيدان يا مدرسة .... على العموم الميدان بكرة ا شاء الله واسع وفارس لفارس ههههه هكلمك باليل علشان اظبط معاك ميعاد الطلعة ان شاء الله لأن كل حاجة جاهزة خلاص والحمد لله

messam 12-04-23 04:06 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
1 مرفق
اسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة .. قام ف ريق الشرقية بحمد الله بالقيام بأول رحلاتة وكانت بفضل الله مليئة بالخيرات وتملئها روح التعاون بين اعضاء الفريق والشكر كل الشكر للكابتن احمد البرنس الى اعطى لكل فرد فى الفريق فرصة تجربة البندقية الخرطوش وفعلا ضرب الخرطوش ممتع وغير الرش تماما والى كانو فى الرحلة

القناص المبدع أحمد البرنس قناص بلا قلب
الماهر محمد فصيح غاوى صيد
القناص الخطير شادى زيدان زيدان مصر
والكابتن ايمن صديق شادى وكان نفسى يكون شريف زيدان موجود
والعبد لله محمد عصام أبوفارس

وكانت الحاجة الوحيدة الى نقصانا ان الكل اعتمد على الأخر فى أحضار الكاميرا لذلك لم نتمكن من توثيق كل لحظة ممتعة فى الرحلة لكن قمنا بتصوير الصيد المتنوع

قميرى-حمام-يمام-عنز-حريز واليكم الصورة الوحيدة الى قدرت اجيبها وان شاء الله احاول اجمع الصور الأخرى من موبايلات أعضاء الفريق وانزلها

ahmed yasser 12-04-23 04:19 PM

رد: اجتماع صيادين الشرقيه الاول
 
هو ايه الطائر الكبير دا ؟؟


الساعة الآن 06:32 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir