الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=5701)

elhon007 11-03-14 09:08 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جماعه نبوس ايديكم الموضوع ده خطر للاسباب الاتيه /
اولا الماسوره غيرمهيأه لاطلاق شيئ وبالتالى سيضرب مره واتنين وتلاته وبعدين تتفضل حضرتك وتنفجر الطلقه فى وجهك.. ثم من الممكن رد فعل الطبنجه يكون مختلف وتنطر المنزلق فى الوجه .. ده من ناحية الامان
ثانيا انا ساكن جنب ادارة الشرطه العسكريه وكل يوم على الله بيمسكوا ناس عامله ده والله بياخدوا 7 سنين
ارجوكم خدوا بالكوا .. اللهم قد بلغت اللهم فأشهد.
تقبلوا تحياتى

devildream 11-03-14 10:49 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
انا معايا welter p88 8mدا ممكن يتعدل

samy 11-03-15 02:51 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
حضرتك فين الصور

goodzila 11-03-15 03:10 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
انتو تكلو كويس وهتبقو ميه ميه وسيبكو من موضوع المسدسات

goodzila 11-03-15 03:20 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
انا معنديش حته اعمل فيها الكلام ده كل ده نظري فقط مستني امكنيات عشان يبقي عملي

mhamed70 11-03-15 07:55 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
جزاك الله خيرآ - عن كل مسلم بيدافع بالسلاح ده عن بيته وماله ونفسه - في ظل منع التراخيص وترك الشعب أعزل لمصلحة البلطجية - ياريت الصور mhamed70@gmail.com

Ahmed Nada 11-03-15 10:07 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
الأخ العزيز goodzila, لم يشكك أحد فى سلامة النية أو المجهود المبذول - وقد كنت سعيدا بالفكرة فى البداية مثل معظم من علق على المقال, فقد كان الهدف هو محاولة الدمج بين مسدس الصوت و البلى و ذلك لاطلاق بلية مع صوت قوي للردع و حماية النفس
ولكنى تخوفت عندما تطورت الأفكار لتقترب من المسدس الحى فهذا اتجاه اخر فيه خطورة نظرا لاختلاف المواد و السبائك المصنوع منها مسدسات الصوت وخاصة الماسورة الغير مهيأة لاحتمال الاحتكاك و الحرارة المصاحبة له و أحيانا تكون رديئة لخفض التكلفة, و كمان كنت خايف ان الناس تبدأ تعمل التعديل بنفسها - وهذا يحدث الان فعلا - و بالتأكيد لن يكون بنفس التقنية و الدراسة التى قمت بها لتجنب المشاكل و المخاطر التى قد تصاحب التعديل
على العموم ربنا يوفقك و يستر انشاء الله

braveheart 11-03-15 10:55 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جماعة الراجل كلامة واضح ... هيركب ع الطلقة الصوت بلي أو مقذوف شبه مقذوف الحي ... يعني بإختصار المسدس مش هيبقي حي هيبقي مسدس رش بس قوي شوية ... هيشتغل بطاقة الإنفجار الناتجة عن ( ظرف الصوت ) و ليس بالغاز أو ضغط الهواء كما في مسدسات الرش ..

dongl 11-03-15 10:59 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
الاخ الفاضل جودزيلا :
طيب انا دلوقتي عايز مسدس بروني نضيف كده وابن حلال ويكون بيضرب بلي مش حي والاوتوماتيك يبقى شغال
يعني الخزنة لو 16 طلقة يبقى تضربهم ورا بعض مع شد الاجزاء مرة واحدة بس .. لو ده متوافر عندك قولي وانا اشتري منك المسدس ومعاه علبة طلق وتحياتي لك ولمجهودك

احمد رافت 11-03-15 01:33 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
انا كمان عايز مسدس بروني 9 مللي متعدل المقذوف بتاعه ويكون اتوماتيك سحب الاجزاء مره واحده فقط وجاهز للشراء ان شاء الله وجزاك الله خير منتظرين التواصل معنا

AMR ALY 11-03-15 02:22 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
هي كل الأنواع بيتم تعديلها بنفس الكيفيه؟ و هل هي يعتمد عليها ام ان تاثيرها زي الرش من بندقيه قويه مثلا؟

moh3377 11-03-15 03:09 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
أنا مش فاهم هي الناس ليه عمله ده كله علشان في الأخر تضرب بلي , طيب ما للي عايز بلي ميشتري مسدس بلي (رش) علي الأقل هيقدر يضرب بيه 10 او 15 رشه ورا بعض في خمس ثواني و خلاص ولا التعب ده كله


اعتقد ان البلية ملهاش قوة ردع يعني ممكن تعور لكن مش هتوقف حد جي يهجم عليك لو ضربته في ايده او رجله مثلا

طبعا هي ممكن تموت لو اضربت من مسافة قريبة علي الرأس بس برضه ده مش حل دي حاجه تودي في س و ج

ahmed_ali 11-03-15 03:16 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جماعه هوا حد اتكلم مع الاخ جودزيلا او اشتري منه حاجه ؟؟

عايز اعرف بس عشان القلق اليومين دول ..

هو ثقه حد قابله و لا لأ او في حد تعامل معاه ؟؟؟

بدل الواحد ما يتحبس في الاخر

AMR ALY 11-03-15 03:47 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
محدش ورانا تجارب عمليه و هل من النحيه النظريه فعال؟

ahmed_ali 11-03-15 05:59 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
مش بتكلم علي ناحيه عمليه ..ممكن اي حد ينزل اي صور ... النت مليان صور

المهم يكون حد ثقه .. عشان كده انا بسال هوا حد قابله او اتعامل معاه ؟

braveheart 11-03-15 06:05 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
لا حد قابلة ... و لا ورانا حاجة ... و أدينا له الإيميلات ... و لا بعت عليها حاجة ... و عمال بس يقولك أنا بسهر للصبح أخرط المسدسات في الورشة... و أوعو تبلغو عني لتحبس .. ههههههه

أيه يا عم جودزيلااااااااااااااااااا ... فين يا عم الشغل يا سيدي ... الله.
أنت أتقبض عليك ولا إيه ؟؟؟

ههههههههههههه

متابع بفضول ... هههه

AMR ALY 11-03-15 06:30 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جماعه نعمل حمله لفتح الترخيص للحي افضل و سعيكم مشكور

أبومريم 11-03-15 07:59 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
متقدرش تقابلنا في القاهرة يا باشا وتكون جايبلنا طلباتنا؟
انا هحتاج تونا وممكن لو سعر البروني كويس اخده

mahmoud ouza 11-03-15 08:08 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
عاوز اقولك انك لو نجحت في الي انت بتشتغل فيه ده انت هتحمي ناس كتير بتتبهدل الايام ديه وربنا هيجازيك خير كبير عشان انت بتساهم في توفير الامان لناس كتير اتحرمو من النعمه ديه الايام ديه وربنا معاك

sanset 11-03-15 08:08 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ولية لأ
احنا ممكن نعمل حملة علي الفيس بوك ونبعت شكاوي لرئاسة الوزراء ووزارة الداخلية وألي يقدر علي حاجة يعملها وبلاش نستضعف نفسا ونرضا بالامر الواقع وان شاء الله النتيجة تكون مبهرة وبلاش نقوقع نفسا في ان احنا نشكي همنا لبعض ونولول قولو رأيكم اية ومين بيفهم في موضوع الفيس بوك ونعمل جروب وانا هجبلكم ايملات الوزارات وكل واحد مننا يبعت شكوي او نداء

sanset 11-03-15 08:29 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جماعة دي وزارة الداخلية دلوقتي حالا اصدرة قرارا بحل جهاز مباحث امن الدولة في استجابه لمطالب الثورة والشعب يبقا احنا مش هنعرف نبعت عشان يفتحوا تراخيص السلاح

AMR ALY 11-03-15 08:33 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sanset (المشاركة 57093)
ولية لأ
احنا ممكن نعمل حملة علي الفيس بوك ونبعت شكاوي لرئاسة الوزراء ووزارة الداخلية وألي يقدر علي حاجة يعملها وبلاش نستضعف نفسا ونرضا بالامر الواقع وان شاء الله النتيجة تكون مبهرة وبلاش نقوقع نفسا في ان احنا نشكي همنا لبعض ونولول قولو رأيكم اية ومين بيفهم في موضوع الفيس بوك ونعمل جروب وانا هجبلكم ايملات الوزارات وكل واحد مننا يبعت شكوي او نداء

مفيش مشكله ان الجروب يتعمل بس عشان الناس تشارك و تنضم لازم يعملو new account علي الفيس بوك علشان يقدروا يشاركو يعني user name ,password مثل ا للي علي المنتدي فيا تري عندك امكانيه لكده؟و شكرا

osha966 11-03-15 09:55 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
بالعكس ليه ما نقدرش نبعت -دى أمن الدولة هيتغير اسمها وتبقى0(جهاز الأمن الوطنى)

osha966 11-03-15 09:58 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ياريت حتى يسمحو بفتح ترخيص البنادق الموريس 22

حسام فيجو 11-03-15 10:15 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يا جمااااااااااااااعة محدش ينجررررف ورا الكلاممممممم داااااااا نصصصصصصصصصصصصب واالله والله نصبب صحصحووو بقااااااااااااا

unforgiven 11-03-16 12:21 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ياريت يا اخ جودزيلا تنزل الصور ذى ما قولت او تبعتها على الميل لو انت خايف علشان انت كده خليت الناس تشك فى كلامك كل يوم تقولنا بكره واحنا فعلا عايزين نشترى منك بس ياريت تثبت وجهة نظرك وتعرفنا ان فعلا كلامك حقيقى

dongl 11-03-16 01:52 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
يعني هو ايه الحكمة في ان الراجل يكدب عليكم او يشتغلكم يعني ؟؟
ماهو لو بيكدب يبقى مش هايبيع حاجة ويبقى ضيع وقته وخلاص في مناقشات مالهاش معنى .. ياريت نكبر مخنا شوية .. ثم ان عمليات تحويل الصوت الى حي دي موجودة بالفعل والاخ جودزيلا ليس اول من يفعلها انما هو ممكن يكون اضاف عليها .. بلاش كل حاجة كده نقعد نشكك في الناس من غير ما نفكر

smsmn8888 11-03-16 02:04 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
جوديزلا مختفي بقالوة كام يوم عللة يكون خير

unforgiven 11-03-16 02:33 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
تقريبا جودزيلا اتقبض عليه يا رجالة تقريبا كده فى حد بلغ عنه انا حذرته كتير ان المنتدى كله محاصر وهو ما سمعش الكلام عموما لو حد عرف هو مسجون فين ياريت يقولنا علشان ناخدله عيش وحلاوة وشوية طلقات بلى معانا
ههههههههههههههههه
انا بهزر طبعا مستنين الصور يا عم جودزيلا واوعى يتقبض عليك الا لما اشترى منك الحاجة

صائد البوم 11-03-16 03:17 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
رجاء احترام القوانين وبصراحه انا عمري مفكرت حته اني احمل سلاح غير مرخص للان ذللك مخالف للقانون المصري ويجب ان نحترم القانون

the hacker 11-03-16 05:13 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ya rb yft7ooo el tara5es 3shan kloo yb2a fe el saleeeeeeeeeeeem:confused:

AMR ALY 11-03-16 05:36 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the hacker (المشاركة 57460)
ya rb yft7ooo el tara5es 3shan kloo yb2a fe el saleeeeeeeeeeeem:confused:

تم عمل جروب ضد البلطجه بأسم "حق الدفاع الشرعي عن النفس" و ارجو المشاركه بخصوص فتح الترخيص
http://www.facebook.com/home.php?sk=...905693968&ap=1

goodzila 11-03-18 01:24 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ارجوكو يا جما عه تسمحوني لعدم ردي علي التليفونات لاني من اخر مره كتبت فيها في الموضوع مفتحتش حتي الكمبيوتر انا عندي اسباب كتير جدا مخلياني حتي مش عارف ابص ورايا دنا حتي كل يوم اقول ونا مروح اجيب ريدر ومفتكرش الابعد اما اطلع البيت وعلي فكره بسبب الازمه الي انا فيها معملتش اي حاجه جديده اخلر حاجه كان الايكول التونا ومعتش عندي حتي منه ولافيه حتي عندنا قظعه واحده في المحله انا هروح اسكندريه باذن الله يوم السبت عشان اجيب كرتونت مسدسات تونه عشان الطلب عليها كبير جدابس انا والله الله اعلم بحالي انا في دوامه ونفسي اعمل حاجه ارضيكو بيها بس مش عارف وبتاسف للناس الي اتصلو بيا ومعرفتش ارد عليهم بس معلش يا جماعه اصبرو ليوم الاحد باذن الله هيكون عندي كميه حلوه جاهزه علي الضرب ونظرا لاني عطلت ناس كتير معايا انا هنزل القاهره اقبل الي عايز حاجه بس ده هيكون يوم الاثنين بس ادعولي اخلص من المشاكل الي انا واقع فيها مع نصابين نصبين عليا ده غير اني في واحد من البلطجيه الي هم عتيدي الاجرام زي مبيقولوا ده طلبني حيا او ميتا بسبب موضوع عدا عليه اكتر من 7 سنين بس هو هرب من السجن ايام الثوره وحاليا بيطاردني واخر مره حصلت مواجها بعتلي ناس البيت بس لحسن حظي كان معايا طبنجه حيه وضربت عليهم واصبت واحد بس ده ولع الموضوع زياده لدرجه اني نقلت من البيت الي انا اعد فيه انا واهلي ورحنا شقه تانيه كانت عندنا بس برده انا بتاسفلكو لانكو ملكوش زنب في الي انا فيه وباذن الله هرفع الصور بس لتونا بس عشان انا مصورتش غيره بالمبيل وهوه حتي اتباع كل الي كنت عمله منه لمجموعه نصبت عليه ولغايه دلوقتي والله مخدتش منهم غير العربون الي كانو دفعينه الي هو 280 جنيه بس انا حاسس ان ربنا بيعقبني عشان الي انا بعملو ده غلط لاني بساعد الناس انهم يمتلكو اداه قاتله مع ان اصدي خير والله بس قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا ويريت تقولولي رئيكم في الي انا بعمله ده اذا كان صح ولاغلط وشكرا

وائل طولان 11-03-18 01:58 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
طبعا صح انا محتاج المسدس علشان ادافع عن اسرتي لان مفيش امن يبقى ازاي انت غلط انا هقولك حاجة مهمة
انت عارف ان اساس جائزة نوبل ان صاحبها كان مخترع اسلحة وليس في غرضه الازية لاحد

bahy 11-03-18 02:10 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
سيب دماغى اخى جودزيلا سيب دماغى

aaaa2000 11-03-18 02:16 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ارجو من الاداره وبشده وألح فى الرجاء غلق الموضوع وايقاف

وائل طولان 11-03-18 02:18 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
ممكن اعرف السبب يا باشا

mhamed70 11-03-18 08:39 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
((وأعدو لهم ماأستطعتم)) - ((وما جزاء المفسدين الى أن يقتلوا أو يقطعوا من خلاف)) - المفروض ندعوا ونساعد جودزيلا حتى يساعدنا على الدفاع عن أنفسنا وكذلك ألحاق الجزاء بالبلطجية والمفسدين - ولكل من يطلب غير ذلك أسأله ما موقفك عندما يغتصب منك حقك من مال وأسرة وعمل وأمان - من مات دون ماله أو أسرته فهو شهيد -
الصح أن أحنا نقطع دابر كل مفسد مبتغي لأمور البلطجة ذي ما عملنا بعد 28يناير أسبوع كامل وقفنا كرجالة مصر ودافعنا عن أنفسنا وأهلينا وشوارعنا وأصبنا وقتلنا كثير من البلطجية وأرباب السجون - ثم من الناحية الدفاعية من الأفضل في المواجهة السيف أم المسدس.

محمد احمد العنانى 11-03-18 11:47 AM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
السلام عليكم ورحمة اللة

الاخ جودزلاا الافضل انك تامن نفسك من البلطجية وتحل معاهم وتشفهم عايزين اية بالحوار وليس بضرب النار

اما بخصوص التعديلات للحماية الشخصية قانونا ممنوعة بس احنا فى فترة انتقالية وصراع بين النظام القديم والجديد ولازم نحمى افسنا واهلنا والبلطجى السوابق مالوش دية والجيش مش مكفى مصر كبيرة جداااااااا واللة المستعان.

dxrx0 11-03-18 10:49 PM

رد: مسدس الصوت البلي تم عمله لانواع اخري وموجودمنه الان بس الكميه محدوده
 
اعذرنى ان لم يكن ردى بالاحترام الكافى

لكن استاذ جودزيلا

كلامك اكثر من افعالك


تقبل كلامى بصدر رحب

لم نرى منك الا كلام وكلام وكلام


الساعة الآن 03:34 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir