![]() |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
..............
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
وهو المنظم ده مش موجود جاهز ؟؟
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
لو موجود بقطر خارجي 31 مم ياريت تقولي بيتباع فين؟؟؟
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
فكرت في خامة الالميوم اللي راح تشتغل بيها؟؟ يعني انت راح تستخدم نوعين من الالميوم قضبان الألمنيوم و أنبوب الالميوم يعني حط في الحسبان لما بتجيب الخامه من بره تجيب النوعين وراح تحتاجه قضبان الألمنيوم في شغل الصمام كمان.. تحياتي |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
يعني انت عامل المنظم 31مم طيب الخزان شن أخر القياسات اللي وصلتلها لسه 2 انش:eek:
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.....................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
السيد Ed عامل الخزان من مادة الالمينوم D16T وده الخامة موجودة بس في روسيا ودي المادة خليط بين النحاس والالمينوم وبستخدمها الروس في مجال الطياران.. طبعا المناظر ليها في الغرب هوه الالمينوم 7075T6 بس ده اقوه شويه من D16T تحياتي... |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.......................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
والخزان اللي مختاره حلو بيعطيك 5500 psi في حال كان القطر 38 مم والسمك 3مم يعني حسابيا يطلع 270 بار يعني حاجه تفرح:D:D |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
بالتحويل تطلع 270 بار موقع التحويلات http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.....................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
هو مافيش خراط أو شركه تنفذ الرسومات دي و تاخد الي فيه الناصيب و خلاص؟؟؟؟
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
والا بتقصد التصنيع يعني!! |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
...............
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
بالنسبة للتصنيع لو شركة التكلفة راح بتكون علية جدا لان الكمية صغيرة وحاجة تانية لازم تكون الرسوم 3d .
بالنسبة ليا حصلت شركة من تونس متخصصه في صناعة قطع الغيار وحاليا بنتفاوض علي السعر التصنيع راح بيكون الكاتم,الصمام,قاعدة السكوب,الزناد + الشاكوش!! انا السعر المستهدف ممكن راح يكون 110 دورلا للمجموعة الوحدة وانا طالب 6 مجموعات. |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
مبروك عليكم الريس الجديد;):d
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
...............
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
مجهود جبار وتسلم ايدك:d
بس ممكن توضع القياسات غير واضحه.. |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.......................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
أسف خطاء حسابي الحجم بتاع الخزان بتعنا 252 سم مكعب
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
وان مجموعة الزناد +الشاكوش 10 سم وان مجموعة العداد 5 سم يعني بيفضل 50 سم وبالنسبة Edgun اللي فاضل من الخزان بتاعه 32 سم فقط |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
لو كان حجم الخزان 188 سم3 يعني اللي فاضل ليك فقط 20 سم طول الخزان ؟؟:confused:
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
..................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
مشلكة العداد ومنفد الشحن أتحلت والحمدلله
اليوم عملت طلبية ال kits ده التكلفة مع الشحن 112 دولار طبعا عاوز شويه تعديلات عشان يركب لان الخزان القطر من الداخل 35مم بس مش صعب الموضع http://img269.imageshack.us/img269/3...meterlarge.jpg تحياتي |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
28 سم طبعا انت عامل طول الخزان 24" يعني 61 سم حجم الخزان بساوي (3.14*3)*33=310.86 cm3 يعني شغلك ميه ميه:D |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
...................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
...................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
مرحبا
لقد انتهيت من تصميم جديد للزناد والشاكوش.. انا شفت انه التصميم الجديد أسهل في الميكانزم من التصميم السابق لل Edgun وبرضو تكلفة المصنعية أقل.. طبعا الخامة من الستيل من نوع S7 وده صورة التصميم http://img853.imageshack.us/img853/5931/hemer.png تحياتي |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
1 مرفق
..................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
شوف الصورة ديه أكثر تفاصيل
http://img19.imageshack.us/img19/2097/algact.jpg |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
....................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
فيه الخفيفة والنوع التاني الشدية يعني بعتمد علي عدد لفات spring http://img685.imageshack.us/img685/3637/p9690001001.jpg |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
.................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
مرحبا
تصميم جديد للكاتم وأقل ضجيج وكمان أقل في التكلفة;) التصميم الجديد تكلفة التصنيع 30 دولار يعني نصف تكلفة الاول http://img703.imageshack.us/img703/3199/salo.jpg تحياتي |
رد: ليه مش pcp مصريه؟
....................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
........................
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
اقتباس:
|
رد: ليه مش pcp مصريه؟
...................
|
| الساعة الآن 09:22 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir