الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   محلات الاسلحه وادوات الصيد (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=55)
-   -   معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله" (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=6481)

fidodido 11-05-22 02:54 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
شكرا جزيلا لكل من ساندنى و جزاكم الله عنى كل خير

gamopt80 11-05-23 02:22 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
فعلا محل زباله

fidodido 11-05-23 05:41 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
فعلا المحل ده لسه بيستهبل مع ان الدنيا ابتدت تهدا الحمد لله

hassan_11176 11-05-24 02:12 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
السلام عليكم
مع احترامى لكم جميعا
احنا نقاطع جميع المحلات لحين نزول الاسعار وتبقى بالمقارنه بالاسعار الخارجيه
اما بالنسبه للولد ده (كل اناء ينضح بما فيه )

عيون الصقر12 11-05-25 12:26 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اكيد مقطعه

fidodido 11-05-25 04:47 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
ربنا يكرم اللهم امين

fidodido 11-05-26 09:13 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
يجماعه انا هحاول نلم بعضنا و نروح نشتكى للحج محمد

fidodido 11-06-03 04:37 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
مشاركه للتجديد

gamopt80 11-06-05 05:09 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اول امبارح روحت فرع محطة مصر عندنا في اسكندرية, ومعامله زباله والله, بساله على البلو سي والطلق البلي يقولي روح المحل الي جمبنا , يقصد رمسيس, وكل ما اساله على حاجه يرد بتناكه ويقولي مفيش مفيش, بصتله بقرف وسبته ومشيت
, انا مش فاهم فاتحين ليه!! دا يدل ان ليهم تجارة ممنوعه من تحت لتحت

العربى 11-06-06 01:35 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
معامله وحشه بجد

fidodido 11-06-06 02:55 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
حسبى الله و نعم الوكيل فيهم كلهم

Zero 11-06-06 04:13 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
شكرا على التنبيه يا رجاله و أكيد ربنا ميرضاش بالطمع والجشع و قلة الأدب و إن شاء الله ربنا يا أما يهديهم يا أما يتعلموا درس مينسهوش أبدا

fidodido 11-06-06 05:01 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
انشأ المولى احنا الى هنعلمهم الادب

الصياد السكندرى 11-06-21 07:12 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
يا جماعة الراجل ده قمة فى السفالة والمعاملة السيئة
ولازم نقف وقفة راجل واحد

أولا نعمل كشف بموديلات البنادق التى معنا و السيريال نامبر و الميل الخاص بكل واحد فينا
ثانيا نقوم بتنقيحه بحيث يكون كل كشف يشتمل على المالكين لشركة واحدة فقط
ثالثا نرسل إلى الشركات الأم اللى البيه واخد توكيلاتها و نخبرهم بالمعاملة السيئة و نشترط سحب التوكيل منه لشراء منتجاتهم الجديدة ( جامو -ديانا .......................)
(ده طبعا مرفق معاه مايثبت أنه بيبيع حاجات مضروبه على أنها أصليةمثل سوستة الجامو )

بالعقل كدة السلاح غالى جدا و المحلات نفسها مبتشتريش يبقى البيه بيجيب فلوس منين إلا لو كان بيتاجر فى حاجة ممنوعة ( مع العلم أننا لا نرمى الناس بالباطل )
إذن لنتأكد يقوم مجموعة من المحامين فى المنتدى بأتخاذ اللازم من رفع دعوى للتأكد من سلامة أمواله و أنها من طريق مشروع

هذا أقتراح لعل و عسى يشرفوا فى طره لاند لو كان عليهم حاجة

د/ معتز 11-06-22 12:36 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
معظم محلات الأسلحة المعاملة فيها زي الزفت كأن الواحد بيشحت منهم...:mad:

Zero 11-06-23 02:47 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/ معتز (المشاركة 129191)
معظم محلات الأسلحة المعاملة فيها زي الزفت كأن الواحد بيشحت منهم...:mad:

الغريبه إنهم مش اخدين بالهم أنهم ميجوش واحد على مليون فى تجار السلاح الحقيقيين

عادل عبده 11-06-23 02:54 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د/ معتز (المشاركة 129191)
معظم محلات الأسلحة المعاملة فيها زي الزفت كأن الواحد بيشحت منهم...:mad:

ايوه والله معاك حق مع انهوم لو مابيشتغلوش فى حاجه شمال يبقى لازم يعملونا كويس لاننا احنا اللى بنأكلهوم عيش طبعا احنا السبب ولاكن ربنا اللى بيرزق
لازم العالم ديه تتربى عشان تعرف قيمه المستهلكين ويحترمونا غصب عن عين اهليهوم

nour 11-07-02 11:36 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
افضل حل المقاطعة بدون تعليق على ما يقومون به وانا ارى ان فى هذا المنتدى كثيرا جدا من الشرفاء

fidodido 11-07-02 03:13 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
معظم تجار السلاح لديهم تجارتهم الغير شرعيه و لذلك يرو ان احنا بنشحت منهم

gamopt80 11-07-02 03:27 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
لا وليه يغور في داهيه التاجر الي ميحترمش الزبون, حتى لو داخل يشتري حاجه بجنيه برضه يحترمه
وفتح الله او غيره مش هيقف الموضوع عليه يعني
والله انا عندي اروح لواحد بيحترمني وادفعله ضعف الثمن احسن ما اروح لواحد يتكلم معايا باسلوب وحش ورخيص
السجلابي رغم انهم غاليين ومبالغين احيانا في الاسعار بس علشان معاملتهم كويسه بروح اشتري منهم لما بكون مستعجل على حاجه زي الطلق مثلا

wknm 11-07-09 06:45 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مؤنس محمد (المشاركة 66453)
انا كمان حصل نفس الموضوع معاية ومع احمد روك كنت رايح اشترى هانتر بس هو متردناش لاكن مرداش يدخلنا بس احنا ممكن نلتمس عزر لصاحب المحل عشان اكيد هو الى قال للواد يعمل كدة موضوع السرقة مشعاوز يدخل حد المحل عشان خايف على العموم احنا ممكن مجموعة من المنتدى تروح المحل ونكلم المسئول ونفهمو ان كدة عيب


سيدي الفاضل انا عايز بس افهمك حاجه لانك شخص محترم و مش عارف الحكيه!!
انا رحت من اسبوع علشان اشتري ديانا54 لانو الوحيد الي عنده في الايام دي
و حصل معايه نفس السيئ الي حصل مع صاحب الموضوع
لكن انا رزلت على الواد الي على الباب لما عرف اني عايز اشتري حاجه ب7000 و بجد كان معايه الفلوس و فعلا كنت ناوي اشتري

بس الفاجعه ان اصحاب المحل دول اصلا وطيين وطو ملوش حل
الوليه الارشانه مرات فتح الله هي الي بتدي المحل و قعده تعد فلوس طول الوقت و جايبه مكنة عد الفلوس و صدقني لو قلتلك في ال10 دقايق الي كنت في المحل عدت اكتر من ربع مليون جنيه يعني الناس دي مش مستنيه منا نشتري الحجات الي على قدنا!!!

المهم قلتلها انا عايز اشتري ال54 ردت بكل سفاله "بقلك ايه مفيش حاجه اسمها تشوف يا تاخد الحاجه و تدف يا مع السلامه!!!" وشي احمر و كنت حقلع الجزمه و اديها على دمغها لولا راجل كان جوه المحل هداني لاني مدرتش بنفسي الا و انا بزعق و شتمتها لغاية محست ان في حد مش همه روح ......... و جابت ورا لاكن انا رديت و قلت "يلعن ابو الي يشتري من وشكم حاجه يا ولاد ....." و رحت ماشي
بجد الناس دول مش بني ادمين!!!
المهم اصلا الواد الي بره قلي في بدايه الامر معلش اصلي انا مبدخلش حد جاي يشتري مسدسات صوت ولا حتى طلقات!!!
تعتقد ان حضرتك ممكن تكلم مسؤل؟؟؟؟ دي بجد نكته علشان يطلبولك البوليس و يقولو انك جاي تتهجم عليهم


moustafa shaban 11-07-10 10:16 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
يا خبر أبيض , من كثر ما الناس بتشتكى من فرع رمسيس ده , نفسى اروح و اشوف منظر ليلى و الواد ده شكلهم عامل ازاى , عمرى ما رحت فرع رمسيس ,

hema 11-07-11 12:44 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
الحل ان الناس كلها تقاطع الشراء كله

يوجد بالمنتدى تجار من عائلة فتح الله واقرباء من الدرجة الاولى وفى ناس عارفه كده

moustafa shaban 11-07-11 10:19 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hema (المشاركة 146602)
الحل ان الناس كلها تقاطع الشراء كله

يوجد بالمنتدى تجار من عائلة فتح الله واقرباء من الدرجة الاولى وفى ناس عارفه كده

عيلة فتح الله عيلة كبيرة , كل واحد فيهم فاتح محل و شغال مع نفسه , فيه فروع كتير ملهاش علاقة بفرع رمسيس اللى الناس بتشتكى منه , فيه فرع فى الدقى امام باب 10 نادى الصيد, وفرع سموحة , وفرع دمنهور , وفرع ابو حمص , وفرع محطة مصر الاسكندرية , و فرع العامرية ....... , الفرع الوحيد اللى ليه علاقة بفرع رمسيس هو فرع سعد زغلول فى اسكندرية ,

mohd_wafik 11-07-24 04:20 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يونس (المشاركة 81355)
انا لو منك اكلمه في التليفون اقوله سلام عليكم عندكم بنادق هيقولي طبعا تقوم انت تقوله ايه حطها في تييييييييييييييييييييييييييييييييت و تكررها كزا مره من كزا تليفون اوك
و لما تحس انه زهق تروحلو تاني المحل و تقف علي الباب هيجيلك تقوم تكله ايه انا عوز اشوف البنادق الى عندكو
هيرد عليك ويقولك يلا يلا مفيش تقوله انت ايه طب ماتجيب ملي في تيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييت

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه والله مش قادر بجد من الدحك

mohd_wafik 11-07-24 04:53 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
بص يا اخي الفاضل إلى عملته صح بجد ولا تزعل نفسك اصل سهله اوي الواد ده يتمسك وياخد العلقه التمام و انا مستعد بكده ولوحدي والله مش بهرج وده فضل من عند ربنا بس نصيحه ليييك من اخ اكبر اي حد مش محترم ولا تزعل نفسك ومتفكرش في الموضوع اصلا ... وتقبل مروري

wknm 11-07-24 06:50 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يونس (المشاركة 81355)
انا لو منك اكلمه في التليفون اقوله سلام عليكم عندكم بنادق هيقولي طبعا تقوم انت تقوله ايه حطها في تييييييييييييييييييييييييييييييييت و تكررها كزا مره من كزا تليفون اوك
و لما تحس انه زهق تروحلو تاني المحل و تقف علي الباب هيجيلك تقوم تكله ايه انا عوز اشوف البنادق الى عندكو
هيرد عليك ويقولك يلا يلا مفيش تقوله انت ايه طب ماتجيب ملي في تيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييت



يخرب عقلك يا عم يونس
بجد بطني وجعتني من الضحك
هو المفروض نروح كلنا و نمسك الواد الي هناك و بالبنادق بتعتنا نديلوا تييييييت لحد فعلا ما كل ميشوف بندقيه يصوت من التييييييييييت

YOSSEF EL MASRY 11-07-24 06:52 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
تيت تيييييييييييييييييييييت

mr.mams 11-07-29 10:33 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fidodido (المشاركة 66058)
السلام عليكم..............................
طبعا الطلب باين من العنوان انا هحكى لكم الى حصل معايا فى لمحل الزباله ده
انا روحت علشان اشوف البنادق الى عندهو و اسعارها ول م روحت طبعا لقيت الواد السيس الى واقف هناك ده و موارب الباب و مش بيدخل و والله العظيم كنت لابس تى شيرت اديدس و كوتشى نايك يعنى لابس نضيف مش شكلى شحات عموما استنيت لما الزحمه ما خلصت و مفضلش غيرى قالى بكل قرف عاوز ايه ماهتمتش و رديت بكل دب و الله و قولتله "عد ذنك عاوز اشوف البنادق الموجوده" راح قالى " يلا يض من هنا مافيش بيع " و قفل الباب فى وشى بالمفتاح
دمى غلى و رحت مزعق جامد قدام المحل عموما كان فى راجلين و احد منهم كان لابس بدله كونتننتل قالى مالك يابنى قولتله الى حصل قالى " معلش يانى هوا الود ابن ال...... ب...... امه فاكر ان مفيش حد زيه هوا كده متحرقش دمك انت" انا الصراحه استغربت ازى الراجل لابس بدله نضيفه كده و يقول الالفاظ دى عموما انا روحت على البيت بعده فايريت يا جماعه يانروح نكسر على الواد ده لمحل يا نقتل الواد ده

شوف لو عايز شكوه روح لصاحب المحل و قول لهوا الحصل وانا معاك لمة انزل مصر ممكن اقوم معاك بالواجب ده لو مجابش حقق انا ممكن اطيرلك رقبتة

sadaany 11-07-30 04:39 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moustafa shaban (المشاركة 146807)
عيلة فتح الله عيلة كبيرة , كل واحد فيهم فاتح محل و شغال مع نفسه , فيه فروع كتير ملهاش علاقة بفرع رمسيس اللى الناس بتشتكى منه , فيه فرع فى الدقى امام باب 10 نادى الصيد, وفرع سموحة , وفرع دمنهور , وفرع ابو حمص , وفرع محطة مصر الاسكندرية , و فرع العامرية ....... , الفرع الوحيد اللى ليه علاقة بفرع رمسيس هو فرع سعد زغلول فى اسكندرية ,

علشان كده لما رحت فرع سعد زغلول وقلتلهم انا من المنتدى اتجنن و كل مكرر الكلمه يتعفرت اكتر وانا مش فاهم ليه ولما جيت قولت فين الاستاذه دينه على اساس انها عملت مدخلات للصلح لقتها بصت بخنقه والبيه اتحمق قوى وقال البشمهندسه دينا مش الاستاذه زى ميكون شتمتها او مهندسه دى مرتبه مميزه مثلآ وكنت ناوى اقوله ان استاذ درجه اعلى من الدكتراه ياجاهل بس مرضتش اخش فى نقاش مع عالم مخها على قده

احمد قبيصى احمد 11-07-30 07:31 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
وخدوا دى كمان ........ روحت اشترى طلق المانى عند فتح الله .... قالى الطلقه ب 8 جنيه 8 جندى يعنى 8 لحلووح
مع انى جبتها من اسبوع ب 7 المهم بقه قالى عاايز اد ايييييييه قلتلوه 15 طلقه قالى مينفعش العلبه مقفووله على بعضها مش هينفع اديك طلقات لوحدها ............. ولولا انى تنحت عليه وحسسته انه شخصيه جااامده جدا وانسان مقاامه عالى مكانش باع لى ........وللاسف كنت مصظر لانه الوحيد اللى بيبع المااانى قريب منى !!!!

sniperwolf500 11-07-30 08:26 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
منه لله منه لله

sniperwolf500 11-07-30 08:29 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
أنا ٌأقولك الأجمد فتح الله الإسكندرية -صفية زغلول روحت اشتريت من عنده كنت كل أسبوعين اشتري بندقية لواحد من صحابي بي أس باتريوت و ستوتزن -دياناوجامو وسي اف أكس بنادق بحوالي 15 |ألف وتليسكوب أخر حته 1000 وواحد ريد دوت 500 دا خير الرش والخرطوش ألي بحوالي 2000 ج يعني زبون محترم وبجابلوه زباين ورحت كنت عاوز بندقية جامو 1250 تقيله بس كنت محتاج المسافة الطويلة المهم قالي 4000 دفعتهم زي القفة وفي تاني أسبوع السوستة أتكسرت فلما رحتله طردني والله وحصل ومرضاش يغيرهالي والسوستة مكنتش متوفرة وضاع الموسم ولما ودتها لابن عمه في محطة مصر قالي مقدرش أغيرها بس حجبلك سوستتها الأصلي الراجل صراحة محترم بس معرفش يجيب السوستة وجابلي سوستة أقصر منها وكل لما كنت أضرب البندقية تخشخش لحد لما واحد زميلي جابلي السوست من السعودية ولمعلوماتي الضعيفة وأنا بشتري البندقية غشني وقال : أنا وكيل جامو الوحيد في مصر أنا أنا ولما رحت أغير البندقية لأجل العيب قالي انت بتسطعبط البوز في خربوش باين فالماسورة من قدام قلتله يداوه ... بعت لجامو وجامو وافقت تغيرها فورا من أقرب وكيل بلبنان كريم العفيش والراجل لقيته بيكلمن فالتليفون أنا كريم العفيش من لبنان وكيل جامو ولكن للأسف بسبب الأمن المصري لم تقبل أي شركة شحن شحن البندقية من لبنان ولكنه بعت ليا سوسته هدية واعتذار من الشركة بصفته الوكيل ...
ومن يومها مادخلت فتح الله الكبير ومش أكتر أني أشتري رش من محطة مصر ...
غشاش - كذاب - سوء تخزين - حرامي

fidodido 11-09-24 10:57 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
نهايته قربت ................

wknm 11-09-25 10:54 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اخر الاخبار

الديانا 54 نمره 1 عنده اخر 3 حتت بيبيع الواحده ب7500 و الحج فتح الله قال الي مش عاجبه يتحرق و معنديش بنادق للبيع!!!!


MemoO 11-09-27 12:50 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
لو سمحت انا عايز اسال الخبراء في المنتدي انا بسلفر كتير فا انشاء الله عايز اجيب مسدس صوت حملية بس فا انا عايز اعرف من الخبراء ايه احسن البريتا ام الايكول جاكول ؟؟
و ايه ارخص محل ممكن اجيبو منه وتكون المعاملة محترمه ؟
و شكرا ارجو الرد اريد سماع رد الخبراْ لان انا الحقيقة مش عارف

S.S 11-10-05 02:20 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
إضافه لتجارب الأعضاء
أتصلت النهارده من نص ساعه أسأل علي جراب للبنديقه الرش
رد عليا و قالي
ايوه موجوده و راح قافل السكه في وشي

ابو عمر وحنين 11-10-05 07:22 PM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
ناس مش محترمة واحد بيقول بكلمه في التليفون قفل السكة من غير ما يخلص المكالمة معاه

hassan 2020 11-10-14 04:47 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
يابن الايه يافتح الله دا بئا كدا ليه ياجدعان
انا فاكر والله اول مسدس جبته كان صوت مش هنسى اليوم دا كان من عنده وكان عندى حوالى 11 سنة وكانت معاملته كويسة مش كدا
مقاطعة عشان الراجل المحترم والزوق وماتزعلش من الاشكال الضالة دى

farouk 11-11-22 12:45 AM

رد: معا لمقاطعه اسواء محل اسلحه "فتح الله"
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر (المشاركة 66062)
الاخ الكريم
متضايقش نفسك العالم دى .............. والله خسارة فيهم حتى الغلط
بس انا مستغرب وهتجنن من المعاملة والله انا مش مصدق ومش عارف هو فية اية

انا حصل معايا من نفس المحل نفس الوضع تقريبا في محل الاسكندرية بالمنشيه وكنت داخل اشتري مسدس p29 بصراحة بصتله من فوق لتحت ومشيت بس منكرش دم اتحرق لاني داخل اشتري مش داخل اتفرج يعني مش بشحت منه


الساعة الآن 09:36 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir