الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   دردشه واستفسار (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=25119)

دكتور عابدينوف 12-06-05 08:52 AM

رد: استفسار من الرياضيين
 
ياااااااامسهل وشكرا لمرورك الكريم

poacher 12-06-05 09:13 AM

رد: استفسار من الرياضيين
 
السلام عليكم
انا مش رياضي يعني لكن اللي اقدر افيدك بيه
ممكن تلعب عقلة و انا بحسها انها افضل تمرين للباي و التراي و بتشد الجسم
او ضغط تمرين ممتاز
لو عندك سوستة يبقى تمام ليها كذا طريقة لعضلات مختلفة تمرين الباي فيها بتثبت طرف في رجلك و تشد الطرف التاني بايدك اتجاه جسمك
اي خدمة يا فندم اخوك محمود عبد الوهاب

hesham d 12-06-05 09:27 AM

رد: استفسار من الرياضيين
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخى الكريم : التمارين الرياضيه تقسم الى قسمين :

1 - تمارين بالأجهزه ( الجيمنيزيوم ) بكل انواعه .
2 - التمارين الأرضيه ( السويدى ) بكل انواعه .

الأفضل لأى شخص هى التمارين الأرضيه ( السويدى ) ......... لماذا ...؟؟؟
لأنها تعطى العضله شكلها الطبيعى من حيث التنميه الطبيعيه لها بخلاف ( الحديد )

عموما ..... توجد عدة تمارين لعضلة الباى .... بدون حديد


التمرين الأول : الضغط بجميع انواعه ( واسع - ضيق - قبضه ) .

التمرين الثانى : تمارين العقله ( الداخليه - الخارجيه ) .

التمرين الثالث : تمارين الثبات على الوضع .

التمرين الرابع : أستخدام السوسته واللعب الأمامى ( للباى ) .


خالص تحياتى لحضرتك

amrmaged829889888 12-06-05 09:42 AM

رد: استفسار من الرياضيين
 
تمار ين العقله لقبضه مقفوله ضيقه متجهه للداخل كما بالصوره

http://www.menshealth.com.sg/system/...u28/step1a.jpg

http://uncontrolledvocabulary.com/wp...scle-group.png

http://training.fitness.com/attachme...-ristgriff.jpg

Angel 12-06-05 09:43 AM

رد: استفسار من الرياضيين
 
بص يا باشا الباى من غير حديد ليها لعبتين لا اكتر ‏

الضغط فى وضع واسع ‏Wider و بتخلة دراعك للخارج بعيد عن جسمك ‏

العقلة بوضع يد معكوسة يعنى هتمسك بايدك بحيث بطن ايدك تبقى ناحية جسمك و انتا مسك فى العقلة

killmoretime 12-06-05 09:50 AM

شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
والله احنا يجى مننا بس ادونا فرصة


el-joker 12-06-05 10:17 AM

رد: اخوكم لسة مبتدئ
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة a7med.magdy (المشاركة 379131)
طيب يا جماعة هو البريتا 84 المصري ماسورة متحركة ولا ثابتة


علي ما اظن في متحرك و ثابت بس انتظر اراء الخبراء

hafez 12-06-05 10:17 AM

رد: شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
يا نهار اسود... و ده تسليح ايه... عالم سمسم......ضحكتني و الله و انا قاعد مكتئب علي الصبح

loaymagdy 12-06-05 10:57 AM

رد: شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
و ده يا باشا الخزنة بتاعتو كام بلونة هو محتاج ترخيص ولا لا و شكرا

sayedlabib 12-06-05 12:49 PM

اجعلوا باطنكم مثل ظاهركم
 
كما تعلمنا ان خير الكلام ما قل ودل ولن اطيل عليكم ولكنى اتوجه بالنصح لنفسى ولكم ولعلى اكثركم خطأ وذنبا ولكنى ارجو رحمة الله التى وسعت كل شئ لا تكونوا من الذين باطنهم غير ظاهرهم وحاولوا الا تخدعوا الناس فلن تستطيعوا خداعهم طوال الوقت وكلامى محدد وواضح لعل الناس تتعظ وتعامل الناس بما يرضى الله يا ساده يا اعضاء يا محترمين ان من الناس فى المنتدى وفى غيره يكتبون كلاما معسولا طيبا وتحسبهم مشايخ وافاضل ولكن للاسف لهم تصرفات تجعل الانسان يشمئز ولكن هذا حال البشر بين الذنب والتوبه .

فارجوكم كونوا بوجه واحد فذلك اكرم لكم اجمعين

M.Hatem 12-06-05 12:50 PM

Re: اخوكم لسة مبتدئ
 
الموجود الان مسورة ثابته وخامات ردئيه طبعا المصري والايطالي نااااادر موفق ان شاء الله

mohamed salah hassan 12-06-05 12:53 PM

رد: شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
ههههههههههههههههه ايوه ياعم بس ده اللي هايتمسك بيه هايتفسى

القبطان المصرى 77 12-06-05 12:55 PM

رد: شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
طيب وده يعمل كام على كده لو حبيت اجيب واحد
هههههههههههههههههه

Mohamed El-Hadidy 12-06-05 01:09 PM

رد: اجعلوا باطنكم مثل ظاهركم
 
تمام يا باشا,,,لكن دي طبيعة المصريين او العرب بوجه عام,حضرتك متقدرش تغير تصرفاتهم بين يوم و ليله,,الاتعود علي حاجه صعب يغيرها.

Shooter1 12-06-05 02:27 PM

رد: شاهد اخطر سلاح فى العالم موجود في مصر
 
ههههههههههههههههه لا سلاح خطير فعلا

fishtic 12-06-05 03:31 PM

رد: اجعلوا باطنكم مثل ظاهركم
 
اكتر حاجه بكرهها مدعي التدين
حاجة زفت

sayedlabib 12-06-05 04:02 PM

رد: اجعلوا باطنكم مثل ظاهركم
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fishtic (المشاركة 380392)
اكتر حاجه بكرهها مدعي التدين
حاجة زفت

خصوصا لما يتكلم باسم الدين

sayedlabib 12-06-05 04:02 PM

رد: اجعلوا باطنكم مثل ظاهركم
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed el-hadidy (المشاركة 380323)
تمام يا باشا,,,لكن دي طبيعة المصريين او العرب بوجه عام,حضرتك متقدرش تغير تصرفاتهم بين يوم و ليله,,الاتعود علي حاجه صعب يغيرها.

عندك حق كل كلام حضرتك سليم

دكتور عابدينوف 12-06-05 04:46 PM

رد: استفسار من الرياضيين
 
ع
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 380190)
بص يا باشا الباى من غير حديد ليها لعبتين لا اكتر ‏

الضغط فى وضع واسع ‏wider و بتخلة دراعك للخارج بعيد عن جسمك ‏

العقلة بوضع يد معكوسة يعنى هتمسك بايدك بحيث بطن ايدك تبقى ناحية جسمك و انتا مسك فى العقلة

تسلم يا استاذ محمود و شكرا على اخلاق الرياضيين من شخص مش رياضى :)
اها تمام يافندم انا هارى نفسى ضغط بمعظم تشكيلاته بس مش حاسه فالباى خالص وشرفتنى بمشاركة حضرتك
جميلة الصور وموضحة وهبدأ احاول مع العقلة وربنا يسهل ..نورت الموضوع يافندم
العقلة انا فيها اى كلاااام بس بحاول فيها ...شكرا على المشاركة الجميلة

دكتور عابدينوف 12-06-05 04:52 PM

رد: استفسار من الرياضيين
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة poacher (المشاركة 380175)
السلام عليكم
انا مش رياضي يعني لكن اللي اقدر افيدك بيه
ممكن تلعب عقلة و انا بحسها انها افضل تمرين للباي و التراي و بتشد الجسم
او ضغط تمرين ممتاز
لو عندك سوستة يبقى تمام ليها كذا طريقة لعضلات مختلفة تمرين الباي فيها بتثبت طرف في رجلك و تشد الطرف التاني بايدك اتجاه جسمك
اي خدمة يا فندم اخوك محمود عبد الوهاب

تسلم يا استاذ محمود ودا فعلا الكلام الى سمعته من الاغلبية ...رياضى بالفطرة ياباشا نورت الموضوع بمشاركتك;)
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham d (المشاركة 380182)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخى الكريم : التمارين الرياضيه تقسم الى قسمين :

1 - تمارين بالأجهزه ( الجيمنيزيوم ) بكل انواعه .
2 - التمارين الأرضيه ( السويدى ) بكل انواعه .

الأفضل لأى شخص هى التمارين الأرضيه ( السويدى ) ......... لماذا ...؟؟؟
لأنها تعطى العضله شكلها الطبيعى من حيث التنميه الطبيعيه لها بخلاف ( الحديد )

عموما ..... توجد عدة تمارين لعضلة الباى .... بدون حديد


التمرين الأول : الضغط بجميع انواعه ( واسع - ضيق - قبضه ) .

التمرين الثانى : تمارين العقله ( الداخليه - الخارجيه ) .

التمرين الثالث : تمارين الثبات على الوضع .

التمرين الرابع : أستخدام السوسته واللعب الأمامى ( للباى ) .


خالص تحياتى لحضرتك

شكرا لرد حضرتك الجميل ..انا هارى نفسى ضغط والله بتشكيلاته بس مش ملاحظ تاثير على الباى بالذات

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmaged829889888 (المشاركة 380189)
تمار ين العقله لقبضه مقفوله ضيقه متجهه للداخل كما بالصوره

http://www.menshealth.com.sg/system/...u28/step1a.jpg

http://uncontrolledvocabulary.com/wp...scle-group.png

http://training.fitness.com/attachme...-ristgriff.jpg

ربنا يكرمك على مجهودك معايا والصور جميلة ومعبرة جدا بس انا فاشل فالعقلة لسة بحاول فيها يا مسهل:(

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel (المشاركة 380190)
بص يا باشا الباى من غير حديد ليها لعبتين لا اكتر ‏

الضغط فى وضع واسع ‏wider و بتخلة دراعك للخارج بعيد عن جسمك ‏

العقلة بوضع يد معكوسة يعنى هتمسك بايدك بحيث بطن ايدك تبقى ناحية جسمك و انتا مسك فى العقلة

هاجربه النهردا باذن الله ونورت الموضوع بالمشاركة الجميلة :d

ĴΘĶЄЯ 12-06-05 06:13 PM

رد: استفسار من الرياضيين
 
الباى من غير حديد = عقلة + ضغط واسع
لو فى العقلة ضعيف ابدا الاول باعداد قليلة وحاول ترفع نفسك
او تقف على حاجة عالية شوية مع الوقت هتبدا تقلل الطول لحد
ما تقدر انك تجيب عقلة من غير مساعدة وعد اكتر

zezo bose 12-06-05 11:55 PM

مش عاوز ضحك عاوز تعليقات
 
1 مرفق
عاوز تعليقات جامدة مش ضحك بس

TheLegnedkiller 12-06-06 03:54 PM

لكل من بالمحله
 
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

لو سمحتم يا جماعه الي نزل سوق الجمعه بالمحله

او ساكن في المحله

عندي استفسار صغير

هو سوق الجمعه ده بيبيع ايه

يعني تلاقي هناك حمام وصقور وحيوانات

اصلي ان شاء الله ناوي انزل اجيب صقر عشان انا محتاج انتايه

فلو سمحتم اي حد من الاعضاء الي راحوا السوق ده الكلام ده بيتباع هناك ولا ايه بالظبط

وشكرا

واسف علي التطويل
________________

pooforever_2010 12-06-06 03:55 PM

رد: لكل من بالمحله
 
لو سمحت اى سؤال فموضوع الدردشه
حتى لاتكثر المواضيع

جارى النقل لموضوع الدردشه
وشكرا

pooforever_2010 12-06-06 03:57 PM

رد: لكل من بالمحله
 
لو سمحت اى سؤال فموضوع الدردشه
حتى لاتكثر المواضيع

جارى النقل لموضوع الدردشه
وشكرا
ويا ريت متكررش المواضيع

TheLegnedkiller 12-06-06 03:59 PM

رد: لكل من بالمحله
 
الف شكر يا باشا بس انا والله كل الي انا عاوزه اعرف بس عشان منزلشي علي الفاضي

مع تحياتي

AhmeD EslaM 12-06-07 03:15 AM

حد يعرف يجيب دة
 
يا جماعة حد يعرف يجيب دة لو يعرف حد بيعملو انا كنت شايف ناس عرضاه من فترة بس على مصراوى

قلى يعرف يبعتلى على الخاااااااااص رقمة وانا اكلمو



Karim Eid 12-06-07 03:33 AM

رد: حد يعرف يجيب دة
 
في منه في اي محل كوبايات او صيني

AhmeD EslaM 12-06-07 04:29 AM

رد: حد يعرف يجيب دة
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karim eid (المشاركة 381534)
في منه في اي محل كوبايات او صيني

بس حضرتك دة بيتعمل مخصوص بالصورة قلى حضرتك تحبها

ahmed6394 12-06-07 10:13 AM

جنون سامسونج
 

Shooter1 12-06-07 10:37 AM

رد: جنون سامسونج
 
هههههههههههههههه يا لهوى على النظام والدقة والفن كأنك بتتكلم عن ماتشات الكورة اللى فى مصر بالظبط
تسلم ايدك يا باشا جميلة

hogan 12-06-07 12:36 PM

رد: جنون سامسونج
 
بجد تسلم الايادى ايوا كده موضيعك الجمده

loverlover 12-06-07 02:28 PM

رد: جنون سامسونج
 
تحفة بجد
تسلم الايادى

Champion 12-06-08 02:53 AM

رد: جنون سامسونج
 
علي فكرة احسن دخله فالعالم كانت تقريبا لreal madrid
لما عملوها بال ipads :)
يا رب ال ua07 يبئو زيهم و احسن ياااارب
شكرا عالفيديو و عالموضوع

AhmeD EslaM 12-06-08 04:28 AM

رد: دردشه واستفسار
 
?????????????????????????????????????????????????? ?????????

avokato 12-06-08 12:08 PM

ظهر جسم غريب في سماء فلسطين فوق قبه الصخره
 
1 مرفق

http://uaesm.maktoob.com/vb/uae547378/

http://www.ibda3world.com/%D8%A7%D9%...2%D8%AF%D8%B3/

صحيت من النوم عالموضوع دا روسيا قالت انه صاروخ بالستي بس صعب ان مفيش رادار يلقطه
وروسيا سحبت الخبر ومحدش فاهم ايه دا

Angel 12-06-08 04:13 PM

رد: ظهر جسم غريب في سماء فلسطين فوق قبه الصخره
 
الصورة دى غلط و متاخدة من سويسرا من سنتين فاتو و للاسف الاعلام بتاعنا بيلفق اى اخبار و خلاص

تحياتى

Karim Eid 12-06-08 04:24 PM

رد: جنون سامسونج
 
روووووووووووووووووعة يا ابو حمييد

ahmedmh_ali 12-06-08 04:48 PM

رد: عودة ابو سيف..تحذير الي تجار المنتدي
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kiko_2015 (المشاركة 378208)

http://www.youtube.com/watch?v=-ztjuvy_4gu

طبعا كله داخل يشوف في ايه ههههههههههه

كل التجار و كل الاعضاء اخواتي و احبكم كلكم في الله

دي بس كانت دعابه :d :d :d

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه جامدة كيك يا تؤأمى ..

smsm saber 12-06-08 04:52 PM

رد: دردشه واستفسار
 
احب اقول حاجه واحدة احمد على رجع يا منتدى .........و احب اقوله انت واطى ...علشان الباشا كان تعبنا و معرفش حد ........ انا بقول الف سلامه .........و واحشنى اووووووووووووووووووووووووووووى انا بحبك فى الله يا احمد يا على


الساعة الآن 10:40 PM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir