الصيد فى مصر

الصيد فى مصر (http://www.egyhunt.net/index.php)
-   الصيد العام (http://www.egyhunt.net/forumdisplay.php?f=1)
-   -   دردشه واستفسار (http://www.egyhunt.net/showthread.php?t=25119)

Angel of Death 12-07-08 04:24 PM

رد: إزاي أعمل إستطلاع
 
شكرا لكل السادة الكرام اللي أجلبة عن سؤالي. و معلش إني مرديتش بسرعة لأني الومين دول و الله كنت مشغول جداااا. مرة ثانية أنا أسف لعدم الرد السريع على الإجابات.. :(

attia123 12-07-09 12:37 AM

Re: دردشه واستفسار
 
السلام عليكم اخى الفاضل
اولا اشكرك على الفكرة الجيدة
ثانيا فقد حصلت بفضل الله اليوم على اذن الشراء ولا ادرى ماذا اشترى .. ارجو التكرم بالافادة عن الخيارات المتاحة بالسوق المصرى مع تدعيم الاجابة بالمواصفات والاسعار ان امكن
وجزاكم الله خيرا

NewSomeBody 12-07-09 04:50 AM

رد: مساعدة فى تجهيز محل
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد ياقوت (المشاركة 401260)
اخى الحبيب لو دخلت من جوجل وكتبت تجهيزات محلات هتلاقى ما لذ وطابببببببببببب

شكرا يا باش مهندس ,, جاري البحث

Mohamed El-Hadidy 12-07-09 04:51 AM

Re: دردشه واستفسار
 
يا رجاله في حد معاه رقم ابو سيف؟؟

عبــ الله ــد @ 12-07-09 10:14 AM

ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كنت عايز اعرف رايكم وراي المجربين في samsung galaxy fit

http://3.bp.blogspot.com/-DZE6Jo2WbA...1325941183.jpg


http://blog.freephonecontracts.co.uk...12/fit-fit.jpg

http://cellphonequick.com/wp-content...Fit-Review.jpg

مواصفاته :


Samsung Galaxy Fit S5670
السعر 1225 جنية
  كاميرا 5 ميجا بيكسل
شاشة لمس 3.3 بوصة
خدمة تحديد المواقع GPS
الشبكة اللاسلكية wifi
نظام تشغيل اندرويد

طبعا ممكن حد يقولي :

طب طلما معاك تمن البندقية الكرال متجيبها بدل مانت عمال تقرفنا بالرمسيس بتاعتك :D

لكن هو مش معايا تمنه ولا حاجة هو بس جايلي هدية من لسعودية :rolleyes:

فايه رايكم فيه ؟ من حيث الشكل والشغل ونظامه وكل حاجة

marwan 12-07-09 10:31 AM

Re: ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
هو موبايل من الدرجه المتوسطه المعالج تقريبا 800 ميجا هرتز مش حيشغل الالعاب الجامده بس حيفيدك

the ghost 12-07-09 10:32 AM

رد: ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
يعنى جالك هدية مش عاجبك كمان وبتسال عنه احمد ربنا ان حد جابلك حاجة

عبــ الله ــد @ 12-07-09 11:05 AM

رد: ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the ghost (المشاركة 401668)
يعنى جالك هدية مش عاجبك كمان وبتسال عنه احمد ربنا ان حد جابلك حاجة

لا لا ابدا

مش قصدي مش عاجبني

انا شفته ومسكت واحد بتاع خالي وكنت بتمنى يكون معايا واحد

وبعدين لما جالي هدية سألت عن امكانياته علشان اكون فاهم انا بتكلم في ايه

عبــ الله ــد @ 12-07-09 11:07 AM

تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
قبل ما تقول هتعمل وهتعمل .. شوف صورته الاول









https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...49393778_n.jpg





عن نفسي هقوله :

طب طلما مفيش ادب .. يبقى نتربى :D:D:D

Shooter1 12-07-09 11:27 AM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
المسامح كريم يا باشا ورمضان كريم ههههههههههه

fadeel79 12-07-09 11:38 AM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
السلام عليكم ، مش محتاج اكتر من رشة بروماجنوم بين عنيه وخلاص

القبطان المصرى 77 12-07-09 12:20 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
عاااااااااااااااادى
هارد عليه الشتيمه طبعااااااااااااا
بس بعدها هاطلع جرى عالبيت
هههههههههههههههههههههه

telefighter 12-07-09 12:32 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
عادى بس يكون معاك واحد صاحبك
انت تقوله انت عايز تتخانق يعنى طب انا مش فاضى
لو قالك اه عايز اتخانق
واحد منكم يضربه بطلقه خرطوش فى بطنه ............. و التانى يضربه ببندقيه الى طلقه 7.62 *36
واكيد طبعا هيقع وهيتعور ........... محدش يقولى بقى رش بروماجنم ههههههههههه عشان شكله مش بتاع رش خالص

orbany 12-07-09 12:45 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
كل واحد منة للة

TheLegnedkiller 12-07-09 01:10 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
هأجره 6 صعايده عشان يضربوه

BERETTA fs92 12-07-09 01:17 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
هضربه والي يحصل يحصل بس الواجد يفضل راجل طول عمره

omarmagic 12-07-09 01:20 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
هقوله ربنا يسامحك ورمضان كريم
هههههههههههه

أحمد عطاالله إبراهيم 12-07-09 01:35 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
عادى هشتمه وهطلع اجرى لحد البيت .. لانه باين عليه ان الجرى عنده صعب شوية ..

hesham khedr 12-07-09 01:40 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
انا عنى هعمل ما سمعتش حاجة ههههههههههههههههههههههههه

NEW_Year 12-07-09 01:53 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
رمضان كريم :) هههههههههههههههه

loverlover 12-07-09 01:57 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
:d:d:dهضربه طبعااااااااااااااااااااااااا

sergo 12-07-09 02:15 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
و ده يتشاف منين ؟؟؟؟
يا عم الشتيمة مابتلزقش
و المسامح كريم
لكن التعوير في الوش مافيهوش معلش
و الراجل ده اصلا مش هيخلي في وش

moorey 12-07-09 02:27 PM

رد: ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
هو موبايل حلو احسن حاجه فيه نظام التشغيل الاندر ويرد

انا معايه الموبايل ده جميل اوي و متهيقلي ده نادر اوي اصل انا مشفتش اي حد معاه واحد Samsung i8910 Omnia HD

عبــ الله ــد @ 12-07-09 02:55 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه

MBadr 12-07-09 03:05 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
هههههههه هضربة طبعا وهجرى بس لو لحقنى ................... ربنا يستر

The_Guardian 12-07-09 03:13 PM

رد: ايه رايكم في السامسونج جالكسي فيت ؟
 
التلفون دا كان عاجبني اوى وكنت خلاص هشتريه من أ/.أحمد الغندقلى بس محصلش نصيب لان تلفونه اتسرق قبل ما يروح شركه الشحن بيوم .. وهوا فعلا تلفون اكثر من رائع ولو فكرت تبيع عرفناا يا كبير
تحياتي ليك
;)

ĴΘĶЄЯ 12-07-09 03:38 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
ده يتقاله حاجة واحدة بس

بموت فى الشتيمة وبخنى

mido axis 12-07-09 04:41 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
عفا الله عما سلف و الناس بتقول يا بخت من قدر و عفا

Consul 12-07-09 04:55 PM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
مش عيب عليك يا إبني يا غالي يا حبيب قلبي تشتم واحد في مقام والدك...روح يا شيخ الله يسامحك ( بيني وبينكم وفي سري هأقول منك لله يا بعيد ربنا يهدك ربنا يأخذك...يا رب يجيلك بواسير )...هذا هو أنسب وقت للدبلوماسية...مش عيب إن الواحد قبل ما يتسرع ويتكلم ويرد الشتيمة يفتح عينيه كويس ويشوف مين إللي شتمه...لازم الواحد يشغل عقله ويوازن أموره بحكمة وكياسة قبل أن يورد نفسه موارد التهلكة ...إتعلموا يا شباب...الأشكال والخلق دي ما ينفعش معاها ولا يحوق فيها ولا أوكابي ولا خوجة ولا حتى مسدس بلي بلمسة مازنجر...ربنا يسترها علينا جميعا حبايب قلبي ولا يعرضنا لهذه المواقف الحرجة والصعبة...اللهم آمين...بس على فكرة يا شباب الراجل ده شكله بيقول إن عنده تخلف عقلي وجسمه بايظ ومتشوه ومنظر بس على الفاضي وممكن حتة عيل صغير يوقعه...وممكن حتى فأر يخليه يطلع يجري...أنا قلت إللي يخلص ضميري...خالص تحياتي...

عبــ الله ــد @ 12-07-10 02:53 AM

رد: تعمل ايه لو دا شتمك ؟؟ ههههههههههههههه
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة consul (المشاركة 401890)
مش عيب عليك يا إبني يا غالي يا حبيب قلبي تشتم واحد في مقام والدك...روح يا شيخ الله يسامحك ( بيني وبينكم وفي سري هأقول منك لله يا بعيد ربنا يهدك ربنا يأخذك...يا رب يجيلك بواسير )...هذا هو أنسب وقت للدبلوماسية...مش عيب إن الواحد قبل ما يتسرع ويتكلم ويرد الشتيمة يفتح عينيه كويس ويشوف مين إللي شتمه...لازم الواحد يشغل عقله ويوازن أموره بحكمة وكياسة قبل أن يورد نفسه موارد التهلكة ...إتعلموا يا شباب...الأشكال والخلق دي ما ينفعش معاها ولا يحوق فيها ولا أوكابي ولا خوجة ولا حتى مسدس بلي بلمسة مازنجر...ربنا يسترها علينا جميعا حبايب قلبي ولا يعرضنا لهذه المواقف الحرجة والصعبة...اللهم آمين...بس على فكرة يا شباب الراجل ده شكله بيقول إن عنده تخلف عقلي وجسمه بايظ ومتشوه ومنظر بس على الفاضي وممكن حتة عيل صغير يوقعه...وممكن حتى فأر يخليه يطلع يجري...أنا قلت إللي يخلص ضميري...خالص تحياتي...

سيادة القنصل

حضرتك دمك زي العسل وانا بموووووووت في ردود حضرتك على المواضيع لانها تمتاز بالحكمة وخفة الدم في نفس الوقت

ربنا يخليك لينا يا ابينا

بس اصلا الراجل دا ميقدرش يشتم حضرتك (لو عملها المنتدى كله يضربوا فيه بالار بي جي وهياخد على قفاه)

كيمو الصعيدي 12-07-10 11:20 PM

محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
علما بان الشقة عبارة عن صالة 15 متر وكتب مكفتوح عليهل 9متر وطرقة وغرفه داخلية والشقة جوها معتدل اما بالنسبة للشقة الثانية فعبارة عن صالون مساحته 30 ودرجة حرارتة العادية تعتبر برادة من غير تكييف فبماذا تنصوني علما بوجود انوع غير عمليه ولها عيوب واا عايز اشتري تكييف او اتنين للعمر
وجزاكم الله خيرا ولعل الفائدة تعود علي الجميع

pooforever_2010 12-07-10 11:23 PM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
ابعد عن ال 1 ونص ده اخره مساحه 3 فى 3 يدوب يظبتها

انا عندىيونيون اير بس الدعم الفنى وحش اسمع ان كارير وتوشيبا احسن فالمعامله
دى معلوماتى المتواضعه
تحياتى

m.gad 12-07-10 11:27 PM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
الشركة هى ياباشا اللى هتحدد قدرة التكيف حسب المساحة

عادل عبده 12-07-10 11:28 PM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 (المشاركة 402612)
ابعد عن ال 1 ونص ده اخره مساحه 3 فى 3 يدوب يظبتها

انا عندىيونيون اير بس الدعم الفنى وحش اسمع ان كارير وتوشيبا احسن فالمعامله
دى معلوماتى المتواضعه
تحياتى

ديما انت كده بتفتى يابو نسمه
يونيون اير ده ازبل تكييف فى مصر
المحترم
شارب او توشبا
خدمه ممتازه وضمان محترم
بعد كده كارير
عامل زى التليفون النوكيا بتاع شغل وفى يد الجمي والكل بيصلحه

pooforever_2010 12-07-10 11:30 PM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عادل عبده (المشاركة 402615)
ديما انت كده بتفتى يابو نسمه
يونيون اير ده ازبل تكييف فى مصر
المحترم
شارب او توشبا
خدمه ممتازه وضمان محترم
بعد كده كارير
عامل زى التليفون النوكيا بتاع شغل وفى يد الجمي والكل بيصلحه

انت غبى يا بنى مانا قلت كده
بس بامنه التكييف شغال تمام
بس انت تعرف منين منت ناقص ومجتليش فالعمليه
ههههههههههههههههههههههه

جبته لنفسك اهو

jimmy_awad 12-07-11 12:38 AM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
بص يا كبير الفنى هوة لى هيحدد اية الى يركب عل المساحة دى وعايز تجيب حاجة للعمر ولا كلمة بعد كدة هوة shaaaaaaaaaaaaaarp فوق الممتاز رقم واحد فى مصر

كيمو الصعيدي 12-07-11 12:53 AM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pooforever_2010 (المشاركة 402612)
ابعد عن ال 1 ونص ده اخره مساحه 3 فى 3 يدوب يظبتها

انا عندىيونيون اير بس الدعم الفنى وحش اسمع ان كارير وتوشيبا احسن فالمعامله
دى معلوماتى المتواضعه
تحياتى

مصنع توشيبا اتحرق والموجود كله صيني وفعلا ينيون اير مشكويس وليه عيوب بس ال الواحد ونص بيغطي مساحة 16 متر لو ال جي وده الي انا وصلتلة بس برضة ماعرفش هل ده صح ولا ايه
وشكرا ياباشا علي سرعة الرد

كيمو الصعيدي 12-07-11 12:55 AM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jimmy_awad (المشاركة 402641)
بص يا كبير الفنى هوة لى هيحدد اية الى يركب عل المساحة دى وعايز تجيب حاجة للعمر ولا كلمة بعد كدة هوة shaaaaaaaaaaaaaarp فوق الممتاز رقم واحد فى مصر

الشارب الي موجود حاليا صيني لأن انا سمعت ان مصنع شارب اتحرق وانا قدرتي المادية 6800 والمسحة حوالي 60 متر

NEW_Year 12-07-11 10:15 AM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
حضرتك يا فندم الشركة هي الي بتحدد ان كان 1ونص ولا 3
بيجي خبير او مهندس من الشركة وبيحدد هل انت عاوز التكيف يغطي غرفة واحدة بس
ولا يغطي مساحة كبيرة مثلا غرفة وريسبشن مثلا علي حسب
ودا بيحددة الشركة
بس اولا شوف انت عاوز اني نوع وحاسس باني راحة في التعامل مع اي شركة
واتفق معاهم قولهم عاوز واحد يجي يشوف المساحة علشان يحدد كام حصان

ودا الي حصل معانا عملنا كدا
بالتوفيق

loot-ait 12-07-11 11:23 AM

رد: محتار اجيب تكييف سبليت واحد ونص ولا تلاتة حصان واكثر نوع عملي في مصر
 
بص يا باشا انا مهندس ميكانيكا .كنت شغال فى شركة تكييف اول ما تخرجت ورحت تدربت فى مصنع يونيون اير فى 6 اكتوبر و كنا شغالين فى كذا نوع غير اليونيون اير و كنت من اول الناس ال ركبت الجهاز الشارب فى مصر.من الأخر الشارب من احسن و افخم الأجهزة فى مصر يا راجا ده احنا لما كنا بنركب الكباس على الكابولى "الوحدة ال بتبقى برة ديه كنا بنبقى اتنين و مش عارفين نرفعوا من على الأرض.محما محما يعنى بس الكلام ده من 5 سنين مش عارف دلوقتى الوضع ايه.وفى انواع كتير جديدة فى السوق ذى سامسونج و جررى وهاى سنس.وطبعا ياى الشارب الكاريير فى الجودة و اليونيون اير و ال امرييكول واحد البادج هو بس ال مختلف ا نا كنت باشوف كده فى المصنع.....

ونرجع للموضوع بالنسبة ل للمساحات المفتوحة لا يفضل تكيفها بجاز واحد لأن ببساطة كده التكييف مش حيفصل وافضل حاجة من الأخر الجهاز الشباك يا السبليت الأرضى سقفى يا الفرى ستاند ال هو شبه التلاجة ده.بس ده سعره اغلى بكتير من الشباك او الأسبليت لأسباب تجارية. ومن الخر كده احسب المساحة و تقريبييا كده الحصان 10 متر مربع ده لو مافيش زجاج كبير على الشمس طول التهار وكد يعنى....ارجوا اكون افدتك


الساعة الآن 05:22 AM

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir