الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محدثات الصوت (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=81)
-   -   خش ومش حتندم!!!!!! (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=6120)

khaledabdelnaby 11-03-24 09:48 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
موضوع ممتاز

mishofun79 11-03-24 10:55 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
جزاك الله خيرا استاذ احمد انا محتاج BSA r10
و الفلوس جاهزه رجاء اضافتها الي القائمه و انا جاهز في حال وجودها

hokaboka 11-03-24 11:10 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mishofun79 (المشاركة 61771)
جزاك الله خيرا استاذ احمد انا محتاج bsa r10
و الفلوس جاهزه رجاء اضافتها الي القائمه و انا جاهز في حال وجودها

بندقية خيال علمي..وهمية...طلبتها من استاذ احمد النهاردة الصبح (راجع الرسائل السابقة) بس للاسف هو افاد ان الموديل ده بالذات فيه صعوبة كبيرة في ادخالة مصر...مع الشكر

samraghost 11-03-25 12:39 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
يا ترى مشرفين وكبار المنتدى مالهمش راى فى الموضوع ده

xman 11-03-25 06:41 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
BSA R-10 .22 export, if you pls try to get it...

hokaboka 11-03-25 06:53 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
انا كمان عاوز واحدة bsa r 10 نمرة 2

hokaboka 11-03-25 06:54 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
ارجو الادارة تثبيت الموضوع...لسهولة ايجادة ولان الموضوع حيستمر شهر او اكثر قليلا كما هو واضح من المناقشات.

ahmadkader 11-03-25 07:15 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
--------------------------------------------------------

hokaboka 11-03-25 07:15 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
هيا فين الادارة؟

ahmadkader 11-03-25 07:19 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
--------------------------------------------------------

xman 11-03-25 07:22 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
if u can get it i,m ready with cash,& thanks in adv......

hokaboka 11-03-25 09:19 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 61876)
البندقية شكلها حلو و لكن للأسف يا جماعة دى بالذات شكلها عامل زى البنادق الميدانية و لو إتحجزت فى الجمرك هندخل فى سين و جيم و حلنى على مانثبت إنها رش

وعلي ايه...مش عوزين مشاكل...حضرتك استورد اللي تشوف انه حيمشي من غير ما يسبب مشاكل...

انا كنت بعت لحضرتك ايميل بخصوص البندقية bsa ultra multishot نمرة 2 ومسدس رش beretta x4 storm..كنت بس عاوز اتاكد ان حضرتك اضفتها للقائمة

m_mostafa14 11-03-25 10:35 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 61874)
إيه الحلاوة دى ؟ دى بندقية آخر ألاجة ، هتخليها و الله تزقزق فى دماغى ، ما التراكوة بيعملوا حاجات حلوة أهه :)

خليها تزقزق وعلى ضمانتي يا باشا بس متنسانيش في واحدة

ahmadkader 11-03-25 10:46 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hokaboka (المشاركة 61901)
وعلي ايه...مش عوزين مشاكل...حضرتك استورد اللي تشوف انه حيمشي من غير ما يسبب مشاكل...

انا كنت بعت لحضرتك ايميل بخصوص البندقية bsa ultra multishot نمرة 2 ومسدس رش beretta x4 storm..كنت بس عاوز اتاكد ان حضرتك اضفتها للقائمة

لو هيا دى البريتا اللى حضرتك عايزها برضه هتبقى صعبة جدا
http://www.berettacx4storm.com/images/specs/cx4.jpg

AMR ALY 11-03-25 12:58 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
ممكن ديانا 1000 الجديده ال pcp و webley patriot 6.35mm؟ ممكن عرض سعر و انا جاد في الشراء؟

said ali 11-03-25 01:10 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
موضوع رائع وفكره ممتازه
ربنا يوفق فى تنفيذها ان شاء الله
وتتم على خير

doos99 11-03-25 01:27 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
انا عاوز مسدس رش سكيف a-3000

islamz 11-03-25 04:15 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
انا عاوز مسدس رش skif a-3000 بعد اذنك وجاهز بالفلوس برجاء الرد

Wael Baker 11-03-25 05:45 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
ممكن جضرتك تعمل حسابي في واحده Gamo Extreme CO2
ولو متاح انبوبتين co2 زياده ياريت :)
شكرا

Peace Missile 11-03-25 06:07 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
3 مرفق
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 61929)
لو هيا دى البريتا اللى حضرتك عايزها برضه هتبقى صعبة جدا
http://www.berettacx4storm.com/images/specs/cx4.jpg

السلام عليكم ...
ماشاء الله عليك يا ايستاذ احمد ... بصراحه لو قدرت انك تستورد الحاجات دى تبقى خدمتنا خدمه العمر لان الواحد من زمان عايز يشترى حاجات من برة مصر بس مشكله دخولها مصر كانت هى المشكله ؟؟
عموما انا كنت عايز تليسكوب 3:9 * 50 ميل دوت Illuminated اى ماركه سواء بوشنيل او تاسكو او جامو او بى اس ايه ؟؟
كمان كنت عايز Laser sight اللى بيتركب على بنادق الرش لو فى الامكان زى اللى فى الصور دى
وتقبل مرورى

Peace Missile 11-03-25 06:08 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
انا عموما يا استاذ احمد هبعت لحضرتك ميل باللى انا عايزة بالظبط وياريت حضرتك ترد عليه فى امكانيه استيراد التليسكوبات ؟؟؟؟

مصراويي 11-03-25 06:57 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
نفس الطلب بعد اذنك هاتسان 135 العيار نمرة 2 5.5
http://www.hatsan.com.tr/airguns_mod_135.asp
بس ياريت تقولنا السعر حيكون كام... أصل أنا شايف اتنين من الأعضاء عايزينها وأنا التالت
فياريت تبلغنا بالسعر

hokaboka 11-03-25 08:13 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 61929)
لو هيا دى البريتا اللى حضرتك عايزها برضه هتبقى صعبة جدا
http://www.berettacx4storm.com/images/specs/cx4.jpg

لا حضرتك انا قصدي مسدس الرش اللي في اللينك دي وده اسمه beretta px4 storm

http://bulbulgun.com/index.php?page=...emart&Itemid=2

Moh.Osman 11-03-25 08:41 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
فكرة جيدة جدا
أنا كنت محتاج روم rg 96 9مم....

مع الشكر.

hokaboka 11-03-25 08:49 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AMR ALY (المشاركة 61943)
ممكن ديانا 1000 الجديده ال pcp و webley patriot 6.35mm؟ ممكن عرض سعر و انا جاد في الشراء؟

الديانا p1000 انتاجها لسه مبدائش علي مستوي العالم..شهر 9 2011 اول انتاجها انشاء الله

hokaboka 11-03-25 09:09 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
بس عشان الامانة وللافادة للكافة: انا كنت بكلم أ/هشام سمير من اسبوع وطلبت منه ال r-10 و(قبل ما الاستاذ احمد يعلن عن الموضوع ده) وهو قللي انه هيطلب شحنة من البندقية الرئعة دي وهتوصل كمان شهر منها ...اللي عاوز يكلمه يكلمه ويحجزها. اللهم بلغت

xman 11-03-25 09:27 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hokaboka (المشاركة 62176)
بس عشان الامانة وللافادة للكافة: انا كنت بكلم أ/هشام سمير من اسبوع وطلبت منه ال r-10 و(قبل ما الاستاذ احمد يعلن عن الموضوع ده) وهو قللي انه هيطلب شحنة من البندقية الرئعة دي وهتوصل كمان شهر منها ...اللي عاوز يكلمه يكلمه ويحجزها. اللهم بلغت

tab alak kam 7ukon el se3r hokadoka?

hanykhodair 11-03-25 10:00 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
يا ريت لو اقدر اعرف سعر الديانا؟

hokaboka 11-03-25 10:11 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xman (المشاركة 62181)
tab alak kam 7ukon el se3r hokadoka?

والله مقلش...هو قللي انا ناوي اجيب كمان شهر شحنة...ده كان كلامه

hokaboka 11-03-25 10:17 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
مش عارف ليه ادارة المنتدي مش عاوزة تثبت الموضوع ومش بترد علينا؟؟؟ كل مرة ندخل تعد ندور عليه ساعة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xman 11-03-25 10:54 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
thx hokadoka,wait for good news

ahmadkader 11-03-25 11:03 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
--------------------------------------------------------

hokaboka 11-03-25 11:27 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 62211)
و الله يا جماعة أنا لسة راجع دلوقتى و كنت مع جماعة أصدقائى ليهم فى قصة الإستيراد بوجه عام ، و الإستيراد فى حد ذاته فعلا مافيهوش أى مشاكل ، إن شاء الله خلال اليومين الجايين هيبقى بس همى كله فى الضوابط الأمنية للموضوع ، دلوقتى الكورة فى ملعب الداخلية و الضوابط اللى ممكن تعترضنا ، و إن شاء الله هنلاقيلها حل ، لأننا بالكمية اللى وصلتنى لغاية دلوقت دى كدا بنتكلم فى ترسانة بنادق ، حضراتكم فعلا مش متخيلين أنا وصلنى كام طلب ، و فعلا لازم ناخد موافقات بالمنظر ده و لازم نمشى قانونى جدا ، و خصوصا بالأوضاع اللى البلد فيها دلوقت هيشددوا على أى حاجة. بس إطمنوا ، حتى لو كانت الضوابط هتحكم مثلا سرعة البندقية ( و لنقل 300 متر / ثانية ) ففيه فكرة ممكن نتغلب بيها على القصة دى ، ممكن نستورد ال version اللى سرعتها مسموح بيها و نستورد فى نفس الوقت فى شحنة تانية من مكان تانى ال mechanism بتاع السرعة الأعلى و نركبه عليها ، أولا هيفرق جامد فى السعر و ثانيا هنعرف بكدا ندخلها . عموما هى فكرة من ضمن الأفكار و ياريت لو حد عنده فكرة برضه يشاركنا.

بس هل معني كلام حضرتك ان حيكون فيه تاخير في الشحن لحد ما يتم الحصول علي الموافقات الازمة وتعيين مستورد معاه رخصة؟

كمان احنا بس طلبين من حضرتك تنشر الاسعار بتاعة كل سلعة تم طلبها عشان بس نساعد السادة الاعضاء يحددوا نيتهم النهائية في الشراء وبكدة ممكن الكميات المطلوبة تنقص او تزيد علي حسب الاسعار...

hokaboka 11-03-25 11:29 PM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xman (المشاركة 62205)
thx hokadoka,wait for good news

العفو يا باشا علي ايه.....قصد حضرتك ايه بالاخبار السعيدة؟

ahmadkader 11-03-26 06:18 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
--------------------------------------------------------

hokaboka 11-03-26 09:17 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 62288)
إن شاء الله بالنسبة لموضوع الجمارك العملية محلولة على أساس إن السقف بتاعنا فى الشحنة اللى جاية يكون أقل من 5000 دولار و فى الحالة دى لو الراسل شركة هتعتبر عينات و لو الراسل شخص هيعتبر للإستخدام الشخصى ( يعنى واحد باعت لواحد شوية حاجات مش أكتر ).
يبقى مش فاضل غير شركة الشحن و دى مش هتاخد مننا كتير ، أنا فقط اللى يهمنى دلوقت هو الموافقة الأمنية لأن الحاجة دى هتتعرض على جهات أمنية مختصة هى اللى هتقول تعدى و اللا متعديش. الصراحة أنا عديت حاجات قبل كدا من الجمارك بطرق كتير بس كان معظمها أجهزة كهربائية و خلافه ، إنما دى أول مرة أجرب فى البنادق و علشان كدا بس لازم يبقى فيه شوية حرص.

ايوة بس 5000 دولار دول يادوب ثمن خمس ست بنادق علي ثلاث اربع مسدسات...يعني ممكن حضرتك تحتاج تجيب المطلوب علي اكتر من شحنة باسماء مختلفة.

كنت عاوز افكر حضرتك بالمسدس الرش لberetta px4 storm اللي بعتلك عليه..مع حاص شكري

ahmadkader 11-03-26 10:25 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
--------------------------------------------------------

braveheart 11-03-26 10:28 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 62343)
هام للغاية
*******
*******

معلش يا جماعة أنا للأسف هنسحب من العرض بتاع الإستيراد اللى قلتلكم عليه ده عشان أسباب كتير جدا ، أولها عشان مزعلش حد منى و كلكم فعلا إخوان و محترمين و مقدرش أبدى حد على حد ، و ثانيا لازم أكون صريح معاكم و بسرعة و مينفعش أعملكم البحر طحينة ، و ثالثا مش هينفع أغطى كل التكاليف دى كلها لوحدى و مش هينفع كمان إنى آخد فلوس من حد مقدما و أنا رافض المبدأ ده من أصله ، بجانب إنى إكتشفت إن فيه عقبات كتير هتمنع إستيراد البنادق بوجه عام الفترة دى بالذات ، و ظروف البلد زى مانتم عارفين حساسة جدا ناحية أى بندقية قنص ، إن شالله حتى تكون لعبة.

عموما أنا هجرب فى بندقية واحدة ليا على سبيل التجربة و هاشوف إيه النتيجة و حتى لو إتمسكت هيبقى إسمها للإستخدام الشخصى مش للإتجار ، و ساعتها هيبقى سهل الواحد يتدارك الموضوع. معلش يا جماعة و الله أنا كانت نيتى إنى أخدم بصرف النظر عن أى مكاسب. و عموما ننظر للجانب المشرق للموضوع ، أنا دلوقتى عندى جدول فيه إحتياجات السادة الأعضاء من الماركات المختلفة و كمياتها ، و لو تحبوا أنشرهولكم هنا ممكن و ممكن لو حد عنده إقتراح بمساعدة أحد الأعضاء ممن هم مصرح لهم بإستيراد و جلب أسلحة من الخارج يساعدنا على إستيراد الشحنة دى ، منتظر إقتراحاتكم.

كلام محترم من رجل محترم.

hokaboka 11-03-26 10:41 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmadkader (المشاركة 62343)
هام للغاية
*******
*******

معلش يا جماعة أنا للأسف هنسحب من العرض بتاع الإستيراد اللى قلتلكم عليه ده عشان أسباب كتير جدا ، أولها عشان مزعلش حد منى و كلكم فعلا إخوان و محترمين و مقدرش أبدى حد على حد ، و ثانيا لازم أكون صريح معاكم و بسرعة و مينفعش أعملكم البحر طحينة ، و ثالثا مش هينفع أغطى كل التكاليف دى كلها لوحدى و مش هينفع كمان إنى آخد فلوس من حد مقدما و أنا رافض المبدأ ده من أصله ، بجانب إنى إكتشفت إن فيه عقبات كتير هتمنع إستيراد البنادق بوجه عام الفترة دى بالذات ، و ظروف البلد زى مانتم عارفين حساسة جدا ناحية أى بندقية قنص ، إن شالله حتى تكون لعبة.

عموما أنا هجرب فى بندقية واحدة ليا على سبيل التجربة و هاشوف إيه النتيجة و حتى لو إتمسكت هيبقى إسمها للإستخدام الشخصى مش للإتجار ، و ساعتها هيبقى سهل الواحد يتدارك الموضوع. معلش يا جماعة و الله أنا كانت نيتى إنى أخدم بصرف النظر عن أى مكاسب. و عموما ننظر للجانب المشرق للموضوع ، أنا دلوقتى عندى جدول فيه إحتياجات السادة الأعضاء من الماركات المختلفة و كمياتها ، و لو تحبوا أنشرهولكم هنا ممكن و ممكن لو حد عنده إقتراح بمساعدة أحد الأعضاء ممن هم مصرح لهم بإستيراد و جلب أسلحة من الخارج يساعدنا على إستيراد الشحنة دى ، منتظر إقتراحاتكم.

ده كلام محترم واعتقد الكل هنا متفهم نيتك الصادقة في المساعدة،

اقترح ان حضرتك تنشر الجدول بالاسلحة المطلوبة ونشوف ممكن نعمل ايه في الموضوع ده وإذا كان حد من السادة التجار يقدر يساعد،

خالص الشكر ليك يا استاذ احمد

ahmadkader 11-03-26 11:37 AM

رد: خش ومش حتندم!!!!!!
 
1 مرفق
ده الجدول اللى فيه الطلبات اللى جت لى لغاية دلوقت ، هو معمول ببرنامج الوورد و ممكن أى حد ينزله على جهازه و هيلاقينى سايب خانة الكمية فاضية ، يا ريت هو بقى لو عايز صنف من دول يكتب إسمه فى الخانة اللى فاضية على اليمين ، و لو عايز صنف مش موجود فى الجدول يضيفه فى الخانات اللى فاضية تحت و شكرا


الساعة الآن 04:59 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir