![]() |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
اسمها قوبوطاااااان برده الله يخربيت التعليم المجاني اللي بوظ شباب البلد |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
محسوبك جيزاوي !!!!!!!!!!!!!! |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
يعني انا اللي قاهراوي
ههههههههههههههههه |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
ايه الزحمه دييييييييييييييييه...هيه الناس ديه كلها مسافره ولا اييييييييه !!!!!!!!!! :d:d
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
طب انا عايز تذكرتين ليا انا وسالييييييييييييييييييييd:d:
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
يلا يا بت يا سالي لمي ايشارباتك بسرعة القطر هيمشي
ههههههههههههه |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
لأ موضووع جامد بس سؤال بقي هو لو حد عايز يقيس مسافة مفيش جهاز يعمل كده بدل المتر؟؟
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
المسافه بالمتر= طول الهدف بالسم x التكبير / عدد نقط ال mil-dots طول الهدف هو طول الصيد يعني مثلا في الحمام من الذيل إلى الرأس طوليا. عدد نقط الميلدوتس mil-dots هو طول الصيد كما تراه في السكوب بوحدة الميلدوت. يعني الحمام ممكن مثلا يكون 5 mildot طوليا التكبير هو كمية التكبير الحقيقي للسكوب, لأن في السكوبات التكبير مش بيبقى كمية التكبير الحقيقي. يعني لو مثلا مكتوب التكبير ثابت على x6 ممكن التكبير الفعلي يكون x5>> |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
شرحت وااوفيت مفيش كلام تانى يتقال |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
Re: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
ممكن والله ببندقية هاي باور ومنظار محترم مع دقة تقدير المسافة واتجاه الريح تصطاد علي بعد 100 متر او اكتر
|
رد: Re: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: Re: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: Re: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
ربنا يباركله فى نظره وصحته يارب وفعلا الناس دى نادرة الوجود ومش بتتكرر كتير |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
موضوع جامد جدا . و اسلوبك روعه
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
هههههههههههههههههههههه
حلو الكلام دا وفعلا الكلام بيوسع جامد من الناس بس فعلا فى مره ابن عمى جاب 75 عصفور صغير ببندقية رمسيس رقم 1 هوا فعلا حصل وفى يوم واحد والعصافير كانو اكتر من 75 كمان اظن دى عادى مش واسعه؟ |
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
|
رد: بالزمه ده اسمه كلام يارجاله
اقتباس:
لا ياباشا احنا معندناش اعتراض على الاعداد الكبيره فى الصيد هى وجهة نظرى كانت تخص الضرب على المسافات الطويله |
| الساعة الآن 09:37 AM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir