![]() |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
1 مرفق
مفيش حاجة اسمها حشر طلأقات |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
____________________
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
1 مرفق
اقتباس:
شكرأ جزيلأ ومرور حضرتك شرف لية |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
1 مرفق
شكرأ جزيلأ لكل من شارك بتعليق و تقييم :lov::lov::lov::lov::lov::lov::lov: :sante: وارجو من السادة الأعضاء كل من واجة مشكلة يزكرها و ان شاء الله المشكلة التى تكون الأكثر انتشار هحاول ان اجد حل لها ان شاء الله |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
شكرأ لكل من
شرفنى بلمرور و التعليق |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
1 مرفق
مفيش حاجة اسمها حشر طلأقات |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
شكرأ جزيلأ
لكل من شارك بتعليق و شرفنى مرور الجميع شكرأ |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
شكرا وجزاك الله خير
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
انا تحت امر حضرتك فى اى وقت |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
الاخ الفاضل .....استاذ محمد مكاوى موضعك مميز جدن و انا شخصيا استفدت منه كتير ....من تقدم الى تقدم تحياتى
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
شرفت بمرورك |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
الله ينور عليك يا باشا
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
الباشا باشا
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
شرفت بمرور حضرتك تحياتى لشخصك الكريم |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
تحت امرك |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
تحياتى محمد باشا مكاوى منور دايما
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
شكرأ |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
طول عمرك يامحمد بيه مصدر افادة للجميع , موضوع مهم جدا وكان عندى نفس الاستفسار...
وسؤالى لحضرتك بالنسبة للتعليق مش الحشر زى محضرتك قلت , لو حبيت أضرب صوت بس هل يجب ازالة طبة البلي وتركيب الطبة الصغيرة للصوت على فوهة المسدس أم تركيب طبة الصوت بدون ازالة طبة البلي؟ تحياتى لحضرتك.... |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
بنسبة للتعليق لأبد من حبس قدر كافى من الغاز الناتج عن الانفجار المحكم فى بيت النار لأعادة التعمير و عدم التعليق فى حلين 1- ممكن تفك طبة البلى خالص و تركب طبة الصوت القصيرة 2- تقصير طبة البلى 5mm من ناحية القلأوظ و تقصير طبة الصوت 5mm و تركيب طبة الصوت على طبة البلى 3- عمل طبة جديدة بلى تكون بنفس طول القلأوظ و قصيرة 7mm بحيث لأ يتأثر طول القلأوظ و تقصير طول طبة الصوت 3mm فقط و تركبها فى اى وقت على طبة البلة و هتقوم بحبس القدر الكافى من الغاز لارجاع الجزاء و اعادة التعمير بس تحزير ان تنسى و تضرب بلى و طبة الصوت راكبة ممكن تكسر الكوبرى لأن الارتداد هيكون قوى جدأ + ان الطبة هتتلف ... مع خالص تحياتى سامح بية |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
ماشاءالله عليك ، الله يبارك فى حضرتك ، لكم جزيل الشكر.....
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
ربنا يعزك استاز سامح و يديم المحبة بينانا يارب |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
انا في معايا مشكلة في حوار الطبة او الماسورة الداخلية و البلي هي البلية بتخرج من الماسورة بقوة جامدة جداً لكن بتعاني انحراف شديد جدا جدا عن مسارها الطبيعي حتى على بعد صغير جدا من هدف كبير و سهل (( 3 متر او اربعة متر من جركن او صفيحة او صاجة كبيرة )) انحراف شديد لدرجة انها مش بتصيب الاهداف دي ... نمع العلم ان الطبنجة فيرات ماجنوم جديدة و الطلقات بلي اوز كورشان تركي و الطبة طويلة و هي تاني و تالت طبة في الصورة دي https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...10425345_n.jpg ارجو الافادة في حل المشكلة دي و اسف على الاطالة .... |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
عفوأ يافندم انا تحت امرك سبب الأنحراف فى مسار البلى لو الأنحراف فى اتجاة واحد يعنى لو بتنشن على هدف و البلية بتنحرف يسار كل مرة دة هيكون سببة ان الثقب الى فى الطبة غير مستقييم او لو تم توسيع المسورة الأساسية غير مستقييم او لو الطبة بطول غير كافى لتصل لأول بيت النار لأبد ان تصل لأول بيت النار و يكون القياس الداخلى مظبوط و بنسبة خلوص لأ تتعدى 0.1mm و تكون ناعمة من الداخل اما لو الأنحراف يختلف فى كل مرة دة لية سبابين الاول بسبب كبر القطر الداخلى للطبة المفروض يكون بحد اقصى 4.2mm لو اوسع من كدة هيسبب انحراف و مشكلة فى اعادة التعمير السبب الثانى يوجد اصدارات من الفرات بيكون فى بوش قوى بين الأجزاء المتحركة و المسورة و دة هتحسة عند تحريك الأجزاء المتحركة من الأمام مكان اول المسورة هتحس بلبوش و طبعأ النشنكاة الأمامى موجود فى اول الجزاء و دة الى بتعتمد علية فى تقدير الأتجاة و المقزوف بيخرج من فوة المسورة و الأثنين غير متعامدين دى التحليلأت لمشكلة حضرتك فى جميع الأحوال و اكيد حضرتك هتتحسس من الرد ماهوة صائب بتوفيق |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
الف شكر استاذ محمد باشا مكاوي و الف شكر للباشا elmasrey123
و فعلاً كدة انا هغير الماسورة الداخلية ( الطبة ) لان الطبقة بتنحرف تجاه اليمين و الف شكر و معلش انا تعبتكوا معايا كتيييييييييييييير |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
على العموم ممكن تستعمل المسدس حاليأ بس لأبد من تقدير درجة الأنحراف و تعمل علأمة بقلم دوكة او اداة لا تمسح و تستخدم المسدس حاليأ نظرأ للظروف الراهنة للدفاع عن النفس فى حالة حدوث شى لأقدر االله الله خير حافظ |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
شكرا جزيلا وجزاك الله الف خير .... وارجو التوجيه ال من يستطيح اصلاح الطبة ومعالجة الحشر
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
الله ينور معالي الباشا وبالفعل كلام حضرتك ممتاز لانه حدث معايا العيب ده في فرات ماجنوم وبعد تركيب الطبه الجديده للصوت بطل يحصل حشر الطلقه
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
اقتباس:
تحياتى ليك استاز فكرى |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
شكرا استاذ محمد علي المعلومات المهمة جدااا
بارك الله فيك علي مجودك واهتمامك |
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
تسلم على المعلومات القيمة
|
رد: حل مشكلة تعبت اعضاء كثيرين "حشر الطلأقات"
موضوع جيد تمام يا باشا
|
| الساعة الآن 08:49 PM |
Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By
Almuhajir