الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   بنادق ضغط الهواء ومتعلقاتها (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=51)
-   -   شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=28907)

Ayman Al-Banna 12-09-10 05:54 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
أكيد أنت أدرى ياقبطان و شكرا على التوضيح ..
بس لو فيها رخامة عاوز نصيحة منك لأخوك الصغير :
بفكر أشتري بندقية كرال رماية .. إيه رأيك ؟ و ياريت تقولي سعرها كام دلوقت -لو نصحتني بيها - طبعا علشان مايتنصبش عليا في سعرها . و لو عندك نصيحه تانيه صغيوره ففوق البيعه و انت أبو الكرم ياريت ماتبخلش عل اخوك بيها
.:o

عصران 12-09-10 05:58 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
لوسمحت انا عايز اسأل اذا كان مسموح استيراد بندقية رش من الخارج عن طريق شركات الشحن

القبطان المصرى 77 12-09-11 11:03 AM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ayman Al-Banna (المشاركة 434102)
أكيد أنت أدرى ياقبطان و شكرا على التوضيح ..
بس لو فيها رخامة عاوز نصيحة منك لأخوك الصغير :
بفكر أشتري بندقية كرال رماية .. إيه رأيك ؟ و ياريت تقولي سعرها كام دلوقت -لو نصحتني بيها - طبعا علشان مايتنصبش عليا في سعرها . و لو عندك نصيحه تانيه صغيوره ففوق البيعه و انت أبو الكرم ياريت ماتبخلش عل اخوك بيها
.:o

ربنا يكرمك ياباشا على زوقك
واكيد الكرال رمايه بندقيه محترمه وشيك جدا
وسعرها تقريبا 1650
ونصيحتى بقى ليك انك لما تشتريها ماتضربش بيها خالص قبل ماتفكها وتشحمها كويس وتعملها التعديلات اللازم زى
تغيير قاعدة السوسته الفايبر بواحده معدن
ولو حسيت ان السوسته ضعيفه برده غيرها
وشوف الموضوع ده ممكن يفيدك
http://www.egypthunt.net/showthread.php?t=29417

القبطان المصرى 77 12-09-11 11:04 AM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصران (المشاركة 434103)
لوسمحت انا عايز اسأل اذا كان مسموح استيراد بندقية رش من الخارج عن طريق شركات الشحن

مع الاسف ياكبير لغاية دلوقت ممنوع استيراد البنادق حتى ولو عن طريق شركة شحن
وشركات الشحن مش بتستورد غير قطع الغيار بس

tarik el 12-10-01 11:08 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
مساء الجمال مواضيعك كلها جميله

EL MOGY 12-10-02 03:33 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
موضوع ممتاز
++++++تقييم +++++++

القبطان المصرى 77 12-10-06 12:38 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarik el (المشاركة 442202)
مساء الجمال مواضيعك كلها جميله

متشكر جدا استاذى العزيز

القبطان المصرى 77 12-10-06 12:40 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة el mogy (المشاركة 442286)
موضوع ممتاز
++++++تقييم +++++++

تسلم ياموجى على كرمك وكرم اخلاقك
وشكرا ياكبير على التقييم

salahfareed 12-10-08 08:29 AM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
الله ينور عليك فكرة جميل وتنفيذ احلىة الف شكر عالمكوضوع

القبطان المصرى 77 12-10-08 10:29 AM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة salahfareed (المشاركة 443667)
الله ينور عليك فكرة جميل وتنفيذ احلىة الف شكر عالمكوضوع

متشكر جدا يا افندم على مرورك الكريم

Mohammad Al Qassam 12-10-08 06:34 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
روعة و فعلاً طريقة جميلة جداً و تسلم إيدك على الفن الجميل دة لإن دة فعلاً فن يا فنان
و تسلم إيدك عالموضوع الجميل دة .......

القبطان المصرى 77 12-10-10 04:50 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammad al qassam (المشاركة 443830)
روعة و فعلاً طريقة جميلة جداً و تسلم إيدك على الفن الجميل دة لإن دة فعلاً فن يا فنان
و تسلم إيدك عالموضوع الجميل دة .......

متشكر استاذ محمد على مرورك الجميل
ويارب فعلا يكون الموضوع عجبك
تحياتى ليك

Ahmed Fathy Mahmoud 14-06-12 04:14 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
تسلم ايدك ...........والله فكره حلوه جدا

felo.zero 14-07-25 06:47 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
فى ناس هنا فى المنتدى بيقولو ان الزق ده هيسيب اثار وانا متهيقل الاثار دى بتتحاش بسرعه لو جبت فوطه مبلوله ومسحتها كويس والحكايه دى كانت معموله على كفر بتاع موبايل واحد صحبى ونفعت ومبقاش ليه اثر خالص بس الموضوع ده تحفه

مونتير 14-07-25 10:41 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
بسم الله ما شاء الله
جميل جدا
تسلم ايدك

khalid83 14-07-27 04:41 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
شرح وافى ومنظم واداء رائع تسلم ايدك ياباشا

عماد المهدى 14-12-03 06:47 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
الله ينور عليك رائعه لكن هل ياترى الطريقة دى عمليه ولاه بتفك على طول
ولك كل الشكر وجزاك الله خيرا

بكر سعودى 15-03-03 10:05 AM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
ملهااااااش حل والله تمام

حازم ماهر 18-02-20 03:53 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
جميله جدا وتحافظ علي الشكل الاصلي اسامة البندقيه

حازم ماهر 18-03-13 11:13 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
افكار ممتازه هنفذها علي البندقية الكرال

احمد علوانى 18-10-30 08:30 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اولا انا بشكر حضرتك على الموضوع الجميل المبدع
ثانيا انا جديد فى مجال الصيد و امتلك بندقية كرال تركى نفس الكرال اللى انت اشتغلت عليها بالضبط
كنت عايز اسال حضرتك كام سؤال اذا سمحت
1 اية رايك فى الكرال بعيدا عن الكلام الجميل اللى مكتوب فى المنتى بمعنى تعطيها كام من 10 بالنسبة لسعرها
اللى هو 2400 فى 2018 ؟
2 انا عارف ان الكلام فى الموضوع دا ممنوع بس انا معنديش مكان تانى اعرف منة
بخصوص المنظار اية الفيدة منة مع العلم انى عندما اقوم بالصيد استخدم نظارة نظر خاصة بى لضعف العين اليمين
مبعنى هو مفيد و هيخلينى مش هحتاج للنظارة
و اخرا انا بشكر حضرتك على الشرح

هشام سمير 18-10-31 07:06 PM

رد: شرح متكامل عن تمويه البنادق...تجربه على الكرال والــ bsa
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد علوانى (المشاركة 591076)
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اولا انا بشكر حضرتك على الموضوع الجميل المبدع
ثانيا انا جديد فى مجال الصيد و امتلك بندقية كرال تركى نفس الكرال اللى انت اشتغلت عليها بالضبط
كنت عايز اسال حضرتك كام سؤال اذا سمحت
1 اية رايك فى الكرال بعيدا عن الكلام الجميل اللى مكتوب فى المنتى بمعنى تعطيها كام من 10 بالنسبة لسعرها
اللى هو 2400 فى 2018 ؟
2 انا عارف ان الكلام فى الموضوع دا ممنوع بس انا معنديش مكان تانى اعرف منة
بخصوص المنظار اية الفيدة منة مع العلم انى عندما اقوم بالصيد استخدم نظارة نظر خاصة بى لضعف العين اليمين
مبعنى هو مفيد و هيخلينى مش هحتاج للنظارة
و اخرا انا بشكر حضرتك على الشرح


بندقيه كويسه جداً
وسعرها ممتاز بالنسبه لامكانيتها
التيلسكوي شة ممتاز للغايه وبالذات لضعاف النظر


الساعة الآن 01:54 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir